Skrevet av Emne: Ex-Manager / Head coach: Marcelo Bielsa  (Lest 400781 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Cherry

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #840 på: Januar 16, 2019, 19:04:51 »
Frank Lampard blir jo fullstendig avkledd her.

Now going through every Derby formation and showing who plays where most often and how is changes. He knows how many minutes each player has played in each position. You sort of wonder if even Lampard knows this much about Derby.

 ;D ;D

Lampard sitter på bakerste rad og noterer, det meste ang Derby er informasjon han ikke ante om heller.... ;D
 

Kato

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #841 på: Januar 16, 2019, 19:05:17 »
"When I was a coach of Athletic Bilboa we played Barcelona in a final we lost 3-0. I gave all this information I have shown you on Barcelona to Pep Guardiola. He said to be you know more about Barcelona that me! I do this analyse to ease my anxiety."
 

Stut og Fjærkre

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #842 på: Januar 16, 2019, 19:05:27 »
Er Bielsa for åpen?

Phil Hay
‏
 
@PhilHayYEP
 2m2 minutes ago
More
Aside from anything else, it's unprecedented for a head coach to open up his analysis like this. Bielsa is literally laying out his entire strategy. #lufc


auren

Tror ikke det.
Lag kan ikke drille nye formasjoner bare fordi de skal møte oss.
først og fremst er dette en utrolig styrkedemonstrasjon, som samler klubben bak han.

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #843 på: Januar 16, 2019, 19:07:14 »
Adam Pope

MB says all this information is not committed to memory. He wants to convince us that all he is saying is true.
I think he had us at hello.#lufc

Bielsa showing us video which explains to us that he has studied 40 minutes video of how Derby attack to reduce to 8 minutes for players to view.

MB now has a table explaining the 4 systems and the players used by Derby 90 per cent of time.
The document shows how all of Derby’s systems have been analysed. Another analyses every player & where they’ve played
I can’t see how you can do this with pliers from the road tbh!

All the data on Harry Wilson is laid before us. He knew everything about the player who didn’t play
Bielsa as planned this superbly. Masterclass in teaching a lot of lessons to a lot of people at the same time. #lufc


MB thanks us for listening

To sum up he continues with an analysts of every player. To know who the players are, to know the system, which players play in the system. I don’t need to see an opponent train. I did it because it’s not wrong. It helps keep anxiety down.” #lufc

MB when beaten 3-0 by Barca when with Bilbao - Guardiola said Bielsa knew more about Barca than he did!

MB: “Said is the spying was so effective it would be more useful! “ #lufc


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Forever Whites

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #844 på: Januar 16, 2019, 19:08:34 »
For en mann!

Bare ikke denne CV'en gir for mange nye jobbtilbud...
Medlem 94237

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #845 på: Januar 16, 2019, 19:10:45 »
Adam Pope

MB: “I want to be judged for my intentions.
In my eyes I am not guilty. I feel I have done something that is not unlawful or with bad intentions.”

Bielsa packing his argument with big punches. Absolutely clear here that the English game not just #lufc have a genius in its midst
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #846 på: Januar 16, 2019, 19:12:13 »
Blir bare verre og verre:

He's now showing his analyse for Stoke... he's showing 26 games of Luton because of new manager Nathan Jones. Says they are looking at all of what he has shown from his previous set-ups etc.
 

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #847 på: Januar 16, 2019, 19:14:30 »
Adam Pope

MB to conclude: “We look at Stoke and it’s hard as the new coach has had 3 games. So we analysed the 26 games he (Nathan Jones) had at Luton.” #lufc

MB says “I’m not cheating. I knew everything I needed to know.”
With that he leaves with a thank you ... and having won coaching. #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cannavaro

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #848 på: Januar 16, 2019, 19:16:36 »
Cannavaro : Men til hvilken pris !? bot og poengtrekk , eller håpe på at EFL har hodene på rett plass ?
Jeg tror at både EFL of FA vil notere seg hva som skjer her. Bielsa er selvfølgelig ekstrem. Men, etter det jeg forstår så har Leeds-utsendinger oppholdt seg der hvor eventuelt vanlige folk eller publikum kan oppholde seg rundt treningsanlegg.  Det er vel ikke lovfelt noe sted hos FA og EFL at ansatte fra andre klubber IKKE kan oppholde seg der ??
Bielsa provoserer og utfordrer lover/regler, etikk og moral i engelsk fotball ved dette.  Uansett er det brukt forskjellige metoder hos Chelsea, Man Shitty og Scum tidligere år. Da skal fotballmyndighetene ha noe kunnskap om dette, men bare ikke SÃ… systematisk og grundig som vår mann Bielsa gjør dette.   Tipper at det i verste fall kan bli en bot til Bielsa for å "sette fotballen i vanry" eller noe sånt noe.......
MFLU - Miracles For Leeds United

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #849 på: Januar 16, 2019, 19:17:13 »
Adam Pope

Bielsa knows he didn’t need to send someone to watch training: “I do it because I’m stupid.”

Bielsa has left the building and makes it quite clear that anyone who doubts his methods of working really need to shake their heads.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #850 på: Januar 16, 2019, 19:17:29 »
 
Phil Hay
@PhilHayYEP

It comes down to anxiety for Bielsa - he says he analyses all of this because he's anxious to make sure he's got all his basis covered. Think the highlight of my time doing this job was his mic-drop at the end. "Thank you." Gone.

:D  :D  :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #851 på: Januar 16, 2019, 19:19:33 »
Pep Guardiolas  påstand om at Bielsa er verdens beste trener, har i kveld fått "mange flere kilo kjøtt på beina".  :)
Super Leeds since 1968

auren

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #852 på: Januar 16, 2019, 19:20:27 »
For en fyr!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #853 på: Januar 16, 2019, 19:22:26 »
Adam Pope

MB to conclude: “We look at Stoke and it’s hard as the new coach has had 3 games. So we analysed the 26 games he (Nathan Jones) had at Luton.” #lufc

MB says “I’m not cheating. I knew everything I needed to know.”
With that he leaves with a thank you ... and having won coaching. #lufc
Jones river seg i håret, akkurat nå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #854 på: Januar 16, 2019, 19:22:42 »
Som jeg har tenkt hele sesongen, men definitivt bekreftet gjennom denne smått sensasjonelle pressekonferansen:

Bielsa er et geni med et tilnærmet autistisk forhold til fotball. For en legende. Vi er heldige som har ham!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #855 på: Januar 16, 2019, 19:23:48 »
Tipper samtlige journalister føler på det samme som Hay og Mewis nå:

I cannot believe that
Wow. That was unlike anything I’ve ever seen.
A 70 minute lecture on Marcelo Bielsa’s legendary preparation work, no stone upturned.
Simply unbelievable.
A lot more to come here.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #856 på: Januar 16, 2019, 19:24:45 »
Pope kalte seansen «Masterclass in coaching».....gobsmacked!! ;)
 

RoarG

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #857 på: Januar 16, 2019, 19:25:00 »
Cannavaro : Men til hvilken pris !? bot og poengtrekk , eller håpe på at EFL har hodene på rett plass ?
Jeg tror at både EFL of FA vil notere seg hva som skjer her. Bielsa er selvfølgelig ekstrem. Men, etter det jeg forstår så har Leeds-utsendinger oppholdt seg der hvor eventuelt vanlige folk eller publikum kan oppholde seg rundt treningsanlegg.  Det er vel ikke lovfelt noe sted hos FA og EFL at ansatte fra andre klubber IKKE kan oppholde seg der ??
Bielsa provoserer og utfordrer lover/regler, etikk og moral i engelsk fotball ved dette.  Uansett er det brukt forskjellige metoder hos Chelsea, Man Shitty og Scum tidligere år. Da skal fotballmyndighetene ha noe kunnskap om dette, men bare ikke SÃ… systematisk og grundig som vår mann Bielsa gjør dette.   Tipper at det i verste fall kan bli en bot til Bielsa for å "sette fotballen i vanry" eller noe sånt noe.......
Hvordan det å være grundig og god i jobben kan sette noen i vanry er vanskelig å fatte.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #858 på: Januar 16, 2019, 19:28:05 »
Cannavaro : Men til hvilken pris !? bot og poengtrekk , eller håpe på at EFL har hodene på rett plass ?
Jeg tror at både EFL of FA vil notere seg hva som skjer her. Bielsa er selvfølgelig ekstrem. Men, etter det jeg forstår så har Leeds-utsendinger oppholdt seg der hvor eventuelt vanlige folk eller publikum kan oppholde seg rundt treningsanlegg.  Det er vel ikke lovfelt noe sted hos FA og EFL at ansatte fra andre klubber IKKE kan oppholde seg der ??
Bielsa provoserer og utfordrer lover/regler, etikk og moral i engelsk fotball ved dette.  Uansett er det brukt forskjellige metoder hos Chelsea, Man Shitty og Scum tidligere år. Da skal fotballmyndighetene ha noe kunnskap om dette, men bare ikke SÃ… systematisk og grundig som vår mann Bielsa gjør dette.   Tipper at det i verste fall kan bli en bot til Bielsa for å "sette fotballen i vanry" eller noe sånt noe.......
Hvordan det å være grundig og god i jobben kan sette noen i vanry er vanskelig å fatte.

Enig, Dette skal være fullstendig frifinnelse!
Alt annet vil være skandale.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Trond90

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #859 på: Januar 16, 2019, 19:30:27 »
For en legende!
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Andersen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #860 på: Januar 16, 2019, 19:35:48 »
Jeg håper bare at noen ignito fra EFL er på pressekonferansen , og ser hva Bielsa snakker om her !

Cannavaro

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #861 på: Januar 16, 2019, 19:37:42 »
Cannavaro : Men til hvilken pris !? bot og poengtrekk , eller håpe på at EFL har hodene på rett plass ?
Jeg tror at både EFL of FA vil notere seg hva som skjer her. Bielsa er selvfølgelig ekstrem. Men, etter det jeg forstår så har Leeds-utsendinger oppholdt seg der hvor eventuelt vanlige folk eller publikum kan oppholde seg rundt treningsanlegg.  Det er vel ikke lovfelt noe sted hos FA og EFL at ansatte fra andre klubber IKKE kan oppholde seg der ??
Bielsa provoserer og utfordrer lover/regler, etikk og moral i engelsk fotball ved dette.  Uansett er det brukt forskjellige metoder hos Chelsea, Man Shitty og Scum tidligere år. Da skal fotballmyndighetene ha noe kunnskap om dette, men bare ikke SÃ… systematisk og grundig som vår mann Bielsa gjør dette.   Tipper at det i verste fall kan bli en bot til Bielsa for å "sette fotballen i vanry" eller noe sånt noe.......
Hvordan det å være grundig og god i jobben kan sette noen i vanry er vanskelig å fatte.

Enig, Dette skal være fullstendig frifinnelse!
Alt annet vil være skandale.
Ja jeg poengterer at jeg sier " i verste fall" - fordi EFL tidligere har vist elendig dømmekraft og kompetanse, samt klart "nag" til Leeds.
MFLU - Miracles For Leeds United

Forever Whites

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #862 på: Januar 16, 2019, 19:39:02 »
Overskriften fra Sky Sports:  Leeds boss Marcelo Bielsa admits he spied on all opponents

De maler videre...
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #863 på: Januar 16, 2019, 19:42:14 »
The Sun - Nixon:

Alan Nixon
@reluctantnicko

I’m not shocked. Heard all about him from years back. But this is hilarious. Basically telling everyone else how to do it. A top man.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #864 på: Januar 16, 2019, 19:44:57 »
WACCOE1919 Toby#MOT
@Waccoe1919

We were all worried Bielsa would resign tonight...
Wouldn't surprise me to see our opposition managers all resisign now...

 ;D ;D ;D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #865 på: Januar 16, 2019, 19:51:25 »
Og at tidligere såkalte storspillere / trenere som har slengt med leppa ang denne saken , og engelsk presse rett og slett nå kan holde kjeft over en sånn leksjon over hvordan analysere hver enkelt motstander for hver kamp ! We are not dirthy anymore ! we are the genios team now !  ;D

RoarG

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #866 på: Januar 16, 2019, 20:00:27 »
Og at tidligere såkalte storspillere / trenere som har slengt med leppa ang denne saken , og engelsk presse rett og slett nå kan holde kjeft over en sånn leksjon over hvordan analysere hver enkelt motstander for hver kamp ! We are not dirthy anymore ! we are the genios team now !  ;D
Steve Bruce som dagen før en viktig kamp uroet seg over motstanderens viktigste spiller på pressekonferanse. Fikk vite at han var suspendert. Ja, så fikk Steve sparken etterhvert da.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

raggen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #867 på: Januar 16, 2019, 20:04:02 »
MANNEN er jo helt fantastisk.. jobber,drømmer og lever fotball jo!!! OG i tillegg er han VÃ…R head coach ;D ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

ibster

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #868 på: Januar 16, 2019, 20:26:52 »
For en mann!

Bare ikke denne CV'en gir for mange nye jobbtilbud...

MB motiveres ikke av penger men av selve utfordringen. Tror ikke han dumper oss nå.

Leedsfan

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #869 på: Januar 16, 2019, 20:32:32 »
Stakkars Lampard, han er jo helt avkledd nå! Hevnlysten og irritert Bielsa dette! Spillerne våre må jo elske dette:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.