Skrevet av Emne: Sesongen i Championship - 2018-19  (Lest 180376 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #90 på: August 01, 2018, 19:39:48 »
Stoke (h) 1-1
Derby (a) 2-0
Rotherham (h) 3-1
Swansea (a) 1-0
Norwich (a) 2-2
Boro (h) 2-0

8 poeng! Må vel sies å være OK med den motstanden.

auren


"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #91 på: August 01, 2018, 20:42:58 »
Stoke (h) 1-1
Derby (a) 2-0
Rotherham (h) 3-1
Swansea (a) 1-0
Norwich (a) 2-2
Boro (h) 2-0

8 poeng! Må vel sies å være OK med den motstanden.

auren

Hvis dine resultater er med Leeds nevnt først, blir ikke det 14 poeng?
Super Leeds since 1968

auren

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #92 på: August 01, 2018, 20:47:15 »
Stoke (h) 1-1
Derby (a) 2-0
Rotherham (h) 3-1
Swansea (a) 1-0
Norwich (a) 2-2
Boro (h) 2-0

8 poeng! Må vel sies å være OK med den motstanden.

auren

Hvis dine resultater er med Leeds nevnt først, blir ikke det 14 poeng?

Gjort med riktig tegn i forhold til hjemmelag og bortelag. Dvs vi taper 2-0 mot Derby, men vinner 2-0 mot Boro.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #93 på: August 01, 2018, 20:50:26 »
Stoke (h) 1-1
Derby (a) 2-0
Rotherham (h) 3-1
Swansea (a) 1-0
Norwich (a) 2-2
Boro (h) 2-0

8 poeng! Må vel sies å være OK med den motstanden.

auren

Hvis dine resultater er med Leeds nevnt først, blir ikke det 14 poeng?

Gjort med riktig tegn i forhold til hjemmelag og bortelag. Dvs vi taper 2-0 mot Derby, men vinner 2-0 mot Boro.

auren

Ok  8)
Super Leeds since 1968


Promotion 2010

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #95 på: August 02, 2018, 18:20:17 »
YEP gjennomgang:

Championship lowdown: A club-by-club guide to Leeds United's 2018/19 opponents


JOE URQUHART
Thursday 02 August 2018

We've asked reporters from every Championship club to give us the lowdown on their team ahead of the big kick-off this weekend.

Check out all the latest on the Whites opponents below and let us know who you're picking for promotion and relegation in the comments section at the bottom of the page.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/championship-lowdown-a-club-by-club-guide-to-leeds-united-s-2018-19-opponents-1-9282282/amp?__twitter_impression=true

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #96 på: August 03, 2018, 09:10:55 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #97 på: August 03, 2018, 11:56:41 »
Tippebladet TIPS sin spådom om hvordan det ender....

1. Stoke
2. Middlesbrough
--------------------
3. West Bromwich
4. Derby
5. Aston Villa
6. Leeds
- - - - - - - -  - - -
7. Nottingham F
8. Swansea

Nedrykk: Reading, Rotherham og Bolton
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #98 på: August 04, 2018, 13:45:58 »
2018/19 WRITER’S PREDICTIONS: MATT MCKEITH
Forget Mary, there’s something about Leeds United this summer and after what seemed to be a slow start to the transfer window, the club has gone out and done some pretty impressive deals up to now.  The Biesla era is taking shape and we all have no idea what this season will bring, but my god we’re all United right now and ready to give it a real crack.

One man who I can’t wait to pull on the white shirt is Patrick Bamford. A player who knows his way around the league and with great success. Have we finally found the player to fill the void left by Chris Wood, Lassoga who?

I’m here to tell you my stand out player and look no further than Barry Douglas, the new signing from newly promoted Wolves. I feel the club has snatched a gem for peanuts. What a player this lad was last season and was the league’s joint assist creator from left back, not forgetting the wand of a left foot he has. Can’t wait to see him tearing up the Championship up again.

Key Player – Barry Douglas

Predicating who will be Leeds’ rising star is always a tough ask, as we are blessed with some real emerging talent once again going into this 2018/2019. Ryan Edmundson has a real chance to make a claim and Tom Pearce had a stand out season last year.  I would have backed Bailey Peacock-Farrell but the signing of Jamal Blackman has pushed Bailey down the pecking order.

After joining the club in January for a reported £4 million and if he can stay fit and injury free Tyler Roberts could see this season as a chance to really kick stat his Leeds United career off. There’s no doubt about it the talent and raw pace is there, but is the fitness? Let’s hope so for the sake of my prediction of rising star.

Rising star – Tyler Roberts

All the right noises are coming from the club this summer. Let’s see what we can do and if Marcelo Biesla stays the season we have a chance like any other club. Stability is what the fans are crying out. It’s now fifteen seasons out of the big league and yes you guessed it we have had the same amount of Managers/Coaches and Dave Hockaday’s within that time. But something seems different this summer, what it is I can’t tell you yet but I feel we’ll upset a few this season. I’m going to be bold and go for it.

Prediction – Runners Up

http://rightinthegarykellys.com/201819-writers-predictions-matt-mckeith/
Super Leeds since 1968

Torpe-do

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #99 på: August 06, 2018, 19:16:41 »
Bakdelen med at me spelte så bra mot Stoke? Det er alt for lenge til neste kamp!

flynn

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #100 på: August 07, 2018, 00:02:51 »
Jeg oppfordrer til en viss edruelighet. Leeds har spilt en -1-  kamp så langt. Og vunnet. Selv om det var fortjent så kunne også denne kampen vippet motsatt veg. Noen som husker Coopers inngripen etter at Berardi mistet ballen, på stillingen 1-0?

I fjor slo vi også et nylig nedrykket lag tidlig, Sunderland. Det framsto der og da som en meget imponerende prestasjon, men det skulle snart vise seg at motstanden var langt svakere enn antatt.

Jeg syns også at Leeds spilte en meget god kamp på lørdag, og er optimist. Men, jeg tror vi gjør klokt i å roe reka en smule, og se an situasjonen etter 10-15 kamper

flynn

Eriksen55

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #101 på: August 07, 2018, 02:52:36 »
Jeg oppfordrer til en viss edruelighet. Leeds har spilt en -1-  kamp så langt. Og vunnet. Selv om det var fortjent så kunne også denne kampen vippet motsatt veg. Noen som husker Coopers inngripen etter at Berardi mistet ballen, på stillingen 1-0?

I fjor slo vi også et nylig nedrykket lag tidlig, Sunderland. Det framsto der og da som en meget imponerende prestasjon, men det skulle snart vise seg at motstanden var langt svakere enn antatt.

Jeg syns også at Leeds spilte en meget god kamp på lørdag, og er optimist. Men, jeg tror vi gjør klokt i å roe reka en smule, og se an situasjonen etter 10-15 kamper

flynn

Jeg er like begeistret for innsatsen vi la ned. Hvis det er sånn vi skal prøve å spille i 46 kamper så er jeg fornøyd. Det vil gi oss mange poeng ekstra.  Så får vi krysse fingrene for at vi ikke er utslitt når det drar seg til..

Så lenge jeg ser et lag som kjemper og kriger til krampa tar dem, så er jeg fornøyd. Mer kan vi ikke kreve i år :)

Promotion 2010

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #102 på: August 07, 2018, 07:21:54 »
Sheffield Wed i kjempetrøbbel. Helt på kanten av FFP:


James Allen

To try and explain this in a few tweets:
1. We’re on the brink of breaking P&S - so 17/18 losses were nearly as big as 16/17.
2. To avoid the same scenario next year, we need to turn ~£18m losses into almost break even - i.e. sell big.
3. The alternative is get promoted.. /1


4. Assuming we don’t, and haven’t sold the big assets (Bannan, FF, Hooper, Reach) we have a slew of players out of contract
5. We won’t be allowed to spend to replace them - no fees, no equivalent wages.
6. We would lose half a squad and have no allowable capacity to rebuild
/2


7. So here’s the rub.

Either, we right the ship now - or in January and recoup value from sales - probably at the cost of a promotion push.

Or, we make an unlikely run at it, but have a makeshift squad going into 19/20.

Your choices, #swfc
« Siste redigering: August 07, 2018, 07:32:01 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #103 på: August 07, 2018, 08:07:32 »
Sheffield Wed i kjempetrøbbel. Helt på kanten av FFP:


James Allen

To try and explain this in a few tweets:
1. We’re on the brink of breaking P&S - so 17/18 losses were nearly as big as 16/17.
2. To avoid the same scenario next year, we need to turn ~£18m losses into almost break even - i.e. sell big.
3. The alternative is get promoted.. /1


4. Assuming we don’t, and haven’t sold the big assets (Bannan, FF, Hooper, Reach) we have a slew of players out of contract
5. We won’t be allowed to spend to replace them - no fees, no equivalent wages.
6. We would lose half a squad and have no allowable capacity to rebuild
/2


7. So here’s the rub.

Either, we right the ship now - or in January and recoup value from sales - probably at the cost of a promotion push.

Or, we make an unlikely run at it, but have a makeshift squad going into 19/20.

Your choices, #swfc

Konklusjon...vi bør hente Forestieri: "FF"" ;D
 

Xern

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #104 på: August 07, 2018, 11:37:41 »
Det verste er jo at jeg husker vi snakket om pengebruken hos Sheffield Wednesday for to år siden, og at det ikke kom til å gå bra om de ikke gikk opp til PL. Nå sitter de her, og om to år sitter de i L1.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #105 på: August 07, 2018, 15:22:06 »
Avisa Yorkshire Post kårer denne ukes Yorkshire-lag. En del Leeds-spillere med her, og tidligere Leeds-spiller Alex Mowatt figurerer også på ukas midtbane.
https://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/team-of-the-week-leeds-united-barnsley-and-bradford-city-players-dominate-1-9289024
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #106 på: August 07, 2018, 15:32:44 »
Det verste er jo at jeg husker vi snakket om pengebruken hos Sheffield Wednesday for to år siden, og at det ikke kom til å gå bra om de ikke gikk opp til PL. Nå sitter de her, og om to år sitter de i L1.


Under investigation since april 2018.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #107 på: August 07, 2018, 15:49:12 »
Jeg oppfordrer til en viss edruelighet. Leeds har spilt en -1-  kamp så langt. Og vunnet. Selv om det var fortjent så kunne også denne kampen vippet motsatt veg. Noen som husker Coopers inngripen etter at Berardi mistet ballen, på stillingen 1-0?

I fjor slo vi også et nylig nedrykket lag tidlig, Sunderland. Det framsto der og da som en meget imponerende prestasjon, men det skulle snart vise seg at motstanden var langt svakere enn antatt.

Jeg syns også at Leeds spilte en meget god kamp på lørdag, og er optimist. Men, jeg tror vi gjør klokt i å roe reka en smule, og se an situasjonen etter 10-15 kamper

flynn
Joda flynn, sant nok, men la oss nå få suge på karamellen ihvertfall frem til neste kamp!  ;)
Jon R.

Torpe-do

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #108 på: August 07, 2018, 15:53:48 »
Jeg oppfordrer til en viss edruelighet. Leeds har spilt en -1-  kamp så langt. Og vunnet. Selv om det var fortjent så kunne også denne kampen vippet motsatt veg. Noen som husker Coopers inngripen etter at Berardi mistet ballen, på stillingen 1-0?

I fjor slo vi også et nylig nedrykket lag tidlig, Sunderland. Det framsto der og da som en meget imponerende prestasjon, men det skulle snart vise seg at motstanden var langt svakere enn antatt.

Jeg syns også at Leeds spilte en meget god kamp på lørdag, og er optimist. Men, jeg tror vi gjør klokt i å roe reka en smule, og se an situasjonen etter 10-15 kamper

flynn
Joda flynn, sant nok, men la oss nå få suge på karamellen ihvertfall frem til neste kamp!  ;)

Eg trur eg vil ha seriøse problemar med å roe meg ned om neste kamp visar same kampbilde. Slik eg forstår det imponerte ikkje Derby veldig forrige kamp.....!

Torpe-do - i full gang med å få seriøse forhåpninga. ;)



Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #109 på: August 11, 2018, 21:35:41 »
Lee Sobot

Whisper it quietly but Marcelo Bielsa’s Leeds United are now favourites to win the division #lufc


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ar9

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #110 på: August 12, 2018, 11:29:42 »
Tross vår fantastiske start skal det spilles bortimot 50 kamper m cup og evt play off.
Skader og karantener kommer og vi spiller en veldig krevende fotball.

Holder derfor Villa, Bjørg og Forest som de største favorittene.

Tett fulgt av ett koppel av Dark Horses:
Swansea, Stoke, Leeds, WBA, Derby, Brentford.
+ garantert en eller 2 overraskelseslag.
Kanskje Bristol City, Blades og Millwall er der oppe i år også?

Fytterakkern, det er ett nåløye.

Josch

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #111 på: August 12, 2018, 11:36:53 »
Viktig å vinne mot lille Rotherham nå. De kommer til å rygge inn i eget mål. Tenningen kan fort bli lavere mot slik motstand.

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #112 på: August 12, 2018, 13:50:08 »
Så er sesongen i gang, og Leeds har vunnet 2 overlegne seire mot opprykkskandidatene Stoke (ja, min favoritt også) og Derby (vel, de gjør det nok bra men....). Media, fans, spillere, pundits er over seg av begeistring. Denne gangen går det hele veien opp i PL. Hallo der, brems i svingene nå. Husker noen tilsvarende tidspunkt i fjor? Top of the table etter 5 runder, og det var ikke måte på hvor fantastisk dette Leeds-laget var, og Christiansen var et geni. Så kom Millwall-kampen og etter den var alt bare ræva. Spillerne var late, og Christiansen var en idiot som "ikke forsto landet og ligaen", ble det hevdet. Merkelig har ikke sett slike argumenter overfor Bielsa. Men de kommer vel.

Det virker som Leeds-fansen har to typer oppførsel: som forelskete skolejenter, og som gretne gamle gubber. Nå er man i forelsket skolejente-modus.
Så, kan det holde inn denne gangen da? Vel, det kan, men jeg tviler. Hvorfor? Er det ikke blitt bedre? Jo, det har det. Rad har lært av fjorårsesongen m.h.t. både treneransettelsen og spillerlogistikk. På trenersiden har vi fått en proven trener i verdensklasse. Borte er disse trenerne som bruker Leeds-jobben som en slags svenneprøve og stryker. I fjor kom kreti og pleti inn dørene på spillersiden, samtidig som viktige nøkkelspillere forsvant ut døra. Rad lærte. Men lærte han nok? Her er jeg usikker. Vi fikk nødvendige forbedringer på viktige plasser (Douglas og Bamford). De 3 andre er kun på lån. Hvem vet kanskje blir noen av dem permanente? Men det er ikke nok.

Det finnes to typer Leeds-lag: tulle-Leeds og Super-Leeds. Alle som har fulgt med de senere årene har hatt god kjennskap til tulle-Leeds. Vi trenger ikke motstandere for å tape. Tulle-Leeds fikser biffen. I de to kampene vi har sett til nå har tulle-Leeds nesten vært fraværende, og Super-Leeds har regjert. Fint det. Men det er her Bielsa har jobben, etter mitt skjønn: tulle-Leeds må opphøre å eksistere.

Leeds har en tynn stall. Bielsa mener at den er god nok til jobben, med 2 spillere på hver plass. Bielsa er optimist og menneskevenn. Han tror på gutta. Ja, men selv om de er gode nok, er ikke det tilstrekkelig. Skader og suspensjoner kommer garantert, og de kommer til å ramme nøkkelspillere denne sesongen også. I fjor var det Ayling som fikk svi, og hans fravær påvirket Leeds negativt. Mer skulle ikke til. En spiller ut, og Leeds ble en middelmådighet. Dette ble "krydret" med diverse suspensjoner, hvorav Saiz sin var den mest negative. Dette kostet som kjent Christiansen jobben. Han greide ikke snu en negativ trend. Vil Bielsa greie det? Jeg får vel være optimist og tro det.

Tilbake til stallens bredde:
Keeperplassen. Det har vært snakket en god del om midtstopperplassen i flere sesonger nå, og også i dette overgangsvinduet har den vært et tema. Men keeperplassen da? Pr. nå er førstekeeperplassen besatt av Bailey Peacock-Farrell, en uferdig 21-åring. Som cover har vi en uferdig 24-åring. Den som husker fjorårs-sesongen bet seg sikkert merke i at nyanskaffelsene overhodet ikke holdt mål. Wiedwald var kun god i enkeltkamper, men som pålitelig sisteskanse over en hel sesong, holdt han ikke mål i Championship. Jeg tror heller ikke BPF vil være den pålitelige sisteskansen vi behøver. Til det er han for uerfaren. Det er en grunn til at Blackman ikke spiller fast i Chelsea: det samme som gjelder BPF i Leeds: talentfull er ikke nok skal et lag kjempe i toppen av en divisjon. Så Chelsea har en klassekeeper. At topplag lider hvis keeperplassen er for dårlig dekket, kan vi se på Liverpool. En topp-keeper (eller mangelen på en slik) er det som har hindret Liverpool å gå helt til topps. Dette forhold vil også gjelde Leeds. Så lenge vi mangler en topp-keeper vil vårt forsøk på å rykke opp kun bli halvhjertet. Det er svært merkelig at en klassekeeper ikke sto på innkjøpslista i sommervinduet. Fjoråret viste så altfor tydelig hva konsekvensen ble da vi bommet på kjøpet.

Midtstopperplassen. Ja vi har dekning nå. Men vi vet at gutta i bakre rekker både er skadeutsatt og suspensjonsutsatt. Vi kan ikke basere opprykksjaget vårt på håpet at Jansson, Cooper og Berardi ikke blir rammet. Minst en av dem kommer til å være utilgjengelig i store deler av sesongen. En Pennington på lån som cover er utilstrekkelig. Vi trenger faktisk en midtstopper som kan utfordre Jansson/Cooper, slik at konkurransen på den plassen blir reell. Vi klarte å skaffe en klassespiller i Douglas (årets transferscoop) på venstreback-plassen. Det samme må til på midtstopper-plass.

Derfor: Leeds kan være med på å kjempe i toppen, gitt at vi har en optimal sesong. Men det er å sette sin lit til håpet. Stallen må være god nok til å tåle dårlige tider. Det er den etter min mening ikke. Ser fram til januarvinduet. Her må det brennes av midler til permanente kjøp av en topp-keeper og en topp midtstopper. Først da vil Bielsa ha de nødvendige verktøyene i verktøykassa til å klare jobben.

PS. Hadde tilsvarende innlegg i fjor på denne tiden. Fikk da tyn for min "negativitet" da jeg tippet Leeds på 8. plass. Vi vet hvordan det gikk. Sesongen overgikk selv mine mest pessimistiske prediksjoner. Vel, jeg er ikke av typen "forelsket skolejente" når det gjelder Leeds. Letter ikke denne gangen heller. Dette Leeds-laget har mye å bevise. Denne klubben har mye å bevise. DS.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

stian

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #113 på: August 12, 2018, 15:34:57 »
Godt innlegg, Roar. Fansen tar alltid av når det går bra, og det er kort vei fra himmel til helvete. Du glemmer imidlertid en viktig nyanse: I den gode perioden i fjor (og også under Monk) var det relativt mange på forumet som påpekte at resultatene var langt bedre enn prestasjonene. Her er det en forskjell i år. Resultatene er gode, men måten de kommer på er enda bedre. Det er for meg den største grunnen til optimisme.

Det kommer både skader og dårlige perioder i løpet av sesongen, men for første gang på en evighet viser Leeds et toppnivå som kan hamle opp med hvem som helst i divisjonen. Da er det lov å ta litt av

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #114 på: August 12, 2018, 15:55:16 »
Enig. Vi var veldig gode på det beste i fjor. På det dårligste derimot, var vi bare et sorgens kapittel. Opprykk handler om marginer, og jeg frykter at manglene på keeper- og midtstopperplassen vil være av det slaget som tipper marginene i vår disfavør. For all del, jeg tror ikke på noen tilsvarende kollaps som den vi fikk i fjor. Stammen i laget er intakt, og spillerne kjenner hverandre bedre. Fjorårets nykommere som Saiz og Alioski har fått en sesong på baken, og vet nå hva Championship handler om. Roofe ser også ut til å ha modnet. Rask har blitt sendt vekk, slik at treningene nå nok holder høyere nivå, og vi slipper å ha en mengde spillere som er misfornøyde ved ikke å spille, eller å ha reell sjanse til å få spille. Men, folk bør ikke bli for overrasket dersom vi nok en gang faller utenfor play off.
Vi har hatt ekstrem medgang i de to kampene vi har spilt til nå. Motstanderne våre har blitt psykisk knekt. Lurer på hva som skjer dersom vi havner bakpå, med f.eks. 0-2 til pause, pga. tullefeil. Vil laget da greie å heve seg, eller vil man få en knekk? Lag som Millwall og Cardiff kriget jo bare Leeds av banen. Cardiff er borte, men Millwall er her fremdeles. Det er når ting går trått man viser hva som bor i en. Alle kan kose seg i medgang.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #115 på: August 12, 2018, 16:51:53 »
Enig. Vi var veldig gode på det beste i fjor. På det dårligste derimot, var vi bare et sorgens kapittel. Opprykk handler om marginer, og jeg frykter at manglene på keeper- og midtstopperplassen vil være av det slaget som tipper marginene i vår disfavør. For all del, jeg tror ikke på noen tilsvarende kollaps som den vi fikk i fjor. Stammen i laget er intakt, og spillerne kjenner hverandre bedre. Fjorårets nykommere som Saiz og Alioski har fått en sesong på baken, og vet nå hva Championship handler om. Roofe ser også ut til å ha modnet. Rask har blitt sendt vekk, slik at treningene nå nok holder høyere nivå, og vi slipper å ha en mengde spillere som er misfornøyde ved ikke å spille, eller å ha reell sjanse til å få spille. Men, folk bør ikke bli for overrasket dersom vi nok en gang faller utenfor play off.
Vi har hatt ekstrem medgang i de to kampene vi har spilt til nå. Motstanderne våre har blitt psykisk knekt. Lurer på hva som skjer dersom vi havner bakpå, med f.eks. 0-2 til pause, pga. tullefeil. Vil laget da greie å heve seg, eller vil man få en knekk? Lag som Millwall og Cardiff kriget jo bare Leeds av banen. Cardiff er borte, men Millwall er her fremdeles. Det er når ting går trått man viser hva som bor i en. Alle kan kose seg i medgang.

En annen faktor som også kanskje er det viktigste. Innsatsen i år så vi ikke en eneste gang forrige sesong. Det er ikke bare det at det løpes noe inn i gampen, det løpes også klokt. Derfor tror jeg ingen lag klarer å krige oss i seng. Den innsstsen vil gi oss en del ekstra poeng.

Selvfølgelig vil vi gå på tap, men lange perioder med dårlige kamper og laber innsats tror jeg ikke skjer.

Blackman står snart i mål og han vil få en stor sesong. Fortsetter Berardi som i går, så har vi tre gode stoppere. Det er så mange som viser hvor gode dem faktisk er nå, så kanskje vi ikke trenger flere.

Jeg er skeptisk til bredden over en hel sesong. Men Bielsa vil ha 22 spillere og fylle på med unggutter ved behov. Til nå så er det liten grunn til å tro at han ikke har kontroll.

Jeg husker hvor høyt opp jeg var etter 10 kamper i fjor, selv om jeg da satt med en følelse av at vi hadde voldsom flyt..Men i år så er det en bunnsolid innsats av absolutt alle. Og det beviser seg gang etter gang at innsats slår klasse. Derfor sitter jeg ikke med samme følelsen i år.

Nå nyter jeg situasjonen. Suger på karamellen, så får utfordringene som evt kommer håndteres der og da  :)

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #116 på: August 12, 2018, 16:58:06 »
I fjor tapte vi 20 kamper. Tror ikke vi kommer opp i et slikt antall i år, men vi bør vel opp i 20 seire?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #117 på: August 12, 2018, 18:17:57 »
Vi går rett opp med mindre vi er helt ekstremt uheldig med skader og suspensjoner.
Aldri sett et slikt toppnivå av en CC klubb.
Usikker på om jeg så Wolves eller Newcastle på dette nivået.
En ting er at vi scorer 4. Burde hatt 5. De er ikke i nærheten av å slippe inn i kampen med 20 min igjen.
De spilte bedre i går enn mot Reading.
Som DHY sa her i en annen tråd. Psykologi. I tillegg har spillerne som ble hentet i fjor fått tid til å etablere seg. Klich og Saiz er jo klassespillere i denne divisjonen.
Douglas har kommet inn som er CCS beste venstreback og Ayling får, forhåpentligvis, en hel sesong uten skader.
Phillips, Cooper, Berardi gjør en vanvittig jobb i maskinrommet. Spillerene blir plassert til de oppgavene de kan best.
Ingen out of position, alle kjenner sin rolle og oppgave. Vi spiller smart, vi løper smart og vi hjelper hverandre ut av vanskelige situasjoner. Vi spiller på en måte en ganske simpel og effektiv fotball. Det ser så utrolig lett ut, men det krever en trener på nivå med Bielsa for å få det ut i prestasjon.

Sier litt når Shackleton kommer inn til sin første kamp og er så drilla i rollen sin. Sjeldent du ser en unggutt med en slik trygghet og spilleglede i en av sesongens vanskeligste bortekamper.

Bare å legge champagnen til kjøling.
« Siste redigering: August 12, 2018, 18:20:29 av leedslife »

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #118 på: August 12, 2018, 18:21:24 »
Vi går rett opp med mindre vi er helt ekstremt uheldig med skader og suspensjoner.
Aldri sett et slikt toppnivå av en CC klubb.
Usikker på om jeg så Wolves eller Newcastle på dette nivået.
En ting er at vi scorer 4. Burde hatt 5. De er ikke i nærheten av å slippe inn i kampen med 20 min igjen.
De spilte bedre i går enn mot Reading.
Som DHY sa her i en annen tråd. Psykologi. I tillegg har spillerne som ble hentet i fjor fått tid til å etablere seg. Klich og Saiz er jo klassespillere i denne divisjonen.
Douglas har kommet inn som er CCS beste venstreback og Ayling får, forhåpentligvis, en hel sesong uten skader.
Phillips, Cooper, Berardi gjør en vanvittig jobb i maskinrommet. Spillerene blir plassert til de oppgavene de kan best.
Ingen out of position, alle kjenner sin rolle og oppgave. I tillegg holdes de på tå hev av en messias på benken som kan vise til en rimelig sterk innbytterbenk hvis folk ikke presterer.

Sier litt når Shackleton kommer inn til sin første kamp og er så drilla i rollen sin. Sjeldent du ser en unggutt med en slik trygghet og spilleglede i en av sesongens vanskeligste bortekamper.

Bare å legge champagnen til kjøling.
Ønsker bare ikke en ny nesten-sesong, som for to år siden. Den 7. plassen var ekstremt irriterende.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #119 på: August 12, 2018, 18:33:44 »
Vi går rett opp med mindre vi er helt ekstremt uheldig med skader og suspensjoner.
Aldri sett et slikt toppnivå av en CC klubb.
Usikker på om jeg så Wolves eller Newcastle på dette nivået.
En ting er at vi scorer 4. Burde hatt 5. De er ikke i nærheten av å slippe inn i kampen med 20 min igjen.
De spilte bedre i går enn mot Reading.
Som DHY sa her i en annen tråd. Psykologi. I tillegg har spillerne som ble hentet i fjor fått tid til å etablere seg. Klich og Saiz er jo klassespillere i denne divisjonen.
Douglas har kommet inn som er CCS beste venstreback og Ayling får, forhåpentligvis, en hel sesong uten skader.
Phillips, Cooper, Berardi gjør en vanvittig jobb i maskinrommet. Spillerene blir plassert til de oppgavene de kan best.
Ingen out of position, alle kjenner sin rolle og oppgave. I tillegg holdes de på tå hev av en messias på benken som kan vise til en rimelig sterk innbytterbenk hvis folk ikke presterer.

Sier litt når Shackleton kommer inn til sin første kamp og er så drilla i rollen sin. Sjeldent du ser en unggutt med en slik trygghet og spilleglede i en av sesongens vanskeligste bortekamper.

Bare å legge champagnen til kjøling.
Ønsker bare ikke en ny nesten-sesong, som for to år siden. Den 7. plassen var ekstremt irriterende.

To ting som skiller seg ut fra forrige sesong er spillere i nøkkelroller.
Skal vi spille oss ut bakfra er du avhengig av spillere som tør å ha kula og spille oss i overtall.
I fjor hadde vi Felix i mål og O´Kane som kom ned å hentet kula.
Vi hadde mye forskjellige sammensetninger på backene og eneste vi stolte på offensivt var Pablo/Saiz.
Dette er styrket betraktelig denne sommeren.
Ayling-Douglas-Saiz-Klich-Foreshaw har en meget god pasningssikkerhet. Phillips har også vært meget god. Nå har han en rolle som får ut det beste i han. Uansett hvor vi har ballen på banen så har vi flere kombinasjoner og sikringer. Løpskraften er atskikkelig bedre og vi våger å ta løp. I fjor var vi ikke i nærheten av det. Vi spilte stillestående posession fotball under TC. Bortsett fra Burton hjemme.
Ingen sentralt som sprer usikkerhet som i fjor under TC. Vi blir litt stresset til tider, men det er nok fordi det er såpass tidlig enda.
Relasjonene og tilitten vil bli sterkere jo flere kamper som dette vi får.

For det andre vil aldri i livet Bielsa vike unna spillestilen sin hvis vi får et slag i trynet.
TC begynte jo å tvile ganske tidlig og det spredde seg jo som ill i tørt gress i spillergruppa. Alt for mange spillere som trakk for gardinene. Til slutt mistet du dnaet i hvordan du vil opptre og da famler man fort i blinde. Det kommer ikke til å skje denne sesongen.
Tror det sitter lengre inne for supportere også å kritisere Bielsa enn f.eks TC. Hvem med hånden på hjertet mener at de kan mer om fotball enn messias selv? Er jo tross alt Pep Guardiola som står som hans største beundrer. Er ikke Tom Nordli, Steve Evans eller McLaren.

Jeg tror vi på et tidspunkt kommer til å gå litt tom og treffe en bølgedal, men aldri i verden oppleve det som skjedde i fjor.
Vi må bare nyte dette.  Tror ikke jeg har følt meg så stolt på flere flere år enn under disse kampene. Jeg elsker alle spillerne og innsatsen de legger ned og er helt sikker på at dette fører oss rett til PL.
Skjønner ikke hvem som skal hamle opp med oss.
Stallen er også ganske sterk selv om mange ikke mener det. Ungguttene vi har i bakgrunnen er også meget bra.
Både Pearce, Shackleton, Edmondson, Roberts hadde fått mange kamper for midtable CC lag.

Bielsa har noe rundt seg som bare de beste har. Er noe magisk med han. Vi kommer til å få et vanvittig Momentum. Tenk når alle rundt denne nydelige klubben drar i samme retning. Bring it on! 8)
« Siste redigering: August 12, 2018, 18:35:47 av leedslife »