Skrevet av Emne: Utlånt spiller: Jack Harrison  (Lest 69052 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #120 på: Mai 13, 2019, 17:49:01 »
Som jeg har påpekt tidligere: Han kan ha sine mangler rent taktisk, men innstillingen og arbeidsviljen er som skapt for Bielsa. Ikke et fnugg av stjernenykker, og er heller aldri innblandet i noe tull. Utypisk lånespiller, altså.

RoarG

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #121 på: Mai 24, 2019, 20:44:39 »
Bielsa ønsker Harrison tilbake i Leeds for et nytt sesonglån.

https://thisisfutbol.com/2019/05/blogs/bielsa-tells-leeds-chiefs-he-wants-to-re-sign-harrison/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #122 på: Juni 09, 2019, 12:07:00 »
Det virker som om alles foretrukne syndebukk, Jack Harrison, får nok et låneopphold i Leeds-trøya, skal vi tro Phil Hay.

https://thisisfutbol.com/2019/06/blogs/hay-harrison-likely-to-return-to-leeds/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #123 på: Juni 09, 2019, 12:42:02 »
Det virker som om alles foretrukne syndebukk, Jack Harrison, får nok et låneopphold i Leeds-trøya, skal vi tro Phil Hay.

https://thisisfutbol.com/2019/06/blogs/hay-harrison-likely-to-return-to-leeds/
Har aldri hatt Harrison som syndebukk ;) Han var ujevn, men alt i alt bra etter min mening!Har større problemer med Cooper og Berardi....de gjør grove feil under press :(

RoarG

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #124 på: Juni 09, 2019, 12:47:46 »
Det virker som om alles foretrukne syndebukk, Jack Harrison, får nok et låneopphold i Leeds-trøya, skal vi tro Phil Hay.

https://thisisfutbol.com/2019/06/blogs/hay-harrison-likely-to-return-to-leeds/
Har aldri hatt Harrison som syndebukk ;) Han var ujevn, men alt i alt bra etter min mening!Har større problemer med Cooper og Berardi....de gjør grove feil under press :(
Mulig han hadde tilvenningsproblemer med engelsk fotball i starten. Han kom tross alt fra amerikansk fotball. Nå er de problemene borte. Kjenner klubben. Få han inn før pre season begynner.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #125 på: Juni 09, 2019, 13:51:29 »
Tipper han kommer inn på lån med opsjon på kjøp hvis vi rykker opp.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ibster

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #126 på: Juni 09, 2019, 17:46:04 »
Han hadde en fin utvikling. Ble bedre utover sesongen. Tar han gjerne på lån igjen.

Leedsfan

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #127 på: Juni 09, 2019, 17:50:02 »
Han hadde en fin utvikling. Ble bedre utover sesongen. Tar han gjerne på lån igjen.

Er han ikke best når han spiller på høyre side? Tror ikke Bielsa liker innoverkanter. Alioski er nok også best på høyrevingen!

Kanskje derfor Harrison nesten aldri får bestemt seg for hva han skal gjøre og så blir det en mellomting, han er vant til å spille på høyre og det "innøvde" repertoaret funker ikke på samme måte på venstre kant.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ibster

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #128 på: Juni 09, 2019, 23:06:42 »
Han hadde en fin utvikling. Ble bedre utover sesongen. Tar han gjerne på lån igjen.

Er han ikke best når han spiller på høyre side? Tror ikke Bielsa liker innoverkanter. Alioski er nok også best på høyrevingen!

Kanskje derfor Harrison nesten aldri får bestemt seg for hva han skal gjøre og så blir det en mellomting, han er vant til å spille på høyre og det "innøvde" repertoaret funker ikke på samme måte på venstre kant.

Han var best på høyrekanten i starten av sesongen, så famlet han en del. Men det begynte å funke på venstresiden etterhvert men det var jo ingen i boksen til å omsette innleggene.

Alioski var jo også klart best på høyre kant ja. Mulig det er som du sier at mr B ikke liker innoverkanter.

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #129 på: Juni 26, 2019, 22:59:08 »
The 4th Official

Leeds United seems to have wrapped up a deal for Jack Harrison.

Sources close to the player confirms that Harrison would join #lufc on a year-long loan by this week.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #131 på: Juli 04, 2019, 21:40:02 »
LUFCDATA
@LUFCDATA

Victor Orta: “Jack showed in the last part of season the real Jack Harrison. He’s a player that’s constantly growing. His quality can be the difference. He needed time, but this is the year for knowing his real level because he has all the skills to be an important player.” #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #132 på: August 19, 2019, 19:56:52 »
I Take Us Home har vi noen minutter der Forshaw og Ayling diskuterer sosiale medier - at familiene advarer de av og til å lese der.  Harrison er her inne på det samme, stemmene fra tribunen har innvirkning på hvordan han har prestert...


How Jack Harrison intends to repay Leeds United and Marcelo Bielsa faith after Elland Road learning curve

Joe Urquhart    Published: 17:17   Updated: 17:33    Monday 19 August 2019
There was a single moment which made Marcelo Bielsa and Leeds United fans sit up and take note.
Stuart Dallas took a quick throw-in to Kalvin Phillips before the Northern Irishman played a deft one-two with Jack Harrison just over the halfway line.


The venue was Pride Park. The month was May. And Harrison was about to help Leeds land a major blow in the hunt for Premier League football.

The Manchester City loanee took one touch out of his feet as he raced away from his marker down the left wing. Kemar Roofe was waiting in the middle, but five defenders separated the two.

A momentary hush swept the stadium before a small pocket of travelling fans erupted. It was Bielsa ball in full flow. It was a flash of Harrison at his best. And it was something that would frustrate amongst the delight.
“Last season was a season to grow,” Bielsa said of Harrison, “and this is the season that he has to show this experience.”

That moment was enough to convince the Argentine, and convince Leeds.

Harrison took little time in signing up for another loan spell at the club, with Bielsa putting him on his wish list for a second assault on the Championship.

The 22-year-old made 41 league appearances under his stewardship, bagging four goals and four assists during an up-and-down campaign in West Yorkshire.
United fans were split on the decision to bring him back with consistency and decision-making in the final third an issue.
Bielsa, though, insisted that the Whites would reap the rewards of continuity in his development, and what Bielsa wants he often gets. But it hasn’t been without a summer of work that Harrison has returned as a different man.
“I looked at some video with a football coach in New York,” he said.

“I worked on aspects of my game that I think I can improve on. I worked on that, and spent a lot of time in the gym.

Leeds United leave it late as Mateusz Bogusz strikes to claim five-goal thriller against Millwall
 

“I think with the combination of both, with the football and gym side of things, it’s really helped me to be more prepared for this year.
“Being comfortable was a big part of this season. After already going through last year. All the ups and downs. I think it has only helped.
“I feel better within myself and within the team and everything else around it.”
Harrison returned to familiar ground to take stock on a campaign that finished in the cruellest of fashion just three months ago.


New York was his haven, where he spent time with friends and former coaches who had helped nurture his trade in his formative college years.
Harrison graduated into the MLS with New York City FC in 2016, before a transfer to sister club, Manchester City, followed two years later.
A frustrating spell with Middlesbrough that saw just four appearances came and went as he was thrust into the Championship with little warning.

At Leeds United, though, there is an expectation to perform. Some thrive, while others suffer. And it was a tough place to begin a first full campaign in England.

Harrison admits he struggled with the mental aspect of the game last season. Opting to seek the help of a psychologist as he came to terms with the demands of life in the second tier.
Now, less than a month into his second term at the club he’s already starting to win over those dissenting voices.
And, at the DW Stadium on Saturday, 5,000 fans sang his name in unison as he twisted and turned in and out of the Latics defence.
“I heard them throughout the game,” Harrison admitted. “It’s amazing when you have that support behind you.
“It can always be tough when you know the fans are sometimes against you. But I understand it’s a massive club and you can see how much it means to them.
“I want to be at my best and play to my potential to make them happy. I knew it was going to be important to be prepared for that and be ready to make a difference, not only within the team but to make the fans happy as well.
“I’m just trying to improve my game. Each week I’m just trying to get better and better. I’ve got to keep my head down and keep working.”
A goal at Bristol City coupled with strong performances against Nottingham Forest and Wigan have earned plaudits. Harrison, though, knows he has a long way to go to show the best of himself.
But four games into the campaign and Bielsa’s insistence on his return is starting to look like a shrewd bit of business.
“It’s good to build confidence,” he added. “We need to stay grounded and keep working hard. That is what has got us to where we are. We just need to keep doing that.”

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-latest/how-jack-harrison-intends-to-repay-leeds-united-and-marcelo-bielsa-faith-after-elland-road-learning-curve-1-9944876
« Siste redigering: August 19, 2019, 19:58:23 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #133 på: August 26, 2019, 18:51:16 »
Snakk om improvement :)



FocusOnLeeds
@FocusOnLeeds

In 37 games last season Harrison completed 32 successful take-ons, after just 4 games he's already on 11 take-ons, massive improvement
 #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torpe-do

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #134 på: August 29, 2019, 06:47:53 »
I etterpåklokskapens namn kan det jo kanskje sjå ut som at det ville vore lurt å kjøpe Harrison før sesongstart. Om han held fram formkurva han starta på slutten av forrige sesong, er eg redd han "spelar seg dyr"   ;D ;D

auren

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #135 på: August 29, 2019, 06:54:11 »
I etterpåklokskapens namn kan det jo kanskje sjå ut som at det ville vore lurt å kjøpe Harrison før sesongstart. Om han held fram formkurva han starta på slutten av forrige sesong, er eg redd han "spelar seg dyr"   ;D ;D

Vi har en kjøpsopsjon på Jack. Mener den er på 20 millioner pund. Litt i overkant spør du meg.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Torpe-do

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #136 på: August 29, 2019, 07:02:55 »
I etterpåklokskapens namn kan det jo kanskje sjå ut som at det ville vore lurt å kjøpe Harrison før sesongstart. Om han held fram formkurva han starta på slutten av forrige sesong, er eg redd han "spelar seg dyr"   ;D ;D

Vi har en kjøpsopsjon på Jack. Mener den er på 20 millioner pund. Litt i overkant spør du meg.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

20 mill?! Einig i at det er i overkant..

Bromancer

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #137 på: August 29, 2019, 09:11:32 »
20 mill!? Har vi noen kilde på dette?

auren

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #138 på: August 29, 2019, 09:23:49 »
20 mill!? Har vi noen kilde på dette?

Dessverre. Sikkert noe jeg har lest på Waccoe en plass, evt med kildehenvisning til Hay evt bare en med inside information. Evt bare bullshit. Skal vi bruke 20 mill på en spiller neste sesong, foruten 15 på Costa, må det bli på White. Spørsmålet er om vi får ham for "så lite" som 20 millioner. Men det er en annen diskusjon og tråd.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bromancer

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #139 på: August 29, 2019, 09:40:38 »
20 mill!? Har vi noen kilde på dette?

Dessverre. Sikkert noe jeg har lest på Waccoe en plass, evt med kildehenvisning til Hay evt bare en med inside information. Evt bare bullshit. Skal vi bruke 20 mill på en spiller neste sesong, foruten 15 på Costa, må det bli på White. Spørsmålet er om vi får ham for "så lite" som 20 millioner. Men det er en annen diskusjon og tråd.

auren

Ok takk, jeg innbiller meg at jeg så 5 mill et eller sted her på sidene. Mulig det var loan fee.

Jon R

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #140 på: August 29, 2019, 10:05:03 »
I etterpåklokskapens namn kan det jo kanskje sjå ut som at det ville vore lurt å kjøpe Harrison før sesongstart. Om han held fram formkurva han starta på slutten av forrige sesong, er eg redd han "spelar seg dyr"   ;D ;D
Det var aldri et alternativ å kjøpe han i dette vinduet grunnet FFP situasjonen. Rykker vi opp er det stor sannsynlighet for at vi kjøper Harrison, spiller vi i Championship neste sesong legges han nok ut for salg av City for de som har råd til han. Prisantydningen på 20 mill virker hinsides men jeg tror det må være mulig å forhandle den prisen noe ned, med mindre han setter fyr på Championship denne sesongen. Da risikerer vi at prisen går opp.

Ballmottakene han har vist i sesongåpningen er jo verdt 10 mill pund alene.  ;)
« Siste redigering: August 29, 2019, 10:09:45 av Jon R »
Jon R.

Allanclarke

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #141 på: August 29, 2019, 13:42:23 »
I etterpåklokskapens namn kan det jo kanskje sjå ut som at det ville vore lurt å kjøpe Harrison før sesongstart. Om han held fram formkurva han starta på slutten av forrige sesong, er eg redd han "spelar seg dyr"   ;D ;D
Det var aldri et alternativ å kjøpe han i dette vinduet grunnet FFP situasjonen. Rykker vi opp er det stor sannsynlighet for at vi kjøper Harrison, spiller vi i Championship neste sesong legges han nok ut for salg av City for de som har råd til han. Prisantydningen på 20 mill virker hinsides men jeg tror det må være mulig å forhandle den prisen noe ned, med mindre han setter fyr på Championship denne sesongen. Da risikerer vi at prisen går opp.

Ballmottakene han har vist i sesongåpningen er jo verdt 10 mill pund alene.  ;)
Riktig, og tror også pris allerede er avtalt på forhånd. Men vi må rykke opp hvis det er realistisk å kjøpe han.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #142 på: September 25, 2019, 09:38:59 »
Igjen kvalitet signert Phil Hay!

The Athletic UK
@TheAthleticUK

Still only 22, Jack Harrison has already played alongside - and been coached by - some of the greatest names in the game |
@PhilHay_

https://theathletic.com/1236535/?source=twitterhq  (betalingsartikkel)


Sitat
Charlie Scott
@charliefscott

So many great lines in this @PhilHay_ piece. Harrison talks about leaving #mufc to go to the US, joining two teams in space of 30 mins at MLS draft, training with Lampard and Pirlo and getting striking tips from David Villa. Villa and Vieira convinced he can make it in the PL
Patrick Vieira is surprised by the question, as if the answer is blindingly obvious. “Oh yeah,” he tells The Athletic. “I don’t have a doubt about that.” David Villa is just as quick to respond. “I’m not sure where or with which club,” he says, “but I know that he will. It’s certain.”

The question is about Jack Harrison: is he good enough for the Premier League? Vieira is especially qualified on that subject, as good a midfielder as the Premier League has seen. “Jack is that good,” he says.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #143 på: Oktober 02, 2019, 00:08:24 »
Mangler fortsatt det aller aller siste men han skal ha sin del av æren for seieren idag.

Utrolig flink til å ta ned ballen og holde på den. Dette sparer oss for mange angrep i mot. Gull verdt når motstanderen presser oss tilbake som idag.

raggen

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #144 på: Oktober 02, 2019, 06:56:31 »
Mangler fortsatt det aller aller siste men han skal ha sin del av æren for seieren idag.

Utrolig flink til å ta ned ballen og holde på den. Dette sparer oss for mange angrep i mot. Gull verdt når motstanderen presser oss tilbake som idag.

helt enig. sitter og river meg i håret med tanke på den farten og driblingene hans at han ikke utfordrerer og kjører motstanderen mere
Forever Leeds United!!!!!!!!

HåvardK

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #145 på: Oktober 02, 2019, 07:34:31 »
Mangler fortsatt det aller aller siste men han skal ha sin del av æren for seieren idag.

Utrolig flink til å ta ned ballen og holde på den. Dette sparer oss for mange angrep i mot. Gull verdt når motstanderen presser oss tilbake som idag.

helt enig. sitter og river meg i håret med tanke på den farten og driblingene hans at han ikke utfordrerer og kjører motstanderen mere
Mangler det litt på fotballforståelsen? Syns han gjør en del feilvalg med ball. Det gjorde han også i forkant av målet i går, men kom seg på en (god) måte ut av det. Det geniale i det angrepet var det Klich som sto for.

leedslife

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #146 på: Oktober 02, 2019, 07:58:02 »
Mangler fortsatt det aller aller siste men han skal ha sin del av æren for seieren idag.

Utrolig flink til å ta ned ballen og holde på den. Dette sparer oss for mange angrep i mot. Gull verdt når motstanderen presser oss tilbake som idag.

Første touchen hans er sikkert best i ligaen. Men valgene med ball i går holder ikke. Flere ganger brudd i mot og med Alioski på feil side. Bedre sisteball fra WBA i går så hadde blitt straffet ihvertfall 2 ganger.
Om det er spillerforsåelsen eller selvtilitten det skorter på, ikke vet jeg, men bedre må det bli.

Men nå fikk han med seg en assist i går så bare det er jo en ekstrem progresjon fra tidligere 8 kamper

Bromancer

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #147 på: Oktober 02, 2019, 09:12:22 »
Enig. God helt til de avgjørende øyeblikkene. Dårlige innlegg, dårlige avslutninger og heller klarer han ikke å drible seg forbi forsvarerne. Utrolig frustrerende... Mangel på overblikk eller tenker han rett og slett for mye når han kommer nær boksen med ball i beina? Dersom han hadde klart å levere et skikkelig end product hadde han vært ligaen beste.

Bielsa tar han garantert ut utifra det han får til på trening, men det er noe uforløst over ham i de kampene jeg har sett. Nerver?

auren

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #148 på: Oktober 02, 2019, 09:23:49 »
Det ene dribleraidet i går på tampen av kampen oppsummerte Jack bra: En vanvittig nærteknikk og danser forbi et par spillere, og når han kommer helt fri ned mot 5-meteren slår han ballen ut av sidelinjen på merkelig vis.

Frykter vi er et par klassespillere unna (alla de to på WBA, Diangana og Pereira) til å klare opprykk denne sesongen. Det var nok ikke uten grunn at Bielsa ønsket Kent inn i sommer. Vi kunne trengt ham, eller en enda bedre spiller, for å ta det siste steget. But still - early days. Mye kan skje.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #149 på: Oktober 02, 2019, 10:06:19 »
Enig. God helt til de avgjørende øyeblikkene. Dårlige innlegg, dårlige avslutninger og heller klarer han ikke å drible seg forbi forsvarerne. Utrolig frustrerende... Mangel på overblikk eller tenker han rett og slett for mye når han kommer nær boksen med ball i beina? Dersom han hadde klart å levere et skikkelig end product hadde han vært ligaen beste.

Bielsa tar han garantert ut utifra det han får til på trening, men det er noe uforløst over ham i de kampene jeg har sett. Nerver?

Samtidig, se litt på hvem som var den eneste som evnet å holde litt i ballen når vi ble hardt kjørt på slutten i går. En meget viktig egenskap.