Skrevet av Emne: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski  (Lest 98548 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ar9

Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #180 på: August 11, 2018, 22:58:58 »
Han gjør endel bra, men er vår svakeste på laget nå mener jeg.
God innsats, ikke tvil om det- men klare begrensninger... vil gjerne se Roberts etterhvert i rollen.

Tror han er viktig for samholdet, fungerer bra i gruppa' - og er pt den Bielsa har hatt med gjennom sommeren som fungerer best i rollen... i dag.

Totalt uenig i den første påstanden.
Her er det folk over og under han på lista.
Men jeg og hadde forventet Roberts i den rollen.

Forstår at man kan mislike Makedoneren med sine ekle hårsveiser, fakter, skuespill og manglende ferdigheter 1 mot 1.

Nå kan det faktisk hende at Alioski sine kvaliteter blir enda mer verdsatt i år.
Bielsa elsker jo arbeidsinnsats, possession og gjenvinning av ball.
« Siste redigering: August 11, 2018, 23:02:32 av ar9 »

Cherry

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #181 på: August 11, 2018, 23:27:48 »
Han gjør endel bra, men er vår svakeste på laget nå mener jeg.
God innsats, ikke tvil om det- men klare begrensninger... vil gjerne se Roberts etterhvert i rollen.

Tror han er viktig for samholdet, fungerer bra i gruppa' - og er pt den Bielsa har hatt med gjennom sommeren som fungerer best i rollen... i dag.

Totalt uenig i den første påstanden.
Her er det folk over og under han på lista.
Men jeg og hadde forventet Roberts i den rollen.

Forstår at man kan mislike Makedoneren med sine ekle hårsveiser, fakter, skuespill og manglende ferdigheter 1 mot 1.

Nå kan det faktisk hende at Alioski sine kvaliteter blir enda mer verdsatt i år.
Bielsa elsker jo arbeidsinnsats, possession og gjenvinning av ball.

Er jo dette som er så bra på ett forum, d er lov og være uenig ettersom ingen av oss sitter med fasit... kun med våre meninger ;)
Bare nyt denne tiden, og vinner vi fremover så er det bare deilig- uansett hvilke spillere Bielsa velger å benytte i sitt prosjekt.   Laget er viktigst...
 

Cannavaro

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #182 på: August 12, 2018, 00:50:25 »
Jeg mener også at Alioski er den jeg er mest usikker på i en start 11-er.  Jeg mener bestemt at han egentlig er for veik for engelsk fotball, han er småredd i dueller (og vil egentlig trekke seg unna, redd for å bli skadet).  Han har i de to første kampene ikke klart å dra av motstander for så å komme i fin innleggsposisjon.  Idag mottok han pasning og slo et pent innlegg til Roofe som scoret, og han hadde fin bevegelse inn i boksen på innlegget fra Pablo og som han header inn, fint mål.  Videre i kampen er det mye pjatt med motstandere og med dommer p.g.a berøringer han ikke liker (særlig mye i 2.omgang).  Dette er ting som han ikke ar råd eller tid til å fokusere på i kamp. Dommeren dømmer, og han får gult kort idag p.g.a snakk (antar jeg det var).   Er usikker på fyren, og mener etterhvert at Roberts eller Harrison er de som kan fylle rollen på venstre kant etterhvert.
MFLU - Miracles For Leeds United

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #183 på: August 12, 2018, 01:05:47 »
Alioski vil heve seg i takt med laget...jeg digger 'hjerte-greia' hans når han scorer - og er klar for å sjå den i hver eneste kamp  ;D


I mine øyne var han en av våre beste spillere i dag...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

HåvardK

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #184 på: August 12, 2018, 10:24:53 »
Jeg mener også at Alioski er den jeg er mest usikker på i en start 11-er.  Jeg mener bestemt at han egentlig er for veik for engelsk fotball, han er småredd i dueller (og vil egentlig trekke seg unna, redd for å bli skadet).  Han har i de to første kampene ikke klart å dra av motstander for så å komme i fin innleggsposisjon.  Idag mottok han pasning og slo et pent innlegg til Roofe som scoret, og han hadde fin bevegelse inn i boksen på innlegget fra Pablo og som han header inn, fint mål.  Videre i kampen er det mye pjatt med motstandere og med dommer p.g.a berøringer han ikke liker (særlig mye i 2.omgang).  Dette er ting som han ikke ar råd eller tid til å fokusere på i kamp. Dommeren dømmer, og han får gult kort idag p.g.a snakk (antar jeg det var).   Er usikker på fyren, og mener etterhvert at Roberts eller Harrison er de som kan fylle rollen på venstre kant etterhvert.
Hadde vel assist til Pablo mot Stoke også? Bra med målpoeng, da.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #185 på: August 12, 2018, 10:35:39 »
Alioski fikk gult kort for å stå for nærme et frispark!

Jeg liker hvordan han har utviklet seg! Vokser på seg engelsk fotball: Herlig!



En som virkelig var en dritt da han kom inn var Bamford. La seg ned, kranglet med dommeren, sutret etter å ha tapt dueller og tok igjen med (spente bein på) Josefszon så han fikk et fortjent gult kort! Han bidro faktisk ikke med noe de 15 minuttene han fikk!

Håper han vokser litt etter noen uker med Bielsa! Her må det læres fort!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

rd1

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #186 på: August 12, 2018, 10:40:12 »
Alioski var god igår! Fantastisk crosser til Roofe og vidunderlig killer instinkt på 4-1!! Hva mer krever vi egentlig av en ving :)?
"Who needs Cantona??"

Reaney

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #187 på: August 12, 2018, 11:17:22 »
Laguttaket og Bamfords elendige innhopp taler for seg. De som har trent knallhardt i 6 uker under Bielsa får spille. Bamford og sikkert flere "nye" som sliter benken er nok ikke i nærheten av samme fitness nivå. Da blir dessverre resultatet som med Bamford i går. Null impact, grinete og selvsagt booking. Derfor er f.eks. skaden til Dallas et større tap enn vi supportere tror. Rett og slett fordi fyren er super fit.
Så. Bare å brette opp armene for benkefolka i tida framover.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #188 på: August 25, 2018, 19:55:34 »
Adam Pope

Alioski interview will be posted on line later. He’s been playing with a broken hand lately. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #189 på: August 25, 2018, 20:04:30 »
Meget bra kamp i dag. Fortsett sånn.

Ofrer seg virkelig defensivt i tillegg til bra offensivt spill og fint mål.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #190 på: August 25, 2018, 21:28:08 »
Meget bra kamp i dag. Fortsett sånn.

Ofrer seg virkelig defensivt i tillegg til bra offensivt spill og fint mål.

+1

Tenker at noen bør innse at han ikke er den type ving som drar seg ned til linja, drar av 1 mann og legger inn.

Stor i dag. Leverer mål og assist på løpende bånd! Forventer minst 10 mål og 10 assist!

RoarG

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #191 på: August 25, 2018, 21:29:57 »
Meget bra kamp i dag. Fortsett sånn.

Ofrer seg virkelig defensivt i tillegg til bra offensivt spill og fint mål.

+1

Tenker at noen bør innse at han ikke er den type ving som drar seg ned til linja, drar av 1 mann og legger inn.

Stor i dag. Leverer mål og assist på løpende bånd! Forventer minst 10 mål og 10 assist!
+1
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Pettersen97

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #192 på: August 25, 2018, 21:40:16 »
Meget bra kamp i dag. Fortsett sånn.

Ofrer seg virkelig defensivt i tillegg til bra offensivt spill og fint mål.

+1

Tenker at noen bør innse at han ikke er den type ving som drar seg ned til linja, drar av 1 mann og legger inn.

Stor i dag. Leverer mål og assist på løpende bånd! Forventer minst 10 mål og 10 assist!
+1
+2
The Mighty Whites

Hallgeir *

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #193 på: August 25, 2018, 21:50:08 »
Meget bra kamp i dag. Fortsett sånn.

Ofrer seg virkelig defensivt i tillegg til bra offensivt spill og fint mål.

+1

Tenker at noen bør innse at han ikke er den type ving som drar seg ned til linja, drar av 1 mann og legger inn.

Stor i dag. Leverer mål og assist på løpende bånd! Forventer minst 10 mål og 10 assist!

Håper virkelig at han vokser på at han ser at Bielsa satser på han framover.

Etter overgangen fra Lugano, var det mange som hadde store forventninger til Alioski. Bielsa kan få fram det beste i Alioski, som han har gjort med flere som vi omtrent hadde avskrevet etter forrige sesong.
Super Leeds since 1968

ar9

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #194 på: August 25, 2018, 21:55:43 »
Meget bra kamp i dag. Fortsett sånn.

Ofrer seg virkelig defensivt i tillegg til bra offensivt spill og fint mål.

+1

Tenker at noen bør innse at han ikke er den type ving som drar seg ned til linja, drar av 1 mann og legger inn.

Stor i dag. Leverer mål og assist på løpende bånd! Forventer minst 10 mål og 10 assist!
+1
+2
+3

Promotion 2010

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #195 på: August 27, 2018, 18:38:01 »
Litt mer kommer ut om regimet på Elland Roald:


Leeds United: Whites are in great shape insists Alioski

Phil Hay
Published: 07:00 Monday 27 August 2018
Gjanni Alioski claimed Leeds United were better placed to maintain their position at the top of the Championship table this season after a 3-0 win over Norwich City set up a fascinating meeting with Middlesbrough.


Elland Road will host a clash between the league’s first and second-placed clubs when Middlesbrough come to Leeds on Friday with the sides locked on 13 points and separated by goal difference.

 Gjanni Alioski celebrates scoring Leeds United's second goal at Norwich City.
Gjanni Alioski celebrates scoring Leeds United's second goal at Norwich City.
United emerged from the weekend at the head of the field after another fluent display secured a fourth win of the Championship term at Carrow Road.

Marcelo Bielsa’s side eased to another straightforward and convincing success on Saturday through unanswered goals from Alioski, Mateusz Klich and Pablo Hernandez.

The start under new head coach Bielsa is reminiscent of the early progress made under Thomas Christiansen last season, when Leeds opened their campaign with a seven-match unbeaten run and topped the table in mid-September.

Christiansen’s squad fell away badly, leading to his dismissal in February, but Macedonia international Alioski said the momentum felt different under Bielsa and would be helped by the impact of a schedule which saw United’s squad back in training at Thorp Arch yesterday.

Last year we had good results at the beginning but we were not winning with the confidence like this.

Gjanni Alioski
“Last year we had good results at the beginning but we were not winning with the confidence like this,” he said.

“We won 1-0, 2-1 but now you see we’re winning away at Derby 4-1, against Stoke 3-1, and here 3-0. We have more more confidence with the coach and all his staff. It’s really different and it’s nice.

“I hope it will be like this for the whole season. I’m sure because when we play like this, with the power we have and the pressing, the other team don’t have too many chances to score goals.

“It’s possible because of the work that we do in the preparation. After the games you can see how many kilometres we run and it’s really different from last year. We have training again now and no day off.”

Gjanni Alioski.

The initial results under Bielsa, yielding four wins and a draw in the Championship, have dramatically raised expectations of a concerted promotion bid and Leeds will enter the first international break with a three-point advantage if they beat Middlesbrough at Elland Road.

Before that fixture, Bielsa’s side host Preston North End in round two of the Carabao Cup tomorrow evening. The United boss is set to impose a raft of changes having made eight before a first-round defeat of Bolton Wanderers.

Asked if Bielsa had the capacity to deliver promotion, Alioski said: “When the results are like this at the beginning it’s easy to speak and to say he’s the man. It’s better to speak after 20 games.

“The Championship is really hard and it’s a long season. You don’t have a break in the winter and it can all happen so I say it’s too early. But he can be the man. He’s changed much and we are playing better football.”

Gjanni Alioski is congratulated by team-mates after scoring at Norwich.

Bielsa surprised onlookers after full-time at Carrow Road by leading out his backroom team and insisting they tidy away rubbish from around the away dug-out.

Alioski said: “He wants this with the players also. All football players, they are the same, they leave things here or there, but he wants to change this mentality so we are clean. Maybe it’s about how clean it is inside the dressing room.

“The coach, he helps also, he cleans and takes things out. It’s a respect that he wants. He wants us to learn that it’s not only important about the football but also outside and away from the pitch.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #196 på: September 05, 2018, 19:01:08 »
Ja, vi ser det!  :D


“I feel great” – Leeds United attacker on ‘huge difference’ at club, and it’s ‘all down’ to Bielsa

Sport Witness Team5th September 2018
The Leeds United players on international duty are popular in their home country’s media, if only so they can be asked about Marcelo Bielsa.

The Argentina coach has a worldwide following, and given his immediate and positive impact at Elland Road, his reputation is building even further.

With talk of the typical Bielsa extra training and players being asked to pick up rubbish, there’s been all kinds of questioning.

Pontus Jansson this week told the Swedish media he’s completely given up alcohol to put his all into the Bielsa regime, and that must be difficult for a man who probably enjoys a beer whilst watching his beloved Malmo.

All this leads to what happens on the pitch, and Ezgjan Alioski has been speaking about that to the Macedonian media.

Ekipa quote the Leeds United player as saying, when asked about the ‘great form’ of Leeds United: “It’s all thanks to the new coach of Leeds, the experienced Bielsa. He brought a lot of freshness into our team that was the same from last season, but I see a huge difference in the game, in the approach and in the output and in the results.

“Of course, such a coaching name also affects my game. I feel great and I believe that I will transfer the form to the national jersey for the match against Gibraltar.”

It’s probably the last thing Gibraltar wanted, a Bielsa fired-up Alioski going for them.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bjorn

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #197 på: September 06, 2018, 22:04:44 »
En scoring så langt mot Gibraltar.
Marching On! 4276

Lucas the Kop Cat

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #198 på: September 09, 2018, 18:22:10 »
Ny scoring i dag på straffe mot Armenia.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Promotion 2010

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #199 på: September 09, 2018, 19:16:58 »
Ny scoring i dag på straffe mot Armenia.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Spiller greit; tar straffe og legger cornere i en kamp som ikke er veldig «competetiv».

Grei treningsøkt for Gianni!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #200 på: September 09, 2018, 19:17:47 »
Ny scoring i dag på straffe mot Armenia.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Spiller greit; tar straffe og legger cornere i en kamp som ikke er veldig «competetiv».

Grei treningsøkt for Gianni!


Tredje sist på 2-0 nå!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #201 på: September 19, 2018, 13:22:20 »
Jeg kan være like frustrert som mange er over denne karen og når det topper seg så putter han eller får en assist.

Tror at han skal få kjenne pusten fra Harrison i nakken når Pablo er tilbake!

Løper mye i offside, legger seg litt for ofte, tar ikke alltid det riktige valget, men jobber som en galeislave.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #202 på: September 19, 2018, 13:47:32 »
Jeg kan være like frustrert som mange er over denne karen og når det topper seg så putter han eller får en assist.

Tror at han skal få kjenne pusten fra Harrison i nakken når Pablo er tilbake!

Løper mye i offside, legger seg litt for ofte, tar ikke alltid det riktige valget, men jobber som en galeislave.

Tror han utfyller Douglas veldig bra på venstresiden. Det virker som at Douglas kan trykke på litt ekstra fremover da Alioski jobber og løper så mye defensivt. Hvordan det slår ut med Harrison er jeg usikker på.. Kan fort bli svakere defensivt og mindre bidrag offensivt av Douglas. Offensivt er Harrison mye mer spennende enn Alioski.

ibster

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #203 på: September 19, 2018, 13:51:23 »
Jeg kan være like frustrert som mange er over denne karen og når det topper seg så putter han eller får en assist.

Tror at han skal få kjenne pusten fra Harrison i nakken når Pablo er tilbake!

Løper mye i offside, legger seg litt for ofte, tar ikke alltid det riktige valget, men jobber som en galeislave.

Tror han utfyller Douglas veldig bra på venstresiden. Det virker som at Douglas kan trykke på litt ekstra fremover da Alioski jobber og løper så mye defensivt. Hvordan det slår ut med Harrison er jeg usikker på.. Kan fort bli svakere defensivt og mindre bidrag offensivt av Douglas. Offensivt er Harrison mye mer spennende enn Alioski.

Mmm. Alioski er nok der for å dekke opp for Douglas forover, til tross for hans åpenbare mangler så er han god i presset og tar mange viktige returløp. Jeg var skuffet over at vi ikke fikk se Clarke på tampen i går. Vet ikke noe om hvordan han bidrar defensivt kontra Alioski/Harrison.

Når det er sagt så fortjente Saiz applausen som byttet utløste.

Eriksen55

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #204 på: September 19, 2018, 13:59:36 »
Jeg kan være like frustrert som mange er over denne karen og når det topper seg så putter han eller får en assist.

Tror at han skal få kjenne pusten fra Harrison i nakken når Pablo er tilbake!

Løper mye i offside, legger seg litt for ofte, tar ikke alltid det riktige valget, men jobber som en galeislave.

Tror han utfyller Douglas veldig bra på venstresiden. Det virker som at Douglas kan trykke på litt ekstra fremover da Alioski jobber og løper så mye defensivt. Hvordan det slår ut med Harrison er jeg usikker på.. Kan fort bli svakere defensivt og mindre bidrag offensivt av Douglas. Offensivt er Harrison mye mer spennende enn Alioski.

Mmm. Alioski er nok der for å dekke opp for Douglas forover, til tross for hans åpenbare mangler så er han god i presset og tar mange viktige returløp. Jeg var skuffet over at vi ikke fikk se Clarke på tampen i går. Vet ikke noe om hvordan han bidrar defensivt kontra Alioski/Harrison.

Når det er sagt så fortjente Saiz applausen som byttet utløste.

Jeg tror ikke Bielsa er skrudd sammen slik at han kaster inn Clarke eller andre unggutter kun av ren veledighet. Er nok viktigere for han at Dallas, Forshaw og andre som kommer til å spille en rolle på a-laget for spilletid.

ibster

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #205 på: September 20, 2018, 09:08:20 »
Jeg kan være like frustrert som mange er over denne karen og når det topper seg så putter han eller får en assist.

Tror at han skal få kjenne pusten fra Harrison i nakken når Pablo er tilbake!

Løper mye i offside, legger seg litt for ofte, tar ikke alltid det riktige valget, men jobber som en galeislave.

Tror han utfyller Douglas veldig bra på venstresiden. Det virker som at Douglas kan trykke på litt ekstra fremover da Alioski jobber og løper så mye defensivt. Hvordan det slår ut med Harrison er jeg usikker på.. Kan fort bli svakere defensivt og mindre bidrag offensivt av Douglas. Offensivt er Harrison mye mer spennende enn Alioski.

Mmm. Alioski er nok der for å dekke opp for Douglas forover, til tross for hans åpenbare mangler så er han god i presset og tar mange viktige returløp. Jeg var skuffet over at vi ikke fikk se Clarke på tampen i går. Vet ikke noe om hvordan han bidrar defensivt kontra Alioski/Harrison.

Når det er sagt så fortjente Saiz applausen som byttet utløste.

Jeg tror ikke Bielsa er skrudd sammen slik at han kaster inn Clarke eller andre unggutter kun av ren veledighet. Er nok viktigere for han at Dallas, Forshaw og andre som kommer til å spille en rolle på a-laget for spilletid.

Jeg ser den men jeg er ikke enig i at det ville vært kun veldedighet. Alioski var på gult kort og fortsatte med hasardiøse sklitaklinger.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #206 på: Oktober 06, 2018, 20:48:59 »
Lufcdata

Gjanni Alioski vs. Brentford:

71% pass acc.
65 touches
34 passes
8 ball recoveries
7 tackles won (most on pitch)
6 chances created (most on pitch)
4 successful crosses (most on pitch)
1 assist

Massive performance from him today. Excellent on and off the ball. #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #207 på: Oktober 06, 2018, 21:25:12 »
2. omgangen til Alioski var imponerende god. Passer som vingback.

Enig med deg, auren.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #208 på: Oktober 13, 2018, 21:33:40 »
Ikke på banen for Makedonia i dag!

Hviles?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #209 på: Oktober 13, 2018, 21:45:10 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020