Skrevet av Emne: Kamp: vs Middlesbrough @ Elland Road, fredag 31/8 2018, kl 20.45 på Sky TV  (Lest 32893 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Puh, denne kampen ble like rå og energisk som jeg hadde ventet. Håper virkelig ikke på særlig mange kamper av denne sorten. Ga bort altfor mange frispark, men klarte allikevel å forsvare seg M'boros Luftwaffe. Gidder ikke å henge meg opp i oppførselen til motspillere. Man kommer seg ikke opp i PL med å spille frøkenfotball. Synd Leeds til dels ble med på høydeball-fotballen til Boro, men ikke alle kamper går etter planen. Fornøyd med uavgjort, jeg. Betyr tabelltopp over landslagspausen, uansett hva Bolton finner på.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Andersen

Frykter ikke Millwall borte , vi er et bedre lag i år en i fjor , med tanke på hvordan Millwall har spilt i sine kamper . Men alltid noe spesiellt når Leeds og Millwall møtes ,

RoarG

Frykter ikke Millwall borte , vi er et bedre lag i år en i fjor , med tanke på hvordan Millwall har spilt i sine kamper . Men alltid noe spesiellt når Leeds og Millwall møtes ,
Uforutsigbart er kanskje ordet du leter etter? Men, jeg er enig. Dette Leeds-laget viser mye mer karakter enn fjorårets. Millwall bør slås.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bromancer

Frykter ikke Millwall borte , vi er et bedre lag i år en i fjor , med tanke på hvordan Millwall har spilt i sine kamper . Men alltid noe spesiellt når Leeds og Millwall møtes ,

Enig. Nå tar vi Milwall.

Stut og Fjærkre

Ble mere opptimistisk med tanke på opprykk etter denne kampen. Vi står opp mot et av ligaens beste mest fysiske lag. Morsomste kampen uten målsjenser jeg har sett på lenge.

Kato

BPF - 7,5 Gode redninger de gangene han var involvert. Glimrende med beina. Ser jo helt strålende ut for tida.
Aylling - 5 Forferdelig kamp. Klarer seg greit defensivt, men pasningskvaliteten er helt krise.
Berardi 7,5 - Jobber steinhardt mot overmakten. Gir bort noen unødvendige frispark.
Cooper 7,5 - Samme som Berardi. Vanskelige arbeidsforhold. Må ikke havne en mot en langs bakken defensivt.
Douglas 7,5 - Glimrende teknikk, glimrende venstrefot. Tror han savner en bedre makker foran seg.
Phillips 7 - Jobber hardt, vinner mye. Men har sett han bedre, det blir litt mye balltrilling.
Klich 8 MOM - Klassespiller. Gode løp offensivt, sterk, god med ball. Jobber også godt hjemover.
Alioski 5 - Sjanseløs på fysikk, lite gjennombruddskraft. Savner en bedre venstrekant, som kan få Douglas mer rundt på kant.
Saiz 6,5 - Vanskelige arbeidsforhold. Må fremdeles jobbe med å slippe ballen tidligere. Lite end-product i dag.
Harrison 7,5 - Fantastisk nærteknikk. En positiv overraskelse. Spiller seg mer og mer inn i divisjonen.
Roofe 6 - Gir litt juling, og holder på ballen noen ganger. Syns burde vært av etter timen.

Ingen tid å vurdere innbytterne på.

Bielsa: Savner endringer, vi skapte nesten ingenting selv om vi hadde ballen mye. Da må vi gjøre noe langt tidligere. Skuffende kampledelse i dag.
 

Forever Whites

Når vi klarer ett poeng mot et sånt lag og en dommer som jeg ikke har sett dårligere siden 70 tallet har vi store muligheter til å rykke opp! :-)
Medlem 94237

GeirO

Endel viktige momenter i dag:

1. Vi gjør the dirty work meget bra. Står godt mot fysikken til Boro. I fjor hadde vi tapt denne.

2. Vi har ekstremt god bevegelse på egne innkast. Blir alltid en spillbar til slutt.

3. Bielsa skuffer på sidelinja. Det lyste bytting med kvarteret igjen da den verste trøkken vår ga seg. Kom altfor seint. Han på andre sida bytta ingenting, forferdelig manager med en forferdelig spillestil.

4. Ayling helt katastrofe med ball. Syns det så ut som han mista selvtilliten etter hvert. Det kan bli Jansson inn, og Berardi ut på back.

5. To helt ulike spillestiler. Jeg vet hvilken som vil overleve i Premier League.
Ville vel også bytta litt før. Kan garantere deg at høyrebacken mot Millwall heter Luke Ayling.
MOT

ar9

Uavgjort her får være greit.
Bortsett fra noen skumle dødballer fikk ikke Boro låne ballen mye i 2.

B_Ød

Sveits og Polen i kveld,  Makan
Ups & Ups!!

GeirO

Ble mere opptimistisk med tanke på opprykk etter denne kampen. Vi står opp mot et av ligaens beste mest fysiske lag. Morsomste kampen uten målsjenser jeg har sett på lenge.
Velkommen til forumet Stut og fjærkre! Forumets mest spesielle navn, kanskje.......?
MOT

Stut og Fjærkre

Enig i vurderingene av dommeren. Tror han gav Assebalonga åtte frispark etter filming, det var vel alt de hadde. Umulig å se noe linje ellers heller. Men tror er ikke sikker på om vi hadde vunnet med ordentlig dommer heller, ettersom vi ikke klarte å bryte opp det fysiske forsvaret til Boro.

auren

Når vi klarer ett poeng mot et sånt lag og en dommer som jeg ikke har sett dårligere siden 70 tallet har vi store muligheter til å rykke opp! :-)

Dommeren dømte jo i hytt og gevær begge veier. Boro skulle hatt straffe og Douglas skulle vært utvist. Men han viste sin inkompetanse allerede etter 12 minutter da Friend ikke fikk gult for den stygge taklingen av Douglas.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Intens kamp. Boro med dødball og drar ned tempo i kampen ved hver anledning. Stort sett kontroll på dødballer i mot. Når Berardi klarer å stå i mot Boro, bør den klagingen på hans mangel på duellkraft legges død.

Digger Klich. Phillips har en sjuk pasningsfot. Nei, dette var egentlig helt ok. Boro vanskelige å spille mot. Som flere har nevnt, denne hadde vi tapt i fjor.

BPF = Meget solid. Harrison, meget oppløftende. Heldigvis og på tide :)

Ayling og Saiz svakest. Viktig å få igang Izzy så vi har et alternativ til å spille ut. Saiz er en god fotballspiller. Men å skyte, det kan han ikke!
« Siste redigering: August 31, 2018, 23:06:23 av eriksen55 »

RoarG

Endel viktige momenter i dag:

1. Vi gjør the dirty work meget bra. Står godt mot fysikken til Boro. I fjor hadde vi tapt denne.

2. Vi har ekstremt god bevegelse på egne innkast. Blir alltid en spillbar til slutt.

3. Bielsa skuffer på sidelinja. Det lyste bytting med kvarteret igjen da den verste trøkken vår ga seg. Kom altfor seint. Han på andre sida bytta ingenting, forferdelig manager med en forferdelig spillestil.

4. Ayling helt katastrofe med ball. Syns det så ut som han mista selvtilliten etter hvert. Det kan bli Jansson inn, og Berardi ut på back.

5. To helt ulike spillestiler. Jeg vet hvilken som vil overleve i Premier League.
Til punkt 5. Tenkte at et såpass primitivt spill som Boro viste, vil ikke det overleve lenge i PL. Passer bedre i L2.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

samadhi

Når vi klarer ett poeng mot et sånt lag og en dommer som jeg ikke har sett dårligere siden 70 tallet har vi store muligheter til å rykke opp! :-)

Dommeren dømte jo i hytt og gevær begge veier. Boro skulle hatt straffe og Douglas skulle vært utvist. Men han viste sin inkompetanse allerede etter 12 minutter da Friend ikke fikk gult for den stygge taklingen av Douglas.

auren

At Friend ikke får gult skyldes at dommeren skal ha is i magen og holde tilbake korta i starten. Blir bare håpløst når Leeds får gult i neste situasjon.
marching on together,
derudaf forever...

Stut og Fjærkre

Ble mere opptimistisk med tanke på opprykk etter denne kampen. Vi står opp mot et av ligaens beste mest fysiske lag. Morsomste kampen uten målsjenser jeg har sett på lenge.
Velkommen til forumet Stut og fjærkre! Forumets mest spesielle navn, kanskje.......?
Takk
Fjærkre er logisk.
Stut peker mot supporterne av den klubben jeg støtter i Oslo

leedslife

Fair med uavgjort. Synes vi var hakket bedre, men Boro gjorde det vanskelig for oss.
Utrolig destruktiv fotball med Pulis. Er jo nesten ikke til å tro. Kast på motstanderens banehalvdel blir pælmet inn i boks. Sammen med dommeren gjorde de jo en fantastisk jobb med å dra stinget ut av kampen.
Vi vil nok få mange slike kamper på hjemmebane denne sesongen.
Godt vi fikk inn Brown. Trenger en som kan gi oss noe annet enn Saiz. Han ble pakket inn idag og gjør alt for dårlig valg når han først får kula.
Brown kan gi oss litt fysikk og tempo. Tror det kan være et lurt lån av klubben.

Bailey -7 Trygg og som ellers i sesongen veldig god med beina. Skulle tro han var 30 år. Lenge siden jeg har følt meg så sikker på han bakerst.

Ayling -5 Alt for mye pasningsfeil og litt hengehode kveld.
Berardi 7 Kriger. Cannavaro tendenser
Cooper 7 Spiller på høy risiko i feltet, men heldigvis har dommeren på seg skylapper. Begynt å slå helpasninger også....
Douglas 7 Kommet fint inn i laget. Veldig trygg og god. Synd han ikke limte sist frispark opp i krysset.

Phillips 8. Klasse. Vår klart beste spiller så langt denne sesongen. Enorm.
Klich 8. Outstanding.

Saiz 5. Vil seg ikke. Burde vært byttet.
Alioski 6. Jobber hardt som alltid, men lite effektiv med ball.
Harrison 8. Lyspunkt. Hadde Ayling hatt dagen tror jeg Friend skulle fått det virkelig tøft. Teknikk, overblikk og kjapp.

Roofe7 fantastisk jobb helt fremst. En umulig oppgave mot ligaens mest fysiske stoppere. Få baller å jobbe med dessverre.

Dommeren 3. Ubegripelig at det ikke går ann å få en bedre dommer til et såpass stort oppgjør.
Var ikke mann for oppgaven dessverre. Er det så vanskelig å finne dommere med fotballforståelse?

Promotion 2010

BPF - 7,5 Gode redninger de gangene han var involvert. Glimrende med beina. Ser jo helt strålende ut for tida.
Aylling - 5 Forferdelig kamp. Klarer seg greit defensivt, men pasningskvaliteten er helt krise.
Berardi 7,5 - Jobber steinhardt mot overmakten. Gir bort noen unødvendige frispark.
Cooper 7,5 - Samme som Berardi. Vanskelige arbeidsforhold. Må ikke havne en mot en langs bakken defensivt.
Douglas 7,5 - Glimrende teknikk, glimrende venstrefot. Tror han savner en bedre makker foran seg.
Phillips 7 - Jobber hardt, vinner mye. Men har sett han bedre, det blir litt mye balltrilling.
Klich 8 MOM - Klassespiller. Gode løp offensivt, sterk, god med ball. Jobber også godt hjemover.
Alioski 5 - Sjanseløs på fysikk, lite gjennombruddskraft. Savner en bedre venstrekant, som kan få Douglas mer rundt på kant.
Saiz 6,5 - Vanskelige arbeidsforhold. Må fremdeles jobbe med å slippe ballen tidligere. Lite end-product i dag.
Harrison 7,5 - Fantastisk nærteknikk. En positiv overraskelse. Spiller seg mer og mer inn i divisjonen.
Roofe 6 - Gir litt juling, og holder på ballen noen ganger. Syns burde vært av etter timen.

Ingen tid å vurdere innbytterne på.

Bielsa: Savner endringer, vi skapte nesten ingenting selv om vi hadde ballen mye. Da må vi gjøre noe langt tidligere. Skuffende kampledelse i dag.


Ayling manglet vel en sikker ball-player foran seg!

Vi gjennomfører en sterk kamp mot solid motstand! Dessverre mangler vi kreativitet i oppspillet før avslutningene!

Fornøyd med dette, men nå må vi ha en rekke kamper med mye poeng!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

BPF - 7,5 Gode redninger de gangene han var involvert. Glimrende med beina. Ser jo helt strålende ut for tida.
Aylling - 5 Forferdelig kamp. Klarer seg greit defensivt, men pasningskvaliteten er helt krise.
Berardi 7,5 - Jobber steinhardt mot overmakten. Gir bort noen unødvendige frispark.
Cooper 7,5 - Samme som Berardi. Vanskelige arbeidsforhold. Må ikke havne en mot en langs bakken defensivt.
Douglas 7,5 - Glimrende teknikk, glimrende venstrefot. Tror han savner en bedre makker foran seg.
Phillips 7 - Jobber hardt, vinner mye. Men har sett han bedre, det blir litt mye balltrilling.
Klich 8 MOM - Klassespiller. Gode løp offensivt, sterk, god med ball. Jobber også godt hjemover.
Alioski 5 - Sjanseløs på fysikk, lite gjennombruddskraft. Savner en bedre venstrekant, som kan få Douglas mer rundt på kant.
Saiz 6,5 - Vanskelige arbeidsforhold. Må fremdeles jobbe med å slippe ballen tidligere. Lite end-product i dag.
Harrison 7,5 - Fantastisk nærteknikk. En positiv overraskelse. Spiller seg mer og mer inn i divisjonen.
Roofe 6 - Gir litt juling, og holder på ballen noen ganger. Syns burde vært av etter timen.

Ingen tid å vurdere innbytterne på.

Bielsa: Savner endringer, vi skapte nesten ingenting selv om vi hadde ballen mye. Da må vi gjøre noe langt tidligere. Skuffende kampledelse i dag.


Ayling manglet vel en sikker ball-player foran seg!

Vi gjennomfører en sterk kamp mot solid motstand! Dessverre mangler vi kreativitet i oppspillet før avslutningene!

Fornøyd med dette, men nå må vi ha en rekke kamper med mye poeng!
Når jeg ser programmet for september, ser jeg mange muligheter for 3-poengere.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

HåvardK

Veldig artig at Harrison viser at han har noe å tilføre oss, når Pablo må stå over. Har trua på denne karen, som er en mer ren ving enn noen av våre andre.
Fornøyd med at vi fortsatt er uten tap, men er enig i at det burde ha blitt tatt grep tidligere. Uansett befester vi oss som et topplag i divisjonen. Blir greit med en pause nå.

leedslife

Veldig artig at Harrison viser at han har noe å tilføre oss, når Pablo må stå over. Har trua på denne karen, som er en mer ren ving enn noen av våre andre.
Fornøyd med at vi fortsatt er uten tap, men er enig i at det burde ha blitt tatt grep tidligere. Uansett befester vi oss som et topplag i divisjonen. Blir greit med en pause nå.

Kan muligens være at de ikke ville ta tempoet ut av kampen?
Bølget jo godt frem og tilbake.
Uten å ha fakta på bordet. Kan jo aldri se for meg at Pulis gjennomfører kamper uten å bytte?
Ble mest overrasket over det.
Tror begge lag øynet 1 scoring med tanke på hvordan kampen bølget.
Var jo dommeren som klarte å ta stinget ut av kampen på slutten dessverre. Sånn sett greit at vi gjorde 3 bytter på rappen. Fysikk og løpskap inn.

Promotion 2010

Simon O’Rourke

Content with that. We tried to play football, they shithoused their way through the game. Happy for the ref that he gets to go home knowing it’s a hard earned point on the road for them.





Helt utrolig at Sky-studioet hyller Pulis og M’boros taktikk etter denne kampen. Både Andrews og JF Hasdelbaink (uforståelig nok) skryter uhemmet av det mest destruktive laget jeg har sett denne sesongen!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Veldig artig at Harrison viser at han har noe å tilføre oss, når Pablo må stå over. Har trua på denne karen, som er en mer ren ving enn noen av våre andre.
Fornøyd med at vi fortsatt er uten tap, men er enig i at det burde ha blitt tatt grep tidligere. Uansett befester vi oss som et topplag i divisjonen. Blir greit med en pause nå.

Er einig i det du seier, men samtidig tenker eg me kanskje hadde hatt betre sjansar til å "bryte opp" det solide forsvare til Middlesbrough i dag, med Pablo.

Håpar ikkje denne hamstringen er "begynnelsen på slutten" for etterkvart gamle Hernandez.

Promotion 2010

Veldig artig at Harrison viser at han har noe å tilføre oss, når Pablo må stå over. Har trua på denne karen, som er en mer ren ving enn noen av våre andre.
Fornøyd med at vi fortsatt er uten tap, men er enig i at det burde ha blitt tatt grep tidligere. Uansett befester vi oss som et topplag i divisjonen. Blir greit med en pause nå.

Er einig i det du seier, men samtidig tenker eg me kanskje hadde hatt betre sjansar til å "bryte opp" det solide forsvare til Middlesbrough i dag, med Pablo.

Håpar ikkje denne hamstringen er "begynnelsen på slutten" for etterkvart gamle Hernandez.


Er vi blitt redde for alt??????????????????


Pontus går

Saiz går

Pablo slutter








Gi F.... og nyt et fantastisk lag ledet av Bielsa!!!!!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Veldig artig at Harrison viser at han har noe å tilføre oss, når Pablo må stå over. Har trua på denne karen, som er en mer ren ving enn noen av våre andre.
Fornøyd med at vi fortsatt er uten tap, men er enig i at det burde ha blitt tatt grep tidligere. Uansett befester vi oss som et topplag i divisjonen. Blir greit med en pause nå.

Er einig i det du seier, men samtidig tenker eg me kanskje hadde hatt betre sjansar til å "bryte opp" det solide forsvare til Middlesbrough i dag, med Pablo.

Håpar ikkje denne hamstringen er "begynnelsen på slutten" for etterkvart gamle Hernandez.


Er vi blitt redde for alt??????????????????


Pontus går

Saiz går

Pablo slutter








Gi F.... og nyt et fantastisk lag ledet av Bielsa!!!!!  ;)

Hehe, jo. Ein blir vel fort bortskjemt, kanskje?  ;D

Tabelltopp! Eg får fokusere på det dei komande to vekene!  ;)

Milou

Dette var ein kamp der Leeds var best i det meste, med unntak av å skape målsjansar mot eit godt og kompakt M'boro forsvar. Så totalt sett ikkje eit urettferdig resultat. Eg er ikkje einig i at dette var ein dårleg kamp av Saiz sjøl om han ikkje var så glitrande som han kan vere på sitt beste. Saiz prøver som oftast å finne den avgjerande pasninga og det var rett og slett ikkje så lett i dag. Harrison gjorde eit bra innhopp, men vi sakna samstundes kreativiteten som Pablo har stått for.

Totalt sett er eg godt nøgd med sesongopninga mot det som i utgangspunktet såg ut som vanskeleg mostand. No blir det abstinensproblem i to veker...  :-\ :P  :-\

Promotion 2010

Lee Sobot

Liam Cooper: "To a man today we defended well, first ball, second balls. I think there was only one team that was going to score in the second half and it felt like it was going to be us. The lads were great and it's disappointing not to come away with three points." #lufc


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Phil Hay

Bielsa on why he went for Cooper: "At centre back we have three possibilities - Berardi, Cooper and Jansson. We also have Shaughnessy, Ayling and Phillips who can play there. During this Championship, they will participate in the starting XI. It has nothing to do with quality."


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Phil Hay

Bielsa said Hernandez could have played tonight but it would have been too much of a risk. Said it was a muscular problem. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973