Skrevet av Emne: EX- spiller: Jack Clarke.  (Lest 80471 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #30 på: Juli 20, 2018, 16:47:03 »
Så denne unggutten spilte i går! Kanskje han kan ta noen kvantesprang denne sesongen?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #31 på: Juli 20, 2018, 18:57:42 »
Så denne unggutten spilte i går! Kanskje han kan ta noen kvantesprang denne sesongen?
Det håper jeg da inderlig ikke. Du er klar over at et kvantesprang er kort? Svært, svært kort faktisk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #32 på: Juli 20, 2018, 19:16:50 »
Så denne unggutten spilte i går! Kanskje han kan ta noen kvantesprang denne sesongen?
Det håper jeg da inderlig ikke. Du er klar over at et kvantesprang er kort? Svært, svært kort faktisk.
Det er riktig, men kvantesprang er svært viktige sprang der elektronene, les Clarke, skifter bane, les nivå. ;D
MOT

leedslife

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #33 på: Juli 20, 2018, 20:31:17 »
Så denne unggutten spilte i går! Kanskje han kan ta noen kvantesprang denne sesongen?

litt instrukser og hjelp til posisjonering og løp uten ball kan han bli veldig god.
var meget god da han fikk ballen i beinene 1 mot 1 i går.
rask og god tyngeoverføring. spennende type.

h.b

  • Gjest
Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #34 på: Juli 20, 2018, 20:34:06 »
Så denne unggutten spilte i går! Kanskje han kan ta noen kvantesprang denne sesongen?

litt instrukser og hjelp til posisjonering og løp uten ball kan han bli veldig god.
var meget god da han fikk ballen i beinene 1 mot 1 i går.
rask og god tyngeoverføring. spennende type.

Sitter tilbakelent angående denne gutten. Selvsagt et talent. Men herreminhatt, vi møtte lag fra nivå 6 i går

leedslife

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #35 på: Juli 20, 2018, 20:40:05 »
Så denne unggutten spilte i går! Kanskje han kan ta noen kvantesprang denne sesongen?

litt instrukser og hjelp til posisjonering og løp uten ball kan han bli veldig god.
var meget god da han fikk ballen i beinene 1 mot 1 i går.
rask og god tyngeoverføring. spennende type.

Sitter tilbakelent angående denne gutten. Selvsagt et talent. Men herreminhatt, vi møtte lag fra nivå 6 i går

Rart det der. Pearce som ble mom i cc forrige sesong gjorde ingenting ut av seg i favoritt posisjonen mot nivå 6 spillere.

h.b

  • Gjest
Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #36 på: Juli 20, 2018, 20:51:13 »
Så denne unggutten spilte i går! Kanskje han kan ta noen kvantesprang denne sesongen?

litt instrukser og hjelp til posisjonering og løp uten ball kan han bli veldig god.
var meget god da han fikk ballen i beinene 1 mot 1 i går.
rask og god tyngeoverføring. spennende type.

Sitter tilbakelent angående denne gutten. Selvsagt et talent. Men herreminhatt, vi møtte lag fra nivå 6 i går

Rart det der. Pearce som ble mom i cc forrige sesong gjorde ingenting ut av seg i favoritt posisjonen mot nivå 6 spillere.

Poenget er at vi kanke ta av på grun av en kamp mot ekstremt svak motstand

leedslife

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #37 på: Juli 20, 2018, 20:59:03 »
Så denne unggutten spilte i går! Kanskje han kan ta noen kvantesprang denne sesongen?

litt instrukser og hjelp til posisjonering og løp uten ball kan han bli veldig god.
var meget god da han fikk ballen i beinene 1 mot 1 i går.
rask og god tyngeoverføring. spennende type.

Sitter tilbakelent angående denne gutten. Selvsagt et talent. Men herreminhatt, vi møtte lag fra nivå 6 i går

Rart det der. Pearce som ble mom i cc forrige sesong gjorde ingenting ut av seg i favoritt posisjonen mot nivå 6 spillere.

Poenget er at vi kanke ta av på grun av en kamp mot ekstremt svak motstand

Vi får sette det som en liten stick ved denne tråden.
Folk har jo tatt helt av gårde hva gjelder Clarke.

Leedsfan

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #38 på: Juli 20, 2018, 21:01:38 »
Så denne unggutten spilte i går! Kanskje han kan ta noen kvantesprang denne sesongen?
Det håper jeg da inderlig ikke. Du er klar over at et kvantesprang er kort? Svært, svært kort faktisk.


Måtte Google det, ser ut som det er mange av oss som bruker «kvantesprang» som noe stort, noen lange steg:) My bad! Håper han tar noen lage steg denne sesongen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

raggen

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #39 på: Juli 20, 2018, 21:19:55 »
har vel noe med og si hvem han spiller sammen med og. er noe med og gjøre hverandre gode osv
Forever Leeds United!!!!!!!!

Leedsfan

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #40 på: Juli 21, 2018, 10:56:28 »
Så denne unggutten spilte i går! Kanskje han kan ta noen kvantesprang denne sesongen?
Det håper jeg da inderlig ikke. Du er klar over at et kvantesprang er kort? Svært, svært kort faktisk.

""Det er derfor ikke korrekt å bruke "kvantesprang" som betegnelse på et stort fremskritt innen en samfunnssektor," skrev Tore Rygh på Aftenpostens debattside søndag. Han begrunner dette med at et kvantesprang er "en av de minste forflytninger man kan tenke seg, nemlig den distanse et elektron tilbakelegger ved overgang fra en bane til en annen innen samme atom".

Målt i tusendels millimeter er denne forflytningen svært liten, men en fysiker sier om problemet at "kvantesprang likevel er et godt bilde på gigantiske, betydningsfulle forandringer ... Atomet går fra den ene tilstanden til den andre uten å gå gjennom de mellomliggende stadiene, i ett momentant sprang - et kvantesprang. Det blir som om jeg tok Sognsvannsbanen fra Kringsjå til Majorstuen uten å passere den mellomliggende banestrekningen og uten å bruke tid. Og det ville jo være ganske gigantisk!"

 
Vi har altså å gjøre med en metafor, og på engelsk brukes uttrykket "quantum leap" på tilsvarende måte. Det blir som når vi sier "bare blåbær"; da har vi ikke lagt til skogs på bærtur, men bruker et språkbilde som betyr at dette er en enkel sak."
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #41 på: Juli 21, 2018, 12:53:28 »
Så denne unggutten spilte i går! Kanskje han kan ta noen kvantesprang denne sesongen?
Det håper jeg da inderlig ikke. Du er klar over at et kvantesprang er kort? Svært, svært kort faktisk.

""Det er derfor ikke korrekt å bruke "kvantesprang" som betegnelse på et stort fremskritt innen en samfunnssektor," skrev Tore Rygh på Aftenpostens debattside søndag. Han begrunner dette med at et kvantesprang er "en av de minste forflytninger man kan tenke seg, nemlig den distanse et elektron tilbakelegger ved overgang fra en bane til en annen innen samme atom".

Målt i tusendels millimeter er denne forflytningen svært liten, men en fysiker sier om problemet at "kvantesprang likevel er et godt bilde på gigantiske, betydningsfulle forandringer ... Atomet går fra den ene tilstanden til den andre uten å gå gjennom de mellomliggende stadiene, i ett momentant sprang - et kvantesprang. Det blir som om jeg tok Sognsvannsbanen fra Kringsjå til Majorstuen uten å passere den mellomliggende banestrekningen og uten å bruke tid. Og det ville jo være ganske gigantisk!"

 
Vi har altså å gjøre med en metafor, og på engelsk brukes uttrykket "quantum leap" på tilsvarende måte. Det blir som når vi sier "bare blåbær"; da har vi ikke lagt til skogs på bærtur, men bruker et språkbilde som betyr at dette er en enkel sak."

Et kvantesprang er ikke en distanse i det hele tatt. Et kvantesprang er den teoretisk minste mulig tilførselen av energi det er mulig å få gitt et elektron. Så det blir litt som å få slikke på en agurk for en fotballspiller, da.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #42 på: Juli 26, 2018, 23:41:59 »
Jack Clarke
Good win tonight and good to get on the scoresheet again.






Han får plass her!!!!!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #43 på: Juli 26, 2018, 23:51:31 »
Jack Clarke
Good win tonight and good to get on the scoresheet again.






Han får plass her!!!!!  :)

Fortsetter han slik mot kvalifisert motstand så

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #44 på: September 05, 2018, 19:05:51 »
JACK CLARKE: WE ARE WORKING OFF THE FIRST TEAM PHILOSOPHY

05 Sep 2018

Winger on Cardiff City win.

Leeds United Under-23s winger Jack Clarke spoke exclusively to www.leedsunited.com following Monday’s victory over Cardiff City.

Clarke netted both a free-kick and penalty to ensure the Whites came from behind to defeat the Bluebirds on the road.

The Whites have now taken 10 points from a possible 12 so far this season and Clarke has been pleased with the results.

“I thought we started a bit slowly, missed a few chances and it was a bit scrappy,” said Clarke.

“We got into the game, but then Cardiff scored before us, which went against us, but I thought the boys were class, we did well to fight back and get the result in the end.

“It is always nice to get on the score-sheet, but I’m just helping the team to get the result which is the most important thing.

“It has been a very good start to the season, but it is due to all of our hard work in pre-season, we are working off the first team philosophy and it is working for them and working for us.

“We have good character in the squad, we can play well or play poorly, but still grind out results, which is good especially in the league.

“I think we’ve improved massively as a team over the last 12 months, it took us a while to get going and learning new philosophies, but now we are used to it, we have come a long way.

“It’s good that we’ve been putting together long unbeaten runs, it gives us a reputation as one of the better Under-23 squads in the country.

“Within the squad we will take every game as it comes, we want to play our best and put on good performances.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #45 på: September 07, 2018, 18:34:21 »
På tide han får sjansen på A-laget snart. Synd vi er ute av ligacupen, men han fortjener en plass i stallen i en av de kommende kampene likevel. 2 assists og et helt fantastisk mål i dag.

auren
« Siste redigering: September 07, 2018, 21:44:06 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

flynn

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #46 på: September 07, 2018, 20:07:01 »
På tide han får sjansen på A-laget snart. Synd vi er ute av ligacupen, men han fortjener en plass i stallen i en av de kommende kampene likevel. 2 assista og et helt fantastisk mål i dag.

auren

Han har åpenbart noen ferdigheter som f.eks Alioski mangler. Men Alioski er ikke på laget på grunn av hans evne til å drible backer, men mer til tross for at han mangler den egenskapen. Han gjør mye som ikke legges så lett merke til, er alltid spillbar, er en god pasningslegger, og har nese for mål. Har Clarke hele pakka allerede? Utvilsomt et meget spennende talent, men jeg tror Bielsa vet best når det passer å gi ham sjansen på a-laget!

flynn

Cherry

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #47 på: September 08, 2018, 14:47:53 »
Moro at klubben avler frem talenter som dette, og i tillegg får inn lokale gutter som f eks Edmondson fra York.  Jack Clarke kunne vært tegneserie- helt- navn ;)

Clarke er ett forholdsvis vanlig navn i UK da, men moro å vite om han er i familie med Allan...? ;D
 

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #48 på: Oktober 10, 2018, 21:24:22 »
Leeds United coach explains why latest young talent can reach the top

Date published: Wednesday 10th October 2018 2:21

 LEEDS, ENGLAND - OCTOBER 06: Pontus Jansson of Leeds United celebrates with Jack Clarke (l) and Tyler Roberts (r) scoring the equalising goal to make the score 1-1 during the Sky Bet Championship match between Leeds United and Brentford at Elland Road on October 6, 2018 in Leeds, England. (Photo by George Wood/Getty Images)
Leeds United’s latest young prodigy Jack Clarke has been tipped to reach the top after making his long-awaited debut for the club last weekend.

Carlos Corberan, who works as a first-team coach at the club, has explained to BBC Radio Leeds that he could tell right away that the teenager would be a star of the future and would quickly break into first-team contention.

The Spanish coach, 35 – a close ally of Pep Guardiola – joined Leeds in the summer of 2017 as the club’s Under-23 manager and promoted Clarke into the second string at Thorp Arch as one of his first duties.

Despite still only being 17, Clarke has been on the United bench for the last five Championship matches and finally made his long-awaited debut for the club on Saturday as Leeds fought back to claim a 1-1 draw with Brentford.

And Corberan believes Clarke has enough ability to further his career at Elland Road and eventually become a first-team regular before too long, despite his tender years.

“Jack Clarke is a young player with huge talent,” Corberan said. “When I arrived at Leeds, he was with the Under-18 side. We saw that he had the level to play with the Under-23s, and we moved him up.

“We started to develop him in terms of what we need from a winger, right and left side. He has to continue working, but it is good that this club have young, talented players like him. We will make sure he is ready to meet the demands of football.”

Leeds have a proud tradition of promoting players from their Academy into the first team with in-demand midfielder Kalvin Phillips and goalkeeper Bailey Peacock-Farrell having both become two of the first names on Marcelo Bielsa’s team sheet.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #49 på: Oktober 17, 2018, 19:23:11 »
Young Leeds talent snubbed Prem giants to commit future to Whites

Date published: Wednesday 17th October 2018 11:32

 LEEDS, ENGLAND - OCTOBER 06: Pontus Jansson of Leeds United celebrates with Jack Clarke (l) and Tyler Roberts (r) scoring the equalising goal to make the score 1-1 during the Sky Bet Championship match between Leeds United and Brentford at Elland Road on October 6, 2018 in Leeds, England. (Photo by George Wood/Getty Images)
Leeds’ latest young talent, Jack Clarke, snubbed interest from Premier League champions Manchester City to sign his first professional deal with United, it has been revealed.

The 17-year-old signed his first pro deal last November, having snubbed a move to the Etihad in favour of what looks a simpler route to first-team football at Elland Road.

Clarke made his senior debut for the Whites in their controversial draw with Brentford before the international break – a match which saw Pontus Jansson criticise the referee and subsequently be hit by an FA charge.

The youngster made an immediate impact, drawing a foul from Moses Odubajo which arguably should’ve resulted in a second yellow card for the full-back.

Kalvin Phillips and Bailey Peacock-Farrell graduated the academy recently and, after snubbing interest from Manchester City to sign his pro contract, Clarke will be hoping to follow suit.

Speaking to the Daily Mirror, Clarke spoke of his continued commitment to United, saying: “I wouldn’t want to leave when I’ve got everything I want here.”

One of Leeds’ biggest setbacks in their 14-year Premier League exile has been the continued loss of young talent – Lewis Cook being the most notable – with the now-Bournemouth man since establishing himself as an England international.

Carlos Corberan, Leeds United’s U23 boss, has seen Clarke’s talent grow and believe’s it’s only a matter of time before the forward is a first-team regular.

“Jack Clarke is a young player with huge talent,” Corberan said. “When I arrived at Leeds, he was with the Under-18 side. We saw that he had the level to play with the Under-23s, and we moved him up.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #50 på: Oktober 20, 2018, 16:31:29 »
På tide han får sjansen på A-laget snart. Synd vi er ute av ligacupen, men han fortjener en plass i stallen i en av de kommende kampene likevel. 2 assista og et helt fantastisk mål i dag.

auren

Han har åpenbart noen ferdigheter som f.eks Alioski mangler. Men Alioski er ikke på laget på grunn av hans evne til å drible backer, men mer til tross for at han mangler den egenskapen. Han gjør mye som ikke legges så lett merke til, er alltid spillbar, er en god pasningslegger, og har nese for mål. Har Clarke hele pakka allerede? Utvilsomt et meget spennende talent, men jeg tror Bielsa vet best når det passer å gi ham sjansen på a-laget!

flynn

Jeg synes han viste noe av dette idag mot  Blackburn. Gled forbi forsvarere og fikk skutt/sentret. Ikke nok  muskler selvsagt, når han ble tatt i kroppen av sterke forvarere. Men jeg synes Clarke gjorde en forskjell da han kom inn.

RoarG

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #51 på: Oktober 20, 2018, 16:34:38 »
På tide han får sjansen på A-laget snart. Synd vi er ute av ligacupen, men han fortjener en plass i stallen i en av de kommende kampene likevel. 2 assista og et helt fantastisk mål i dag.

auren

Han har åpenbart noen ferdigheter som f.eks Alioski mangler. Men Alioski er ikke på laget på grunn av hans evne til å drible backer, men mer til tross for at han mangler den egenskapen. Han gjør mye som ikke legges så lett merke til, er alltid spillbar, er en god pasningslegger, og har nese for mål. Har Clarke hele pakka allerede? Utvilsomt et meget spennende talent, men jeg tror Bielsa vet best når det passer å gi ham sjansen på a-laget!

flynn

Jeg synes han viste noe av dette idag mot  Blackburn. Gled forbi forsvarere og fikk skutt/sentret. Ikke nok  muskler selvsagt, når han ble tatt i kroppen av sterke forvarere. Men jeg synes Clarke gjorde en forskjell da han kom inn.
Kantspillere som kan passere folk i fart har vi vel ikke hatt siden Gradel? Og før han, Harry Kewell. Clarke den nye Kewell?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #52 på: Oktober 20, 2018, 17:29:45 »
Et meget sterkt innhopp.
Viser på 15-20 minutt hva lager skriker etter.
Slike spillere avlaster saiz og pablo på en fin måte.
Håper han fortsetter og imponere og gjør plassen sin.
Potensialet er skyhøyt. Helt opp mot cook/delph spør du meg

Xern

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #53 på: Oktober 20, 2018, 23:45:04 »
Et meget sterkt innhopp.
Viser på 15-20 minutt hva lager skriker etter.
Slike spillere avlaster saiz og pablo på en fin måte.
Håper han fortsetter og imponere og gjør plassen sin.
Potensialet er skyhøyt. Helt opp mot cook/delph spør du meg
+1. Det han har vist hittil er virkelig gode saker, selv om han så klart ikke gjør alt riktig på første forsøk (noe vi kanskje skal være glade for, fyren hadde jo blitt snappet opp av hvilket som helst premier league lag om han var sensasjonelt god). Kan bli viktig for oss denne sesongen og videre etter det!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

GeirO

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #54 på: Oktober 20, 2018, 23:54:38 »
Veldig bra offensivt, men dumdristig defensivt.
MOT

Kato

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #55 på: Oktober 21, 2018, 09:28:21 »
Et meget sterkt innhopp.
Viser på 15-20 minutt hva lager skriker etter.
Slike spillere avlaster saiz og pablo på en fin måte.
Håper han fortsetter og imponere og gjør plassen sin.
Potensialet er skyhøyt. Helt opp mot cook/delph spør du meg

Langt annen spillertype enn Cook og Delph. Men ser ut til å ha noen egenskaper vi sårt trenger i form av å utfordre en mot en.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #56 på: Oktober 21, 2018, 09:31:56 »
Veldig bra offensivt, men dumdristig defensivt.
Tror ikke Bielsa stoler nok på ham mht det defensive til at han er en starter ennå...

Innhopp derimot :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #57 på: Oktober 30, 2018, 08:35:33 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #58 på: Oktober 30, 2018, 08:49:55 »
Når får vi se Clarke i startoppstillingen? Nå er vel Douglas tilbake til neste kamp, så da starter nok Alioski på vingen. Tror Clarke blir å finne på benken i neste kamp også.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Ung spiller: Jack Clarke
« Svar #59 på: Oktober 30, 2018, 13:06:28 »
Når får vi se Clarke i startoppstillingen? Nå er vel Douglas tilbake til neste kamp, så da starter nok Alioski på vingen. Tror Clarke blir å finne på benken i neste kamp også.

auren

Tar gjerne Clarke foran Shackleton på høyre siden i neste kamp.
Ung, frisk høyreside, med mye løpskraft.

Ayling er jo ute, og Dallas byttes mot Douglas på motsatt VB.