Kamp:vs Birmingham City, Ã…rets siste@ St. Andrews lørdag 30.12.17 kl 16:00 LUTV

Started by Hallgeir *, December 28, 2017, 15:23:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ØBS

Quote from: baste on December 30, 2017, 17:57:42
Ingen tvil om det må forsterkes i januar vinduet. Vi skriker etter en spiss, og en sjef på midtbanen.

We are Leeds  ;D

Asgeir er Sjefen over alle sjefer, men tror ikke det hjelper her...
LUSCOS-hilsen
ØBS

berlin

Quote from: Andersen on December 30, 2017, 17:54:30
Skuffende  ???men samtidig går en del kamper Leeds vei også . Er vel kun Aston Villa av lagene rundt oss som vinner . Hvis det er en trøst !?

Ikke overrasket. Får vi en positiv reaksjon mandag?

Derby og Villa vant, ellers ok resultater. Supertett øvre halvdel i denne ligaen, fra 12.plass og oppover.

LEO

Med den start oppstillingen var ikke viljen der til å vinne dessverre.
Men vi hadde forvarsel mot Burton med elendig spill. Nå fikk vi som fortjent. Med de skadene på midtbanen så startet vi ikke med Samuel Saiz.  Helt utrolig.

ØBS

Vi får se imot og håpe på et godt nytt år.

Takk for det gamle alle sammen...

MOT
LUSCOS-hilsen
ØBS

berlin

Quote from: ØBS on December 30, 2017, 18:00:56
Vi får se imot og håpe på et godt nytt år.

Takk for det gamle alle sammen...

MOT

Absolutt. Ingen grunn til å henge med huet.  :)

Reaney

Husk at vi kom fra to "ræva kamper" med full pott. De siste kampene forteller at vi dessverre ikke er bedre!

B_Ød

Ups & Ups!!

Cherry

Hørtes ut som en grei og fortjent seier til Brum' etter oppsummeringen fra Whelan:
" holder ikke å møte opp og spille i 25 min i denne ligaen" ...

Forest får unngjelde om 2 dager, og vi MÃ... forsterke i kommende vindu får og klare PO.

lowfields

Quote from: Sleivind on December 30, 2017, 17:50:24
Denne kampen er det bare til å glemme fortest mulig..
Som de fleste andre kamper dette kalenderåret...
Foruten noen få enkeltspillere (Pontus, Vieira og Saiz) er det ingenting i dette laget som lukter Premier League.
Er faktisk villig til å påstå at 5.plassen vi hadde før dagens kamp er flatterende i forhold til prestasjonene.
Fortsatt lang vei å gå....
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

auren

Quote from: Trondjo on December 30, 2017, 17:55:57
En av de svakeste kampene jeg kan huske å ha sett noensinne , og det sier jo litt. Håper spillerne blir sendt på straffetrening i morgen. Kun Pontus som kan få godkjent.
Da har du ikke sett mange Leedskamper de siste årene. Elendig kamp, men Bham kjørte absolutt ikke over oss. Det gjorde de faktisk i fjor (?) da vi vant 3-1.

3-7 mot Forest og 0-5 mot Blackpool må da være mye, mye verre?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Quote from: LEO on December 30, 2017, 18:00:34
Men vi hadde forvarsel mot Burton med elendig spill. Nå fikk vi som fortjent. Med de skadene på midtbanen så startet vi ikke med Samuel Saiz.  Helt utrolig.
Det var ingen skader blant de tre offensive midtbanespillerne, og disse tre har vel vært bedre enn Saiz de siste kampene før han ble skadet. Ut fra det var vel ikke laguttaket så rart.
Håper Saiz finner formen, så enkelte lyspunkt i dag.
MOT

Cannavaro

Ræææva !   Skuffet og vonbroten.  Godt Nytt Ã...r til alle Leeds fans !!  Ny kamp på mandag.
MFLU - Miracles For Leeds United

Josch

Jeg synes ikke Leeds spilte SÃ... dårlig. B'ham var det beste laget vi har spilt mot på flere uker, tross jumboplass. En kamp der "første målet vinner", følte jeg.

Vårt første tap under TC mot et bunnlag.

testo

Same old story, vi fremstår som vi har gjort de siste årene. Vi vinner noen kamper vi spiller overbevisende bra fotball, så vinner vi noen heldige kamper men så blir vi presset til gangs av motstander som idag og som jobber oss i senk. Vi slår lange baller og bruker ikke bena og taper de fleste løp og andre baller.
Ingen som kan ta tak i kampen og noen spillere blir sure og drar på seg kort i hytt og pine. Birmingham virker mye sterkere og i motsetning til Leeds så blir vi seende ut som ville høns og tafatte når vi er i dueller.
Leeds er verken bedre eller dårligere enn tidligere men kan være bedre når alle sentrale spillere har dagen og er på banen samtidig. Dette holder ikke om vi skal opp og flere spillere som gjør en forskjell må inn i januar vindu om vi ikke skal bli i denne møkka ligaen enda en sesong.
Hvem/hva er problemet her, TC eller spillere?
Som jeg sa, "same old story"
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

raggen

så ikke kampen men virker som om de gangene det blir krig så "taper" leeds spillerne.. og Championship er Krig for det meste.... en general på midten,Spiss og Vb i januar takk... og ikke squad players!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

testo

Quote from: auren on December 30, 2017, 18:09:02
Quote from: Trondjo on December 30, 2017, 17:55:57
En av de svakeste kampene jeg kan huske å ha sett noensinne , og det sier jo litt. Håper spillerne blir sendt på straffetrening i morgen. Kun Pontus som kan få godkjent.
Da har du ikke sett mange Leedskamper de siste årene. Elendig kamp, men Bham kjørte absolutt ikke over oss. Det gjorde de faktisk i fjor (?) da vi vant 3-1.

3-7 mot Forest og 0-5 mot Blackpool må da være mye, mye verre?

auren

De kjørte riktignok ikke over oss men vi fikk som fortjent. Nå er det sånn at Bham ligger der de ligger av en grunn og det at vi ikke klarer å ta kontrollen i denne kampen tyder på at enkelte spillere enten er for dårlige, har dårlig innstilling, eller at forberedelsene i trenerteamet ikke har gjort jobben sin.
Er lei av å høre på unnskyldningene i ettertid fra teamet hver gang vi taper. Jeg er sikker på at det ikke hadde gjort vont verre om noen hadde fyrt av litt fyrverkeri i denne garderoben vår til tider.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

auren

Det viste seg altså å starte med Shaughnessy ikke var et særlig sjakktrekk. Saiz burde også startet på bekostning av en Cibicki som er for lett for denne ligaen.

Med Saiz og Vieira fra start mot Forest har jeg tro på poeng igjen...

aureb

Dennis

Quote from: GeirO on December 30, 2017, 18:09:33
Det var ingen skader blant de tre offensive midtbanespillerne, og disse tre har vel vært bedre enn Saiz de siste kampene før han ble skadet. Ut fra det var vel ikke laguttaket så rart.

Saiz gjør jo knapt ett eneste riktig valg med ballen. Det samme gjaldt i forkant av skaden. Usedvanlig laber fotballintelligens. Veldog skuffa overutviklingen hans etter en strålende innledning på sesongen.

Feil kveld å kritisere han på når resten fremstår som de gjør, men jeg blir matt av å se hvordan han setter fart fremover og en potensiell farlighet går bort i skylapper og ballkjæling. Han må begynne å spille lagkompisene gode.

Uten sammenligning forøvrig minner han meg om Nani eller Robinho. Mye fjas uten særlig resultat
Marching on together!

Cherry

Quote from: auren on December 30, 2017, 18:53:03
Det viste seg altså å starte med Shaughnessy ikke var et særlig sjakktrekk. Saiz burde også startet på bekostning av en Cibicki som er for lett for denne ligaen.

Med Saiz og Vieira fra start mot Forest har jeg tro på poeng igjen...

aureb

Tro kan flytte fjell..... blir skog ift Forest da :o ;D

auren

Huff.. dette var et tungt tap å svelge. Fortsatt sur etter den elendige prestasjonen. Får ikke håpe vi går inn i en ny downperiode nå. Siste tre kamper har vært veldig svake spillemessig. Spent på hvordan vi fremstår mot et Forest-lag i motgang...

auren

SOL

Det var surt å tape i dag, i alle fall måten me tapar på.
Eg står fast på at me blir for lette i duellar (Alioski, Hernandez, Roofe, Saiz).
At Shaughnessy er foran Klitch i køen som midtbanespelar er ikkje enkelt å forstå. Shaughnessy har vore god som stoppar, men i dag synest eg Klich viste meir på 10 minuttar enn både Cibicki og Shaugnessy viste.
Så Vieira og Klitch som defensive mot Forest? Og sjølvsagt MÃ... Saiz starte om han er frisk!
Elles treng me ein spiss, ein venstreback, ein midtbanespelar som har fysikk (høgde og styrke) og kanskje ein keeper. Men kjem me til å handle?? Hmmmm, usikker på det altså.

GODT NYTTÃ...R!

HåvardK

Quote from: SOL on December 30, 2017, 21:47:19
Det var surt å tape i dag, i alle fall måten me tapar på.
Eg står fast på at me blir for lette i duellar (Alioski, Hernandez, Roofe, Saiz).
At Shaughnessy er foran Klitch i køen som midtbanespelar er ikkje enkelt å forstå. Shaughnessy har vore god som stoppar, men i dag synest eg Klich viste meir på 10 minuttar enn både Cibicki og Shaugnessy viste.
Så Vieira og Klitch som defensive mot Forest? Og sjølvsagt MÃ... Saiz starte om han er frisk!
Elles treng me ein spiss, ein venstreback, ein midtbanespelar som har fysikk (høgde og styrke) og kanskje ein keeper. Men kjem me til å handle?? Hmmmm, usikker på det altså.

GODT NYTTÃ...R!
Må jo først og fremst være frustrerende for Anita, som spilte 27 kamper for fjorårets desidert beste lag i divisjonen, å se at han er sjettevalg på sentral midtbane. Etter Shaughnessy og, gud forby, Klich. Sistnevnte gjorde jo hva han kunne for å drepe tempo og fremdrift etter at han kom inn.

Hallgeir *

Quote from: Dennis on December 30, 2017, 19:15:41

Saiz gjør jo knapt ett eneste riktig valg med ballen. Det samme gjaldt i forkant av skaden. Usedvanlig laber fotballintelligens. Veldog skuffa overutviklingen hans etter en strålende innledning på sesongen.

Feil kveld å kritisere han på når resten fremstår som de gjør, men jeg blir matt av å se hvordan han setter fart fremover og en potensiell farlighet går bort i skylapper og ballkjæling. Han må begynne å spille lagkompisene gode.

Uten sammenligning forøvrig minner han meg om Nani eller Robinho. Mye fjas uten særlig resultat

Ja, Saiz har dessverre hatt en bratt nedadgående kurve siste 1-2 måneder. Jeg er enig i din vurdering. Og mange negative fakter etter at han mister ballen og ikke får betalt med frispark hos dommerne. Han er nødt til å bite tenna sammen og heve seg over dette tullet, for han har vist at han kan så mye bedre. Derfor forventer vi også mer.

Dette var uansett en kollektiv svikt der Jansson var et hederlig unntak.
Super Leeds since 1968

ar9

Dårlig fotballkamp av to middels lag idag selv om Brum var bedre enn tabellposisjon skulle tilsi.
Som kommentatorene varslet i 2. omg var det lite som skilte lagene og tilfeldigheter vil avgjøre hvem som vant.
Jota ble byttet inn på slutten og fikk skutt på mål ettersom Berardi skle. Returen havnet i mål. Kunne like gjerne vært en av Pablo sine som gikk inn.
Men veldig skuffende at det ikke er større forskjell mellom lagene som på forhånd vel lå som nr 5 og nr 24 på tabellen.

stian

Uansett skader, motstandere som er bedre enn tabellposisjon og «seire på dårlige dager»: Det er et faktum at Leeds har enorme problemer med å etablere noe som helst offensivt spill. Slik har det vært lenge. Jeg ser ikke engang hvilket spillemønster vi prøver på, og dette er urovekkende ettersom det har mindre med kvaliteten på enkeltspillere å gjøre.

Med mindre pre-match talen til TC er «husk: så mange høye baller opp mot cornerflaggene», så har han en jobb å gjøre på å sette spillestilen.

Kontakinte

Quote from: Dennis on December 30, 2017, 19:15:41

Fullstendig enig med deg!

berlin

Quote from: lowfields on December 30, 2017, 18:05:58
Quote from: Sleivind on December 30, 2017, 17:50:24
Denne kampen er det bare til å glemme fortest mulig..
Som de fleste andre kamper dette kalenderåret...
Foruten noen få enkeltspillere (Pontus, Vieira og Saiz) er det ingenting i dette laget som lukter Premier League.
Er faktisk villig til å påstå at 5.plassen vi hadde før dagens kamp er flatterende i forhold til prestasjonene.
Fortsatt lang vei å gå....

Jeg synes det samme. Men det vi ikke vet, fordi vi ikke ser ALLE kampene til konkurrentene våre, er om de også ser temmelig svake ut i mange av sine kamper.
Jeg håper på PO, selv om vi skulle mislykkes der. For det er en ting med Championship, som vi ikke får i PL, og det er konkurranse om topp 6 og topp 2, hvert år.

Kommer vi til PL vil det uansett være slik: Overleve, for deretter å kjempe om 1.plassen av de 14 lagene som kommer etter de 6 "store". Ja, Leicester klarte de umulige en gang, men egentlig er det slik. Vi supportere vil ha samme mål, samt et mål til: Nemlig slå Man U, gjerne både borte og hjemme.
Da er det en topp sesong om vi er middelhavsfarere. Og så har du jo cupene da.

peacock

Quote from: raggen on December 30, 2017, 18:35:28
så ikke kampen men virker som om de gangene det blir krig så "taper" leeds spillerne.. og Championship er Krig for det meste.... en general på midten,Spiss og Vb i januar takk... og ikke squad players!!

Nei, Championship er ikke krig. Det spilles fotball, teknisk fotball. Se hvordan Wolves stikker i fra!
Ikke dermed sagt at innsats, taklinger og guts ikke er viktig, men det spilles definitivt ikke gammeldags engelsk fotball.

GeirO

Quote from: peacock on December 31, 2017, 11:34:06
Quote from: raggen on December 30, 2017, 18:35:28

Nei, Championship er ikke krig. Det spilles fotball, teknisk fotball. Se hvordan Wolves stikker i fra!
Ikke dermed sagt at innsats, taklinger og guts ikke er viktig, men det spilles definitivt ikke gammeldags engelsk fotball.
Tror jeg sier meg enig. Har aldri skjønt hvorfor så mange sier at denne divisjonen er hardere fysisk enn PL og andre divisjoner. Gammel klisje?
MOT