Skrevet av Emne: Dommer-vurderinger kamp til kamp  (Lest 11164 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

AndyMathie

Dommer-vurderinger kamp til kamp
« på: November 23, 2017, 08:42:39 »
Jeg ønsker å starte en ny tråd som fokuserer og analyserer dommer avgjørelsene som blir tatt. Vi har hatt ekstremt mye rar dømming i hele sesongen til nå. Det jeg ønsker at vi gjør i denne tråden er ikke bare å hakke løs på dommeren, men også trekk fram gode avgjørelser når de måtte skje så det blir en viss balanse i tråden.

Fra kampen i går synes jeg det var veldig mange rare kort. Synes ærlig talt det hadde rukket med tilsnakk på Vieira sitt andre gule kort og det første var ikke noe kort i det hele og store. Kortet til Berardi mener jeg også var av det billige slaget. I tillegg var Phillips sitt kort helt riv ruskende feil.

Ettersom vi garantert hadde snudd denne kampen uten det røde kortet ble vi nok engang robbet for poeng. Vi har til nå tapt minst 12-15 poeng på grunn av svake dommer avgjørelser og da hadde vi vel vært på direkte opprykk?!

Kjør debatt om dommerne. La oss håpe at denne tråden dør ut pga svært gode dommer avgjørelser framover, men har mine mistanker om at denne dessverre vil leve lenge.

P.S. De som kommer med analyser er det også kjekt om man kan gi dommeren karakter fra 1-10.
« Siste redigering: April 12, 2021, 20:39:13 av Hallgeir * »
We are Leeds and we are proud of it!

h.b

  • Gjest
Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #1 på: November 23, 2017, 08:47:30 »
Vil ikke skylde på domern. At dommern kun er dårlig i Leeds sin dissfavør er tull. Dommerne er nok like dårlige mot alle lag, eller gode for den sakens skyld.
Ã… skylde på dommern, er å skylde på alle andre, og ikke innse at vi ikke har et godt nok lag til å dominere i denne divisjonen

auren

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #2 på: November 23, 2017, 08:47:39 »
Gårsdagens dommer var helt grei i mine øyne. Jeg ropte på frispark til Berardi i foranledningen til 1-0 målet, men han mistet den kanskje for lett. De to gule til Vieira var helt OK. Husker ikke Phillips og Berardi sine, men i går var det ikke en svak dommer som frarøvet oss poeng. Og ærlig talt kan jeg ikke komme på en kamp foruten Derby-kampen der dommeren har vært direkte skyld i at vi har mistet poeng, så 12-15 poeng mistet pga dommerfeil blir helt hinsides å mene.

Men likevel - en interessant tråd dette, som vi ikke har hatt før på forumet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #3 på: November 23, 2017, 08:51:11 »
Er ikke 100% sikker, men nesten...tror Viera fikk en advarende finger fra dommer ved en hendelse noe før det siste gule...som vel skulle signalisere."neste gang" ender du i boka..noen som fikk med seg det?
Alt i alt ...ok rødt fra dommerens side.
Ups & Ups!!

auren

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #4 på: November 23, 2017, 08:53:35 »
Er ikke 100% sikker, men nesten...tror Viera fikk en advarende finger fra dommer ved en hendelse noe før det siste gule...som vel skulle signalisere."neste gang" ender du i boka..noen som fikk med seg det?
Alt i alt ...ok rødt fra dommerens side.

Jeg fikk med meg at han holdt på å ta en stygg takling, men trakk seg. Samt at han tok en skikkelig sjansetakling, der han dog traff ballen først. Slike taklinger gjør man ikke med gult kort, selv om det gikk bra akkurat da. Men jeg ventet bare på et nytt gult, og TC innrømmer selv at han burde tatt Vieira av banen:

Christiansen said Vieira needs to learn but said: "I do too because he made some fouls before so perhaps I should have changed him. I can take my responsibility also.” #lufc

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

AndyMathie

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #5 på: November 23, 2017, 09:08:48 »
Gårsdagens dommer var helt grei i mine øyne. Jeg ropte på frispark til Berardi i foranledningen til 1-0 målet, men han mistet den kanskje for lett. De to gule til Vieira var helt OK. Husker ikke Phillips og Berardi sine, men i går var det ikke en svak dommer som frarøvet oss poeng. Og ærlig talt kan jeg ikke komme på en kamp foruten Derby-kampen der dommeren har vært direkte skyld i at vi har mistet poeng, så 12-15 poeng mistet pga dommerfeil blir helt hinsides å mene.

Men likevel - en interessant tråd dette, som vi ikke har hatt før på forumet.

auren

Hinsides ok la oss starte fra første tap. Borte mot Millwall. Solerklar offside på 1-0 til Millwall = 1 poeng tapt.

Dommeren var helt ok i tapene mot Cardiff og Wednesday, men var igjen skyld i at vi tapte mot Reading = 3 poeng tapt.

Dommeren var igjen ok i tapet mot Sheffield United, men igjen var direkte skyld og ekstremt svak hjemme mot Derby = 3 poeng tapt.

Vi kan ikke skylde på dommeren mot Brentford for tapet der var ene og alene Lonergan sin feil!

Og så kommer vi nå til siste kamp nå mot Wolves. Der er jeg sikker på at vi hadde tatt seieren om ikke dommeren var så svak. Ã… vise gule kort på slike situasjoner i Championship  som aldri er gule kort vanligvis(hadde dette vært i eliteserien så hadde det vært helt greit) er ikke greit. Spillerne i Championship er vant til harde tak og det var veldig mange gule kort i går som ikke blir gult kort vanligvis. Uansett 3 nye poeng tapt.

Kan innrømme nå med fasiten i handa at vi "bare" har tapt 10 poeng, men vi hadde vært ganske mye høyere på tabellen med disse poengene!
We are Leeds and we are proud of it!

auren

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #6 på: November 23, 2017, 09:20:03 »
Gårsdagens dommer var helt grei i mine øyne. Jeg ropte på frispark til Berardi i foranledningen til 1-0 målet, men han mistet den kanskje for lett. De to gule til Vieira var helt OK. Husker ikke Phillips og Berardi sine, men i går var det ikke en svak dommer som frarøvet oss poeng. Og ærlig talt kan jeg ikke komme på en kamp foruten Derby-kampen der dommeren har vært direkte skyld i at vi har mistet poeng, så 12-15 poeng mistet pga dommerfeil blir helt hinsides å mene.

Men likevel - en interessant tråd dette, som vi ikke har hatt før på forumet.

auren

Hinsides ok la oss starte fra første tap. Borte mot Millwall. Solerklar offside på 1-0 til Millwall = 1 poeng tapt.

Dommeren var helt ok i tapene mot Cardiff og Wednesday, men var igjen skyld i at vi tapte mot Reading = 3 poeng tapt.

Dommeren var igjen ok i tapet mot Sheffield United, men igjen var direkte skyld og ekstremt svak hjemme mot Derby = 3 poeng tapt.

Vi kan ikke skylde på dommeren mot Brentford for tapet der var ene og alene Lonergan sin feil!

Og så kommer vi nå til siste kamp nå mot Wolves. Der er jeg sikker på at vi hadde tatt seieren om ikke dommeren var så svak. Ã… vise gule kort på slike situasjoner i Championship  som aldri er gule kort vanligvis(hadde dette vært i eliteserien så hadde det vært helt greit) er ikke greit. Spillerne i Championship er vant til harde tak og det var veldig mange gule kort i går som ikke blir gult kort vanligvis. Uansett 3 nye poeng tapt.

Kan innrømme nå med fasiten i handa at vi "bare" har tapt 10 poeng, men vi hadde vært ganske mye høyere på tabellen med disse poengene!

Borte mot Millwall. Solerklar offside på 1-0 til Millwall = 1 poeng tapt.
Her gikk det vel opp i opp da Millwall fikk et godkjent mål annulert.

men var igjen skyld i at vi tapte mot Reading = 3 poeng tapt. ?? Målet til Reading var helt OK. Hvordan kan du si at vi taper 3 poeng her? Akkurat sett høydepunktene og kan ikke se noe.

Ekstremt svak hjemme mot Derby = 3 poeng tapt.
Enig. 1-3 poeng tapt her.

Kampen i går kan du IKKE legge på dommeren. Ingen andre enn deg som mener at Vieira ikke burde vært utvist.

auren


"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kai

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #7 på: November 23, 2017, 09:53:33 »
Kortet til Berardi mener jeg også var av det billige slaget.

Fikk han kort i går?

B_Ød

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #8 på: November 23, 2017, 10:06:10 »
Kortet til Berardi mener jeg også var av det billige slaget.

Fikk han kort i går?

Alioski (48' minutes), Vieira (Dismissed at 60)...så, nei..det fikk han ikke.  :D

...men ble veldig usikker på om BBC har helt rett her....så ta denne med en klype salt...  :-\

VG sier:

28'
Gult kort: Leeds United, Ronaldo Vieira
Ronaldo Vieira
51'
Gult kort: Leeds United, Kalvin Phillips
Kalvin Phillips
60'
Rødt kort: Leeds United, Ronaldo Vieira
Ronaldo Vieira
62'
Gult kort: Leeds United, Ezgjan Alioski

blir jo usikker av dette her ja....  :o
« Siste redigering: November 23, 2017, 10:14:00 av B_Ød »
Ups & Ups!!

AndyMathie

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #9 på: November 23, 2017, 13:27:20 »
Kortet til Berardi mener jeg også var av det billige slaget.

Fikk han kort i går?

Da tar æ den klassiske "skulle bare se om dokker følger med ;-) "
We are Leeds and we are proud of it!

auren

Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #10 på: November 25, 2017, 14:24:46 »
Jaja, Andy. Den største dommerskandalen for sesongen falt i dag. At Barnes ikke ble utvist etter magatak på Phillips er komplett uforståelig. Dommeren hadde sjansen til å gjøre ting rett da han felte Ayling rett før pause, men hadde ikke baller nok.

auren
« Siste redigering: November 25, 2017, 14:32:13 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #11 på: November 25, 2017, 14:31:56 »
Jaja, Andy. Den største dommerskandalen for sesongen falt i dag. At Barnes ikke ble utvist etter magatak på Phillips er komplett uforståelig. Han hadde sjansen til å gjøre ting rett da han felte Ayling rett før pause, men hadde ikke baller nok.

auren
Felte jo også Ayling etter dette da han var i ferd med å storme i angrep. Pontus fikk gult for samme forseelse.

Sydhagen

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #12 på: November 25, 2017, 14:32:48 »
Jaja, Andy. Den største dommerskandalen for sesongen falt i dag. At Barnes ikke ble utvist etter magatak på Phillips er komplett uforståelig. Dommeren hadde sjansen til å gjøre ting rett da han felte Ayling rett før pause, men hadde ikke baller nok.

auren

Ja, helt utrolig.
Klareste gule i dagens kamp og det klarer han jaggu ikke å gi...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #13 på: November 25, 2017, 14:33:12 »
Jaja, Andy. Den største dommerskandalen for sesongen falt i dag. At Barnes ikke ble utvist etter magatak på Phillips er komplett uforståelig. Han hadde sjansen til å gjøre ting rett da han felte Ayling rett før pause, men hadde ikke baller nok.

auren
Felte jo også Ayling etter dette da han var i ferd med å storme i angrep. Pontus fikk gult for samme forseelse.

Nevnte den incidenten til slutt i innlegget, men var kanskje ikke formulert godt nok

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #14 på: November 25, 2017, 15:40:27 »
Sesongens dårligste dommer klarte heldigvis ikke å frata oss 3 poeng. Verste dømminga jeg kan huske på lenge!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Xern

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #15 på: November 25, 2017, 15:45:35 »
Sesongens dårligste dommer klarte heldigvis ikke å frata oss 3 poeng. Verste dømminga jeg kan huske på lenge!

auren
Mye dårlig idag. At for eksempel Pontus ikke fikk straffe er jo litt merkelig.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

LEO

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #16 på: November 25, 2017, 16:00:27 »
Saiz skyter mot mål og treffer kroppen til midtstoppern deres til corner.

Men ble det corner ?  NEI det fikk jo ikke den dommern med seg.
 

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #17 på: November 25, 2017, 16:03:24 »
Jeg er 100 % enig med Andy, også i hans analyser!
Angående Reading-kampen var det et soleklart frispark til Pablo som utløste balltapet som igjen gav dem fordel og mål tre trekk etterpå..
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

HåvardK

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #18 på: November 25, 2017, 16:58:43 »
Jaja, Andy. Den største dommerskandalen for sesongen falt i dag. At Barnes ikke ble utvist etter magatak på Phillips er komplett uforståelig. Han hadde sjansen til å gjøre ting rett da han felte Ayling rett før pause, men hadde ikke baller nok.

auren
Felte jo også Ayling etter dette da han var i ferd med å storme i angrep. Pontus fikk gult for samme forseelse.

Nevnte den incidenten til slutt i innlegget, men var kanskje ikke formulert godt nok

auren
Stemmer. Valgte å ignorere den pga elendig formulering :-)

Trondjo

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #19 på: Februar 10, 2018, 15:33:46 »
Nok en kamp som dommeren avgjør. Ingen kontakt med O'Kane mener jeg og er det noe kontakt betyr vel ikke det at det alltid er straffe. Fotballspillere faller som potetsekker innenfor 16 meteren. Handsen i andre enden er soleklar. Armen flytter seg ut fra kroppen for å stoppe ballen.Evans kunne gjerne fått rødt i første også.  Et lag i motgang får også dommeravgjørelser mot seg.
 

DenHviteYeboah

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #20 på: Februar 10, 2018, 15:38:37 »
Nok en kamp som dommeren avgjør. Ingen kontakt med O'Kane mener jeg og er det noe kontakt betyr vel ikke det at det alltid er straffe. Fotballspillere faller som potetsekker innenfor 16 meteren. Handsen i andre enden er soleklar. Armen flytter seg ut fra kroppen for å stoppe ballen.Evans kunne gjerne fått rødt i første også.  Et lag i motgang får også dommeravgjørelser mot seg.
Helt uenig! Klønete takling av O`Kane. Hands er fullstendig bingo i hele England så det er ikke et argument. Neste gang slipper vi unna med slikt. Et lag i motgang fokuserer på dommeravgjørelser og føler seg alltid bortdømt. De aller fleste lag er griselag i denne divisjonen. Rad og Orta har fullstendig misforstått hvis de tror at pent interkontinentalt spill skal få oss ut av divisjonen. Det er krig, kjemping og filming som gjelder. Dessverre...

Eriksen55

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #21 på: Februar 10, 2018, 15:56:56 »
Enig i at det var filming og ingen straffe. Men skjønner hvorfor han blåser. Vi har det i reprise og det tok et par runder før man så det.  Synes det er helt greit å ikke blåse hands og straffe til oss.

Josch

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #22 på: Februar 10, 2018, 16:23:24 »
Nok en kamp som dommeren avgjør. Ingen kontakt med O'Kane mener jeg og er det noe kontakt betyr vel ikke det at det alltid er straffe. Fotballspillere faller som potetsekker innenfor 16 meteren. Handsen i andre enden er soleklar. Armen flytter seg ut fra kroppen for å stoppe ballen.Evans kunne gjerne fått rødt i første også.  Et lag i motgang får også dommeravgjørelser mot seg.

Nei. Dommeren avgjør ikke. På de straffesituasjonene ville flere dommere gjort det samme. Dommeren må dømme det HAN ser i ett 1/100 sekund. At vi ser noe annet etter flere repriser spiller ingen rolle.  Spørsmålet er om dommeren burde sett det. Dommeren gjorde slik de fleste ville gjort. Leeds var for dårlige.

Trondjo

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #23 på: Februar 10, 2018, 17:30:49 »
Nok en kamp som dommeren avgjør. Ingen kontakt med O'Kane mener jeg og er det noe kontakt betyr vel ikke det at det alltid er straffe. Fotballspillere faller som potetsekker innenfor 16 meteren. Handsen i andre enden er soleklar. Armen flytter seg ut fra kroppen for å stoppe ballen.Evans kunne gjerne fått rødt i første også.  Et lag i motgang får også dommeravgjørelser mot seg.

Nei. Dommeren avgjør ikke. På de straffesituasjonene ville flere dommere gjort det samme. Dommeren må dømme det HAN ser i ett 1/100 sekund. At vi ser noe annet etter flere repriser spiller ingen rolle.  Spørsmålet er om dommeren burde sett det. Dommeren gjorde slik de fleste ville gjort. Leeds var for dårlige.
Enig i at Leeds var dårlige, men nå handler denne tråden om dommervurderinger. Det at flere dommere hadde gjort det samme spiller ingen rolle. Etter regelverket mener jeg det ikke var straffe. At dommerne ikke alltid har en enkel oppgave er noe annet.
 

Josch

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #24 på: Februar 10, 2018, 17:51:04 »
Nok en kamp som dommeren avgjør. Ingen kontakt med O'Kane mener jeg og er det noe kontakt betyr vel ikke det at det alltid er straffe. Fotballspillere faller som potetsekker innenfor 16 meteren. Handsen i andre enden er soleklar. Armen flytter seg ut fra kroppen for å stoppe ballen.Evans kunne gjerne fått rødt i første også.  Et lag i motgang får også dommeravgjørelser mot seg.

Nei. Dommeren avgjør ikke. På de straffesituasjonene ville flere dommere gjort det samme. Dommeren må dømme det HAN ser i ett 1/100 sekund. At vi ser noe annet etter flere repriser spiller ingen rolle.  Spørsmålet er om dommeren burde sett det. Dommeren gjorde slik de fleste ville gjort. Leeds var for dårlige.
Enig i at Leeds var dårlige, men nå handler denne tråden om dommervurderinger. Det at flere dommere hadde gjort det samme spiller ingen rolle. Etter regelverket mener jeg det ikke var straffe. At dommerne ikke alltid har en enkel oppgave er noe annet.

Etter min mening er en "dommervurdering" om dommeren burde sett  det som virkelig hendte. Og om han da tok en riktig avgjørelse hvis han så hendelsen.

Man vil alltid finne dommer feil på TV-repriser ila en kamp.


Allanclarke

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #25 på: Februar 10, 2018, 21:31:16 »
Gleder meg til VAR kommer

Jon R

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #26 på: Februar 10, 2018, 22:02:24 »
Nok en kamp som dommeren avgjør. Ingen kontakt med O'Kane mener jeg og er det noe kontakt betyr vel ikke det at det alltid er straffe. Fotballspillere faller som potetsekker innenfor 16 meteren. Handsen i andre enden er soleklar. Armen flytter seg ut fra kroppen for å stoppe ballen.Evans kunne gjerne fått rødt i første også.  Et lag i motgang får også dommeravgjørelser mot seg.

Nei. Dommeren avgjør ikke. På de straffesituasjonene ville flere dommere gjort det samme. Dommeren må dømme det HAN ser i ett 1/100 sekund. At vi ser noe annet etter flere repriser spiller ingen rolle.  Spørsmålet er om dommeren burde sett det. Dommeren gjorde slik de fleste ville gjort. Leeds var for dårlige.
Enig i at Leeds var dårlige, men nå handler denne tråden om dommervurderinger. Det at flere dommere hadde gjort det samme spiller ingen rolle. Etter regelverket mener jeg det ikke var straffe. At dommerne ikke alltid har en enkel oppgave er noe annet.

Etter min mening er en "dommervurdering" om dommeren burde sett  det som virkelig hendte. Og om han da tok en riktig avgjørelse hvis han så hendelsen.

Man vil alltid finne dommer feil på TV-repriser ila en kamp.
Det er riktig men jeg mener bestemt at feil avgjørelser har gått oftere  i vår disfavør enn favør etter nyttår, avgjørelser som i svært sterk grad har påvirket utfallet i kampene. Så også i dag.
Jon R.

Xern

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #27 på: Februar 11, 2018, 11:14:31 »
Jeg mener konsekvent at vi var uheldige med dømmingen igår. I medgang hadde vi fått straffen og ikke de, samt at Evans hadde fått rødt på en situasjon vi har fått flere røde på! Jeg er veldig lei av slike situasjoner og har i løpet av denne sesongen blitt mer og mer for videodømming, rett og slett fordi det fjerner den irriterende tvilen og tanken om at dommeren bortdømmer det ene laget, samt at dommeren får en ekstra mulighet til å se avgjørende hendelser en gang til. For det var rett og slett det som skjedde spør dere meg, at vi var uheldige med dommeravgjørelsene i de avgjørende situasjonene i går.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #28 på: Februar 11, 2018, 11:17:56 »
Jeg mener konsekvent at vi var uheldige med dømmingen igår. I medgang hadde vi fått straffen og ikke de, samt at Evans hadde fått rødt på en situasjon vi har fått flere røde på! Jeg er veldig lei av slike situasjoner og har i løpet av denne sesongen blitt mer og mer for videodømming, rett og slett fordi det fjerner den irriterende tvilen og tanken om at dommeren bortdømmer det ene laget, samt at dommeren får en ekstra mulighet til å se avgjørende hendelser en gang til. For det var rett og slett det som skjedde spør dere meg, at vi var uheldige med dommeravgjørelsene i de avgjørende situasjonene i går.

+1

Denne sesongen synes jeg vi har blitt bortdømt en rekke ganger! Det har fratatt oss mange poeng!


Betimelig at denne tråden blir etablert i nettopp denne sesongen!


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Dommer vurderinger kamp til kamp
« Svar #29 på: Februar 11, 2018, 11:26:49 »
Jeg mener konsekvent at vi var uheldige med dømmingen igår. I medgang hadde vi fått straffen og ikke de, samt at Evans hadde fått rødt på en situasjon vi har fått flere røde på! Jeg er veldig lei av slike situasjoner og har i løpet av denne sesongen blitt mer og mer for videodømming, rett og slett fordi det fjerner den irriterende tvilen og tanken om at dommeren bortdømmer det ene laget, samt at dommeren får en ekstra mulighet til å se avgjørende hendelser en gang til. For det var rett og slett det som skjedde spør dere meg, at vi var uheldige med dommeravgjørelsene i de avgjørende situasjonene i går.

+1

Denne sesongen synes jeg vi har blitt bortdømt en rekke ganger! Det har fratatt oss mange poeng!


Betimelig at denne tråden blir etablert i nettopp denne sesongen!

Leeds blir ikke bortdømt noe mer enn andre lag. Supportere av andre lag kan sikkert si det samme som oss. Alt dette jevner seg ut i løpet av en sesong. Men selvsagt kan enkelttilfeller diskuteres.

N.A Eggen: "Et godt lag gjør seg fortjent til flaks ".