Skrevet av Emne: Ex-Manager / Head coach: Marcelo Bielsa  (Lest 404024 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Kontakinte

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #660 på: November 10, 2018, 15:06:25 »
Will Leeds United’s form implode – or is ‘Bielsa burnout’ just a myth? An investigation

Leeds sit top of the Championship but, with injuries piling up, concerns have been raised they are about to fall prey to an 'old' problem

Jon MackenzieFriday November 9th 2018
 

Glimrende lesing! :)

Det er dette jeg har fått mer og mer mistanke om - 'burnouten' har ikke skjedd så ofte som myten tilsier.

Skadene våre i høst kan også vise seg som en blessing in disguise.

Det er ikke sikkert vi rykker opp, men sannsynligvis vil det ha med andre faktorer å gjøre enn burnout…

Bring on WBA :)
Selv om jeg! "hater" disse landslagspausene, så kan det hende Nationsleague har hjulpet oss litt  ;)

chief

1 4 all and all 4 1

roaldv

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #662 på: November 10, 2018, 15:22:43 »

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #663 på: November 18, 2018, 22:51:30 »
Under 16 spiller også Bielsa-ball og skårer!


https://twitter.com/morton1984/status/1063522100886077440?s=12


 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #664 på: November 26, 2018, 15:23:45 »
Leeds boss Bielsa reveals what has surprised him in Championship

Date published: Monday 26th November 2018 1:40

 
Leeds boss Marcelo Bielsa says the quality of the Championship has taken him by surprise and believes the division is yet to take shape.

Leeds are third after Saturday’s win over Bristol City, just three points behind leaders Norwich and well placed heading into the busy December schedule.

Bielsa’s men face Reading at Elland Road on Tuesday night and they could return to the top of table if they win and the Norwich and Middlesbrough results go their way.

In fact just six points separate the top seven teams and asked on Monday if he was surprised by how close the Championship is, he replied: “I already knew that it was going to be a difficult competition but I was not expecting that many teams would be able to fight for the first ranking. And I also thought it would be easier for some teams to show they had a good level.”

The Argentinian coach was then asked whether the division, with 18 games gone, was starting to take shape.

“I don’t think so,” said Bielsa, whose men have lost just three games this term.

Bielsa, who brushed off Bristol City boss Lee Johnson’s ‘lucky’ comments, was also asked if Leeds were ahead of where he thought they would be with three months gone.

“I’ve been asked this question many times, during different moments of the season,” added Bielsa.

Marcelo Bielsa TEAMtalk
“I’m never sure that the good moments will last and I’m not sure that we won’t be able to overcome our difficult moments. What we can’t manage are the opportunities.

“So how many times are we going to play well and when we have our downs and if we think that we will always play well we are ignoring the reality that all the teams go through. Until today all the leading teams have had ups and downs.

“The most important thing is how we arrive at the crucial moment, in which condition we are in the crucial moments which will decide the competitions.

“When you play the last games of the Championship. When you play the last 15% of the games. When the position that you have in the table before the last 15% of the games allows you to make the definite calls.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #665 på: November 28, 2018, 22:22:49 »
Bielsa ikke uroet over keeper-situasjonen i Leeds. Satte foten ned for nødinnkjøp av keeper. Mener Huffer og Miazek er gode nok. Han er en kald fisk, Bielsa.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-goalkeeper-transfer-bielsa-15478926
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #666 på: November 28, 2018, 23:48:06 »
Bielsa ikke uroet over keeper-situasjonen i Leeds. Satte foten ned for nødinnkjøp av keeper. Mener Huffer og Miazek er gode nok. Han er en kald fisk, Bielsa.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-goalkeeper-transfer-bielsa-15478926

Herlig!

Skal vi få frem ungdommen må dem satses på. Dem må få sjansen når den kommer. Det er nettopp det som gjør at de kommer sultne på trening hver eneste dag. Dem vet det er muligheter.

Vi har en enorm bredde på stopperplassen. Bielsa har sagt det hele tiden.

Spent på om vi låner keeper i januar. Vet hva jeg ville gjort, men han blir jo ikke kalt En Loco for ingenting!

Sølvreven

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #667 på: November 29, 2018, 01:36:52 »
Huffer han bevist at han er klar. Herlig
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #668 på: November 29, 2018, 12:37:09 »
Phil Hay's Column: The art of pure coaching and the mind of Marcelo Bielsa, where individuals come second

The endearing, paternal side to Marcelo Bielsa’s personality will give Leeds United a sharp sense of guilt if they reach a day where Rosario’s finest has outstayed his welcome. Sacking Bielsa must be less like shooting Bambi than throwing Mufasa down a gorge, in full sight of everyone.

Updated: 06:28 Thursday 29 November 2018
Leeds United head coach Marcelo Bielsa.
Leeds United head coach Marcelo Bielsa.
Published: 15:30 Wednesday 28 November 2018

Patrick Bamford piqued his sense of fun last week when he pinged a training-ground volley over the head of Will Huffer, in the casual, easy-as-that way which natural strikers do. Bielsa’s 40-yard run to celebrate with him – not quite Jose Mourinho down the touchline at Old Trafford but at a steady pace for a 63-year-old – was caught on camera and showed another side to the character of a coach who never gives the whole picture away.

Marcelo Bielsa watches from his bucket with assistant Pablo Quiroga alongside him during Leeds United's win over Bristol City on Saturday.
Marcelo Bielsa watches from his bucket with assistant Pablo Quiroga alongside him during Leeds United's win over Bristol City on Saturday.
His bear-hug stole the moment and Bamford’s finish was unerringly sweet but more telling from Leeds United’s perspective was the sight of Bamford twisting, turning and finishing cleanly in the way that a competitive game would force him to. Three months on from snapping a knee ligament, the forward is almost over the hill. Bielsa called his celebration a “spontaneous reaction when I saw a beautiful goal” but part of him should have been punching the air at the thought of Bamford on the way back.

You would assume Bielsa thinks that way but one of his idiosyncrasies is his approach to individual talent. Bielsa admires and appreciates it and puts it to work but the concept of key players seems alien to him. There was no grading of talent at Thorp Arch over the summer; only a clean and simple divide between those who were good enough and those who weren’t. He has Samuel Saiz on the bench because that’s where Saiz happens to be and it could be anyone else if Bielsa’s “obligation to the whole team” dictates it. His announcement last Thursday that he had no goalkeeper available was like a caretaker saying he was short of a light bulb and would pick one up on the next big shop.

In seasons gone by, when the Football League’s now-defunct emergency loan window combated these things, there were managers at Leeds who would have signed, or asked to sign, a keeper and a centre-back before Saturday’s game against Bristol City. The circumstances justified some urgency but Huffer got the nod from Biesla on Thursday, even though Leeds were ready to dig around for a keeper and special dispensation from the EFL appeared to be forthcoming.

It is possible that Bielsa was influenced by the fact that EFL clubs are barred from making emergency loans from the Premier League, an odd rule which drastically cuts the options in front of a Championship manager. But five months of watching Bielsa work suggests the continunity of a keeper, however raw, who has been under his wing and knows the routine suits him better than an interloper signed on a seven-day deal. Bielsa is plainly resistant to dropping players. His decision to hold back Jamal Blackman said as much and so did his line-up on the first day of the season: one new signing in left-back Barry Douglas but 10 players who had been working with him from the off.

In that environment, Bamford will remain in the background for a while longer yet. He and Izzy Brown are on the same page, almost over serious injuries – albeit one more serious than the other – and training in full view of Bielsa and his staff. Brown expected to play 90 minutes of an Under-23s’ win at Sheffield United on Monday but, having missed that trip, should appear in a Premier League Cup tie against Newcastle United tomorrow. It would not be a shock to see Bamford feature on Tyneside too. They are advancing, softly, softly, in time with the schedule set by Leeds when the club predicted that both would be fully fit before the end of the January transfer window.

These are big players up Bielsa’s sleeve, one who took Middlesbrough to the play-off final with 19 goals in 2015 and another who won the play-off final with Huddersfield Town two years later. United’s head coach is self-aware enough to see that Bielsa-ball in the past three months has been flatter than Bielsa-ball as it was branded in August but he has ticked off 18 matches without anything like a squad at full strength. By the time Huffer and Aapo Halme saw Leeds through Saturday’s win over Bristol City, the narrative was not so much about how weak the squad had become as how strong the existing squad could get.

Leeds will not escape the clamour for clever investment in January, and wasting a winter window is a folly this of all clubs should understand, but it is pointless telling Bielsa that or expecting him to follow convention. He has his squad and he has academy players behind it, ready for situations like Saturday. If a shortage of players ever gets desperate then that, to him, is the way the dice roll. It might sound stubborn but it feels more like a battle of idelogies: one which says transfers are needed to get a club promotion, another which says coaching and culture can have the same effect.

Everyone remembers 2011 and 2016, the winter windows in which Leeds did precious little and paid for their inertia with a place in the play-offs. The difference with Bielsa is that his squad has something else to offer: two players in Bamford and Brown who have hardly kicked a ball for him. There are coaches alongside him in the Championship, and some who held his job before him, who would like the promise of that.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #669 på: Desember 11, 2018, 21:08:02 »
OK, dette må være BS. Pure BS. Hadde vært mer hold i rykter om at Rune Rudberg skulle ha giftet seg Ariana Grande.

http://sportwitness.co.uk/us-reports-link-leeds-uniteds-marcelo-bielsa-taking-mls-club/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #670 på: Desember 13, 2018, 08:32:04 »
Amital Winehouse

EXCLUSIVE - Atlanta United are NOT chasing #LUFC boss Marcelo Bielsa as their new manager, says president Darren Eales:

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-6489233/amp/Atlanta-United-NOT-chasing-Leeds-boss-Marcelo-Bielsa-replace-outgoing-Tata-Martino.html
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #671 på: Desember 16, 2018, 18:09:18 »
Barry O’Mahony

Cracking picture from David Blunsden/Getty Images of Leeds boss Marcelo Bielsa after the full-time whistle following Leeds away victory over Bolton yesterday.




Passion!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #672 på: Desember 20, 2018, 07:24:31 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #673 på: Desember 23, 2018, 22:53:05 »
Jeg synes Bielsa bør få skryt etter seieren mot Villa. God coaching er nevnt.

Men lagets innstilling om å gå for tre poeng på slutten borte mot et bra lag, når man kan være fornøyd med ett,  er noe som særprger Leeds denne sesongen.

Rett og slett en offensiv innstilling i hele laget fra start til slutt. I alle kamper.

Bielsa er en mester i å ta risiko (gode offensive bytter) og få godt betalt for det.

raggen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #674 på: Desember 23, 2018, 23:34:30 »
Jeg synes Bielsa bør få skryt etter seieren mot Villa. God coaching er nevnt.

Men lagets innstilling om å gå for tre poeng på slutten borte mot et bra lag, når man kan være fornøyd med ett,  er noe som særprger Leeds denne sesongen.

Rett og slett en offensiv innstilling i hele laget fra start til slutt. I alle kamper.

Bielsa er en mester i å ta risiko (gode offensive bytter) og få godt betalt for det.

helt enig... hevet ett øyebryn må jeg ærlig innrømme da han byttet davis med shack,men tenkte da at han ville gå for alle poengene
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kato

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #675 på: Desember 23, 2018, 23:49:46 »
Tatt 14 poeng som følge av det vi har snudd i andreomganger.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #676 på: Desember 23, 2018, 23:55:35 »
 
Marcelo Bielsa
@Frases_M_Bielsa
21 minutes ago
“A mi como cualquier entrenador me gusta defender en espacios reducidos y atacar en espacios amplios…”
Translated from Spanish by
Microsoft
"To me as any coach I like to defend in confined spaces and attack in large spaces..."
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #677 på: Desember 24, 2018, 10:48:39 »
Kan ikkje få fullrost Bielsa nok. Det han har gjort i Leeds er rett og slett bemerkelsesverdig bra! Pep har sine ord i behold når han en gang sa at Bielsa er verdens beste trener. Med det mente han evnen i å få ut det aller beste av hver eneste spiller i laget.
Men, vi må ikke glemme mennene bak Bielsa. De som fikk han inn i klubben og visste hva de ville få i Bielsa. Tanken var gal i utgangspunktet og det var INGEN som trodde at det var mulig å få en slik kapasitet til Leeds i Championship. Radrizzani og Orta har virkelig snudd kjerringa og bragt denne klubben til topps i Championship. Det viser seg faktisk at de spillerne Orta hentet inn forrige sesong ikke var så talentløse som mange mente. Det var bare treneren som var for dårlig. Og det har dei rettet opp i, til gagns!

Vi er inne i en rollercoaster av en sesong der vi kommer til å ende som champions!

God Jul til alle Leeds fans!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Josch

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #678 på: Desember 24, 2018, 11:58:35 »
Denne treneren kunne trent et topp Premier League lag. Ingen tvil. Jeg så kampen Cardiff - Man U på lørdag, og i går Villa - Leeds.

Solskjærs taktikk var ok og riktig. Men Bielsa (som har et mer samspilt lag) har en spillestill og coaching som fremstår som bedre. Særlig la jeg merke til tempo og omstilling til angrep i de to kampene. Han ville gjort det meget bra i PL. Husk at han nå bruker mest spillere fra egen stall og de vi mente var for dårlige i forrige sesong!!

Det er nå utvilsomt at flere PL-lag har fått øynene opp for Bielsa. Jeg er nesten sikker på at Leeds blir kontaktet dersom managere får sparken i PL denne sesongen eller neste sesong. I så fall er det best å rykke opp denne sesongen slik at han får en ny utfordring i Leeds med PL-fotball.

Det er naturlig at en slik trener ønsker å prøve seg i PL.

Spørsmålet er om Leeds nå er store nok (økonomisk) til å beholde en slik kapasitet.


stian

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #679 på: Desember 24, 2018, 12:37:56 »
Tja, Bielsa har lite å bevise som trener så jeg ser ikke helt for meg at han hopper på et tilbud midt i sesongen for å ta over et lag i bunnen av PL. Det stiller seg kanskje litt annerledes hvis en av de virkelig store banker på døra, f.eks ManU etter at han fra Manpower er ferdig.

For en detaljfrik som Bielsa tror jeg det sitter langt inne å forlate et prosjekt med halvgjort arbeid, så det skal forhåpentligvis mye til. Rykker vi opp i år er jeg ikke bekymret for at Bielsa glipper. Han har godt betalt, har enorm autoritet i klubben, en spennende gruppe unge spillere, og får et skikkelig transferbudsjett å rutte med. Han blir vår nye Wilko!

Blank_File

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #680 på: Desember 24, 2018, 13:01:44 »
Ja så vi ikke på dette tidligere? Jeg tror aldri han har forlatt en jobb for å trene noen andre. Enten har han fått sparken eller så har han gitt opp prosjektet. Det er bare nok et helt spesielt trekk ved Bielsa.

DenHviteYeboah

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #681 på: Desember 24, 2018, 14:29:03 »
Bielsa er magic :-*
Ønsker av hele mitt hjerte at han blir den nye Don for oss! Don Bielsa altså 8)

Hallgeir *

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #682 på: Desember 25, 2018, 01:58:16 »
Bielsa er magic :-*
Ønsker av hele mitt hjerte at han blir den nye Don for oss! Don Bielsa altså 8)

Helt enig. DHY.
  8)
« Siste redigering: Desember 25, 2018, 02:06:34 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #683 på: Desember 25, 2018, 13:13:13 »
Lufcdata

Leeds under Marcelo Bielsa in the Championship:

Top of the Championship
Most points won (48)
Most away points won (24)
Most chances created (314)
Most shots (351)
Most passes (11704)
Highest average share of possession (59.2%)
Second youngest average played used (24.8 years)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #684 på: Desember 25, 2018, 14:14:42 »
Det eneste som er helt sikkert er at vi må rykke opp så lenge vi har Bielsa, alt er for stor nedtur etter han. Hvis vi skulle mislykkes denne sesongen og neste sesong blir et antiklimaks, og vi ender opp med en up-and-coming type ala Heckingbottom så gir jeg opp!

Nå eller aldri...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #685 på: Desember 25, 2018, 16:39:21 »
Det eneste som er helt sikkert er at vi må rykke opp så lenge vi har Bielsa, alt er for stor nedtur etter han. Hvis vi skulle mislykkes denne sesongen og neste sesong blir et antiklimaks, og vi ender opp med en up-and-coming type ala Heckingbottom så gir jeg opp!

Nå eller aldri...
Rad har allerede prøvet og feilet og tatt kraftig selvkritikk på den type ansettelser etter fjorårsesongen. Han fulgte deretter opp med å hente Bielsa. I researchprosessen hadde han Conte etc under radaren. Tror derfor det er svært lite sannsynlig at han velger å gå den runden han tok det første året som eier, en gang til. Måtte evt være at Corberan rykket opp som nr 1, men da snakker vi om en helt annen type up-and-coming ansettelse enn TC og PH...
Jon R.

Hallgeir *

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #686 på: Desember 26, 2018, 13:11:23 »
Har sett på highlights fra Villa-kampen...

Jeg legger merke til at når Bielsa takker Villa-ledelsen for kampen, er det akkurat som om han er lei seg for at Leeds tok alle tre poengene. Legg merke til ansiktsuttrykket hans.

Han er virkelig litt av en karakter, den mannen.  8)
Super Leeds since 1968

Carl Fisker

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #687 på: Desember 26, 2018, 13:51:12 »
Har sett på highlights fra Villa-kampen...

Jeg legger merke til at når Bielsa takker Villa-ledelsen for kampen, er det akkurat som om han er lei seg for at Leeds tok alle tre poengene. Legg merke til ansiktsuttrykket hans.

Han er virkelig litt av en karakter, den mannen.  8)
Bielsa er selvfølgelig ikke lei seg, men viser medfølelse med den tapende part. Det har med høflighet å gjøre.

Hallgeir *

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #688 på: Desember 26, 2018, 14:08:56 »
Har sett på highlights fra Villa-kampen...

Jeg legger merke til at når Bielsa takker Villa-ledelsen for kampen, er det akkurat som om han er lei seg for at Leeds tok alle tre poengene. Legg merke til ansiktsuttrykket hans.

Han er virkelig litt av en karakter, den mannen.  8)
Bielsa er selvfølgelig ikke lei seg, men viser medfølelse med den tapende part. Det har med høflighet å gjøre.

Joda, har jo skjønt det, og derfor er han noe for seg selv. Det er jo få som gliser opp i ansiktet på den tapende part, men Bielsa har et ansiktsuttrykk som minner om en som lider.
 :)
Super Leeds since 1968

Larsen.

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #689 på: Desember 28, 2018, 11:03:27 »




Sent from my iPhone using Tapatalk
Pride of Yorkshire