Skrevet av Emne: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45  (Lest 36545 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #60 på: September 26, 2017, 08:50:11 »
Syntes faktisk Lonergan fortjener å starte neste , ble ikke videre imponert av Wiedwald forrige kamp.

Sitter her med samme følelsen.

Sannsynligvis de to innleggene jeg har vært mest uenige med siden min inntreden på forumet i 2004.

Er nesten så man ikke tror det er sant..

Tenkte det samme. Jeg tror noe av det bunner i at vi har gjort det såå utrolig bra til nå at leten etter en slags syndebukk er viktig for noen når noe ikke går som forventet. Ok, han måtte hente to baller ut av nettmaskene på Lørdag.... So?
Wiedwald kan kanskje bli enda bedre, men jeg mener han helt klart fortjener rollen sin til nå og har fyllt plassen til Green helt utmerket!

På mål nummer to for Ipswich så gjorde han en elendig inngripen, men man kan jo ikke benke han for den!

Lonergan redda en straffe, men er garantert ikke så god med bena som Felix så da blir det fler langballer O’Kane, Saiz, Hernandez, Alioski og Lasogga må vinne på hodet!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #61 på: September 26, 2017, 08:58:13 »
Syntes faktisk Lonergan fortjener å starte neste , ble ikke videre imponert av Wiedwald forrige kamp.

Sitter her med samme følelsen.

Sannsynligvis de to innleggene jeg har vært mest uenige med siden min inntreden på forumet i 2004.
Kato: Du er jo veldig god på analyser. Samtidig har du en tendens til å "frede" spillere du får sansen for. Hvis du har mulighet, vil jeg utfordre deg på å analysere Wiedwalds spill så langt i sesongen. Aktuelle kriterier/variabler kan være:
- antall presise pasninger med ball i beina
- antall gode og befriende klareringer når det er nødvendig
- antall gode klareringer i feltet
- antall redninger én mot én

eller noen lignende. Du er bedre enn meg på dette. Jeg har en følelse av at antall dårlige/svake involveringer er høyere enn hva en bør kunne forvente av spillere på dette nivået, men har ikke tallbelegg på dette. Derfor hadde det vært greit å få det avklart en gang for alle. Jeg vil understreke at jeg i utgangspunktet er tilhenger av en aktiv keeper i oppbygging av spillet - men det avhenger av at keeperen behersker akkurat denne delen.

Annesj

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #62 på: September 26, 2017, 09:47:01 »
Syntes faktisk Lonergan fortjener å starte neste , ble ikke videre imponert av Wiedwald forrige kamp.

Sitter her med samme følelsen.

Sannsynligvis de to innleggene jeg har vært mest uenige med siden min inntreden på forumet i 2004.
Kato: Du er jo veldig god på analyser. Samtidig har du en tendens til å "frede" spillere du får sansen for. Hvis du har mulighet, vil jeg utfordre deg på å analysere Wiedwalds spill så langt i sesongen. Aktuelle kriterier/variabler kan være:
- antall presise pasninger med ball i beina
- antall gode og befriende klareringer når det er nødvendig
- antall gode klareringer i feltet
- antall redninger én mot én

eller noen lignende. Du er bedre enn meg på dette. Jeg har en følelse av at antall dårlige/svake involveringer er høyere enn hva en bør kunne forvente av spillere på dette nivået, men har ikke tallbelegg på dette. Derfor hadde det vært greit å få det avklart en gang for alle. Jeg vil understreke at jeg i utgangspunktet er tilhenger av en aktiv keeper i oppbygging av spillet - men det avhenger av at keeperen behersker akkurat denne delen.

Tja, blir spennende å se en evt analyse av dette. En skal ikke undervurdere at det er lettere å henge seg opp i å huske en dårlig inngripen. Jeg er ikke så sikker på om wiedwald har så mange flere svake inngripner enn gode. Poenget er vel at man legger spes godt merke til dårlige involveringer kontra "det en kan fovente" så lenge det ikke er hinsides strålende redninger på løpende bånd. Noe wiedwald ikke har hatt behov for ennå.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Kato

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #63 på: September 26, 2017, 10:35:53 »
Syntes faktisk Lonergan fortjener å starte neste , ble ikke videre imponert av Wiedwald forrige kamp.

Sitter her med samme følelsen.

Sannsynligvis de to innleggene jeg har vært mest uenige med siden min inntreden på forumet i 2004.
Kato: Du er jo veldig god på analyser. Samtidig har du en tendens til å "frede" spillere du får sansen for. Hvis du har mulighet, vil jeg utfordre deg på å analysere Wiedwalds spill så langt i sesongen. Aktuelle kriterier/variabler kan være:
- antall presise pasninger med ball i beina
- antall gode og befriende klareringer når det er nødvendig
- antall gode klareringer i feltet
- antall redninger én mot én

eller noen lignende. Du er bedre enn meg på dette. Jeg har en følelse av at antall dårlige/svake involveringer er høyere enn hva en bør kunne forvente av spillere på dette nivået, men har ikke tallbelegg på dette. Derfor hadde det vært greit å få det avklart en gang for alle. Jeg vil understreke at jeg i utgangspunktet er tilhenger av en aktiv keeper i oppbygging av spillet - men det avhenger av at keeperen behersker akkurat denne delen.

Interessant diskusjon, og kan godt hende jeg blir for subjektiv.

En slik analyse ville kanskje vist at Wiedwald gjør en del feil med ballen i beina. Men det analysen ikke ville vist er at Wiedwald spilles mye mer enn alle andre keepere jeg har sett i championship de siste sesongene. Spillerne stoler på han, og ofte spilles han inn i vanskelige situasjoner. Jeg er helt sikker på at Wiedwald har et antall touch på ballen som langt overstiger andre keepere, og som knuser det Lonergan var borti ballen sist. Jeg er overbevist om at Wiedwald er langt, langt bedre med beina enn Lonergan.

Ã… se Andy Lonergan mot Burnley var et gufs fra fortiden. De gangene han fikk ballen meide han den så langt han kunne, og det med begrensede ferdigheter. Han ga Shaughnessy klar reprimande en gang han ble spilt litt vanskelig, og da ble det slutt på tilbakespillene.

Så at Wiedwald gjør feil, ja det har vi sett. Men bidragene hans offensivt synes jeg har vært gode, dog er det enda rom for forbedring der.

I vår spillestil ser hans bidrag også ut til å være svært viktige. TC ønsker å dominere possession, ønsker å spille seg ut bakfra.

Ã… velge Lonergan vil være å kaste spillestil og prinsipper på havet, og starte i en helt annen retning.

Ã… slå masse langt mot Saiz, Roofe og Hernandez blir neppe veien å gå.

Etter mitt syn et helt uaktuelt valg.

Så der noen leter etter feilene Wiedwald har gjort, finner man sikkert de. Men leter du videre finner du at han er første angrepsspiller i et lag som har øst inn mål.
« Siste redigering: September 26, 2017, 10:41:34 av Kato »
 

testo

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #64 på: September 26, 2017, 11:11:48 »
Vanskelig å finne dype statistikker utenfor toppligaen. en liten indikering fra en liste jeg fant men som jeg ikke skjønte så mye av men som indikerer at Wiedwald ikke er helt på jordet etter 8 kamper ::)

Green hadde ikke akkurat en flying start i følge statistikken etter 8 kamper, en 25 plass.
Wiedwald derimot har fått en bedre start, en 3 plass.






Viser Green etter 45 kamper. Tok en fin 3 plass i ligaen etter en dårlig start.


Have fun
http://www.squawka.com/football-stats/english-football-league-championship-season-2017-2018
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Xern

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #65 på: September 26, 2017, 11:34:37 »
Jeg tror gutta som er skeptiske på Wiedwald her er skeptiske fordi Wiedwald ikke har varpet opp med noen gode redninger de få gangene han faktisk har blitt satt på prøve. Jeg har det selv på følelsen at vi hadde sluppet inn langt flere mål om vi ikke hadde hatt et så bunnsolid forsvar som bortimot nekter motstanderlaget å prøve seg - samtidig er nok ikke Lonergan keeperen jeg ville erstattet Wiedwald med, på grunn av egenskapene med ballen. (Ps. Jeg så ikke kampen mot Millwall, i tilfelle Wiedwald gjorde en flust av gode redninger i den kampen)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Xern

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #66 på: September 26, 2017, 11:34:53 »
Ps. MATCHDAY!  ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kato

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #67 på: September 26, 2017, 12:11:57 »
http://www.hitc.com/en-gb/2017/09/26/felix-wiedwald-cant-afford-another-gaffe-for-leeds-united/

En som er enig med dere som er kritiske til Wiedwald. Og etter mitt syn skyter høyt over mål.
 

Dennis

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #68 på: September 26, 2017, 12:40:04 »
Viktig at Leeds ikke blir for "trygge" med spill i bakre ledd i dag. Ipswich utfordret på det punktet og jeg har vondt for å se at ikke Cardiff kommer til å stresse stopperne og Wiedwald, dersom det blir for non chalant. TC påpekte dette selv etter kampen, så jeg håper og tror at laget har en plan B.
Marching on together!

GeirO

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #69 på: September 26, 2017, 12:57:56 »
Lonergan sto ikke dårlig mot Burnley og Wiedwald har ikke imponert nevneverdig.
Men er ikke i tvil om at vi må satses på den unge keeperen framfor en førtiåring, når den unge ikke er dårligere enn den gamle. Ganske enkelt..
Dessuten er det fint hvis den unge spiller på seg selvtillit.
MOT

B_Ød

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #70 på: September 26, 2017, 13:01:02 »
Ups & Ups!!

B_Ød

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #71 på: September 26, 2017, 13:18:58 »
må lete opp "skumling-link" i kveld da... noen "hotte" tips..anyone?
Ups & Ups!!

Kontakinte

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #72 på: September 26, 2017, 13:43:43 »
Syntes faktisk Lonergan fortjener å starte neste , ble ikke videre imponert av Wiedwald forrige kamp.

Sitter her med samme følelsen.

Sannsynligvis de to innleggene jeg har vært mest uenige med siden min inntreden på forumet i 2004.
Kato: Du er jo veldig god på analyser. Samtidig har du en tendens til å "frede" spillere du får sansen for. Hvis du har mulighet, vil jeg utfordre deg på å analysere Wiedwalds spill så langt i sesongen. Aktuelle kriterier/variabler kan være:
- antall presise pasninger med ball i beina
- antall gode og befriende klareringer når det er nødvendig
- antall gode klareringer i feltet
- antall redninger én mot én

eller noen lignende. Du er bedre enn meg på dette. Jeg har en følelse av at antall dårlige/svake involveringer er høyere enn hva en bør kunne forvente av spillere på dette nivået, men har ikke tallbelegg på dette. Derfor hadde det vært greit å få det avklart en gang for alle. Jeg vil understreke at jeg i utgangspunktet er tilhenger av en aktiv keeper i oppbygging av spillet - men det avhenger av at keeperen behersker akkurat denne delen.

Interessant diskusjon, og kan godt hende jeg blir for subjektiv.

En slik analyse ville kanskje vist at Wiedwald gjør en del feil med ballen i beina. Men det analysen ikke ville vist er at Wiedwald spilles mye mer enn alle andre keepere jeg har sett i championship de siste sesongene. Spillerne stoler på han, og ofte spilles han inn i vanskelige situasjoner. Jeg er helt sikker på at Wiedwald har et antall touch på ballen som langt overstiger andre keepere, og som knuser det Lonergan var borti ballen sist. Jeg er overbevist om at Wiedwald er langt, langt bedre med beina enn Lonergan.

Ã… se Andy Lonergan mot Burnley var et gufs fra fortiden. De gangene han fikk ballen meide han den så langt han kunne, og det med begrensede ferdigheter. Han ga Shaughnessy klar reprimande en gang han ble spilt litt vanskelig, og da ble det slutt på tilbakespillene.

Så at Wiedwald gjør feil, ja det har vi sett. Men bidragene hans offensivt synes jeg har vært gode, dog er det enda rom for forbedring der.

I vår spillestil ser hans bidrag også ut til å være svært viktige. TC ønsker å dominere possession, ønsker å spille seg ut bakfra.

Ã… velge Lonergan vil være å kaste spillestil og prinsipper på havet, og starte i en helt annen retning.

Ã… slå masse langt mot Saiz, Roofe og Hernandez blir neppe veien å gå.

Etter mitt syn et helt uaktuelt valg.

Så der noen leter etter feilene Wiedwald har gjort, finner man sikkert de. Men leter du videre finner du at han er første angrepsspiller i et lag som har øst inn mål.
Enig!! Ã… lage en analyse over Wiedwald v Lonergan er meningsløst! Lonergan tilhører satt i perspektiv "steinaldern"! Merket jeg ble provosert av den skyllebøtta han gav Shaughnessy i nevnte situasjon.

DenHviteYeboah

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #73 på: September 26, 2017, 13:46:58 »
må lete opp "skumling-link" i kveld da... noen "hotte" tips..anyone?
firstrow

B_Ød

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #74 på: September 26, 2017, 13:58:03 »
må lete opp "skumling-link" i kveld da... noen "hotte" tips..anyone?
firstrow

ok, lett eller kronglete å bruke?
Ups & Ups!!

ArneS

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #75 på: September 26, 2017, 13:58:10 »
Seriekamp mot Cardiff City på Cardiff City Stadium (walisisk: Stadiwm Dinas Caerdydd) tirsdag den 26/9 2017, kl 20.45

Cardiff City, klubben Johns Charles gikk til etter sin andre periode i Leeds United, har merkelig nok blitt en rival for oss Leeds supportere, kanskje spesielt nå på 2000-tallet. Merkelig egentlig fordi Cardiff ligger i Wales, sør-vest i UK.    Det er mange ulike årsaker til dette, som jeg ikke gidder å bruke tid på….
Vi har ikke den beste statistikken mot Cardiff heller, for å si det mildt.  2015-16 var et unntak i så måte, mens forrige sesong ga 1-0-1 2-2 og 3 poeng til hver.


Siste kamper:

Sesongen 2016-17:
11.2.17     Tap 0-1 på Elland Road
https://www.leedsunited.com/news/team-news/21613/cardiff-match-report
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,22120.0.html

17.9.16     Seier 2-0 på Cardiff City Stadium
https://www.leedsunited.com/news/team-news/21059/wood-hernandez-sink-cardiff
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,21955.0.html

Sesongen 2015-16:
8.3.16     Seier 2-0 på Cardiff City Stadium
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,21774.0.html

3.11.15     Seier 1-0 på Elland Road
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,21605.0.html


Sesongen 2014-15:
11.4.15       Tap 1-2 på Elland Road
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,21345.0.html

01.11.14   Tap 1-3 på Cardiff City Stadium
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,21092.0.html


Sesongen 2012-13:
2.2.13         Tap 0-1  på Elland Road
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,19940.0.html

15.9.12       Tap 1-2 på Cardiff City Stadium
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,19533.0.html


Sesongen 2011-12:
21.4.12       1-1 på Cardiff City Stadium
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,19108.0.html

30.10.11    1-1 på Elland Road
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,18506.0.html


Sesongen 2010-11:
25.10.10   0-4 på Elland Road
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,15304.0.html

04.01.11   1-2 på Cardiff City Stadium
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,15640.0.html



2006-07:
I den andre kampen denne sesongen 17/2 2007 tapte vi 0-1, borte foran 16.644 tilskuere:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,7702.0.html

I den første kampen denne sesongen 19/8 2006 tapte vi også 0-1, hjemme foran 18.246 tilskuere:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,6005.0.html




Eksterne lenker:
http://www.cardiffcityfc.co.uk/page/Home
http://en.wikipedia.org/wiki/Cardiff_City_F.C.
Den 17. mann

ArneS

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #76 på: September 26, 2017, 13:58:33 »
C A R D I F F   T R I V I A

Cardiff er største by og hovedstad i Wales.  Det utvidede Metropolitan Area har 1,1 mill. innbyggere, dvs 1/3 av innbyggerne i hele Wales.  Byen er et viktig turistsentrum, og har nesten 15 millioner besøkende årlig.

Jeg husker byen først og fremst fra et forsmederlig nederlag en maidag i 2006.  Husker også selvsagt det fantastiske Millennium Stadium, og plasseringen midt i sentrum, et steinkast fra jernbanestasjonen.

Navnet er anglifisert walisisk, og betyr fortet ved elven Taff.  Fortet var i utgangspunktet romersk, og ble utbedret til Cardiff Castle av kong William I fra 1081.  Cardiff Castle har vært viktig i byens sentrum helt siden da.
Det bodde folk i området hele 6000 år f.kr, hele 1500 år før pyramidene i Giza ble bygget.

Byen var relativt liten fram til midten av 1800-tallet da den vokste som en viktig havn knyttet til frakt av kull. På et tidspunkt var havnen verdens travleste. Mye av veksten skyldes innflytting fra både England og Irland.
Mange selskaper er lokalisert i byen, bl.a Zurich, ING, British Gas, the AA, British Telecom, SWALEC Energy, BBC og ITV.

3 universiteter samt Welsh College of Music and Drama er lokalisert i Cardiff.  Det er 7 sykehus hvorav ett av disse stengte 2.1.11 pga utbrudd av Norovirus.

Cardiff er et viktig sports-sentrum, og ble kåret til European City of Sports i 2009.  Det er selvsagt Millennium Stadium som er hovedgrunnen til dette, men byen har et utall andre store viktige sportsarenaer.  Cardiff City Stadium huser fotball og rugby union, Cardiff Arms Park (rugby league), SWALEC Stadium huser cricket.  I tillegg kommer Cardiff International Sports Stadium for friidrett.  I 1958 arrangerte Wales the Commonwealth Games.

Kjøretøyskilt-kodene går fra CA til CO.  Retningsnr for telefon er 029.

Cardiff har vennskapsbånd til Luhansk (Ukraina), Nantes (Frankrike), Stuttgart (Tyskland), Xiamen (Kina) samt Hordaland Fylke.

Cardiff har gjennomsnittlig 1518 soltimer årlig, og 146 regndager.
11% av innbyggerne er Walisisk-språklige.

M4, Cardiff Airport samt jernbanen er viktige for transport til og fra Cardiff.


Cardiff har fostret mange musikalske kjentfolk:  Shirley Bassey, Manic Street Preachers, Super Furry Animals, Catatonia, Shakin' Stevens er noen av dem.
Spillers Records er verdens eldste platebutikk.

Andre kjentfolk fra Cardiff inkluderer Roald Dahl, Ken Follett, sjørøveren Henry Morgan, Griff Rhys-Jones, Colin Jackson, Terry Yorath, John Toshack, Gareth Bale.



CARDIFF CITY FC  «The Bluebirds» ble dannet i 1899 som Riverside AFC.  Ble hetende Cardiff City FC fra 1908 etter at kong Edward VII ga Cardiff by-status i 1905.  Gamle Riverside spilte i brunt og orange, mens de tradisjonelle blå og hvite farger ble gjeldende ved navneskiftet i 1905.  I 2012 fant nåværende eier Vincent Tan ut at crest og farger skulle endres, så til mye misnøye blant supporterne ble fargene røde og svarte.  Misnøyen førte fram, og 15-16 sesongen var klubben tilbake til helblått, og deres crest er endret nesten tilbake til det den var før 2012.
I 1910 flyttet klubben til Ninian Park som ble hjemmebanen i 100 sesonger fram til man flyttet til flunke nye Cardiff City Stadium i 2009.  Klubben er den eneste ikke-engelske klubb som har vunnet et engelsk fotballtrofe da de vant FA-Cupen i 1927.    I denne kampen ble Arsenal slått 1-0 etter at Gunners' walisiske(!) keeper Dan Lewis fomlet ballen i eget mål.
20-tallet var klubbens storhetstid med generelt sterke resultater i 1. divisjon og FA-cupen. 
I 1924 ble man nr 2 i øverste divisjon, bare slått av Huddersfield.  Klubbene endte med like mange poeng, Huddersfield vant med 0,024 i bedre målgjennomsnitt!  Med dagens system hadde Cardiff vunnet på flest scorede mål.
Klubben var også i 1. divisjon i 1952-57 og 1960-62.  Cardiff City har hatt tilnærmet klippekort på den Walisiske Cupen, og derigjennom deltatt i den europeiske cupvinnercupen flere ganger.  Beste resultat er semifinaletap i 1968 mot Hamburger SV.  Største øyeblikk er nok likevel 1-0 seieren hjemme over Real Madrid i 1971, selv om det ble tap 0-2 i Madrid.

I 1986 rykket man ned til gamle 4. divisjon, og gjentok dette 3 ganger til de neste 14 årene.  I 1996 var klubben 3. dårligst i Football League.  Det siste tiåret har gått langt bedre.  Playofftap hindret opprykk til PL i 2010, men to år etterpå ble det retur til top flight for første gang på 51 år.  Cupfinalen 2008 var også et høydepunkt, selv om det ble tap for Portsmouth.
Hovedårsaken til dette oppturen må sies å være gamle Wimbledon-eier Sam Hammam som investerte i klubben.  Hammam gjorde en del endringer, men forslaget om å endre navn og draktfarger ble forlatt etter lange samtaler med fans og spillere.  Vår gamle kjenning Peter Ridsdale med flere kjøpte klubben fra Hammam i 2006.  Nå er klubben stort sett på malaysiske hender, der hovedmannen Vincent Tan er kontroversiell minst på nivå med Cellino.  Det er nok formildende for fansen at han sies å være god for £ 800 mill…..
Newport og Swansea er klubbens største rivaler, men også kampene mot Bristol City inneholder mye følelser.  Nyere hendelser har gjort at også Wolves og Leeds provoserer Cardiff-fansen.

Gamle Ninian Park hadde rekord på 57.893 mot Arsenal fra 1953.  Da det ble revet i 2009 var kapasiteten 22.000.
Nye Cardiff City Stadium har kapasitet på 33.316.  Rekorden er 30.854 i en kamp mellom Real Madrid og Sevilla.  Rekorden med Cardiff på banen er 28.018 i mars 2014 mot Liverpool.

Fra 1995 til 1996 hadde klubben hele 6 managere.  Det startet med Terry Yorath, fortsatte med Eddie May, Kenny Hibbit, Phil Neal, Kenny Hibbit (igjen) og Russel Osman.    Andre kjente manager i tillegg til Ole Gunnar Solskjær:  Bobby Gould, Dave Jones, Malky Mackay.  Nåværende er vår gamle kjenning Neil Warnock.

Cardiff kjøpte Gary Medel fra Sevilla for £9.500.000 i 2013, og solgte ham til Inter i 2014 for £10.000.000.  Begge er klubbrekorder. 
Aaron Ramsey var yngste spiller i april 207 med 16 år og 126 dager.

Phil Dwyer har 531 kamper.  Robert Earnshaw scoret 31 i sesongen 02/03


Kjente spillere:
Mats Møller Dæhli, Jo Inge Berget, Magnus Wolff Eikrem

John Charles (RIP), Tony Capaldi (født i Porsgrunn), Stephen McPhail, Ross McCormack, Brian Flynn, Robbie Fowler, Jimmy Floyd Hasselbaink, Michael Ricketts, Kasper Schmeichel, Brian McDermott, Tom Adeyemi, Lee Peltier, Sol Bamba

Neil Alexander, Craig Bellamy, Ray Bishop, Nathan Blake, Jay Bothroyd, Kevin Campbell, Michael Chopra, Robert Earnshaw, Danny Gabbidon, Roger Johnson, Doug Livermore, Leighton Phillips, John Toshack, Heidar Helguson, Mark Kennedy, Jason Koumas, Seyi Olofinjana, Aaron Ramsey, Wayne Routledge, Dean Saunders, Trevor Sinclair, Aron Gunnarsson, Fabio, Kenwyne Jones, Adam le Fondre, Mike England, Peter Enckelman, Gary Medel, Peter Odemwingie, Russell Osman, Wilfried Zaha, Peter Whittingham, Federico Macheda, Richie Lambert
Den 17. mann

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #77 på: September 26, 2017, 14:32:09 »
må lete opp "skumling-link" i kveld da... noen "hotte" tips..anyone?
firstrow

ok, lett eller kronglete å bruke?

Har du en god brannmur, kan den brukes, men det spas opp mye møkk der også. Jeg avstår i alle fall.

Tror det blir Pope og Whelan i kveld.
Super Leeds since 1968

B_Ød

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #78 på: September 26, 2017, 14:42:25 »
må lete opp "skumling-link" i kveld da... noen "hotte" tips..anyone?
firstrow

ok, lett eller kronglete å bruke?

Har du en god brannmur, kan den brukes, men det spas opp mye møkk der også. Jeg avstår i alle fall.

Tror det blir Pope og Whelan i kveld.

akkurat...vi får se, hvor "nøden" man evt blir på bilder...  :)
Ups & Ups!!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #79 på: September 26, 2017, 14:44:34 »
Lykke til i kveld alle i Leeds familien!! MOT!!!
Yeboahs vitne

GeirO

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #80 på: September 26, 2017, 15:16:13 »
Sjelden vi er involvert i en TOPPKAMP, nr. 1 mot nr. 2.

Måtte den beste vinne

og det er jo oss for vi leder serien
MOT

roaldv

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #81 på: September 26, 2017, 16:03:53 »
må lete opp "skumling-link" i kveld da... noen "hotte" tips..anyone?

Unibet er den safeste. Der er det ingen lettkledde damer som spretter opp i hytt og pine. Eneste minuset er at det er ganske lite vindu, men dette kan du tweake ved å endre skjermoppløsning, eller aller best dersom du kan litt HTML og er vant med å bruke Google chrome developer tools(F12), er å gå inn og endre på WIDTH/HEIGHT på Iframen direkte i nettleseren.

Borgegb

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #82 på: September 26, 2017, 16:24:39 »
må lete opp "skumling-link" i kveld da... noen "hotte" tips..anyone?

Online TV fra Infordrona
https://itunes.apple.com/no/app/online-tv/id471621873?l=nb&mt=8

Hvis du har iPhone eller iPad så anbefaler jeg denne appen. Koster 11,- men viser alt av live sport. Streamene dukker opp noen min før kampstart. For PL og CL kamper er det som regel HD med engelske kommentatorer, som regel SD kvalitet på Leeds-kamper.
Mulig det finnes en versjon til android, har ikke sjekket.

SupALeedS

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #83 på: September 26, 2017, 16:47:23 »
Lonergan gjorde en meget god kamp mot Burnley. Og har god erfaring fra nettopp championship. Sier ikke nødvendigvis at han er en bedre keeper enn Wiedwald men keeperene er vel også lik linje med utespillere avhengig å være i god form?

Jeg har til gode å bli overbevist enda, han har hatt et knall solid forsvar heldigvis foran seg, så sikkert litt tidlig å bedømme han enda.
Alex

Torpe-do

Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #84 på: September 26, 2017, 16:52:14 »
Wiedeald har som flere sier hatt "lite å gjøre", og hatt ett "knall forsvar foran seg". Sant nok det, men spiller ikke keeperen vanligvis en rolle, selv før keeperen må gjøre "mega-redningene"? Ved å kommunisere med forsvarspillerne osv? Nå aner jeg ikke hvordan Wiedwald er kontra f.eks Lonergan, eller forsåvidt kontra en gjennomsnittlig PL-keeper, men jeg vet at vi har jaggu ikke sluppet inn mange mål med Wiedwald som sisteskanse..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Torpe-do

Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #85 på: September 26, 2017, 16:54:37 »
(Forørvrig grådig irriterende  for statestikken vår sin del med de to målene Bolton fikk på oss i første runde. Det er 2 av deres totalt 4 mål, det! )


Sent from my iPhone using Tapatalk

Annesj

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #86 på: September 26, 2017, 16:58:21 »
Noen som har en god plass å streame denne kampen?
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

testo

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Annesj

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #88 på: September 26, 2017, 17:49:02 »
Takker.  8)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

mac_gyver

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #89 på: September 26, 2017, 18:03:55 »
Er det pay-per-view på LUTV i kveld? Eller er det viaplay som gjelder?
Pride of Yorkshire