Skrevet av Emne: Kamp: vs Blackburn Rovers @Ewood Park, lørdag 20/10 2018, kl 13.00 på Red Button  (Lest 31736 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

En uke til neste kamp og da kan vi sikkert få Pablo fra start. Roofe vil være bedre. Smårusket til Berardi borte og Ayling er klar igjen

Høyreback evt stopper plassen er det kamp om. Jeg mener Berardi må spille. Ayling også, selv om vi han var dårlig sist.

Hvis Clarke holder dette nivået, så er det ingen grunn til å bruke Harrison.

Håper: BPF, Ayling, Berardi, Cooper, Alioski- Phillips, Klich, Saiz, Clarke, Pablo og Roofe.

Sikkert mange som mener Pontus bør spille, men Berardi er viktig pga fart og oppspill. Cooper kan legge de presise crossere. Det er akkurat de tre tingene Pontus mangler. Luksusproblem.

Tror: BPF, Ayling, Pontus, Cooper, Berardi - Phillips,  Klich, Saiz, Alioski, Pablo- Roofe.

Ser like solid ut. Uansett så vil vi merke at vi har fått tilbake  3 (4) viktige spillere

Fortsatt optimist!!

Kickthemdown

Vi faller på tabellen og da er det noe galt. Forhåpentligvis forbigående.
Er det ikke to seire av siste ni ? Da er det ikke lenger forbigående. Det er akkurat så gode vi er. Hvis man virkelig tror at man kan rykke opp av Championship med Cooper, Alioski og Dallas i førsteelleveren da er man for å bruke et engelsk uttrykk - Clueless.

Hadde vært fint med en eier som kunne investert i klassespillere fremfor haugevis med lånespillere som igjen har null å bidra med. Trist men sånn er realitetene i Ledds United enda en sesong.

jokern

En uke til neste kamp og da kan vi sikkert få Pablo fra start. Roofe vil være bedre. Smårusket til Berardi borte og Ayling er klar igjen

Høyreback evt stopper plassen er det kamp om. Jeg mener Berardi må spille. Ayling også, selv om vi han var dårlig sist.

Hvis Clarke holder dette nivået, så er det ingen grunn til å bruke Harrison.

Håper: BPF, Ayling, Berardi, Cooper, Alioski- Phillips, Klich, Saiz, Clarke, Pablo og Roofe.

Sikkert mange som mener Pontus bør spille, men Berardi er viktig pga fart og oppspill. Cooper kan legge de presise crossere. Det er akkurat de tre tingene Pontus mangler. Luksusproblem.

Tror: BPF, Ayling, Pontus, Cooper, Berardi - Phillips,  Klich, Saiz, Alioski, Pablo- Roofe.

Ser like solid ut. Uansett så vil vi merke at vi har fått tilbake  3 (4) viktige spillere

Fortsatt optimist!!


Neste kamp er hjemme mot Ipswich på onsdag.

Kickthemdown

Synes ikke dere Dallaskritikere det er veldig rart at Bielsa ikke bytter han ut hvis han spiller så dårlig som dere mener....? Han gjør jo ikke slike tabber som Berardi akkurat gjorde.
Dallas er ingen reell konkurrent til hverken Douglas eller Ayling. Squad-player. Tabber? Ville ikke forskuttere at Dallas (eller noen andre spillere for den del) er tabbe-frie.
Dallas har spilt seg stort opp, men var usynlig i første.
Usynlig ? Tvert imot - Han var veldig synlig som et klart svakt punkt.

RoarG

Skal man opp i PL må man ha spillere som holder PL-nivå. Og det gjennomgående i hele stallen. Nytter ikke med en og annen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Skal man opp i PL må man ha spillere som holder PL-nivå. Og det gjennomgående i hele stallen. Nytter ikke med en og annen.

Generelt synes jeg flere på forumet er overoptimistiske ved å håpe på opprykk denne sesongen. Vi er nå inne i hverdagen i championship hvor muskler og ren vilje teller veldig mye, og vi har diverse avstenginger. Med fullt lag og riktig tenning er vi gode. Men vi er ikke på stabilt nivå enda. Ja , det skyldes nok at stallen med gode spillere er for tynn. Enda bedre tropp neste sesong. Sammen med  Bielsa. 

raggen

2-3 gode spillere som hever laget inn i januar så tror jeg vi er med for fullt om opprykk
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kato

Spillemessig bedre enn Blackburn, men vinner ikke fotballkamper med slik defensiv opptreden på baklengs. Sliter med fysikken til Blackburn, og har litt å gå nåe det gjelder å utfordre. Der er vi for mye juniorlag. Personlig synes jeg Roberts var klart svakest, og jeg tror vi er langt mer gjennombruddshissige og bedre med Jack Clarke inne. Svake dødballer og mye balltrilling. Men utover dødballer var det stort sett vi som styrte hele showet i andre omgang.
 

stian

Det er bekymringsverdig at vi avgir poeng, både på gode og dårlige dager. Samtidig klarer jeg ikke helt å bli så veldig bekymret siden bunnivået er vesentlig bedre enn tidligere sesonger.

Med seier i de to hjemmekampene som kommer er vi tilbake der oppe. Med to strake hjemmetap er krisestemningen over oss, men det har jeg liten tro på blir et aktuelt scenario.

leedslife

Spillemessig bedre enn Blackburn, men vinner ikke fotballkamper med slik defensiv opptreden på baklengs. Sliter med fysikken til Blackburn, og har litt å gå nåe det gjelder å utfordre. Der er vi for mye juniorlag. Personlig synes jeg Roberts var klart svakest, og jeg tror vi er langt mer gjennombruddshissige og bedre med Jack Clarke inne. Svake dødballer og mye balltrilling. Men utover dødballer var det stort sett vi som styrte hele showet i andre omgang.

Godt oppsummert Kato.

Neste kamp blir viktig. Vi må vise karakter og en helt annen energi.
Vi slår Rovers med vårt beste lag, men 3-4 spillere ute og dårlig balanse i 11eren er vi ikke bedre enn et ok CC lag. Synes Blackburn gav oss en god oppvisning i hvordan et robust CC lag fremstår.
Tilbake til treningsfeltet...

Blank_File

Det er bekymringsverdig at vi avgir poeng, både på gode og dårlige dager. Samtidig klarer jeg ikke helt å bli så veldig bekymret siden bunnivået er vesentlig bedre enn tidligere sesonger.

Med seier i de to hjemmekampene som kommer er vi tilbake der oppe. Med to strake hjemmetap er krisestemningen over oss, men det har jeg liten tro på blir et aktuelt scenario.
Dette med bunnivået ble trøst for meg også når jeg fikk tenkt litt på hva vi har opplevd i år. Vi er ikke stabilt gode, men vi har til gode å være ræva i år.

RoarG

Leeds undervurderte tydeligvis Blackburn, i følge Phillips. Nei, gode er Leeds ikke, at man kan tillate seg slikt tull. Må få inn seriøse spillere, ikke slike som tar seg pauser ettersom det passer.

https://footballleagueworld.co.uk/leeds-united-star-rues-underestimating-blackburn-after-big-loss-at-ewood-park/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Det er bekymringsverdig at vi avgir poeng, både på gode og dårlige dager. Samtidig klarer jeg ikke helt å bli så veldig bekymret siden bunnivået er vesentlig bedre enn tidligere sesonger.

Med seier i de to hjemmekampene som kommer er vi tilbake der oppe. Med to strake hjemmetap er krisestemningen over oss, men det har jeg liten tro på blir et aktuelt scenario.

Dette er ingen skrell som i fjor. Som h.b påpeker i tidligere pist. Vi er et godt lag og matcher alle lagene vi har møtt. Men bielsa trenger to vinduer til. For kvaliteten på stallen må opp. Når vi har 4-5 skader er vi ikke bedre enn hva vi viser idag.

Carl Fisker


Kontakinte

Får eksem av å se Dallas på banen, fatter ikke at det er plass til han i kamptroppen.

Hallgeir *

Får eksem av å se Dallas på banen, fatter ikke at det er plass til han i kamptroppen.

Bielsa out!
Super Leeds since 1968

Kontakinte

Får eksem av å se Dallas på banen, fatter ikke at det er plass til han i kamptroppen.

Bielsa out!
Javel, å den konkluderer du med min mening om Dallas? :o

Kickthemdown

Får eksem av å se Dallas på banen, fatter ikke at det er plass til han i kamptroppen.

Bielsa out!
Javel, å den konkluderer du med min mening om Dallas? :o
Det er ikke lov å kommentere noe som går imot den vanlige oppfatningen. Det burde du ha lært nå. Fy skam.

Om denne siden hadde hatt sånne likerklikk som waccoe så hadde du fått to stk fra meg forresten. Dallas er krise.

« Siste redigering: Oktober 20, 2018, 19:58:18 av Alta-White »

Hallgeir *

Får eksem av å se Dallas på banen, fatter ikke at det er plass til han i kamptroppen.

Bielsa out!
Javel, å den konkluderer du med min mening om Dallas? :o

Dallas er en ærlig sliter. Du vet hva du får, han stiller opp uansett, og han kan aldri tas på innsats.

Jada, han har sine begrensninger, det ser alle.

Men det er tydelig at Bielsa ser mye mer i Dallas enn det vi på forumet evner. Derfor stoler jeg på at Bielsa vet hva han gjør.

I tillegg har Dallas blitt hakkekyllingen "alle" skal ta. Det synes jeg er en uting at man disser egne spillere på den måten.

Du får heller slite med utslettet ditt...  ;)
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Blackburn Rovers 2 Leeds United 1: Bielsa concedes Whites are in a "bad moment" following defeat

Phil Hay
Published: 15:12 Saturday 20 October 2018
Marcelo Bielsa admitted that Leeds United were in a “bad moment” after Blackburn Rovers inflicted their second defeat of the season at Ewood Park.


Bielsa described United’s 2-1 loss this afternoon as a game his side “needed to win” and voiced concern about a run of results which has yielded nine points from seven matches.

 Leeds United head coach Marcelo Bielsa.
Leeds United head coach Marcelo Bielsa.
Leeds passed up an opportunity to temporarily climb back to the top of the Championship table and were picked off at Blackburn by two headers scored with free headers from corners.

Danny Graham struck first in the second minute, nodding home Harrison Reed’s delivery, and Darragh Lenihan settled the game 20 minutes from time after losing his marker at the back post.

Mateusz Klich had earlier pulled Leeds level seconds before half-time, tapping home Gaetano Berardi’s cut-back, and he was denied late on by a fine save from Blackburn goalkeeper David Raya as Bielsa’s players scrambled to claim another equaliser.

United made a dramatic start under Bielsa’s management, rising quickly to the top of the league in August and remaining unbeaten for eight games but his squad are on a run of three wins in 10 after their defeat at Ewood Park.

Bielsa said: “It's a loss and it's happened in a bad moment for us. We needed to win this game especially after the draw in the last home game (against Brentford).

“Negative results are always a source of worry but I also evaluate the play and the feelings I have about the game today are better than the ones I had after the last game. The offensive play against Brentford was not as good as the play today. I’m not talking about the chances we had but about how we built.

“It’s normal that in such a long competition you have ups and downs but I gave such an importance to today’s game because if we’d won, we couldn’t evaluate it as a low moment. Now, if we link the last draw and this loss we have to conclude that we are in a low or bad moment.

“Our goal today was to avoid our result going through a negative cycle. Now we had to find solutions as soon as possible.”

Bielsa was without both of his first-choice full-backs at Ewood Park, the injured Barry Douglas and the suspended Luke Ayling, and he pinpointed defensive failings as the cause of United’s defeat.

The Argentinian was forced into an early reshuffle and admitted he made a mistake by starting with Stuart Dallas on the right side of defence and Gaetano Berardi on the left.

“We didn't defend as well as we usually do,” Bielsa said. “The rivals created difficulties but we could have avoided the goals they scored.

“Our offensive play was good enough. We lost against a rival who is not better than us. Maybe a draw would have reflected better what happened in the game.”

Asked how much attention he paid to defending set-pieces in training, Bielsa said: “As much as I can. We work on set-pieces each week.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Får eksem av å se Dallas på banen, fatter ikke at det er plass til han i kamptroppen.

Bielsa out!
Javel, å den konkluderer du med min mening om Dallas? :o
Det er ikke lov å kommentere noe som går imot den vanlige oppfatningen. Det burde du ha lært nå. Fy skam.

Om denne siden hadde hatt sånne likerklikk som waccoe så hadde du fått to stk fra meg forresten. Dallas er krise.

Er utrolig glad for at vi har Bielsa som trener, for det er tydeligvis en del personer som tror de har bedre kvalifikasjoner på trenersiden enn han.  ;)

Bielsa er på alle treninger. Jeg tipper at han er LITT bedre kvalifisert til laguttaket enn noen av oss her inne.
Super Leeds since 1968

Kontakinte

Men i jøssenammen da man! Hvorfor kan du ikke argumentere for Dallas da?. Men istedenfor "kline" Bielsa out i tryne tilbake  :) Min neste tatovering blir Bielsa eller Tom Petty ;) Lavmål!

Ã… Dallas!! "no comment"

Eriksen55

Får eksem av å se Dallas på banen, fatter ikke at det er plass til han i kamptroppen.

Bielsa out!
Javel, å den konkluderer du med min mening om Dallas? :o

Dallas er en ærlig sliter. Du vet hva du får, han stiller opp uansett, og han kan aldri tas på innsats.

Jada, han har sine begrensninger, det ser alle.

Men det er tydelig at Bielsa ser mye mer i Dallas enn det vi på forumet evner. Derfor stoler jeg på at Bielsa vet hva han gjør.

I tillegg har Dallas blitt hakkekyllingen "alle" skal ta. Det synes jeg er en uting at man disser egne spillere på den måten.

Du får heller slite med utslettet ditt...  ;)

Jeg har klaget på Dallas i 3 år. Ja du vet hva du får..Det som er problemet. Han er så a4, kjedelig og utrolig forutsigbar. Jeg får helt mark når jeg ser han spiller. Riktignok en ok andre omgang. Men totalt sett altfor dårlig. Jeg er ikke enig ang innsats. Han jukser i løp hjemover hver kamp. Når han mister ballen tar det 10 sekunder før han reagerer.

Jeg har ikke for vane å disse egne spillere. Men Dallas er rett og slett ikke god nok.

« Siste redigering: Oktober 20, 2018, 20:30:49 av eriksen55 »

RoarG

Får eksem av å se Dallas på banen, fatter ikke at det er plass til han i kamptroppen.

Bielsa out!
Javel, å den konkluderer du med min mening om Dallas? :o

Dallas er en ærlig sliter. Du vet hva du får, han stiller opp uansett, og han kan aldri tas på innsats.

Jada, han har sine begrensninger, det ser alle.

Men det er tydelig at Bielsa ser mye mer i Dallas enn det vi på forumet evner. Derfor stoler jeg på at Bielsa vet hva han gjør.

I tillegg har Dallas blitt hakkekyllingen "alle" skal ta. Det synes jeg er en uting at man disser egne spillere på den måten.

Du får heller slite med utslettet ditt...  ;)
Må være lov til å vurdere en spillers prestasjoner uten å få beskyldninger om å disse han. Spillere rangeres dessuten på spillerbørser hele tiden. Innsats er dessuten bare en parameter en spiller kan bedømmes ut i fra. Andre ting er fart, plasseringsevne osv. Dallas er 27 år, internasjonal spiller, og man forventer at eldre spillere går foran med et godt eksempel. Han får tåle kritikk som andre mennesker.
Vi kan alle stole på Bielsa, ja. Det betyr derimot ikke at han er ufeilbarlig, og treffer med laguttak og taktikk hver gang. Et laguttak er ikke noe annet enn trenerens gjetning om hva som er best. Kampen gir svaret. En god trener lærer av erfaringer og endrer det som ikke fungerte. Dallas som back fungerer ikke. Vi får ikke se han der i neste kamp. Da er Ayling tilbake og Berardi spiller venstre back.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Men i jøssenammen da man! Hvorfor kan du ikke argumentere for Dallas da?. Men istedenfor "kline" Bielsa out i tryne tilbake  :) Min neste tatovering blir Bielsa eller Tom Petty ;) Lavmål!

Ã… Dallas!! "no comment"

Du argumenterer ikke mye mot Dallas du heller, annet enn at han gir deg utslett. Synes du det er et seriøst utsagn?

Jeg skrev at Dallas har sine begrensninger, men det har alle de spillerne som kunne tatt hans plass i dag på vb også.

Tror du ikke Bielsa ser alt dette på treninger og i kamp?
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Eg satser på at Roofe og Hernandez spilte av seg rusten i dag, Berardi gjorde det vel da han kom over på venstresiden...

jeg tenkte at seier i dag var VIKTIG. Det blei tap... Men 'alle de andre' der oppe gjorde det også dårlig så det ble ikke så synlig.

Men nåå mååå gutta tilbake på winning ways!

Det er fint å vite at Bielsa blir krakisk av å tape. Han vil sette ALT inn på å finne ut av dette. Han var fornøyd med mye offensivt i dag. Midtforsvaret sikkrt også. Så da gjelder det å få backene på plass, og defensiv hjelp fra midten.


Og så måå vi være mer effektive i å sette sjansene våre!!!

Jeg satser alt på seks poeng på de to neste nå. :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Da gikk vi på vårt 2. tap i dag  :( Er det slutt på den fine flyten vi hadde i begynnelsen av sesongen ? noen lysglimt i dag var tapene også til WBA OG Sheffield U . Vi er bare 2 poeng unna direkte opprykk ennå . MOT !

Kontakinte

Men i jøssenammen da man! Hvorfor kan du ikke argumentere for Dallas da?. Men istedenfor "kline" Bielsa out i tryne tilbake  :) Min neste tatovering blir Bielsa eller Tom Petty ;) Lavmål!

Ã… Dallas!! "no comment"

Du argumenterer ikke mye mot Dallas du heller, annet enn at han gir deg utslett. Synes du det er et seriøst utsagn?

Jeg skrev at Dallas har sine begrensninger, men det har alle de spillerne som kunne tatt hans plass i dag på vb også.

Tror du ikke Bielsa ser alt dette på treninger og i kamp?
Skjønner du ikke at det var Tourettes uttrykket jeg henviser til, og mener meg frabedt! Dallas har jeg nevnt jevnlig (mest negativt), så tenkte det holdt med en kommentar.


Hallgeir *

Men i jøssenammen da man! Hvorfor kan du ikke argumentere for Dallas da?. Men istedenfor "kline" Bielsa out i tryne tilbake  :) Min neste tatovering blir Bielsa eller Tom Petty ;) Lavmål!

Ã… Dallas!! "no comment"

Du argumenterer ikke mye mot Dallas du heller, annet enn at han gir deg utslett. Synes du det er et seriøst utsagn?

Jeg skrev at Dallas har sine begrensninger, men det har alle de spillerne som kunne tatt hans plass i dag på vb også.

Tror du ikke Bielsa ser alt dette på treninger og i kamp?
Skjønner du ikke at det var Tourettes uttrykket jeg henviser til, og mener meg frabedt! Dallas har jeg nevnt jevnlig (mest negativt), så tenkte det holdt med en kommentar.

Tourettes?
Tourettes syndrom
Tourettes syndrom
Georges Gilles de la Tourette
(1857–1904)
ICD-10-kode   F95.2
ICD-9-kode   307.23
OMIM   137580
DiseasesDB   5220
MedlinePlus   000733
eMedicine   med/3107  neuro/664
MeSH   D005879
Tourettes syndrom (også kalt Tourettes lidelse, Gilles de la Tourette syndrom, eller bare Tourettes) er en arvelig nevrobiologisk lidelse som oppstår i barndommen. Tourettes er preget av ufrivillige bevegelser (motoriske tics) og minst en ufrivillig lyd (lydlig tic), av varierende hyppighet. Tourettes tilhører et spekter av ticsforstyrrelser som også omfatter forbigående og kroniske tics.

Tourettes syndrom ble tidligere betraktet som et sjeldent og bisarrt syndrom, oftest forbundet med utrop av obskøne ord eller sosialt upassende og nedsettende bemerkninger (coprolali). Dette symptomet er imidlertid til stede hos bare et lite mindretall av personer med Tourettes.[1] Tourettes er ikke lenger ansett som en sjelden tilstand. De fleste tilfellene er milde og blir derfor ikke alltid fanget opp. Mellom 1 og 10 av 1000 barn har Tourettes.[2] Så mange som 10 av 1000 personer kan ha ticslidelser, alle typer inkludert.[3][4] De vanligste typene tics er blunking, hosting, kremting, snufsing og ansiktsbevegelser. Mennesker med Tourettes har normal levealder og intelligens. Alvorlighetsgraden av tics avtar for de fleste barn gjennom ungdomsårene, og ekstrem Tourettes i voksen alder er sjelden. Personer med Tourettes finnes i alle samfunnslag.[5]

Genetiske og miljømessige faktorer spiller en rolle for utvikling av Tourettes, men de eksakte årsakene er ikke kjent. Opplæring og støtte er ofte tilstrekkelig behandling,[6] og er en viktig del av enhver behandlingsplan.[7] Medikamenter kan også være til hjelp, men er vanligvis ikke nødvendig.

Det var Jean-Martin Charcot (1825–1893) som på vegne av den franske legen Georges Albert Édouard Brutus Gilles de la Tourette (1857–1904) ga lidelsen dens navn. De la Tourette var nevrolog og publiserte i 1885 en beskrivelse av ni pasienter med symptomer på lidelsen som senere fikk hans navn, altså Tourettes.

Tror du må forklare hva du mener. Dette blir bare tåkeprat for en enkel sjel.  ::)
Super Leeds since 1968

Josch

Da gikk vi på vårt 2. tap i dag  :( Er det slutt på den fine flyten vi hadde i begynnelsen av sesongen ? noen lysglimt i dag var tapene også til WBA OG Sheffield U . Vi er bare 2 poeng unna direkte opprykk ennå . MOT !

Vi mangler noe de siste 8 kampene (2-4-2). Spillere er skadet men vi jobber ikke like knallhardt på motstanders halvdel for å vinne ballen som i sesongstarten  (eller de slår langt på oss). Kontringer får vi ikke så ofte som før. Og motstandere stresser vårt forsvar til å gjøre feil nå vi skal spille oss ut. Våre oppspill er ideelt midtstopper/Phillips/Saiz, men det funker heller ikke optimalt lenger.

De siste kampene har motstander fått kampene inn i sin gate. De vet nå hva våre styrker og svakhet er. Det startet med Millwall-kampen. Merkelig nok synes jeg vi var bedre  med  Berardi i midtforvaret når vi spilte oss ut.