Skrevet av Emne: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00  (Lest 34945 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #300 på: Oktober 22, 2017, 22:35:34 »
Tenker det er bortkastet å bruke tid på å lete etter utenforliggende omstendigheter, som for eksempel motspillere i denne saken.

Det røde kortet er soleklart. Vi skal være fornøyd om det stopper på tre kamper. Uakseptabelt.
Den dagen det er uinteressant å diskutere dramatiske situasjoner på en fotballbane, vil det naturligvis være bortkastet tid.

Jeg mener omstendigheter alltid må være relevant når vi snakker om denne type incidenter. Vold på en fotballbane skjer ikke i et vakuum og det vil alltid være minst to personer involvert. Hvis det skal være slik at feks Roy Keanes nesparking av Alfie Haaland sidestilles med Berardis refleks mot Taylor, er fotballen på ville veier. Kontekst må alltid tas med når straff skal utmåles, det mener jeg må være er styrende prinsipp også innen idretten.
Jon R.

ar9

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #301 på: Oktober 22, 2017, 22:54:05 »
Sjekk den holdingen på Vieira:

https://www.instagram.com/p/BahHydZgPEq/


Dette er den drøyeste holdingen jeg kan huske å ha sett. Helt ellevilt!

auren

https://www.youtube.com/watch?v=R0NTw6O-4OQ
Også denne fra Guardado mot Huseklepp er rimelig rød syns jeg! Kan sees fra 8.15 ut i klippet ;)
Sier alt om denne sporten at slikt juks og sabotasje kun medfører gult kort.

Buddy

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #302 på: Oktober 22, 2017, 23:31:16 »
Bernardi forsvarer bare at LUSCOS lager Dirty Leeds trøyer.

Milou

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #303 på: Oktober 23, 2017, 07:38:43 »
Eg har sett highlights og det raude kortet til Berardi er soleklart. Grunnen til at Bristol C spelaren får raudt også er meir uklart. Det er kanskje mest ein kompensasjon for situasjonen før der det absolutt skulle vore raudt til nr.5 etter først kynisk halding av Saiz og så direkte nedsparking av Vieira.

auren

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #304 på: Oktober 23, 2017, 08:11:18 »
Eg har sett highlights og det raude kortet til Berardi er soleklart. Grunnen til at Bristol C spelaren får raudt også er meir uklart. Det er kanskje mest ein kompensasjon for situasjonen før der det absolutt skulle vore raudt til nr.5 etter først kynisk halding av Saiz og så direkte nedsparking av Vieira.

Helt enig. Bare nedsparkingen av Vieira er vel rødt i seg selv?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

AndyMathie

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #305 på: Oktober 23, 2017, 10:45:12 »
Har dessverre mista trua >:(
Vi blir som vanlig nedkjempet og taper :( TC og spillerne famler fortsatt i blinde....tror jeg dessverre :o

Hahahahaha konge kommentar noen en time før kampstart ;)
We are Leeds and we are proud of it!

samadhi

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #306 på: Oktober 23, 2017, 12:05:06 »
Har dessverre mista trua >:(
Vi blir som vanlig nedkjempet og taper :( TC og spillerne famler fortsatt i blinde....tror jeg dessverre :o

Hahahahaha konge kommentar noen en time før kampstart ;)

De beste debatantene er de som har evnen til å være etterpåkloke i forkant  :)
marching on together,
derudaf forever...

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #307 på: Oktober 23, 2017, 16:34:37 »
Har dessverre mista trua >:(
Vi blir som vanlig nedkjempet og taper :( TC og spillerne famler fortsatt i blinde....tror jeg dessverre :o

Hahahahaha konge kommentar noen en time før kampstart ;)

Jeg tror DHY, som undertegnede, er sjeleglade for at vi tok feil mht. utfallet av kampen. Det er vel når man minst venter det at laget har evnen til å overraske oss alle.

Med fasit i hånden finnes det mange orakler rundt omkring.  ;)
« Siste redigering: Oktober 23, 2017, 16:42:31 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Kato

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #308 på: Oktober 23, 2017, 21:27:50 »
Tenker det er bortkastet å bruke tid på å lete etter utenforliggende omstendigheter, som for eksempel motspillere i denne saken.

Det røde kortet er soleklart. Vi skal være fornøyd om det stopper på tre kamper. Uakseptabelt.
Den dagen det er uinteressant å diskutere dramatiske situasjoner på en fotballbane, vil det naturligvis være bortkastet tid.

Jeg mener omstendigheter alltid må være relevant når vi snakker om denne type incidenter. Vold på en fotballbane skjer ikke i et vakuum og det vil alltid være minst to personer involvert. Hvis det skal være slik at feks Roy Keanes nesparking av Alfie Haaland sidestilles med Berardis refleks mot Taylor, er fotballen på ville veier. Kontekst må alltid tas med når straff skal utmåles, det mener jeg må være er styrende prinsipp også innen idretten.

Skaller du ned en spiller betyr det svært lite hva motspilleren har gjort i forkant. Hilsen Zinedine Zidane.
 

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #309 på: Oktober 23, 2017, 21:42:53 »
Tenker det er bortkastet å bruke tid på å lete etter utenforliggende omstendigheter, som for eksempel motspillere i denne saken.

Det røde kortet er soleklart. Vi skal være fornøyd om det stopper på tre kamper. Uakseptabelt.
Den dagen det er uinteressant å diskutere dramatiske situasjoner på en fotballbane, vil det naturligvis være bortkastet tid.

Jeg mener omstendigheter alltid må være relevant når vi snakker om denne type incidenter. Vold på en fotballbane skjer ikke i et vakuum og det vil alltid være minst to personer involvert. Hvis det skal være slik at feks Roy Keanes nesparking av Alfie Haaland sidestilles med Berardis refleks mot Taylor, er fotballen på ville veier. Kontekst må alltid tas med når straff skal utmåles, det mener jeg må være er styrende prinsipp også innen idretten.

Skaller du ned en spiller betyr det svært lite hva motspilleren har gjort i forkant. Hilsen Zinedine Zidane.

Det kan være formildende omstendigheter før forseelsen som gjør at man forstår at det reageres, men så lenge regelverket er som det er, har ikke dommeren noe valg.

Så Zinedine Zidane er et godt eksempel her.

Og Berardi ser ikke ut til å evne å styre seg, tross tidligere fadeser.
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #310 på: Oktober 23, 2017, 22:24:03 »
Tenker det er bortkastet å bruke tid på å lete etter utenforliggende omstendigheter, som for eksempel motspillere i denne saken.

Det røde kortet er soleklart. Vi skal være fornøyd om det stopper på tre kamper. Uakseptabelt.
Den dagen det er uinteressant å diskutere dramatiske situasjoner på en fotballbane, vil det naturligvis være bortkastet tid.

Jeg mener omstendigheter alltid må være relevant når vi snakker om denne type incidenter. Vold på en fotballbane skjer ikke i et vakuum og det vil alltid være minst to personer involvert. Hvis det skal være slik at feks Roy Keanes nesparking av Alfie Haaland sidestilles med Berardis refleks mot Taylor, er fotballen på ville veier. Kontekst må alltid tas med når straff skal utmåles, det mener jeg må være er styrende prinsipp også innen idretten.

Skaller du ned en spiller betyr det svært lite hva motspilleren har gjort i forkant. Hilsen Zinedine Zidane.

Det kan være formildende omstendigheter før forseelsen som gjør at man forstår at det reageres, men så lenge regelverket er som det er, har ikke dommeren noe valg.

Så Zinedine Zidane er et godt eksempel her.

Og Berardi ser ikke ut til å evne å styre seg, tross tidligere fadeser.
Jeg har ikke argumentert for at det var feil å gi rødt kort. Jeg er er opptatt av straffeutmålingen. Når jeg leste noen av reaksjonene her inne og på Facebook skulle man tro Berardi hadde tatt en uprovosert springskalle på Taylor.

Nå ble det "heldigvis" minimumsstraffen for direkte rødt, altså "bare" 3 kamper. Synes det er en riktig avgjørelse. Zidane slapp forøvrig med "minstestraff" han også. (Til sammenligning gav Coopers stygge stempling av Reece Oxford (?) på våren i fjor, 6 kampers karantene.)
Jon R.

Jon R

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #311 på: Oktober 23, 2017, 23:07:23 »
Tenker det er bortkastet å bruke tid på å lete etter utenforliggende omstendigheter, som for eksempel motspillere i denne saken.

Det røde kortet er soleklart. Vi skal være fornøyd om det stopper på tre kamper. Uakseptabelt.
Den dagen det er uinteressant å diskutere dramatiske situasjoner på en fotballbane, vil det naturligvis være bortkastet tid.

Jeg mener omstendigheter alltid må være relevant når vi snakker om denne type incidenter. Vold på en fotballbane skjer ikke i et vakuum og det vil alltid være minst to personer involvert. Hvis det skal være slik at feks Roy Keanes nesparking av Alfie Haaland sidestilles med Berardis refleks mot Taylor, er fotballen på ville veier. Kontekst må alltid tas med når straff skal utmåles, det mener jeg må være er styrende prinsipp også innen idretten.

Skaller du ned en spiller betyr det svært lite hva motspilleren har gjort i forkant. Hilsen Zinedine Zidane.
Kan egentlig ikke se at to episodene skal sidestilles. Zidane snur seg brått og løper inn i italieneren med en regelrett springskalle. I Berardis tilfelle er det Taylor som oppsøker situasjonen og går inn i Berardi og regelrett stiller seg på føttene til Berardi med ansiktet helt oppi Berardis, hvorav Berardi gir Taylor et hodestøt fra et par centimeters avstand. Egentlig utrolig at de to situasjonene straffes likt.
Jon R.

Dennis

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #312 på: Oktober 24, 2017, 08:12:11 »
Tenker det er bortkastet å bruke tid på å lete etter utenforliggende omstendigheter, som for eksempel motspillere i denne saken.

Det røde kortet er soleklart. Vi skal være fornøyd om det stopper på tre kamper. Uakseptabelt.
Den dagen det er uinteressant å diskutere dramatiske situasjoner på en fotballbane, vil det naturligvis være bortkastet tid.

Jeg mener omstendigheter alltid må være relevant når vi snakker om denne type incidenter. Vold på en fotballbane skjer ikke i et vakuum og det vil alltid være minst to personer involvert. Hvis det skal være slik at feks Roy Keanes nesparking av Alfie Haaland sidestilles med Berardis refleks mot Taylor, er fotballen på ville veier. Kontekst må alltid tas med når straff skal utmåles, det mener jeg må være er styrende prinsipp også innen idretten.

Skaller du ned en spiller betyr det svært lite hva motspilleren har gjort i forkant. Hilsen Zinedine Zidane.
Kan egentlig ikke se at to episodene skal sidestilles. Zidane snur seg brått og løper inn i italieneren med en regelrett springskalle. I Berardis tilfelle er det Taylor som oppsøker situasjonen og går inn i Berardi og regelrett stiller seg på føttene til Berardi med ansiktet helt oppi Berardis, hvorav Berardi gir Taylor et hodestøt fra et par centimeters avstand. Egentlig utrolig at de to situasjonene straffes likt.

Syns fotball generelt har en utfordring i straffeutmålingen. Tobeinstaklinger på standbeinet gir i hovedsak tre kamper - om spilleren vises ut i det hele tatt. Et eksempel er fra hælja, hvor Yohann Cabaye - om ikke like grusomt som nevnt - kommer inn bakfra og sakser ned Yedlin hos Newcastle. Ballen er et kvarter unna.  Dommeren gir han gult kort, for en takling som potensielt sender Yedlin ut for sesongen.

En annen er Suarez som biter Chiellini. Han fikk vel flere måneder ute. Man kan selvsagt argumentere for at biting er noe vi er i ferd med å legge av jentungen på halvannet år og at det sier mye om han som menneske, men det er diskutabelt hva som er verst av det og en sinnssvak takling som har med hensikt til å skade motstanderen alvorlig. En annen ting igjen er C Ronaldo som gikk en drøss med kamper for å skubbe dommeren. Jeg har vondt for å se at det er et stort problem med fysisk kontakt på dommeren i de større ligaene (se bort fra Chelsea og Man Us flokking rundt ved enhver anledning).

Enda et eksempel er nettopp Berardi, da Leon Best knekker nesa hans med overlegg (albuen mot ansiktet i det minste) og får direkte rødt fordi han hisser seg opp over behandlingen. Bruk av skjønn var fullstendig fraværende. Så argumenteres det selvsagt ikke for at Berardi ikke skulle vært vist ut her. På ingen måte.
« Siste redigering: Oktober 24, 2017, 08:14:50 av Dennis »
Marching on together!

Josch

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #313 på: Oktober 24, 2017, 19:18:45 »
Jeg mener at med mer skjønn blir det vanskeligere for de som skal håndheve regelverket. Det vil til slutt bli  ulike grader av nedskallinger med mange ulike   sanksjoner. Det enkleste å håndheve er mest mulig standard regler. Det tas jo noe hensyn til helheten i dag også (provokasjon i forkant o.l.) . Slik jeg forstår reglene så er det graden av usportslighet som avgjør straffen. Ã… bite noen har etter min mening høy grad av usportslighet og er uten tvil gjort med overlegg. Det stiller sporten i mye større vanry enn en stygg tackling som KAN være et uhell/feilvurdering i kampens hete , selv om skaden kan bli stygg.

Mange graderinger av straff for f.eks nedskalling (skjønn) vil gjøre det helt håpløst. Med mye skjønn vil mange protestere på straffen fordi like tilfeller vil bli straffet ulikt.

Mest mulig standard sanksjoner er lettest å håndheve.

Jon R

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #314 på: Oktober 24, 2017, 19:41:24 »
Jeg mener at med mer skjønn blir det vanskeligere for de som skal håndheve regelverket. Det vil til slutt bli  ulike grader av nedskallinger med mange ulike   sanksjoner. Det enkleste å håndheve er mest mulig standard regler. Det tas jo noe hensyn til helheten i dag også (provokasjon i forkant o.l.) . Slik jeg forstår reglene så er det graden av usportslighet som avgjør straffen. Ã… bite noen har etter min mening høy grad av usportslighet og er uten tvil gjort med overlegg. Det stiller sporten i mye større vanry enn en stygg tackling som KAN være et uhell/feilvurdering i kampens hete , selv om skaden kan bli stygg.

Mange graderinger av straff for f.eks nedskalling (skjønn) vil gjøre det helt håpløst. Med mye skjønn vil mange protestere på straffen fordi like tilfeller vil bli straffet ulikt.

Mest mulig standard sanksjoner er lettest å håndheve.

Det brukes allerede skjønn, blant annet for å gi straff strengere enn "standard" . Dette fikk Liam Cooper erfare da han tråkket på Reece Oxford, en straff som normalt gir direkte rødt og 3 kamper. Her brukte man skjønnet til å gi 6 kamper etter bruk av videobevis:
A statement from the FA said: "The player [Cooper] was involved in an incident in or around the 74th minute which was not seen by the match officials at the time but caught on video.
"Furthermore, The FA has submitted a claim that the standard punishment [three-game ban] that would otherwise apply for the misconduct committed by the Leeds defender is ‘clearly insufficient’.
"Off the ball incidents which are not seen at the time by the match officials are referred to a panel of three former elite referees.Each referee panel member will review the video footage independently of one another to determine whether they consider it a sending-off offence. For retrospective action to be taken, and an FA charge to follow, the decision of the panel must be unanimous."
« Siste redigering: Oktober 24, 2017, 19:44:22 av Jon R »
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #315 på: Oktober 24, 2017, 19:58:41 »
Phil Hay

The FA has overturned the red card shown to Matty Taylor on Saturday. Wrongful dimissal appeal upheld, 3-game ban withdrawn.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #316 på: Oktober 24, 2017, 20:18:30 »
Phil Hay

The FA has overturned the red card shown to Matty Taylor on Saturday. Wrongful dimissal appeal upheld, 3-game ban withdrawn.
Mer skjønn der altså. Aggressoren slipper unna med straff. Greit å vite til senere kamper. Provokasjon funker!!!  ::)
Jon R.

Jon R

Matty Taylor scoret for BC. Fikk ikke han karantene for det røde kortet?
Sone i serien?
Han slapp karantene, det røde kortet annulert. Spent på den "brukne" nesa hans. Det var jo ikke spor av blod da han gikk av. Nå er nok "hevelsen" forduftet på mystisk vis også.... ::)
Jon R.

HåvardK

Matty Taylor scoret for BC. Fikk ikke han karantene for det røde kortet?
Sone i serien?
Han slapp karantene, det røde kortet annulert. Spent på den "brukne" nesa hans. Det var jo ikke spor av blod da han gikk av. Nå er nok "hevelsen" forduftet på mystisk vis også.... ::)
Latterlig.

Josch

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #319 på: Oktober 24, 2017, 22:08:49 »
Phil Hay

The FA has overturned the red card shown to Matty Taylor on Saturday. Wrongful dimissal appeal upheld, 3-game ban withdrawn.
Mer skjønn der altså. Aggressoren slipper unna med straff. Greit å vite til senere kamper. Provokasjon funker!!!  ::)

Jeg mener dette ikke er skjønn.  I dette og  Coopers tilfelle har man nøye studert videobildene for å se om spilleren gjorde det med hensikt (Cooper)  eller om spilleren  gjorde noe galt (Taylor gikk fri). Ã… studere fakta. Det er ikke skjønn. Skjønn brukes når man er usikker og ikke vet fakta (man gjetter litt) .

Med skjønn mener jeg om det finnes formildende omstendigheter  for å skalle ned en spiller som blir provosert i forkant.  Eller  f.eks  da  Berardi tok igjen etter en albue i ansiktet i fjor. Noen  her sier "det må være rom for skjønn", altså en mildere straff fordi det ligger noe forut for nedskallingen. Jeg tror det er en farlig vei  å  vise for mye skjønn. Da må jo hevnaksjoner også straffes hardere, mens å slå tilbake får mildere straff.

Man bør i størst grad straffes for selve hendelsen. Skjønn for å skjerpe eller mildne straffen kan passe noen få ganger.

Kato

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #320 på: Oktober 25, 2017, 00:10:19 »
En nedskalling er og blir en nedskalling. Løs problemet. Og problemet er adferden til Berardi. Vikarierende motiver å sette fokus på Taylors provokasjon. Blir aldri mindre enn 3 kamper om du skaller ned noen uansett hva som har skjedd i forkant. Eneste som kan påvirkes er straffa til provokatøren, og det betyr null og niks for oss.
« Siste redigering: Oktober 25, 2017, 00:12:18 av Kato »
 

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #321 på: Oktober 25, 2017, 01:08:28 »
En nedskalling er og blir en nedskalling. Løs problemet. Og problemet er adferden til Berardi. Vikarierende motiver å sette fokus på Taylors provokasjon. Blir aldri mindre enn 3 kamper om du skaller ned noen uansett hva som har skjedd i forkant. Eneste som kan påvirkes er straffa til provokatøren, og det betyr null og niks for oss.


Her er et bilde av den brukne nesa etter målet hans i kveld. Det er visst lov å ljuge i fotball!!!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Milou

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #322 på: Oktober 25, 2017, 05:41:12 »
Er vel ikkje noko vits i å henge seg opp i ein kommentar om nasebrot. Eg tvilar på det er brukt i argumentasjonen i anken til FA. Her har FA gjort det riktige. Provokasjonen til Taylor er eit gult kort og Berardi har fått eit riktig raudt kort og 3 kampar karantene.

Kato

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #323 på: Oktober 25, 2017, 07:32:07 »
Er vel ikkje noko vits i å henge seg opp i ein kommentar om nasebrot. Eg tvilar på det er brukt i argumentasjonen i anken til FA. Her har FA gjort det riktige. Provokasjonen til Taylor er eit gult kort og Berardi har fått eit riktig raudt kort og 3 kampar karantene.

Enig.
 

Dennis

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #324 på: Oktober 25, 2017, 08:10:45 »
Filming og overspilling er da ikke nytt i engelsk fotball. Britene er like ille som sør-europeerne og -amerikanerne som får skylda for tullballet. Berardi skal på død og liv tas, mens aggressoren går fri og det er greit? Rare greier!

Og jo, Berardi fikk fortjent rødt. Det er ikke det det går på.
Marching on together!

HåvardK

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #325 på: Oktober 25, 2017, 09:15:25 »
Filming og overspilling er da ikke nytt i engelsk fotball. Britene er like ille som sør-europeerne og -amerikanerne som får skylda for tullballet. Berardi skal på død og liv tas, mens aggressoren går fri og det er greit? Rare greier!

Og jo, Berardi fikk fortjent rødt. Det er ikke det det går på.
Syns også uærlighet skal slås ned på. Manageren snakket vel også om nesebrudd i intervju etter kampen?
Berardi skal selvsagt straffes også. Og det har jo skjedd.

Jon R

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #326 på: Oktober 25, 2017, 19:42:45 »
Er vel ikkje noko vits i å henge seg opp i ein kommentar om nasebrot. Eg tvilar på det er brukt i argumentasjonen i anken til FA. Her har FA gjort det riktige. Provokasjonen til Taylor er eit gult kort og Berardi har fått eit riktig raudt kort og 3 kampar karantene.
Jo det er noe å henge seg opp i. Berardi omtales allerede som han som brakk nesa til BC spilleren på sosiale medier. Han blir også kalt idiot og det som verre er av egne supportere, mens andre hyller han som en "dirty Leeds" helt. Blir feil det og, da dette åpenbart ikke var noen kalkulert "dirty" handling fra Berardi men en ren refleks. En reaksjon som kanskje ville kommet fra den store majoriteten av oss hadde vi havnet i nøyaktig samme reaksjon. Jeg reagerer i det hele veldig sterkt på spillet og rekken av absurditeter som foregikk fra det sekundet Berardi touchet nesa til Taylor:

-  Taylors provokasjon og fantastiske overreaksjon umiddelbart og i minuttene etter hendelsen.
-  BC manageren som fulgte opp med påstanden om at " Taylor invaderte ikke Berardis privatsone."    (ergo det var Berardi som skapte selve situasjonen, ikke Taylor)
- påstandene om at Berardi brakk nesa til Taylor.

Jeg trodde ikke et sekund på de historiene fordi jeg hadde studert video og stillbilder fra det som skjedde. Ikke var det rare kontakten og ikke var det synlig blod på bildene fra hendelsen. Jeg "forutså" derfor at Matt Taylor ikke ville ha spor av den angivelige skaden når de første bildene fra kampen mot Crystal P ville bli publisert. Pussig nok fikk jeg rett.

Og ja. Berardi har fått rødt før og må jobbe med impulskontrollen. Videobildene fra feiringen rett i etterkant av 3-0 viser også en Berardi med voldsom tenning, Berardi på godt og vondt dette. Men konteksten var som den var, og etterspillet patetisk. Berardi får kanskje straff som fortjent. Utover det håper jeg Christiansen & co gir han mye støtte og oppbacking når alvorspraten er unnagjort.
« Siste redigering: Oktober 25, 2017, 19:52:11 av Jon R »
Jon R.

Sydhagen

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #327 på: Oktober 25, 2017, 19:59:27 »
Er vel ikkje noko vits i å henge seg opp i ein kommentar om nasebrot. Eg tvilar på det er brukt i argumentasjonen i anken til FA. Her har FA gjort det riktige. Provokasjonen til Taylor er eit gult kort og Berardi har fått eit riktig raudt kort og 3 kampar karantene.
Helt uenig om Taylor. Filming kan straffes med opp til 2 kamper karantene. Her har Taylor filmet seg til et «nesebrudd». Usportsleg som faen! Fysj!


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #328 på: Oktober 25, 2017, 20:19:16 »
Er vel ikkje noko vits i å henge seg opp i ein kommentar om nasebrot. Eg tvilar på det er brukt i argumentasjonen i anken til FA. Her har FA gjort det riktige. Provokasjonen til Taylor er eit gult kort og Berardi har fått eit riktig raudt kort og 3 kampar karantene.
Helt uenig om Taylor. Filming kan straffes med opp til 2 kamper karantene. Her har Taylor filmet seg til et «nesebrudd». Usportsleg som faen! Fysj!


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Det gjorde garantert vondt. Fotballspillere er såpass kyniske nå til dags at de overspiller stort sett alltid når de aner at motspiller kan få det røde kortet.

Men det er jo klart at FA har en vendetta mot Leeds. Paranoia lenge leve der...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: Kamp: vs Bristol City @Ashton Gate, lørdag 21/10/17, kl. 16.00
« Svar #329 på: Oktober 25, 2017, 21:42:04 »
Slår man eller skaller man en motspiller lett så er man solgt. Det bør Berardi skjønne.  Har han 4 eller 5 røde i Leeds nå? Jeg husker 4.