Skrevet av Emne: Spiller: Laurens De Bock  (Lest 33471 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

AndyMathie

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #30 på: Januar 11, 2018, 15:07:19 »
Velkommen til De Bock. Jeg har troen, men har jo som oftest troen da. Trodde at Lasogga skulle bli en megahit. Det har han dessverre ikke blitt selv om han er langt bedre enn en flopp, men tok uansett feil med han. Får håpe jeg treffer på¨denne. Spår at det blir en meget god signering.
We are Leeds and we are proud of it!

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #31 på: Januar 11, 2018, 20:04:36 »
LUFCdata

PROFILE: Leeds have finally landed a new left-back in Laurens De Bock from Club Brugge on a four-and-a-half year deal.  #LUFC

Age: 25
Position: LB
Nationality:

Career Stats:
269 games
3 goals
14 assists
55 yellow cards
5 red cards
4 club honours
12 Belgium U21 Caps

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #32 på: Januar 11, 2018, 23:11:23 »
LUFCdata

PROFILE: Leeds have finally landed a new left-back in Laurens De Bock from Club Brugge on a four-and-a-half year deal.  #LUFC

Age: 25
Position: LB
Nationality:

Career Stats:
269 games
3 goals
14 assists
55 yellow cards
5 red cards
4 club honours
12 Belgium U21 Caps
Mye erfaring for å være 25, spilt mange kamper. Veldig mange gule kort, da?  :o
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #33 på: Januar 11, 2018, 23:25:58 »
Kan bli tøft å være ving mot Leeds. Hjelper lite å bytte side for vingen, for der står Berardi  klar med knottene opp  :)

baste

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #34 på: Januar 21, 2018, 19:07:47 »
Godkjent deby. Nu må bare midtbanen hjelpe de fire bak litt, så snur vi den dårlige trenden.


Come on Leeds

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #35 på: Januar 22, 2018, 18:37:04 »
Laurens de Bock scouting report: Leeds United debutant performance hints at left-back problem being solved ...

Welcome to the Championship, Laurens de Bock.

The Belgian left-back made his Leeds United debut in the dramatic 4-3 defeat to Millwall yesterday and impressed fans with a committed display amongst the chaos happening around him.


De Bock missed last weekend's 1-0 defeat at Ipswich Town as he tied up a few loose ends back home after completing his move but showed glimpses of what's to come during his Elland Road bow.

We kept a close eye on him throughout to study his debut closely - and what it tells us about what's to come from De Bock at Leeds.


A difficult first half

This was a baptism of fire - and some - for Leeds' new signing, who looked like he required the first half to feel his way into the rigours of Championship football and coming up against a team as physically imposing as Millwall presented several challenges.

He struggled aerially when the Lions launched long balls forward into the channel and there was an argument that he could - perhaps - should have been quicker to get out to former striker Steve Morison, who helped himself to two first-half assists.

Millwall looked as if they had targeted De Bock given this was his formal introduction to life in a new league - and this was a far cry from the level of competitiveness he will have been used to in Belgium.

But he didn't allow the difficult initial experience to affect him as he got forward to good effect throughout the opening period - particularly early on when Leeds threatened to have a stranglehold - but Liam Cooper's sending-off pegged him back and exposed him more and more on that side.


Laurens de Bock showed attacking intent throughout his Leeds debut(Image: Getty Images)
The most eye-catching aspect of his first-half display was how well he used the ball, particularly in looking for crossfield passes to Ezgjan Alioski, which happened to be the result of his first touch of the game.

He also retrieved the ball well too, feeding the ball to Ronaldo Vieira as Millwall threatened a breakaway before the midfielder dallied and lost possession.

It may have been a tough start to life at his new club and as the half wore on it became clear that his attacking influence would be limited - or would it?

Adjusting to the new system

De Bock arguably emerged as one of the chief beneficiaries from Leeds' switch to a three-man backline in the second half as he confirmed the suspicions that he will improve Leeds' attacking play on the left flank.

The left of the three attacking midfield roles behind a main frontman remains a source of debate; is Pablo Hernandez the best bet there, should Stuart Dallas be given a run or is Roofe best-served out wide?

If Christiansen persists with the back-three system, De Bock may end the question marks over the role and it was his drive and determination that helped Leeds get a firm footing in the game in the second half.

 
He played a key role in the first goal by helping to release Roofe to square for Lasogga's first before supplying the ball into the penalty area which caused mayhem as Jordan Archer dropped the ball and presented Roofe with a tap-in.

He even tested Archer with a thunderous effort from an acute angle as he looked to cap an eye-catching second-half display and one particular tackle on the influential Jed Wallace late on drew applause from the fans until the visitors' late two-goal salvo.

The overall verdict

There was enough evidence here to suggest Leeds have found someone who can solve a long-standing problem position since Charlie Taylor's departure in the summer.

The very fact Leeds were playing with a left-footed player in the position was enough cause for celebration and though it was difficult to draw breath after a match that had absolutely everything, once the dust settles there will be praise for De Bock's debut.

He showed a commitment Leeds fans expect from each and every player, a willingness to get forward and deliver into the area and looked sound from a positional perspective.

There were some worrying moments, though, which the manager will hopefully work on with the Belgian during their four-day stay at a Murcia training camp next week.

He was not quick enough to get out to Morison for either of the two first-half strikes and though the second came amid mitigating circumstances after Cooper's dismissal, he needed to be more alert to the danger.

Millwall looked to get in behind on the flanks as much as possible, Neil Harris conceded as much after the game, but his side did not necessarily have to work hard for their goals.

But De Bock will have already learned plenty about the step up from Belgian football to the Championship and looked as if he grew in confidence throughout.

At last, Leeds have a left-back who can make the role his own - and the initial signs show some promise.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #36 på: Februar 07, 2018, 18:37:16 »
Skal tro hva som ligger i dette :o

Laurens De Bock‏
@LaurensBock12
Follow
Follow @LaurensBock12
 
More
Training today is * #mot

* tre flammer som eg ikkje klarte å kopiere inn
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #37 på: Februar 07, 2018, 18:42:46 »
Tre flammer? Full guffe på trening? Lukter svidd?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #38 på: Februar 07, 2018, 18:58:56 »
Skal tro hva som ligger i dette :o

Laurens De Bock‏
@LaurensBock12
Follow
Follow @LaurensBock12
 
More
Training today is * #mot

* tre flammer som eg ikkje klarte å kopiere inn
Fra ungdomsspråk kan dette oversettes til "Training today is on fire". Oversettes til at det er en "sykt bra" trening, så trolig var det en knallhard trening  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Tom S

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #39 på: Februar 10, 2018, 18:58:43 »
God start i Leedstrøya og viste gode takter, men synes formen er dalende...
Er han vårt svar på venstreback?
COME ON LEEDS !!

raggen

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #40 på: Februar 10, 2018, 21:18:15 »
God start i Leedstrøya og viste gode takter, men synes formen er dalende...
Er han vårt svar på venstreback?

for tidlig og si men hadde håpet og se han kommer mere i innleggsposisjon og prikke innlegg til Lasogga.
Men satser på det kommer ;D ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #41 på: Februar 10, 2018, 21:38:06 »
God start i Leedstrøya og viste gode takter, men synes formen er dalende...
Er han vårt svar på venstreback?

for tidlig og si men hadde håpet og se han kommer mere i innleggsposisjon og prikke innlegg til Lasogga.
Men satser på det kommer ;D ;D

Stusselig i dag! Defensivt puslete! Halvinteressert i det offensive!

Venter på Tom Pearce!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #42 på: Februar 10, 2018, 21:58:06 »
Svak i dag. Motstanderne kommer altfor ofte til raid og innlegg på kantene, noe som har vært et problem hele sesongen. Kan ikke se at det har blitt bedre med De Bock. Dette må PH ta tak i!  :(
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #43 på: Februar 20, 2018, 18:10:47 »
Wayne Gardiner

Have I missed De Bock being confirmed as a 'very good signing'?

Goals conceded in his five games = 12.

Farcical circumstances may be skewing the numbers, but not sold that we can herald him as great business yet.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #44 på: Februar 20, 2018, 20:14:12 »
Wayne Gardiner

Have I missed De Bock being confirmed as a 'very good signing'?

Goals conceded in his five games = 12.

Farcical circumstances may be skewing the numbers, but not sold that we can herald him as great business yet.

Toskete innlegg. Han er del av et kollektiv som har sluppet inn mange mål, men dette er ikke hans skyld. Hva med Jansson, Pennington, Wiedwald, Berardi og ikke minst de som har blitt utvist i tre av disse 5 kampene?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #45 på: Februar 20, 2018, 20:30:23 »
Wayne Gardiner

Have I missed De Bock being confirmed as a 'very good signing'?

Goals conceded in his five games = 12.

Farcical circumstances may be skewing the numbers, but not sold that we can herald him as great business yet.

Sorry Wayne..dette holder ikke, enig med auren...
Ups & Ups!!

Kickthemdown

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #46 på: Februar 21, 2018, 21:48:09 »
Fullstendig ubrukelig - Her har virkelig Victor skutt gullfuglen nok en gang. I rekken på udugelige venstrebacker vi har hatt etter Tony Dorigo så er De Bock høyt der oppe. Ikke god på noen verdens ting - Bra gjort å signere fyren da.

VICTOR OUT.

GeirO

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #47 på: Februar 21, 2018, 22:10:16 »
Svart/hvitt.
I andre kamper har han spilt ganske bra.
MOT

Kickthemdown

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #48 på: Februar 21, 2018, 22:15:55 »
Svart/hvitt.
I andre kamper har han spilt ganske bra.
Nei.. Svak to siste før denne også.

raggen

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #49 på: Februar 21, 2018, 22:40:14 »
hadde en helt utrolig off dag idag.. men tror han kommer tilbake.!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

leedslife

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #50 på: Februar 21, 2018, 22:57:30 »
noe av det værste jeg har sett på lang tid. langt fra overbevisende

Cherry

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #51 på: Februar 21, 2018, 23:09:18 »
Kan bli bra med en god pre- season, når han får tempo han må besitte i denne divisjonen inn i kroppen, men PR i dag både for treg, fysisk svak ( som også Dallas, Alioski, Chibicki, O' Kane og shaugnessy) - virker ikke som han tåler 90 min PR i dag heller.

Uferdig, men vi har jo ikke andre med venstre bein tydeligvis... Denton måndag blitt svakere... ;D
 

Xern

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #52 på: Februar 21, 2018, 23:30:00 »
I dag var nok det dårligste jeg har sett av De Bock hittil. Har vist gode tendenser tidligere, og tror ikke han har vist sitt nivå enda, og har fortsatt troen på at han kan bli god for oss. Han kan dog ikke prestere som han gjorde idag mange kampene på rad før jeg tror Anita gjør sitt inntog, men Championship er jo tross alt noe for seg selv, og det er relativt få som kommer til denne ligaen og plutselig gjør underverk. Er nok som resten av laget litt rammet av ny trener, ny spillestil og mye nytt å forholde seg til generelt, også vises jo det ekstremt godt hos forsvarsspillere fordi når de gjør en tabbe så blir resultatet så utrolig synlig.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

auren

Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #53 på: Februar 21, 2018, 23:33:47 »
Frustrerende kamp. Mange svært dårlige involveringer, men også god når han er med i angrep. Har flere gode taklinger. Men han kan ikke fortsette å gjøre 4-5 slike horrible involveringer fremover.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #54 på: Februar 22, 2018, 01:05:07 »
Han kan dog ikke prestere som han gjorde idag mange kampene på rad før jeg tror Anita gjør sitt inntog, men Championship er jo tross alt noe for seg selv, og det er relativt få som kommer til denne ligaen og plutselig gjør underverk.
Anita ute av troppen etter en god kamp på back sist. Uforståelig.

Xern

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #55 på: Februar 22, 2018, 01:07:15 »
Han kan dog ikke prestere som han gjorde idag mange kampene på rad før jeg tror Anita gjør sitt inntog, men Championship er jo tross alt noe for seg selv, og det er relativt få som kommer til denne ligaen og plutselig gjør underverk.
Anita ute av troppen etter en god kamp på back sist. Uforståelig.
De Bock gjorde seg ikke bort forrige kamp, og Berardi er et naturlig førstevalg på høyrebacken. Ikke uforståelig at start-11eren ble som den ble idag da, når Anita tross alt ikke gjorde noe annet enn en relativt god kamp (ikke fantastisk heller!). Syns at De Bock skal starte neste kamp også, da dette bare var en dårlig kamp. Så kan man heller bruke et bytte om ting ikke stemmer neste kamp heller.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

JaJa

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #56 på: Februar 22, 2018, 02:19:47 »
Han kan dog ikke prestere som han gjorde idag mange kampene på rad før jeg tror Anita gjør sitt inntog, men Championship er jo tross alt noe for seg selv, og det er relativt få som kommer til denne ligaen og plutselig gjør underverk.
Anita ute av troppen etter en god kamp på back sist. Uforståelig.
De Bock gjorde seg ikke bort forrige kamp, og Berardi er et naturlig førstevalg på høyrebacken. Ikke uforståelig at start-11eren ble som den ble idag da, når Anita tross alt ikke gjorde noe annet enn en relativt god kamp (ikke fantastisk heller!). Syns at De Bock skal starte neste kamp også, da dette bare var en dårlig kamp. Så kan man heller bruke et bytte om ting ikke stemmer neste kamp heller.

Fabelaktig. Slakte en spiller etter å ha vært i klubben litt over 1 måned. Han spilte en bra kamp onsdag. Gi ham litt tid.
Et lite apropos; Wood ble skjikanert i en hel sesong for å være talentløs, bortkastede penger, osv, osv. Jeg hadde også gjort som Wood. Forlatt klubben fort som fan.
En anerkejnt trener sa i sin tid, Når vi spiller bra og vinner kamper er ikke publikums hjelp avgjørende. Men når det går tungt og vi sliter er da vi trenger supporterene i ryggen.
Tenk litt på det, dere som slakter spillere, trenere og eiere etter hvert tap.........

HåvardK

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #57 på: Februar 22, 2018, 09:58:21 »
Han kan dog ikke prestere som han gjorde idag mange kampene på rad før jeg tror Anita gjør sitt inntog, men Championship er jo tross alt noe for seg selv, og det er relativt få som kommer til denne ligaen og plutselig gjør underverk.
Anita ute av troppen etter en god kamp på back sist. Uforståelig.
De Bock gjorde seg ikke bort forrige kamp, og Berardi er et naturlig førstevalg på høyrebacken. Ikke uforståelig at start-11eren ble som den ble idag da, når Anita tross alt ikke gjorde noe annet enn en relativt god kamp (ikke fantastisk heller!). Syns at De Bock skal starte neste kamp også, da dette bare var en dårlig kamp. Så kan man heller bruke et bytte om ting ikke stemmer neste kamp heller.
Men hvorfor er han ute av troppen? Skal ikke denne PH være en mester på man-management? Han blir altså satt til å kjøre intervalløkter mens resten av troppen forbereder seg til kamp - det ligner jo nesten på en type straff, spør du meg.

HåvardK

Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #58 på: Februar 22, 2018, 09:59:45 »
Han kan dog ikke prestere som han gjorde idag mange kampene på rad før jeg tror Anita gjør sitt inntog, men Championship er jo tross alt noe for seg selv, og det er relativt få som kommer til denne ligaen og plutselig gjør underverk.
Anita ute av troppen etter en god kamp på back sist. Uforståelig.
De Bock gjorde seg ikke bort forrige kamp, og Berardi er et naturlig førstevalg på høyrebacken. Ikke uforståelig at start-11eren ble som den ble idag da, når Anita tross alt ikke gjorde noe annet enn en relativt god kamp (ikke fantastisk heller!). Syns at De Bock skal starte neste kamp også, da dette bare var en dårlig kamp. Så kan man heller bruke et bytte om ting ikke stemmer neste kamp heller.

Fabelaktig. Slakte en spiller etter å ha vært i klubben litt over 1 måned. Han spilte en bra kamp onsdag. Gi ham litt tid.
Et lite apropos; Wood ble skjikanert i en hel sesong for å være talentløs, bortkastede penger, osv, osv. Jeg hadde også gjort som Wood. Forlatt klubben fort som fan.
En anerkejnt trener sa i sin tid, Når vi spiller bra og vinner kamper er ikke publikums hjelp avgjørende. Men når det går tungt og vi sliter er da vi trenger supporterene i ryggen.
Tenk litt på det, dere som slakter spillere, trenere og eiere etter hvert tap.........
Hvem er det som slakter noen her? Vi snakker om å bytte ut en spiller som har prestert ujevnt, fordi det finnes alternativer. Ikke helt uvanlig i fotballverdenen.

h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Laurens De Bock
« Svar #59 på: Februar 22, 2018, 11:58:37 »
Problemet med de bock og forsåvidt hele forsvaret er manglende tempo. Vi trenger raskere forsvar