Skrevet av Emne: Kamp: vs Stoke City, @Bet365Stadium lørdag 19/01-19, kl 16.00 på LUTV  (Lest 33648 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

leedslife

Fikk fram en 0-3 seier i mitt indre speil.
Clarke med 1 og 2 assist til roofe. Mom tenker foreshaw, ev Clarke ;D

veteranen

  • Gjest
Fikk fram en 0-3 seier i mitt indre speil.
Clarke med 1 og 2 assist til roofe. Mom tenker foreshaw, ev Clarke ;D

Ville faktisk IKKE veddet penger på at speilet snakker usant.
Kan være at Harrison eller Klich scorer ett av målene...

leedslife

Fikk fram en 0-3 seier i mitt indre speil.
Clarke med 1 og 2 assist til roofe. Mom tenker foreshaw, ev Clarke ;D

Ville faktisk IKKE veddet penger på at speilet snakker usant.
Kan være at Harrison eller Klich scorer ett av målene...

Hadde vært fantastisk å restarte målkontoen til Klich eller fått Harrison frem i skoene

Lucas the Kop Cat

Bielsa har altså offentliggjort vår lagoppstilling to dager før kampen spilles. Tipper Frank Lampard er kjempefornøyd.
Går forresten rykter om at Bielsa vil offentliggjøre Stoke's lagoppstilling fredag kl 13.00.


Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


RoarG

Jimmy Greenhoff forsøker å fyre opp Stoke-spillerne ved å vise til kampen i februar '74, hvor hjemmelaget snudde 0-2 til 3-2. Den kampen så jeg på TV, og det var ikke veldig moro. Forventer bedre av Leeds denne gangen.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/football/football-news/stoke-city-leeds-united-greenhoff-2438549
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

veteranen

  • Gjest
Jimmy Greenhoff forsøker å fyre opp Stoke-spillerne ved å vise til kampen i februar '74, hvor hjemmelaget snudde 0-2 til 3-2. Den kampen så jeg på TV, og det var ikke veldig moro. Forventer bedre av Leeds denne gangen.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/football/football-news/stoke-city-leeds-united-greenhoff-2438549

Den kampen husker jeg som om den ble spilt i forrige uke!

Første omgang ble en vekselsending mellom høydepunktene på Victoria Ground og storbakkerennet i Falun-VM (østtyske Achenbach ble hoppkongen det året). Andre omgang fikk vi se i sin helhet.

Det var et litt slitent og nokså skadeskutt Leeds-lag (med Roy Ellam på stopperplass – skrekk og gru!) som startet den kampen.
Men det begynte allikevel veldig bra. Bremner gjorde 1-0 på tiårets frekkeste frispark. Clarke økte til 2-0.

Men derfra gikk det meste galt.
Keeper Harvey skadet foten da han kolliderte med den ene stolpen, og han var tydelig hemmet av den smellen resten av kampen. Og midtveis i første omgang måtte Johnny Giles kaste inn håndkledet. Han ble erstattet av venstreback Terry Cooper, som spilte første ligakamp siden han (på samme arena!) pådro seg et stygt beinbrudd 8/5-72. Cooper var altså erklært fit, men vi kunne fort se at han var langt fra match-fit.

Kort fortalt om resten av kampen: Stoke scoret to mål i første omgang, og ett i andre.
 
Vi tapte altså vår første ligakamp den sesongen, og helgen var fullstendig ødelagt for fjorten år gamle meg.
Og så var det bare å stålsette seg for selvforskyldt latter og hån fra Stoke-fansen i skolegården hele den påfølgende uka, etter å ha vært litt for breial i dagene forut for oppgjøret.
Og tro det eller ei, men Stoke hadde faktisk veldig mange tilhengere i Norge på den tiden – vil faktisk tro at det var kun Leeds som da hadde flere norske tilhengere enn dem.

Og Greenhoff har rett i at Stoke hadde et sterkt lag på den tiden.
Midtbanespillere Hudson og Mahoney, kantspiller Conroy – og ikke minst Jimmi Greenhoff selv – var alle klassespillere. Og dessuten var hverken stopperen Dennis Smith (som hadde uoffisiell verdensrekord i beinbrudd!), backene John Marsh og Mike Pejic eller den hodesterke spissen John Ritchie, enkle karer å skubbe seg på.

Men alt det der var da – dette er nå.

Og på lørdag er selvsagt Stoke sjanseløse! 8)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Den kampen husker jeg som om den ble spilt i forrige uke!


Kampen husker eg - men er ikkje i stand til å si om 8 år gamle meg var Leedsfan på det tidspunktet eller var mer opptatt av at nabogutter snakket om Leedslaget...


Ingen situasjoner er spikret, men 2-0 oppe for så å tape var bittert på den tiden også ja  :'(
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *


Den kampen husker jeg som om den ble spilt i forrige uke!


Kampen husker eg - men er ikkje i stand til å si om 8 år gamle meg var Leedsfan på det tidspunktet eller var mer opptatt av at nabogutter snakket om Leedslaget...


Ingen situasjoner er spikret, men 2-0 oppe for så å tape var bittert på den tiden også ja  :'(

Så kampen hos naboen, sammen med flere av mine søskenbarn.

Husker godt at det var et surt tap, spesielt etter å ha ledet kampen 2-0.
Super Leeds since 1968

GeirO


Den kampen husker jeg som om den ble spilt i forrige uke!


Kampen husker eg - men er ikkje i stand til å si om 8 år gamle meg var Leedsfan på det tidspunktet eller var mer opptatt av at nabogutter snakket om Leedslaget...


Ingen situasjoner er spikret, men 2-0 oppe for så å tape var bittert på den tiden også ja  :'(

Så kampen hos naboen, sammen med flere av mine søskenbarn.

Husker godt at det var et surt tap, spesielt etter å ha ledet kampen 2-0.

Husker også den kampen (med smerte). Men vi vant jo serien den sesongen, akkurat som nå  :o :o :P
MOT

auren

Da konkluderer vi med Leedstap på lørdag 3-2 etter å ha ledet 2-0  ;)

Jeg er mye mer optimistisk og tipper 2-2!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Jimmy Greenhoff forsøker å fyre opp Stoke-spillerne ved å vise til kampen i februar '74, hvor hjemmelaget snudde 0-2 til 3-2. Den kampen så jeg på TV, og det var ikke veldig moro. Forventer bedre av Leeds denne gangen.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/football/football-news/stoke-city-leeds-united-greenhoff-2438549

Den kampen husker jeg som om den ble spilt i forrige uke!

Første omgang ble en vekselsending mellom høydepunktene på Victoria Ground og storbakkerennet i Falun-VM (østtyske Achenbach ble hoppkongen det året). Andre omgang fikk vi se i sin helhet.

Det var et litt slitent og nokså skadeskutt Leeds-lag (med Roy Ellam på stopperplass – skrekk og gru!) som startet den kampen.
Men det begynte allikevel veldig bra. Bremner gjorde 1-0 på tiårets frekkeste frispark. Clarke økte til 2-0.

Men derfra gikk det meste galt.
Keeper Harvey skadet foten da han kolliderte med den ene stolpen, og han var tydelig hemmet av den smellen resten av kampen. Og midtveis i første omgang måtte Johnny Giles kaste inn håndkledet. Han ble erstattet av venstreback Terry Cooper, som spilte første ligakamp siden han (på samme arena!) pådro seg et stygt beinbrudd 8/5-72. Cooper var altså erklært fit, men vi kunne fort se at han var langt fra match-fit.

Kort fortalt om resten av kampen: Stoke scoret to mål i første omgang, og ett i andre.
 
Vi tapte altså vår første ligakamp den sesongen, og helgen var fullstendig ødelagt for fjorten år gamle meg.
Og så var det bare å stålsette seg for selvforskyldt latter og hån fra Stoke-fansen i skolegården hele den påfølgende uka, etter å ha vært litt for breial i dagene forut for oppgjøret.
Og tro det eller ei, men Stoke hadde faktisk veldig mange tilhengere i Norge på den tiden – vil faktisk tro at det var kun Leeds som da hadde flere norske tilhengere enn dem.

Og Greenhoff har rett i at Stoke hadde et sterkt lag på den tiden.
Midtbanespillere Hudson og Mahoney, kantspiller Conroy – og ikke minst Jimmi Greenhoff selv – var alle klassespillere. Og dessuten var hverken stopperen Dennis Smith (som hadde uoffisiell verdensrekord i beinbrudd!), backene John Marsh og Mike Pejic eller den hodesterke spissen John Ritchie, enkle karer å skubbe seg på.

Men alt det der var da – dette er nå.

Og på lørdag er selvsagt Stoke sjanseløse! 8)
Moro! Det jeg husker fra denne kampen, var at moren til nabogutten som jeg var ute og lekte med i snøen, kom ut på verandaen og ropte « ODDVAR, DET ER LEEDS PÃ… TV». Deretter gikk vi inn og så Leeds tape på TV, noe som skulle bli mitt første konkrete Leeds minne.  :D

Det neste, og til dags dato mitt sterkeste Leedsminne, skulle komme ca 15 mnd senere, men det er en helt annen historie.  ;)
Jon R.

RoarG

Da konkluderer vi med Leedstap på lørdag 3-2 etter å ha ledet 2-0  ;)

Jeg er mye mer optimistisk og tipper 2-2!

auren
Det statiske Stoke-forsvaret kommer til å få kjørt seg. Clarke og Roofe kommer å valse rundt med dem, og Pablo kommer til å styre hele greia.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Jimmy Greenhoff forsøker å fyre opp Stoke-spillerne ved å vise til kampen i februar '74, hvor hjemmelaget snudde 0-2 til 3-2. Den kampen så jeg på TV, og det var ikke veldig moro. Forventer bedre av Leeds denne gangen.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/football/football-news/stoke-city-leeds-united-greenhoff-2438549

Den kampen husker jeg som om den ble spilt i forrige uke!

Første omgang ble en vekselsending mellom høydepunktene på Victoria Ground og storbakkerennet i Falun-VM (østtyske Achenbach ble hoppkongen det året). Andre omgang fikk vi se i sin helhet.

Det var et litt slitent og nokså skadeskutt Leeds-lag (med Roy Ellam på stopperplass – skrekk og gru!) som startet den kampen.
Men det begynte allikevel veldig bra. Bremner gjorde 1-0 på tiårets frekkeste frispark. Clarke økte til 2-0.

Men derfra gikk det meste galt.
Keeper Harvey skadet foten da han kolliderte med den ene stolpen, og han var tydelig hemmet av den smellen resten av kampen. Og midtveis i første omgang måtte Johnny Giles kaste inn håndkledet. Han ble erstattet av venstreback Terry Cooper, som spilte første ligakamp siden han (på samme arena!) pådro seg et stygt beinbrudd 8/5-72. Cooper var altså erklært fit, men vi kunne fort se at han var langt fra match-fit.

Kort fortalt om resten av kampen: Stoke scoret to mål i første omgang, og ett i andre.
 
Vi tapte altså vår første ligakamp den sesongen, og helgen var fullstendig ødelagt for fjorten år gamle meg.
Og så var det bare å stålsette seg for selvforskyldt latter og hån fra Stoke-fansen i skolegården hele den påfølgende uka, etter å ha vært litt for breial i dagene forut for oppgjøret.
Og tro det eller ei, men Stoke hadde faktisk veldig mange tilhengere i Norge på den tiden – vil faktisk tro at det var kun Leeds som da hadde flere norske tilhengere enn dem.

Og Greenhoff har rett i at Stoke hadde et sterkt lag på den tiden.
Midtbanespillere Hudson og Mahoney, kantspiller Conroy – og ikke minst Jimmi Greenhoff selv – var alle klassespillere. Og dessuten var hverken stopperen Dennis Smith (som hadde uoffisiell verdensrekord i beinbrudd!), backene John Marsh og Mike Pejic eller den hodesterke spissen John Ritchie, enkle karer å skubbe seg på.

Men alt det der var da – dette er nå.

Og på lørdag er selvsagt Stoke sjanseløse! 8)

Grunnen til at så mange holdt med Stoke, og kanskje Coventry og Wolverhanpton på den tiden, var at NRK kjøpte rettighetene fra ITV-Midlands i tippekampenes første år! (Kanskje var det BBC?)

De aller fleste kampene ble spilt i The Midlands med lag som C, W, Birmingham, Aston Villa, WBA, Leicester og Derby som de mest viste lagene!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Markus

Samme laget som mot Derby:

             Peacock-Farrell
 Ayling Jansson  Cooper (c) Alioski
               Forshaw
    Hernandez        Klich
 Clarke.       Roofe        Harrison

RoarG

Samme laget som mot Derby:

             Peacock-Farrell
 Ayling Jansson  Cooper (c) Alioski
               Forshaw
    Hernandez        Klich
 Clarke.       Roofe        Harrison
Jepp. Og akkurat som mot Derby, kommer dette laget til å gå seirende ut.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

veteranen

  • Gjest


Grunnen til at så mange holdt med Stoke, og kanskje Coventry og Wolverhanpton på den tiden, var at NRK kjøpte rettighetene fra ITV-Midlands i tippekampenes første år! (Kanskje var det BBC?)

De aller fleste kampene ble spilt i The Midlands med lag som C, W, Birmingham, Aston Villa, WBA, Leicester og Derby som de mest viste lagene!

Det er riktig. Det var midlands-baserte ITV som produserte tippekampene på den tiden.

Her er en topp ti liste av klubbene vi fikk se flest ganger de fem første sesongene. Altså fra starten på tippekampsendingene høsten 69 - til og med sesongen 73/74:

 Stoke City         12 kamper.
 Wolverhampton 10
 Tottenham         9
 Leeds Utd          7 (3)
 Liverpool           7 (2)
 Arsenal              7 (2)
 Chelsea             7 (1)
 Coventry City     6
 Derby County     6
 Leicester City     6


Som vi kan se er det fem midlands-lag på den lista. Disse lagene fikk vi all hovedsak se på deres hjemmebane (unntaket var innbyrdes oppgjør). For de andre fem lagene var det stort sett bortekamper mot lag fra midlands. Av våre syv tippekamper ble seks spilt på bortebane. Kun den fantastiske kampen hjemme mot Arsenal i mars 72, ble spilt på Elland Road.

Tallene i parentes er antall FA-cupfinaler lagene på lista var med på i perioden 69-74.
Finalene ble også vist på NRK, og tar vi de med i tellingen ser vi at kun Stoke ble vist flere ganger enn Leeds på norske TV-skjermer i den perioden.

RoarG



Grunnen til at så mange holdt med Stoke, og kanskje Coventry og Wolverhanpton på den tiden, var at NRK kjøpte rettighetene fra ITV-Midlands i tippekampenes første år! (Kanskje var det BBC?)

De aller fleste kampene ble spilt i The Midlands med lag som C, W, Birmingham, Aston Villa, WBA, Leicester og Derby som de mest viste lagene!

Det er riktig. Det var midlands-baserte ITV som produserte tippekampene på den tiden.

Her er en topp ti liste av klubbene vi fikk se flest ganger de fem første sesongene. Altså fra starten på tippekampsendingene høsten 69 - til og med sesongen 73/74:

 Stoke City         12 kamper.
 Wolverhampton 10
 Tottenham         9
 Leeds Utd          7 (3)
 Liverpool           7 (2)
 Arsenal              7 (2)
 Chelsea             7 (1)
 Coventry City     6
 Derby County     6
 Leicester City     6


Som vi kan se er det fem midlands-lag på den lista. Disse lagene fikk vi all hovedsak se på deres hjemmebane (unntaket var innbyrdes oppgjør). For de andre fem lagene var det stort sett bortekamper mot lag fra midlands. Av våre syv tippekamper ble seks spilt på bortebane. Kun den fantastiske kampen hjemme mot Arsenal i mars 72, ble spilt på Elland Road.

Tallene i parentes er antall FA-cupfinaler lagene på lista var med på i perioden 69-74.
Finalene ble også vist på NRK, og tar vi de med i tellingen ser vi at kun Stoke ble vist flere ganger enn Leeds på norske TV-skjermer i den perioden.
Et visst lag fra en viss by figurerer ikke på denne lista her, ser jeg.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Kjenner jeg fortsatt er nervøs :( Stoke kommer til å kjempe ekstra utifra det som har skjedd denne uka. Nå skal de liksom "bevise" at de kan slå en systematiker med guts og innsats...Her må vi holde hodet kaldt. Håper på 3 poeng, fornøyd med 1.

Kai

Kjenner jeg ikke er nervøs :) Vi kommer til å kjempe ekstra utifra det som har skjedd denne uka. Nå skal spillerne med, guts og innsats, bevise at de fortjener å spille under en slik systematiker. Håper på en leksjon i fotball, fornøyd med 3 poeng.

:)

ollan

1-3 slutt, Roofe,2*Klich
Ollan

ArneS

S T O K E   C I T Y [/B)


Stoke City FC  «The Potters».  Stiftet så langt tilbake som 1863, og er etter Notts County verdens nest eldste profesjonelle fotballklubb.  Klubben var følgelig også en av stifterne av The Football League i 1888.  bet365Stadium ble åpnet i 1997 og skiftet navn fra Britannia Stadium i 2016.  Kapasiteten er på 30 089, og tilskuerrekorden er 30 022 mot Everton i mars 2018.  Før dette var det selvsagt gamle Victoria Ground som huset Stoke City, et stadion fotballglade nordmenn TV-besøkte relativt ofte i Tippekampens tidlige år.
I 1878 het klubben Stoke FC, men endret navn til Stoke City FC etter at byen fikk City-status i 1925.  I mellom tiden ble klubben eier av Victoria Ground i 1919.  Etter over 20 år utenfor Football League, og enda 14 år i lavere divisjoner, rykket klubben opp til Division One etter 1932-33 sesongen.  De følgende årene fram til krigen var klubben å regne med i Division One, mye takket være sine store spiller – legenden Stanley Matthews.   Matthews var i Stoke i 15 år, før han gikk til Blackpool som 32-åring i 1947.
Det ble nedrykk igjen etter 1952-53, og neste opprykk kom ikke før etter 10 sesonger på nivå 2.   Klubben hentet faktisk Stanley Matthews tilbake i 1961, da som 46-åring.  Matthews spilte sin siste kamp mot Fulham i 1965, like etter sin 50-års dag!
En annen legende ble signert fra Leicester i 1967, nemlig Gordon Banks.  Han får æren for å ha reddet plassen for Stoke, og en viktig bidragsyter til å stabilisere klubben i Division One.   Klubben vant ligacupen i 1972, deres hittil eneste trofe.  Et par europacupdeltakelser ble kortvarige.   Husker også at Stoke i 1974 slo oss 3-2 på Victoria Ground, etter at vi hadde ledet 2-0.  Dette var vårt første tap etter 29 kamper i 1973-74, og gjorde at vi ikke slo Burnleys rekord fra 1921 i antall kamper uten tap…
Etter finansielle vanskeligheter som følge av at taket på en stand på Victoria Ground blåste av, så rykket Stoke ned igjen i 1977.  Ny division one kontrakt ble sikret etter 78-79, men med bare 17poeng i 1984-85 sesongen bar det ned igjen.    I 1989-90 rykket klubben igjen ned til gamle Division Three hvor de ble værende i 3 sesonger.  Første sesong etter opprykk til League Two var Joe Jordan manager uten særlig suksess. 
Britannia Stadium ble innviet i 1997, men sesongen ble alt annet enn en suksess.  Det ble nytt nedrykk til nivå 3.  Islandske eiere overtok klubben, og de fikk islandsk manager som på tredje forsøk i 2001-02 sikret opprykk igjen til nivå 2.  I 2006 kjøpte tidligere eier Peter Coates klubben tilbake igjen, Tony Pulis ble manager for andre gang, og på siste kampdag i 2007-08 sikret klubben seg direkte opprykk til Premier League.  Der ble klubben værende i 10 sesonger før det ble nedrykk igjen før inneværende sesong.  Tony Pulis regjerte til 2013, og oppnådde deres eneste FA-Cup finale i 2011 – men måtte se seg slått av Manchester City.
Klubbens største rival lokalt er Port Vale, men grunnet divisjonsforskjeller er har det bare vært 46ligakamper mellom klubbene – sist gang i 2002.  WBA og Wolves er ellers regnet som de største rivalene.

Kjøpte Gianelli Imbula fra Porto i 2016 for £18,3 millioner
Solgte Marko Arnautovic til West Ham United i 2017 for £20 millioner
Slo WBA 10-3 i 1937
Tapte 0-10 for Preston NE i 1889
Eric Skeels har 507 ligakamper
Freddie Steele har 140 ligamål for klubben

Managere i utvalg:
Tony Waddington, Alan Durban, Mick Mills, Lou Macari, Joe Jordan, Brian Little, Gary Megson, Gudjon Thordarson, Tony Pulis, Mark Hughes, Paul Lambert, Gary Rowett

Spillere i utvalg:
Jack Butland, Lee Chapman, Michael Duberry, Jimmy Greenhoff, Dave Hockaday, Jermaine Pennant, Danny Pugh, Michael Tonge, Ray Wallace, Jonathan Woodgate,

John Carew, Anders Jacobsen, Frode Kippe,

Charlie Adam, Micky Adams, Benik Afobe, Joe Allen, Pal Allen, Shola Ameobi, Gordon Banks, Patrik Berger, Wilfried Bony, Steve Bould, Paul Bracewell, Henri Camara, Wayne Clarke, Terry Conroy, Mark Crossley, Rikhardur Dadason, Richie De Laet, Rory Delap, Mame Biram Diouf, Ricardo Fuller, Marco Gabbiadini, Howard Gayle, Shay Given, Ed de Goey, Bruce Grobbelaar, Eidur Gudjohnsen, Adrian Heath, Alan Hudson, Geoff Hurst, Robert Huth, Gianelli Imbula, Tom Ince, Stephen Ireland, Cameron Jerome, Kenwyne Jones, Chris Kamara, Howard Kendall, Richard Keogh, Peter Kopteff, Stanley Matthews, Sammy McIllroy, Mick Mills, Seyi Olofinjana, Michael Owen, Michael Ricketts, Xherdan Shaqiri, Peter Shilton, Steve Sidwell, Thomas Sørensen, Neville Southall, Mark Stein, Brian Talbot, Matthew Upson, Jonathan Walters
Den 17. mann

RoarG

Kjenner jeg fortsatt er nervøs :( Stoke kommer til å kjempe ekstra utifra det som har skjedd denne uka. Nå skal de liksom "bevise" at de kan slå en systematiker med guts og innsats...Her må vi holde hodet kaldt. Håper på 3 poeng, fornøyd med 1.
Bare å bruke hjernen, så slår vi dette gampelaget. Tror ikke Spygate vil ha det minste å si. Spill på det man kan, og som har vist seg å funke før, så slår vi Stoke.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Kjenner jeg fortsatt er nervøs :( Stoke kommer til å kjempe ekstra utifra det som har skjedd denne uka. Nå skal de liksom "bevise" at de kan slå en systematiker med guts og innsats...Her må vi holde hodet kaldt. Håper på 3 poeng, fornøyd med 1.

Stoke spillerne som har presset her, og den nye manageren føler nok mange øyne på seg han også.
Cup exit hjemme mot Shrewsbury i midtuka bygger ikke oppunder sjøltillit det heller.

3-1 seier - Tror både Pablo, Roofe og Klich scorer ;)
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
For a change er det Phil som blir intervjuet:



Stoke City v Leeds United: League leaders coming off their best performance of the season says reporter
By Martin SpinksStoke City correspondent  10:58, 18 JAN 2019


It could be D-Day for some Stoke players tomorrow as they entertain a Leeds side absolutely flying according to the Yorkshire Post's PHIL HAY...
 
1) How would you describe Leeds’ form heading into the Stoke game Phil?

PHIL: Over an extended period, very good. They lost to Hull City and Nottingham Forest back-to-back after Christmas, but neither performance was terrible and I actually felt they were better with 10 men against Forest than Forest were with 11. The run at the moment is eight wins from 10 league games and Leeds took Derby to the cleaners last week. I’d mark that down as the best performance we’ve seen under Marcelo Bielsa, which is saying something when you consider how good Leeds have been.

 
2) What has been the secret of their success so far this season?
PHIL: Bielsa. He’s re-branded Leeds in several respects - the way they play, the way they prepare, the levels of weight and fitness they maintain and the way they understand his tactics. Stoke saw on the first weekend of the season how quickly his methods have taken hold and the most striking thing about his time here is the vast improvement of individual players - Kemar Roofe, Kalvin Phillips and Mateusz Klich being three good examples. The line-up against Stoke in August had only one new signing in it. The bulk of this squad finished 13th last season. That’s the difference.


3) Give us your verdict of manager Marcelo Bielsa after his first six months at the club.

PHIL: It was fairly obvious that Leeds were appointing a unique character and someone who the game’s most elite coaches admired, but I don’t think any of us were expecting him to have such a big impact so quickly. He’s a fascinating man - a deep thinker and a football obsessive who studies the sport to the finest degree. He’s a humble, almost reluctant personality too. He finds the attention he gets odd and he doesn’t particularly like his high media profile, although his press conferences have been known to go on well beyond an hour. From Leeds’ perspective, he’s been a revelation.

 
4) What has been the fall out so far regarding the `Spygate’ controversy?
PHIL: It’s been extensive and it peaked on Wednesday with Bielsa holding a 66-minute press briefing to show us in detail his methods of pre-match analysis. In short, he explained how his staff spent more than 300 hours watching footage of Derby County alone and amassed a mind-boggling amount of information about them, prior to dispatching a scout to watch training last week. The point of it wasn’t to make Bielsa look good. It was him asking the question of whether one scouting trip could have made a material difference to the game Derby lost on Friday when Leeds had already researched Derby to such an extent. Leeds have apologised publicly to Derby and as it stands, the EFL and the Football Association are investigating the incident. They’re yet to bring any charges.

 
 
5) Who, in particular, should Stoke be wary of this weekend?
PHIL: Kemar Roofe is full of goals and Pablo Hernandez always has something up his sleeve - goals, assists, bits of magic. Hernandez is 33 now but having one of the seasons of his career. In terms of those you won’t know, look out for Jack Clarke. He’s an 18-year-old winger who made his full league debut against Derby last week and tore them to shreds. The left-back he murdered, Max Lowe, has since gone to Aberdeen on loan.

 
6) How surprised have you been by Stoke’s demise this season?
PHIL: On one hand, very. There’s no reason why a squad so good should be down in 15th and as much as Gary Rowett seemed to lose the crowd in the end, I don’t think it was a terrible appointment. He’s done better with other clubs and he should have done better at Stoke. But on the other hand, how many clubs drop down from the Premier League and find the going tough? Stoke aren’t the first to find the transition difficult and it feels like they’re still in the starting blocks this season. From my point of view, I think it’s too late for them to make the play-offs.

 
7) In a sentence, just how much would promotion mean to Leeds United?
PHIL: The world. It’s been 15 years in the making so far.
8) Let’s have your scoreline prediction for the big game then Phil.

PHIL: Stoke 1, Leeds 3

9) And finally, let’s have your three for promotion at the end of the season.
PHIL: I’m usually the kiss of death with this, but here goes. Leeds and West Brom automatically. Norwich through the play-offs.




https://www.stokesentinel.co.uk/sport/football/football-news/stoke-city-leeds-united-bielsa-2442465
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Forresten har gode gamle Paul Hart nettopp blitt Stokes nr 2 - samme rolle som han hadde i Luton under samme sjef.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Eirik Aase vurderer runden:

Stoke City – Leeds United
Kampstart: 16.00
Skader og Suspensjoner: Kommer..

Nathan Jones gjorde en utrolig jobb da han ledet Luton Town fra League Two og opp til toppen av League One de siste sesongene. Nå står han ovenfor en kanskje enda tøffere oppgave når han skal leve opp til de store forventningene på Bet365 Stadium. Waliseren er avhengig av å få fansen og spillerne på sin side tidlig, men de to første kampene under Jones ledelse har ikke akkurat gitt fansen ståpels. Først ble de et par nummer for små borte mot Brentford forrige helg, før de gikk på et ydmykende 2-3 tap hjemme mot Shrewsbury Town tidligere denne uken. Stoke ledet 2-0 da det gjenstod 20 minutter av kampen mot League One-klubben, men klarte på en eller annen måte slippe inn tre mål på ti minutter og tapte dermed 2-3. Nå skal Jones for første gang vise seg frem foran egne supportere, og da kunne han nok ikke drømt om en verre motstander. Hjemme på eget gress har Stoke 6-3-4 denne sesongen.   
     
Stokes siste kamper:
Stoke – Shrewsbury 2-3 (Campbell x2)
Brentford – Stoke 3-1 (Afobe)
Shrewsbury – Stoke 1-1 (Crouch)
Stoke – Bristol City 0-2
Bolton – Stoke 0-0


Leeds United har vært den store snakkisen i Fotball-England den siste uken. Yorkshire-klubben hadde nemlig sendt ut en mann for å se på treningen til Derby County foran deres møte forrige runde, og den mannen ble tatt av politiet. Etterpå tok Leeds United-sjef Marcelo Bielsa på seg all skyld for det som hadde skjedd, men kunne ikke love at det ikke kom til å skje igjen. Leeds vant kampen mot Derby 2-0 foran et fantastisk hjemmepublikum på Elland Road, og etter et par svake kamper er nå optimismen tilbake på topp hos Leeds-fansen. Onsdag kveld var det en del Leeds-supportere som satte kaffen i halsen da Bielsa kalte inn til pressekonferanse. På grunn av hans historikk fra andre klubber var det noen som fryktet at han skulle si opp, men istedenfor leverte han et utrolig foredrag om analyse til de fremmøtte journalistene. Nå troner Leeds øverst på Championship-tabellen med fire poeng ned til neste lag. På bortebane har de 7-3-3 denne sesongen. Foran denne kampen kunne Bielsa fortelle at Leeds har studert samtlige av Lutons kamper denne sesongen for å være best mulig forberedt på det Stoke prøver å få til under Nathan Jones ledelse.

Leeds siste kamper:
Leeds – Derby 2-0 (Harrison, Roofe)
QPR – Leeds 2-1 (Halme)
Forest – Leeds 4-2 (Clarke, Alioski)
Leeds – Hull 0-2
Leeds – Blackburn 3-2 (Roofe x2, Selvmål)

Vurdering: Stoke City med to meget skuffende kamper etter at Nathan Jones ble ansatt. Det vil nok ta litt tid før Jones får ting til å stemme, og derfor tror jeg vertene vil få det meget tøft her. Leeds er fulle av selvtillit og kommer til å gjøre det de kan for å gå rett i strupen på et formsvakt Stoke-lag. Her tror jeg det blir borteseier til bra odds.
Tips: B (2.45 @ Fansbet)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Vi er høyt oppe nå, og med god grunn. Festforestillingen mot Derby, signingen av Kiko og Bielsas pressekonferanse gjør at vi alle går med et smil rundt munnen og er fulle av optimisme. Veldig bra det. Men husk at fallhøyden er stor, og at dette er Leeds United. Da kan ALT skje, folkens. Tap i dag og i verste fall poengtrekk i løpet av noen uker, så kan det bli tettere i toppen enn det vi måtte ønske.

leedslife

Tap idag og poengtrekk ila noen uker...

GeirO

Er pessimist siden vi ikke har fått spionert på Stoke ;), regner jeg med. Pablo snakker seg til to gule kort det første kvarteret og vi taper 4-0....

PS! Er dårlig til å tippe.
MOT

RoarG

Forresten har gode gamle Paul Hart nettopp blitt Stokes nr 2 - samme rolle som han hadde i Luton under samme sjef.
Så bildet av han. Han har blitt en gammel mann. Ønsker han lykke til i Stoke, unntatt på lørdag.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020