Skrevet av Emne: Kamp: Carabao Cup 2.r vs Preston N E @ Elland Road tirs 28/8 2018, kl 20.45  (Lest 23465 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
"Dette tek eg med knakande ro!!!" (Gammalt jungelordtak)

We are Leeds...MOT!!!  ;D
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Promotion 2010

Lufcdata

If anyone's interested in tonight's numbers, Leeds registered 26 shots in total, 8 on-target, 58% possession and 15 corners. Twenty-six shots though. #LUFC


 ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Couldn't care less.
Leeds skal være for store til å bry seg om denne tullekøppen.
Det hadde du aldri sagt hvis vi var klare for finale på Wembley etter å ha slått ut et par PL lag på veien. Det er en fotballklubbs oppgave å prøve å vinne kamper....

Eriksen55

Couldn't care less.
Leeds skal være for store til å bry seg om denne tullekøppen.

Det er tull å si. Hadde vi vunnet den hadde det vært stort og blitt husket lenge. Det hadde også gitt oss muligheten i Europa.

Dessuten er vel ikke Leeds så store og bortskjemt med sølvtøy at vi ikke skal bry oss..

Personlig er jeg ikke lei meg for å ryke i dag, selv om det hadde vært kult med et storlag hjemme. Fått oppleve Jose M parkere bussen på Elland Road hadde vært magisk. Fint med mindre kamper og sannsynligheten for å gå hele veien er fryktelig liten, så dette er helt ok.

Promotion 2010

Phil Hay
@PhilHayYEP
Bielsa's reaction to tonight's defeat: "Usually when we have three offesive actions we score one goal. Today we had 12 and we didn't score any. The proportions between offensive actions and efficiency was not good." #lufc

Bielsa: "We could have avoided the goals we conceded. We had a lot of possession and we played 11 v 10 for a long time but we didn't reflect this superiority with clear offensive actions (chances)." #lufc

Bielsa: "Usually when space is smaller, the good thing to do is play down the sides but we didn't connect crosses with a man in the box. Maybe we didn't play in the centre enough but it was a zone with many bodies." #lufc

Bielsa: "We played against an opponent with physical skills. Usually we have responses for the problems we faced but today we couldn't find any. The problems we had were not new. It took us too much time to play from the back."

Bielsa on the feeling of losing: "We have to do some individual analysis. We have to evaluate some young players. We had two games - when we were 11 v 11, it was hard for us to build from the back and create dangerous actions." #lufc

Bielsa on whether the players chosen tonight were ready: "I think they are ready to play. You can't analyse Pearce, Shaughnessy or Shackleton the way you evaluate Phillips, Saiz or Jansson. It's painful to be out of a competition. I would have liked to continue in this cup."


Phil Hay
Bielsa: "I don't think the players weren't prepared for this competition. The opponent also had young players, players with a lack of experience. They had players who are usually not starters. My conclusion is we didn't play well but I think the result shouldn't have been a loss"


Adam Pope
MB says Pearce took a painful kick but should be ok. Shackleton took a knock in the first half was substituted & took Shaughnessy off to be more attacking against the 10 men. He felt Phillips was playing very well so he felt a centre back could be sacrificed. #lufc



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

testo

Couldn't care less.
Leeds skal være for store til å bry seg om denne tullekøppen.

Det er tull å si. Hadde vi vunnet den hadde det vært stort og blitt husket lenge. Det hadde også gitt oss muligheten i Europa.

Dessuten er vel ikke Leeds så store og bortskjemt med sølvtøy at vi ikke skal bry oss..

Personlig er jeg ikke lei meg for å ryke i dag, selv om det hadde vært kult med et storlag hjemme. Fått oppleve Jose M parkere bussen på Elland Road hadde vært magisk. Fint med mindre kamper og sannsynligheten for å gå hele veien er fryktelig liten, så dette er helt ok.

Kunne vært magisk ja. Han bak rattet på en buss hadde vært noe, for spillere har han antagelig ikke mye lenger ;D ;D
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Promotion 2010

Analysen:


Phillips - how physical were Preston?
"I don't think they were that physical to be fair.
"I think they just beat us to a lot of 50-50s which I think we kind of struggled with in the first half but in the second half I thought we did a lot better and we can only take the positives from the game and work on what we have done wrong."
Kalvin Phillips on the sloppy start
What did Bielsa say:
"He didn't really say much to be really, after the game he is quite quiet but I think he will talk about us tomorrow when we are in training."
Where did it go wrong?
"I don't know, I don't know if we underestimated the start or we just weren't ready for the start and I don't think that's anything to do with what we have been doing.
"I just think a few of the lads with not playing I don't think they expected it to be as quick and to be fair to Preston they did well in the first 25 minutes.
"They put us under a lot of pressure and we just weren't ready for the start that's all."
Reaction from Kalvin Phillips
"Obviously we are disappointed and in the first 25 minutes I don't think we played great and after conceding the first two goals I think it set us a mountain to climb.
"But I thought we came out in the second half well and we were just unlucky really, we didn't really get many chances to finish and it was just disappointing altogether."
Preston boss Alex Neil
Alex Neil said he wanted to "fight fire with fire" by pressing Leeds high up the field tonight. Said you're in trouble if you stand off them and let them play
Injuries update
Bielsa says he replaced Shaughnessy at half-time because he wanted to get more offensive players on the pitch against 10 men. Shackleton had an injury and couldn't continue. Pearce took a heavy kick to one leg but should be okay.
Bielsa on whether the players chosen tonight were ready
"I think they are ready to play. You can't analyse Pearce, Shaughnessy or Shackleton the way you evaluate Phillips, Saiz or Jansson. It's painful to be out of a competition. I would have liked to continue in this cup.
"I don't think the players weren't prepared for this competition. The opponent also had young players, players with a lack of experience. They had players who are usually not starters. My conclusion is we didn't play well but I think the result shouldn't have been a loss"
Bielsa on the feeling of losing
"We have to do some individual analysis. We have to evaluate some young players. We had two games - when we were 11 v 11, it was hard for us to build from the back and create dangerous actions.
"
Bielsa
"Usually when we have three offesive actions we score one goal. Today we had 12 and we didn't score any. The proportions between offensive actions and efficiency was not good.
 "We could have avoided the goals we conceded. We had a lot of possession and we played 11 v 10 for a long time but we didn't reflect this superiority with clear offensive actions (chances).
"Usually when space is smaller, the good thing to do is play down the sides but we didn't connect crosses with a man in the box. Maybe we didn't play in the centre enough but it was a zone with many bodies.
 "We played against an opponent with physical skills. Usually we have responses for the problems we faced but today we couldn't find any. The problems we had were not new. It took us too much time to play from the back."


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Vi håper alle at Leeds skal vinne alle kamper, men skal vi først tape en kamp er Carabao Cup mitt soleklare førstevalg. Sparer mange spillere, gir 90 minutter under beltet til de som er nærmest startelleveren, og bygger opp en sult til å vise hva som virkelig bor i laget mot Boro på fredag.

Gufrias

Vi vinner skuddstatistikken 26-10, og cornerstatistikken 15-3. Highlights tyder også på dominans (se WalmotTV på Facebook). Og det med ni stykker som ikke startet mot Norwich, og som sannsynligvis ikke kommer til å starte mot Boro.

Jeg synes tv-bildene tyder på at vi forble målløse fordi vi for ofte skjøt langskudd i stedet for å prøve å spille oss til bedre sjanser, balltempoet var lavere enn vanlig, og vi tapte / ikke tok duellene i motstanders boks.

0-1 synes jeg fortsatt ser ut som resultat av en filming, og 0-2 er en kontring som man nødvendigvis risikerer når man sender mange folk fram. Flott enkeltmannsprestasjon av Brandon Barker, men både press og sikring var litt sånn meh.

Jeg tror de fleste som spilte i går er gode nok når de bare får spilt seg varme i trøya sammen med de beste.
Hekta på Leeds siden 1974

DenHviteYeboah

Kan ikke akkurat si at jeg er beroliget av dette tapet....

Jepp. Bielsa out eller noe slik?

auren
Selvfølgelig ikke. Jeg bare registrerer at denne klubben siden 1971 nesten aldri kommer til en finale i de cupene en deltar i. Jeg håper ikke dette tapet for noen psykologis effekt på spillerne :)

RoarG

Det første tapet måtte jo komme før eller siden. Det kom mot Preston. Alltid upassende å tape. Som alltid gjelder det å nullstille seg. Det kommer flere oppturer og nedturer. Stoler på at spillerne og trenerteamet jobber seriøst fram til neste kamp.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

12-4 i sjanser, sier Bielsa!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

12-4 i sjanser, sier Bielsa!
Ã… ikke sette minst 1 av dem vitner om mangel på beslutning og konsentrasjon.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Antagelig riktig med rødt!  ;)


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Tror dommeren traff 100% med den beslutningen der.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Leeds Player Ratings - Leeds 0 - 2 Preston

Really poor performance. At least it wasn’t a league game.

Jack RobshawAugust 29, 2018 12:22 am

Leeds United put in a very poor performance against Preston North End and were dumped out of the Carabao Cup. Preston fully deserved the win and despite them having 10 men for over an hour, Leeds never looked like scoring.

Every Leeds player was at best inconsistent with their passing and Leeds seemed to only have one plan of attack: Get the ball wide, put in a poor cross. Preston defended well and packed the middle but that doesn’t mean you can’t try something different when the wide play isn’t working.


Time now to look at each player and how they performed. As always you can tell me how wrong I am @mightywhitespod or @ThruItAllLUFC on twitter.

STARTING LINE-UP

Jamal Blackman - Nothing he could have done about the penalty for the first goal, or the excellent strike from Brandon Barker that provided the second. In the build up to the penalty being given away he played a short goal kick to Conor Shaughnessy despite him being in a poor position to receive the ball and his distribution was far too slow in general. Not going to threaten BPF’s position at the moment. 5/10

Stuart Dallas - I personally expected him to play in central midfield with Jamie Shackleton at right-back, now the game is over, maybe we should have done that? Captained the side.

Gave the ball away which lead to the penalty, shouldn’t have been given the ball by Shaughnessy but he still should have done better. Got into some good positions down the right flank but his crossing was consistently poor. 4.5/10


Conor Shaughnessy - Bad day at the office. Made his first error almost immediately as he dwelled on the ball at the back and had his ball forward blocked. It was a sign of things to come. Played Dallas into trouble straight after and in chasing back gave away a penalty (which in the ground looked a bit soft). Consistently poor decision making with the exception of one, admittedly excellent, cross field ball to start an attack.

Topped it off with some pub-team level defending to allow Barker to run 50 yards with the ball and hammer the ball home. He was a centre-back running away from the danger, unacceptable. Hooked at half-time and deservedly so. I said on twitter that today was a big game for him, a real chance to impress, he did not take the chance. He was bullied by Louis Moult whenever they went against each other. I aren’t sure if it was down to who he was next to but he looked physically smaller than he did before his injury.

He has had good games a centre-back so hopefully he bounces back from this. To write him off would be reactionary at best and ridiculous at worst. 2.5/10

Pontus Jansson - Won plenty of balls in the air and a fair few tackles. Good job he had a decent game considering the day his CB partner had. Had a header cleared off the line in the first half. Then a couple of chances from set-pieces in the second half, one was well blocked, one he should have done better. 6.5/10

Tom Pearce - Much like Dallas, didn’t make the most of his crossing opportunities. His defending was fine and he showed guts to get through the final 25mins when clearly carrying an injury. 5/10

Kalvin Phillips - Not amazing first half but was often left on his own in the midfield battle. Second half, moved to centre-back and looked solid enough but by this point Leeds’ defenders weren’t under that much pressure. Better second half than first. 6/10

Tyler Roberts - Against Bolton Wanderers in the last round, I said this of Roberts:

 â€œThe one player who was pretty anonymous all game. Good to see him get some minutes under his belt but whichever side he played on the play seemed to go down the opposite side.”
This time there were more under par performances, but Roberts main impact on the game being a yellow card for a cynical foul says a lot about this performance. 4/10

Jamie Shackleton - Had a decent effort saved by Chris Maxwell but came out second best in the midfield battle. Went off at half-time and was apparently struggling with injury. Poorest game in the first team, but he has been very good in the others. 5/10

Lewis Baker - Showed some decent touches and a few nice passes but didn’t make the impact on the game that he would have liked. Still one of the better Leeds performers on the day. 5.5/10

Jack Harrison - Far more willing to get on the ball than Roberts on the other side. End product wasn’t up to scratch. Similar to what we have seen in his other outings this season. Does show glimpses of the player highly rated at Manchester City, but we need to see more of it if he is going to make the starting XI in the league. 5/10

Patrick Bamford - Didn’t get great service but did have two of Leeds better efforts. Not a performance to write home about for him but he was one of the least to blame for today for me. Far too often he won a ball in the air and no Leeds player was within 20 yards of him, kept having to drop deep to get on the ball and no-one was moving into the striker position, which we do see with the “1st team”. 5/10

SUBSTITUTES

Samu Saiz (for Shaughnessy, HT) - The only player able to consistently beat a player. Passing was inconsistent but if Leeds were going to do anything, it looked like Saiz would be involved. Stood out yet again. 6.5/10

Mateusz Klich (for Shackleton, HT) - Solid enough but didn’t stamp his authority on the game as he has previously. Played in the deeper role that Phillips usually does but the packed central areas of Preston made things hard for him. 5/10

Ezgjan Alioski - (for Roberts, 61mins) - Couldn’t get into the game, but was still more involved than the man he replaced. Sliced his one decent chance after a poor punch from Maxwell. 5/10
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Ikke overraskende er det Shaughnessy, Dallas og Roberts som var de svakeste. Shaughnessy tror jeg kommer, spilte sin første kamp siden januar og Preston gikk voldsomt ut. Men 3 markante feil på de første 45 sekundene er voldsomt og gjør nok sitt til at Shaughnessy spiller med høye skuldre resten av omgangen. Selv om straffen var feildømt så blir han nok preget. Litt mer bekymret, men tror de fire stopperne vi har holder, ihvertfall til januar.

Høyreback Dallas.. kanskje han blomstrer i ny posisjon. Kanskje han gjør mindre skade der, for offensivt er han crap. Tydelig det som back også. Men tidlig og akkurat tilbake fra skade. Bekymret for cover på høyreback!

Roberts spiller tydeligvis nok en dårlig kamp. Ung og lenge ute, men har vi tid til å vente? Bekymret for konkurransen på vingene.

Harrison. Gjenganger, no end product! Gjør bekymringene på ving plassen større. Pr.nå bør Alioski og Pablo spille fra start hver gang. Håper det kommer en som også kan spille ving.

Skulle gjerne gått videre, men nå har vi kun liga og tenke på fram til FA cup drar igang i januar.

Håper denne kampen får Bielsa til å ville låne inn en høyre ving back/ving som kan erstatte både Ayling og Pablo på høyresiden. Jeg har også lyst på en som kan spille i Saiz rollen og vingene, ihvertfall venstre, som Izzy Brown  f.eks.


 
« Siste redigering: August 29, 2018, 08:30:41 av eriksen55 »

RoarG

Ikke overraskende er det Shaughnessy, Dallas og Roberts som var de svakeste. Shaughnessy tror jeg kommer, spilte sin første kamp siden januar og Preston gikk voldsomt ut. Men 3 markante feil på de første 45 sekundene er voldsomt og gjør nok sitt til at Shaughnessy spiller med høye skuldre resten av omgangen. Selv om straffen var feildømt så blir han nok preget. Litt mer bekymret, men tror de fire stopperne vi har holder, ihvertfall til januar.

Høyreback Dallas.. kanskje han blomstrer i ny posisjon. Kanskje han gjør mindre skade der, for offensivt er han crap. Tydelig det som back også. Men tidlig og akkurat tilbake fra skade. Bekymret for cover på høyreback!

Roberts spiller tydeligvis nok en dårlig kamp. Ung og lenge ute, men har vi tid til å vente? Bekymret for konkurransen på vingene.

Harrison. Gjenganger, no end product! Gjør bekymringene på ving plassen større. Pr.nå bør Alioski og Pablo spille fra start hver gang. Håper det kommer en som også kan spille ving.

Skulle gjerne gått videre, men nå har vi kun liga og tenke på fram til FA cup drar igang i januar.

Håper denne kampen får Bielsa til å ville låne inn en høyre ving back/ving som kan erstatte både Ayling og Pablo på høyresiden. Jeg har også lyst på en som kan spille i Saiz rollen og vingene, ihvertfall venstre, som Izzy Brown  f.eks.
Shaughnessy: Som sagt et langt skadeavbrekk. Ville kanskje vise for mye?
Dallas: Mer en ryddegutt på midten enn en som skal bidra i det offensive spillet. Til det har vi da mange spillere som er mye bedre. Høyre back? Her må vi da ha mange spillere som er bedre? Blir nok "faset ut" etterhvert. Tror han er et salgsobjekt etter sesongen.
Roberts: Ung, og ute med skade i lang tid (som Shaughnessy). Vi bør lære av leksen vi har hatt med Grot, og ikke forvente for mye med en gang. Utlån kunne ha vært lurt?
Harrison: Til nå en skuffelse, men har hatt kun 2 starter og noen innhopp. Det kan virke som om det er Preston som har gjort det beste City-lånet (Barker). Bør vel få mer tid på seg til å overbevise.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ar9

Kan ikke akkurat si at jeg er beroliget av dette tapet....

Jepp. Bielsa out eller noe slik?

auren

Ikke minst. Nei dette viser at de nest beste ikke er gode nok, og det er bekymringsfullt med tanke på en lang sesong, skader , samt suspensjoner. Vi har da ikke god nok spillere til å sette innpå, og tapene vil komme

Helt helt enig.
Har gnålet om det lenge.
Jeg mener det er nå.. Bielsas første sesong v roret som er vår beste sjanse.
Da har vi ikke ‘råd’ til å ha huller i stallen.
Tror vi hadde kommet langt med ett par av klasse fra midten og bakover.
Dette slik at vi kan rotere litt mer uten at laget svekkes all verden.

B_Ød

er vel litt svakt og ikke sette den på såpass mange sjanser, men feil idømt straffe, og en strålende prestasjon imot, da blir det vanskelig, selv etter lang periode 11 mot 10.
Blir andre boller på fredag!
Ups & Ups!!

RoarG

er vel litt svakt og ikke sette den på såpass mange sjanser, men feil idømt straffe, og en strålende prestasjon imot, da blir det vanskelig, selv etter lang periode 11 mot 10.
Blir andre boller på fredag!
Vi får nok se det laget som slo Norwich på lørdag. Leeds' angreps-spill er så avhengig av offensive backer. Det har vi i Ayling og Douglas. Dallas/Pearce ligger langt under de to førstnevnte i kvalitet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Vi vinner skuddstatistikken 26-10, og cornerstatistikken 15-3. Highlights tyder også på dominans (se WalmotTV på Facebook). Og det med ni stykker som ikke startet mot Norwich, og som sannsynligvis ikke kommer til å starte mot Boro.

Jeg synes tv-bildene tyder på at vi forble målløse fordi vi for ofte skjøt langskudd i stedet for å prøve å spille oss til bedre sjanser, balltempoet var lavere enn vanlig, og vi tapte / ikke tok duellene i motstanders boks.

0-1 synes jeg fortsatt ser ut som resultat av en filming, og 0-2 er en kontring som man nødvendigvis risikerer når man sender mange folk fram. Flott enkeltmannsprestasjon av Brandon Barker, men både press og sikring var litt sånn meh.

Jeg tror de fleste som spilte i går er gode nok når de bare får spilt seg varme i trøya sammen med de beste.
[/b]

Helt enig.
Så klart er de det.



RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Ã… få programmet i postkassen dagen etter kamp er nær ny rekord!  :D

Var vel en sesong for hagevis av år siden der vi faktisk fikk programmet på kampdagen innimellom!

#lengesiden
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Rart at folk har så dårlig hukommelse når det gjelder Dallas. De beste kampene har han spilt som venstre kant. Scorer mål og får lagt gode innlegg. Men ser at han har gode konkurrenter. Men rater han bedre på den plassen enn Harrison som hverken får lagt inn eller puttet ballen i mål.
MOT

Hallgeir *

Ã… få programmet i postkassen dagen etter kamp er nær ny rekord!  :D

Var vel en sesong for hagevis av år siden der vi faktisk fikk programmet på kampdagen innimellom!

#lengesiden

Fikk, jeg også.  :)

Men ankomst på kampdag har ikke jeg opplevd. Før 1985 da?
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Ã… få programmet i postkassen dagen etter kamp er nær ny rekord!  :D

Var vel en sesong for hagevis av år siden der vi faktisk fikk programmet på kampdagen innimellom!

#lengesiden

Fikk, jeg også.  :)

Men ankomst på kampdag har ikke jeg opplevd. Før 1985 da?

Ja, det kan ha vært så lenge siden. Utrolig følelse å sitte deg med programmet i hånda og BBC World Service på radioen!  ;)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Rart at folk har så dårlig hukommelse når det gjelder Dallas. De beste kampene har han spilt som venstre kant. Scorer mål og får lagt gode innlegg. Men ser at han har gode konkurrenter. Men rater han bedre på den plassen enn Harrison som hverken får lagt inn eller puttet ballen i mål.

Ja, shan har hatt to innhopp i ligaen - han burde åpenbart hatt bedre snitt en Dallas sine 4 mål Championship de siste to sesongene.
 

HåvardK

Rart at folk har så dårlig hukommelse når det gjelder Dallas. De beste kampene har han spilt som venstre kant. Scorer mål og får lagt gode innlegg. Men ser at han har gode konkurrenter. Men rater han bedre på den plassen enn Harrison som hverken får lagt inn eller puttet ballen i mål.

Ja, shan har hatt to innhopp i ligaen - han burde åpenbart hatt bedre snitt en Dallas sine 4 mål Championship de siste to sesongene.
8)

Hallgeir *

Ã… få programmet i postkassen dagen etter kamp er nær ny rekord!  :D

Var vel en sesong for hagevis av år siden der vi faktisk fikk programmet på kampdagen innimellom!

#lengesiden

Fikk, jeg også.  :)

Men ankomst på kampdag har ikke jeg opplevd. Før 1985 da?

Ja, det kan ha vært så lenge siden. Utrolig følelse å sitte deg med programmet i hånda og BBC World Service på radioen!  ;)

Ja, det var tider, det. Og resultater lest av ikonet James Alexander Gordon.  8)

« Siste redigering: August 30, 2018, 17:11:13 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968