Skrevet av Emne: Spiller: Patrick Bamford  (Lest 105163 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

RoarG

Spiller: Patrick Bamford
« på: Juli 31, 2018, 17:00:51 »
Handelen i boks. :D :D :D
https://www.leedsunited.com/news/team-news/23603/patrick-bamford-signs-for-leeds-united
4-års kontrakt. Velkommen til Leeds skal du være, Patrick. Måtte du bøtte inn med scoringer.
« Siste redigering: September 10, 2018, 18:31:21 av Promotion 2010 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Blank_File

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #1 på: Juli 31, 2018, 17:07:23 »
Handelen i boks. :D :D :D
https://www.leedsunited.com/news/team-news/23603/patrick-bamford-signs-for-leeds-united
4-års kontrakt. Velkommen til Leeds skal du være, Patrick. Måtte du bøtte inn med scoringer.
Vanvittig bra! Dette synes som vårt beste vindu på mange år!

Jon R

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #2 på: Juli 31, 2018, 17:08:17 »
Tommel opp!  :)
« Siste redigering: Juli 31, 2018, 17:15:50 av Jon R »
Jon R.

Trond90

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #3 på: Juli 31, 2018, 17:14:35 »
Spennende! MOT
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Kato

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #4 på: Juli 31, 2018, 17:19:19 »
Dette løfter vinduet kolossalt. Kjempesignering. Klart potensiale på å være championships beste spiss.
 

karaba

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #5 på: Juli 31, 2018, 17:20:00 »
En liten video som viser hva han er god for. Ser ut som en kjempe signering:

https://www.youtube.com/watch?v=r3-V-0PEKFM&feature=youtu.be

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #6 på: Juli 31, 2018, 17:26:35 »
En liten video som viser hva han er god for. Ser ut som en kjempe signering:

https://www.youtube.com/watch?v=r3-V-0PEKFM&feature=youtu.be



Oioioi...her er jeg stygt redd vi har kjøpt oss en "30+++ mål-pr.-sesong-angrepsspiller"  :o ::) ;D


Velkommen til oss...we are Leeds...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Xern

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #7 på: Juli 31, 2018, 17:27:05 »
Dyreste spilleren vi har kjøpt siden Fowler for 17 år siden..  ::)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

palle

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #8 på: Juli 31, 2018, 17:32:52 »
En liten video som viser hva han er god for. Ser ut som en kjempe signering:

https://www.youtube.com/watch?v=r3-V-0PEKFM&feature=youtu.be



Oioioi...her er jeg stygt redd vi har kjøpt oss en "30+++ mål-pr.-sesong-angrepsspiller"  :o ::) ;D


Velkommen til oss...we are Leeds...MOT!!!

"Stygt redd" for det ja. Er jo noen umuligheter i denne samlingen. Og 3 mot oss..?..! I fjor?
...ooo, vi vandrar saman...

Borge

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #9 på: Juli 31, 2018, 17:41:16 »
Ja nå begynner det å lukte svidd her.
Borge

auren

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #10 på: Juli 31, 2018, 17:45:24 »
Kjempespennende! Velkommen! Tipper han ender på 15-20 scoringer denne sesongen

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #11 på: Juli 31, 2018, 17:47:42 »
Jeg må det datt av et lass med stein fra mine skuldre da jeg leste nyheten. Alle de spissene vi etter sigende har vært interessert i, og som har glippet. Nå får jeg trua :).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bjorn

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #12 på: Juli 31, 2018, 17:47:43 »
Kjempespennende! Velkommen! Tipper han ender på 15-20 scoringer denne sesongen

auren

Kan holde det om et par til bidrar med 10 hver.
Marching On! 4276

Promotion 2010

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #13 på: Juli 31, 2018, 18:11:19 »
Patrick Bamford

Can’t wait to get started   big season ahead @lufc #marchingontogether



https://www.instagram.com/p/Bl5pOaejzds/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=gv7dwo70ulhk
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #14 på: Juli 31, 2018, 18:15:19 »
Velkommen Bamford. Håper han leverer fra første stund. Alt ligger til rette med spillerne han har rundt seg.
Vi begynner å ligne et meget sterkt CC lag. Kanskje en signering av samme slag unna fra å ligge helt der oppe.
Skulle gjerne hatt en spiller av samme kaliber rundt han.

Promotion 2010

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #15 på: Juli 31, 2018, 18:23:19 »
Han sier selv at han har fått lovnad om 9’er rollen!  ;)  Det synes jeg er meget bra!


Har vi gode nok 10’ere?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #16 på: Juli 31, 2018, 18:25:43 »
Kjempespennende! Velkommen! Tipper han ender på 15-20 scoringer denne sesongen

auren

Kan holde det om et par til bidrar med 10 hver.
Roofe hadde 13 forrige sesong, tror han bidrar med 10. Saiz har noen mål i seg, og det har nok Harrison og Douglas også. Spørsmålet for min del er mer om vi klarer å tette igjen bak, for vi trenger en midtstopper til
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

DenHviteYeboah

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #17 på: Juli 31, 2018, 18:34:04 »
Kanon! Blir bedre og bedre dette ;)

Xern

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #18 på: Juli 31, 2018, 18:34:46 »
Kanon! Blir bedre og bedre dette ;)
Enig, tror dette er en super signering.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

auren

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #19 på: Juli 31, 2018, 18:58:20 »
Han sier selv at han har fått lovnad om 9’er rollen!  ;)  Det synes jeg er meget bra!


Har vi gode nok 10’ere?

1. Saiz
2. Pablo
3. Roofe

Saiz i form er mer enn god nok. Pablo er god nok, men på hell. Roofe tror jeg kan fungere bra som 10-er.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DOFFER

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #20 på: Juli 31, 2018, 19:01:34 »
Supert!  ;D Der var #9 på plass, kommer #5 nå? ::)
We love you Leeds! Leeds! Leeds!

ibster

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #21 på: Juli 31, 2018, 19:02:02 »
Han sier selv at han har fått lovnad om 9’er rollen!  ;)  Det synes jeg er meget bra!


Har vi gode nok 10’ere?

1. Saiz
2. Pablo
3. Roofe

Saiz i form er mer enn god nok. Pablo er god nok, men på hell. Roofe tror jeg kan fungere bra som 10-er.

auren

4. Baker

Knallsignering! Gleder meg til søndag.

RoarG

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #22 på: Juli 31, 2018, 19:02:21 »
Saiz er mer enn god nok, men har virket off. Kan hende treningskampene ikke inspirerer? Men ny spiss å fore, er det kanskje det som skal til for å spore Saiz til normalt, god innsats?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford
« Svar #23 på: Juli 31, 2018, 19:11:13 »
Skysports news

BREAKING: @LUFC have signed striker Patrick Bamford from @Boro on a four-year deal for a fee of £7m, rising to £10m. #SSN

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford
« Svar #24 på: Juli 31, 2018, 19:35:23 »
Bamford har ventet lenge på å få 9er-rollen. Forshaw viktig for å lokke han til Leeds. Vi har fått en meget motivert spiss til klubben. Dette lover godt.
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/i-ve-been-wanting-to-be-the-main-man-for-a-long-time-bamford-ready-to-lead-the-line-at-leeds-united-1-9278718
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford
« Svar #25 på: Juli 31, 2018, 19:45:32 »
God lesning:


"I've been wanting to be the main man for a long time." Bamford ready to lead the line at Leeds United

Patrick Bamford vowed to establish himself as the “main man” at Leeds United after joining the club in a £7m deal.

Updated: 18:07 Tuesday 31 July 2018
Patrick Bamford
Patrick Bamford
Published: 18:02

Bamford said the opportunity to play regularly as an out-and-out striker had been part of the appeal behind his transfer after finalising a switch from Middlesbrough this afternoon.


Leeds have handed Bamford a four-year contract and the number nine shirt and his arrival from The Riverside ends a long wait for United to land a new centre-forward.

Bamford’s goals took him to the Championship’s player-of-the-year award at Middlesbrough three years ago and the 24-year-old struck 13 times last season during Boro’s run to the play-offs.

He struggled for regular starts in his preferred position, however, and the former Chelsea youngster’s career is still looking for impetus following a string of unsuccessful loans which came before a £6m move to Boro in January 2017.

Bamford told LUTV: “I’ve been needing to play up front and wanting to be the main man somewhere for a long time. Leeds have given me that opportunity and it’s something I’ve grabbed with both hands.

“I know some big players have worn (the number nine shirt) and there probably is a bit of pressure but I’ll try and do my part and even if when don’t get goals, I’ll always chip in for the team.

“It means a lot that they’ve put their trust in me. I hope to be able to repay them. I think it’s going to be a good season.”

Bamford said he had first become aware of United’s interest via newspaper reports and revealed that Leeds’ midfielder Adam Forshaw - a former team-mate of his at The Riverside - had encouraged him to take up the chance to move to Elland Road.

His arrival makes him the most expensive signing at Leeds since Robbie Fowler’s switch from Liverpool in £11m, one of the last big deals preceding United’s financial collapse and relegation from the Premier League.

“I saw it in the press and I was interested,” Bamford said. “I thought ‘hang on a minute, a big club are looking at me there.’ Then it kept going with more paper talk and when they put a bid into Boro it finally became a reality.

“I remembered Leeds from last season when we played them at The Riverside. Their away fans were...you know sometimes where random things stick in your mind? Their following and the noise they made even though we beat them that day, that stuck with me.

“I could see the project. I knew Victor Orta from his time at Middlesbrough. I spoke to him and he explained what the philosophy and the idea behind bringing the new manager (Marcelo Bielsa) in was. That just sold it to me straight away. It’s very cliched when everyone says ‘to join such a big club’ but it’s true.

“I’ve been speaking to Forshaw ever since I knew about the interest. He’s been egging me on to come.”

DONE DEAL: Leeds United land Bamford in £7m swoop

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford.
« Svar #26 på: Juli 31, 2018, 20:01:25 »
Supert!  ;D Der var #9 på plass, kommer #5 nå? ::)
Det var nieren sin det. Har trua på Bamford.
Hekta på Leeds siden 1974

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford
« Svar #27 på: Juli 31, 2018, 20:56:23 »
Seen £32k mentioned for Bamford, he would have been on a good wage at Boro.
(waccoe)

- ukelønn, altså
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Ny Spiller: Patrick Bamford
« Svar #28 på: Juli 31, 2018, 20:59:53 »
Kjempespennende! Velkommen! Tipper han ender på 15-20 scoringer denne sesongen

auren

Kan holde det om et par til bidrar med 10 hver.
Roofe hadde 13 forrige sesong, tror han bidrar med 10. Saiz har noen mål i seg, og det har nok Harrison og Douglas også. Spørsmålet for min del er mer om vi klarer å tette igjen bak, for vi trenger en midtstopper til

H E L T   E N I G vedr midtstopper.
Vi kan ikke satse på at vi skal klare å bøtte inn mål i hver kamp. Husk, midtstopperne skal klare å rydde opp på egen hånd på back plass også når det blir rom bak Ayling og Douglas.
Dessuten jo tettere vi er bak jo flere overgangsmuligheter vil vi få.

Men... Bamford er knall. Bra alder og fra en konkurrent da gitt... To fluer i ett smekk.
« Siste redigering: Juli 31, 2018, 21:33:12 av ar9 »

Promotion 2010

Sv: Ny Spiller: Patrick Bamford
« Svar #29 på: August 01, 2018, 19:15:18 »
Leeds sign Patrick Bamford - Boro fan view - The72

Charlie Sopp
Leeds have secured the services of Middlesbrough striker Patrick Bamford on a four-year-deal. The 24-year-old has signed for an initial £7 million and has been handed the number nine shirt at Elland Road. He becomes Leeds’ biggest signing since Robbie Fowler in 2001.

I spoke with Boro fan Graeme about his views on Bamford, having so accused the transfer of Adam Forshaw in January. As expected he doesn’t see Bamford as a “Pulis” striker which I agree with, and it seems he’s much more suited to the “Bielsa” style.

Fan view

1. Initial thoughts on Bamford to Leeds, disappointed or not to bothered? A lot of Boro fans seem pretty annoyed.

Graeme – “Not bothered despite what others say. It’s down to personal taste. He’s not my type of centre forward. He’s not bullish enough for me or enough of a menace. He’s a clever footballer though. I think the manager is of a similar opinion.”

2. £7 million fair in today’s market or would you have expected more?

Graeme – “7 million is a very good price for us plus add ons which have been written into the deal. We’ll hopefully get what we require with the money received. I think we’ve done well for what I perceive as an enigmatic player. Double figures should be netting teams the finished article in this league”

3. What can Leeds fans expect? Style ect.

Graeme – “Leeds fans can expect an elegant player, one who is comfortable on the ball, one who is delicate in and around the box and one who can finish when given chances on his left foot. However, he can he ponderous, and appear lazy at times and when intimidated can he comfortably phased out of a game. That’s the reason I think he’s spent a lot of his career floating on the left wing but with the ability to drift inside.”

4. Biggest strengths and weaknesses?

Graeme – “Obvious strengths are his decisive left foot and willingness to shoot. His link up play is impressive but players need to be adaptable in order for that to come off. His obvious weakness is his propensity to drift out of games quite quickly and his body language can be poor if he knows it ain’t happening. Don’t expect him to put himself about and make lunging tackles.”

5. If you could compare him to any other player in the world (style not ability) who and why?

Graeme –  “I’d compare him to Olivier Giroud. All left foot with the ability to hit a wonder strike or a delicate finish. He can occasionally pop up with a ghosted header which is down to clever anticipation.”

6. Do you think he just needs to be the “main man” at a club to flourish?

Graeme – “That’s what he wants but in reality this main man tag has failed at a lot of clubs. Forest, Chelsea, Norwich, palace, derby, Boro twice, Burnley so I’d question why. Maybe he as an inflated opinion and isn’t quite up to the job or he hasn’t been given a fair chance. He’s had two good spells at Boro including one good season in a team where he linked up with Vossen and Tomlin which resulted in promotion. He’s a different player now and I don’t think he has improved. His lady real form saw us surge into a play-off semi final but he was still never really fancied by Pulis. I wish him all the best despite what Leeds fans think. In a nutshell he’s a good player but not quite the finished article.”

7. I’ll ask you while I’ve got you, what do you know about Jack Harrison? Boro fans also a bit miffed he didn’t get more of a chance last season.

Graeme – “All I have seen of Harrison is the odd YouTube clip where he looks a competent player. One who is two-footed, easy on the eye and not afraid to shoot. I’m slightly disappointed that I haven’t seen more of him as he seems my sort of player. I think what Boro want in terms of style and progress is different to Leeds and if people don’t appreciate my honesty in judging a player how I see fit then so be it.”

A huge thank you to Graeme again for taking the time. It’s always good to hear honest opinions from fans.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973