Skrevet av Emne: Ex-spiller: Samuel Saiz  (Lest 111147 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Samuel Saiz
« Svar #120 på: November 08, 2017, 08:25:05 »
God i går. Viktig offensiv spiller. Hvor passer han best inn i en 4-3-3 formasjon? Kan han spille sentralt i en midtbanetrio? med vieira/phillips/okane/Klich til å løpe rundt seg?

Det beste er nesten at han kan spille i så mange posisjoner, det gjør han vanskelig å få has på i motstandernes gameplan. Han kan garantert spille en slags indreløper, selv om det gjør balansen i laget krevende. Jeg tror nok han er best på vingen hvor han får mange situasjoner en mot en, samt at han får rom til å drive fremover med ball når motstanderen er i ubalanse.

På sitt beste er han langt over nivået i denne divisjonen (selv om han sjelden preger en kamp i 90 min i strekk). Når man ser på hva middelmådige spillere har kostet det siste året er det smått utrolig at han kostet under £3 mill.
På sitt beste ser det ut som han spiller i feil nivå. Hans store svakhet er utvilsomt tempoet. Bortsett fra det tror jeg nok Saiz drømmer om å spille på et lag med bedre spillere, i en bedre liga. Fordi han fortjener det.

Tempoet som i å løpe/være på hugget hele tiden eller tempoet som i å bevege seg fort på korte og lengre avstander?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Samuel Saiz
« Svar #121 på: November 08, 2017, 08:56:46 »
God i går. Viktig offensiv spiller. Hvor passer han best inn i en 4-3-3 formasjon? Kan han spille sentralt i en midtbanetrio? med vieira/phillips/okane/Klich til å løpe rundt seg?

Det beste er nesten at han kan spille i så mange posisjoner, det gjør han vanskelig å få has på i motstandernes gameplan. Han kan garantert spille en slags indreløper, selv om det gjør balansen i laget krevende. Jeg tror nok han er best på vingen hvor han får mange situasjoner en mot en, samt at han får rom til å drive fremover med ball når motstanderen er i ubalanse.

På sitt beste er han langt over nivået i denne divisjonen (selv om han sjelden preger en kamp i 90 min i strekk). Når man ser på hva middelmådige spillere har kostet det siste året er det smått utrolig at han kostet under £3 mill.
På sitt beste ser det ut som han spiller i feil nivå. Hans store svakhet er utvilsomt tempoet. Bortsett fra det tror jeg nok Saiz drømmer om å spille på et lag med bedre spillere, i en bedre liga. Fordi han fortjener det.

Tempoet som i å løpe/være på hugget hele tiden eller tempoet som i å bevege seg fort på korte og lengre avstander?
Jeg vil påstå at hans defensive arbeidskapasitet er lav. Heller ikke offensivt er han særlig god i press - men han har jo et flott rykk vil jeg påstå. Fantastisk når han har ballen i beina mot mål.

Dennis

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #122 på: Januar 01, 2018, 17:19:34 »
Mye, mye bedre i dag. Fart i ballen og den slippes til riktig tid. Måtte det fortsette sesongen ut!
Marching on together!

HåvardK

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #123 på: Januar 01, 2018, 17:20:07 »
Mye, mye bedre i dag. Fart i ballen og den slippes til riktig tid. Måtte det fortsette sesongen ut!
+1

auren

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #124 på: Januar 01, 2018, 19:00:52 »
TC with a wry smile says Saiz “is not for sale & would cost more than Messi.” #lufc



auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #125 på: Januar 01, 2018, 22:18:00 »
Mye, mye bedre i dag. Fart i ballen og den slippes til riktig tid. Måtte det fortsette sesongen ut!

Den ufrivillige "skade-pausen" var kanskje et gode tross alt.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #126 på: Januar 07, 2018, 16:16:17 »
LUFCdata

Samu Saiz vs. Newport:

16 minutes played
3 touches
2 passes
1 red card for spitting allegation

Six-game ban awaits. Throw the book at him if it holds true. No room in the game for that.

 :(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #127 på: Januar 07, 2018, 16:24:15 »
Deffo spit on players shirt after seeing close up - nothing shown on TV around who did it - Saiz went straight for their number 39 for some reason - bottom line is - 3 match ban rising to 6 if proved - lacklustre performance and in the end, TC selection wrong & they deserved it

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #128 på: Januar 07, 2018, 16:25:59 »
James Adcock

Seen a lot of tweets saying they didn’t see the spit from Saiz - was stood right in line with it and said straight away it was a red card. Whether Leeds or not spitting is the lowest of the low - deserves any length of ban he gets #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #129 på: Januar 07, 2018, 16:35:49 »
Phil Hay i YEP:

Samuel Saiz (for Grot, 75) - Barely figured in the time when he was on the pitch, until he was red-carded for spitting at Willmott. 0/10


Bidro vel lite her, ja!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #130 på: Januar 07, 2018, 20:32:14 »
Var jo bare et tidsspørsmål før han ble utvist. Veldig god spiller, men ikke så god at jeg klarer å godta holdningene han viser. Ja, jeg mener at man kan tåle litt filming og primadonna nykker hvis man virkelig leverer.

Han har vært innvolvert i en spytte epiosode tidligere i sesongen. Alle gule kortene har kommet pga sutring og kjefting på dommer. Dommerne er klar over dette og det ser vi når Saiz aldri får frispark med seg. Han overspiller hver eneste gang!!

Nå får han sikkert en lang og velfortjent karantene. Håper han får reaksjoner fra klubben og at det i fremtiden er nulltoleranse for at han oppfører seg sånn.

Totalt sett så er jeg usikker på om Saiz er en styrke ellet byrde for Leeds i lengden om han ikke skjerper seg.




Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #131 på: Januar 08, 2018, 08:15:13 »
Moscowhite
@MoscowhiteTSB
 16h
16 hours ago

On Saiz; I wrote this amid joys of mid-Sep

Until 2015/16, he was pissing career away, always in trouble. Think Sheridan, J.

Aged 24, Huesca coach got a grip & he buckled down.

Seems #LUFC saw a bit of old Saiz today. Back to the new one quick, please.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #132 på: Januar 08, 2018, 12:38:52 »
Ikke overraskende 6 kampers karantene. Leeds vurderer å anke:

Phil Hay
‏
 
@PhilHayYEP
Breaking - the Football Association has confirmed that Samuel Saiz was sent off for spitting at Newport County and is subject to an automatic six-match ban. Leeds have the right to appeal for wrongful dismissal. #lufc

Latest - Leeds United weigh up Saiz appeal after FA hits Spanish midfielder with a six-match ban for spitting:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-s-samuel-saiz-set-for-six-game-ban-after-seeing-red-for-spitting-in-newport-county-defeat-1-8945299


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Nørgaard

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #133 på: Januar 08, 2018, 12:40:15 »
Keep Ideguchi, smid Saiz til månen. Det her er simpelthen det værste jeg har set en Leedsspiler gøre.

Cherry

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #134 på: Januar 08, 2018, 12:46:44 »
Litt som Jansson i fjor, men han spyttet ikke da..det er virkelig lavmål! :-\
Pontus har tatt grep om siden gule kort, det blir noen - men da etter tacklinger .....

Saiz begynner å bli VEL arrogant. 
Har ikke glemt Forest - med glimrende 2.omgang der - men når han får fysiske spillere på seg
og han ikke får frispark HVER gang..så går han i svart.
Trist, men fortjent med 6 kampers karantene - vi trenger desperat påfyll med kreativitet og styrke på midten nå
ikek bare ny spiss og VB.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #135 på: Januar 08, 2018, 12:58:27 »

Saiz begynner å bli VEL arrogant.


Se tweeten fra Moscowhite under her. Det er tydeligvis dette som har ødelagt talentfulle Samuel sin karriere i starten, før gamlesjefen i Huesca fikk ham inn på en annet spor.
Får håpe han tar lærdom atter en gang...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #136 på: Januar 08, 2018, 13:11:24 »
Hvordan kommer Saiz til å få det fremover i sesongen? regner med at publikum rundt omkring vil gi ham en kjip velkomst og under kampene. Triste greier, synes Saiz var god ;)

Torpe-do

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #137 på: Januar 08, 2018, 13:19:18 »
Er det noen som har sett at Saiz gjorde det? Av alle opptak jeg klarer å finne, ser jeg ingenting.

Sydhagen

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #138 på: Januar 08, 2018, 13:42:52 »
Satser på at klubben behandler dette på en streng og skikkelig måte og at Saiz kommer tilbake i slutten av februar som en bedre spiller og person.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #139 på: Januar 08, 2018, 15:17:21 »
Leeds godtar seks kampers utestengelse og Samuel Saiz uttaler seg som angrende synder.

Phil Hay
BREAKING - Leeds United have accepted Samuel Saiz's six-game ban for spitting. Club say his behaviour was "unacceptable" and "the player will now be subject to an internal disciplinary hearing". Saiz says his behaviour at Newport was "inexcusable. " "I give my word to all those connected to Leeds United Football Club that I will learn from this situation and never repeat it." Saiz: "I would like to take this opportunity to sincerely apologise to the players, staff and supporters of Leeds United. I would also like to apologise to Newport County AFC and Robbie Willmott for my actions." #lufc

Det er vel forsåvidt bare en måte å bevise det på...
« Siste redigering: Januar 08, 2018, 15:19:52 av Dennis »
Marching on together!

Square Ball

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #140 på: Januar 08, 2018, 15:55:06 »
For det første fullt fortjent karantene.Jeg er veldig bekymret for hva dette betyr for oss.
Pr idag vil det si han står over kampene mot Ipswich,Millwall,Cardiff,SMheffU.BristolC og Derby.
Altså hele fire kamper mot opprykkskandidater.

Saiz har vært vår beste spiller,og står bak mye av det kreative vi skaper.Nå er vi helt avhengige av
Pablo i form og skadefri.Vi har og spisser som ikke fyrer på alle sylindre,og Roofe som svinger i prestasjonene,
er vårt klare førstevalg akkurat nå.Skal ikke ta sorgene på forskudd,men er skeptisk til poengfangsten.Vi er og
inne i en periode vi ikke vinner kamper,selv om Nottingham kampen var spillemessig bra i 2 omgang

RoarG

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #141 på: Januar 08, 2018, 16:40:43 »
For det første fullt fortjent karantene.Jeg er veldig bekymret for hva dette betyr for oss.
Pr idag vil det si han står over kampene mot Ipswich,Millwall,Cardiff,SMheffU.BristolC og Derby.
Altså hele fire kamper mot opprykkskandidater.

Saiz har vært vår beste spiller,og står bak mye av det kreative vi skaper.Nå er vi helt avhengige av
Pablo i form og skadefri.Vi har og spisser som ikke fyrer på alle sylindre,og Roofe som svinger i prestasjonene,
er vårt klare førstevalg akkurat nå.Skal ikke ta sorgene på forskudd,men er skeptisk til poengfangsten.Vi er og
inne i en periode vi ikke vinner kamper,selv om Nottingham kampen var spillemessig bra i 2 omgang
La oss velge å se det positive i det. Kan hende Rad åpner sjekkheftet i januar?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #142 på: Januar 08, 2018, 17:11:42 »
For det første fullt fortjent karantene.Jeg er veldig bekymret for hva dette betyr for oss.
Pr idag vil det si han står over kampene mot Ipswich,Millwall,Cardiff,SMheffU.BristolC og Derby.
Altså hele fire kamper mot opprykkskandidater.

Saiz har vært vår beste spiller,og står bak mye av det kreative vi skaper.Nå er vi helt avhengige av
Pablo i form og skadefri.Vi har og spisser som ikke fyrer på alle sylindre,og Roofe som svinger i prestasjonene,
er vårt klare førstevalg akkurat nå.Skal ikke ta sorgene på forskudd,men er skeptisk til poengfangsten.Vi er og
inne i en periode vi ikke vinner kamper,selv om Nottingham kampen var spillemessig bra i 2 omgang
La oss velge å se det positive i det. Kan hende Rad åpner sjekkheftet i januar?

Jeg tror ikke Rad handler spillere annerledes pga dette. Mye av hans handler dreier seg om fremtiden.

Når det gjelder laget så er det klart svekket med dette. Men slik motgang har en tendens til å samle alle krefter i et kollektiv. Nå får vi se hva TC og de andre spillerne er laget av.

Vi må også huske at Saiz kommer tilbake uten kamptrening,  og vil ikke være i kampform før etter 1-2 kamper etter karantene.

Saiz har lovet å skjerpe seg , men han vil bli provosert av motstander fans og motspillere senere pga dette. Garantert. Jeg tror han har bare EN sjans til i Leeds nå. Spyttingen mot Port Vale trekkes nå frem og brukes mot ham. Riktig eller uriktig. Slik er det bare. Han må tåle mye dritt på banen nå fremover, tror jeg.
« Siste redigering: Januar 08, 2018, 18:18:05 av Josch »

auren

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #143 på: Januar 08, 2018, 18:06:40 »
Siste sjanse for Saiz dette, og det vet han nok godt. En tulleting til er det rett ut portene. Godt å se at det ikke er noen "hard feelings" fra Willmotts:

"There's no hard feelings"

Newport County winger Robbie Willmott accepts Samu Saiz apology for spitting at him.

"He's actually one of my favourite players in the Championship... I think it was just a heat of the moment thing... he just went a little bit over the top."

Willmott speaking to @BBCWales added: " I wish him (Saiz) and Leeds all the best for the rest of the season & I hope they do get promoted." #lufc


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #144 på: Januar 09, 2018, 07:20:12 »
Nå har Saiz bedt om unnskyldning til alle involverte, og aksepterer straffen. Det er på tide å gå videre.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Allanclarke

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #145 på: Januar 09, 2018, 07:51:45 »
Nå har Saiz bedt om unnskyldning til alle involverte, og aksepterer straffen. Det er på tide å gå videre.
Helt enig. Han dreit seg ut, og vet det godt selv. Men han ber om tilgivelse, og det får han av meg. Han er bare ett menneske som alle oss andre. Og alle feiler av og til. Og feil lærer man av. Saken er ferdig for min del.

B_Ød

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #146 på: Januar 09, 2018, 08:11:55 »
Nå har Saiz bedt om unnskyldning til alle involverte, og aksepterer straffen. Det er på tide å gå videre.

...ok, da er det upwards & onwards  :D
Ups & Ups!!

Dennis

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #147 på: Januar 09, 2018, 08:36:29 »
Nå har Saiz bedt om unnskyldning til alle involverte, og aksepterer straffen. Det er på tide å gå videre.

Motstanderen var i alle fall ferdig med det ganske raskt. Ikke bare unnskyldte han Saiz' handlinger som gjort i affekt, men han kom med lykkeønskninger om opprykk.

Bombesikker på at Saiz kommer tilbake med riktig fokus og innsats. Forhåpentligvis mer lik det han viste mot Nottingham og tidlig i sesong, fremfor tendensen oppunder jul. Leeds mister en spiller som kan gjøre ting en-mot-en og det er skralt. I mine øyne er Pablo H en bedre playmaker (spille andre gode), men de skulle selvsagt vært på banen på likt. For Hernandez blir det også raskt en slitasjeutfordring.
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #148 på: Januar 09, 2018, 08:45:01 »
Nå har Saiz bedt om unnskyldning til alle involverte, og aksepterer straffen. Det er på tide å gå videre.

Motstanderen var i alle fall ferdig med det ganske raskt. Ikke bare unnskyldte han Saiz' handlinger som gjort i affekt, men han kom med lykkeønskninger om opprykk.

Bombesikker på at Saiz kommer tilbake med riktig fokus og innsats. Forhåpentligvis mer lik det han viste mot Nottingham og tidlig i sesong, fremfor tendensen oppunder jul. Leeds mister en spiller som kan gjøre ting en-mot-en og det er skralt. I mine øyne er Pablo H en bedre playmaker (spille andre gode), men de skulle selvsagt vært på banen på likt. For Hernandez blir det også raskt en slitasjeutfordring.
Håper det kommer noe godt ut av dette! Kjip sak for klubb og spiller :(

Eriksen55

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #149 på: Januar 09, 2018, 14:01:20 »
Nå har Saiz bedt om unnskyldning til alle involverte, og aksepterer straffen. Det er på tide å gå videre.

Det hjelper ikke å be om unnskyldning hvis han fortsetter å oppføre seg på samme måte. Vi får se når karantener er over. Jeg håper virkelig at han skjerper seg, men jeg har virkelig mine tvil!