Skrevet av Emne: Kamp: vs Burton Albion @ Pirelli Stadium tirsdag 26. desember 2017 kl 16:00 -TV  (Lest 21930 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Flott med en ny seier  ;D Da er det vel Nottingham hjemme i neste kamp . Skog vokterene gikk jo på en skrell hjemme .
Birmingham borte på Lørdag  ;)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

berlin

Birmingham borte på lørdag 30.des.

Hva skjer i den klubben da? Rock bottom og 12 skårede mål på 24 kamper.

Skal jo være på nivå med Burton, men den kampen skal også spilles og Brummies må kjempe for livet. Eller er det kaos klubben, i garderoben....?

I denne divisjonen tar jeg aldri noe for gitt, men bør være 3 nye poeng det.

Så absloutt. Det kommer av og til en skrell i PL også.
Bare "tåper" undervurderer motstanderen i Championship.

Jeg ser på denne kampen som nok en slitekamp.
Håper selvsagt på en 2-0 ledelse litt tidlig og at man ikke legger seg lavt  ved 70 min. på en evt. ettmållsledelse.

Andersen

Bham borte før Nham hjemme var det . Et Bham lag helt i bunn av tabellen er en vanskelig kamp det ! Håper jo det går greit i den kampen også !

Lundewhites

Fatter ikke hvad folk ser i Cibicki. Gemmer sig en hel halveg og elendig med og uden bold
Veldig enig!!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Lucas the Kop Cat

Fatter ikke hvad folk ser i Cibicki. Gemmer sig en hel halveg og elendig med og uden bold
Veldig enig!!
Greit nok at han ikke gjorde seg veldig bemerket i dag men mange med mer enn 90 min hukommelse vil si seg uenig.

Lundewhites

Fatter ikke hvad folk ser i Cibicki. Gemmer sig en hel halveg og elendig med og uden bold
Veldig enig!!
Greit nok at han ikke gjorde seg veldig bemerket i dag men mange med mer enn 90 min hukommelse vil si seg uenig.
Syns ikke han har vært så god i de forrige kampene heller. Vært noen bra dødballer da.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

berlin

Fatter ikke hvad folk ser i Cibicki. Gemmer sig en hel halveg og elendig med og uden bold
Veldig enig!!
Greit nok at han ikke gjorde seg veldig bemerket i dag men mange med mer enn 90 min hukommelse vil si seg uenig.

Jeg synes ikke han var elendig i denne kampen. Alt i alt synes jeg han forsvarer plassen sin over flere kamper, og jeg forventer at han starter mot Birmingham.
Mulig han ryker hvis Lasogga starter.

Sydhagen

Fatter ikke hvad folk ser i Cibicki. Gemmer sig en hel halveg og elendig med og uden bold
Veldig enig!!
Greit nok at han ikke gjorde seg veldig bemerket i dag men mange med mer enn 90 min hukommelse vil si seg uenig.

Jeg synes ikke han var elendig i denne kampen. Alt i alt synes jeg han forsvarer plassen sin over flere kamper, og jeg forventer at han starter mot Birmingham.
Mulig han ryker hvis Lasogga starter.

Roofe har ikke spilt seg ut av laget synes jeg. Får han de rette ballene å jobbe med så er han effektiv, som vi så på 2-1 scoringen idag.
Roofe bør starte fremfor Lasogga.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Buddy

BBC en smule mer begeistra for Leeds enn det forumet kan gi inntrykk av. Hyggelig å lese slikt når juleselskap ødelegger muligheten til å se kampen.
Her er det både brightly og never troubled.
Stoler på BBC, jeg.

In-form Leeds United earned a fourth consecutive victory as they came from behind to beat Burton Albion.

The Brewers took the lead against the run of play when defender Tom Naylor scored for the second successive game when he tapped in a Lucas Akins cross.

Pablo Hernandez levelled with a beautifully measured free-kick before Kemar Roofe put Leeds in front with a fine finish three minutes later.

Defeat means Burton have now lost their past eight home matches.

Prior to Tuesday's win, Leeds had not managed to come from behind to claim all three points since a 3-2 success at Norwich in November 2016.

They started brightly but trailed when Naylor slid in to deflect Akins' low ball home at the back post.

However, they continued to dominate play thereafter and once they had turned the game around they never looked troubled at the back.

Andersen

Alltid vanskelig å mene hvem som burde spille på topp i hver kamp . Prestasjonene til spillerene varierer så mye fra kamp til kamp . Til en som spiller så dårlig på topp , men scorer vinnermålet i siste sekund , til en som løper beina av seg til krampa tar han ! Treneren har nærmest et bingo opplegg foran uttaket til hver kamp .

Sydhagen

Alltid vanskelig å mene hvem som burde spille på topp i hver kamp . Prestasjonene til spillerene varierer så mye fra kamp til kamp . Til en som spiller så dårlig på topp , men scorer vinnermålet i siste sekund , til en som løper beina av seg til krampa tar han ! Treneren har nærmest et bingo opplegg foran uttaket til hver kamp .

Det er sant, men generelt mener jeg at det er 3 spillertyper man skal rotere minst mulig med. Keeper, stoppere og spissen(e).
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

berlin

Fatter ikke hvad folk ser i Cibicki. Gemmer sig en hel halveg og elendig med og uden bold
Veldig enig!!
Greit nok at han ikke gjorde seg veldig bemerket i dag men mange med mer enn 90 min hukommelse vil si seg uenig.

Jeg synes ikke han var elendig i denne kampen. Alt i alt synes jeg han forsvarer plassen sin over flere kamper, og jeg forventer at han starter mot Birmingham.
Mulig han ryker hvis Lasogga starter.

Roofe har ikke spilt seg ut av laget synes jeg. Får han de rette ballene å jobbe med så er han effektiv, som vi så på 2-1 scoringen idag.
Roofe bør starte fremfor Lasogga.

Enig i det, men vi snakket om Cibicki (ut) her. Og så har vi Saiz. Blir spennende å se startelleveren mot b'ham.
« Siste redigering: Desember 26, 2017, 18:48:37 av berlin »

Hallgeir *

Fatter ikke hvad folk ser i Cibicki. Gemmer sig en hel halveg og elendig med og uden bold
Veldig enig!!
Greit nok at han ikke gjorde seg veldig bemerket i dag men mange med mer enn 90 min hukommelse vil si seg uenig.

Jeg synes ikke han var elendig i denne kampen. Alt i alt synes jeg han forsvarer plassen sin over flere kamper, og jeg forventer at han starter mot Birmingham.
Mulig han ryker hvis Lasogga starter.

Roofe har ikke spilt seg ut av laget synes jeg. Får han de rette ballene å jobbe med så er han effektiv, som vi så på 2-1 scoringen idag.
Roofe bør starte fremfor Lasogga.

Enig.

Roofe er for tiden vårt beste spiss-alternativ.
Super Leeds since 1968

stian

Roofe virker å være god når han får mye rom, særlig når han kan stikke i bakrom. Når vi møter lag som ligger lavt blir han lett å ta ut og vi blir veldig statiske og omstendeligeVi så det tydelig i dag - når Burton må høyere opp blir Roofe mye mer involvert i spillet. Mistenker at Roofe foretrekker å
å spille med to spisser.

Når det er sagt er jeg enig i at Roofe er vårt beste alternativ akkurat nå. Lasogga var blytung i dag og trenger nok tre-fire kamper til for å være sharp. Da har vi ingen reelle alternativer til Roofe på topp.

Lucas the Kop Cat

Roofe virker å være god når han får mye rom, særlig når han kan stikke i bakrom. Når vi møter lag som ligger lavt blir han lett å ta ut og vi blir veldig statiske og omstendeligeVi så det tydelig i dag - når Burton må høyere opp blir Roofe mye mer involvert i spillet. Mistenker at Roofe foretrekker å
å spille med to spisser.

Når det er sagt er jeg enig i at Roofe er vårt beste alternativ akkurat nå. Lasogga var blytung i dag og trenger nok tre-fire kamper til for å være sharp. Da har vi ingen reelle alternativer til Roofe på topp.
Problemet vårt er at vi etter Wood ikke har hatt en spiss som har alle nødvendige egenskaper. Roofe har bra skudd og kjapp i bakrom men mangler en del på duellstyrke. Lasogga sterk men litt treg og foreløpig puslete skudd. Ekuban har heller ikke overbevist med skuddfoten meb virker ellers sterk og teknisk. Vi trenger en ned det beste av alle disse tre.

flynn

Jeg var kritisk etter Hull-kampen, og jeg ble ikke overbevist i dag heller, men jeg anser dette for en betydelig større prestasjon. Vi åpner kampen bra egentlig, men får et møkkamål i fleisen, som til alt overmål burde vært annullert for offside. Så står kampen og vipper, og Burton kunne faktisk økt like etter pause. Da er det sterkt å klare å snu det, også fordi spillerne nok også kjenner vår første-målet-vinner statistikk.

Forsvarsmessig er det bra om dagen. De bak, men også de defensive på sentral og hardtarbeidende flanker bidrar alle til å holde Wiedwald arbeidsledig i lange perioder. Framover synes jeg det mangler mye. Men, som kjent, om man holder tett bakover holder det å score ett eller to hver gang. Savner imliertid både kvalitet og kvantitet (flere som bidrar) på siste tredjedel. Det er vanskelig å tro at dette laget er klare til å rykke opp..

Men, det går ikke an å klage på 16 av 18 poeng på de siste seks. Gleder meg derfor til neste kamp, og håper at en uthvilt Saiz betyr at vi finner tilbake til flyten offensivt også!

flynn
« Siste redigering: Desember 26, 2017, 20:09:17 av flynn »

Sydhagen

Gjenvinningen og pasnngen fra Vieira og avslutningen til Roofe blir bare bedre og bedre for hver gang jeg ser det. Kvalitet fra A til Ã…!


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Andersen

Vi har altså tatt 16 av 18 mulige poeng i det siste . 2 kamper nå (spillemessig sett) svake men laget har dratt seirene i land ! Laget har ikke vist den formduppen vi vanligvis har i desember og rundt juletider . Alikevel leser jeg av kommentarene her at folk er skuffet over hvordan vi spiller !? Skal vi ikke glede oss over laget selv om vi har 2 kamper nå som har blitt sliteseire !? Vi ligger i kveld på en 5. plass på tabellen kan dette ned til 6. plass hvis Aston Villa slår Brentford borte i kveld . Synes det har blitt en inngrodd pessimisme blant supporterene her på forumet , at bare fordi vi har et par kamper hvor vi ikke valser over mostanderene så er vi ikke bedre !? Vi har ingen topp, topp , stjernespillere som kan skyte oss til topps (ennå?) Skal juble den dagen vår italienske eier henter noen spillere som nettopp kan gjøre det , men jeg synes vi skal være fornøyd med hvordan laget presterer for tiden , så får vi ta statusen i mai . MOT.

Hallgeir *

Vi har altså tatt 16 av 18 mulige poeng i det siste . 2 kamper nå (spillemessig sett) svake men laget har dratt seirene i land ! Laget har ikke vist den formduppen vi vanligvis har i desember og rundt juletider . Alikevel leser jeg av kommentarene her at folk er skuffet over hvordan vi spiller !? Skal vi ikke glede oss over laget selv om vi har 2 kamper nå som har blitt sliteseire !? Vi ligger i kveld på en 5. plass på tabellen kan dette ned til 6. plass hvis Aston Villa slår Brentford borte i kveld . Synes det har blitt en inngrodd pessimisme blant supporterene her på forumet , at bare fordi vi har et par kamper hvor vi ikke valser over mostanderene så er vi ikke bedre !? Vi har ingen topp, topp , stjernespillere som kan skyte oss til topps (ennå?) Skal juble den dagen vår italienske eier henter noen spillere som nettopp kan gjøre det , men jeg synes vi skal være fornøyd med hvordan laget presterer for tiden , så får vi ta statusen i mai . MOT.

I en periode med kamper som kommer tett, der man ikke kan trene mellom kampene, kun prate taktikk og restituere seg, kan man ikke forvente at laget skal levere spill fra øverste hylle. Det viktigste er å ta flest mulig poeng (det er det jo alltid  ;)).

Det er flott at laget igjen har funnet tilbake til selvtillit og flyt. Jeg er sjeleglad for det, og for at vi også sliter oss til tre poeng når storspillet uteblir.
Super Leeds since 1968

GeirO

På fire kamper har vi redusert avstanden til direkte opprykk fra 13 til 5 poeng. Smått utrolig, men det betyr også formsvikt på lagene over oss.
MOT

Blank_File

Enig med Hallgeir. Jula gjelder bare 3 poeng. Kan være så møkkete det bare vil for meg.

Jon R

Birmingham borte på lørdag 30.des.

Hva skjer i den klubben da? Rock bottom og 12 skårede mål på 24 kamper.

Skal jo være på nivå med Burton, men den kampen skal også spilles og Brummies må kjempe for livet. Eller er det kaos klubben, i garderoben....?

I denne divisjonen tar jeg aldri noe for gitt, men bør være 3 nye poeng det.

Så absloutt. Det kommer av og til en skrell i PL også.
Bare "tåper" undervurderer motstanderen i Championship.

Jeg ser på denne kampen som nok en slitekamp.
Håper selvsagt på en 2-0 ledelse litt tidlig og at man ikke legger seg lavt  ved 70 min. på en evt. ettmållsledelse.
Typisk bananskallkamp! Brums var gode på ER og taper sjelden stort. Tror det bor mye mer i det laget enn hva de har vist til nå!
Jon R.

Square Ball

Vi har altså tatt 16 av 18 mulige poeng i det siste . 2 kamper nå (spillemessig sett) svake men laget har dratt seirene i land ! Laget har ikke vist den formduppen vi vanligvis har i desember og rundt juletider . Alikevel leser jeg av kommentarene her at folk er skuffet over hvordan vi spiller !? Skal vi ikke glede oss over laget selv om vi har 2 kamper nå som har blitt sliteseire !? Vi ligger i kveld på en 5. plass på tabellen kan dette ned til 6. plass hvis Aston Villa slår Brentford borte i kveld . Synes det har blitt en inngrodd pessimisme blant supporterene her på forumet , at bare fordi vi har et par kamper hvor vi ikke valser over mostanderene så er vi ikke bedre !? Vi har ingen topp, topp , stjernespillere som kan skyte oss til topps (ennå?) Skal juble den dagen vår italienske eier henter noen spillere som nettopp kan gjøre det , men jeg synes vi skal være fornøyd med hvordan laget presterer for tiden , så får vi ta statusen i mai . MOT.

Syns vi kontrollerte og styrte denne kampen mye bedre enn de to forgående hjemmekampa.Nå gikk vi ubeseiret gjennom juleprogrammet i fjor og.
Det som er noe utrolig er at vi står med akkurat like mange seire ,uavgjort og tap etter 24 kamper som i fjoårssesongen.
Vi har innfridd som favoritter i det siste,håper på 6 ,men tror på 4 p på de neste to kampa

Sydhagen

Ser man på formtabellen så bør det bli 6 poeng på de neste to kampene. Både Birmingham og Forest er i tragisk form om dagen.
Men dette er Championship...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

roaldv

Ser man på formtabellen så bør det bli 6 poeng på de neste to kampene. Både Birmingham og Forest er i tragisk form om dagen.
Men dette er Championship...
Håper bare de ikke sparker Cotterill før på søndag. Han har åpenbart fullstendig mistet grepet. Alle underpresterer på banen, millionkjøpene har floppet og det er lynsjestemning blant fansen. Etter gårdagens nesten-ulykke tror jeg vi er skjerpet til helga og plukker tre greie poeng. Kanskje er Saiz tilbake også :)


Blank_File

Litt gøyalt det kjasset de holder på med før fløyta går der. Hadde klikka om jeg var keeper. Er det dødball spesialistens verk mon tro?

auren

Litt gøyalt det kjasset de holder på med før fløyta går der. Hadde klikka om jeg var keeper. Er det dødball spesialistens verk mon tro?

Det er det nok. Kanskje det burde lages en egen tråd med dødball-målene til Leeds? Vi har faktisk scoret en del dødball-mål etter spesialisten kom til klubben.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Litt gøyalt det kjasset de holder på med før fløyta går der. Hadde klikka om jeg var keeper. Er det dødball spesialistens verk mon tro?

Det er det nok. Kanskje det burde lages en egen tråd med dødball-målene til Leeds? Vi har faktisk scoret en del dødball-mål etter spesialisten kom til klubben.

auren
Ja, dette har båret frukter. Synes vi var helt ufarlige på dødball og corner i flere år egentlig!

Andersen

Nydelig utlikningsmål da !  :P Keeperen ble så frustrert over 3 Leeds spillere bak frisparkmuren , snakket på seg et gult kort , og slapp inn frisparket til Hernandez!