Skrevet av Emne: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski  (Lest 98553 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #60 på: August 10, 2017, 09:23:43 »
Dette er en diamant!

Minner meg om Sherdan Shaqiri; god fysikk, høyt tempo med ball, fin teknikk. Skaper sjanser og mål og vil utvilsomt score mange mål også. Kan spille på begge sider og ikke fremmed for et defensivt tak.

Legg merke til returløpet på overtid på 4-1. Etter den oppvisningen og det faktum at kampen er død er det ingen som hadde kritisert han for ikke å ta det, men Gianni løper dusinvis av meter for å løpe opp en Vale-spiller. Den innstillingen gleder nok TC enormt!
Marching on together!

auren

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #61 på: August 10, 2017, 09:30:01 »
Legg merke til returløpet på overtid på 4-1. Etter den oppvisningen og det faktum at kampen er død er det ingen som hadde kritisert han for ikke å ta det, men Gianni løper dusinvis av meter for å løpe opp en Vale-spiller. Den innstillingen gleder nok TC enormt!

Dette gjaldt egentlig for hele laget i går. En voldsom aggressivitet når vi mistet ballen. Selv på 4-1. Tydeligvis sultne spillere som ville vise seg frem for TC.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #62 på: August 10, 2017, 09:40:06 »
Legg merke til returløpet på overtid på 4-1. Etter den oppvisningen og det faktum at kampen er død er det ingen som hadde kritisert han for ikke å ta det, men Gianni løper dusinvis av meter for å løpe opp en Vale-spiller. Den innstillingen gleder nok TC enormt!

Dette gjaldt egentlig for hele laget i går. En voldsom aggressivitet når vi mistet ballen. Selv på 4-1. Tydeligvis sultne spillere som ville vise seg frem for TC.

auren

Du har rett i det! Og ser man på de to kampene under ett, er det egentlig bare Madine som er sett ut som en reell, "varig" trussel for forsvaret i mine øyne. Og det var mer skyld i hans overlegne luftstyrke enn at Leeds hadde noe særlig problemer med å forsvare seg kollektivt. Det er klart at en Jostein Flo-spiller vil skape problemer i lufta for samtlige lag, dersom motstander får lov å pumpe 60-metersballer på han i feltet og det er ikke lett å hindre dette i 90-minutter. Gledelig derfor at TC gir instrukser om å presse høyt i sluttminuttene mot Bolton, for å unngå at dette skjer.

Det er litt counter intuitive i forhold til hva de fleste gjør, men selvsagt helt riktig.

Aggressivitet er enormt viktig, uavhengig om laget ligger dypt eller står høyt. Det er derimot langt vanskeligere å presse høyt pga rommene som oppstår om man laget ikke presser som en enhet. Men selv i tidlige dager av sesongen ser konturene gode ut! Og ofte kan akkurat denne delen av spillet være utslagsgivende for sesongen. Uten sammenligning forøvrig, var det i det defensive at Guardiola gjorde Barcelona til tidenes fotballag. Det offensive har vært mer eller mindre likt siden Cruyff var der. Og med den linken er det ikke usannsynlig at Christiansen har funnet inspirasjon der.
« Siste redigering: August 10, 2017, 09:42:09 av Dennis »
Marching on together!

auren

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #63 på: August 10, 2017, 10:03:05 »
All honør til Saiz!! Men denne karen har 3 målgivende på 1,5 kamper, kom mer til sin rett på høyre kant.

Han har "bare" to målgivende. 1 mot Bolton (headingen frem til Wood på 0-2) samt raidet og pasningen til Ekuban i går (4-1).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kontakinte

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #64 på: August 10, 2017, 11:17:19 »
All honør til Saiz!! Men denne karen har 3 målgivende på 1,5 kamper, kom mer til sin rett på høyre kant.

Han har "bare" to målgivende. 1 mot Bolton (headingen frem til Wood på 0-2) samt raidet og pasningen til Ekuban i går (4-1).

auren
Ok, så det nå ;) Tredd-sist på den ene da ;D

dansale

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #65 på: August 28, 2017, 21:55:56 »
http://the72.co.uk/90254/leeds-united-fans-react-alioski-goal-weekend/

Alioski med EFL Sky Bet Championship ‘Goal of the Weekend  :)
Forza Leeds!

auren

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #66 på: September 01, 2017, 09:49:05 »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kontakinte

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #67 på: September 01, 2017, 10:21:09 »
Dette var en fin og vakker historie:

https://www.facebook.com/FPA.Fairplay.Agency/videos/1460655100648065/


auren
Faen å sentimental man blir med alderen da :'( :D

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #68 på: September 01, 2017, 10:22:25 »

B_Ød

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #69 på: September 01, 2017, 13:36:34 »
Dette var en fin og vakker historie:

https://www.facebook.com/FPA.Fairplay.Agency/videos/1460655100648065/


auren

jeg har mistenkt det lenge nå...ikke ett fnugg av testosteron igjen..gamle Ød er redusert til en østrogen-bombe.

Nydelig dette...
Ups & Ups!!

Per-Stian

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #70 på: September 01, 2017, 14:54:46 »
Dette var en fin og vakker historie:

https://www.facebook.com/FPA.Fairplay.Agency/videos/1460655100648065/


auren
Faen å sentimental man blir med alderen da :'( :D

Ja, faen og  :'(

Føyer meg til "hylekoret". Fekk allergisk reaksjon her også. Må vere noko veldig smittsamt.

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #71 på: September 01, 2017, 15:37:36 »
Fantastisk!  :) :'(
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

gulle

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #72 på: September 01, 2017, 16:31:58 »
Fantastisk!  :) :'(
/+1 ikke alle ungutter med god lønn som er bortskjemte,noen har skjønt at de er heldige, herlig type.
Nå rykker vi opp! Jasederja

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #73 på: September 01, 2017, 16:50:58 »
Fantastisk!  :) :'(


Tjener han for mye for oss........




Snufs!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #74 på: September 01, 2017, 23:38:37 »
Alioski synes jeg har innfridd mine forventninger, som jeg også hadde til ham da overgangsryktene kom. Fra første kamp synes jeg han har virket veldig god. Og jeg tror han bare blir bedre. Bare ikke "suksessen" går ham i hodet, og han blir lat og chubby. Ganske mye av det som "er" Alioski er vel innsats?

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #75 på: September 04, 2017, 19:22:46 »
#LUFC #FourFourTwo
3. Jota (Brentford to Birmingham £6m)
2. Jackson Irvine (Burton to Hull £2.5m)
1. Tom Lawrence (Leicester to Derby £7m)








Men ingen Saiz!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #76 på: September 04, 2017, 19:42:33 »
Han som laget denne rangeringen har kun sett Leeds en gang denne sesongen....mot Forest

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #77 på: September 04, 2017, 22:36:10 »
Han som laget denne rangeringen har kun sett Leeds en gang denne sesongen....mot Forest

God nok grunn til å ta med Saiz det da  :)

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #78 på: September 04, 2017, 23:29:42 »
Han som laget denne rangeringen har kun sett Leeds en gang denne sesongen....mot Forest

God nok grunn til å ta med Saiz det da  :)

Ja...og Phillips og Cooper og Pontus osv...men nå var det Alioski som utmerket seg spesielt i denne kampen.

ibster

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #79 på: September 04, 2017, 23:57:50 »
Han som laget denne rangeringen har kun sett Leeds en gang denne sesongen....mot Forest

God nok grunn til å ta med Saiz det da  :)

Ja...og Phillips og Cooper og Pontus osv...men nå var det Alioski som utmerket seg spesielt i denne kampen.

Nå er vel hverken phillips, Cooper eller jansson nysigneringer i championship men jeg ser poenget ditt :)

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #80 på: September 15, 2017, 20:26:00 »
Jonny Alioski

Goal of the Month - it's a team effort. #together #family #MOT





Og et intervju i BBC Leeds:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p05g6tj6

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #81 på: Oktober 01, 2017, 14:21:06 »
Han trenger virkelig en pause nå.

Svak i dueller og valg! Når ikke Saiz til sokkekanten en gang.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kickthemdown

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #82 på: Oktober 01, 2017, 14:25:24 »
Har faktisk vært direkte dårlig i hver kamp siden Forest. Utrolig at han spiller.

Nørgaard

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #83 på: Oktober 01, 2017, 15:16:12 »
Han er et symptom på at klubben ikke har samme budget som de andre store klubber i Championship.

Sleivind

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #84 på: Oktober 01, 2017, 17:03:20 »
Kan ikke si at Alioski var hverken god eller dårlig i dag. Jeg så han hvert fall ikke på banen. Er vi sikre på at han spilte i det hele tatt?  ::)

RoarG

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #85 på: Oktober 01, 2017, 17:09:50 »
Skal vi se: fra bli kalt "diamant" til å bli antydet ubrukelig i løpet av 2 mnd. Jepp, det er Leeds-fansen berømte gullfisk-hukommelse som slår inn, virker det som.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #86 på: Oktober 01, 2017, 17:35:31 »
Skal vi se: fra bli kalt "diamant" til å bli antydet ubrukelig i løpet av 2 mnd. Jepp, det er Leeds-fansen berømte gullfisk-hukommelse som slår inn, virker det som.
I hvilken tråd eller forum leser du dette? Ser folk skriver om formsvikt, at han har vært dårlig de siste kampene, lite synlig etc..men finner ikke det du skriver. Er "Leeds fansen" en og samme person bwt?
Jon R.

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #87 på: Oktober 01, 2017, 17:44:33 »
Skal vi se: fra bli kalt "diamant" til å bli antydet ubrukelig i løpet av 2 mnd. Jepp, det er Leeds-fansen berømte gullfisk-hukommelse som slår inn, virker det som.
I hvilken tråd eller forum leser du dette? Ser folk skriver om formsvikt, at han har vært dårlig de siste kampene, lite synlig etc..men finner ikke det du skriver. Er "Leeds fansen" en og samme person bwt?

I denne tråden Jon. Alt fra at han er en diamant til det motsatte! Han er kanskje ingen diamant, og ihvertfall ikke ubrukelig.

Alioski er en god spiller, ingen tvil. Men han er ujevn i prestasjonene.

Jon R

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski.
« Svar #88 på: Oktober 01, 2017, 18:00:24 »
Skal vi se: fra bli kalt "diamant" til å bli antydet ubrukelig i løpet av 2 mnd. Jepp, det er Leeds-fansen berømte gullfisk-hukommelse som slår inn, virker det som.
I hvilken tråd eller forum leser du dette? Ser folk skriver om formsvikt, at han har vært dårlig de siste kampene, lite synlig etc..men finner ikke det du skriver. Er "Leeds fansen" en og samme person bwt?

I denne tråden Jon. Alt fra at han er en diamant til det motsatte! Han er kanskje ingen diamant, og ihvertfall ikke ubrukelig.

Alioski er en god spiller, ingen tvil. Men han er ujevn i prestasjonene.

Enkeltstående ytringer fra ulike supportere. Har ingenting med gullfiskhukommelse å gjøre. At noen mente at Allioski var god i de første kampene og andre mener har har svært svak i de siste er vel ikke særlig overraskende, men heller beskrivende for hvordan formkurven hans har sett ut! Kan heller ikke se at det er kontroversielt å mene at han kunne trengt en pause!
Jon R.

RoarG

Sv: Ny spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski.
« Svar #89 på: Oktober 01, 2017, 19:00:34 »
Skal vi se: fra bli kalt "diamant" til å bli antydet ubrukelig i løpet av 2 mnd. Jepp, det er Leeds-fansen berømte gullfisk-hukommelse som slår inn, virker det som.
I hvilken tråd eller forum leser du dette? Ser folk skriver om formsvikt, at han har vært dårlig de siste kampene, lite synlig etc..men finner ikke det du skriver. Er "Leeds fansen" en og samme person bwt?

I denne tråden Jon. Alt fra at han er en diamant til det motsatte! Han er kanskje ingen diamant, og ihvertfall ikke ubrukelig.

Alioski er en god spiller, ingen tvil. Men han er ujevn i prestasjonene.

Enkeltstående ytringer fra ulike supportere. Har ingenting med gullfiskhukommelse å gjøre. At noen mente at Allioski var god i de første kampene og andre mener har har svært svak i de siste er vel ikke særlig overraskende, men heller beskrivende for hvordan formkurven hans har sett ut! Kan heller ikke se at det er kontroversielt å mene at han kunne trengt en pause!
Han har blitt sablet ned, sammen med keeperen. Folk må ta det litt mer med ro. Han, og laget, har en formdupp nå. Talent forsvinner ikke, men form gjør. Eneste måten å komme i form på, er at spilleren får tillit, og får spille også i tunge perioder.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020