Skrevet av Emne: Ex-spiller: Samuel Saiz  (Lest 111249 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Reaney

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #330 på: Desember 14, 2018, 21:24:27 »
Trist hvis dette stemmer. Men hva er det med Leeds som opplever ting som andre klubber går klare av? Har vært andre forhold også som er helt absurde. Er det forbannelsen over Elland Road som aldri tar slutt? I tilfelle er det bare å komme seg vekk og bygge nytt.

raggen

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #331 på: Desember 14, 2018, 21:28:28 »
Ble litt rørt/trist jeg nå. Hvis dette stemmer,  fantastisk av klubben!! Håper hvertfall alt går bra med familien Saiz.

+1
Forever Leeds United!!!!!!!!

Buddy

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #332 på: Desember 14, 2018, 21:41:25 »
En av de få spillerne Bielsa ikke har klart å gjøre bedre. Noe som er dumt med det talentet Saiz har. Ja, det ergrer meg. Men mest sannsynlig er det  fordi Saiz ikke har latt Bielsa ta kontrollen på ham.

Men når det først er så gæernt, er det smart å få han kjapt ut. En sutrende og selvmedlidende spiller med drømmene et annet sted, Saiz eller andre, er ikke godt for noen. Og som vi har sett så langt, med skader og fravær, dette laget er mye større enn noen enkeltspillere.

Dette glemmer vi raskt, holder spriten oppe og vinner de neste kampene.

Eriksen55

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #333 på: Desember 14, 2018, 21:41:53 »
Trist hvis dette stemmer. Men hva er det med Leeds som opplever ting som andre klubber går klare av? Har vært andre forhold også som er helt absurde. Er det forbannelsen over Elland Road som aldri tar slutt? I tilfelle er det bare å komme seg vekk og bygge nytt.

Det skjer nok ting i andre klubber også.. hører bare ikke om det.

Forever Whites

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #334 på: Desember 14, 2018, 21:44:24 »
So what?  Spillere kommer og går.  Bielsa består.  Get a life.  MOT
Medlem 94237

Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #335 på: Desember 14, 2018, 22:33:10 »
Vet ikke om dette stemmer, men på en måte så "håper" jeg jo det.

auren


We are family!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #336 på: Desember 14, 2018, 23:52:34 »
Vet ikke om dette stemmer, men på en måte så "håper" jeg jo det.

auren


We are family!  :)

Sister Sledge

Blank_File

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #337 på: Desember 15, 2018, 01:35:34 »
Jeg har ikke vært så nedfor for en spillerovergang noensinne før. Håper også virkelig dette er storsinn fra klubben først og fremst. Tenk å miste vår beste spiller siden nedrykket i den situasjonen vi er i nå. Samu er en spiller som er verdt inngangspengene alene. Han var ikke perfekt, men da hadde han ikke vært vår.

Om ryktet med kona stemmer er det håp om å få se han igjen. Selv om jeg tviler. Takk for nå Samu...

Stut og Fjærkre

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #338 på: Desember 15, 2018, 07:29:59 »
Må innrømme at jeg er imponert over de som klarer å se positivt på dette, selv tenkte jeg der røyk pokalen.
Jeg er redd for at vi mister en dimensjon ved spillet vårt. I flere av kampene Saiz har startet på benken, har vi stanget mot lave forsvar uten å skape noe særlig. Kreativiteten hans har bidradd til å åpne disse forsvarene, noe som har gitt oss mange poeng i høst.

Milou

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #339 på: Desember 15, 2018, 07:37:51 »
Det er mange teorier her om at Saiz mistrives fordi han ikkje har fått nok speletid i det siste, men eg trur meir på at årsakssammenhengen er motsatt. Han har ikkje klart å levert optimalt pga mistrivsel, anten det er problem på heimefronten eller med forholdet til Bielsa, som er dei mest truverdige forklaringene. Saiz verkar å vere ein humørspelar som ikkje kan legge daglige bekymringer frå seg når går ut på bana. Det er nok også grunnen til at han går alt no. Hans bidrag ville likevel vere begrensa så lenge hovudet hans alt er i Spania.

Forferdelig trist å miste Saiz som på toppnivå er suverent best i Championship, og som etter mi meining er god nok for eit lag på øvre halvdel av PL. Forhåpentligvis er det som skjer det beste for Saiz og dermed også for klubben.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Sleivind

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #340 på: Desember 15, 2018, 08:11:26 »
At Saiz går kommer vi til å tape poeng på! Så får vi se hvor mange poeng det blir, jeg er fryktelig redd det koster oss opprykket denne sesongen.

Kickthemdown

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #341 på: Desember 15, 2018, 08:24:37 »
At Saiz går kommer vi til å tape poeng på! Så får vi se hvor mange poeng det blir, jeg er fryktelig redd det koster oss opprykket denne sesongen.
Enig, utrolig hvor mange flere sjanser vi skaper med han på banen.. Uten Saiz ser det noe statisk og tregt ut.

Trondjo

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #342 på: Desember 15, 2018, 08:36:29 »
Må innrømme at jeg er imponert over de som klarer å se positivt på dette, selv tenkte jeg der røyk pokalen.
Jeg er redd for at vi mister en dimensjon ved spillet vårt. I flere av kampene Saiz har startet på benken, har vi stanget mot lave forsvar uten å skape noe særlig. Kreativiteten hans har bidradd til å åpne disse forsvarene, noe som har gitt oss mange poeng i høst.
Helt enig . Den mest kreative vi har , høyt toppnivå, X faktor og gamechanger. Redd det kan bli statisk fremover uten Saiz. Pablo blir også bedre med Saiz på banen.
 

Kato

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #343 på: Desember 15, 2018, 09:28:25 »
Lidenskapen til klubben består av mange faktorer. En av de viktigere er gleden over enkeltspillere med helt spesielle kvaliteter. For min del startet det med finslepne Ian Snodin på siste halvdel av åttitallet. Den første skuffelsen ble da han forsvant til Everton. Fremst i rekken var John Sheridan, med sitt overblikk og sine vidunderlige frispark. At Brian Clough så noe i han, overrasket meg ikke. Synd det aldri ble musikk der. Oppi gjennom har det vært noen slike med det lille ekstra på den ene eller andre måten. Harry Kewell på venstrekanten. Jonathan Woodgate. Med nedrykk ble det stort sett bare tømmerhoggere og jordfresere. Noen små lysglimt i spillere som Lewis Cook.

Så dukka Saiz opp. Vondere enn på lenge er det nå, sikkert fordi det er så lenge mellom hver gang vi ser det spesielle i vår klubb. Spilleren som kan dra av en motstander, utfordre og slå den geniale nestsistepasningen. Spilleren vi så sjelden har. I min verden er det INGEN i dagens stall som er i nærheten av å fylle de skoene, når skoene danser sammen.

Det kommer nok en ny Sheridan, eller Saiz. Men det er like vondt hver gang de forlater. Det går bare en på hundre av sånne spillere.
« Siste redigering: Desember 15, 2018, 09:33:17 av Kato »
 

Jon R

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #344 på: Desember 15, 2018, 10:03:17 »
Det er mange teorier her om at Saiz mistrives fordi han ikkje har fått nok speletid i det siste, men eg trur meir på at årsakssammenhengen er motsatt. Han har ikkje klart å levert optimalt pga mistrivsel, anten det er problem på heimefronten eller med forholdet til Bielsa, som er dei mest truverdige forklaringene. Saiz verkar å vere ein humørspelar som ikkje kan legge daglige bekymringer frå seg når går ut på bana. Det er nok også grunnen til at han går alt no. Hans bidrag ville likevel vere begrensa så lenge hovudet hans alt er i Spania.

Forferdelig trist å miste Saiz som på toppnivå er suverent best i Championship, og som etter mi meining er god nok for eit lag på øvre halvdel av PL. Forhåpentligvis er det som skjer det beste for Saiz og dermed også for klubben.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk
Forferdelig trist å miste en spiller med det lille ekstra. En spiller som kan begeistre fansen med blendende teknikk og overblikk, og som gir oss den ekstra sitringen i ryggmargen hver gang han har ballen i beina.

For Bielsa tror jeg dette er et ganske enkelt valg. Saiz har ikke klart å følge opp de fysiske kravene, og han har gnistret stadig sjeldnere i kampene. Dette vitner om en spiller som ikke yter max for klubben vår, verken på trening eller i kamp. Slike spillere vil ikke Bielsa ha i stallen, selv om han helt sikkert hadde ønsket seg en Saiz med full tenning  i 90 x 46.

Dette får meg til å tenke på øvelsen i pre season der spillerne måtte plukke søppel tilsvarende tiden det tar for en gjennomsnittssupporter å tjene penger til en kampbillett. I en slik filosofi passer ikke en Saiz på halv maskin inn. Dette sier meg at det som skjer nå ikke handler om dårlige valg og prioriteringer hos Bielsa, dette problemet handler om innstillingen til Saiz.
Jon R.

Jon R

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #345 på: Desember 15, 2018, 10:11:47 »
Trist hvis dette stemmer. Men hva er det med Leeds som opplever ting som andre klubber går klare av? Har vært andre forhold også som er helt absurde. Er det forbannelsen over Elland Road som aldri tar slutt? I tilfelle er det bare å komme seg vekk og bygge nytt.
Så vidt jeg vet er det helt vanlig i alle klubber at gode spillere kommer og går, enten det skyldes mistrivsel, mangel på motivasjon, hensyn til familie eller jaget etter enda mer status og penger.
Jon R.

Blank_File

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #346 på: Desember 15, 2018, 10:15:08 »
Saiz er som Knockhaert for Brighton i opprykksesongen. Fullstendig uerstattelig. Ikke fordi han spilte alt hele tiden, men fordi ingen andre matchet han når han var på. Antall taklinger på Saiz viser jo hvor ille motstandere synes han er. Det er derfor ikke bare publikumsmagneten som vi mister, men som flere andre her er inne på, er jeg redd for opprykket. Vi MÃ… ha X. Pablo er god og kan hende Izzy også blir god, men er de X? Jeg er så utrolig lei meg for denne hendelsen i det som så ut som en perfekt sesong.

Jon R

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #347 på: Desember 15, 2018, 10:23:08 »
Saiz er som Knockhaert for Brighton i opprykksesongen. Fullstendig uerstattelig. Ikke fordi han spilte alt hele tiden, men fordi ingen andre matchet han når han var på. Antall taklinger på Saiz viser jo hvor ille motstandere synes han er. Det er derfor ikke bare publikumsmagneten som vi mister, men som flere andre her er inne på, er jeg redd for opprykket. Vi MÃ… ha X. Pablo er god og kan hende Izzy også blir god, men er de X? Jeg er så utrolig lei meg for denne hendelsen i det som så ut som en perfekt sesong.
Pablo er definitivt X og vår viktigste offensive spiller de to siste sesongene.  Clarke er også på vei til å bli X. Jeg har også forventninger om at Brown blir det, slik han var det for Hudds i opprykkssesongen deres for to sesonger siden. Også Bamford har litt x faktor i seg, om enn ikke på samme nivå som Saiz.
Jon R.

leedslife

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #348 på: Desember 15, 2018, 11:32:17 »
Glimtvis viste Saiz at han hadde et toppnivå som få andre i CC har.
Men statistikkene hans er langt unna både Pablo og eks Knockheart som skrives om over her.

Han kommer vel likere ut Brown hvis man sammenligner.
Men en liten tier med blendende teknikk og en fantastisk fot vil bli sårt savnet etter alt det rælet vi har sett de siste årene.

Håper Brown og Clarke tar sjansen nå. Er masse X faktor i begge to.

Ønsker Saiz og familien lykke til videre. Håper ting legger seg til rette så han kan stabilisere seg på et høyt nivå. Er jo en gave til fotballen slike spillere.

Reaney

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #349 på: Desember 15, 2018, 11:49:36 »
Ã…rets store nedtur som selvsagt gir blod på tann for kommende motstandere. Redd vi ser konsekvensene allerede i dag og ikke makter å vinne. Tviler sterkt på at vi er top 2 innen 2019.

Eriksen55

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #350 på: Desember 15, 2018, 12:18:27 »
Når jeg leser hva Bielsa så om Saiz for litt siden så er det nå mer tydelig at det har vært en greie.

Bielsa sa bl.a at Saiz måtte spille mer kamper. Saiz er eneste av innbytterne  som ikke spilte u23 kamper (bortsett fra 45 slappe flaue minutter etter første vraking). Hvorfor spilte han ikke mer på u23?

Uansett hva som har skjedd med familien. Kona opererte for en sykdom i februar 2017. Folk er forskjellige og det må man respektere. Men jeg sliter med at han ville og fikk lov til å reise nå. Tre uker er ikke lang tid og vi snakker om to timer med fly unna hverandre.

Jeg tror at Bielsa har fått nok av Saiz og bedt han om å pakke sakene sine. Normalt hadde Saiz spilt for Leeds ut desember. Han kunne blitt hyllet og takket av..men i stedet avslutter han umiddelbart, og det på lån. Naivt å tro at dette er en gest eller en fredelig avgang.

Hvis Saiz ikke har klart å tilpasse seg, ikke jobbet hardt nok på trening, satt seg selv foran laget og ikke vil kjempe for plassen..Da skjønner jeg ikke at Saiz blir et savn. Selvfølgelig blir kvalitetene han viser på sitt beste. Typen Saiz? Ut i fra det jeg har sett av kroppsspråk og det jeg har lest. Neppe.

Lukter mer Judas enn helt.



« Siste redigering: Desember 15, 2018, 12:20:38 av eriksen55 »

Leedsfan

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #351 på: Desember 15, 2018, 13:20:34 »
Når jeg leser hva Bielsa så om Saiz for litt siden så er det nå mer tydelig at det har vært en greie.

Bielsa sa bl.a at Saiz måtte spille mer kamper. Saiz er eneste av innbytterne  som ikke spilte u23 kamper (bortsett fra 45 slappe flaue minutter etter første vraking). Hvorfor spilte han ikke mer på u23?

Uansett hva som har skjedd med familien. Kona opererte for en sykdom i februar 2017. Folk er forskjellige og det må man respektere. Men jeg sliter med at han ville og fikk lov til å reise nå. Tre uker er ikke lang tid og vi snakker om to timer med fly unna hverandre.

Jeg tror at Bielsa har fått nok av Saiz og bedt han om å pakke sakene sine. Normalt hadde Saiz spilt for Leeds ut desember. Han kunne blitt hyllet og takket av..men i stedet avslutter han umiddelbart, og det på lån. Naivt å tro at dette er en gest eller en fredelig avgang.

Hvis Saiz ikke har klart å tilpasse seg, ikke jobbet hardt nok på trening, satt seg selv foran laget og ikke vil kjempe for plassen..Da skjønner jeg ikke at Saiz blir et savn. Selvfølgelig blir kvalitetene han viser på sitt beste. Typen Saiz? Ut i fra det jeg har sett av kroppsspråk og det jeg har lest. Neppe.

Lukter mer Judas enn helt.

Håper det var slik at Bielsa gikk lei av Saiz, men Saiz har ikke vært 100% committed til Leeds helt siden han kom.

Er lei meg for at vi mister Saiz, det skjer alltid noe når han spiller og motstanderlaget frykter han når han spiller. Denne dimensjonen mister vi og det kan komme til å koste oss dyrt.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Bromancer

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #352 på: Desember 15, 2018, 13:40:55 »
Må innrømme at jeg er imponert over de som klarer å se positivt på dette, selv tenkte jeg der røyk pokalen.
Jeg er redd for at vi mister en dimensjon ved spillet vårt. I flere av kampene Saiz har startet på benken, har vi stanget mot lave forsvar uten å skape noe særlig. Kreativiteten hans har bidradd til å åpne disse forsvarene, noe som har gitt oss mange poeng i høst.
Helt enig . Den mest kreative vi har , høyt toppnivå, X faktor og gamechanger. Redd det kan bli statisk fremover uten Saiz. Pablo blir også bedre med Saiz på banen.

+1. Jeg er (evig) pessimist.

Josch

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #353 på: Desember 15, 2018, 14:03:26 »
Saiz må ikke nødvendigvis være tapt for Leeds. Ved sesongslutt er han fortsatt Leeds-spiller hvis dette er et utlån. Ingen begrunnelse for flyttingen er ennå offisiell.
Mye spekulasjoner og synsing her nå.

Leeds vil fortsette å slå dårligere lag denne sesongen pga Bielsas spillestil/ kloke laguttak.

Vi må huske at Klich så ut til å være ferdig i Leeds , men kom sterkt tilbake.

Saiz har ikke scoret på over 13 mnd. Kan han kalles god med så lite mål? Bør ikke en god midtbanespiller score mål? Saiz ser ut til å være god i første 1/4 del av sesongene. Så tar det slutt. Lurer på om han tåler en lang engelsk sesong.

Han har heller ikke lange opphold i tidligere klubber. Virker som en fotball nomade .

leedslife

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #354 på: Desember 15, 2018, 14:26:25 »
Saiz må ikke nødvendigvis være tapt for Leeds. Ved sesongslutt er han fortsatt Leeds-spiller hvis dette er et utlån. Ingen begrunnelse for flyttingen er ennå offisiell.
Mye spekulasjoner og synsing her nå.

Leeds vil fortsette å slå dårligere lag denne sesongen pga Bielsas spillestil/ kloke laguttak.

Vi må huske at Klich så ut til å være ferdig i Leeds , men kom sterkt tilbake.

Saiz har ikke scoret på over 13 mnd. Kan han kalles god med så lite mål? Bør ikke en god midtbanespiller score mål? Saiz ser ut til å være god i første 1/4 del av sesongene. Så tar det slutt. Lurer på om han tåler en lang engelsk sesong.

Han har heller ikke lange opphold i tidligere klubber. Virker som en fotball nomade .

Her treffer du godt. Man blir fort litt blenda av en spiller som Saiz. Gjør fantastiske ting. Spesielt på begynnelsen av sesongen når været er fint og motstanderen ikke helt har funnet ut av han eller laget.
Har stor tro på at Brown, ev Roofe/Hernandez kan fylle det rommet ganske fint.
Brown har en dimensjon som Saiz ikke har med mål og fysikk i spillet sitt.
Han var outstanding I denne divisjonen for Rotherham og Huddersfield.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #355 på: Desember 15, 2018, 15:02:38 »
Moscowhite

This isn’t quite right.

A daughter was born (with bit of difficulty) in 2015

Elena’s cancer scare was early 2016

A checkup this July revealed Elena was due twins but had lost one

It’s the surviving twin they’re expecting now.

I wrote about it today....

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #356 på: Desember 15, 2018, 17:08:58 »
Bielsa er en ringrev. Kan det tenkes at vi får inn en spiller fra Getafe som del av dealen med Saiz?? Vi har et par posisjoner hvor vi trenger rn kvalitetsspiller til.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28800
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #357 på: Desember 15, 2018, 18:34:39 »
Phil Hay
@PhilHayYEP
Bielsa on Samuel Saiz: "He has a personal situation to solve and the club allowed him to talk (to Getafe). I can't tell you what will happen. I can tell you that he has the permission of the club to be absent." #lufc

"This is a decision between the club and Samuel Saiz. I don't know the facts."

Bielsa said it's a complicated situation with Saiz. Asked him if he'd want a replacement in January but he said it would be hypothetical to discuss that at the moment. #lufc

Bielsa: "It's not a football problem and my job is football. He's an important player. I have to explain things when they're linked to my zone of work, when it's my decision. This situation has to be explained by the club and Saiz, not me - not because it's a problem."

"I don't have to comment on these facts because it's not in my zone to control." In other words, the departure is down to factors outside of football (which was apparent on Thursday). #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

gulle

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #358 på: Desember 15, 2018, 20:50:58 »
Kan ikke skjønne at vi låner ut vår potenselt beste spiller  «frivillig» noen som vet hva som ligger bak?
Er det frivillig er det idioti på høyt plan
Nå rykker vi opp! Jasederja

berlin

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #359 på: Desember 15, 2018, 21:02:02 »
Kan ikke skjønne at vi låner ut vår potenselt beste spiller  «frivillig» noen som vet hva som ligger bak?
Er det frivillig er det idioti på høyt plan

Gulle: Les Asbjørn sitt innlegg før ditt. Der står det meste, og bør gi deg svar.  :)

Det er gode grunner til at Leeds vil gjøre det de kan for at Saiz kan flytte tilbake til Spania, ihvertfall for resten av sesongen.
Litt vanskelig å forklare, men det har bl.a med kona, hennes helse og at hun vistnok har spontanabortert den ene av tvillingene de venter. Hverken Saiz eller fruen snakker engelsk.



Noen syd-europeere finner seg ikke helt til rette i England, hverken klimamessig eller sosialt. Det kan være medvirkende.
Det hører med til historien at det ikke er Leeds som er problemet. Alle vet at Saiz er populær blant fansen med Saiz sangen,
og Saiz har sagt fansen overgår det han har sett og overvært av PL-klubber.

Familie og helse først, og det må aksepteres. Respekt til Leeds United FC for det.

Hvorvidt det blir lån eller salg, er ikke godt å vite. Ved lån kan det jo være at han returnerer, men jeg tviler.
Rykker vi opp, vil Leeds uansett være på markedet etter et knippe meget gode spillere, antagelig bedre enn Saiz.


« Siste redigering: Desember 15, 2018, 21:07:03 av berlin »