Skrevet av Emne: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00  (Lest 16953 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

B_Ød

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #120 på: Oktober 14, 2017, 18:10:49 »
I min verden er dette krise...
Ups & Ups!!

Blank_File

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #121 på: Oktober 14, 2017, 18:11:11 »
Det var en underlig fotballkamp. Blodet koker. Men var egentlig andre omgang så steika dårlig sett? Syns det var gøyere å se på i det minste.

Sydhagen

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #122 på: Oktober 14, 2017, 18:12:45 »
Ingenting fungerer. Her må det endring til i spilleopplegget.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

baste

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #123 på: Oktober 14, 2017, 18:15:07 »
Fikk ikke følgt med eller sett kamp, men Dallas burde vel få prøve seg. Og Roofe scorer mål når han får spille midtspiss. Hva med å prøve det ? Utrolig skuffet akkurat nu.


Er en meget underlig formkurve på Leeds. etter en god innledning på sesongen

Når snur dette ??

MOT

B_Ød

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #124 på: Oktober 14, 2017, 18:19:44 »
Analyser til krampa tæk dekk...
Rævva var det og rævva blir det.. 
Ups & Ups!!

auren

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #125 på: Oktober 14, 2017, 18:21:11 »
Fikk ikke følgt med eller sett kamp, men Dallas burde vel få prøve seg. Og Roofe scorer mål når han får spille midtspiss. Hva med å prøve det ? Utrolig skuffet akkurat nu.


Er en meget underlig formkurve på Leeds. etter en god innledning på sesongen

Når snur dette ??

MOT

Laget er ikke til å kjenne igjen. Nå spiller vi som et bunnlag. Vi må kjapt ut av dette sporet. Jeg tror ikke vi blir å havne i bunnstriden, men nå kommer det mange tøffe kamper fremover - borte mot BC, hjemme mot Sheff Utd og Derby, borte mot Brentford, hjemme mot Boro og borte mot Wolves. Kan bli poengfattig, men plutselig så slår vi tilbake når vi minst aner det.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #126 på: Oktober 14, 2017, 18:22:14 »
Det positive med denne treneren og dette laget er at vi slipper stresse med å kjempe i toppen, vi kan slappe heilt av.
(eller er det så ille at vi må på antidepressive pga nedrykkskamp)
COME ON LEEDS !!

raggen

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #127 på: Oktober 14, 2017, 18:24:39 »
fikk ikke se noe særlig av kampen men litt, men har vært en nedadgående kurve de siste kampene og det er bekymringsverdig. virke ikke som det er noe plan b spillemessig. byttene kommer men virker som det er noe som ikke stemmer innad i klubben.
Forever Leeds United!!!!!!!!

ragnar

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #128 på: Oktober 14, 2017, 18:26:21 »
Kan det være at TC ikke er mannen som tar Leeds opp? Han må begynne å overbevise om at han har en plan b. Og forsåvidt en plan A. Småspillene hans funker ikke i lengden.
*In El Loco we trust!*

RoarG

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #129 på: Oktober 14, 2017, 18:41:28 »
Surt å tape, men ingen grunn til å henge med nebbet. TC finner ut av dette, enten med nåværende spillemateriale eller med et par nysigneringer i januar. Og: glem snakket om opprykk i mai '18.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #130 på: Oktober 14, 2017, 18:45:02 »
Surt å tape, men ingen grunn til å henge med nebbet. TC finner ut av dette, enten med nåværende spillemateriale eller med et par nysigneringer i januar. Og: glem snakket om opprykk i mai '18.


Ja.... Det tar vi først i Mai :D
Snur dette.... Tar bare litt tid.
 

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #131 på: Oktober 14, 2017, 20:36:08 »
Surt å tape, men ingen grunn til å henge med nebbet. TC finner ut av dette, enten med nåværende spillemateriale eller med et par nysigneringer i januar. Og: glem snakket om opprykk i mai '18.


Ja.... Det tar vi først i Mai :D
Snur dette.... Tar bare litt tid.


Ingen grunn til optimisme etter det jeg har sett de siste 6 kampene, dessverre!


Dette er svært dårlig!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Carl Fisker

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #132 på: Oktober 14, 2017, 20:43:06 »
fikk ikke se noe særlig av kampen men litt, men har vært en nedadgående kurve de siste kampene og det er bekymringsverdig. virke ikke som det er noe plan b spillemessig. byttene kommer men virker som det er noe som ikke stemmer innad i klubben.
Enig! Har TC "lost the dressing room"?

HåvardK

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #133 på: Oktober 14, 2017, 21:45:56 »
Mye som skurrer. Ser ingen tydelig spillestil. Funderer egentlig på hva vi driver med.

1. Frispillingsdelen bakfra forsvant som forventet med Lonergan. Vi tvinges til å slå mye mer langt, og da er vi i trøbbel fysisk. Skjønner ikke hva Christiansen har tenkt her med de keeperne han har hentet, når han absolutt skal spille kort ut fra keeper.

2. En spillestil hvor O`Kane skal ned mellom midtstopperne og hente ball, for så å transportere den fremover gir ikke tempo i spillet, gir ingenting flair, gir ingen kreativitet.

3. Det kviknet noe til med Sackho på kant. Det ble utfordret mer. Men inne i boks var det syltynt. Lite spillere, lite bevegelse, stort sett ufarlig.

4. Samu Saiz driver stort sett en egen idrett hos oss. Han er minst to klasser bedre enn resten.

5. Defensivt ok. Lonergan med gode redninger. I dag var Ayling for en gangs skyld forferdelig.

6. Phillips har ikke stabiliteten som kreves for å være fast hos oss sentralt på midtbanen. Blir altfor mye opp og ned. I dag stort sett bare ned.

Jeg sitter og ser kamp og skjønner egentlig ikke hva vi prøver på, jeg ser ingen spillestil, ingen plan.
1. Helt enig. Ingen forventet noe bedring på dette feltet med Lonergan, og det fikk vi heller ikke. Det nytter ikke å spare seg til fant på keeperplassen hvis en vil kjempe i toppen. Nå forekommer det meg uforståelig at vi ga slipp på Green.
2. Bridcutt fikk masse tyn her inne, særlig fordi han kun spilte kort og bidro lite offensivt. Nå legges det opp til samme stil med andre spillere.
3. Artig at flere enn meg greier å se at Sakho ikke KUN beveger seg som en forvirret høne. Ingen tvil om at det ble mer fart da han kom inn; han er jo en mye mer utpreget  kantspiller enn Roofe. Dessverre var det få å slå innlegg på.
4. Er enig, men var tross alt borte i store deler av kampen i dag. Da vi prøvde å snu, fikk han vist seg mer frem. Og ofte i kombinasjon med Pablo.
5. Stemmer, selv om både Pontus og Cooper ble lurt et par ganger i dag - uten å bli straffet.
6. Vieira ikke en gang på benk i dag. Tipper han forsvinner i januar. Gikk det noen rykter om en "issue" med ham?

Til tross for alt dette, kunne vi faktisk ha vunnet i dag. Dommerfeil gir dem målet, og vi hadde uflaks med flere brente sjanser. Det sier imidlertid mest om hvor svake Reading er.

RoarG

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #134 på: Oktober 14, 2017, 22:38:15 »
fikk ikke se noe særlig av kampen men litt, men har vært en nedadgående kurve de siste kampene og det er bekymringsverdig. virke ikke som det er noe plan b spillemessig. byttene kommer men virker som det er noe som ikke stemmer innad i klubben.
Enig! Har TC "lost the dressing room"?
Det må vel være ren spekulasjon? Noe som tyder på det?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Blank_File

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #135 på: Oktober 15, 2017, 00:31:28 »
Vieira er kneskadet.

Xern

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #136 på: Oktober 15, 2017, 00:55:27 »
fikk ikke se noe særlig av kampen men litt, men har vært en nedadgående kurve de siste kampene og det er bekymringsverdig. virke ikke som det er noe plan b spillemessig. byttene kommer men virker som det er noe som ikke stemmer innad i klubben.
Enig! Har TC "lost the dressing room"?
Ooooookey, nå blåses dette ekstremt opp her. VI LIGGER 4 POENG BAK DIREKTE OPPRYKK! Vi har et tosifret antall nye spillere i klubben, vi har et helt nytt trenerteam, og godt over 30.000 kravstore fans på tribunen som ikke akkurat er kjempestøttende når vi spiller dårlig. Ã… rykke opp i år var og er ikke noen plan, det er en bonus! Det tar tid å bygge lag, og prosjektet klubben driver med nå er en plan over flere år. Man kan ikke forvente at hele klubben er snudd til gull på et halvt år! Se på Real Madrid, som for et tiår siden kjøpte spillere for summer store nok til å kjøpe en hel by men som likevel ikke vant noe som helst før de sluttet å gå amok på markedet, og fikk litt stabilitet på banen hvor spillerne fikk spille seg inn og forstå hverandre på banen, og så videre. Ja, vi har hatt noen dårlige kamper nå. Men det er vel bedre å ha en dårlig kurve i starten på sesongen enn å få formdupp rett før sesongslutt som i fjor.

Vi har 15 klubber i denne divisjonen som alle sikter mot det samme, i samme sesong; opprykk! På kampen i dag var jeg og mange andre i hundre på tribunen, men selv om det var bittert å tape, så var jeg på sett og vis ikke sur. Spillerne viste innsats, noe som er alt jeg krever, spesielt i motgang som vi opplever nå. Lagmoralen vi ser på banen er positiv, noe som er en av flere ting som er veldig positivt så langt denne sesongen. Så før vi begynner å snakke om at "garderoben er mistet", at vi kommer til å rykke ned, og at vi ikke har noen plan B selv om vi idag snudde kampen fra å ikke få til noe som helst på banen fra å ta totalt kontroll over kampen, få straffespark og diverse enorme sjanser med dessverre dårlig uttelling etter 75 minutter føler jeg heller at enkelte kan realitetssjekke seg og kanskje ro ned forventningene om spill i Champions League neste sesong bare fordi vi vinner en kamp med mer enn ett mål. Forøvrig også vanskelig å spille god fotball på en dag hvor dommeren er den dårligste på banen, han presterte til og med å dømme off-side på Lasogga på EGEN BANEHALVDEL! Ble litt tordentale dette, men stemningen på forumet her stemmer ikke overens med stemningen inne på Elland Road! Cheer up guys, vi har virkelig gått igjennom verre ting som Leedssupportere.  ;)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kontakinte

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #137 på: Oktober 15, 2017, 01:55:52 »
Håper Vieira kommer inn. Phillips har vi kun sett når han lager frispark...
Ja, men i tillegg ok frispark når vi har vært i ubalanse etter balltap for "ente" gang!  ;D

baste

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #138 på: Oktober 15, 2017, 10:12:24 »

[/quote]Ooooookey, nå blåses dette ekstremt opp her. VI LIGGER 4 POENG BAK DIREKTE OPPRYKK! Vi har et tosifret antall nye spillere i klubben, vi har et helt nytt trenerteam, og godt over 30.000 kravstore fans på tribunen som ikke akkurat er kjempestøttende når vi spiller dårlig. Ã… rykke opp i år var og er ikke noen plan, det er en bonus! Det tar tid å bygge lag, og prosjektet klubben driver med nå er en plan over flere år. Man kan ikke forvente at hele klubben er snudd til gull på et halvt år! Se på Real Madrid, som for et tiår siden kjøpte spillere for summer store nok til å kjøpe en hel by men som likevel ikke vant noe som helst før de sluttet å gå amok på markedet, og fikk litt stabilitet på banen hvor spillerne fikk spille seg inn og forstå hverandre på banen, og så videre. Ja, vi har hatt noen dårlige kamper nå. Men det er vel bedre å ha en dårlig kurve i starten på sesongen enn å få formdupp rett før sesongslutt som i fjor.

Vi har 15 klubber i denne divisjonen som alle sikter mot det samme, i samme sesong; opprykk! På kampen i dag var jeg og mange andre i hundre på tribunen, men selv om det var bittert å tape, så var jeg på sett og vis ikke sur. Spillerne viste innsats, noe som er alt jeg krever, spesielt i motgang som vi opplever nå. Lagmoralen vi ser på banen er positiv, noe som er en av flere ting som er veldig positivt så langt denne sesongen. Så før vi begynner å snakke om at "garderoben er mistet", at vi kommer til å rykke ned, og at vi ikke har noen plan B selv om vi idag snudde kampen fra å ikke få til noe som helst på banen fra å ta totalt kontroll over kampen, få straffespark og diverse enorme sjanser med dessverre dårlig uttelling etter 75 minutter føler jeg heller at enkelte kan realitetssjekke seg og kanskje ro ned forventningene om spill i Champions League neste sesong bare fordi vi vinner en kamp med mer enn ett mål. Forøvrig også vanskelig å spille god fotball på en dag hvor dommeren er den dårligste på banen, han presterte til og med å dømme off-side på Lasogga på EGEN BANEHALVDEL! Ble litt tordentale dette, men stemningen på forumet her stemmer ikke overens med stemningen inne på Elland Road! Cheer up guys, vi har virkelig gått igjennom verre ting som Leedssupportere.  ;)
[/quote]

+1

Kickthemdown

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #139 på: Oktober 15, 2017, 12:18:19 »
Har sett 10 min høydepunkt nå. For det første er det jo et soleklart frispark til oss rett før Reading tar ledelsen, helt håpløst dårlig dømming.   >:( For det andre så er Ayling grisedårlig når han enkelt slipper løs Barrow. Mystisk med Ayling... Fra det helt strålende og trygge punktet til å se helt hjelpesløs ut i de seneste kampene. Jansson gjør jo også alt feil ved målet. O'Kane og Phillips blir lurt av en mann... S****n så ubrukelig innsats når det er fullsatte tribuner.
« Siste redigering: Oktober 15, 2017, 12:29:07 av Alta-White »

ar9

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #140 på: Oktober 15, 2017, 12:51:25 »
Har sett 10 min høydepunkt nå. For det første er det jo et soleklart frispark til oss rett før Reading tar ledelsen, helt håpløst dårlig dømming.   >:( For det andre så er Ayling grisedårlig når han enkelt slipper løs Barrow. Mystisk med Ayling... Fra det helt strålende og trygge punktet til å se helt hjelpesløs ut i de seneste kampene. Jansson gjør jo også alt feil ved målet. O'Kane og Phillips blir lurt av en mann... S****n så ubrukelig innsats når det er fullsatte tribuner.

Kanskje det ikke er mer mystisk enn at Ayling er menneskelig han og. Så hele kampen og han gjorde mye bra også.

Men enig i att prestasjonene svinger for mye. Det gjelder hele gjengen.

RoarG

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #141 på: Oktober 15, 2017, 12:58:55 »
fikk ikke se noe særlig av kampen men litt, men har vært en nedadgående kurve de siste kampene og det er bekymringsverdig. virke ikke som det er noe plan b spillemessig. byttene kommer men virker som det er noe som ikke stemmer innad i klubben.
Enig! Har TC "lost the dressing room"?
Ooooookey, nå blåses dette ekstremt opp her. VI LIGGER 4 POENG BAK DIREKTE OPPRYKK! Vi har et tosifret antall nye spillere i klubben, vi har et helt nytt trenerteam, og godt over 30.000 kravstore fans på tribunen som ikke akkurat er kjempestøttende når vi spiller dårlig. Ã… rykke opp i år var og er ikke noen plan, det er en bonus! Det tar tid å bygge lag, og prosjektet klubben driver med nå er en plan over flere år. Man kan ikke forvente at hele klubben er snudd til gull på et halvt år! Se på Real Madrid, som for et tiår siden kjøpte spillere for summer store nok til å kjøpe en hel by men som likevel ikke vant noe som helst før de sluttet å gå amok på markedet, og fikk litt stabilitet på banen hvor spillerne fikk spille seg inn og forstå hverandre på banen, og så videre. Ja, vi har hatt noen dårlige kamper nå. Men det er vel bedre å ha en dårlig kurve i starten på sesongen enn å få formdupp rett før sesongslutt som i fjor.

Vi har 15 klubber i denne divisjonen som alle sikter mot det samme, i samme sesong; opprykk! På kampen i dag var jeg og mange andre i hundre på tribunen, men selv om det var bittert å tape, så var jeg på sett og vis ikke sur. Spillerne viste innsats, noe som er alt jeg krever, spesielt i motgang som vi opplever nå. Lagmoralen vi ser på banen er positiv, noe som er en av flere ting som er veldig positivt så langt denne sesongen. Så før vi begynner å snakke om at "garderoben er mistet", at vi kommer til å rykke ned, og at vi ikke har noen plan B selv om vi idag snudde kampen fra å ikke få til noe som helst på banen fra å ta totalt kontroll over kampen, få straffespark og diverse enorme sjanser med dessverre dårlig uttelling etter 75 minutter føler jeg heller at enkelte kan realitetssjekke seg og kanskje ro ned forventningene om spill i Champions League neste sesong bare fordi vi vinner en kamp med mer enn ett mål. Forøvrig også vanskelig å spille god fotball på en dag hvor dommeren er den dårligste på banen, han presterte til og med å dømme off-side på Lasogga på EGEN BANEHALVDEL! Ble litt tordentale dette, men stemningen på forumet her stemmer ikke overens med stemningen inne på Elland Road! Cheer up guys, vi har virkelig gått igjennom verre ting som Leedssupportere.  ;)
This.  8)
PS! Har vi ingen applaus-emoji her på forumet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #142 på: Oktober 15, 2017, 13:43:40 »
Har sett 10 min høydepunkt nå. For det første er det jo et soleklart frispark til oss rett før Reading tar ledelsen, helt håpløst dårlig dømming.   >:( For det andre så er Ayling grisedårlig når han enkelt slipper løs Barrow. Mystisk med Ayling... Fra det helt strålende og trygge punktet til å se helt hjelpesløs ut i de seneste kampene. Jansson gjør jo også alt feil ved målet. O'Kane og Phillips blir lurt av en mann... S****n så ubrukelig innsats når det er fullsatte tribuner.

Jeg er ikke ubetinget enig i at dette er så dårlig av Ayling. Han prøver å holde offside linja før pasningen kommer.  Både pasning og løp er perfekt. Problemet er lite press på ballfører. Leeds-laget stoppet litt opp da de ikke fikk frispark midt på banen. Forsvarsspillet blir da passivt. Man må spille til dommeren blåser selv om det skulle vært frispark. Vi får se hva Kato analyserer.

Kato

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #143 på: Oktober 15, 2017, 14:06:45 »
Har sett 10 min høydepunkt nå. For det første er det jo et soleklart frispark til oss rett før Reading tar ledelsen, helt håpløst dårlig dømming.   >:( For det andre så er Ayling grisedårlig når han enkelt slipper løs Barrow. Mystisk med Ayling... Fra det helt strålende og trygge punktet til å se helt hjelpesløs ut i de seneste kampene. Jansson gjør jo også alt feil ved målet. O'Kane og Phillips blir lurt av en mann... S****n så ubrukelig innsats når det er fullsatte tribuner.

Jeg er ikke ubetinget enig i at dette er så dårlig av Ayling. Han prøver å holde offside linja før pasningen kommer.  Både pasning og løp er perfekt. Problemet er lite press på ballfører. Leeds-laget stoppet litt opp da de ikke fikk frispark midt på banen. Forsvarsspillet blir da passivt. Man må spille til dommeren blåser selv om det skulle vært frispark. Vi får se hva Kato analyserer.

Hva gjør man når man er i ubalanse og presset på ballfører er dårlig? Faller av.
 

Kickthemdown

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #144 på: Oktober 15, 2017, 15:02:54 »
Har sett 10 min høydepunkt nå. For det første er det jo et soleklart frispark til oss rett før Reading tar ledelsen, helt håpløst dårlig dømming.   >:( For det andre så er Ayling grisedårlig når han enkelt slipper løs Barrow. Mystisk med Ayling... Fra det helt strålende og trygge punktet til å se helt hjelpesløs ut i de seneste kampene. Jansson gjør jo også alt feil ved målet. O'Kane og Phillips blir lurt av en mann... S****n så ubrukelig innsats når det er fullsatte tribuner.

Jeg er ikke ubetinget enig i at dette er så dårlig av Ayling. Han prøver å holde offside linja før pasningen kommer.  Både pasning og løp er perfekt. Problemet er lite press på ballfører. Leeds-laget stoppet litt opp da de ikke fikk frispark midt på banen. Forsvarsspillet blir da passivt. Man må spille til dommeren blåser selv om det skulle vært frispark. Vi får se hva Kato analyserer.

Hva gjør man når man er i ubalanse og presset på ballfører er dårlig? Faller av.
.. Derfor er Pontus sin "involvering" juniornivå.. Eller lavere.

berlin

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #145 på: Oktober 15, 2017, 17:19:21 »
fikk ikke se noe særlig av kampen men litt, men har vært en nedadgående kurve de siste kampene og det er bekymringsverdig. virke ikke som det er noe plan b spillemessig. byttene kommer men virker som det er noe som ikke stemmer innad i klubben.
Enig! Har TC "lost the dressing room"?
Ooooookey, nå blåses dette ekstremt opp her. VI LIGGER 4 POENG BAK DIREKTE OPPRYKK! Vi har et tosifret antall nye spillere i klubben, vi har et helt nytt trenerteam, og godt over 30.000 kravstore fans på tribunen som ikke akkurat er kjempestøttende når vi spiller dårlig. Ã… rykke opp i år var og er ikke noen plan, det er en bonus! Det tar tid å bygge lag, og prosjektet klubben driver med nå er en plan over flere år. Man kan ikke forvente at hele klubben er snudd til gull på et halvt år! Se på Real Madrid, som for et tiår siden kjøpte spillere for summer store nok til å kjøpe en hel by men som likevel ikke vant noe som helst før de sluttet å gå amok på markedet, og fikk litt stabilitet på banen hvor spillerne fikk spille seg inn og forstå hverandre på banen, og så videre. Ja, vi har hatt noen dårlige kamper nå. Men det er vel bedre å ha en dårlig kurve i starten på sesongen enn å få formdupp rett før sesongslutt som i fjor.

Vi har 15 klubber i denne divisjonen som alle sikter mot det samme, i samme sesong; opprykk! På kampen i dag var jeg og mange andre i hundre på tribunen, men selv om det var bittert å tape, så var jeg på sett og vis ikke sur. Spillerne viste innsats, noe som er alt jeg krever, spesielt i motgang som vi opplever nå. Lagmoralen vi ser på banen er positiv, noe som er en av flere ting som er veldig positivt så langt denne sesongen. Så før vi begynner å snakke om at "garderoben er mistet", at vi kommer til å rykke ned, og at vi ikke har noen plan B selv om vi idag snudde kampen fra å ikke få til noe som helst på banen fra å ta totalt kontroll over kampen, få straffespark og diverse enorme sjanser med dessverre dårlig uttelling etter 75 minutter føler jeg heller at enkelte kan realitetssjekke seg og kanskje ro ned forventningene om spill i Champions League neste sesong bare fordi vi vinner en kamp med mer enn ett mål. Forøvrig også vanskelig å spille god fotball på en dag hvor dommeren er den dårligste på banen, han presterte til og med å dømme off-side på Lasogga på EGEN BANEHALVDEL! Ble litt tordentale dette, men stemningen på forumet her stemmer ikke overens med stemningen inne på Elland Road! Cheer up guys, vi har virkelig gått igjennom verre ting som Leedssupportere.  ;)

Flott innlegg, Xern! :-) Vår mann i Leeds. Eller mer riktig, en av vår menn/kvinner(?) i Leeds.

Og helt enig, de ganger jeg overværer tap tilstede på ER, er det oftest ikke samme dommedagsstemning som her hjemme på berget!

Dette har vel sine (psykologiske) grunner, det er nok det samme på andre lags forum
« Siste redigering: Oktober 15, 2017, 17:20:57 av berlin »

Blank_File

Sv: Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #146 på: Oktober 15, 2017, 18:58:28 »
Jeg opplever at en del av problemet vi har nå at er at det stort sett var 7 mot 1 i boksen når vi var i nærheten av å komme til sjanser. Og her må jeg si meg enig i at Lasogga er en mus å regne i forhold til Wood. Men kan det være så vanskelig å ta litt større risiko enn vi gjorde i går? Burde ha 3-4 i boks i alle fall.

Sydhagen

Kamp: vs Reading @Elland Road, lørdag 14/10/17, kl. 16.00
« Svar #147 på: Oktober 15, 2017, 21:45:52 »
Jeg opplever at en del av problemet vi har nå at er at det stort sett var 7 mot 1 i boksen når vi var i nærheten av å komme til sjanser. Og her må jeg si meg enig i at Lasogga er en mus å regne i forhold til Wood. Men kan det være så vanskelig å ta litt større risiko enn vi gjorde i går? Burde ha 3-4 i boks i alle fall.
Det erdette som er den store forskjellen fra de første kampene. Vi er feigere i angrep og i presshøyde i forsvar. Laget må tørre å stå høyere og tøffere. Da blir laget mer samlet og både angrepet og forsvaret får mer støtte.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."