Skrevet av Emne: Kamp:vs Sunderland@"Stadium of Light" -Lørdag 19/08/17 -18:30 (Viasat Sport)  (Lest 21698 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

B_Ød

Sorry Simon...denne taper du!


Discuss!!!!
Ups & Ups!!

Dennis

Sorry Simon...denne taper du!


Discuss!!!!

End of thread! 8)
Marching on together!

auren

Tøffeste kampen så langt denne sesongen. Hvis ikke Cooper er tilbake, så tror jeg vi starter tilnærmet likt som mot Fulham. Tipper dog CBJ erstatter Anita, som var noe svak. Dette laget ville jeg stilt:

Wiedwald - Ayling, Pontus, Shocks, CBJ - Bridcutt, O`Kane - Dallas, Saiz, Alioski - Wood

Svært jevnt mellom Saiz og Pablo, men sistnevnte får hvile og heller komme inn et stykke ut i andre omgang.

Tips: 2-0.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Tøffeste kampen så langt denne sesongen. Hvis ikke Cooper er tilbake, så tror jeg vi starter tilnærmet likt som mot Fulham. Tipper dog CBJ erstatter Anita, som var noe svak. Dette laget ville jeg stilt:

Wiedwald - Ayling, Pontus, Shocks, CBJ - Bridcutt, O`Kane - Dallas, Saiz, Alioski - Wood

Svært jevnt mellom Saiz og Pablo, men sistnevnte får hvile og heller komme inn et stykke ut i andre omgang.

Tips: 2-0.

auren

Oppstillinga og tropp i morgen vil avgjøre idere eksistens i Leeds United tror jeg.
Tenker da først og fremstpå Doukara og Bridcutt.  Diaouraga er jo bare ute...
Hører Cooper er tilbake, dsa da går han inn med Pontus.

Tror Vieira kommer inn med Phillips og O`Kane- Saiz og Pablo starter.

Vi har sterk benk da: Roofe, Alioski, Shaughenessy, Anita, Dallas og Bridcutt.

 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Press conference as well as a few other bits of news
 
As per, for those interested:
 
Phil Hay:
Will ask about Bridcutt future - fairly apparent that Forest are keen on taking him. #lufc
New deal offered to Chris Wood - three-year extension. Leeds have moved on that after turning down two bids from Burnley. #lufc
Wood's current deal runs to 2019. Is already the highest earner at the club. Leeds insistent that he won't be sold.
From Christiansen - says he's pleased Wood has been offered a new deal. On Burnley bids: "I believe in the player more than the money.
Christiansen said he's not aware of Forest interest in Liam Bridcutt. Bridcutt trained today. Christiansen said he's part of his plans.
TC said Berardi will be back "very soon" and Pennington will be longer - both likely to be out until after international break.
Liam Cooper is travelling to Sunderland and should be ready. CBJ also fully recovered from slight niggle last weekend.
Christiansen very happy with his start but expecting a tough game at Sunderland. "The team who makes the least mistakes there will win.
TC said he wasn't aware of interest in Bridcutt "until I heard about it today."
 
 
Mark Kielesz-Levine
Felix interview
Afternoon #LUFC fans. Im here at Thorp Arch for the first time this season to bring you updates of today's presser for Sunderland.
First up before Head Coach Thomas Christiansen, we'll be hearing from Felix Wiedwald. Interested to hear his thoughts on his start! #lufc
Felix is here now #LUFC. He says English football is more direct play, more physical but he likes it.
He says he wants more clean sheets after his start so far
On GK competition, Felix says it is hard to be number one, but everyone needs it to improve and be better- he likes it.
Felix adds he feels no pressure to prove himself as number one. Says he believes in himself.
t's a huge club' says Felix. He points to the atmosphere. And he is really happy to play here.
Leeds fans very much support us- it's unbelievable here' says Wiedwald.
Wiedwald says that Leeds is regarded as a big club in Germany too
Wiedwald says the fans expect play offs and that the squad want to deliver on this.
Felix says he was nervous before the first game but as time as gone on, he feels better- indicating the clean sheets help!
'There are a lot of big games in the Championship' says Felix on Sunderland.
Felix says his game will have to adapt to the English game. Says for the GK it's more difficult.
He also says him and Rob Green are a team and can learn from one another
Felix adds that he would love to win a full international cap. 'It's always the dream'. But there is a lot of competition for him
And with that Felix departs, up next is @T9Christiansen as he looks ahead to Sunderland #LUFC
TC comments
TC sends his condolences to everyone in Barcelona- he spent his formative years there. #LUFC. 'Fight for the freedom that everyone deserves'
TC Sunderland 'will be a tough game' but adds he believes in his side
TC says the intention is to keep Chris Wood with #LUFC the club has made a good offer to keep him.
'I've been speaking to him about the situation.. But telling him to be focused' TC on Chris Wood speculation
'We will see' TC when asked about new additions before the transfer window shuts
Cooper is ok' says TC. Adds that Fulham was a risk for him, but tomorrow he is in the squad.
TC: 'I like to have the pressure..' adds that Sunderland will have pressure on them going into the game after being relegated
'There will be 12/14 teams competitive for the top 6' says Christiansen- illustrating how tough this season could be
On Bridcutt speculation...TC says he believes in him and is pleased with how hard is working and is a 'captain for me within the team
Thomas Christiansen says 'you can be aggressive without receiving yellow card' when asked about Pontus. Suspensions are a problem.
asked @T9Christiansen if Sunderland away was the first real test for him and his side he says 'No, all games have been important
 
LUFC Official
"I am very sad about the tragic events yesterday, I send out my condolences to the people in Barcelona"
@T9Christiansen: "My intention is to keep Chris Wood with us, I believe he can help us achieve our goals"
@T9Christiansen: "Gaetano Berardi should be back very soon, Matthew Pennington will be slightly longer"
@T9Christiansen: "Liam Cooper is okay, he will be in the 19 man squad tomorrow"
@T9Christiansen: "Our aim is to do our best and try to get the three points"
@T9Christiansen: "Sunderland coming from the Premier League will be looking to get back there, but it will be decided on the pitch"
@T9Christiansen: "I am pleased we are unbeaten and have two clean sheets already"
 
Lee Sobot
Thomas Christiansen on Chris Wood: "My intention is to keep Chris with us, I believe more in the player than the money"
Liam Cooper back for the game v Sunderland. Berardi back "very soon". Pennington "a little bit longer but not much more.
 
Edited 8 minutes ago by Samuel Becchio
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ArneS

S U N D E R L A N D  T R I V I A

Sunderland er en by med 175.000 innbyggere som ligger ved munningen av elva Wear.  Historisk var byen en del av County Durham, men er nå i Tyne & Wear.   I 674 er stedet Monkwearmouth  registrert .   Byen vokste på bakgrunn av havnen, der det var kull og salt som var hovedartiklene.  Det var i hovedsak den engelske borgerkrigen på midten av 1600-tallet som var årsaken.  En blokade ved elva Tyne gjorde at Newcastle ikke lenger kunne benyttes som havn, og Sunderland overtok.

En koleraepidemi rammet England i 1831, og kom først til Sunderland.  Byen ble satt i karantene, havna blokkert, men epidemien spredde seg videre til Gateshead og utover hele landet. 

I 1883 ble 183 barn klemt i hjel da det oppsto panikk under et varieteshow i Victoria Hall.  Dette teateret ble brukt fram ti l1941 da det ble ødelagt av en tysk bombe.

I dag er det en gigantisk Nissan-fabrikk som er største arbeidsgiver i byen.

Største attraksjoner i Sunderland er Hylton Castle, samt strendene Roker og Seaburn.

På fotballfronten kan byen også skilte med Sunderland AFC Women, Sunderland Nissan FC og Sunderland Ryhope Community Association FC.  Det har vært en del annen sport også i byen (Ishockey, Basketball og Speedway), men de ser ut til å være lagt ned pt.

Vennskapsbyer er Harbin (Kina), Saint-Nazaire (Frankrike), Washington DC og Essen.

En Sunderlandboer kalles ofte for en Mackem.

Sunderland Echo melder om asfaltarbeidere som har lagt asfalt i et boligstrøk, og enkelt og greit kun lagt asfalt utenom parkerte biler.  En noe halvferdig asfaltering med andre ord.


Sunderland AFC – The Black Cats – ble stiftet i 1879.  Ble valgt inn i Football League i 1890 på bekostning av Stoke, og var dermed første klubb som ble med utenom de originale fra 1888.
Stadium of Light ble tatt i bruk i 1997, og har kapasitet på 49.000 (etter påbygging i 2000).  Forgjengeren var Roker Park, kjent for «The Roker Roar!». 
Klubben er den siste som vant øverste divisjon med stripete drakter – det skjedde så langt tilbake som i 1936.
Hovedrivalen er selvsagt Newcastle, og det spilles Tyne-Wear Derby.  Klubbens største seier er 9-1 mot Newcastle i 1. divisjon så langt tilbake som i 1908.
Klubben har 6 ligamesterskap (siste gang i 1976) og 2 FA-cupseiere (Sist som vi vet i 1973).

På 90-tallet og første halvdel av 2000-tallet var klubben mye opp og ned mellom Division One og PL.  Sist var klubben i PL fra 2007, men slet de siste sesongene, og før denne sesongen gikk det som det måtte.  Derfor møter vi dem nå.
Har tapt  0-8 fire ganger, sist nå i høst mot Southampton.
I mars 1933 var det 75.200 innenfor portene på Roker Park mot Derby.

Fikk £30 mill av Everton for akademiproduktet Jordan Pickford tidligere i sommer.  Største kjøp er £17,1 for Didier N’Dong fra L’Orient i 2016.

Managere:   Bob Stokoe, Alan Durban, Lawrie McMenemy, Terry Butcher, Peter Reid, Howard Wilkinson, MickMcCarthy, Niall Quinn, Roy Keane, Steve Bruce, Paolo di Canio, Gus Poyet, Dick Advocaat, Sam Allardyce, David Moyes, Simon Grayson.

Spillere (et lite og kjapt utvalg…)
Sam Allardyce, Jozy Altidore, Phil Babb, Darren Bent, Joachim Björklund, Michael Bridges, Brian Clough, Terry Butcher, Niall Quinn, Michael Chopra, Brian Deane, El Hadji Diouf, Tore Andre Flo, Asamoah Gyan, Frank Gray, Mick Harford, Ian Harte, David Healy, Tobias Hysen, Kenwyne Jones, Dom Matteo, Matt Kilgallon, Thomas Myhre, John O’Shea, Steed Malbranque, Kevin Phillips, Louis Saha, Stefan Schwartz, Rade Prica, Chris Waddle, Don Revie, Claudio Reyna, Ian Snodin, Thomas Sørensen, Danny Rose, Chris Woods, Dwight Yorke, Boudewijn Zenden
Den 17. mann

Hallgeir *

Som vanlig knallbra info om vår neste motstander.

En liten feil har vel sneket seg inn: "Klubben har 6 ligamesterskap (siste gang i 1976) "

Ã…rstallet er snarere 1936.
Super Leeds since 1968

Tom S

Garantert muligens stortap i morgon, er eg redd.
Dette kan bli "welcome to the championship" for Christiansen og hans nye ballkunstnere.

Eller kanskje ikkje...?

Håper på
Wiedwald
Ayling - Pontus - Cooper - CBJ
O'Kane - Vieira
Roofe - Saiz - Dallas
Wood
COME ON LEEDS !!

Jon R

Garantert muligens stortap i morgon, er eg redd.
Dette kan bli "welcome to the championship" for Christiansen og hans nye ballkunstnere.

Eller kanskje ikkje...?

Håper på
Wiedwald
Ayling - Pontus - Cooper - CBJ
O'Kane - Vieira
Roofe - Saiz - Dallas
Wood
Regner også med en skikkelig smell i morgen. Evt uavgjort. Kanskje også vi vinner. Jevnt blir det garantert. Ikke.
Jon R.

RoarG

Sunderland er skrekkelig oppskrytt. De skal merke at Championship er en vanskelig divisjon å spille i. Utfall? Helt åpent, men Sunderland må vel sies å være favoritt i kraft av hjemmebane.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Per-Stian

Denne vinn vi! To smått frustrerande uavgjortkampar er lagt bak oss, det er på tide å sende eit skremmeskot til våre ligakollegaer :D
« Siste redigering: August 18, 2017, 18:59:20 av Per-Stian »

Allanclarke

Grayson er Leedsfan og han gir oss seieren. Akkurat som begge kampene mot Preston forrige sesong.  ;D ;D ;D Neida, dette blir tøft men vi er Leeds og vi har vunnet vanskelige kamper før.

roaldv

Tror Sunderland får et brutalt møte med Championship her! Alioski kommer inn i 2. omgang og setter 2 :)

rd1

Ekuban på topp idag, og alioski på kant=kontringsseier..
"Who needs Cantona??"

Kato

Ekuban på topp idag, og alioski på kant=kontringsseier..

Sjelden jeg har vært så sikker på tap som i dag, og når jeg leser det du skriver blir jeg enda sikrere. Det blir gutter mot menn.
« Siste redigering: August 19, 2017, 10:36:52 av Kato »
 

rd1

Ekuban på topp idag, og alioski på kant=kontringsseier..

Sjelden jeg har vært så sikker på tap som i dag, og når jeg leser det du skriver blir jeg enda sikrere. Det blir gutter mot menn.

Realistisk ja, men there is hope in a hanging snøre:)
"Who needs Cantona??"

Kato

Tipper følgende lag:

Wiedwald
Ayling - Jansson - Cooper - Anita
O`Kane - Phillips
Alioski - Hernandez - Dallas
Ekuban

Subs:

Green
Shaughnessy
Borthwick-Jackson
Bridcutt
Saiz
Doukara
Roofe
 

Dennis

Ekuban på topp idag, og alioski på kant=kontringsseier..

Sjelden jeg har vært så sikker på tap som i dag, og når jeg leser det du skriver blir jeg enda sikrere. Det blir gutter mot menn.

Jeg trur du undervurderer Sunderland 8)
Marching on together!

baste

Tror på en sterk borteseier i dag


MOT

h.b

  • Gjest
Tror på en sterk borteseier i dag


MOT

Tipper vi ser Ekuban og Roofe på topp sammen i dag. Salg av Wood tilsier 2 spisser fremover. Og da må vi enten kjøre 4-4-2, som da betyr at hernadez må vike, eller 3-5-2 som jeg tviler på at TC tør å kjøre med

Bjorn

På tide å få den viktigste linken øverst! Tross alt kamp idag. 1-0 til oss, Saiz matchwinner.
Marching On! 4276

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
På tide å få den viktigste linken øverst! Tross alt kamp idag. 1-0 til oss, Saiz matchwinner.

Jeg vil ha Saiz som spiss...mot Port Vale viste han sinnsyke avslutteregenskaper...han kan lett blir vår 'Aguero'  8)
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Cannavaro

Utrolig viktig med riktig fokus nå, spillerne får sikkert beskjed om at Wood ikke spiller.  Bare å satse på Ekuban der fremme nå.  Om vi fremstår riktig samlet og med rett fokus så kan vi få poeng ut av dette her.  Har holdt nullen i et par kamper nå, viktig at våre offensive midtbanespiller melder seg på idag.  Tipper 2-1 til oss, Saiz og Roofe for oss.

Come on Supa Leeds !!!
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Laget kommer vel snart. Meget spent på hva TC koker i hop. Irriterer meg at dette på toppen av alt kommer og forstyrrer på kampdag. Da avsluttet han Leeds-karrieren med å kaste bort 4 poeng for oss. Lykke til videre! Regner med du er championship-spiller igjen på denne tida neste år... I en Mikke Mus klubb med sikkert 850 tilhengere på bortekamper.
 

auren

Ingen Bridcutt, så da er han nok på vei ut...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Laget kommer vel snart. Meget spent på hva TC koker i hop. Irriterer meg at dette på toppen av alt kommer og forstyrrer på kampdag. Da avsluttet han Leeds-karrieren med å kaste bort 4 poeng for oss. Lykke til videre! Regner med du er championship-spiller igjen på denne tida neste år... I en Mikke Mus klubb med sikkert 850 tilhengere på bortekamper.
Ekuban for Wood, Cooper for Shaughnessy. Virker som vi styrer på i samme system. Men håper det legges opp til flere løp i rom, noe Ekuban tydeligvis er bedre enn Wood i. Men neppe like godt OPPSPILLSPUNKT...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

... og ingen Wood  :'( Då var det dessverre hald i rykta. Faen for ei elendig timing!

Kato

Bomma på Dallas/Saiz.

Ingen spisser på benken, kun Ekuban fra start.

Tynn suppe.

Da er det i første omgang å få 50 poeng i båten.
« Siste redigering: August 19, 2017, 17:40:55 av Kato »
 

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post


Ingen spisser på benken, kun Ekuban fra start.

Tynn suppe.

Da er det i første omgang å få 50 poeng i båten.

...og om ikke lenge kommer ryktene om at Alan Smith, Ross McContract, Snoddy, Becchio, Beckford og Robbie Keane er på vei...
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Kato

Noen med en god stream?

Kun Jansson, Ayling og Pablo igjen fra startelleveren i vår.
« Siste redigering: August 19, 2017, 18:12:42 av Kato »