Skrevet av Emne: Kamp vs Sheffield W, @Hillsborough fredag 28/9 2018, kl 20.45 Viasport 2  (Lest 18233 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Det positive er at vi er spillemessig bunnsolide.
Det tragiske er at vi spiller uten en spiss. Guttungen med den manglende aggressivteten og det fjollete løpesettet, er ikke i nærheten av å være god nok!
Manglende kvalitet på topp har kostet oss minst fem - kanskje så mye som sju - poeng mot Millwall, Birmingham og Wednesday.
Jeg er redd det blir mer før problemet er løst.

2 kamper siden ble Roberts hyllet.. så enkelt er det ikke. Ingen selvfølhe at Roofe og Bamford hadde gitt oss de syv tapte poengene. Mange som burde scoret i dag. Ikke bare spissen som sviktet mot Milwall og Bham.  Selv City opplever motgang og spisser som sliter i noen kamper! Det spillet vi leverer er klasse. Ingenting som tyder på at vi går på en smell. Scorer vi først så tror jeg det fort kunne blitt en kalas seier. Dessuten var Roberts 30 hm unna å curle ballen oppi i krysset etter en herlig prestasjon.

Hadde Douglas, Phillips ×2, Klich, Ayling,Harrison satt en av sine giga sjanser, eller Cooper headet inn ballen på overtid...hadde ingen klaget på Roberts i dag.

Har forståelse for at det kan virke urettferdig å gjøre unge Tyler Roberts til en slags syndebukk. Men nå er det nå en gang sånn at det er han som spiller spiss for oss for tiden, og han er etter min mening ikke god nok – og det koster oss viktige poeng.
Tyler Roberts kan sikkert bli en bra Championship spiller om et par år, men det er for seint for vår del, for da er vi forhåpentligvis ute av denne divisjonen.

Jeg er heller ikke overbevist om at Patrick Bamford er det vi trenger. Syntes 7 mill pund for han var mye. Og han var jo heller ingen ubetinget suksess i Boro. Tror vi kunne gjort bedre avtaler enn dette - et sesonglån av Tammy Abraham, for eksempel. Sterke, bevegelige og hurtige Abraham ville passet som hånd i hanske som spiss på et lag som spiller en type fotball som vi gjør. Nå endte Abraham i stedet opp på utlån i Aston Villa. Tragisk for både oss og Abraham, spør dere meg.

Nå får vi håpe at Kemar Roofe snart er kampklar igjen, og sette vår lit til at han holder seg skadefri frem til neste transfervindu. Og i januar MÃ… det hentes inn en klassespiss. Jeg tror dette kan vise seg å være helt avgjørende for om denne sesongen skal avsluttes med de villeste jubelscener - eller ende opp med en helt tradisjonell Leeds-nedtur.
Forstår ikke tankesettet ditt, veteranen. For to år siden scorte Wood 30 mål, og vi ble nummer sju. Samtidig bommet han jo også på noen sjanser. Betyr det at han kostet oss opprykks- eller playoffplass?

h.b

  • Gjest
Det positive er at vi er spillemessig bunnsolide.
Det tragiske er at vi spiller uten en spiss. Guttungen med den manglende aggressivteten og det fjollete løpesettet, er ikke i nærheten av å være god nok!
Manglende kvalitet på topp har kostet oss minst fem - kanskje så mye som sju - poeng mot Millwall, Birmingham og Wednesday.
Jeg er redd det blir mer før problemet er løst.

2 kamper siden ble Roberts hyllet.. så enkelt er det ikke. Ingen selvfølhe at Roofe og Bamford hadde gitt oss de syv tapte poengene. Mange som burde scoret i dag. Ikke bare spissen som sviktet mot Milwall og Bham.  Selv City opplever motgang og spisser som sliter i noen kamper! Det spillet vi leverer er klasse. Ingenting som tyder på at vi går på en smell. Scorer vi først så tror jeg det fort kunne blitt en kalas seier. Dessuten var Roberts 30 hm unna å curle ballen oppi i krysset etter en herlig prestasjon.

Hadde Douglas, Phillips ×2, Klich, Ayling,Harrison satt en av sine giga sjanser, eller Cooper headet inn ballen på overtid...hadde ingen klaget på Roberts i dag.

Har forståelse for at det kan virke urettferdig å gjøre unge Tyler Roberts til en slags syndebukk. Men nå er det nå en gang sånn at det er han som spiller spiss for oss for tiden, og han er etter min mening ikke god nok – og det koster oss viktige poeng.
Tyler Roberts kan sikkert bli en bra Championship spiller om et par år, men det er for seint for vår del, for da er vi forhåpentligvis ute av denne divisjonen.

Jeg er heller ikke overbevist om at Patrick Bamford er det vi trenger. Syntes 7 mill pund for han var mye. Og han var jo heller ingen ubetinget suksess i Boro. Tror vi kunne gjort bedre avtaler enn dette - et sesonglån av Tammy Abraham, for eksempel. Sterke, bevegelige og hurtige Abraham ville passet som hånd i hanske som spiss på et lag som spiller en type fotball som vi gjør. Nå endte Abraham i stedet opp på utlån i Aston Villa. Tragisk for både oss og Abraham, spør dere meg.

Nå får vi håpe at Kemar Roofe snart er kampklar igjen, og sette vår lit til at han holder seg skadefri frem til neste transfervindu. Og i januar MÃ… det hentes inn en klassespiss. Jeg tror dette kan vise seg å være helt avgjørende for om denne sesongen skal avsluttes med de villeste jubelscener - eller ende opp med en helt tradisjonell Leeds-nedtur.
Forstår ikke tankesettet ditt, veteranen. For to år siden scorte Wood 30 mål, og vi ble nummer sju. Samtidig bommet han jo også på noen sjanser. Betyr det at han kostet oss opprykks- eller playoffplass?
Roberts vil aldri putte 30 mål ( men det sa jeg om Woods etter første sesongen hans også ). Desverre er vi avhengig av en klassespiss for å rykke opp. Det er alfa og omega i januar. Ellers er jeg redd for at vi på grunn av ikke en spiss som avgjør slike kamper som mot Onsdag, ja da vil opprykket kunne ryke

Promotion 2010

Bielsa in disbelief at failure of Leeds to claim win; Luhukay admission

Date published: Saturday 29th September 2018 9:13

 Marcelo Bielsa
Leeds head coach Marcelo Bielsa was “truly disappointed” to only pick up a point from the 1-1 draw with Sheffield Wednesday.

Superb goals from Adam Reach and Mateusz Klich either side of the interval ensured that the spoils were shared in the Yorkshire derby at Hillsborough.

Leeds failed to take their chances as Barry Douglas hit the post while Kalvin Phillips and Tyler Roberts were both denied.

Bielsa said: “I am truly disappointed. I don’t like to judge the performance of the opponents, but the fact that we needed 25 chances to score talks about what we deserved.

“Usually, we need three chances to score one goal and this statistic is common to teams that lead their competition.

“Against Birmingham in the previous game, we needed eight chances to score and tonight we needed 25 chances.

“I’m glad that the fans celebrated Klich’s goal because he deserves the celebration from the fans.

“When you evaluate the performance of the team and you look at the number of chances, you can’t say that we’re satisfied with the result.

“We played very well but versus Birmingham we didn’t play very well.”

Reflecting on one win from the last five games, Bielsa added: “It’s hard for me to sum up the common elements from five games.”

Luhukay reaction


Reach fired Wednesday in front in stunning fashion on the stroke of half-time, hitting an audacious effort from around 30 yards which went in off a post.

Sheffield Wednesday manager Jos Luhukay said: “This goal can be the best goal of the season, maybe. It was special, I think.”

Luhukay was delighted to come away from the game with a point.

He said: “It was a fantastic first half from both sides, played at an unbelievable speed.

“It was hard in the second half. Leeds made unbelievable pressure and they deserved to make the draw. They had chances to score a second goal.

“It was for us the maximum result. Leeds deserved absolutely this point.

“The team had a mentality to get a better result but Leeds played with high pressure.

“Leeds have a very good team, quick and offensive.

“It looked like there was contact there (on Fernando Forestieri) but the referee decided not and and we must respect that.

“We must recover fast for another strong opponent on Wednesday.”

Commenting on the recalled Forestieri’s performance, Luhukay added: “He worked hard and he had some good moments, but it was difficult for our offensive players.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ar9

Sky sports statto

Leeds’ 25 goal attempts is the most by any side in a @SkyBetChamp fixture this season.

10 of the 11 outfield players that Leeds used this evening had a goal attempt - the other, Samuel Saiz, created 5 of the chances




Vi kan ikke forvente å skape flere sjanser enn det i.l.a en fotballkamp.
Det kaller jeg utklassing.
Attpåtil på bortebane i ett lokalderby.

Hvis uglene hadde rundspilt oss på samme måte på ER hadde ikke jeg vært fornøyd.
Selv om vi hadde fått en heldig scoring.

Runar

Det positive er at vi er spillemessig bunnsolide.
Det tragiske er at vi spiller uten en spiss. Guttungen med den manglende aggressivteten og det fjollete løpesettet, er ikke i nærheten av å være god nok!
Manglende kvalitet på topp har kostet oss minst fem - kanskje så mye som sju - poeng mot Millwall, Birmingham og Wednesday.
Jeg er redd det blir mer før problemet er løst.

2 kamper siden ble Roberts hyllet.. så enkelt er det ikke. Ingen selvfølhe at Roofe og Bamford hadde gitt oss de syv tapte poengene. Mange som burde scoret i dag. Ikke bare spissen som sviktet mot Milwall og Bham.  Selv City opplever motgang og spisser som sliter i noen kamper! Det spillet vi leverer er klasse. Ingenting som tyder på at vi går på en smell. Scorer vi først så tror jeg det fort kunne blitt en kalas seier. Dessuten var Roberts 30 hm unna å curle ballen oppi i krysset etter en herlig prestasjon.

Hadde Douglas, Phillips ×2, Klich, Ayling,Harrison satt en av sine giga sjanser, eller Cooper headet inn ballen på overtid...hadde ingen klaget på Roberts i dag.

Har forståelse for at det kan virke urettferdig å gjøre unge Tyler Roberts til en slags syndebukk. Men nå er det nå en gang sånn at det er han som spiller spiss for oss for tiden, og han er etter min mening ikke god nok – og det koster oss viktige poeng.
Tyler Roberts kan sikkert bli en bra Championship spiller om et par år, men det er for seint for vår del, for da er vi forhåpentligvis ute av denne divisjonen.

Jeg er heller ikke overbevist om at Patrick Bamford er det vi trenger. Syntes 7 mill pund for han var mye. Og han var jo heller ingen ubetinget suksess i Boro. Tror vi kunne gjort bedre avtaler enn dette - et sesonglån av Tammy Abraham, for eksempel. Sterke, bevegelige og hurtige Abraham ville passet som hånd i hanske som spiss på et lag som spiller en type fotball som vi gjør. Nå endte Abraham i stedet opp på utlån i Aston Villa. Tragisk for både oss og Abraham, spør dere meg.

Nå får vi håpe at Kemar Roofe snart er kampklar igjen, og sette vår lit til at han holder seg skadefri frem til neste transfervindu. Og i januar MÃ… det hentes inn en klassespiss. Jeg tror dette kan vise seg å være helt avgjørende for om denne sesongen skal avsluttes med de villeste jubelscener - eller ende opp med en helt tradisjonell Leeds-nedtur.
Forstår ikke tankesettet ditt, veteranen. For to år siden scorte Wood 30 mål, og vi ble nummer sju. Samtidig bommet han jo også på noen sjanser. Betyr det at han kostet oss opprykks- eller playoffplass?
Roberts vil aldri putte 30 mål ( men det sa jeg om Woods etter første sesongen hans også ). Desverre er vi avhengig av en klassespiss for å rykke opp. Det er alfa og omega i januar. Ellers er jeg redd for at vi på grunn av ikke en spiss som avgjør slike kamper som mot Onsdag, ja da vil opprykket kunne ryke

Er det noe jeg har glemt, rykket vi opp når Wood scoret 30 mål for to sesonger siden? Hvor mange mål scoret spissen til Wolves i fjor? Var det over 30 mål?

Ti kamper har vi spilt i år og den som har spilt spiss har scoret 6 mål. Om de står seg så blir det 27 mål av spissen vår. Du kan ikke mene at Roberts med 2 mål på fire kamper er skandaløst dårlig fordi han ikke scorer nok mål?

Vi avgjør ikke kampen i går fordi Douglas ikke kan heade. Ellers er det en blanding av små marginer og udyktighet, men kan ikke se at Roberts gjør seg bort i går. Han har tross alt målgivende.

De fire toppscorerne fra I fjor spilte ikke på noe lag som rykket opp -

1.   Matej Vydra   Derby   21   40   0,52
2.   Lewis Grabban   Aston Villa   20   34   0,59
3.   Leon Clarke   Sheffield United   19   39   0,49
4.   Bobby Reid   Bristol City   19   46   0,41

Cardiff sin toppscorer scoret like mange mål som Lassogga. Toppscorerne til Wolves og Fulham var kantspillere. Det er en absolutt fordel med en spiss som scorer mest i divisjonen, men det er ikke et absolutt krav for å rykke opp, ref fjoråret.

Vi har spilt 20% av sesongen og vi har scoret nest i serien hittil. (vi har en kamp mer spilt enn de fleste så det kan endre seg, men det er 4 mål ned til laget som har scoret tredje mest. Så MÃ… vi signere en klassespiss i januar?

Jeg og ville helst ha Tammy Abraham, men Roberts er også hurtig, sterk og bevegelig, så får vi håpe han blir bedre på bevegelsen i boksen enn han var i går.
 

gulle

Vi spiller jo bra for tiden , men tar ikke poeng, deler ikke positivitetsfølelsen her inne,
Vi har spilt mot Birmingham og Sheff w, fått 1 poeng tilsammen, det er for dårlig, jeg er misfornøyd.
Vi rykker ikke opp med dette, og det er et naturlig mål for meg, Leeds skal være i PL, jeg er en tålmodig fyr , men nå vil jeg rykke opp!


Men neste gang vinner vi!
Nå rykker vi opp! Jasederja

leedslife

Problemet med Roberts er jo at han i utgangspunktet ikke er midtspiss.
Stort sett gjennom utlånene og U-landslagene så har han spilt kant.
Synes man kan se det ganske tydelig i de 3 kampene han har spilt.
Han scoret 2 mål mot Preston, noe som er meget bra, men i systemet vi spiller er man avhengig av mer. Vi er så utrolig avhengig av at alt sitter og hver spiller forstår sin posisjon for å utnytte seg selv maksimalt, men også i Roberts tilfelle de 4-5 andre offensive bak han. (som eggen vil kalle det, samhandling)

Vi kan ikke beklage oss på Klich i hver kamp resten av sesongen.
Stort sett er det hans sugende løp som har skapt våre største sjanser i kamper vi har vært gode. Det er hans skudd som har sikret oss poeng. Han har vært en åpenbaring.
Tror Roberts kommer til å bli god, men skal vi rettferdiggjøre en plass blant topp 2 så må nivået opp på Roberts.Divisjonen er tøff - kampene er uhyre jevne, vi trenger å vippe kamper i vår favør, vi må klare å vinne stygt eller når vi ikke har dagen og da er det ofte han som ligger helt i front så utgjør den forskjellen.

Synes han var inneffekiv mot Milwall. Store store sjanser.
Jeg synes allround spillet var skuffende mot preston, men 2 mål skal man absolutt ikke ta fra han.
I går var vel ganske lik Preston, men uten målene.
Håper han tar sjansen på tirsdag..

I motsetning synes jeg allround spillet til Roofe har vært eksepsjonelt bra.
Bamford har jeg sett lite av, men de fleste kan jo se at han vil score mål for et lag som skaper sjanser.

« Siste redigering: September 29, 2018, 12:37:52 av leedslife »

TK20

Problemet med Roberts er jo at han i utgangspunktet ikke er midtspiss.
Stort sett gjennom utlånene og U-landslagene så har han spilt kant.
Synes man kan se det ganske tydelig i de 3 kampene han har spilt.
Han scoret 2 mål mot Preston, noe som er meget bra, men i systemet vi spiller er man avhengig av mer. Vi er så utrolig avhengig av at alt sitter og hver spiller forstår sin posisjon for å utnytte seg selv maksimalt, men også i Roberts tilfelle de 4-5 andre offensive bak han. (som eggen vil kalle det, samhandling)

Vi kan ikke beklage oss på Klich i hver kamp resten av sesongen.
Stort sett er det hans sugende løp som har skapt våre største sjanser i kamper vi har vært gode. Det er hans skudd som har sikret oss poeng. Han har vært en åpenbaring.
Tror Roberts kommer til å bli god, men skal vi rettferdiggjøre en plass blant topp 2 så må nivået opp på Roberts.Divisjonen er tøff - kampene er uhyre jevne, vi trenger å vippe kamper i vår favør, vi må klare å vinne stygt eller når vi ikke har dagen og da er det ofte han som ligger helt i front så utgjør den forskjellen.

Synes han var inneffekiv mot Milwall. Store store sjanser.
Jeg synes allround spillet var skuffende mot preston, men 2 mål skal man absolutt ikke ta fra han.
I går var vel ganske lik Preston, men uten målene.
Håper han tar sjansen på tirsdag..

I motsetning synes jeg allround spillet til Roofe har vært eksepsjonelt bra.
Bamford har jeg sett lite av, men de fleste kan jo se at han vil score mål for et lag som skaper sjanser.

Mener du vi burde hatt et bedre tredjevalg på topp? Forstår ikke argumentasjonen. Det virker som flere ikke har fått med seg at Roofe og Bamf ble skadet omtrent samtidig. At vårt tredjevalg er 19 år og såpass god er bedre enn man kan forvente.

leedslife

Problemet med Roberts er jo at han i utgangspunktet ikke er midtspiss.
Stort sett gjennom utlånene og U-landslagene så har han spilt kant.
Synes man kan se det ganske tydelig i de 3 kampene han har spilt.
Han scoret 2 mål mot Preston, noe som er meget bra, men i systemet vi spiller er man avhengig av mer. Vi er så utrolig avhengig av at alt sitter og hver spiller forstår sin posisjon for å utnytte seg selv maksimalt, men også i Roberts tilfelle de 4-5 andre offensive bak han. (som eggen vil kalle det, samhandling)

Vi kan ikke beklage oss på Klich i hver kamp resten av sesongen.
Stort sett er det hans sugende løp som har skapt våre største sjanser i kamper vi har vært gode. Det er hans skudd som har sikret oss poeng. Han har vært en åpenbaring.
Tror Roberts kommer til å bli god, men skal vi rettferdiggjøre en plass blant topp 2 så må nivået opp på Roberts.Divisjonen er tøff - kampene er uhyre jevne, vi trenger å vippe kamper i vår favør, vi må klare å vinne stygt eller når vi ikke har dagen og da er det ofte han som ligger helt i front så utgjør den forskjellen.

Synes han var inneffekiv mot Milwall. Store store sjanser.
Jeg synes allround spillet var skuffende mot preston, men 2 mål skal man absolutt ikke ta fra han.
I går var vel ganske lik Preston, men uten målene.
Håper han tar sjansen på tirsdag..

I motsetning synes jeg allround spillet til Roofe har vært eksepsjonelt bra.
Bamford har jeg sett lite av, men de fleste kan jo se at han vil score mål for et lag som skaper sjanser.

Mener du vi burde hatt et bedre tredjevalg på topp? Forstår ikke argumentasjonen. Det virker som flere ikke har fått med seg at Roofe og Bamf ble skadet omtrent samtidig. At vårt tredjevalg er 19 år og såpass god er bedre enn man kan forvente.

Argumentasjonen er at dekningen er såpass tynn på midtspiss posisjonen at jeg håper Roofe holder seg skadefri og klarer å holde nivået oppe gjennom sesongen.
Roberts er OK han. Kanskje enda bedre som ving, men akkurat nå har vi ingen andre så da blir han automatisk et midtspiss valg. 2 mål på 4 er helt greit det. Men synes gapet mellom han og Roofe er alt for stort tar man med antall kamper vi skal igjennom før bamford er tilbake.
En av grunnene til at vi ikke gjør bytter er jo at kvaliteten på det som sitter på benken i går er ganske så som så. Ingen der som kan inn og endre kampen for vår del. Selv om vi skriker etter et skifte eller to de siste 15. Sheff Wed var jo på vei i oppløsning!
Håper bare ikke dette koster oss for mange poeng når vi teller opp i Mai.

Er jo ikke noe kritikk sånn set til klubben. 2 skader på såpass viktige spillere samtidig kan jo ingen forutse. Men det spriker voldsomt i kvalitet hva gjelder sentrallinja. Hvem erstatter Phillips? Er Baker god nok til å gjøre jobben for Klich? Ev Saiz?
Vi har vært gode, veldig gode. Men man ser jo også at laget fortsetter roper etter det lille ekstra. Er ikke mange kampene som skal vippe i tap eller uavgjort før man ligger som nr 6 eller 7 i denne divisjonen.
Er fortsatt positiv. Det uroer meg bare hvis man må stålsette seg på Roberts og Harrison - som virker førstereis og veldig uferdige.

Eriksen55

Til Orientering så er faktisk Roberts spiss, ikke ving.

HåvardK

I fjor var andevalgene på spiss og ving Grot og Cibicki. Ã… sette Roberts og Harrison i bås med dem er en fornærmelse.

Promotion 2010

Lufcstats

Quick stat from last night, we’ve not scored at the kop end of Hillsboro, since April 29th 2000, when David Hopkin scores after 43 seconds! Since then it’s been every goal at the away end!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Utrolig poengfordeling av Mirror:

« Siste redigering: September 30, 2018, 07:42:04 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Utrolig poengfordeling av Mirror:


Helt enig.
Jeg velger å tro de poengene kommer som følge av iherdig forsvarsarbeid, der innsatsen ble kronet med et hardtkjempende uavgjortresultat.
Og da legger jeg godviljen til.

Alternativt har journalisten sittet og hørt kampen på "Radio Sheffield Wednesday" eller noe slikt, og tatt det som en objektiv dekning av det som foregikk på matta...

Noe sånt ja.  :) Sheff W gjorde ingen dårlig kamp, de møtte bare et av de beste spillende lagene i divisjonen, omtrent som Wolves ifjor.