Skrevet av Emne: EX- spiller: Jack Clarke.  (Lest 80502 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #120 på: Desember 23, 2018, 19:31:05 »
4 siders tråd om Clarke hittil. Besynderlig lite er om ferdigheter, mens mye er om at Leeds skal shippe ham ut!


Synes kanskje vi skal analysere hva han har kontra det andre i klubben har/ikke har!


For meg så ser har litt sånn fryktinngydende ut - litt sånn jugoslavisk mafia!  ;)  På banen har han hatt noen gode 20-minuttere for så å slukne totalt!

Ok nærteknikk, men ikke eksepsjonell!

Direkte og uredd på kantene med kjappe innspill foran mål!


På junior- og u-laget har han hatt gode matcher. Utfordringen der også er at han har driftet ut og inn av kamper. Kanskje det synes så godt fordi han er så god på sitt beste.

Han har ikke allverdens av en skuddfot, men er med en som overrasker keeper med sine «plutselige» avslutninger!


Selvsagt vekker han oppsikt grunnet sin unge alder, men man vet ikke med 17-åringer om de kommer igjennom nåløyet blant eliten i toppserien. Det skal mye til om han lykkes der!

Hvis han er så eksepsjonell som vi tror, hvorfor er han ikke på landslaget i aldersbestemte klasser? Han har ikke vært i nærheten av noen Engelske U16, -17, -18, -19 eller U-23 landslagstropper.
Det er ryktene om et evt. salg som fører til at tråden nå handler om det. Ja, han har utmerkede ferdigheter. La oss håpe at vi beholder han ut karrieren, og at han blir den nye Eddie Gray.
hehe, hvis han blir på Eddie Gray nivå til dagens foppall, så blir han dessverre solgt :(
Og deri ligger problemet. Blir han så god som mange her ønsker, får vi ikke beholde han. Blir han ikke det, what's the fuzz?
Jeg synes Clarke minner veldig mye om Eddie Gray, han har i hvert fall potensiale til å bli den vingspilleren som kommer nærmest opp til ham i Leeds. Han blir, når vi rykker opp.

Enig. Har tenkt samme tanke.

Hans evne til å gli forbi sin motstander uten å nøle et sekund, er ubetalelig.

Super Leeds since 1968

brenaldo

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #121 på: Desember 23, 2018, 20:05:04 »
Gi han drakt nr 8 ;), jeg har den allerede på plass etter min gamle helt, på tide med en ny Clarke 8 i den stolte hvite drakten.
« Siste redigering: Desember 23, 2018, 20:07:05 av brenaldo »
Medlem nr. 850

leedslife

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #122 på: Desember 23, 2018, 21:08:26 »
Bør starte neste.
Pablo i midten, Clarke venstre, Alioski høyre.
En mentalitet som man sjelden ser i en så ung spiller.
Lukter karriere på topp-topp nivå av hele gutten.

raggen

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #123 på: Desember 23, 2018, 22:05:56 »
Bør starte neste.
Pablo i midten, Clarke venstre, Alioski høyre.
En mentalitet som man sjelden ser i en så ung spiller.
Lukter karriere på topp-topp nivå av hele gutten.

tør utfordre og slikt liker vi,men virker ikke som han klarer 90 min ennå men en uslepen juvel vi har :D
Forever Leeds United!!!!!!!!

stian

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #124 på: Desember 23, 2018, 23:02:47 »
Bør starte neste.
Pablo i midten, Clarke venstre, Alioski høyre.
En mentalitet som man sjelden ser i en så ung spiller.
Lukter karriere på topp-topp nivå av hele gutten.

tør utfordre og slikt liker vi,men virker ikke som han klarer 90 min ennå men en uslepen juvel vi har :D

Vanskelig å si hva som er best man management for å slipe til juvelen. Han holder ikke 90 min så det er kanskje det beste å la ham gjøre mer av det han mestrer, nemlig å komme inn og herje. Som supporter ønsker man å se mer av ham tvert (og jeg er en av dem), men for den langsiktige utviklingen kan det være Bielsa har bedt ham om å feste blikket lenger frem.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #125 på: Desember 24, 2018, 10:31:56 »
First goal!!!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #126 på: Desember 24, 2018, 10:43:46 »
Bør starte neste.
Pablo i midten, Clarke venstre, Alioski høyre.
En mentalitet som man sjelden ser i en så ung spiller.
Lukter karriere på topp-topp nivå av hele gutten.

tør utfordre og slikt liker vi,men virker ikke som han klarer 90 min ennå men en uslepen juvel vi har :D

Virker bedre vant til tempoet nå. Han er jo 18. Må være mulig for en 18 åring å spille 75/80 min?
Spesielt de to neste kampene som er hjemme. Da slår vi jo leir hos motstanderen med 75 pros posession.

Uansett han leverer på et nivå som gjør det umulig å ikke starte han snart.
Et fryktelig nivå han har i seg. Kan umulig være her lenge.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #127 på: Desember 24, 2018, 10:53:57 »
Et fryktelig nivå han har i seg. Kan umulig være her lenge.

ER ikke Champions Lague med Leeds bra høyt nivå da??? :o
« Siste redigering: Desember 24, 2018, 10:55:38 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #128 på: Desember 24, 2018, 10:57:24 »
Et fryktelig nivå han har i seg. Kan umulig være her lenge.

ER ikke Champions Lague med Leeds bra høyt nivå da??? :o

Jo håper jo virkelig det ;D
Sånn sett kanskje greit at han ikke spiller fast før neste sesong i PL.

Har ikke sett et slikt potensiale sidenKewell

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #129 på: Desember 24, 2018, 11:00:51 »

Jo håper jo virkelig det ;D
Sånn sett kanskje greit at han ikke spiller fast før neste sesong i PL.

Har ikke sett et slikt potensiale sidenKewell
Må si at måten Fabian Delph umiddelbart 'tok' League One står ut enda mer
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #130 på: Desember 24, 2018, 12:34:38 »
Bør starte neste.
Pablo i midten, Clarke venstre, Alioski høyre.
En mentalitet som man sjelden ser i en så ung spiller.
Lukter karriere på topp-topp nivå av hele gutten.
Nei, Clarke er neppe moden for 90 minutter enda. Han ser jo ganske kjørt ut allerede etter 25-30. Det er derfor bedre å bruke han i siste halvdel av kampen dvs fortsett å slippe han innpå når motstanderene har mørnet beina etter minimum 45 minutter med high pressure football og jaging etter ball.
Jon R.

Blank_File

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #131 på: Desember 24, 2018, 12:56:37 »
Bør starte neste.
Pablo i midten, Clarke venstre, Alioski høyre.
En mentalitet som man sjelden ser i en så ung spiller.
Lukter karriere på topp-topp nivå av hele gutten.
Nei, Clarke er neppe moden for 90 minutter enda. Han ser jo ganske kjørt ut allerede etter 25-30. Det er derfor bedre å bruke han i siste halvdel av kampen dvs fortsett å slippe han innpå når motstanderene har mørnet beina etter minimum 45 minutter med high pressure football og jaging etter ball.
Enig. Det var et par bilder av han midtveis i andre omgang og han så helt ferdig ut. Best å fortsette akkurat som nå tror jeg også.

leedslife

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #132 på: Desember 24, 2018, 13:10:47 »

Jo håper jo virkelig det ;D
Sånn sett kanskje greit at han ikke spiller fast før neste sesong i PL.

Har ikke sett et slikt potensiale sidenKewell
Må si at måten Fabian Delph umiddelbart 'tok' League One står ut enda mer

Jo enig. Men nivå forskjell på league One og cc. Han har vært tyngste bidragsyter til st vi har vippet kampene i vår favør siden hans inntreden.
På U-23 har han vært klasser over de andre på sitt beste ( altså han var 16/17 år)
Litt av de samme rapportene man fikk av Aaron Lennon for mange år siden.
Mentaliteten virker på et helt annet nivå enn andre unggutter vi får frem.
Første 1mot1 i går får han dårlig touch og sauser ballen utover linja.
Neste mulighet han får går han på igjen og sørger for 1-2. Løper og henter ballen og oppildner de andre til å fortsette.

Kanskje skummelt å sammenligne med Delph, milner, cook og Lennon. Men skadefri og riktig utvikling tror jeg han kan bli best av alle.

Aldri sett en spiller på dette nivået få det til å se så lett ut.( alder tatt i betraktning)
Klarer han ikke som 18 åring fullføre 70/75 min fra start bør han scannet og undersøkes. Høres merkelig ut.
Tror vi ender opp med å måtte starte han etterhvert!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #133 på: Desember 24, 2018, 13:15:18 »
Klarer han ikke som 18 åring fullføre 70/75 min fra start bør han scannet og undersøkes. Høres merkelig ut.
Tror vi ender opp med å måtte starte han etterhvert!

Jeg har kommentert det før, i tillegg til den halve/hele omgangen han spiller på førstelaget spiller han omtrent det samme på U23. Så totalt har han vel spilt ca en kamp i uka slik som de andre 'førstelagsspillerne'.

Om det er lurt at han supplerer med U23? Tja, ser jo argumentet med at han der får være stjerne og  dominere kontra at han 'bare' spiller impact på førstelaget.
Han trenger vel også øvelse i å sjefe. :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #134 på: Desember 25, 2018, 12:04:25 »

Jo håper jo virkelig det ;D
Sånn sett kanskje greit at han ikke spiller fast før neste sesong i PL.

Har ikke sett et slikt potensiale sidenKewell
Må si at måten Fabian Delph umiddelbart 'tok' League One står ut enda mer

Aldri sett en spiller på dette nivået få det til å se så lett ut.( alder tatt i betraktning)
Klarer han ikke som 18 åring fullføre 70/75 min fra start bør han scannet og undersøkes. Høres merkelig ut.
Tror vi ender opp med å måtte starte han etterhvert!
Selvfølgelig vil han starte «etterhvert».  ;D

Vi snakker her om en spiller med fart og rykk og spisskompetanse utfordre, drible av og løpe fra forsvarere. Måten han løper med ballen i beina er helt ekstrem og det er små marginer mellom suksess og fiasko i det han prøver på. Det blir mange tøffe intervaller på gutten, som har en kropp som ikke ser helt ferdig utviklet ut enda.

Spørsmålet pr idag er om det er realistisk at han varer i 90. Dernest i hvilken «ende» av de 90 det er mest sannsynlig at han vil kunne gjøre mest skade på motstanderlaget.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #135 på: Desember 25, 2018, 13:09:05 »

Bare håper han har klok en agent.



Navnet er Ian Harte, og noen av tweetene hans om Clarke har ikke akkurat tydet på at han er av den tålmodige typen mht sin spiller :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #136 på: Desember 25, 2018, 13:10:00 »

Bare håper han har klok en agent.



Navnet er Ian Harte, og noen av tweetene hans om Clarke har ikke akkurat tydet på at han er av den tålmodige typen mht sin spiller :o


Kanskje Harte’s første gullgruve?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #137 på: Desember 30, 2018, 00:04:49 »
Lufc blog

Further to yesterday's piece, a few things to add on Jack Clarke after today... he's now the player with the most substitute minutes in the Championship this season (318). #LUFC


Clarke completed 5/7 attempted dribbles in 45 minutes against Hull today. No #LUFC player has completed more in a Championship game this season (Sáiz had five against Derby in August).


Jack Clarke for #LUFC v Hull: 45 minutes played, 37 touches, 2 shots, 2 key passes, 5/7 dribbles completed, 3 corners won, 1 foul won. His contribution wasn't reflected on the scoreboard today, but impacted the game strongly once again.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #138 på: Januar 01, 2019, 10:53:02 »
Lufcdata

Jack Clarke is averaging 4.2 successful take-ons per 90 in the Championship, the HIGHEST frequency of any player under 24 this season (+4 games). Supreme talent. #LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bromancer

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #139 på: Januar 01, 2019, 20:38:55 »
Clarke bør starte. Vi må slutte med dette tøyset der vi kommer seint igang med å skape noe som helst, for så å ligge under. Clarke fra start kan etter min mening øke muligheten for at vi for en gangs skyld scorer først... Så kan man heller kaste innpå Harrison hvis Clarke blir sliten.

leedslife

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #140 på: Januar 01, 2019, 22:06:49 »
Clarke bør starte. Vi må slutte med dette tøyset der vi kommer seint igang med å skape noe som helst, for så å ligge under. Clarke fra start kan etter min mening øke muligheten for at vi for en gangs skyld scorer først... Så kan man heller kaste innpå Harrison hvis Clarke blir sliten.

1+
Til slutt har vi ikke noe valg. Så mye bedre er han enn Harrison.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #141 på: Januar 04, 2019, 17:57:20 »
Jack Clarke takes the tension out of the game and appears so relaxed as he accepts the ball... he reminds me a little of Chris Waddle

There are a plethora of outstanding young wingers with English prospects
Watching Jack Clarke from York making an impact at Leeds is a pleasure
His record at youth level suggests he is a goalscorer and he is certainly a threat

By The Secret Scout For The Daily Mail
Published: 18:54 GMT, 3 January 2019 | Updated: 20:18 GMT, 3 January 2019


Our scout is a top football expert who attends matches each week searching for the next star. He brings you his verdict in Sportsmail.
This week he has been looking at Leeds winger Jack Clarke.

Our scout is a top football expert and he has been looking at Leeds winger Jack Clarke



CLARKE FACTFILE
AGE: 18
CLUB: LEEDS UNITED
POSITION: WINGER
VALUE: £3.25m
2018-19 APPS: 11 (all as substitute)
GOALS: 2

 


WHAT HAS HE GOT?
There are a plethora of outstanding young wingers with English prospects - think Demarai Gray at Leicester, Jadon Sancho at Borussia Dortmund, Callum Hudson-Odoi at Chelsea, Ademola Lookman at Everton and Reiss Nelson with Hoffenheim in Germany.

Watching this 18-year-old winger from York making an impact at Leeds is a pleasure. He takes the tension out of the game and appears so relaxed as he accepts the ball willingly wherever stationed. He’s not intimidated by a strong challenge from behind either.

He is a right-footed player who is comfortable when needing to take the ball on his left side.
In a wide forward position in a recent game he shielded the ball as he came inside diagonally across field and resisted a challenge. When the opportunity came to shoot came, he swerved the ball past the goalkeeper - a fine goal. From the right side in a subsequent game he positioned himself to make the extra man near to goal and slid the ball home stylishly.

His record at youth level suggests he is a goalscorer and he is certainly a threat in possession. As soon as he receives the ball he takes angled runs at full-backs so he can go either inside or out. It is an asset to be able to switch from right to left in step whilst travelling with the ball.

He is quite tall for a wide man and reminds me a little of Chris Waddle, a player who had all the skills of a wide man but eventually enjoyed playing more centrally.


Watching this 18-year-old winger from York making an impact at Leeds is a pleasure


The Leeds ace is quite tall for a wide man and reminds me a little of Chris Waddle


WHAT DOES HE NEED?
He does not look to have electric pace but can carry the ball at fair speed to unbalance the full back.
On a couple of occasions when the full back was coming away with the ball, he seemed reluctant to make a physical challenge. But we are assessing a young potential artist rather than an experienced intimidator. With regular games he can only improve.

He is not selfish and looks to combine well with other players. He plays with a youthful exuberance which is enjoyable to watch. At the moment Marcelo Bielsa will be wary of overplaying him to ensure he maximises his potential and as Leeds hope to march towards the Premier League, it will be interesting how they handle his situation.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-6555227/Jack-Clarke-takes-tension-game-appears-relaxed-accepts-ball.html
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #142 på: Januar 13, 2019, 00:18:03 »
LeedsMe om MOM Jack Clarke:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #143 på: Januar 13, 2019, 00:36:17 »
LeedsMe om MOM Jack Clarke:
Sterke ord! :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #144 på: Januar 13, 2019, 00:39:20 »
LeedsMe om MOM Jack Clarke:
Sterke ord! :)

Jaaaa, veeeldiiig:  ;)

Leeds Me

 @JackClarke09 (18) vs #DCFC

 Man Of The Match
 1 Assist
 20 Crosses
 18 Successful Take-Ons
 27 Passes
 48 Touches

What A Talent.

#LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #145 på: Januar 13, 2019, 10:21:50 »
Har vi en ny sniffer Clarke i emning?

Exciting prospect pens deal at Elland Road
Leeds United are delighted to announce that Jack Clarke has signed his first professional contract with the club today on his 17th birthday. The deal which initially runs until June 2021.
   
Yorkshire born forward Clarke is a product of our academy system and has impressed at U18 and U23 level so far this season.
   
Director of Football, Victor Orta, said: “We are pleased with Jack's progress to date and we have rewarded him with a longer term contract.
   
"He will remain a part of the U18 and U23 set up in the immediate future and we will continue to monitor his progress closely.
     
“Our academy is famous for producing some of the best talent in the country and we are confident Jack is just one of many young, local players who can be a part of the future of our club."


auren


Mange spørsmål om Jack Clarke! Han har kontrakt til sommeren 2021!

Initial betyr kanskje at klubben har opsjon på å forlenge denne kontrakten!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #146 på: Januar 15, 2019, 21:10:14 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #147 på: Januar 16, 2019, 22:01:38 »
Gribbeflokken rundt Clarke blir større. Angivelig er Arsenal siste gribb som har hengt seg på.

https://www.express.co.uk/sport/football/1073321/Arsenal-transfer-news-Unai-Emery-bid-BEAT-Tottenham-Leeds-Jack-Clarke-latest-gossip
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020


h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #149 på: Januar 21, 2019, 13:22:27 »
Ført CP, nå Southampton med skambud på vår perle. 20 mp er nok noe mere i retning av riktig vurdering. Men skulle Leeds mot all fornuft selge til 5 mp, ja da kan Raddikken pakke seg langt unna Leeds
https://www.footballinsider247.com/exclusive-southampton-table-5m-bid-for-leeds-player/