Skrevet av Emne: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2  (Lest 33374 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #270 på: November 11, 2018, 11:34:01 »
Ser at analysene er ganske forskjellige etter denne kampen. Jeg syns det er merkelig at Dallas får så mye tyn, siden jeg satt med følelsen at han var en av de som var mest involert av våre. Posisjoneringen på 1-0 er ikke hans feil; der skal Pontus tettere på motstander. Keeper kan også dekke bedre.
Jeg mener at hovedproblemet i denne kampen var at vi ble for upresise. Masse feilpasninger og balltap fra midtbanespillerne førte til overganger og etter hvert baklengs. Her må både Kalvin, Klich og ikke minst Forshaw og Pablo ta på seg mye skyld. Forshaw prikker riktig nok inn en del presise pasninger ut på kantene, men generelt går det for tregt med ham. Byttene bidro heller ikke til noen positiv endring i denne kampen. Med så mye trøbbel på midten skrek jo kampen etter Saiz, men han kom inn alt for sent.
Håper virkelig at dette var et arbeidsuhell, og at vi kommer grusomt tilbake etter pausen.

RoarG

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #271 på: November 11, 2018, 12:14:14 »
Reaksjonene på SoMe etter det forsmedelige tapet har ikke latt vente på seg:
https://sportslens.com/leeds-fans-react-to-stuart-dallas-display-vs-wba/250980/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #272 på: November 11, 2018, 12:25:56 »
Ser at analysene er ganske forskjellige etter denne kampen. Jeg syns det er merkelig at Dallas får så mye tyn, siden jeg satt med følelsen at han var en av de som var mest involert av våre. Posisjoneringen på 1-0 er ikke hans feil; der skal Pontus tettere på motstander. Keeper kan også dekke bedre.
Jeg mener at hovedproblemet i denne kampen var at vi ble for upresise. Masse feilpasninger og balltap fra midtbanespillerne førte til overganger og etter hvert baklengs. Her må både Kalvin, Klich og ikke minst Forshaw og Pablo ta på seg mye skyld. Forshaw prikker riktig nok inn en del presise pasninger ut på kantene, men generelt går det for tregt med ham. Byttene bidro heller ikke til noen positiv endring i denne kampen. Med så mye trøbbel på midten skrek jo kampen etter Saiz, men han kom inn alt for sent.
Håper virkelig at dette var et arbeidsuhell, og at vi kommer grusomt tilbake etter pausen.


1. Dallas var ok frem til å skape noe. Der er han ubrukelig.

2. Vi må slutte med 3 bak. Phillips er absolutt ikke en stopper. Han er super foran de to, men hele laget mister formasjonen når vi trekker Klich noe bakover og tror at Forshaw er Saiz.

3. Saiz eller tilsvarende: Baker/Brown må inn. Vi er blottet for kreativitet med Dallas, Forshaw, Alioski og Harrison offensivt.

4. Vi slapp inn 2 håpløsemål uten Douglas på banen. Ikke gjør den feilen igjen, Bielsa!

5. Ut med DALLAS og inn med en unggutt til neste kamp. Det skjerper laget i å hjelpe til på høyreback enn å overlate jobben til svake Dallas.
« Siste redigering: November 11, 2018, 12:42:34 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #273 på: November 11, 2018, 12:29:01 »
Ser at analysene er ganske forskjellige etter denne kampen. Jeg syns det er merkelig at Dallas får så mye tyn, siden jeg satt med følelsen at han var en av de som var mest involert av våre. Posisjoneringen på 1-0 er ikke hans feil; der skal Pontus tettere på motstander. Keeper kan også dekke bedre.
Jeg mener at hovedproblemet i denne kampen var at vi ble for upresise. Masse feilpasninger og balltap fra midtbanespillerne førte til overganger og etter hvert baklengs. Her må både Kalvin, Klich og ikke minst Forshaw og Pablo ta på seg mye skyld. Forshaw prikker riktig nok inn en del presise pasninger ut på kantene, men generelt går det for tregt med ham. Byttene bidro heller ikke til noen positiv endring i denne kampen. Med så mye trøbbel på midten skrek jo kampen etter Saiz, men han kom inn alt for sent.
Håper virkelig at dette var et arbeidsuhell, og at vi kommer grusomt tilbake etter pausen.


1. Dallas var ok frem til å skape noe. Der er han ubrukelig.

2. Vi må slutte med 3 bak. Phillips er absolutt ikke en stopper. Han er super foran de to, men hele laget mister formasjonen når vi trekker Klich noe bakover og tror at Forshaw er Saiz.

3. Saiz eller tilsvarende: Baker/Brown må inn. Vi er blottet for kreativitet med Dallas, Forshaw, Alioski og Harrison offensivt.

4. Vi slapp inn 2 håpløsemål uten Douglas på banen. Ikke gjør den feilen igjen, Bielsa!

5. Ut med Douglas og inn med en unggutt til neste kamp. Det skjerper laget i å hjelpe til på høyreback enn å overlate jobben til svake Dallas.

Ut med Douglas og inn med en unggutt til neste kamp. Denne skjønte jeg lite av. Tror du mente ut med Dallas

Promotion 2010

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #274 på: November 11, 2018, 12:43:01 »
Ser at analysene er ganske forskjellige etter denne kampen. Jeg syns det er merkelig at Dallas får så mye tyn, siden jeg satt med følelsen at han var en av de som var mest involert av våre. Posisjoneringen på 1-0 er ikke hans feil; der skal Pontus tettere på motstander. Keeper kan også dekke bedre.
Jeg mener at hovedproblemet i denne kampen var at vi ble for upresise. Masse feilpasninger og balltap fra midtbanespillerne førte til overganger og etter hvert baklengs. Her må både Kalvin, Klich og ikke minst Forshaw og Pablo ta på seg mye skyld. Forshaw prikker riktig nok inn en del presise pasninger ut på kantene, men generelt går det for tregt med ham. Byttene bidro heller ikke til noen positiv endring i denne kampen. Med så mye trøbbel på midten skrek jo kampen etter Saiz, men han kom inn alt for sent.
Håper virkelig at dette var et arbeidsuhell, og at vi kommer grusomt tilbake etter pausen.


1. Dallas var ok frem til å skape noe. Der er han ubrukelig.

2. Vi må slutte med 3 bak. Phillips er absolutt ikke en stopper. Han er super foran de to, men hele laget mister formasjonen når vi trekker Klich noe bakover og tror at Forshaw er Saiz.

3. Saiz eller tilsvarende: Baker/Brown må inn. Vi er blottet for kreativitet med Dallas, Forshaw, Alioski og Harrison offensivt.

4. Vi slapp inn 2 håpløsemål uten Douglas på banen. Ikke gjør den feilen igjen, Bielsa!

5. Ut med Douglas og inn med en unggutt til neste kamp. Det skjerper laget i å hjelpe til på høyreback enn å overlate jobben til svake Dallas.

Ut med Douglas og inn med en unggutt til neste kamp. Denne skjønte jeg lite av. Tror du mente ut med Dallas

Jepp, Dallas! Rettet nå!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #275 på: November 11, 2018, 12:58:29 »
Ser at analysene er ganske forskjellige etter denne kampen. Jeg syns det er merkelig at Dallas får så mye tyn, siden jeg satt med følelsen at han var en av de som var mest involert av våre. Posisjoneringen på 1-0 er ikke hans feil; der skal Pontus tettere på motstander. Keeper kan også dekke bedre.
Jeg mener at hovedproblemet i denne kampen var at vi ble for upresise. Masse feilpasninger og balltap fra midtbanespillerne førte til overganger og etter hvert baklengs. Her må både Kalvin, Klich og ikke minst Forshaw og Pablo ta på seg mye skyld. Forshaw prikker riktig nok inn en del presise pasninger ut på kantene, men generelt går det for tregt med ham. Byttene bidro heller ikke til noen positiv endring i denne kampen. Med så mye trøbbel på midten skrek jo kampen etter Saiz, men han kom inn alt for sent.
Håper virkelig at dette var et arbeidsuhell, og at vi kommer grusomt tilbake etter pausen.


1. Dallas var ok frem til å skape noe. Der er han ubrukelig.

2. Vi må slutte med 3 bak. Phillips er absolutt ikke en stopper. Han er super foran de to, men hele laget mister formasjonen når vi trekker Klich noe bakover og tror at Forshaw er Saiz.

3. Saiz eller tilsvarende: Baker/Brown må inn. Vi er blottet for kreativitet med Dallas, Forshaw, Alioski og Harrison offensivt.

4. Vi slapp inn 2 håpløsemål uten Douglas på banen. Ikke gjør den feilen igjen, Bielsa!

5. Ut med DALLAS og inn med en unggutt til neste kamp. Det skjerper laget i å hjelpe til på høyreback enn å overlate jobben til svake Dallas.

Tenker vi ikke trenger å forandre så mye jeg. Har jo fungert ok til nå, eller?

Jeg legger mer vekt på de 16 ok kampene, en denne resultatmessig dårlige. For WBA spilte ikke mye bedre enn oss.

Mulig jeg har feil fokus. Kanskje det er krise og vi bør kaste alt og finne en ny måte å spille på?

Enig i at Dallas ikke er det beste alternativet på HB, når alle er friske. Pr.nå tror jeg Bielsa har kompetanse nok til å vurdere om juniorgutta er bedre. Hadde dem vært det, hadde dem nok spilt.

Slutte å spille med 3 bak. Gjorde vi det i går da? Det har jo fungert veldig bra før i år. Faktisk lest her inne at de aller aller fleste er imponert over Phillips i den rollen. Mener du virkelig at det skal gjøres store forandringer med bakgrunn i resultatet i går?


Promotion 2010

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #276 på: November 11, 2018, 14:13:09 »
Ser at analysene er ganske forskjellige etter denne kampen. Jeg syns det er merkelig at Dallas får så mye tyn, siden jeg satt med følelsen at han var en av de som var mest involert av våre. Posisjoneringen på 1-0 er ikke hans feil; der skal Pontus tettere på motstander. Keeper kan også dekke bedre.
Jeg mener at hovedproblemet i denne kampen var at vi ble for upresise. Masse feilpasninger og balltap fra midtbanespillerne førte til overganger og etter hvert baklengs. Her må både Kalvin, Klich og ikke minst Forshaw og Pablo ta på seg mye skyld. Forshaw prikker riktig nok inn en del presise pasninger ut på kantene, men generelt går det for tregt med ham. Byttene bidro heller ikke til noen positiv endring i denne kampen. Med så mye trøbbel på midten skrek jo kampen etter Saiz, men han kom inn alt for sent.
Håper virkelig at dette var et arbeidsuhell, og at vi kommer grusomt tilbake etter pausen.


1. Dallas var ok frem til å skape noe. Der er han ubrukelig.

2. Vi må slutte med 3 bak. Phillips er absolutt ikke en stopper. Han er super foran de to, men hele laget mister formasjonen når vi trekker Klich noe bakover og tror at Forshaw er Saiz.

3. Saiz eller tilsvarende: Baker/Brown må inn. Vi er blottet for kreativitet med Dallas, Forshaw, Alioski og Harrison offensivt.

4. Vi slapp inn 2 håpløsemål uten Douglas på banen. Ikke gjør den feilen igjen, Bielsa!

5. Ut med DALLAS og inn med en unggutt til neste kamp. Det skjerper laget i å hjelpe til på høyreback enn å overlate jobben til svake Dallas.

Tenker vi ikke trenger å forandre så mye jeg. Har jo fungert ok til nå, eller?

Jeg legger mer vekt på de 16 ok kampene, en denne resultatmessig dårlige. For WBA spilte ikke mye bedre enn oss.

Mulig jeg har feil fokus. Kanskje det er krise og vi bør kaste alt og finne en ny måte å spille på?

Enig i at Dallas ikke er det beste alternativet på HB, når alle er friske. Pr.nå tror jeg Bielsa har kompetanse nok til å vurdere om juniorgutta er bedre. Hadde dem vært det, hadde dem nok spilt.

Slutte å spille med 3 bak. Gjorde vi det i går da? Det har jo fungert veldig bra før i år. Faktisk lest her inne at de aller aller fleste er imponert over Phillips i den rollen. Mener du virkelig at det skal gjøres store forandringer med bakgrunn i resultatet i går?

Vi må tilbake til det som funker.

1. Ny høyreback.

2. Phillips som defensiv midt.

3. Saiz inn.

4. Beholde Douglas PÃ… banen fremfor en svak Dallas!

5. Og igjen Dallas ut!

Ikke mye forandringer her, men små endringer får oss i ubalanse. Det vil øke trykket mot oss. Vi ser fort at spillerne blir svakere sammen når Bielsa korrigerer.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #277 på: November 11, 2018, 14:54:05 »
Naiv innstillingen til kampen med å ha vingbacker som lå høyt. Det var å innby WBAs kjappe kantspillere til å kontre oss i senk. Vi burde ligget mer kompakt. Samtidig så kostet det oss dyrt med alle feilpasningene.

Hvem andre enn Dallas skal spille høyreback? Gotts og Shackleton for uerfarne. En mulighet er å sette Douglas på høyrebacken og Pearce/Alioski på venstreback.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #278 på: November 11, 2018, 15:15:16 »
Naiv innstillingen til kampen med å ha vingbacker som lå høyt. Det var å innby WBAs kjappe kantspillere til å kontre oss i senk. Vi burde ligget mer kompakt. Samtidig så kostet det oss dyrt med alle feilpasningene.

Hvem andre enn Dallas skal spille høyreback? Gotts og Shackleton for uerfarne. En mulighet er å sette Douglas på høyrebacken og Pearce/Alioski på venstreback.

auren

Vel. Kanskje på tide å la Gotts få prøve seg. Skal de få erfaring må de få prøve seg. Ellers ender de opp som 40 årige uerfarne høyrebacker.
Come january, og la den komme fort, og frem med sjekkheftet Raddik. Show us the money

Cherry

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #279 på: November 11, 2018, 22:37:03 »
Naiv innstillingen til kampen med å ha vingbacker som lå høyt. Det var å innby WBAs kjappe kantspillere til å kontre oss i senk. Vi burde ligget mer kompakt. Samtidig så kostet det oss dyrt med alle feilpasningene.

Hvem andre enn Dallas skal spille høyreback? Gotts og Shackleton for uerfarne. En mulighet er å sette Douglas på høyrebacken og Pearce/Alioski på venstreback.

auren

Shackleton bør få prøve seg på HB. Læring gir mestring... og erfaring.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #280 på: November 11, 2018, 22:41:15 »
Kamprapport the Moscowhite way

Jeg kopierer inn - med dårlig samvittighet.
Håper flere enn meg betaler ham for skriveriene!
Det er slik vi får flere :)

West Bromwich Albion 4-1 Leeds United: Like There’s No Tomorrow
In 2018-19 articles, Free, Leeds United, Leeds United Match Reports 2018/19 by Moscowhite
• Daniel Chapman  November 11, 2018

This day was always coming, from the moment Marcelo Bielsa took over at Leeds United, perhaps from the moment he was first linked. Here came a coach who would make us walk the tightrope of glory above the fire pit of disaster, and a season spent hopping, hot-footed, from one to the other.

We’ve been lucky and lulled by our first months of romance with Bielsa, and one heavy defeat after seventeen league games doesn’t mean the end of the affair. We had a miserable weekend with our illusions shattered, but it can be comforting to know we’re not the first to go through this with him. In 1992 Newell’s Old Boys, the team Bielsa made national champions the season before, began their Copa Libertadores campaign at home to San Lorenzo. They lost 6-0.

Bielsa doesn’t bring happiness. Bielsa brings principles and duty, and faith that the effort of adhering to them will result in happiness in the end, and the understanding that it probably won’t. There are twenty-four teams in a division, and only one can win the title; in any round of fixtures, a maximum of twelve teams can win; even if you win a game, or a trophy, you have to play again next week or next season, and risk having it taken away from you. We’re trying to win as many games as we can to get promoted to the Premier League where we’ll be beaten every week. The odds are firmly against winning anything in football and Bielsa’s career has been an argument, that he made again in his press conference this week, in favour of losing with nobility. If you stick to the principles of your style and lose, all you lose is the three points, or the title. Lose your principles and you also lose your identity, and that’s what Bielsa designs to defend.
What was left, at the end of the game at the Hawthorns, that was identifiably Marcelo Bielsa’s Leeds United? The scoreline was not what we’ve become used to; West Bromwich Albion’s goals looked like Paul Heckingbottom’s legacy, not Bielsa’s. The capitulation — two goals in two minutes, four in half an hour — was an infuriating reminder of old Leeds teams, although those teams often featured the same players. But there was more of Bielsa in the performance and the result than was at first apparent.

71 per cent possession and a 4-1 defeat can be read as a symptom of keeping the ball for its own sake, but there was very little of Jaap Stam’s infamous Reading in what Leeds were trying to do. The numbers break down further: Leeds played 229 backward or square passes, but 241 forward; they played 106 passes in their own defensive third, but 244 into the middle third and 120 in the attacking third — three times as many as West Brom — and eighteen into the penalty area, compared to West Brom’s eleven. Leeds created thirteen chances from open play compared to West Brom’s ten.

Bielsa’s philosophy values possession because it enables you to attack, meaning you don’t have to defend. After a game the numbers he’ll bring up first are not possession but chances created; he’ll talk first about what was happening in the final third. Failure to get the ball forward quickly is one of the few situations that gets Bielsa off his bucket, roaring at the defenders and swinging his arm in a forward motion. United’s problems at West Brom were not due to fannying about at the back.

The problem was trying to attack an opponent that didn’t share Bielsa’s faith in his attacking players. Bielsa believed Adam Forshaw, Mateusz Klich, Ezgjan Alioski and Pablo Hernandez would link with Kemar Roofe, with Barry Douglas and Stuart Dallas overloading out wide, and create chances. West Brom’s coach Darren Moore believed that if he let Leeds come upfield those attacking moves would break down, and that his line of fast powerful forwards across the width of the pitch could counter quickly behind so many forward players and score. The sight of eight Leeds players surrounding Josh Windass at Wigan last weekend might have made Moore pause for thought, but Windass was on his own and Leeds still had to chase him. With Kalvin Phillips stranded forward, West Brom could make Pontus Jansson and Liam Cooper do what they like to do least, turn, knowing that when they did turn, they would see and be horrified by Dallas’ lack of positional intelligence at right-back, and their attempts to solve that problem would leave space in the middle.

If Leeds had clicked in attack all Moore’s plans might have come to nothing as Leeds took a 3-0 halftime lead, but Hernandez couldn’t influence the game and Samu Saiz was on the bench, where he couldn’t do anything to unlock West Brom’s deep defence. So instead it worked for West Brom; no sooner had Roofe claimed a penalty at one end, than Hal Robson-Kanu was in behind Dallas at the other, given space to round Jansson and shoot past Bailey Peacock-Farrell. The second goal started nearer to Leeds’ net; Klich was trying to start an attack from halfway but couldn’t make his mind up — perhaps it was a hard decision without Saiz on the field — so Matt Phillips took the ball off him and shot from too far out and too tamely, but scored into the bottom corner anyway.

Peacock-Farrell’s part in that goal can’t be ignored, as the ball bounced a couple of times in front of him then went through his hands. It’s the latest on a list of mistakes that, being charitable, a young goalkeeper has to make so that he can learn from them, but at the same time, it’s mystifying that Peacock-Farrell hasn’t learned these things before. There is a suspicion that opposing teams are targeting Peacock-Farrell but I don’t really buy that; they’d be aiming for the big white net behind him anyway. But it must be hard for the goalkeeping coaches at Leeds to imagine their number one keeper needs training in such basics, until they see it happen in a game, and wonder if he missed the day at goalie school when they did strong hands behind the ball. ‘Bailey,’ they’ll ask on Monday, ‘Did nobody ever tell you…? Never mind. Come on, we’ll show you something.’

(Prefer this as a podcast? Click here to support Moscowhite on Patreon.)
After that goal there was no chance of Leeds shutting up shop and taking the defeat, and it’s easier to understand why Bielsa took Douglas off when you realise he wanted to put as many wingers on the pitch as possible to try winning 3-2. Saiz was finally allowed to join in, and brought the key to West Brom’s defence with him, chipping into the penalty area for Hernandez to score a lovely looping header; but by that time United’s commitment to attacking had them chasing a 4-3 win, then 5-4, as it became easier and easier for West Brom to counter attack and score.

And that’s how Leeds, trying to play attacking football and win, were defensively exposed and comprehensively beaten. If there’s a positive to take from the game it’s that it hasn’t come sooner, which is a hopeful sign that it won’t happen frequently. Because it’s not going to change, and it will happen again.

Such a heavy defeat always leads to a crisis of confidence, but it’s like shouting in the wind while Bielsa is here; the usual solutions do not apply. Bielsa is not going to go start going 4-4-2; he’s not going to drop the players you don’t like and play the kids you’ve not seen but assume have ‘passion’; he’s not going to spend out of his problems in the January transfer window. Bielsa said this week that he thinks his squad is good enough and he doesn’t need new players; “The club can have a different opinion and I will take that into account,” he said, but buying players is simply not Bielsa’s style.

Back in 1992, he asked the Newell’s board to bring Roberto Sensini back to the club from Udinese; the only player he wanted was an Old Boy’s old boy. That wasn’t possible, so he just got on with the squad he had, that lost 6-0 in the first game of the Copa Libertadores. Four months later they had reached the final and won the Argentine title. “That he did not bring in reinforcements was a sign of great support,” said one of the players, Gerardo Martino. Bielsa had told them he trusted them, and it was a matter of principle not to change his mind when the team was under pressure. The players repaid that faith by working harder to get their small squad through the short term adversity.

That’s what you get with Bielsa. You get to do things the hard way, with no safety net, existing in a constant state of insecurity even at the top of the league. You don’t give up the discussion about who should play in goal and whether his way of playing will work, but you do have to give up control. I think Bielsa should play Saiz, use a different right-back and find a way to try Jamal Blackman without ruining Peacock-Farrell’s confidence, but I know Bielsa will make those decisions according to principle rather than circumstance. In football it’s inevitable to lose more than you win, but opportunity is constant; after you win, you have to try again and might lose, but after you lose, you can try again and might win. So you might as well believe in what you’re doing, because no result is ever final. Bielsa’s football is the same experiment repeated over and over. He’s not going to give that up now.

This is why people love Bielsa so deeply when he coaches their teams, because you don’t have any choice but to give him all the trust you have. You have to ignore your doubts, as he will ignore your doubts; embrace the excitement and the insecurity that is integral to his romantic football; go along for the ride knowing that heartbreak is inevitable, as it always is. All love affairs end in either divorce or death, whether it comes in four months or forty years, and Bielsa’s rawminded football doesn’t try to disguise that it is a way of raging against fate. That’s why fans of Newell’s Old Boys, Athletic Bilbao and Marseille love Bielsa like there’s no tomorrow. Because for a while you can believe there isn’t, if you believe in him.
Bliss is temporary, and Bielsa is Leeds United’s best shot at it for a long time. Don’t expect anything to change in the next game but the score. ◉

https://www.thesquareball.net/leeds-united/west-bromwich-albion-4-1-leeds-united-like-theres-no-tomorrow/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

JaJa

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #281 på: November 11, 2018, 22:57:30 »
Naiv innstillingen til kampen med å ha vingbacker som lå høyt. Det var å innby WBAs kjappe kantspillere til å kontre oss i senk. Vi burde ligget mer kompakt. Samtidig så kostet det oss dyrt med alle feilpasningene.

Hvem andre enn Dallas skal spille høyreback? Gotts og Shackleton for uerfarne. En mulighet er å sette Douglas på høyrebacken og Pearce/Alioski på venstreback.

auren

Shackleton bør få prøve seg på HB. Læring gir mestring... og erfaring.

Hvorfor skal Shackleton omskoleres til HB? Han er midtbanespiller. Da er det mye bedre å få inn noen som spiller HB fra før.

Det er synd Hosannah er ute med skade. Dette kunne vært hans store sjanse etter den fine sesongen i fjor på U23

Promotion 2010

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #282 på: November 11, 2018, 23:55:43 »
Naiv innstillingen til kampen med å ha vingbacker som lå høyt. Det var å innby WBAs kjappe kantspillere til å kontre oss i senk. Vi burde ligget mer kompakt. Samtidig så kostet det oss dyrt med alle feilpasningene.

Hvem andre enn Dallas skal spille høyreback? Gotts og Shackleton for uerfarne. En mulighet er å sette Douglas på høyrebacken og Pearce/Alioski på venstreback.

auren

Shackleton bør få prøve seg på HB. Læring gir mestring... og erfaring.

Hvorfor skal Shackleton omskoleres til HB? Han er midtbanespiller. Da er det mye bedre å få inn noen som spiller HB fra før.

Det er synd Hosannah er ute med skade. Dette kunne vært hans store sjanse etter den fine sesongen i fjor på U23

Hosannah er vel tilbake, men holdes ute av Gotts!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

JaJa

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #283 på: November 12, 2018, 00:56:42 »
Naiv innstillingen til kampen med å ha vingbacker som lå høyt. Det var å innby WBAs kjappe kantspillere til å kontre oss i senk. Vi burde ligget mer kompakt. Samtidig så kostet det oss dyrt med alle feilpasningene.

Hvem andre enn Dallas skal spille høyreback? Gotts og Shackleton for uerfarne. En mulighet er å sette Douglas på høyrebacken og Pearce/Alioski på venstreback.

auren

Shackleton bør få prøve seg på HB. Læring gir mestring... og erfaring.

Hvorfor skal Shackleton omskoleres til HB? Han er midtbanespiller. Da er det mye bedre å få inn noen som spiller HB fra før.

Det er synd Hosannah er ute med skade. Dette kunne vært hans store sjanse etter den fine sesongen i fjor på U23

Hosannah er vel tilbake, men holdes ute av Gotts!

Da bør du nok sjekke bedre....................
Hvor mange kamper er Hosannah registrert på?????
Tviler på at du finner veldig mange.........
Han er skadet og det er beskrevet.

Kan du vennligst fortelle meg hvor du har fått infoen om at Gotts holder Hosannah ute av troppen.
Regner med at det er ikke noe du har funnet på selv......

Milou

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #284 på: November 12, 2018, 07:48:51 »
Eg har sett gjennom extended highlights på LUTV og har følgande konklusjonar:
1) BPF kan lastast for 2. målet (som Klich også må delvis ta på sin kappe), men eg kan ikkje sjå at han kan gjere mykje med dei 3 andre måla'. På det 4. målet såg det for meg under kampen ut som han gav ein dårleg retur, men etter å sett reprise ser det ut som at ballen treff armen til Cooper og etter det er BPF totalt utspelt.

2) Det første målet er først og framst eit resultat av at ballen sprett feil fleire ganger, men Jansson plasserer seg fullstendeg feil i forkant av målet. At BPF står feilplassert eller kan gjere noko betre kan eg ikkje vere med på.

3) Alioski er nest sist eller sist på ballen i alle Leeds sjanser som er inkludert i Extended Highlights, med unntak av målet. På målet er det Alioski som gjer ballen til Pablo som så spelar vegg med Saiz før han skårar. Det er godt å sjå i Alioski-tråden at det er mange som er merksame på dei viktig bidraga han har for laget, og like trist å sjå at han for mange automatisk blir syndebukk når det går dårleg for Leeds, trass i at han beviseleg er den spelaren som har flest positive bidrag i det offensive spelet.

Eriksen55

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #285 på: November 12, 2018, 09:38:28 »
Naiv innstillingen til kampen med å ha vingbacker som lå høyt. Det var å innby WBAs kjappe kantspillere til å kontre oss i senk. Vi burde ligget mer kompakt. Samtidig så kostet det oss dyrt med alle feilpasningene.

Hvem andre enn Dallas skal spille høyreback? Gotts og Shackleton for uerfarne. En mulighet er å sette Douglas på høyrebacken og Pearce/Alioski på venstreback.

auren

Shackleton bør få prøve seg på HB. Læring gir mestring... og erfaring.

Hvorfor skal Shackleton omskoleres til HB? Han er midtbanespiller. Da er det mye bedre å få inn noen som spiller HB fra før.

Det er synd Hosannah er ute med skade. Dette kunne vært hans store sjanse etter den fine sesongen i fjor på U23

Hosannah er vel tilbake, men holdes ute av Gotts!

Da bør du nok sjekke bedre....................
Hvor mange kamper er Hosannah registrert på?????
Tviler på at du finner veldig mange.........
Han er skadet og det er beskrevet.

Kan du vennligst fortelle meg hvor du har fått infoen om at Gotts holder Hosannah ute av troppen.
Regner med at det er ikke noe du har funnet på selv......

Han har vært skadefri en stund. Gotts holder han ute av laget.

Det er jo bare å se lagoppstillingen det. Gotts HB. Hosannah benken.

Hosannah har som promotion skrev vært tilgjengelig i ca. 1 mnd nå :)

ibster

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #286 på: November 12, 2018, 13:01:32 »
Dette var en begredelig kamp. Jeg var optimist før avspark men det var tydelig ganske fort at det var flere spillere som ikke "var på". Vi er heldige som ikke har baklengsmål når vi går til pause. Skulle tro andre omgang blir bedre etter en prat med trenerapparatet. Slik ble det ikke. I andre omgang blir vi straffet for alle feil og vel så det.

På 1-0 er Dallas dårlig plassert. Keeper kan redde disse da det er skrått hold men kan ikke lastes.

På 2-0 skjer et balltap av Klich som ikke bør skje. Ser ut som frispark til oss men dette kan ikke spores i reaksjonen til Klich. BPF bør da denne. Når denne går inn så virker det som om laget klapper helt sammen.

På 3-0 har vi farlig balltap men hb er jo totalt feilplassert..

4. baklengsmål er vi jo helt avslått og mentalt ferdige med matchen.

Synd Saiz ikke kom inn tidligere. Legger ikke for mye vekt på denne kampen. Leeds fortsetter å forsøke å spille Bielsaball. Vi var ikke gode, vi ble straffet hardt for våre feil og det er svært tydelig at vi er sårbare uten en naturlig høyreback.

Håper gutta lærer noe av denne kampen.
« Siste redigering: November 12, 2018, 13:23:09 av ibster »

Cherry

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #287 på: November 12, 2018, 18:36:13 »
Blir sjelden suksess med å spille med folk utenfor vante posisjoner.
Vi er blitt litt bortskjemt med Berardi, som har levert stort sett i hele bakre leddet gjennom flere sesonger. Utenom Berra' .... tja.

Vi HAR nå ikke HB, og det hemmer oss både offensivt og defensivt.
Bra med 12 dager til kamp nå, men frykter tiden frem mot nyttår med maaaange kamper....UTEN HB.
 

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #289 på: November 12, 2018, 23:12:46 »
Morsom diskusjon dette, all den tid Bielsa vurdere Dallas som beste HB for tiden. Etter mange gode kamper på rad (ellers hadde han blitt satt ut, regner jeg med...). Vet ikke hvor mange ganger Dallas kom til dørlinjen sist kamp, meget bra! Noen av innleggene kunne sikkert vært bedre, men dette har han til felles med alle Leedsspillere som legger inn fra kanten.

Det blir sagt av enkelte at Berardi har spilt bra i flere sesonger. Før årets sesong husker jeg bare at han var skyteskive og de fleste mente at han var langt fra god nok for laget.
MOT

Kato

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #290 på: November 13, 2018, 09:55:14 »
Morsom diskusjon dette, all den tid Bielsa vurdere Dallas som beste HB for tiden. Etter mange gode kamper på rad (ellers hadde han blitt satt ut, regner jeg med...). Vet ikke hvor mange ganger Dallas kom til dørlinjen sist kamp, meget bra! Noen av innleggene kunne sikkert vært bedre, men dette har han til felles med alle Leedsspillere som legger inn fra kanten.

Det blir sagt av enkelte at Berardi har spilt bra i flere sesonger. Før årets sesong husker jeg bare at han var skyteskive og de fleste mente at han var langt fra god nok for laget.

Det kan jo tenkes at han spiller fordi alternativ 1 og 2 på høyreback ikke er tilgjengelig. Og at den han evt konkurrerer med nå går siste året på high school.
 

ibster

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #291 på: November 13, 2018, 10:41:28 »
Det er klart Dallas spiller hb fordi vi ikke har bedre alternativer tilgjengelig i øyeblikket. Det er jo ikke hans feil. Syns faktisk han har vært bedre når han har vikariert som VB men det er kanskje tilfeldig og har like mye med lagene vi har møtt å gjøre.

Når vi har spilt med Shackleton på backen har vi vært minst like shaky bakover som med Dallas men han har bedre link-up spill og innlegg. Når Berardi spiller er vi langt tryggere bakover men han er heller ikke i nærheten av Aylings nivå fremover på banen. Jeg er spent på om Coyle kommer tilbake fra lån i Januar. Bielsa scoutet vel en Fleetwoodkamp for ikke så lenge siden?


Sterland

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #292 på: November 13, 2018, 12:56:33 »
Det er klart Dallas spiller hb fordi vi ikke har bedre alternativer tilgjengelig i øyeblikket. Det er jo ikke hans feil. Syns faktisk han har vært bedre når han har vikariert som VB men det er kanskje tilfeldig og har like mye med lagene vi har møtt å gjøre.

Når vi har spilt med Shackleton på backen har vi vært minst like shaky bakover som med Dallas men han har bedre link-up spill og innlegg. Når Berardi spiller er vi langt tryggere bakover men han er heller ikke i nærheten av Aylings nivå fremover på banen. Jeg er spent på om Coyle kommer tilbake fra lån i Januar. Bielsa scoutet vel en Fleetwoodkamp for ikke så lenge siden?
Merkelig at Coyle ikke er hentet hjem, tatt dagens situasjon i betraktning. Han har så vidt jeg har fått med meg levert bra i L1. Han hadde vel også noen bra matcher for Leeds i fjor eller året før også. Kan ikke skjønne annet enn at dersom både Ayling, Berardi, Dallas og Shakcleton er før han i køen, så brenner det et blått lys for unge Coyle..

Eriksen55

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #293 på: November 13, 2018, 15:45:39 »
Det er klart Dallas spiller hb fordi vi ikke har bedre alternativer tilgjengelig i øyeblikket. Det er jo ikke hans feil. Syns faktisk han har vært bedre når han har vikariert som VB men det er kanskje tilfeldig og har like mye med lagene vi har møtt å gjøre.

Når vi har spilt med Shackleton på backen har vi vært minst like shaky bakover som med Dallas men han har bedre link-up spill og innlegg. Når Berardi spiller er vi langt tryggere bakover men han er heller ikke i nærheten av Aylings nivå fremover på banen. Jeg er spent på om Coyle kommer tilbake fra lån i Januar. Bielsa scoutet vel en Fleetwoodkamp for ikke så lenge siden?
Merkelig at Coyle ikke er hentet hjem, tatt dagens situasjon i betraktning. Han har så vidt jeg har fått med meg levert bra i L1. Han hadde vel også noen bra matcher for Leeds i fjor eller året før også. Kan ikke skjønne annet enn at dersom både Ayling, Berardi, Dallas og Shakcleton er før han i køen, så brenner det et blått lys for unge Coyle..

Han kan ikke hentes hjem før låneavtalen går ut.(6 januar??)

Dessuten er han 23 år. Da er man ikke i kategorien ung, da må man prestere.Hadde han vært god nok for CC så tror jeg han hadde spilt der. Han spilte ikke for oss i fjor, muligens året før. Husker han gjorde noen ok kamper. Tviler på at vi ser han noe mer i Leeds drakt. Men absolutt gøy om han klarer det.

leedslife

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #294 på: November 13, 2018, 16:07:47 »
Det er klart Dallas spiller hb fordi vi ikke har bedre alternativer tilgjengelig i øyeblikket. Det er jo ikke hans feil. Syns faktisk han har vært bedre når han har vikariert som VB men det er kanskje tilfeldig og har like mye med lagene vi har møtt å gjøre.

Når vi har spilt med Shackleton på backen har vi vært minst like shaky bakover som med Dallas men han har bedre link-up spill og innlegg. Når Berardi spiller er vi langt tryggere bakover men han er heller ikke i nærheten av Aylings nivå fremover på banen. Jeg er spent på om Coyle kommer tilbake fra lån i Januar. Bielsa scoutet vel en Fleetwoodkamp for ikke så lenge siden?

Usikker på om Gotts eller Coyle vil være noe mye bedre enn Dallas.
Bør nok handles i Januar.
Legger Dallas lista på det han viste mot WBA vil vi tape mye terreng frem til Januar.
Bra nok og komme til dødlinja og nesten klare å slå inn mange ganger i løpet av en kamp, men posisjoneringen defensivt er noe av det verste jeg har sett.

Bare å få vekk fra lønningslista i januar og inn med kvalitet på lik linje med han som opererer på andre siden

GeirO

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #295 på: November 13, 2018, 17:14:25 »
Morsom diskusjon dette, all den tid Bielsa vurdere Dallas som beste HB for tiden. Etter mange gode kamper på rad (ellers hadde han blitt satt ut, regner jeg med...). Vet ikke hvor mange ganger Dallas kom til dørlinjen sist kamp, meget bra! Noen av innleggene kunne sikkert vært bedre, men dette har han til felles med alle Leedsspillere som legger inn fra kanten.

Det blir sagt av enkelte at Berardi har spilt bra i flere sesonger. Før årets sesong husker jeg bare at han var skyteskive og de fleste mente at han var langt fra god nok for laget.

Det kan jo tenkes at han spiller fordi alternativ 1 og 2 på høyreback ikke er tilgjengelig. Og at den han evt konkurrerer med nå går siste året på high school.
Gjentar meg selv:".... all den tid Bielsa vurdere Dallas som beste HB for tiden"
MOT

ibster

Sv: Kamp vs WBA @ The Hawthorns, lørdag 10.11 2018-kl 18.30 - VIASPORT2
« Svar #296 på: November 15, 2018, 09:27:49 »
Det er klart Dallas spiller hb fordi vi ikke har bedre alternativer tilgjengelig i øyeblikket. Det er jo ikke hans feil. Syns faktisk han har vært bedre når han har vikariert som VB men det er kanskje tilfeldig og har like mye med lagene vi har møtt å gjøre.

Når vi har spilt med Shackleton på backen har vi vært minst like shaky bakover som med Dallas men han har bedre link-up spill og innlegg. Når Berardi spiller er vi langt tryggere bakover men han er heller ikke i nærheten av Aylings nivå fremover på banen. Jeg er spent på om Coyle kommer tilbake fra lån i Januar. Bielsa scoutet vel en Fleetwoodkamp for ikke så lenge siden?

Usikker på om Gotts eller Coyle vil være noe mye bedre enn Dallas.
Bør nok handles i Januar.
Legger Dallas lista på det han viste mot WBA vil vi tape mye terreng frem til Januar.
Bra nok og komme til dødlinja og nesten klare å slå inn mange ganger i løpet av en kamp, men posisjoneringen defensivt er noe av det verste jeg har sett.

Bare å få vekk fra lønningslista i januar og inn med kvalitet på lik linje med han som opererer på andre siden

Jeg tror egentlig ikke Coyle er svaret jeg heller. Er redd Aylings skade koster oss mye poeng. Vi får se men jeg tviler på at jeg får ønsket mitt oppfylt med ny stopper og høyreback i Januar..