Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 219220 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #300 på: Juni 20, 2017, 09:38:24 »
Et viktig poeng det Annesj - presset til suksess var minst like stort på Kypros. Alt annet enn seier i ligaen ville vært en gedigen fiasko. Men så tok han vel også over en klubb som nesten alltid blir nr. 1...

Poenget med utlendinger vs engelskmenn var vel erfaring fra divisjonen ikke engelskkunnskapene. Det er mange utlendinger som har årevis erfaring fra engelsk liga, både som spillere og manager/coacher. Vårt apparat har veldig tynn erfaring. Orta har et år eller to bak seg i Boro. Kinnear er jo engelsk og den eneste (?) med inngående kjennskap.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #301 på: Juni 20, 2017, 09:52:13 »
Et viktig poeng det Annesj - presset til suksess var minst like stort på Kypros. Alt annet enn seier i ligaen ville vært en gedigen fiasko. Men så tok han vel også over en klubb som nesten alltid blir nr. 1...

Poenget med utlendinger vs engelskmenn var vel erfaring fra divisjonen ikke engelskkunnskapene. Det er mange utlendinger som har årevis erfaring fra engelsk liga, både som spillere og manager/coacher. Vårt apparat har veldig tynn erfaring. Orta har et år eller to bak seg i Boro. Kinnear er jo engelsk og den eneste (?) med inngående kjennskap.

auren

Helt klart ang APOEL. Hadde han ikke hatt Larnaca erfaringen ville jeg nok vært mer bekymret. De tok han vel fra ingenting til toppen. Det er det nok. Uten jeg tror noen a de som er i klubbene jeg nevnte denne ses. Har ikke godt inn på deres erfaring med England i detalj når de kom osv. Men enig med deg i at det nok er en fordel. Kinnear er nok den eneste pr i dag hos oss. Det kan være en ulempe og det kan være en fordel. Det er dette som er umulig å vite pr i dag. Ingenting er gitt. Man kan bare mene noe om det å det er fullt lov. Man kan ha trua og man kan ikke ha trua og det er helt legitime argumenter begge veier ifht TCog leeds nye admin.

Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Runar

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #302 på: Juni 20, 2017, 09:53:28 »

Synes Thomas Christiansen gjorde en fin figur i de intervjuene jeg har sett med han i dag (som i skrivende stund er blitt til i går).
Har fremstår som både målbevisst og ydmyk - og med en pragmatisk og realistisk tilnærming til jobben han nå tar fatt på.

Og dere som kritiserer hans engelske språkferdigheter: ta dere en bolle!!
Sannheten er at han allerede nå snakker betydelig bedre engelsk enn det erklærte språkgeniet Arsene Wenger, som har bodd mer enn tjue år i landet.

Du kan vel ha kjennskap selv om du er utlending?

Bare Stam og Benitez av de 6 lagene i toppen hadde sin første sesong i Championship?
 

GeirO

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #303 på: Juni 20, 2017, 09:53:29 »

Synes Thomas Christiansen gjorde en fin figur i de intervjuene jeg har sett med han i dag (som i skrivende stund er blitt til i går).
Har fremstår som både målbevisst og ydmyk - og med en pragmatisk og realistisk tilnærming til jobben han nå tar fatt på.

Og dere som kritiserer hans engelske språkferdigheter: ta dere en bolle!!
Sannheten er at han allerede nå snakker betydelig bedre engelsk enn det erklærte språkgeniet Arsene Wenger, som har bodd mer enn tjue år i landet.

Ser vel mer på summen av engelskferdigheter i det sportslige apparatet. Angus Kinnear er vel ikke på sport. Wenger har vel hatt Bould og flere engelskmenn ved sin side.

Wednesday har 4 portugisere som manager og i assistentroller. Reading har Stam og 2 ikke engelske assistenter. Newcastle står som ubesatt i disse jobbene. Aner ikke om de hadde noen denne ses. Fulham har en Serber og to spanjoler som assistenter. Huddersfield har 2 tyskere som manager og assistent. Så antall engelskspråkelige er sterkt i undertall denne ses. Uten at jeg aner hvor godt hver enkelt prater engelsk. Kun Brighton av topp 6 som har engelsk over hele linja. Gadd ikke gå lenger tilbake. Det argumentet med at man må være engelsk å ha kjenneskap til CC for å gjøre det godt faller på sin egen urimelighet.

Enig i det. Andre som hauser opp språkdiskusjonen. Jeg bare nevnte etter pressekonf at.TC virket svak i engelsk. Går ut fra at det blir signert mye internasjonalt, da jeg antar det er mer for lite penger der. Ingen forutsetning for å lykkes i ccc at man er engelsk, men jeg tror det er en fordel med noe erfaring fra divisjonen. Det blir noen tirsdagskvelder i seks minusgrader på dårlige baner langt hjemmefra. Ikke sikker på at det har værr så mye av det på Kypros. På den annen side virker TC lærevillig, arbeidssom og ydmyk. Så spørs det om han får tid til å gjøre feil.

Sjansen er nok enorme for at han får mer tid enn under forrige eier  ;) Fansen vil nok ikke gi mye tid før det blir skriking nei. Syns det er trist at det er såpass mye fiendtlighet blant fans, gjelder ikke bare oss det dog. Men det er en annen diskusjon. Men jeg tror nok TC har mer pondus ifht det enn han kanskje gir uttrykk for såpass tidlig. Tror ikke fans er no bedre og press er noe mindre blant kypriotene gitt. En liga der man stort sett ikke beholder en manager i mer enn en ses. Nesten uavhengig av resultater.

Synes også TC snakket helt OK engelsk, mye bedre enn mange andre utlendinger i engelsk fotball. Og med mange utenlandske spillere i troppen (mer etterhvert?) er det vel et pluss at han også snakker skandinavisk, tysk og spansk (og kanskje flere språk). Dette blir bra!
MOT

Dennis

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #304 på: Juni 20, 2017, 09:53:56 »
Språk er selvsagt viktig, men selve fotballen er rimelig universal og mannen kunne da engelsk om tonefallet ikke var helt oxfordsk. Dessuten har folk som Pocchetino benyttet tolk i en lengre periode, før han selv gikk over til engelsk. Dette slipper TC.

Så håper jeg at resten av trenerteamet behersker språket. Det er ikke få klubber hvor det dannes klikker basert på språklige relasjoner. Det er vel å forvente at det kommer spanske spillere inn mtp hvor administrasjonen kommer fra (og nettverket antakelig er godt utbygd). Det er viktig at disse blir en del av laget og ikke et eget lag innad. Sånn rent hypotetisk.
Marching on together!

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #305 på: Juni 20, 2017, 09:58:06 »
Språk er selvsagt viktig, men selve fotballen er rimelig universal og mannen kunne da engelsk om tonefallet ikke var helt oxfordsk. Dessuten har folk som Pocchetino benyttet tolk i en lengre periode, før han selv gikk over til engelsk. Dette slipper TC.

Så håper jeg at resten av trenerteamet behersker språket. Det er ikke få klubber hvor det dannes klikker basert på språklige relasjoner. Det er vel å forvente at det kommer spanske spillere inn mtp hvor administrasjonen kommer fra (og nettverket antakelig er godt utbygd). Det er viktig at disse blir en del av laget og ikke et eget lag innad. Sånn rent hypotetisk.


Helt klart. Dette ble vel et problem under starten til Cellino.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #306 på: Juni 20, 2017, 10:18:56 »
Språk er selvsagt viktig, men selve fotballen er rimelig universal og mannen kunne da engelsk om tonefallet ikke var helt oxfordsk. Dessuten har folk som Pocchetino benyttet tolk i en lengre periode, før han selv gikk over til engelsk. Dette slipper TC.

Så håper jeg at resten av trenerteamet behersker språket. Det er ikke få klubber hvor det dannes klikker basert på språklige relasjoner. Det er vel å forvente at det kommer spanske spillere inn mtp hvor administrasjonen kommer fra (og nettverket antakelig er godt utbygd). Det er viktig at disse blir en del av laget og ikke et eget lag innad. Sånn rent hypotetisk.

Jeg mener endel av de feilene Cellino gjorde ift spillere var undervurdering av kulturforskjeller og spillestil. Championship er veldig fysisk, dog mener jeg divisjonen var mer direkte i spillestilen tidligere. Tempoet er høyt, men flere lag driver possessionorientert enn før. Ta Pedraza som eksempel. Verdsatt til 8,5 mill pund i Spania hvis vi skulle kjøpe han ut. Ikke i nærheten av å takle overgangen til championship i den tiden han var her. I alle fall ikke i forhold til påsatt prislapp. Her har de en utfordring. Spillerne må passe inn i divisjonen, de må takle det fysiske presset, treningsintensitet, pre-season og de må takle kulturen. Dette i tillegg til de grunnleggende fotballferdighetene. Orta fikk ikke mange gjennombrudd i Boro av de han hentet. Får virkelig håpe han har lært. Skal vi være med der oppe, er vi avhengig av en 3-4 kjøp som slår til.
« Siste redigering: Juni 20, 2017, 10:21:11 av Kato »
 

Sydhagen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #307 på: Juni 20, 2017, 10:28:04 »

Synes Thomas Christiansen gjorde en fin figur i de intervjuene jeg har sett med han i dag (som i skrivende stund er blitt til i går).
Har fremstår som både målbevisst og ydmyk - og med en pragmatisk og realistisk tilnærming til jobben han nå tar fatt på.

Og dere som kritiserer hans engelske språkferdigheter: ta dere en bolle!!
Sannheten er at han allerede nå snakker betydelig bedre engelsk enn det erklærte språkgeniet Arsene Wenger, som har bodd mer enn tjue år i landet.

Du kan vel ha kjennskap selv om du er utlending?

Bare Stam og Benitez av de 6 lagene i toppen hadde sin første sesong i Championship?

Helt klart.
Og Christiansen har jo sagt at han har fulgt med på engelsk fotball siden han var liten.
Og han har med seg Orta og Kinnear som kjenner engelsk fotball fra før.
Så vi er ikke helt lost tror jeg.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #308 på: Juni 20, 2017, 11:53:16 »
Et mye mer imponerende intervju med Thomas Christiansen:

http://www.radioyorkshire.co.uk/ls11/christiansen-on-becoming-lufc-head-coach/

Sjekk videoen!

Høres ut som en meget fornuftig mann, med ditto approach..tror heller ikke språket blir noe issue med TC!

Dette mener jeg blir bra!
Ups & Ups!!

veteranen

  • Gjest
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #309 på: Juni 20, 2017, 12:17:36 »

Synes Thomas Christiansen gjorde en fin figur i de intervjuene jeg har sett med han i dag (som i skrivende stund er blitt til i går).
Har fremstår som både målbevisst og ydmyk - og med en pragmatisk og realistisk tilnærming til jobben han nå tar fatt på.

Og dere som kritiserer hans engelske språkferdigheter: ta dere en bolle!!
Sannheten er at han allerede nå snakker betydelig bedre engelsk enn det erklærte språkgeniet Arsene Wenger, som har bodd mer enn tjue år i landet.

Du kan vel ha kjennskap selv om du er utlending?

Bare Stam og Benitez av de 6 lagene i toppen hadde sin første sesong i Championship?

Har du svart på feil innlegg?
Kan ikke se at «spørsmålene» du formulerer gir noen mening i forhold til innlegget jeg skrev.

Men når du først er inne på det:
Fem av topp-seks klubbene i siste sesongs Championship hadde utenlandske trenere.
Fire av disse (Benitez, Stam, Jokanovic og Wagner) klarte opprykk eller play-off i sin første fulle sesong i sine respektive klubber.
Carvahal har hatt to sesonger i Wednesday - og tatt klubben til play-off begge ganger.

Tipper at ingen av de omtalte (med et mulig unntak for Benitez, som har mye erfaring fra toppdivisjoneni England, samt et helt annet budsjett) var bedre forberedt på hva som ventet dem i Championship enn hva TC vil være.

(Dessuten snakker vår man bedre engelsk enn de fleste av dem. ;))


Kontakinte

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #310 på: Juni 20, 2017, 14:02:56 »

Synes Thomas Christiansen gjorde en fin figur i de intervjuene jeg har sett med han i dag (som i skrivende stund er blitt til i går).
Har fremstår som både målbevisst og ydmyk - og med en pragmatisk og realistisk tilnærming til jobben han nå tar fatt på.

Og dere som kritiserer hans engelske språkferdigheter: ta dere en bolle!!
Sannheten er at han allerede nå snakker betydelig bedre engelsk enn det erklærte språkgeniet Arsene Wenger, som har bodd mer enn tjue år i landet.

Ser vel mer på summen av engelskferdigheter i det sportslige apparatet. Angus Kinnear er vel ikke på sport. Wenger har vel hatt Bould og flere engelskmenn ved sin side.

Wednesday har 4 portugisere som manager og i assistentroller. Reading har Stam og 2 ikke engelske assistenter. Newcastle står som ubesatt i disse jobbene. Aner ikke om de hadde noen denne ses. Fulham har en Serber og to spanjoler som assistenter. Huddersfield har 2 tyskere som manager og assistent. Så antall engelskspråkelige er sterkt i undertall denne ses. Uten at jeg aner hvor godt hver enkelt prater engelsk. Kun Brighton av topp 6 som har engelsk over hele linja. Gadd ikke gå lenger tilbake. Det argumentet med at man må være engelsk å ha kjenneskap til CC for å gjøre det godt faller på sin egen urimelighet.

Enig i det. Andre som hauser opp språkdiskusjonen. Jeg bare nevnte etter pressekonf at.TC virket svak i engelsk. Går ut fra at det blir signert mye internasjonalt, da jeg antar det er mer for lite penger der. Ingen forutsetning for å lykkes i ccc at man er engelsk, men jeg tror det er en fordel med noe erfaring fra divisjonen. Det blir noen tirsdagskvelder i seks minusgrader på dårlige baner langt hjemmefra. Ikke sikker på at det har værr så mye av det på Kypros. På den annen side virker TC lærevillig, arbeidssom og ydmyk. Så spørs det om han får tid til å gjøre feil.

Sjansen er nok enorme for at han får mer tid enn under forrige eier  ;) Fansen vil nok ikke gi mye tid før det blir skriking nei. Syns det er trist at det er såpass mye fiendtlighet blant fans, gjelder ikke bare oss det dog. Men det er en annen diskusjon. Men jeg tror nok TC har mer pondus ifht det enn han kanskje gir uttrykk for såpass tidlig. Tror ikke fans er no bedre og press er noe mindre blant kypriotene gitt. En liga der man stort sett ikke beholder en manager i mer enn en ses. Nesten uavhengig av resultater.

Synes også TC snakket helt OK engelsk, mye bedre enn mange andre utlendinger i engelsk fotball. Og med mange utenlandske spillere i troppen (mer etterhvert?) er det vel et pluss at han også snakker skandinavisk, tysk og spansk (og kanskje flere språk). Dette blir bra!
Enig, synes også han snakker utmerket britisk. Har trua :D

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #311 på: Juni 20, 2017, 19:13:13 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #312 på: Juni 20, 2017, 19:53:51 »
Thomas Christiansen: Johan Cruyff's influence will help me succeed in Leeds

THOMAS CHRISTIANSEN believes Johan Cruyff’s influence can help him prove a hit at Elland Road following his shock appointment as Leeds manager.

By Ross Heppenstall 00:10, Tue, Jun 20, 2017 | UPDATED: 00:10, Tue, Jun 20, 2017
Leeds boss Thomas Christiansen enjoyed an impressive stint at APOELGETTY

Leeds boss Thomas Christiansen enjoyed an impressive stint at APOEL
The little-known 44-year-old has succeeded Garry Monk after spells in charge of Cypriots AEK Larnaca and APOEL.

Christiansen won the Cyprus First Division with APOEL last season and guided the club to the last 16 of the Europa League.

He parted company with them at the end of last month before landing the Leeds job ahead of several high-profile candidates.

The former striker, who impressed the Elland Road board with an in-depth presentation during his interview, played under Cruyff at Barcelona when the late Dutch legend handed him a four-year deal.

Denmark-born Christiansen said: “Everyone has way of their coaching, but of course Cruyff was very important to me. I came to Barcelona as an 18-year-old and there were many things I didn’t understand, but he showed me.

“He was a genius on the pitch and as a coach, plus he also changed the way football is played.


Everyone has way of their coaching, but of course Cruyff was very important to me

Leeds boss Thomas Christiansen

“This is one of the things I want to bring to Leeds and I will die with my ideas and my philosophy.

“I believe in myself and what I can bring to Leeds. That’s why I’m here and I learned a lot at APOEL, where they sacked two or three coaches each season in the last four or five years. I started and finished the job and earned the respect of everyone.

“I’ll give everything to succeed because I would have died to come here unlike other coaches who were mentioned.”

Christiansen faces a fight to keep Chris Wood with the 30-goal striker attracting plenty of interest from rival clubs.

Leeds sporting director Victor Orta admitted: “In football now, no one can say 100 per cent that a player will stay.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #313 på: Juni 20, 2017, 20:05:28 »

Synes Thomas Christiansen gjorde en fin figur i de intervjuene jeg har sett med han i dag (som i skrivende stund er blitt til i går).
Har fremstår som både målbevisst og ydmyk - og med en pragmatisk og realistisk tilnærming til jobben han nå tar fatt på.

Og dere som kritiserer hans engelske språkferdigheter: ta dere en bolle!!
Sannheten er at han allerede nå snakker betydelig bedre engelsk enn det erklærte språkgeniet Arsene Wenger, som har bodd mer enn tjue år i landet.

Du kan vel ha kjennskap selv om du er utlending?

Bare Stam og Benitez av de 6 lagene i toppen hadde sin første sesong i Championship?

Har du svart på feil innlegg?
Kan ikke se at «spørsmålene» du formulerer gir noen mening i forhold til innlegget jeg skrev.

Men når du først er inne på det:
Fem av topp-seks klubbene i siste sesongs Championship hadde utenlandske trenere.
Fire av disse (Benitez, Stam, Jokanovic og Wagner) klarte opprykk eller play-off i sin første fulle sesong i sine respektive klubber.
Carvahal har hatt to sesonger i Wednesday - og tatt klubben til play-off begge ganger.

Tipper at ingen av de omtalte (med et mulig unntak for Benitez, som har mye erfaring fra toppdivisjoneni England, samt et helt annet budsjett) var bedre forberedt på hva som ventet dem i Championship enn hva TC vil være.

(Dessuten snakker vår man bedre engelsk enn de fleste av dem. ;))
Du mener our mann?

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #314 på: Juni 23, 2017, 08:08:11 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #315 på: Juni 23, 2017, 20:16:24 »
Chris Taylor

Thomas Christiansen: "We will be adding more players to the squad and are close on a few deals so things are looking positive.”  #LUFC


Thomas Christiansen: "I’m very happy that we have been able to bring Mateusz to Leeds United. He’s an exciting addition to the squad."


Thomas Christiansen on Klich signing: "We believe Mateusz has the quality and physical strength that will improve our squad." #LUFC
« Siste redigering: Juni 23, 2017, 20:37:21 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #316 på: Juni 23, 2017, 20:58:08 »
Chris Taylor

Thomas Christiansen: "We will be adding more players to the squad and are close on a few deals so things are looking positive.”  #LUFC


Thomas Christiansen: "I’m very happy that we have been able to bring Mateusz to Leeds United. He’s an exciting addition to the squad."


Thomas Christiansen on Klich signing: "We believe Mateusz has the quality and physical strength that will improve our squad." #LUFC

Chris Taylor

Thomas Christiansen on Klich: "He has the desire and hunger to succeed, which we are looking for in the players we bring to Leeds." #LUFC


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #317 på: Juni 23, 2017, 21:43:01 »
Official Lufc.com


HEAD COACH ON KLICH CAPTURE
Head Coach Thomas Christiansen has spoken to leedsunited.com after securing his first signing of the summer.

Polish International midfielder Mateusz Klich joined a three year contract from FC Twente and Christiansen believes he’s a player who can have a big impact in the Championship.

“I’m very happy that we have been able to bring Mateusz to Leeds United," said Christiansen.

"He’s an exciting addition to the squad, with the ability to create and score goals.

“A player needs certain things to succeed in the Championship and we believe Mateusz has the quality and physical strength that will improve our squad.

“He has the desire and hunger to succeed, which we are looking for in the players we bring to Leeds.

“We will be adding more players to the squad and are close on a few deals so things are looking positive.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #318 på: Juni 24, 2017, 00:40:55 »
Etter å ha sett intervjuene med ham - det jeg sitter igjen med er: "Han er på dypt vann"

DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #319 på: Juni 24, 2017, 09:23:23 »
Etter å ha sett intervjuene med ham - det jeg sitter igjen med er: "Han er på dypt vann"
Hehe...kan du gi eksempler?

Xern

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #320 på: Juni 24, 2017, 10:44:16 »
Etter å ha sett intervjuene med ham - det jeg sitter igjen med er: "Han er på dypt vann"
Hehe...kan du gi eksempler?
For å være ærlig føler jeg at han er stødig utifra de små klippene jeg har sett. Virker dog forsiktig med ordvalget sitt, trolig på grunn av forventninger og press utenfra. Har en god følelse.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Neo

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #321 på: Juni 24, 2017, 11:48:04 »
Jeg tror denne mannen blir god for oss!
Meget god.

Betryggende å se han lukter på spillere med internasjonalt snitt, og så åpenbart har pinpointet posisjonene som skal styrke laget. Og går for spillere som faktisk gjør det.

Så klart skal han ha tid for å tilpasse seg "trykket" i både klubb og liga, men han fremstår definitivt ikke uforberedt. Og mannen har da rikelig med erfaring fra "de store arenaer".
På meg virker dette som en mann med solid autoritet.

Gleder meg til å se vi etterhvert fremstår i ny og forbedret utgave.
Husker en morsom sportslig periode som toppet seg med semifinale i Champions League i 2001.
Et Leeds som spilte herlig fotball.
Skal ikke dra det for langt her nå, men vibbene begynner å kile meg litt.
For første gang på lenge.

Har trua!




AndyMathie

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #322 på: Juni 24, 2017, 12:14:59 »
Jeg tror denne mannen blir god for oss!
Meget god.

Betryggende å se han lukter på spillere med internasjonalt snitt, og så åpenbart har pinpointet posisjonene som skal styrke laget. Og går for spillere som faktisk gjør det.

Så klart skal han ha tid for å tilpasse seg "trykket" i både klubb og liga, men han fremstår definitivt ikke uforberedt. Og mannen har da rikelig med erfaring fra "de store arenaer".
På meg virker dette som en mann med solid autoritet.

Gleder meg til å se vi etterhvert fremstår i ny og forbedret utgave.
Husker en morsom sportslig periode som toppet seg med semifinale i Champions League i 2001.
Et Leeds som spilte herlig fotball.
Skal ikke dra det for langt her nå, men vibbene begynner å kile meg litt.
For første gang på lenge.

Har trua!

Herlig innlegg!!! :)

Jeg kjenner også at det kiler i magen nå. Har ikke følt dette på mange mange år. Hele min sjel føler på seg at vi endelig står på randen av noe stort. Har virkelig troa på TC. Jo mer jeg leser og ser av han jo større troa får jeg. Skjønner ikke de som ser noe annet. De plukker kirsebær av negativitet og jeg anbefaler og ta på seg helt andre briller framover.
We are Leeds and we are proud of it!

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #323 på: Juni 24, 2017, 12:15:31 »
Jeg tror denne mannen blir god for oss!
Meget god.

Betryggende å se han lukter på spillere med internasjonalt snitt, og så åpenbart har pinpointet posisjonene som skal styrke laget. Og går for spillere som faktisk gjør det.

Så klart skal han ha tid for å tilpasse seg "trykket" i både klubb og liga, men han fremstår definitivt ikke uforberedt. Og mannen har da rikelig med erfaring fra "de store arenaer".
På meg virker dette som en mann med solid autoritet.

Gleder meg til å se vi etterhvert fremstår i ny og forbedret utgave.
Husker en morsom sportslig periode som toppet seg med semifinale i Champions League i 2001.
Et Leeds som spilte herlig fotball.
Skal ikke dra det for langt her nå, men vibbene begynner å kile meg litt.
For første gang på lenge.

Har trua!

Early days. TC har vel strengt tatt gitt veldig få inntrykk. Hans prat kommer på banen. Det som er positivt, er totalinntrykket i klubben. Det ansettes, vi blir mer robuste. Det virker som Radrizzani vil bruke noe penger på sport. Og der ligger mye av nøkkelen. Kommer Saiz og/eller Zalioski vil det være en klar bekreftelse på at vi mener alvor. Klisch valgte oss selv om Boro tilsynelatende kom på banen. Et veldig godt tegn.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28986
  • Total likes: 2666
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #324 på: Juli 06, 2017, 23:25:10 »
Under dagens draktlansering svarte Christiansen nei på om han nå kunne The Leeds Salute.

Vel, det tok ikke mange minuttene etter at kameraet var slått av før han hadde lært den. :)
#fansenasså :)

Debbie‏ @DebbieFishman08  1h
1 hour ago

Great to meet you tonight @T9Christiansen
@jameslufc28 even taught you the Leeds salute
@LUFC #lufc #leeds #ALAW #MOT

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #325 på: Juli 06, 2017, 23:29:30 »
Feil arm. Ikke helt lært den enda

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #326 på: Juli 08, 2017, 22:53:22 »
Lee Thompson

Interesting that TC said he showed the players a presentation of how they played in the first half last season. Said no more of that  #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #327 på: Juli 09, 2017, 08:36:54 »
‘I WAS ONE CANDIDATE AMONGST MANY GREAT NAMES’ – BILD INTERVIEW WITH THOMAS CHRISTIANSEN

THIS INTERVIEW, CONDUCTED BY MARC SIEKMANN AND TRANSLATED BY JON MACKENZIE, APPEARED IN BILD ON 8TH JULY 2017

At the end of June, the former VfL Bochum and Hannover 96 goal-machine Thomas Christiansen (44) started his new job: head coach at Leeds United in the English Championship where he hopes to lead the sleeping giant back to glory.

FUSSBALL BILD spoke exclusively with the Dane.

FUSSBALL BILD: How excited were you before the first practice?

Christiansen: Very! Working at a new club is always a challenge. I am really happy that it has finally started and we are out doing work on the pitch.

You were succesful at the APOEL Nicosia in Cyprus, becoming league champions and reaching the knockout round of the Europa League. Why did you leave?

Christiansen: Because in a discussion with the directors of the club, we realised we had achieved what we set out to achieve in the championship, the cup final and the Europa League. It was just the time to do something new: for myself and the club.

In Cyprus you were very successful, collecting a number of titles and other honors. Did you find it hard to leave the island?

Christiansen: Quite honestly, it was not very difficult. I have lived and worked there for three years. As a coach, it is hard to understand the attitude to coaches. The mentality in Cyprus is such that you quickly change coach.

What do you mean?

Christiansen: On average, they have two to three changes of manager per club a year. For me, then, it was unheard of that I could work solidly and with continuity for three years – first at Larnaka, then at APOEL. That’s why I signed a one-year contract with Apoel, even though they offered me two years.

You didn’t get sacked…

Christiansen: Yes, I am very proud of that. We became champions and went further in the European League than any previous Cypriot team. Knocking out Bilbao, a Spanish team, and winning against Olympiakos in the group stage twice: I will never forget these experiences.

Thomas Christiansen

Christiansen celebrates in the VfL Bochum jersey! In the 1st and 2nd divisions he played a total of 131 games, scoring 51 goals.
Photo: picture-alliance / dpa / dpaweb
From one island to the other. How did you end up with the English second division team Leeds?

Christiansen: My consultant talked to the Director of Football at Leeds, Gwyn Williams [This must be a mistake: Gwyn Williams was dismissed in 2013 – JM]. He had told me more often than once that I was the best coach for his club. I was one candidate amongst many great names – the man who coached Leicester to the Premier League, Claudio Ranieri, for example – but in the end they chose me. That makes me very proud.

You played in many leagues around the world, but never in England. Are you particularly pleased to finally be allowed to work in the home of football?

Christiansen: Yes! As a young Dane, I watched a lot of English football. I always drems about playing there – even just to train. In the most recent interview I gave FUSSBALL BILD, I said that my dream jobs as coach would be in Germany, Spain or England.

Right! So everything went perfectly.

Christiansen: Exactly. Now I get the opportunity to prove myself in England. They play a special form of football: very physical, many battles and long balls. Frequently setting up in 4-4-2.

And how do you want to play?

Christiansen: I will try to creat something different. But, of course, it depends on the squad that you have at your disposal. The players determine the system by their qualities. But I would like to try to go through with my own approach. I was very successful in Cyprus with this more playful approach.

Apoel plays in Europe, Leeds are in the 2nd division. What attracted you so much to Leeds?

Christiansen: The decision to coach Leeds was quite simple! It is a great club with a lot of tradition. Unfortunately they are not in the first division, but their history in the first division is impressive. The chance to work for such a team does not happen often. For me it’s not a step back, but forward!

You are married with two children. Are the whole family crossing the canal?

Christiansen: My daughter has just finished school and is now off to university in Spain. My wife and my son will go with me to England.

In England, the coaches are typically more involved in transfer policy than in Germany. Are you coach and manager?

Christiansen: No, I’m a coach. Of course I will help our Director of Football in his transfer decisions, but he has already done a lot of work and developed a list of interesting personalities. I do not want to sit in an office: I’d rather work out on the training field.

What are your goals for the club?

Christiansen: Leeds finished last season in the seventh place – one place below the promotion play offs. This season we want to do better, so reach the play off games. Of course you can not guarantee that, it depends on the other teams.

What do you want to guarantee?

Christiansen: That we will give our best. I expect my players to give their best in every performance and throw everything into them. Then the results will come. And, of course, it would be nice in the end, if we can talk about promotion.

The fact that everything is possible in the Championship was proven impressively by David Wagner with Huddersfield last season.

Christiansen: Yes, I’ve watched the final and the penalty shoot-out. They did so well. For many people, David Wagner was unknown but they still celebrated his great success. In my case, I hope it will be the same: many people in England do not know me, but the people responsible for the club want me to introduct my own philosophy. I want to work hard, have clear ideas and want to achieve something with the club.

They are very ambitious.

Christiansen: Right. We – the players and the coach – must always improve. Every day I will learn something new and improve myself – even from mistakes that I will make.

You are targeting promotion, just like your former club, Bochum. Hanover 96 have already achieved it. Do you follow both?

Christiansen: Yes! Even despite the fact that it was difficult last season because we were in three competitions with APOEL. But obviously: I wish both clubs great success and hope that Bochum soon follow Hannover into the first division! I always want my formers teams to be playing as high as possible.

46 league games plus two domestic cup competitions and possibly play offs are ahead of you. Are you having jitters before you begin?

Christiansen: These are a lot of games, but this has always been the case in England. Of course it will be new to me, but also very interesting. I’m looking forward to the challenge.

Thomas Christiansen

Christiansen proudly presents the Torjäger cannon. The native Dane ran twice for Spain’s national team
Photo: imago sportfotodienst
Thomas Christiansen was born in the small Danish town of Hadsund on the Baltic Sea, south of Aalborg.

He started his professional career in 1988 in the U19 of Brondby IF. His career in Spain began in 1991, when he moved from Denmark to FC Barcelona B Team. After loan spells at Gijon, Osasuna and Racing Santander, he finally made the leap into Barca’s first eleven in 1995.

In 2000, Christiansen moved back to Denmark to Herfölge BK. From there he went to the VfL Bochum in the Bundesliga in the following year.

He was not able to prevent relegation that season, but after an immediate return back into the top division, he won the Bundesliga Torjägerkanone [the prize for highest scorer in the Bundesliga – JM] at the age of 30. That season he scored 21 goals, finishing level with Bayern’s Brasilian Giovane Élber. In total, Christiansen, who also played for Hannover 96, scored 34 times in 101 Bundesliga matches. In 2006 he brought his professional playing career to a close.

Beginning his coaching career in Cyprus, Christiansen coached Larnaka, then APOEL Nicosia before he moved to Leeds United, who finished 7th last season in England’s 2nd tier.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #328 på: Juli 09, 2017, 08:43:54 »
Good WIN feiret:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28986
  • Total likes: 2666
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #329 på: Juli 09, 2017, 09:39:40 »
Det virker som Village Hotel er sentralt for Leeds denne sesongen. Det blir også meldt at Leeds har booket rom for tre ekstra spillere på dette hotellet fra over helgen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan