Skrevet av Emne: Kamp:Carabao Cup 1.r vs Bolton Wanderers @Elland Road tirsdag 14/8 2018, 20.45  (Lest 24753 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Mye bra, men skuffende 2. omgang. Vi må for all del ikke slutte å løpe...

ziganda

Ikke like imponerende, men alltid godt å vinne fotballkamper  :)

auren

Yes! Sliteseier! Strålende første omgang. Relativt svak og nonchalant andre omgang. Bolton med to feite sjanser til å utligne, men vi rir det av. Fortjent nok.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Fin førsteomgang, rotate andreomgang.
Enten legger vi denne kampen bak oss og imponerer videre eller så har vi møtt lettveggen allerede (litt tidlig i sessongen).
MOT

HåvardK

Mye bra, men skuffende 2. omgang. Vi må for all del ikke slutte å løpe...
Fikk se hva som kan skje da, ja. I tillegg ble vi upresise i pasningsspillet.

leedslife

Grei skuring. Håper vi trekker et topp 5 pl lag i neste.
Mye rustne spillere utpå der. Harrison skal vi få god bruk for. Oser klasse.

RoarG

Dette er vel et kampbilde jeg regner å se mer av i sesongen. Godt å vinne en sliteseier som dette her. Nå tar gjerne Newport i 2. runde slik at vi får hevnet FA-cup fadesen fra forrige sesong.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

HåvardK

Gleder meg til å lese Katos analyse av kampen. Hvilke svar fikk vi fra de nye?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Mye bra, men skuffende 2. omgang. Vi må for all del ikke slutte å løpe...
Samtidig er det utrolig slitende i lengden med all den løpingen - viktig at vi kan roe ned og likevel vinne kamper :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Blackman 6
Shackleton 6
Pontus 6
Ayling 8
Pearce 7
Phillips 9
Roberts 5
Baker 7
Saiz 9 MOM
Harrison 8
Bamford 7

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Borge

Var Saiz skadet? Virket som om han haltet etter kampen
Borge

auren

Var Saiz skadet? Virket som om han haltet etter kampen

Holdt seg til baksiden av låret. Sikkert ikke noe farlig.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Blackman 5
Shackleton 5
Pontus 5
Ayling 5
Pearce 5
Phillips 6
Roberts 4
Baker 5
Saiz 7
Harrison 5
Bamford 6

Synes disse poengene viser bedre at vi ikke var på topp i dag.
MOT

h.b

  • Gjest
Syns Shackleton virker som vår gamle helt Lennon. Propell og mye fin driv. Samt det er godt å få 3 seire på rad ink cup. Hakke skjedd i åpningen av sesongen siden Armfield sine dager i 74

leedslife

Blackman 5
Shackleton 5
Pontus 5
Ayling 5
Pearce 5
Phillips 6
Roberts 4
Baker 5
Saiz 7
Harrison 5
Bamford 6

Synes disse poengene viser bedre at vi ikke var på topp i dag.

Lik poengsum på Bamford og Phillips? Kamp så du?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Blackman 6
Shackleton 6
Pontus 6
Ayling 8
Pearce 7
Phillips 9
Roberts 5
Baker 7
Saiz 9 MOM
Harrison 8
Bamford 7
auren
Spilte ikke han derre auren lenge nok til å få poeng? :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
 
LUFCDATA
@LUFCDATA
 2m
2 minutes ago
Leeds' possession under Bielsa:

v Stoke City (52%)
v Derby (54%)
v Bolton (57%)

A tough second half and a very different challenge tonight, but plenty of positives to take from that. A dominant first half display ensured a huge share of possession. #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
The Square Ball
@TheSquareBall
 15m
15 minutes ago

On reflection, the slightly wobbly second half might stand us in good stead. A good reminder not to get ahead of ourselves. In unrelated business, does anybody want to share a room at Wembley? #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Vi slapp ned fra starten av andre og det var en også en svak slutt på kampen. En lang periode midt i omgangen har vi totalt kontroll igjen og totalt er det nærmere at vi får en til enn at Bolton skal utligne. Jeg var litt sur når fløyta gikk, men er egentlig veldig tilfreds nå. Bra Leeds!

GeirO

Blackman 5
Shackleton 5
Pontus 5
Ayling 5
Pearce 5
Phillips 6
Roberts 4
Baker 5
Saiz 7
Harrison 5
Bamford 6

Synes disse poengene viser bedre at vi ikke var på topp i dag.

Lik poengsum på Bamford og Phillips? Kamp så du?

Fotball går ut på å score mål. Bamford gjorde en fantastisk ting, Phillips gjorde ingenting fantastisk, bare mye bra. Kamper vinnes ofte pga. fantastiske prestasjoner. Derfor.
MOT

Kato

Blackman 6 - Grei kamp, en skummel retur. Aldri sett en keeper bruke lengre tid på 5-metre. Irriterende treg i distribusjon innimellom.
Shackleton 6,5 - Artig, uredd type med fart. Noe opp og ned i pasningskvalitet, men gjør seg ikke bort. Forferdelig innkast da Bolton scorer.
Jansson 6,5 - Rusten i første, bedre etter pause. Løper opp noen farlige situasjoner. Tror ikke han starter lørdag.
Ayling 8 - Glimrende før pause. En krisepasning i andre omgang, ellers veldig solid.
Pearce 6,5 - God de få gangene han kommer fremover, men syns det blir for lite. Ventet egentlig litt mer av han. Grei kontroll defensivt.
Phillips 9MOM - Syns han var helt fantastisk. Eier kampen. Er overalt. Støter når han skal, faller av når han skal. Ursterk. Banens desiderte gigant. Så ikke en eneste feilpasning.
Baker 5,5 - For meg en stor skuffelse. Glimtvis viser han noe, men svært svak på siste tredjedel. Tror han blir et godt stykke bak i køa på midtbanen vår.
Saiz 8,5 - Glimrende igjen. Magiker med ballen, scorer også mål nå. Slipper ballen raskere og raskere for hver kamp.
Roberts 4 - Synes han var helt forferdelig. Fikk ikke til noe som helst. Dagens største skuffelse, et godt stykke foran Baker.
Bamford 6,5 - Kommer til 3-4 sjanser, scorer et mål det oste klasse av. Forsvant helt ut av kampen utover i andre omgang. Klassespiller i toppform.
Harrison 7,5 - Mye involvert, jobber hardt. God spiller som er glimrende med ball i beina. Klart best av de nye. Ikke alltid like bra end-product. Og skuddfoten må på treningsleir.
Klich 6 - Vandrer ut og inn av kampen. Greit innhopp.
Alioski 6 - Kantspiller uten offensive egenskaper en mot en. Bidro lite. Blir ikke lenge til Harrison har venstrekanten.
Roofe 6 - Lite tid, og lite involvert.

3 ting vi lærte i dag:

1. De tre fra "a-laget" som startet i dag, styrte stort sett hele showet.
2. Vi kontrollerte kampen på en langt bedre måte enn jeg har sett tidligere.
3. Jack Harrison kan bli en spennende tilvekst.
 

Blank_File

Meget godt oppsummert Kato. Kan henge meg i min helhet på den. Ville kanskje justert ned Bamford en halv og Shack opp en halv. Jeg har ikke vært en av de som har skjelt ut Phillips, men det han leverer nå må jeg gni meg i øynene av. Jeg hadde ALDRI trodd at han skulle bli en av de viktigste brikkene i Bielsa-Leeds.

Promotion 2010

Syk sjanse til Bolton. Stygg miss av Blackman!

auren
Den var ikke fin, nei  :-X
Forventet dere at han skulle HOLDE den :o :o :o
Nei, for all del. Men dårlig måte å håndtere den på, feil område å gi retur til. Men var vel kanskje hardere enn jeg først tenkte
Syns det var såpass hardt at han hadde nok med å være bak ballen - umulig å styre


Se Blackman video fra Sheff-tiden i fjor. Han slipper eller bokser alt! Holder nesten aldri fast noenting.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

JaJa

Haha, når kommentatoren teller ned til kommenteringen skal starte på igjen, uten å skru av mikrofonen først  ;D
Dette er ikke noe nytt og har skjedd i årevis. Ikke noen tabbe. Og det er ikke kommentatoren som sier dette. Kommer fra kontrollsenteret.

leedslife

Blackman 5
Shackleton 5
Pontus 5
Ayling 5
Pearce 5
Phillips 6
Roberts 4
Baker 5
Saiz 7
Harrison 5
Bamford 6

Synes disse poengene viser bedre at vi ikke var på topp i dag.

Lik poengsum på Bamford og Phillips? Kamp så du?

Fotball går ut på å score mål. Bamford gjorde en fantastisk ting, Phillips gjorde ingenting fantastisk, bare mye bra. Kamper vinnes ofte pga. fantastiske prestasjoner. Derfor.

Ok, forstår

Promotion 2010

Meget godt oppsummert Kato. Kan henge meg i min helhet på den. Ville kanskje justert ned Bamford en halv og Shack opp en halv. Jeg har ikke vært en av de som har skjelt ut Phillips, men det han leverer nå må jeg gni meg i øynene av. Jeg hadde ALDRI trodd at han skulle bli en av de viktigste brikkene i Bielsa-Leeds.


Jeg synes faktisk at både Klich og Roofe hevet laget en klasse da de kom inn. Vi våget mer i løpene og presset for tidligere overganger oftere!


Phillips var imence!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Meget godt oppsummert Kato. Kan henge meg i min helhet på den. Ville kanskje justert ned Bamford en halv og Shack opp en halv. Jeg har ikke vært en av de som har skjelt ut Phillips, men det han leverer nå må jeg gni meg i øynene av. Jeg hadde ALDRI trodd at han skulle bli en av de viktigste brikkene i Bielsa-Leeds.

Enig. Scorer egentlig ut av ingenting. Sterk avslutning og mye potensiale i gutten. men pr nu er Roofe et mye bedre alternativ.
For dårlig med ball og off the ball. Trenger mer tid på å studere taktikk tavla til Bielsa.

auren

Puh:

@PhilHayYEP
Bielsa says no injury issues with Samuel Saiz. Some suggestion of a muscle problem during the game. #lufc

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Moro at klubben får inn unger og ungdom for et 10’er i slike kamper:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

LUFCdata

Leeds 2-0 Bolton HT:

Bamford
Saiz
Saiz (assist)
Baker (assist)

Leeds in complete control in a dominant first half display. Bamford's off the mark & Saiz is loving every minute of it. Shackleton has been very impressive and Leeds' movement has been electric. #LUFC




Teller vi assists når den dyttes videre av en forsvarer?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973