Skrevet av Emne: Ex-Manager / Head coach: Marcelo Bielsa  (Lest 400740 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Jon R

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #330 på: August 01, 2018, 00:35:29 »
Collymore skriver det noen av oss tenker og frykter.  :-\
Det ER den store frykten.
Ã… hyre Marcelo Bielsa er langt unna et 'trygt valg'.

Men det KAN jo gå bra likevel da. :)

Dessuten sies det jo fra flere av klubbene han forlot at fundamentet han rakk å bygge nøt de godt av i etterkant. :)
Heldigvis har han ikke vært spesielt kostbar for oss (ennå) - tenker mest mht spillerkjøp her...
Ja, det er sant Asbjørn. Bielsa er hyret for å omstrukturere hele det sportslige apparatet og bygge en kultur. Jeg håper han lykkes men føler meg langtfra trygg på at han er rett mann til rett tid.


Sunn skepsis er sunn, men dette er vel et tur ut på viddene! Leeds har ikke hatt en retning sportslig siden O’Leary fortsatte det Graham startet.

Klubben hungrer i alle ledd etter en som tør å ta grep og stille krav til hver enkelt i systemet. Bielsa gjør dette! Hver dag!

I denne klubben har vi Radz som ønsker å skape en vinnerkultur! Vi har en eier som legger utrolig mye profesjonalitet og penger i prosjektet Leeds United!

Vi er i ferd med å få inn mange spillere som biter på agnet fra klubben og får tilbake troen på at vi er på vei oppover!

Det sportslige ansvaret ligger hos Bielsa og hans interaksjon med spillerne! På dette nivået hviler det trygt der!

Up We Go!  8)
Rolig nå. Du skriver jo omtrent det jeg skrev, bare med mange flere ord , minus skepsisen til om dette vil lykkes.

Jeg er naturligvis veldig glad for at Rad har tatt grep og at han har hentet inn en proven «manager» til å bygge en vinnerkultur. Skepsisen bunner først og fremst i Bielsas svært ambisiøse spillestil og det faktum at det begynner å bli noen år siden han lyktes på klubbnivå. Tiden vil vise om skepsisen var helt på viddene. Jeg håper selvfølgelig det.  ;)
« Siste redigering: August 01, 2018, 00:37:48 av Jon R »
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #331 på: August 01, 2018, 00:46:56 »
Collymore skriver det noen av oss tenker og frykter.  :-\
Det ER den store frykten.
Ã… hyre Marcelo Bielsa er langt unna et 'trygt valg'.

Men det KAN jo gå bra likevel da. :)

Dessuten sies det jo fra flere av klubbene han forlot at fundamentet han rakk å bygge nøt de godt av i etterkant. :)
Heldigvis har han ikke vært spesielt kostbar for oss (ennå) - tenker mest mht spillerkjøp her...
Ja, det er sant Asbjørn. Bielsa er hyret for å omstrukturere hele det sportslige apparatet og bygge en kultur. Jeg håper han lykkes men føler meg langtfra trygg på at han er rett mann til rett tid.


Sunn skepsis er sunn, men dette er vel et tur ut på viddene! Leeds har ikke hatt en retning sportslig siden O’Leary fortsatte det Graham startet.

Klubben hungrer i alle ledd etter en som tør å ta grep og stille krav til hver enkelt i systemet. Bielsa gjør dette! Hver dag!

I denne klubben har vi Radz som ønsker å skape en vinnerkultur! Vi har en eier som legger utrolig mye profesjonalitet og penger i prosjektet Leeds United!

Vi er i ferd med å få inn mange spillere som biter på agnet fra klubben og får tilbake troen på at vi er på vei oppover!

Det sportslige ansvaret ligger hos Bielsa og hans interaksjon med spillerne! På dette nivået hviler det trygt der!

Up We Go!  8)
Rolig nå. Du skriver jo omtrent det jeg skrev, bare med mange flere ord , minus skepsisen til om dette vil lykkes.

Jeg er naturligvis veldig glad for at Rad har tatt grep og at han har hentet inn en proven «manager» til å bygge en vinnerkultur. Skepsisen bunner først og fremst i Bielsas svært ambisiøse spillestil og det faktum at det begynner å bli noen år siden han lyktes på klubbnivå. Tiden vil vise om skepsisen var helt på viddene. Jeg håper selvfølgelig det.  ;)


 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #332 på: August 01, 2018, 09:11:34 »
Jeg tror han er rett mann, og dermed også at det er rett tid. Jeg tror at Rad og resten av klubbledelsen egentlig misliker sterkt at de måtte fortsette manager-utskiftningene. Nå har de hentet en virkelig proven mann, og jeg tror de vil gi ham rikelig med tid til å bevise hva han kan.

HITTIL har Radrizzani vært på nivå med Cellino mht å være tålmodig med head coachen. Jeg håper han gir Bielsa mer tid men det gjenstår å se om han virkelig gjør det.


DESSUTEN har vi usikkerheten rundt Bielsa selv. Flere ganger har han kuttet tvert, som regel fordi han har blitt lovet bedre forutsetninger enn han har fått i sine europeiske klubber.

Her aner det meg likevel at engelsk fotball er en liga han virkelig ønsker å lykkes i.
Språk-utfordringer har han nok, oversetterne er med i all kontakt med spillerne. MEN Bielsa kan snakke morsmålet med ledelsen i klubben.

Det er utvilsomt en fordel.

Jeg tror også at det taler til vår fordel at Bielsa ser vi har mange lovende unge på gang. Bielsa har ved flere anledninger foretrukket å jobbe med disse. God arbeidskapasitet som regel, og lettere å forme i sin fotball...

Det skal bli spennende! :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #333 på: August 01, 2018, 09:42:46 »
Jeg tror han er rett mann, og dermed også at det er rett tid. Jeg tror at Rad og resten av klubbledelsen egentlig misliker sterkt at de måtte fortsette manager-utskiftningene. Nå har de hentet en virkelig proven mann, og jeg tror de vil gi ham rikelig med tid til å bevise hva han kan.

HITTIL har Radrizzani vært på nivå med Cellino mht å være tålmodig med head coachen. Jeg håper han gir Bielsa mer tid men det gjenstår å se om han virkelig gjør det.


DESSUTEN har vi usikkerheten rundt Bielsa selv. Flere ganger har han kuttet tvert, som regel fordi han har blitt lovet bedre forutsetninger enn han har fått i sine europeiske klubber.

Her aner det meg likevel at engelsk fotball er en liga han virkelig ønsker å lykkes i.
Språk-utfordringer har han nok, oversetterne er med i all kontakt med spillerne. MEN Bielsa kan snakke morsmålet med ledelsen i klubben.

Det er utvilsomt en fordel.

Jeg tror også at det taler til vår fordel at Bielsa ser vi har mange lovende unge på gang. Bielsa har ved flere anledninger foretrukket å jobbe med disse. God arbeidskapasitet som regel, og lettere å forme i sin fotball...

Det skal bli spennende! :)
Tommel opp fra meg Asbjørn.  :)
Jon R.

Lucas the Kop Cat

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #334 på: August 01, 2018, 10:03:35 »



MEN Bielsa kan snakke morsmålet med ledelsen i klubben.

Det er utvilsomt en fordel.


Tja, Orta snakker spansk men sjefen holder seg vel til italiensk?

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #335 på: August 01, 2018, 12:22:23 »


Tja, Orta snakker spansk men sjefen holder seg vel til italiensk?
Hehe, du har nok et poeng der - men har jeg ikke lest at Rad også snakker spansk? :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #336 på: August 01, 2018, 12:23:36 »
Engelsken kommer seg, ifølge Phillips. :)

Nearly seven weeks into his tenure, Bielsa’s messages are evidently being understood loud and clear through the help of his translator though Bielsa admitted upon being appointed by Leeds that he would try to get to grips with the country’s language.

Phillips has been able to provide a promising update.“It’s not bad to be fair!” laughed Phillips, asked how Bielsa’s English was.“Obviously he has still got a translator but he did a speech the other day and all the lads were quite impressed with his English.”Revealing the ways that Bielsa gets his messages across, Phillips smiled: “His interpreter tells us!“Obviously you get the gist of it but if we are not doing it right he won’t shout at us.“He will shout at his interpreter. Then his interpreter can tell us!”

Read more at: https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-phillips-can-add-a-new-dimension-to-defence-1-9278531
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #337 på: August 01, 2018, 12:24:23 »


Tja, Orta snakker spansk men sjefen holder seg vel til italiensk?
Hehe, du har nok et poeng der - men har jeg ikke lest at Rad også snakker spansk? :o
Skal vel ikke se bort fra det...

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Trulsaren

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #338 på: August 01, 2018, 15:14:55 »
Engelsken kommer seg, ifølge Phillips. :)

Nearly seven weeks into his tenure, Bielsa’s messages are evidently being understood loud and clear through the help of his translator though Bielsa admitted upon being appointed by Leeds that he would try to get to grips with the country’s language.

Phillips has been able to provide a promising update.“It’s not bad to be fair!” laughed Phillips, asked how Bielsa’s English was.“Obviously he has still got a translator but he did a speech the other day and all the lads were quite impressed with his English.”Revealing the ways that Bielsa gets his messages across, Phillips smiled: “His interpreter tells us!“Obviously you get the gist of it but if we are not doing it right he won’t shout at us.“He will shout at his interpreter. Then his interpreter can tell us!”

Read more at: https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-phillips-can-add-a-new-dimension-to-defence-1-9278531

Haha, får håpe Leeds gjør det bra da. Om ryker hele budsjettet på psykologtimer til denne tolken
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Josch

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #339 på: August 01, 2018, 16:50:15 »
Collymore skriver det noen av oss tenker og frykter.  :-\
Det ER den store frykten.
Ã… hyre Marcelo Bielsa er langt unna et 'trygt valg'.

Men det KAN jo gå bra likevel da. :)

Dessuten sies det jo fra flere av klubbene han forlot at fundamentet han rakk å bygge nøt de godt av i etterkant. :)
Heldigvis har han ikke vært spesielt kostbar for oss (ennå) - tenker mest mht spillerkjøp her...
Ja, det er sant Asbjørn. Bielsa er hyret for å omstrukturere hele det sportslige apparatet og bygge en kultur. Jeg håper han lykkes men føler meg langtfra trygg på at han er rett mann til rett tid.


Sunn skepsis er sunn, men dette er vel et tur ut på viddene! Leeds har ikke hatt en retning sportslig siden O’Leary fortsatte det Graham startet.

Klubben hungrer i alle ledd etter en som tør å ta grep og stille krav til hver enkelt i systemet. Bielsa gjør dette! Hver dag!

I denne klubben har vi Radz som ønsker å skape en vinnerkultur! Vi har en eier som legger utrolig mye profesjonalitet og penger i prosjektet Leeds United!

Vi er i ferd med å få inn mange spillere som biter på agnet fra klubben og får tilbake troen på at vi er på vei oppover!

Det sportslige ansvaret ligger hos Bielsa og hans interaksjon med spillerne! På dette nivået hviler det trygt der!

Up We Go!  8)

Uansett hvem vi hadde ansatt så ville vi følt litt usikkerhet. Ny kultur og engelsk fotball er selvsagt usikkerhet her. Ingen kan garantere suksess noe sted. At noen engelske spaltister (Collymore) tviler på utenlandske trenere er ikke uvanlig. De mener selvsagt at britisk coach er det aller beste. Evans sa også det på BBC i juni. Klart vi må si ja til å bytte inn Bielsa mot PH.

Personlig tror jeg vi får et bedre organisert lag med MB. Få lysende stjerner men et lag som drar sammen er min spådom. Og sanker poeng.  Spillerkjøp er også opp ett hakk denne sommeren.

Selv om Bielsa ikke lykkes med play off så vil klubben stå enda sterkere neste sommer. Leeds står ikke og faller med denne sesongen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #340 på: August 01, 2018, 17:08:36 »
12.30 (norsk tid) på fredag er det pre match press conference skriver klubben.
...blir første gang han uttaler seg siden han ble presentert, det.
Kan igjen bli en lang affære - vet at Phil Hay i alle fall har en laaang rekke spr han vil stille. :)

Forresten reklamerer Sky for et 'behind the scenes' program om Leeds/Bielsa kl 8 (engelsk tid) på torsdag.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #341 på: August 01, 2018, 20:59:17 »
EL LOCO i 4-4-2:











Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #342 på: August 02, 2018, 00:09:21 »



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #343 på: August 02, 2018, 00:11:02 »



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #344 på: August 02, 2018, 07:22:17 »
James Money
Just finished up reviewing the latest cut of the #LUFC programme airing on Sky Sports Football tomorrow. Lots of great people featured, one guy especially. Hope fans enjoy the passion we see from him everyday. 8pm tomorrow evening. #MOT




Program om Leeds-trener Bielsa på Sky Sports Football kl 21 norsk tid i kveld!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #345 på: August 02, 2018, 07:28:46 »
Bielsas ankomst til klubben har gjort det lettere å anskaffe bedre spillere. Særlig PL-klubber anser talentene sine i trygge hender når de låner dem ut til Bielsas Leeds. Dette bør man merke seg i klubbledelsen. Når Bielsas engasjement en gang tar slutt, må vi aldri mer få flere tusseladdansettelser av typen Evans og Heckingbottom. Leeds må alltid ansette vel meritterte trenere, da spillere ønsker å spille under slike.

http://www.skysports.com/football/news/11715/11456965/victor-orta-says-marcelo-bielsas-arrival-at-leeds-helps-club-in-transfer-market
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #346 på: August 02, 2018, 07:44:21 »
Victor Orta says Marcelo Bielsa's arrival at Leeds helps club in transfer market

Leeds United's director of football Victor Orta says the influence of head coach Marcelo Bielsa can only help the club in the transfer market.

By Tim Thornton
Last Updated: 01/08/18 10:03pm
New Leeds United manager Marcelo Bielsa during a press conference at Elland Road

Leeds made their fifth summer signing on Tuesday when they completed a deal for Middlesbrough striker Patrick Bamford.


Leading Leeds United
Is Marcelo Bielsa the man to return Leeds to the glory days? We go exclusively behind the scenes in the build up to the new season.

Leading Leeds United

They have already signed two players on loan from Chelsea in this window, Lewis Baker and Jamal Blackman, and they also secured a loan deal for Manchester City winger Jack Harrison on Monday.

And Orta revealed: "It's true that when we discuss with big clubs about loans they feel more open.

"They trust players in the hands of Bielsa."

Leeds have adopted a different transfer strategy this summer, focusing on the English market for recruitment.

Patrick Bamford joined Leeds earlier this week

And Orta says Bielsa is fully on board with what they are trying to achieve.

"I feel a good synergy with the coach in the transfer market. Bielsa knows his philosophy and that is helpful for the director of football," he added.

Orta was speaking on a special programme, 'Leading Leeds United', which airs on Sky Sports Football on Thursday night at 2000.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Blank_File

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #347 på: August 02, 2018, 09:31:21 »
James Money
Just finished up reviewing the latest cut of the #LUFC programme airing on Sky Sports Football tomorrow. Lots of great people featured, one guy especially. Hope fans enjoy the passion we see from him everyday. 8pm tomorrow evening. #MOT




Program om Leeds-trener Bielsa på Sky Sports Football kl 21 norsk tid i kveld!

Hadde likt å se dette programmet. Er det noen som har en idé om hvor vi kan finne en "kopi"?

DenHviteYeboah

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #348 på: August 02, 2018, 10:39:02 »
Bielsas ankomst til klubben har gjort det lettere å anskaffe bedre spillere. Særlig PL-klubber anser talentene sine i trygge hender når de låner dem ut til Bielsas Leeds. Dette bør man merke seg i klubbledelsen. Når Bielsas engasjement en gang tar slutt, må vi aldri mer få flere tusseladdansettelser av typen Evans og Heckingbottom. Leeds må alltid ansette vel meritterte trenere, da spillere ønsker å spille under slike.

http://www.skysports.com/football/news/11715/11456965/victor-orta-says-marcelo-bielsas-arrival-at-leeds-helps-club-in-transfer-market
Helt enig! Og det har vi hevdet lenge....men noen er jo uenige i det også....

Jon R

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #349 på: August 02, 2018, 10:52:38 »
Bielsas ankomst til klubben har gjort det lettere å anskaffe bedre spillere. Særlig PL-klubber anser talentene sine i trygge hender når de låner dem ut til Bielsas Leeds. Dette bør man merke seg i klubbledelsen. Når Bielsas engasjement en gang tar slutt, må vi aldri mer få flere tusseladdansettelser av typen Evans og Heckingbottom. Leeds må alltid ansette vel meritterte trenere, da spillere ønsker å spille under slike.

http://www.skysports.com/football/news/11715/11456965/victor-orta-says-marcelo-bielsas-arrival-at-leeds-helps-club-in-transfer-market
Helt enig! Og det har vi hevdet lenge....men noen er jo uenige i det også....
En klubb som Leeds vil alltid tiltrekke seg spillere. En merittert manager vil naturligvis gjøre det enda mer attraktivt å komne hit,  men først og fremt er det penga som rår ref Vydra.

Merkelige greier dette, for bàre noen dager siden var det full panikk i leiren fordi «ingen» syntes å ville komme til Leeds. Orta var udugelig, Rad hadde «rømt» og fikk massiv kritikk fordi vi ikke ville betale «markedspris» og «markedslønn» for gode spillere.  ::)
Jon R.

Bjorn

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #350 på: August 02, 2018, 10:54:13 »
Bielsas ankomst til klubben har gjort det lettere å anskaffe bedre spillere. Særlig PL-klubber anser talentene sine i trygge hender når de låner dem ut til Bielsas Leeds. Dette bør man merke seg i klubbledelsen. Når Bielsas engasjement en gang tar slutt, må vi aldri mer få flere tusseladdansettelser av typen Evans og Heckingbottom. Leeds må alltid ansette vel meritterte trenere, da spillere ønsker å spille under slike.

http://www.skysports.com/football/news/11715/11456965/victor-orta-says-marcelo-bielsas-arrival-at-leeds-helps-club-in-transfer-market
Helt enig! Og det har vi hevdet lenge....men noen er jo uenige i det også....
En klubb som Leeds vil alltid tiltrekke seg spillere. En merittert manager vil naturligvis gjøre det enda mer attraktivt å komne hit,  men først og fremt er det penga som rår ref Vydra.

Merkelige greier dette, for bàre noen dager siden var det full panikk i leiren fordi «ingen» syntes å ville komme til Leeds. Orta var udugelig, Rad hadde «rømt» og fikk massiv kritikk fordi vi ikke ville betale «markedspris» og «markedslønn» for gode spillere.  ::)

Ups and downs i liten skala..  ;D ;D
Marching On! 4276

auren

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #351 på: August 02, 2018, 10:57:42 »
Bielsas ankomst til klubben har gjort det lettere å anskaffe bedre spillere. Særlig PL-klubber anser talentene sine i trygge hender når de låner dem ut til Bielsas Leeds. Dette bør man merke seg i klubbledelsen. Når Bielsas engasjement en gang tar slutt, må vi aldri mer få flere tusseladdansettelser av typen Evans og Heckingbottom. Leeds må alltid ansette vel meritterte trenere, da spillere ønsker å spille under slike.

http://www.skysports.com/football/news/11715/11456965/victor-orta-says-marcelo-bielsas-arrival-at-leeds-helps-club-in-transfer-market

Men det aller viktigste er faktisk å ansette en trener som forfekter den samme fotballfilosofien som Bielsa. Hadde Warnock kommet inn etter to år med Bielsa så hadde det jo vært helt på tryne, selv om Warnock er en "stor" manager. Da vil jeg heller ha en "ukjent" up and coming manager som ønsker samme fotball som Bielsa. Men aller helst en merittert trener som har de samme ideene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #352 på: August 02, 2018, 11:01:54 »
Bielsas ankomst til klubben har gjort det lettere å anskaffe bedre spillere. Særlig PL-klubber anser talentene sine i trygge hender når de låner dem ut til Bielsas Leeds. Dette bør man merke seg i klubbledelsen. Når Bielsas engasjement en gang tar slutt, må vi aldri mer få flere tusseladdansettelser av typen Evans og Heckingbottom. Leeds må alltid ansette vel meritterte trenere, da spillere ønsker å spille under slike.

http://www.skysports.com/football/news/11715/11456965/victor-orta-says-marcelo-bielsas-arrival-at-leeds-helps-club-in-transfer-market

Men det aller viktigste er faktisk å ansette en trener som forfekter den samme fotballfilosofien som Bielsa. Hadde Warnock kommet inn etter to år med Bielsa så hadde det jo vært helt på tryne, selv om Warnock er en "stor" manager. Da vil jeg heller ha en "ukjent" up and coming manager som ønsker samme fotball som Bielsa. Men aller helst en merittert trener som har de samme ideene.

auren

Veldig enig med deg auren. Mange klubber som har lykkes slik. Men her blir planer og visjoner sablet ned hver dag så de fleste hadde vel ønsket seg en dinosaur med stikk motsatt spillerstil.
Ett skritt frem, to tilbake osv osv.

kongsmo

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #353 på: August 02, 2018, 11:02:04 »
Bielsas ankomst til klubben har gjort det lettere å anskaffe bedre spillere. Særlig PL-klubber anser talentene sine i trygge hender når de låner dem ut til Bielsas Leeds. Dette bør man merke seg i klubbledelsen. Når Bielsas engasjement en gang tar slutt, må vi aldri mer få flere tusseladdansettelser av typen Evans og Heckingbottom. Leeds må alltid ansette vel meritterte trenere, da spillere ønsker å spille under slike.

http://www.skysports.com/football/news/11715/11456965/victor-orta-says-marcelo-bielsas-arrival-at-leeds-helps-club-in-transfer-market

Men det aller viktigste er faktisk å ansette en trener som forfekter den samme fotballfilosofien som Bielsa. Hadde Warnock kommet inn etter to år med Bielsa så hadde det jo vært helt på tryne, selv om Warnock er en "stor" manager. Da vil jeg heller ha en "ukjent" up and coming manager som ønsker samme fotball som Bielsa. Men aller helst en merittert trener som har de samme ideene.

auren
Pep må jo være en perfekt etterfølger av Bielsa?

Sent fra min E5823 via Tapatalk

"SNIFFER"

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #354 på: August 02, 2018, 19:47:56 »
Leeds United boss Marcelo Bielsa excited by the latest test in wide and varied career

Phil HayPublished: 18:15
 ON THE BALL: Leeds United head coach Marcelo Bielsa
ON THE BALL: Leeds United head coach Marcelo Bielsa
Kes, the Ken Loach masterpiece, is high on the British Film Institute’s list of movies to watch before the age of 14.


Now 63, Marcelo Bielsa came late to that party but at the end of Leeds United’s pre-season friendly at Oxford last week a DVD of the film was spotted in the away dug-out, sat on top of his notebooks and bags.

 Leeds United head coach Marcelo Bielsa.' Picture: Jonathan Gawthorpe
Leeds United head coach Marcelo Bielsa.' Picture: Jonathan Gawthorpe
Football and the lure of taking Leeds by the horns drove ‘El Loco’ to these shores but Bielsa came with a promise to immerse himself in his new surroundings: improve his English, embrace the locality and discover God’s Own Country.

Kes turns 50 next year and few productions are more Yorkshire at heart. What Bielsa thought of it and how the film fell into his hands is anyone’s guess.

At the Championship’s coalface, his faculties will be tested too. Bielsa’s career has taken him to six different countries and three different continents while creating a mass of devotees behind him but the kill-or-be-killed ethos of the Championship should prove an education.

When Leeds unveiled him at a media briefing on June 25, Bielsa had evidently done his homework.

To give sense to any project or any plans for the future in a football sense, what drives you is having that desire, that hope and that belief that you carry out everything everyone wants, and achieve what everyone wants.

Marcelo Bielsa
“It maybe exceeds what I’ve originally heard about the league here,” he said, “but I’ve heard it’s the sixth or seventh best league in the world.”

Bielsa seemed enthused by that, saying he had a “real flavour and a real desire to start participating in this league.” Stoke City at home on Sunday, Leeds’ first game of the new season, is as good a taste as he will get.

No club have spent more than Stoke and no club is more fancied to win the title. There are no looseners or gimmies to start with: just an immediate dive into the most difficult of examinations.

Leeds were brittle at home last season, devoid of the aura they created at Elland Road with Garry Monk during the 2016-17 season. Bielsa said he did not see why the ground should instill any tension in his players.

“Having my first game at home and to have the kind of belief and excitement in what’s going to be a sell-out crowd, making it like a Premier League game, that for me is something to be really excited about, rather than it be considered a problem,” Bielsa said. “It’s something which really stimulates me. It’s an incentive.

“There are no easy games in football. We never think about an easy game as a manager but we are naturally optimistic most of the time. To give sense to any project or any plans for the future in a football sense, what drives you is having that desire, that hope and that belief that you carry out everything everyone wants, and achieve what everyone wants.”

Most of the clubs who Bielsa has worked for wanted something specific from him. Newell’s Old Boys, the first side he managed, wanted the feel of silverware again. In Mexico, teams like Atlas wanted his expertise with youth development and scouting. Athletic Bilbao, Marseille and Lille thought Bielsa could elevate them in their domestic leagues. Bilbao had most to thank him for when his time was up. And at Leeds, he is trying to end 14 years of slumber in the EFL. In every job he has done it his way, for better or worse. His work at Elland Road is proving no different.

Bielsa winds up with a copy of Kes, Leeds wind up with Kalvin Phillips as a makeshift centre-back. Bielsa tries to enhance his English, the club’s players learn how to understand the urgings of a head coach who speaks in Spanish. He has sought no attention since he came to the fore and courted no publicity, maintaining a silence which adds to his mystique. There was quiet amusement when Bielsa was seen dropping into McDonalds on the A59 an hour or so after Leeds’ pre-season friendly at York City.

Bielsa’s personality will be part of the ride this season. His tactics are a non-negotiable part of the deal for any club appointing him. Leeds knew what to expect and at a cost of more than £2m a year, they are in for drama one way or another.

“We almost have an obligation as managers to put into place what we believe and what we think is right,” Bielsa said. “We can’t convince people to do what we say and follow us if we don’t believe ourselves. You always imagine being part of some success and that motivates you. It makes you emotional.”


YEP
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #355 på: August 02, 2018, 20:52:06 »
Leeds United manager Marcelo Bielsa ‘scary’ but is making all the right noises

Marcelo Bielsa was always destined to be a big noise in the Championship, and Leeds midfielder Kalvin Phillips says the volume has been high since the Argentine arrived at Elland Road.

Phillips says even the language barrier has not prevented former Chile manager Bielsa imposing his personality on Leeds.

The Bielsa era starts in earnest on Sunday with a home game against Stoke City, and Phillips believes the presence of the “scary” Bielsa will be felt, not least by his colleagues in the dugout.

“He shouts a lot,” said Phillips. “To be fair, he doesn’t really shout at the players. If we do something wrong, he’ll shout at his staff and they tell us. He’s quite emotional.

“He’s very highly motivated so if you aren’t doing something right, he goes out of his way to make sure you know about it. He does look scary but he is human. He does tell jokes and have a laugh, he’s just passionate about what he does.

“The language barrier is hard but there are translators who speak English so it’s all a bit easier now.”

Bielsa’s arrival has seen Leeds installed among the favourites to reach the Premier League and Phillips, 22, says the players are enjoying the change.

“He knows a lot about football and he wants to make sure we know exactly how we’re going to play,’’ added Phillips.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #356 på: August 02, 2018, 22:51:31 »
Leeds United’s clever additions boost core group that Marcelo Bielsa already has faith in

Phil HayPublished: 21:03
 BREAKING THE BANK: Leeds United's owner Andrea Radrizzani was so desperate to land Marcelo Bielsa that the club are paying him �2m a year.
BREAKING THE BANK: Leeds United's owner Andrea Radrizzani was so desperate to land Marcelo Bielsa that the club are paying him �2m a year.
THE seeds of Marcelo Bielsa’s demise at Marseille in 2015 were sown in the boardroom rather than the dressing room. Trust was lost and relationships broke down at the highest level of the club but Bielsa’s squad, almost to a man, were sorry to see him go.


Steve Mandanda, his goalkeeper and captain, credited the Argentinian with making “almost everyone in this group of players progress” and there are echoes in that remark of the trait which Bielsa will be most reliant on as head coach of Leeds United: the power to upgrade and alter the limitations of footballers left behind by other managers. Leeds’ answer to last season’s theatrics has been to change the director while retaining much of the cast.

 TIGHT-LIPPED: Marcelo Bielsa has not given much away since taking charge at Leeds United.
TIGHT-LIPPED: Marcelo Bielsa has not given much away since taking charge at Leeds United.
Before signing a two-year contract at Elland Road, Bielsa subjected himself to footage of every minute of last season – all on VHS – to see what he was getting himself into. When Leeds asked for his observations, he told them that he was happy to work with a large core of the existing squad.


Some players he rejected and United’s cull has run into double figures but Bielsa put no pressure on Andrea Radrizzani to rebuild the team from back to front.

It was, on the face of it, an unexpected vote of confidence from a fastidious coach. Leeds lost 20 games last season and conceded 64 goals. Discounting pre-season friendlies and their tour of Myanmar, they have not won away from home since Boxing Day. There were managers out there who would have torn up a unit so flaky without any sense of guilt but Bielsa saw scope for meaningful, marginal gains in many who he inherited. The needs and objectives in the transfer window, he said, “weren’t to be highly exaggerated”.


Leeds have not done much to alter that rhetoric. There is a definite juxtaposition between the recruitment of the highest-paid manager in almost a century of football at Elland Road, on more than £2m a year, and the considered treatment given to a squad defined as mid-table by the most recent Championship term.

He has said so little in public since his first press conference - nothing, in fact – that there is no way of guessing his mind without him articulating his thoughts.

Phil Hay
The slow rate of business at Elland Road was not intentional and much of this summer told a tale of a club who lost time to negotiations which failed when talks came down to brass tacks but there was never a plan to match Nottingham Forest in filling a bus with new signings. There was no desire either for a repeat of last summer, when Leeds spread their cash thinly across too many deals and discovered that in the European market an owner often gets what he pays for.

Radrizzani, United’s majority shareholder, wants promotion this season. Neither he nor Leeds will say that publicly and their delayed activity in the transfer market felt like a contradiction. But there have been changes to the business model in the past few months: the sale of a 12 per cent stake in the club to the investment arm of the San Francisco 49ers in return for hard cash, the employment of a head coach earning far in excess of the salaries of his two predecessors and the willingness to engage players as expensive as Matej Vydra or Abel Hernandez. If Radrizzani’s five-year plan of ownership is even intact, year two cannot afford to be the washout year one became.


The initial problem with Leeds’ recruitment strategy was money. They stretched to pay Bielsa what he wanted, well aware that the 63-year-old could name his price, but Hernandez’s package as a free agent was deemed too expensive and Vydra priced United out by asking for more than £50,000 a week.

The Championship would once have laughed at a demand like that but in a division where Stoke City are signing Tom Ince, James McClean and Benik Afobe without troubling the bank manager, salaries and fees are on the rise. Derby County gazumped Leeds with a considerably higher wage offer to Florian Jozefzoon and while Leeds believed they were targeting the right calibre of player, they found in certain instances that they lacked the financial might to tip the balance in their favour.

In an expensive seller’s market there is only so much Radrizzani is willing to risk but latterly United’s persistence came good. Barry Douglas is a five-star solution to the gaping hole at left-back, the best Championship player in that position last season and a defender with pace and assists in his game. Patrick Bamford has scored goals in this league and might find that a fresh start taps into his old potential. Both are clever additions in the weakest areas and both at the required standard, creating a starting line-up with more class and balance.

Bielsa might have been frustrated by parts of this window or he might have sympathised with the strain Leeds were under. He has said so little in public since his first press conference – nothing, in fact – that there is no way of guessing his mind without him articulating his thoughts. In the meantime, his coaching and ethos have taken hold; the high press, the use of advanced full-backs, the redeployment of Kalvin Phillips as a virtual centre-back and Adam Forshaw as a No 10. Bielsa wanted a lean squad in terms of numbers but United’s players, after weeks of double sessions, look healthy and conditioned. Bielsa is so fixated on players being in perfect shape that Jamal Blackman missed the first three of the club’s friendlies to work on his core fitness.


There are, in spite of that, variables Bielsa cannot control. The intensity of the Championship requires a certain size and quality of squad and he will learn about the reality of English scheduling in a relentless first month of the season. It would threaten to make him feel his age were Bielsa not the sort of man who watches 70-plus hours of football before accepting a job. There are coaches in the league with more expensive resources and it will be clear before long if his faith in Leeds’ existing players is well placed. Bielsa was, and is, the patron saint of ambitious, vibrant football but few opponents in all his years will have steamed in like Millwall when Leeds brave the perennial mayhem of Bermondsey in September.

In his first press conference Bielsa was careful not to presume too much of his own talent. “I think if you are trying to predict the future, you are almost becoming a demagogue rather than a football coach,” he said. “It’s better to be reasonable and measured and not give sweeping predictions.” The fact remains that at no point in 99 years have Leeds stacked more money or hope on the expertise of their head coach. And in all Bielsa’s 63 years, few achievements would exceed the marvel of promotion this season.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #357 på: August 03, 2018, 00:22:52 »
"There was a telling conversation between the two after the midfield general had just won the Serie A title with Inter in 2000. "Do you not realise, Bielsa asked Simeone, "That no one apart from the fans is going to remember this title? You can't call that fotball.


Eg håpar me har funne vår trenar. 62 år, men pytt.

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #358 på: August 03, 2018, 13:05:10 »
Marcelo Bielsa
Mulighetene som er gitt meg av Radrizziani og styret er mer enn jeg fortjener!




Yorkshire er som mitt hjemsted i Argentina!




Han stortrives med andre ord!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #359 på: August 03, 2018, 13:07:09 »
Kort oppsummering etter dagens pressekonferanse:

Bielsa has provided little in the way of transfer insight since taking the Leeds reins, other than to state he was happy for the squad to be pruned when he took over. That has certainly happened, with Ronaldo Vieira becoming the 12th player to leave the club this summer either on loan or permanently when he joined Sampdoria in a shock move earlier this week. The number of exits haven’t been matched by the arrivals, with only five secured, three of whom are on season-long loans. The capture of Patrick Bamford has been warmly welcomed as Leeds fulfilled their urgent need for a proven goalscorer, but the squad is crying out for reinforcements in key positions. Little wonder Bielsa, speaking today through a translator, would welcome more signings. The team needs a senior centre-back, a central midfielder of class and experience after the Vieira sale and Adam Forshaw injury blow, as well as another goalscorer to back up Bamford.

2-3 spillere......enig.