Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 219137 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #270 på: Juni 19, 2017, 19:06:01 »
For n'te gang fra meg: det blir ingen radikal stor satsing kommende sesong økonomisk. Investeringer fra eier korellerer med driften. En liten økning fra forrige sesong. Er TC smart så kan det bli ok.

Radrizzani = budsjett, budsjett, budsjett.

berlin

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #271 på: Juni 19, 2017, 19:20:33 »
For n'te gang fra meg: det blir ingen radikal stor satsing kommende sesong økonomisk. Investeringer fra eier korellerer med driften. En liten økning fra forrige sesong. Er TC smart så kan det bli ok.

Radrizzani = budsjett, budsjett, budsjett.

Du har helt rett, sånn blir det med Radz, uansett om man liker det eller ikke. Radz setter ikke sin (eventuelle) personlig formue på spill.


Det blir ikke siste gang du sier det, Josch  ;) Det blir nok n i n'te ganger til.

Det har vært skreket ett spending, spending, spending omtrent helt siden vi rykket ned for 15 år siden, og det vil bli skreket om det, på nytt og på nytt og på nytt.

Det hadde kanskje vært lekkert om man bare kunne øst ut, men sånn er det ikke (Jeg sier ikke at du mener det).

Kaosklubben Leeds vil mange fortsatt tro har begravde hunder og skjeletter i skapet, tross reviderte regnskapstall.



DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #272 på: Juni 19, 2017, 19:26:57 »
Budsjett er en morsom sak å diskutere. Ja, riktig så morsomt.

Er det noen som kan gjøre litt grundig Research på hvilket budsjett følgende klubber hadde FØRSTE gangende rykket opp til PL:

QPR
Norwich
Cardiff
Reading
Swansea
Burnley
Bournemouth
Hull
Huddersfield
Brighton
Sunderland
Wigan
Sheffield United
Birmingham
Derby
Stoke
Newcastle
West Ham
Southampton
WBA
Watford
Blackpool
Crystal Palace
Leicester

Er bare nysgjerrig på om vi ikke kan bare gi opp hvis vi ikke bruker x antall mill pund, uansett om treneren heter Thomas Cristiansen eller Claudio Ranieri?  Hmmm, anybody?

Kunne vært greit å vite lisssom....hva oddsen er.....
Her tror jeg Burnley "vinner" når det gjelder sparebluss. Tett fulgt av Blackpool...

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #273 på: Juni 19, 2017, 20:20:20 »
Budsjett er en morsom sak å diskutere. Ja, riktig så morsomt.

Er det noen som kan gjøre litt grundig Research på hvilket budsjett følgende klubber hadde FØRSTE gangende rykket opp til PL:

QPR
Norwich
Cardiff
Reading
Swansea
Burnley
Bournemouth
Hull
Huddersfield
Brighton
Sunderland
Wigan
Sheffield United
Birmingham
Derby
Stoke
Newcastle
West Ham
Southampton
WBA
Watford
Blackpool
Crystal Palace
Leicester

Er bare nysgjerrig på om vi ikke kan bare gi opp hvis vi ikke bruker x antall mill pund, uansett om treneren heter Thomas Cristiansen eller Claudio Ranieri?  Hmmm, anybody?

Kunne vært greit å vite lisssom....hva oddsen er.....
Her tror jeg Burnley "vinner" når det gjelder sparebluss. Tett fulgt av Blackpool...

Nå bør det vel sies at flere av disse klubbene investerte  (eller brukte penger de ikke hadde)  over flere år før de rykket opp. F.eks  QPR med sin  "five year plan" til opprykk, som endte helt galt etter nedrykk.  Det sikreste er nok å "bygge på litt"  år for år, slik jeg tror Radrizzani gjør. Flere har brukt mye og ikke lykkes.

Jeg kan ikke se at dette  er en konkurranse der man skal lene seg lengst mulig ut av vinduet.... :) Da faller man veldig stygt til slutt.

Sydhagen

Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #274 på: Juni 19, 2017, 20:25:09 »
For n'te gang fra meg: det blir ingen radikal stor satsing kommende sesong økonomisk. Investeringer fra eier korellerer med driften. En liten økning fra forrige sesong. Er TC smart så kan det bli ok.

Radrizzani = budsjett, budsjett, budsjett.
Klubben har allerede brukt ca 5 mill pund allerede denne sommeren på å få et par lån til å bli permanent. Så jeg tror at enkelte kommer til å bli positivt overrasket av denne sommeren. (selv om h.b ikke mener de 5millene ikke gjelder)

Tør jeg spørre om hvilket totalbeløp brukt på spillerkjøp som vil gjøre slik at man blir fornøyde?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
« Siste redigering: Juni 19, 2017, 20:34:47 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #275 på: Juni 19, 2017, 20:53:22 »
Bare for å skyte inn i pengedebatten. Hva kostet Ayling da han ble hentet? En av sist sesongs beste kjøp.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #276 på: Juni 19, 2017, 21:01:40 »
Bare for å skyte inn i pengedebatten. Hva kostet Ayling da han ble hentet? En av sist sesongs beste kjøp.
Kvalitet og penger har visst ikke mye å gjøre med hverandre...har lest det her på forumet... ;D

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #277 på: Juni 19, 2017, 21:08:17 »
Bare for å skyte inn i pengedebatten. Hva kostet Ayling da han ble hentet? En av sist sesongs beste kjøp.

Han kostet lite. Men var det ikke  Monk som visste om ham? Og hvor mange ganger klarer man å gjøre et slik godt kjøp? Håper TC og direktørene kjenner det engelske spillermarkedet litt, for vi trenger gode britiske spillere.

Det er postivt for Leeds når vi har noen britiske stjerner. Særlig fra England. Wood fra  NZ kan godtas!!

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #278 på: Juni 19, 2017, 21:18:34 »
For n'te gang fra meg: det blir ingen radikal stor satsing kommende sesong økonomisk. Investeringer fra eier korellerer med driften. En liten økning fra forrige sesong. Er TC smart så kan det bli ok.

Radrizzani = budsjett, budsjett, budsjett.
Klubben har allerede brukt ca 5 mill pund allerede denne sommeren på å få et par lån til å bli permanent. Så jeg tror at enkelte kommer til å bli positivt overrasket av denne sommeren. (selv om h.b ikke mener de 5millene ikke gjelder)

Tør jeg spørre om hvilket totalbeløp brukt på spillerkjøp som vil gjøre slik at man blir fornøyde?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Det er riktig, Sydhagen.
Ã… nedbetale gjeld er like viktig  som å kjøpe seg nye fine klær eller en super bil. Eller fotballspillere. De pengene teller i høyeste grad, pluss at man har kjøpt  Pontus og  Sacko for 5 mill. Det ER allerede brukt  en del penger.

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #279 på: Juni 19, 2017, 21:39:56 »
For n'te gang fra meg: det blir ingen radikal stor satsing kommende sesong økonomisk. Investeringer fra eier korellerer med driften. En liten økning fra forrige sesong. Er TC smart så kan det bli ok.

Radrizzani = budsjett, budsjett, budsjett.
Klubben har allerede brukt ca 5 mill pund allerede denne sommeren på å få et par lån til å bli permanent. Så jeg tror at enkelte kommer til å bli positivt overrasket av denne sommeren. (selv om h.b ikke mener de 5millene ikke gjelder)

Tør jeg spørre om hvilket totalbeløp brukt på spillerkjøp som vil gjøre slik at man blir fornøyde?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Det er riktig, Sydhagen.
Ã… nedbetale gjeld er like viktig  som å kjøpe seg nye fine klær eller en super bil. Eller fotballspillere. De pengene teller i høyeste grad, pluss at man har kjøpt  Pontus og  Sacko for 5 mill. Det ER allerede brukt  en del penger.

Vi trenger 5 spillere inn, utover å forlenge med de som var på lån/utgående. Det er med forutsetning av at ingen selges. Om det koster 10 mill eller 15 mill spiller ikke noen rolle for meg. Det viktigste er at elleveren er klar for å sloss med de beste fra start.
 

kalle_92

  • Gjest
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #280 på: Juni 19, 2017, 22:16:10 »
Bare for å skyte inn i pengedebatten. Hva kostet Ayling da han ble hentet? En av sist sesongs beste kjøp.
Noen kilder hevder omlag 1 million euro (så sannsynligvis rett under 10 millioner kroner). Fantastisk kjøp.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #281 på: Juni 19, 2017, 22:23:07 »
Bare for å skyte inn i pengedebatten. Hva kostet Ayling da han ble hentet? En av sist sesongs beste kjøp.
Noen kilder hevder omlag 1 million euro (så sannsynligvis rett under 10 millioner kroner). Fantastisk kjøp.

£700k

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #282 på: Juni 19, 2017, 22:25:55 »
Leeds United Announce 3 New Arrivals as New Coach Thomas Christiansen Shakes Things Up

Kavan Flavius19 Jun 2017
FBL-EUR-C3-YOUNGBOYS-APOEL
Thomas Christiansen has wasted little time in settling into his new role as ​Leeds United manager, as the club have announced three new arrivals following the former Spain international's appointment.

According to West Yorkshire Sport, Leeds will welcome three new staff members. Julio Banuelos will join as assistant manager, while Ivan Torres will take up the position of fitness coach and Marcos Abad will come in as goalkeeping coach.

Christiansen's backroom staff include asst Julio Banuelos, fitness coach Ivan Torres & Marcos Abad ex Middlesbrough goalkeeping coach. #lufc

— West Yorkshire Sport (@WYSdaily) June 19, 2017
With Garry Monk having quit the club at the end of the season, director of football Victor Orta has revealed that members of his backroom staff will be following him out the exit door, with Pep Clotet, James Beattie and Darryl Flahavan all set to leave.

Christensen has named Banuelos as his assistant. The pair worked together at APOEL and AEK Larnaca between 2014 and 2017, and have a fine relationship.

The new boss has plans to get Leeds back into the Premier League, a division they have not played in since getting relegated in 2004.

"I'm the guy who really wants to be here and has clear ideas of what I want to do to succeed and I am ambitious to bring Leeds back to where they belong," he said to BBC Radio Leeds.

"If we can do that in the first year then fantastic, if it is the second year that will not be bad.

"I'll try to put my ideas on to the pitch to dominate games and have control of it. I'm very excited and believe we can do good things here. Last year they finished seventh and I hope to do better this season."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #283 på: Juni 19, 2017, 22:40:24 »
Hvordan i all verden kan TC dømmes etter denne pressekonferansen? Har da sett PL-managere som har vært labrere i engelsk og like lite scenevant, uten at det betyr dårlige managerkvaliteter. Gi nå mannen en sjanse. Vet ikke helt hvem vi kunne ha fått som ville blitt så mye bedre mottatt av de som har vært nevnt og som har har vært sånn noenlunde realistiske kandidater.
Selvfølgelig dumt at hele staff-gjengen skiftes ut, men det skjer vel stort sett hver gang en ny manager kommer inn i en klubb.
Lever i håpet om at vi berger de viktigste spillerne og signerer noen brukbare nye. Hadde vært supert med opprykk i 2018, men tåler en god sesong, samme manager et år til og opprykk i 2019 også! Satser uansett på noen turer over, så kan jeg evaluere litt senere på høsten.
God sommer og lykke til med spillerkjøp og sesongoppkjøring!!
Tror folk flest forbinder selvtillit med suksess, og usikkerhet med mangel på autoritet. Vi skulle vel alle ønske oss en karismatisk type som bare "tar" rommet og som oser av kontroll og klokkertro på egen fortreffelighet og som gir oss "trua" i første intervju. Jeg har ikke sett intervjuet ennå men basert på kommentarene var nok ikke dette en innertier når det gjelder å markedsføre seg selv overfor supporterne. Og de som husker Monks første intervju vet at han vant mange av de som var skeptiske til han fra det øyeblikket. Av betydning eller ikke:  At The end of The day skal Thomas Christiansen måles på resultater og ikke prestasjoner foran er mikrofonstativ.
Jon R.

Kickthemdown

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #284 på: Juni 19, 2017, 22:44:50 »
Med bakgrunn i uttalelsene til Orta, så tror jeg ikke han får et veldig stort transferbudsjett


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hva?? Jeg er sjokkert...
Ville vært rimelig hjernedødt å informere pressen om at man har £30 mill å handle for, eller hur ? Du blir nok mer sjokkert når Howson overgangen blir bekreftet  :) Han kommer definitivt ikke gratis.

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #285 på: Juni 19, 2017, 22:50:40 »
Bra. Målet er play off denne sesongen og evt opprykk neste sesong . slik leser jeg dette fra BBC. Det betyr bedre spillere nå enn forrige sesong, for vi var ikke bedre enn de seks øverste lagene i spillerkvalitet.

Kanke sette mål playoff, og opprykk neste sesong. Skal laget kjempe i toppen skal alltid opprykk være målet

baste

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #286 på: Juni 19, 2017, 23:17:40 »
Målsetningen er å ta Leeds til PL, slik jeg har tolket TC

Noe annet ville være tragisk å si. Håper han kommer inn med en mer offansiv spillestil.

På spørsmål om hvorfor B/G tapte en kamp, sa Trond Sollied ; de scora ett mål mer enn oss

Terping på / tanke er at angrep er det beste forsvar. Kjekt med en solid Keeper og ett supert forsvar i bunn  ;)

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #287 på: Juni 19, 2017, 23:24:17 »
Bra. Målet er play off denne sesongen og evt opprykk neste sesong . slik leser jeg dette fra BBC. Det betyr bedre spillere nå enn forrige sesong, for vi var ikke bedre enn de seks øverste lagene i spillerkvalitet.

Kanke sette mål playoff, og opprykk neste sesong. Skal laget kjempe i toppen skal alltid opprykk være målet

Målet er bedre enn 7. plass sier han. Det er Leeds mål denne sesongen.

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #288 på: Juni 19, 2017, 23:39:29 »
Bra. Målet er play off denne sesongen og evt opprykk neste sesong . slik leser jeg dette fra BBC. Det betyr bedre spillere nå enn forrige sesong, for vi var ikke bedre enn de seks øverste lagene i spillerkvalitet.

Kanke sette mål playoff, og opprykk neste sesong. Skal laget kjempe i toppen skal alltid opprykk være målet

Målet er bedre enn 7. plass sier han. Det er Leeds mål denne sesongen.
Men målet er å skal være være topp 2

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #289 på: Juni 20, 2017, 00:11:06 »
Et mye mer imponerende intervju med Thomas Christiansen:

http://www.radioyorkshire.co.uk/ls11/christiansen-on-becoming-lufc-head-coach/

Sjekk videoen!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #290 på: Juni 20, 2017, 00:34:12 »
Bra. Målet er play off denne sesongen og evt opprykk neste sesong . slik leser jeg dette fra BBC. Det betyr bedre spillere nå enn forrige sesong, for vi var ikke bedre enn de seks øverste lagene i spillerkvalitet.

Kanke sette mål playoff, og opprykk neste sesong. Skal laget kjempe i toppen skal alltid opprykk være målet

Målet er bedre enn 7. plass sier han. Det er Leeds mål denne sesongen.
Men målet er å skal være være topp 2
Nei, fordi det er urealistisk. Det betyr også at plass 3-6 vil være en fiasko.
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #291 på: Juni 20, 2017, 01:07:56 »

Synes Thomas Christiansen gjorde en fin figur i de intervjuene jeg har sett med han i dag (som i skrivende stund er blitt til i går).
Har fremstår som både målbevisst og ydmyk - og med en pragmatisk og realistisk tilnærming til jobben han nå tar fatt på.

Og dere som kritiserer hans engelske språkferdigheter: ta dere en bolle!!
Sannheten er at han allerede nå snakker betydelig bedre engelsk enn det erklærte språkgeniet Arsene Wenger, som har bodd mer enn tjue år i landet.

Lundewhites

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #292 på: Juni 20, 2017, 02:37:44 »
Mer optimistisk på Leeds vegne, en på veldig mange år.
Dette ser meget bra ut!
Og dette med den livsviktige kjennskapen til Championship... var det 5 av de 6 topplaga som hadde utenlandske trenere denne sesongen?
For the sake of Leeds United he would break himself in two

DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #293 på: Juni 20, 2017, 07:07:16 »
Mer optimistisk på Leeds vegne, en på veldig mange år.
Dette ser meget bra ut!
Og dette med den livsviktige kjennskapen til Championship... var det 5 av de 6 topplaga som hadde utenlandske trenere denne sesongen?
Tja, spørsmålet er vel hvordan trenerteamet så ut, og klubbeier. Var alle utlendinger i disse 5 klubbene?

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #294 på: Juni 20, 2017, 07:41:18 »

Synes Thomas Christiansen gjorde en fin figur i de intervjuene jeg har sett med han i dag (som i skrivende stund er blitt til i går).
Har fremstår som både målbevisst og ydmyk - og med en pragmatisk og realistisk tilnærming til jobben han nå tar fatt på.

Og dere som kritiserer hans engelske språkferdigheter: ta dere en bolle!!
Sannheten er at han allerede nå snakker betydelig bedre engelsk enn det erklærte språkgeniet Arsene Wenger, som har bodd mer enn tjue år i landet.

Ser vel mer på summen av engelskferdigheter i det sportslige apparatet. Angus Kinnear er vel ikke på sport. Wenger har vel hatt Bould og flere engelskmenn ved sin side.
 

berlin

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #295 på: Juni 20, 2017, 08:52:38 »
Budsjett er en morsom sak å diskutere. Ja, riktig så morsomt.

Er det noen som kan gjøre litt grundig Research på hvilket budsjett følgende klubber hadde FØRSTE gangende rykket opp til PL:

QPR
Norwich
Cardiff
Reading
Swansea
Burnley
Bournemouth
Hull
Huddersfield
Brighton
Sunderland
Wigan
Sheffield United
Birmingham
Derby
Stoke
Newcastle
West Ham
Southampton
WBA
Watford
Blackpool
Crystal Palace
Leicester

Er bare nysgjerrig på om vi ikke kan bare gi opp hvis vi ikke bruker x antall mill pund, uansett om treneren heter Thomas Cristiansen eller Claudio Ranieri?  Hmmm, anybody?

Kunne vært greit å vite lisssom....hva oddsen er.....
Her tror jeg Burnley "vinner" når det gjelder sparebluss. Tett fulgt av Blackpool...

Nå bør det vel sies at flere av disse klubbene investerte  (eller brukte penger de ikke hadde)  over flere år før de rykket opp. F.eks  QPR med sin  "five year plan" til opprykk, som endte helt galt etter nedrykk.  Det sikreste er nok å "bygge på litt"  år for år, slik jeg tror Radrizzani gjør. Flere har brukt mye og ikke lykkes.

Jeg kan ikke se at dette  er en konkurranse der man skal lene seg lengst mulig ut av vinduet.... :) Da faller man veldig stygt til slutt.

Jepp. Greia med dette litt rare innlegget mitt var å formulere meg på en helt annen måte når det gjelder det å rykke opp.

1. Det er et fåtall lag som har rykket opp til PL der MYE penger har vært en suksessfaktor, fordi 9 av 10 championship klubber simpelthen ikke har råd,
    med mindre de har en en fallskjerm. Ergo burde det være mulig for Leeds også.

Som tidligere nevnt, av både deg, meg og mange andre: Leeds har ikke et stort budsjett. Vi må handle klokt. Og her har vi kanskje en større utfordring enn mindre klubber, fordi vi er Leeds United. Spiller (og deres agenter) kan kanskje ha en litt ullen agenda i forhandlinger med Leeds, på både lønn og faktisk motivasjon.

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #296 på: Juni 20, 2017, 08:58:25 »

Synes Thomas Christiansen gjorde en fin figur i de intervjuene jeg har sett med han i dag (som i skrivende stund er blitt til i går).
Har fremstår som både målbevisst og ydmyk - og med en pragmatisk og realistisk tilnærming til jobben han nå tar fatt på.

Og dere som kritiserer hans engelske språkferdigheter: ta dere en bolle!!
Sannheten er at han allerede nå snakker betydelig bedre engelsk enn det erklærte språkgeniet Arsene Wenger, som har bodd mer enn tjue år i landet.

Ser vel mer på summen av engelskferdigheter i det sportslige apparatet. Angus Kinnear er vel ikke på sport. Wenger har vel hatt Bould og flere engelskmenn ved sin side.

Wednesday har 4 portugisere som manager og i assistentroller. Reading har Stam og 2 ikke engelske assistenter. Newcastle står som ubesatt i disse jobbene. Aner ikke om de hadde noen denne ses. Fulham har en Serber og to spanjoler som assistenter. Huddersfield har 2 tyskere som manager og assistent. Så antall engelskspråkelige er sterkt i undertall denne ses. Uten at jeg aner hvor godt hver enkelt prater engelsk. Kun Brighton av topp 6 som har engelsk over hele linja. Gadd ikke gå lenger tilbake. Det argumentet med at man må være engelsk å ha kjenneskap til CC for å gjøre det godt faller på sin egen urimelighet.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #297 på: Juni 20, 2017, 09:08:56 »
Budsjett er en morsom sak å diskutere. Ja, riktig så morsomt.

Er det noen som kan gjøre litt grundig Research på hvilket budsjett følgende klubber hadde FØRSTE gangende rykket opp til PL:

QPR
Norwich
Cardiff
Reading
Swansea
Burnley
Bournemouth
Hull
Huddersfield
Brighton
Sunderland
Wigan
Sheffield United
Birmingham
Derby
Stoke
Newcastle
West Ham
Southampton
WBA
Watford
Blackpool
Crystal Palace
Leicester

Er bare nysgjerrig på om vi ikke kan bare gi opp hvis vi ikke bruker x antall mill pund, uansett om treneren heter Thomas Cristiansen eller Claudio Ranieri?  Hmmm, anybody?

Kunne vært greit å vite lisssom....hva oddsen er.....
Her tror jeg Burnley "vinner" når det gjelder sparebluss. Tett fulgt av Blackpool...

Nå bør det vel sies at flere av disse klubbene investerte  (eller brukte penger de ikke hadde)  over flere år før de rykket opp. F.eks  QPR med sin  "five year plan" til opprykk, som endte helt galt etter nedrykk.  Det sikreste er nok å "bygge på litt"  år for år, slik jeg tror Radrizzani gjør. Flere har brukt mye og ikke lykkes.

Jeg kan ikke se at dette  er en konkurranse der man skal lene seg lengst mulig ut av vinduet.... :) Da faller man veldig stygt til slutt.

Jepp. Greia med dette litt rare innlegget mitt var å formulere meg på en helt annen måte når det gjelder det å rykke opp.

1. Det er et fåtall lag som har rykket opp til PL der MYE penger har vært en suksessfaktor, fordi 9 av 10 championship klubber simpelthen ikke har råd,
    med mindre de har en en fallskjerm. Ergo burde det være mulig for Leeds også.

Som tidligere nevnt, av både deg, meg og mange andre: Leeds har ikke et stort budsjett. Vi må handle klokt. Og her har vi kanskje en større utfordring enn mindre klubber, fordi vi er Leeds United. Spiller (og deres agenter) kan kanskje ha en litt ullen agenda i forhandlinger med Leeds, på både lønn og faktisk motivasjon.


Det er veldig enkelt. Ã… satse penger en i utg punktet ikke har for å kanskje klare et opprykk har vi vært igjennom å folk burde vite bedre.
Det er heller ikke lurt å låne masse penger for så å ende opp å betale dyrt i årevis. At folk ikke kan forstå at vi ikke har en oljesjeik i ryggen er for meg totalt uforståelig. Vi må jobbe utifra de forutsetningene som er. Har ikke radz en drøss med penger så har han ikke det. GET OVER IT! For meg er det viktiere at radz driver denne klubben fremover slik at vi kan jobbe oss inn en bedre å bedre økonomi. Ã… ikke minst et bedre rykte enn foregående eiere har gjort. Eneste annen utvei er å bli kjøpt opp av en latterlig rik kar eller at noen latterlige rike karer kommer inn og investerer. Sånn er det ikke. 
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #298 på: Juni 20, 2017, 09:11:01 »

Synes Thomas Christiansen gjorde en fin figur i de intervjuene jeg har sett med han i dag (som i skrivende stund er blitt til i går).
Har fremstår som både målbevisst og ydmyk - og med en pragmatisk og realistisk tilnærming til jobben han nå tar fatt på.

Og dere som kritiserer hans engelske språkferdigheter: ta dere en bolle!!
Sannheten er at han allerede nå snakker betydelig bedre engelsk enn det erklærte språkgeniet Arsene Wenger, som har bodd mer enn tjue år i landet.

Ser vel mer på summen av engelskferdigheter i det sportslige apparatet. Angus Kinnear er vel ikke på sport. Wenger har vel hatt Bould og flere engelskmenn ved sin side.

Wednesday har 4 portugisere som manager og i assistentroller. Reading har Stam og 2 ikke engelske assistenter. Newcastle står som ubesatt i disse jobbene. Aner ikke om de hadde noen denne ses. Fulham har en Serber og to spanjoler som assistenter. Huddersfield har 2 tyskere som manager og assistent. Så antall engelskspråkelige er sterkt i undertall denne ses. Uten at jeg aner hvor godt hver enkelt prater engelsk. Kun Brighton av topp 6 som har engelsk over hele linja. Gadd ikke gå lenger tilbake. Det argumentet med at man må være engelsk å ha kjenneskap til CC for å gjøre det godt faller på sin egen urimelighet.

Enig i det. Andre som hauser opp språkdiskusjonen. Jeg bare nevnte etter pressekonf at.TC virket svak i engelsk. Går ut fra at det blir signert mye internasjonalt, da jeg antar det er mer for lite penger der. Ingen forutsetning for å lykkes i ccc at man er engelsk, men jeg tror det er en fordel med noe erfaring fra divisjonen. Det blir noen tirsdagskvelder i seks minusgrader på dårlige baner langt hjemmefra. Ikke sikker på at det har værr så mye av det på Kypros. På den annen side virker TC lærevillig, arbeidssom og ydmyk. Så spørs det om han får tid til å gjøre feil.
 

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #299 på: Juni 20, 2017, 09:22:11 »

Synes Thomas Christiansen gjorde en fin figur i de intervjuene jeg har sett med han i dag (som i skrivende stund er blitt til i går).
Har fremstår som både målbevisst og ydmyk - og med en pragmatisk og realistisk tilnærming til jobben han nå tar fatt på.

Og dere som kritiserer hans engelske språkferdigheter: ta dere en bolle!!
Sannheten er at han allerede nå snakker betydelig bedre engelsk enn det erklærte språkgeniet Arsene Wenger, som har bodd mer enn tjue år i landet.

Ser vel mer på summen av engelskferdigheter i det sportslige apparatet. Angus Kinnear er vel ikke på sport. Wenger har vel hatt Bould og flere engelskmenn ved sin side.

Wednesday har 4 portugisere som manager og i assistentroller. Reading har Stam og 2 ikke engelske assistenter. Newcastle står som ubesatt i disse jobbene. Aner ikke om de hadde noen denne ses. Fulham har en Serber og to spanjoler som assistenter. Huddersfield har 2 tyskere som manager og assistent. Så antall engelskspråkelige er sterkt i undertall denne ses. Uten at jeg aner hvor godt hver enkelt prater engelsk. Kun Brighton av topp 6 som har engelsk over hele linja. Gadd ikke gå lenger tilbake. Det argumentet med at man må være engelsk å ha kjenneskap til CC for å gjøre det godt faller på sin egen urimelighet.

Enig i det. Andre som hauser opp språkdiskusjonen. Jeg bare nevnte etter pressekonf at.TC virket svak i engelsk. Går ut fra at det blir signert mye internasjonalt, da jeg antar det er mer for lite penger der. Ingen forutsetning for å lykkes i ccc at man er engelsk, men jeg tror det er en fordel med noe erfaring fra divisjonen. Det blir noen tirsdagskvelder i seks minusgrader på dårlige baner langt hjemmefra. Ikke sikker på at det har værr så mye av det på Kypros. På den annen side virker TC lærevillig, arbeidssom og ydmyk. Så spørs det om han får tid til å gjøre feil.

Sjansen er nok enorme for at han får mer tid enn under forrige eier  ;) Fansen vil nok ikke gi mye tid før det blir skriking nei. Syns det er trist at det er såpass mye fiendtlighet blant fans, gjelder ikke bare oss det dog. Men det er en annen diskusjon. Men jeg tror nok TC har mer pondus ifht det enn han kanskje gir uttrykk for såpass tidlig. Tror ikke fans er no bedre og press er noe mindre blant kypriotene gitt. En liga der man stort sett ikke beholder en manager i mer enn en ses. Nesten uavhengig av resultater.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds