Skrevet av Emne: Ex-spiller: Pawel Cibicki  (Lest 25692 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Dennis

Ex-spiller: Pawel Cibicki
« Svar #60 på: September 05, 2017, 15:36:40 »
Føles veldig som Antonsson v2.0, men satser på at vi overraskes positivt! :)

Eg vi påstå at det er ganske stigmatiserende å sammenligne Cibiski med Antonsson bare fordi de har samme pass :D ;)

Jeg stigmatiserer da på grunnlag av mer enn det! Samme klubb og langt hår legges til lista! :)
« Siste redigering: Januar 11, 2022, 18:58:52 av Hallgeir * »
Marching on together!

Jon R

Sv: Ny spiller: Pawel Cibicki
« Svar #61 på: September 05, 2017, 18:01:54 »
Veldig spent på å se han i aksjon. Satser på at min initiale skepsis blir gjort til skamme.  :) ;)
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Pawel Cibicki
« Svar #62 på: September 06, 2017, 14:44:19 »
Phil Hay‏ 
@PhilHayYEP
Following
pronunciation time - Cibicki is chi-bit-ski, which I wouldn't have guessed either.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Pawel Cibicki
« Svar #63 på: September 07, 2017, 21:20:55 »
Leeds United: New boy Cibicki’s keen to follow the example of Jansson

Phil HayPublished: 19:30
Howard Wilkinson would argue that one good signing from every two completed was a decent strike-rate for any manager and Leeds United’s recruitment of Swedes last summer was a 50-50 split.


The club struck gold with Pontus Jansson, uncovering a hard and accomplished centre-back by way of a loan from Torino, but Marcus Antonsson’s move from Swedish side Kalmar caused less of a splash. Antonsson started six league games last season and was loaned to Blackburn Rovers two weeks ago. The likelihood is that his career at Elland Road is finished.

 Pawel Cibicki.
Pawel Cibicki.
Leeds, nonetheless, went back to Sweden to sign Pawel Cibicki before the transfer deadline, paying a reported £1.5m to Malmo. Malmo was – and still is, in spirit – Jansson’s first club and it was Jansson who took the time to talk Cibicki into the transfer. “I spoke with Pontus about Leeds and he said ‘come, it’s very good and we’ll take care of you’,” Cibicki said. “When it was (agreed) 100 per cent I said ‘okay, I’ll come no problem’.”

Cibicki is not unlike Antonsson in physique or style – albeit with the promise of more versatility up front – but his CV contains league titles with Malmo, experience of European football and international outings for Sweden’s Under-21s. Born in Malmo but into a Polish family, there is talk of Poland persuading Cibicki to nail his colours to their mast before he wins a senior cap with Sweden.

In England, Cibicki is confident that he will blend in as well as Jansson has at Elland Road. “I like the way we play football,” he said, having taken part in his first train sessions at the start of this week.

“I like to play on the floor, two or three touches and combinations, and I think I’m going to help to the team. We’ll see if I play. It’s up to the trainer (Thomas Christiansen), not me.

“I spoke with Pontus about Leeds and he said ‘come, it’s very good and we’ll take care of you’,”

Pawel Cibicki
“I’m a striker but I can play in all four positions up front. I think I’m a quick and very intelligent football player and I hope to score goals here.” The messages from Jansson, who completed a permanent transfer from Torino in July on the back of a stellar season on loan, were unerringly positive. “I spoke to him a lot,” Cibicki said. “He said it’s a good team, a good city. Everything is good. He told me just to come so I thought ‘okay, I will.’”

Cibicki joined Malmo’s youth-team system at the age of 12 and broke into the first team before his 20th birthday in 2013.

Last season, with Malmo headed for another domestic title, he was sent on loan to Jonkopings Sodra, another Allsvenskan side who needed Cibicki’s 10 goals to fend off relegation.

The forward averaged close to a finish from every two appearances during that period and was back in Malmo’s line-up at the start of this season.

Thomas Christiansen.

Leeds’ approach for him, when it came, came late in the transfer window, instigated by Chris Wood’s sale to Burnley. Earlier in the summer, and after producing four goals in the space of seven games for Malmo, he was rumoured to have been scouted by Ajax and Manchester United, though neither club tabled a formal bid for him.

“It was in the last week (that Leeds made their offer),” Cibicki said, “and from there it went very fast. I’d heard something before but I wasn’t sure if it was 100 per cent. Of course I was surprised because it’s a very big club but I’m very happy to be here.

“I’d been at Malmo since I was 12 years old so it was not very easy (to leave) but I want to try my best out of Sweden, in Europe, and I hope to do very well. It’s going to be difficult and I need to work hard because every player here is good. After that it’s up to the trainer if he wants to put me in or not. But I’m going to show how good I am and hopefully I’ll play.”

The advantage for Cibicki is the fact that the Swedish season is in full flow, leaving no question marks over his fitness. Malmo’s campaign began in April and the 23-year-old played 20 times before his move to Leeds.

Pontus Jansson.

“I’ve played a lot already,” he said. “I’m in good fitness and I just need to prove that I’m good in training.”

Internationally, Cibicki is already ticking boxes. Poland capped him at Under-19 and Under-20 level but Sweden muscled in last August by offering him an appearance for their Under-21s as Poland tried to do the same. Cibicki turned out for Sweden and, now 23, made his final appearances at that age level during this summer’s European Championship. The tournament was coincidentally staged in Poland.

The distinction between Polish and Swedish is not one Cibicki would make. “The truth is I feel both,” he said. “When I’m back at home with my family in Malmo we always speak Polish but Sweden is where I was born. I feel Polish but also Swedish. I think I will stay with Sweden if nothing happens.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Pawel Cibicki
« Svar #64 på: September 07, 2017, 21:21:24 »
Snakker polsk med Klich da!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #65 på: Desember 16, 2017, 21:01:59 »
Ingen poster siden september i denne tråden, så nå er det både på tide og veldig fortjent med litt blest rundt Cibicki.

Hadde egentlig avskrevet Pawel som spiller i Leeds. Så feil kan man (heldigvis) ta.

Jeg må si at han virkelig har overrasket etter at han fikk sjansen, en sjanse han virkelig har grepet med begge føtter.  ;)

Det er som om vi har fått en ny spiller igjen. Spent på fortsettelsen!  :)
Super Leeds since 1968

stian

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #66 på: Desember 16, 2017, 22:27:43 »
Cibicki ser ut til å være klar for et skikkelig gjennombrudd i Leeds. Da har vi i så fall en offensiv kvalitet i treeren bak spissen som overgår de fleste i Championship. Alioski, Saiz, Hernandez og Cibicki har potensial til å skape problemer for mange forsvar.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #67 på: Desember 16, 2017, 22:48:52 »
Cibicki ser ut til å være klar for et skikkelig gjennombrudd i Leeds. Da har vi i så fall en offensiv kvalitet i treeren bak spissen som overgår de fleste i Championship. Alioski, Saiz, Hernandez og Cibicki har potensial til å skape problemer for mange forsvar.

Presise innlegg av Cibicki har vært en hit de to siste kampene.

Resultat: To scoringer. Det er ubetalelig.

Fortsetter han på denne måten, blir det mye spilletid framover.
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #68 på: Desember 16, 2017, 23:55:58 »
Cibicki ser ut til å være klar for et skikkelig gjennombrudd i Leeds. Da har vi i så fall en offensiv kvalitet i treeren bak spissen som overgår de fleste i Championship. Alioski, Saiz, Hernandez og Cibicki har potensial til å skape problemer for mange forsvar.

Presise innlegg av Cibicki har vært en hit de to siste kampene.

Resultat: To scoringer. Det er ubetalelig.

Fortsetter han på denne måten, blir det mye spilletid framover.
Veldig god i første, svært varierende prestasjoner i 2. omgang. Enig i at han har fått et slags gjennombrudd og at det kom SVÆRT overraskende. Liker at han oftest spiller på det enkle og gjennomgående gjør gode valg med følsom fot.
Jon R.

Gufrias

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #69 på: Desember 17, 2017, 09:57:04 »
Jeg skulle ønske at vi ikke var så raske med å avskrive spillere som ikke slår til med en gang, eller går igjennom perioder med formsvikt. Cibicki er nok et eksempel på at tålmodighet kan lønne seg. Hva med å prøve samme medisin på for eksempel Klich og Grot?
Hekta på Leeds siden 1974

Sydhagen

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #70 på: Desember 17, 2017, 11:17:18 »
Jeg skulle ønske at vi ikke var så raske med å avskrive spillere som ikke slår til med en gang, eller går igjennom perioder med formsvikt. Cibicki er nok et eksempel på at tålmodighet kan lønne seg. Hva med å prøve samme medisin på for eksempel Klich og Grot?

Helt klart.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #71 på: Desember 17, 2017, 11:24:10 »
Fikk ikke sett kampen. Men Pawel fortjener absolutt mere spilletid etter hva jeg har skjønt. Men er redd for at han i knokkelkamper kan bli veldig lett i nærdueller

HåvardK

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #72 på: Desember 17, 2017, 12:09:18 »
Jeg skulle ønske at vi ikke var så raske med å avskrive spillere som ikke slår til med en gang, eller går igjennom perioder med formsvikt. Cibicki er nok et eksempel på at tålmodighet kan lønne seg. Hva med å prøve samme medisin på for eksempel Klich og Grot?
Har ikke Grot fått nok sjanser? Ingen tvil om potensialet, men i kamp lager han mer skade enn gagn.
Pawel, derimot! Herlig type. Jobber som en helt, og er faktisk bra i lufta også! Burde fått ballen av Roofe i går for åpent mål. Falt litt av i andre omgang, men var jo ikke alene om det. Tilfører laget en ny dimensjon med å holde bredden og utfordre på kant i stedet for å gå innover, slik de andre vingene våre ofte gjør.

berlin

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #73 på: Desember 17, 2017, 12:27:35 »
Fikk ikke sett kampen. Men Pawel fortjener absolutt mere spilletid etter hva jeg har skjønt. Men er redd for at han i knokkelkamper kan bli veldig lett i nærdueller

Sant nok det. Men vi behøver ikke 11 "knokkelspillere" i knokkelkamper. MB må kunne vi vinne fighten på midten, men bare fint
med noen teknikere på kantene.

Jon R

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #74 på: Desember 17, 2017, 12:51:39 »
Jeg skulle ønske at vi ikke var så raske med å avskrive spillere som ikke slår til med en gang, eller går igjennom perioder med formsvikt. Cibicki er nok et eksempel på at tålmodighet kan lønne seg. Hva med å prøve samme medisin på for eksempel Klich og Grot?
Har ikke Grot fått nok sjanser? Ingen tvil om potensialet, men i kamp lager han mer skade enn gagn.
Pawel, derimot! Herlig type. Jobber som en helt, og er faktisk bra i lufta også! Burde fått ballen av Roofe i går for åpent mål. Falt litt av i andre omgang, men var jo ikke alene om det. Tilfører laget en ny dimensjon med å holde bredden og utfordre på kant i stedet for å gå innover, slik de andre vingene våre ofte gjør.
Hos Klich ser man jo potensialet bare ved måten han behandler en ball på. Må være noe med holdningene tenker jeg om han. Cibicki var vanskelig å vurdere de første innhoppene da han virket livredd for å få ballen. Gledelig at han grep sjansen når han fikk den i ligaen. Når det gjelder Grot er han svær og skulle tenke det var hans force, men nei. Det er jo bare så lett å ta ballen fra han. Gutten virker å mangle både balanse og teknikk, i tillegg til mye annet. Kan knapt huske å ha sett en svakere spiller i Leeds trøya siste 10 åra. Ja han er bare 19 år men jeg forventer MYE mer fra en spiller som har fått  innhopp i omtrent 3 av 4 kamper når vi snakker nesten midtveis i sesongen.
Jon R.

HåvardK

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #75 på: Desember 18, 2017, 18:11:04 »
Men det er kanskje nok om Grot i denne tråden nå? Selv gleder jeg meg over Pawel. Nesten som å få en ny spiller.

Leedsfan

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #76 på: Desember 18, 2017, 19:41:25 »
Men det er kanskje nok om Grot i denne tråden nå? Selv gleder jeg meg over Pawel. Nesten som å få en ny spiller.

Han er jo en ny spiller:)

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #77 på: Desember 19, 2017, 08:43:23 »
Og fra NÃ… ber jeg om at folk skriver om Pawel i denne tråden, og om Grot i en annen.

TK20

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #78 på: Desember 21, 2017, 21:52:15 »
Jeg tror Grot hadde hatt godt av et utlån til L1. Danne spisspar med Antonsson i Blackburn?

HåvardK

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #79 på: Desember 22, 2017, 11:40:23 »
Jeg tror Grot hadde hatt godt av et utlån til L1. Danne spisspar med Antonsson i Blackburn?
Kremt...

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #80 på: Mai 10, 2018, 11:35:18 »
Talking Shutt

So cibicki could be off to legia Warsaw #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #81 på: Mai 10, 2018, 11:43:02 »
Han ble vel strengt bare observert på en kamp med det laget. Kan være flere grunner til det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #82 på: Mai 10, 2018, 13:03:14 »
Jeg tror Grot hadde hatt godt av et utlån til L1. Danne spisspar med Antonsson i Blackburn?

Blackburn har rykket opp til Championship.
Antonsson kommer nok tilbake til Leeds bare for å bli solgt videre. Grot blir sikkert leid ut til L1 eller Eresdivise.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #83 på: Mai 10, 2018, 17:13:46 »
Han ble vel strengt bare observert på en kamp med det laget. Kan være flere grunner til det.


Phil Hay
No approaches yet for Pawel Cibicki but Legia Warsaw heavily linked as Leeds United look to move the forward on this summer:
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #85 på: Mai 11, 2018, 19:22:27 »
Tilfeldigvis ilag med agenten  ::) Hadde vært fint å selge han til Legia, han hadde nok gjort det bedre der. Ikke god nok for et opprykksjagende Leeds!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

GeirO

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #86 på: Mai 12, 2018, 19:00:54 »
Tilfeldigvis ilag med agenten  ::) Hadde vært fint å selge han til Legia, han hadde nok gjort det bedre der. Ikke god nok for et opprykksjagende Leeds!
Tja, synes han var bra da han fikk sjansen. Pontus og jag skjønner ikke helt hvorfor han forsvant ut....
Men fortsatt mulig han ikke er god nok for det Leeds vi håper å få se.
MOT

Xern

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #87 på: Mai 12, 2018, 19:11:50 »
Tilfeldigvis ilag med agenten  ::) Hadde vært fint å selge han til Legia, han hadde nok gjort det bedre der. Ikke god nok for et opprykksjagende Leeds!
Tja, synes han var bra da han fikk sjansen. Pontus og jag skjønner ikke helt hvorfor han forsvant ut....
Men fortsatt mulig han ikke er god nok for det Leeds vi håper å få se.
Han hadde noen gode involveringer, men han er for veik defensivt og har ikke veldig mye å tilby bortsett fra på dødball og innlegg. Han er ikke svært rask, har ikke sett han heade enda, ikke kan han holde på ball, er ikke fantastisk teknikk på fyren så han klarer ikke å drible seg forbi to-tre forsvarere heller.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #88 på: Mai 12, 2018, 19:59:23 »
Tilfeldigvis ilag med agenten  ::) Hadde vært fint å selge han til Legia, han hadde nok gjort det bedre der. Ikke god nok for et opprykksjagende Leeds!
Tja, synes han var bra da han fikk sjansen. Pontus og jag skjønner ikke helt hvorfor han forsvant ut....
Men fortsatt mulig han ikke er god nok for det Leeds vi håper å få se.
Han hadde noen gode involveringer, men han er for veik defensivt og har ikke veldig mye å tilby bortsett fra på dødball og innlegg. Han er ikke svært rask, har ikke sett han heade enda, ikke kan han holde på ball, er ikke fantastisk teknikk på fyren så han klarer ikke å drible seg forbi to-tre forsvarere heller.

Vi har vel ikke mange i stallen som klarer å drible seg forbi så mange som du nevner uansett.

Synes i alle fall ikke akkurat det skal være en målestokk om du er kvalifisert eller ikke.

Han hadde noen kamper som han var god i, så ble han borte.
Super Leeds since 1968

Xern

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #89 på: Mai 12, 2018, 20:24:33 »
Tilfeldigvis ilag med agenten  ::) Hadde vært fint å selge han til Legia, han hadde nok gjort det bedre der. Ikke god nok for et opprykksjagende Leeds!
Tja, synes han var bra da han fikk sjansen. Pontus og jag skjønner ikke helt hvorfor han forsvant ut....
Men fortsatt mulig han ikke er god nok for det Leeds vi håper å få se.
Han hadde noen gode involveringer, men han er for veik defensivt og har ikke veldig mye å tilby bortsett fra på dødball og innlegg. Han er ikke svært rask, har ikke sett han heade enda, ikke kan han holde på ball, er ikke fantastisk teknikk på fyren så han klarer ikke å drible seg forbi to-tre forsvarere heller.

Vi har vel ikke mange i stallen som klarer å drible seg forbi så mange som du nevner uansett.

Synes i alle fall ikke akkurat det skal være en målestokk om du er kvalifisert eller ikke.

Han hadde noen kamper som han var god i, så ble han borte.
Det var nok bare et eksempel ja. Men selv i de kampene han var god syns jeg at han ikke bidro med stort mer enn to gode dødballer på de to assistene han hadde (Som i seg selv er gull verdt det såklart, men ja)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly