Skrevet av Emne: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV  (Lest 35473 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Da starter jeg kamptråden. 2 døgn til kampstart i et nytt Yorkshire-derby. The Blades har startet sesongen formidabelt og er a poeng med Cardiff om den viktige 2. plassen i serien. Det er viktig å knappe innpå topp 3 for Leeds sin del, og her er 3 poeng uhyre viktig.

Forventer samme lag som mot BC, bare at Anita starter på bekostning av Berardi.

Lukter en U, men fytti katta så deilig det hadde vært med 3 pinner  :)

Kampen vises forøvrig på Viasport 3 og IKKE LUTV.

auren
« Siste redigering: Oktober 26, 2017, 13:37:33 av Promotion 2010 »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #1 på: Oktober 25, 2017, 20:38:33 »
Her nytter det ikke med noen ny Reading-fadese. Skal Elland Road blir et fort må Knivene slås, uansett form og tabell-posisjon. Lett blir det ikke, men har troa på 3 poeng. 2-1 til Leeds. Målscorere Saiz og Alioski.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Killa

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #2 på: Oktober 25, 2017, 21:11:19 »
Jeg og junior er til stede på ER på fredag kveld, gleder oss som unger!! ;D Det blir fullt hus og antagelig et sinnssykt trøkk fra tribunen, satser på at vi går lykkelige derfra etterpå med 3 deilige poeng i lomma!! MOT!!

HåvardK

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #3 på: Oktober 25, 2017, 21:58:58 »


Kampen vises forøvrig på Viasport 3 og IKKE LUTV.

auren
Hvis folk leser dette, kan vi kanskje forkorte kamptråden med ca tre sider.

RoarG

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #4 på: Oktober 25, 2017, 22:47:14 »


Kampen vises forøvrig på Viasport 3 og IKKE LUTV.

auren
Hvis folk leser dette, kan vi kanskje forkorte kamptråden med ca tre sider.
+1
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

patricksangvik

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #5 på: Oktober 25, 2017, 23:50:19 »


Kampen vises forøvrig på Viasport 3 og IKKE LUTV.

auren
Hvis folk leser dette, kan vi kanskje forkorte kamptråden med ca tre sider.
+1

+1
Leeds are going up, going up, Leeds are going up, nanananana

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #6 på: Oktober 26, 2017, 00:18:58 »
Ringside  ;D

Aldri vært på fredagskveldskamp før...spennende  ;)
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Kai

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #7 på: Oktober 26, 2017, 07:13:05 »


Kampen vises forøvrig på Viasport 3 og IKKE LUTV.

auren
Hvis folk leser dette, kan vi kanskje forkorte kamptråden med ca tre sider.

 ;D

Bjorn

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #8 på: Oktober 26, 2017, 08:16:44 »
Lenge siden jeg har vært så nervøs før kamp. Ringside. Mye å spille for. Henge med i toppen og heder og ære såklart.
Spent! :P
Marching On! 4276

Kato

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #9 på: Oktober 26, 2017, 09:42:01 »
Slik ser det vel ut til å bli:

Lonergan

Ayling - Pennington - Cooper - Anita

O`Kane - Vieira

      Phillips

Alioski - Saiz

     Lasogga
 

B_Ød

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #10 på: Oktober 26, 2017, 13:13:24 »
Slik ser det vel ut til å bli:

Lonergan

Ayling - Pennington - Cooper - Anita

O`Kane - Vieira

      Phillips

Alioski - Saiz

     Lasogga


burde være nok til at poengene blir igjen i Leeds...
Ups & Ups!!

Kato

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #11 på: Oktober 26, 2017, 13:22:14 »
Slik ser det vel ut til å bli:

Lonergan

Ayling - Pennington - Cooper - Anita

O`Kane - Vieira

      Phillips

Alioski - Saiz

     Lasogga


burde være nok til at poengene blir igjen i Leeds...

Da har vi Pablo, Dallas, Jansson, Roofe, Shaughnessy og Klich i bakhånd.
 

Dennis

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #12 på: Oktober 26, 2017, 13:32:48 »
Slik ser det vel ut til å bli:

Lonergan

Ayling - Pennington - Cooper - Anita

O`Kane - Vieira

      Phillips

Alioski - Saiz

     Lasogga


burde være nok til at poengene blir igjen i Leeds...

Da har vi Pablo, Dallas, Jansson, Roofe, Shaughnessy og Klich i bakhånd.

Sitter samspillet både defensivt og offentlig er det en sterk tropp. Jeg tror du har laget på kornet, men må si jeg håper Jansson finner igjen formen/selvtilliten og danker ut Pennington som enn så lenge ikke er Leeds' eiendom. En av faktorene til ujevnhetene er helt sikkert knyttet til utskiftningene i den bakre femmer, hvor det er knapt er stilt samme gjeng to kamper på rad.
Marching on together!

Bjorn

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #13 på: Oktober 26, 2017, 13:36:01 »
Slik ser det vel ut til å bli:

Lonergan

Ayling - Pennington - Cooper - Anita

O`Kane - Vieira

      Phillips

Alioski - Saiz

     Lasogga


burde være nok til at poengene blir igjen i Leeds...

Da har vi Pablo, Dallas, Jansson, Roofe, Shaughnessy og Klich i bakhånd.

Sitter samspillet både defensivt og offentlig er det en sterk tropp. Jeg tror du har laget på kornet, men må si jeg håper Jansson finner igjen formen/selvtilliten og danker ut Pennington som enn så lenge ikke er Leeds' eiendom. En av faktorene til ujevnhetene er helt sikkert knyttet til utskiftningene i den bakre femmer, hvor det er knapt er stilt samme gjeng to kamper på rad.

Lurer på om form/feilene til Jansson skyldes hvem han har bak seg. Her tror jeg Green hadde mer å bidra med som en sikker sisteskanse og ikke minst i dirigeringen av forsvaret.
Han er med igjen snart. Sannsynlig imorgen allerede.
Marching On! 4276

Dennis

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #14 på: Oktober 26, 2017, 14:05:31 »
Slik ser det vel ut til å bli:

Lonergan

Ayling - Pennington - Cooper - Anita

O`Kane - Vieira

      Phillips

Alioski - Saiz

     Lasogga


burde være nok til at poengene blir igjen i Leeds...

Da har vi Pablo, Dallas, Jansson, Roofe, Shaughnessy og Klich i bakhånd.

Sitter samspillet både defensivt og offentlig er det en sterk tropp. Jeg tror du har laget på kornet, men må si jeg håper Jansson finner igjen formen/selvtilliten og danker ut Pennington som enn så lenge ikke er Leeds' eiendom. En av faktorene til ujevnhetene er helt sikkert knyttet til utskiftningene i den bakre femmer, hvor det er knapt er stilt samme gjeng to kamper på rad.

Lurer på om form/feilene til Jansson skyldes hvem han har bak seg. Her tror jeg Green hadde mer å bidra med som en sikker sisteskanse og ikke minst i dirigeringen av forsvaret.
Han er med igjen snart. Sannsynlig imorgen allerede.

Ikke umulig det og samspillet er viktig, men helt ærlig syns jeg Pontus virker som en humørspiller. Når det går bra, er han "der" både på banen og med publikum, mens når laget er i svak form er også han mer utsatt for å spille dårlige kamper. Han er ikke helt typen som alltid leverer individuelt, uansett hva.

Kan være jeg leser litt for mye i det, men nå har han uansett skrevet under for fem år og blir i Leeds (potensielt) ut karrieren. Det kan gi en boost og det virker jo som svensken m/familie trives godt i klubb og by.

Pontus er av typen som kan bli en skikkelig klubbhelt over tid. Håper på det!
Marching on together!

Kato

I det lange løp håper og tror jeg den beste konstellasjonen der bak er Pennington - Jansson.

Mange faktorer i Janssons spill er topp klasse i championship. Når han får rense unna er han strålende.

Det er likevel et par ting som må justeres:

1. Jeg har alltid vært fan av stoppere som gjør lite feil. Der bak blir feil baklengs. Jansson har den senere tid vært for mye direkte involvert i baklengs. Det må bort. Senest tirsdag var han å svømte med et tilbakespill.

2. Arrogansen/nonchalansen spiller han innimellom et puss. Han er helt klart en av årsakene til at toppnivået vårt er skyhøyt, samtidig som bunnnivået er svært labert. Slutt å gjøre det vanskelig, havne driblende inn i vanskelige situasjoner.  Konsentrasjon og enklere valg ( ikke være verdensmester) gjør han bedre. Må være på tå hev. Hva gjør ny kontrakt med dette?

3. Litt å gå på når det gjelder forståelse/bevegelse i en defensiv struktur. Ofte berger han seg på individuelle ferdigheter, men det er innimellom noe uorganisert over Pontus. Derfor har jeg ikke tro på han sammen med Shaughnessy, litt rufsete i strukturen der også.
 

RoarG

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #16 på: Oktober 26, 2017, 15:17:50 »
Slik ser det vel ut til å bli:

Lonergan

Ayling - Pennington - Cooper - Anita

O`Kane - Vieira

      Phillips

Alioski - Saiz

     Lasogga
Vieira tvilsom. Se tråden om han.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gufrias

Sv: Kamp: Leeds - Sheffield United 27/10-17 kl. 2045
« Svar #17 på: Oktober 26, 2017, 16:03:22 »


Kampen vises forøvrig på Viasport 3 og IKKE LUTV.

auren
Hvis folk leser dette, kan vi kanskje forkorte kamptråden med ca tre sider.
+1

+1
Eller vi kan gjøre sånn som dette og forlenge kamptråden med tre sider  ;)
Hekta på Leeds siden 1974

auren

TC hintet at han ville vurdere 3 bak mot Blades i morgen, som også spiller med et slikt system. Hvis vi skal ha tre bak i en 3-4-3 forsmasjon vil jeg ha følgende:

Lonergan - Pennington, Jansson, Cooper - Ayling, Phillips, O'Kane, Alioski - Saiz, Lasogga, Pablo

Synes laget ser veldig spennende ut, dog kanskje litt offansivt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Savner og få Alioski og Klich skikkelig i gang! 
Når det skjer så har vi virkelig dybde og kvalitet både på midt/ midt og flanker...

Pablo spilte seg inn igjen på tirsdag mener jeg, Gianni er om mulig enda mer puslete enn han ennå- men han vil lære...... ;D
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Savner og få Alioski og Klich skikkelig i gang! 
Når det skjer så har vi virkelig dybde og kvalitet både på midt/ midt og flanker...
Individuelt er jo gutta mer enn gode nok begge to. Det handler om å få brukt de riktig i forhold til laget som helhet - slik at vi ikke blir straffet for det defensivt.
...og selvsagt også mht å gjøre de mer robuste i spillestilen. Hernandez er vel for gammal til å lære så mye nytt på det området, men Gianni burde ha en del å hente der. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
TC hintet at han ville vurdere 3 bak mot Blades i morgen, som også spiller med et slikt system. Hvis vi skal ha tre bak i en 3-4-3 forsmasjon vil jeg ha følgende:


Spesielt første setning i denne quoten fra Sofa Head syns jeg er ganske treffende:

TC doesn't strike me as the sort of dude who gives away any info that he doesn't have to.
 
I'm not buying this 3 at the back malarkey.
 
No way is he changing the system from the Bristol game.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

TC hintet at han ville vurdere 3 bak mot Blades i morgen, som også spiller med et slikt system. Hvis vi skal ha tre bak i en 3-4-3 forsmasjon vil jeg ha følgende:


Spesielt første setning i denne quoten fra Sofa Head syns jeg er ganske treffende:

TC doesn't strike me as the sort of dude who gives away any info that he doesn't have to.
 
I'm not buying this 3 at the back malarkey.
 
No way is he changing the system from the Bristol game.

Enig her, vi la jo om fra 4-5-1 til 4-3-3 mot Bristol C.  Det er ikke nødvendig å skifte formasjon igjen mot Sheffield U.  Da risikerer vi for mye. Tipper TC er såpass smart at han bruker samme formasjon som sist.  Spørsmålet er hvilken konstellasjon midtstoppere han bruker. Pennington/Cooper mest sannsynlig.
Kampen blir vanskelig, Sheffield United er i god form, og vunnet siste 6 av 8 kamper. TC sier dette er en nøkkelkamp, med tap er vi 7 poeng bak Sheff Utd.  Jeg syns det stinker uavgjort lang vei, 1-1 eller 2-2.  Klarer vi 3 poeng her så har vi heng på topp 3 og det er selvfølgelig viktig.  Kjipt å bli avhengt allerede nå.  Håper dere som er ringside skriker av full hals og gir maks på tribunen, så skal jeg kose meg med pizza og øl foran tv-skjermen...og med drakta på.  Gleder meg  :D
« Siste redigering: Oktober 26, 2017, 23:21:46 av Cannavaro »
MFLU - Miracles For Leeds United

auren

Til orientering så spilte vi 4-2-3-1 mot BC også, bare at vi spilte med tre sentrale midtbanespillere i rollene sentral midt og 10-er (Phillips). Det gav oss mer løpskraft og et mer kompakt lag defensivt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

MATCHDAY  8)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Til orientering så spilte vi 4-2-3-1 mot BC også, bare at vi spilte med tre sentrale midtbanespillere i rollene sentral midt og 10-er (Phillips). Det gav oss mer løpskraft og et mer kompakt lag defensivt.

auren

Det beviser bare at tallkombinasjonen er mindre viktig enn sammensetningen av spillere, presshøyde, bevegelse osv - innenfor visse grenser. Trebackslinjer vil kreve helt andre ting enn en ordinær 4-4-2, spesielt av vingbackene, men 4-2-3-1 kan være like mye 4-3-3, 4-5-1, 4-4-1-1 osv osv.

Tror ikke vi skal henge oss altfor mye opp i akkurat det. Heller i det som du nevner at med Vieira(Klich) og Phillips i tillegg til O'Kane, blir midtbanen sannsynligvis mer duellsterk. Du nevner et kompakt lag i forsvar, men også i tilbakevinningssituasjon. Eksempelvis på Phillips som vinner ballen på 1-0 høyt i banen. Det samme gjør han mot Nottingham Forest på vårt andre mål. Ligger han litt høyere med to bak seg, kan han oftere gå på disse ballvinningstoktene uten at strukturen ødelegges og rom blottlegges i like høy grad. Det kan gå på tross av kreativitet, men det er viktig å være med i stillingskrigen fra starten av. Om Pablo sitter på benken, kan han komme inn og være helt i sin rett når kampen åpner seg opp litt.

Ser for meg en tøff batalje i kveld. Midtbanekrigen blir (som alltid) en nøkkelfaktor.
Marching on together!

jaho

Til orientering så spilte vi 4-2-3-1 mot BC også, bare at vi spilte med tre sentrale midtbanespillere i rollene sentral midt og 10-er (Phillips). Det gav oss mer løpskraft og et mer kompakt lag defensivt.

auren

Det beviser bare at tallkombinasjonen er mindre viktig enn sammensetningen av spillere, presshøyde, bevegelse osv - innenfor visse grenser. Trebackslinjer vil kreve helt andre ting enn en ordinær 4-4-2, spesielt av vingbackene, men 4-2-3-1 kan være like mye 4-3-3, 4-5-1, 4-4-1-1 osv osv.

Tror ikke vi skal henge oss altfor mye opp i akkurat det. Heller i det som du nevner at med Vieira(Klich) og Phillips i tillegg til O'Kane, blir midtbanen sannsynligvis mer duellsterk. Du nevner et kompakt lag i forsvar, men også i tilbakevinningssituasjon. Eksempelvis på Phillips som vinner ballen på 1-0 høyt i banen. Det samme gjør han mot Nottingham Forest på vårt andre mål. Ligger han litt høyere med to bak seg, kan han oftere gå på disse ballvinningstoktene uten at strukturen ødelegges og rom blottlegges i like høy grad. Det kan gå på tross av kreativitet, men det er viktig å være med i stillingskrigen fra starten av. Om Pablo sitter på benken, kan han komme inn og være helt i sin rett når kampen åpner seg opp litt.

Ser for meg en tøff batalje i kveld. Midtbanekrigen blir (som alltid) en nøkkelfaktor.

100 % enig. Og med tanke på at vi nå spiller med Lonergan bakerst som medfører mange flere lange igangsettinger er det ekstemt viktig med mer duellstyrke, og evne til å vinne annenballer samt ballgjennvinning høyt i banen.

Kato

Til orientering så spilte vi 4-2-3-1 mot BC også, bare at vi spilte med tre sentrale midtbanespillere i rollene sentral midt og 10-er (Phillips). Det gav oss mer løpskraft og et mer kompakt lag defensivt.

auren

Det beviser bare at tallkombinasjonen er mindre viktig enn sammensetningen av spillere, presshøyde, bevegelse osv - innenfor visse grenser. Trebackslinjer vil kreve helt andre ting enn en ordinær 4-4-2, spesielt av vingbackene, men 4-2-3-1 kan være like mye 4-3-3, 4-5-1, 4-4-1-1 osv osv.

Tror ikke vi skal henge oss altfor mye opp i akkurat det. Heller i det som du nevner at med Vieira(Klich) og Phillips i tillegg til O'Kane, blir midtbanen sannsynligvis mer duellsterk. Du nevner et kompakt lag i forsvar, men også i tilbakevinningssituasjon. Eksempelvis på Phillips som vinner ballen på 1-0 høyt i banen. Det samme gjør han mot Nottingham Forest på vårt andre mål. Ligger han litt høyere med to bak seg, kan han oftere gå på disse ballvinningstoktene uten at strukturen ødelegges og rom blottlegges i like høy grad. Det kan gå på tross av kreativitet, men det er viktig å være med i stillingskrigen fra starten av. Om Pablo sitter på benken, kan han komme inn og være helt i sin rett når kampen åpner seg opp litt.

Ser for meg en tøff batalje i kveld. Midtbanekrigen blir (som alltid) en nøkkelfaktor.

100 % enig. Og med tanke på at vi nå spiller med Lonergan bakerst som medfører mange flere lange igangsettinger er det ekstemt viktig med mer duellstyrke, og evne til å vinne annenballer samt ballgjennvinning høyt i banen.

Og der har vi litt av problematikken. Lite duellkraft (utenom Lasogga) høyt i banen. TC med et ønske om å spille mer ut bakfra for å utnytte ferdighetene. Bomkjøp på keeperplass gjør at det jeg tror er en av grunnpilarene hans må kastes på båten inntil videre. 97 prosent langt av Lonergan sist. Basert på hans ferdigheter langs bakken er det sikkert riktig at han ikke utsettes for altfor mye småspill bakfra.
 

Trond90

Skikkelig spent foran kveldens kamp! Vinner vi her så viser vi at vi vil være med hele veien. Håper vi kriger slik som mot Bristol City, tipper 2-1 i en jevn kamp.

MOT
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Ankerjon15

Ser ut som vi skjerper oss jo bedre motstander vi møter, håper på seier og att vi ikke roter vekk viktige poeng her. Gleder meg til kamp. :)