Skrevet av Emne: Ex-spiller: Francisco «Kiko» Casilla  (Lest 160486 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

auren

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #90 på: Mars 16, 2019, 22:41:22 »
Phil Hay

Professional foul is a one-match ban. Casilla misses Millwall at home. #lufc

Heldigvis. Så får BPF litt matching igjen. Millwall skal vi gruse!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #91 på: Mars 17, 2019, 19:55:31 »
Phil Hay

Professional foul is a one-match ban. Casilla misses Millwall at home. #lufc

Heldigvis. Så får BPF litt matching igjen. Millwall skal vi gruse!

auren

Klubben har vel appellert på utvisningen av Kiko nå.
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #92 på: Mars 17, 2019, 22:40:47 »
Phil Hay

Professional foul is a one-match ban. Casilla misses Millwall at home. #lufc

Heldigvis. Så får BPF litt matching igjen. Millwall skal vi gruse!

auren

Klubben har vel appellert på utvisningen av Kiko nå.
Det stemmer. Er vel lite sannsynlig at den blir tatt til følge.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kiko Casilla
« Svar #93 på: Mars 18, 2019, 22:29:36 »
Kiko Casilla to serve ban after Leeds United decide against red card appeal

Phil Hay
Published: 10:04 Monday 18 March 2019
 Kiko Casilla brings down Billy Sharp during Leeds United's defeat to Sheffield United.
Kiko Casilla brings down Billy Sharp during Leeds United's defeat to Sheffield United.
Kiko Casilla will miss Leeds United’s next league game at home to Millwall after the club chose not to appeal his dismissal against Sheffield United.


Leeds have accepted the red card shown to Casilla during injury-time on Saturday, leaving the goalkeeper to serve an automatic one-match ban.

Casilla was sent off near the end of a 1-0 defeat to Sheffield United after bringing down Billy Sharp outside his box.

His suspension will bring Bailey Peacock-Farrell back into Marcelo Bielsa’s starting line-up for the first time since United’s 2-1 defeat to Stoke City on January 19.

Casilla has been first choice since his arrival from Real Madrid in the transfer window but will sit out of Millwall’s visit to Elland Road on March 30.

Bielsa suggested on Saturday that Leeds might challenge the dismissal, saying: “Usually I don't express an opinion on the behaviour of the referees but I think this action should have been judged by taking into account the help Kiko had around him.

“For a player to get a red card means that he's the only one who can solve the problem. We'll see if he was the last one or not.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ar9

Sv: Spiller: Kiko Casilla
« Svar #94 på: Mars 19, 2019, 11:08:32 »
Like greit. La Peacock’en slippe å lure på om han skal stå eller ikke.
Så kan vi heller trene litt ekstra på å blokkere langskudd i mellomtiden.

Kato

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #95 på: April 21, 2019, 07:36:00 »
Kanskje lettere å bruke kritiske briller etter et forferdelig tap, et tap Casilla kunne gjøre lite med.

Etter 15ish kamper hos oss er det vel rom for å gjøre noen betraktninger rundt hans prestasjoner.

Her er min vurdering:

1. Strålende med beina, garantert blant de aller beste i engelsk fotball.

2. Har unngått de største blemmene som har kostet baklengs, dog hatt noen katastrofale beslutninger.

3. Etter mitt syn vært ganske ordinær som skuddstopper. Hatt lite skudd mot seg, reddet en god del, men ikke bedre her enn gjennomsnittet i championship.

4. Feltarbeidet langt under pari. Vært på noen ville skogturer, og langt fra overbevisende i eget felt.

5. Svært varierende i situasjoner hvor han velger å ikke holde ballen. Bokser i alle himmelretninger, tilsynelatende uten kontroll.


En signal-signering som kanskje er mer navn enn innhold. For all del en grei jobb hos oss, men etter mitt syn ikke god nok om vi rykker opp og skal sloss for plassen i PL. Der finnes mange bedre keepere i Premier League i dag (og flere i championship).

NB! Kanskje blir man litt for imponert over keeperspillet i championship når man ser de vi møter. Ser jo ut som verdensklasse alle sammen.

Kanskje er jeg vel negativ, men for meg tror jeg han koster mer enn det vi får igjen. Ikke noe for et PL-lag med ryggen mot veggen.
« Siste redigering: April 21, 2019, 07:39:47 av Kato »
 

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #96 på: April 21, 2019, 08:05:56 »
Tror kiko holder bra Premier League kvalitet. Verre med forsvarsspillerne han har foran seg. Kvalitet der, og det kan bli bra

asbfjell

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #97 på: April 21, 2019, 08:13:05 »
Kanskje lettere å bruke kritiske briller etter et forferdelig tap, et tap Casilla kunne gjøre lite med.

Etter 15ish kamper hos oss er det vel rom for å gjøre noen betraktninger rundt hans prestasjoner.

Her er min vurdering:

1. Strålende med beina, garantert blant de aller beste i engelsk fotball.

2. Har unngått de største blemmene som har kostet baklengs, dog hatt noen katastrofale beslutninger.

3. Etter mitt syn vært ganske ordinær som skuddstopper. Hatt lite skudd mot seg, reddet en god del, men ikke bedre her enn gjennomsnittet i championship.

4. Feltarbeidet langt under pari. Vært på noen ville skogturer, og langt fra overbevisende i eget felt.

5. Svært varierende i situasjoner hvor han velger å ikke holde ballen. Bokser i alle himmelretninger, tilsynelatende uten kontroll.


En signal-signering som kanskje er mer navn enn innhold. For all del en grei jobb hos oss, men etter mitt syn ikke god nok om vi rykker opp og skal sloss for plassen i PL. Der finnes mange bedre keepere i Premier League i dag (og flere i championship).

NB! Kanskje blir man litt for imponert over keeperspillet i championship når man ser de vi møter. Ser jo ut som verdensklasse alle sammen.

Kanskje er jeg vel negativ, men for meg tror jeg han koster mer enn det vi får igjen. Ikke noe for et PL-lag med ryggen mot veggen.

Helt enig!

Casilla er en oppgradering i forhold BPF, men oppgraderingen dreier seg i all hovedsak om en langt større erfaring.

Med sine ferdigheter med ballen i beina er Casillas en moderne keeper som passer særlig godt inn i et lag som opererer med en så ballbesittelse spillestil som det Bielsa sverger til. Men totalpakken er altså hakket svakere enn det også jeg hadde forventet.


PetterH

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #98 på: April 21, 2019, 10:30:57 »
Denne keeperen har iallefall ikke overbevist meg enda.
 

Cannavaro

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #99 på: April 21, 2019, 11:05:40 »
Denne keeperen har iallefall ikke overbevist meg enda.
Enig der, ikke overbevist.  Føler meg ikke trygg når vi har cornere imot og frispark imot i farlig omkrets.
MFLU - Miracles For Leeds United

HåvardK

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #100 på: April 21, 2019, 11:20:51 »
Enig i Katos vurderinger. Dessverre deler han vel både styrker og svakheter med sin konkurrent BPF. Sistnevnte kanskje ikke så ujevn i feltet, men heller ikke like god med ballen i beina.

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #101 på: April 21, 2019, 11:42:12 »
Denne keeperen har iallefall ikke overbevist meg enda.
Enig der, ikke overbevist.  Føler meg ikke trygg når vi har cornere imot og frispark imot i farlig omkrets.

Mere livredd med forsvaret. Pontus har ikke vært bra, og Cooper er for meg rimelig enkel

berlin

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #102 på: April 21, 2019, 13:49:43 »
Kanskje lettere å bruke kritiske briller etter et forferdelig tap, et tap Casilla kunne gjøre lite med.

Etter 15ish kamper hos oss er det vel rom for å gjøre noen betraktninger rundt hans prestasjoner.

Her er min vurdering:

1. Strålende med beina, garantert blant de aller beste i engelsk fotball.

2. Har unngått de største blemmene som har kostet baklengs, dog hatt noen katastrofale beslutninger.

3. Etter mitt syn vært ganske ordinær som skuddstopper. Hatt lite skudd mot seg, reddet en god del, men ikke bedre her enn gjennomsnittet i championship.

4. Feltarbeidet langt under pari. Vært på noen ville skogturer, og langt fra overbevisende i eget felt.

5. Svært varierende i situasjoner hvor han velger å ikke holde ballen. Bokser i alle himmelretninger, tilsynelatende uten kontroll.


En signal-signering som kanskje er mer navn enn innhold. For all del en grei jobb hos oss, men etter mitt syn ikke god nok om vi rykker opp og skal sloss for plassen i PL. Der finnes mange bedre keepere i Premier League i dag (og flere i championship).

NB! Kanskje blir man litt for imponert over keeperspillet i championship når man ser de vi møter. Ser jo ut som verdensklasse alle sammen.

Kanskje er jeg vel negativ, men for meg tror jeg han koster mer enn det vi får igjen. Ikke noe for et PL-lag med ryggen mot veggen.

Helt enig!

Casilla er en oppgradering i forhold BPF, men oppgraderingen dreier seg i all hovedsak om en langt større erfaring.

Med sine ferdigheter med ballen i beina er Casillas en moderne keeper som passer særlig godt inn i et lag som opererer med en så ballbesittelse spillestil som det Bielsa sverger til. Men totalpakken er altså hakket svakere enn det også jeg hadde forventet.

+ 1 (på begge)

Promotion 2010

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #103 på: Mai 04, 2019, 21:09:29 »
Leeds United goalkeeper Kiko Casilla to earn clean-sheet bonus despite Aston Villa goal

May 4 2019, 12:01am,
Football Notebook | Matt Hughes

Matt Hughes, Sports News Correspondent

Football Notebook


The Leeds United goalkeeper Kiko Casilla will receive a clean-sheet bonus despite conceding the controversial goal to Albert Adomah in his side’s acrimonious 1-1 draw with Aston Villa last weekend. As a result of the complex and lucrative deal that brought the 32-year-old to Leeds on a free transfer from Real Madrid in January, Casilla is the only member of the squad who has a clean-sheet bonus in his contract. Casilla has kept five clean sheets this season for Leeds, who will pay him for a sixth after Marcelo Bielsa, the club’s head coach, instructed his players to allow Villa to walk the ball into the net.

Casilla, right, is the only member of the Leeds squad who has a clean-sheet bonus in his contract
Casilla, right, is the only member of the Leeds squad who has a clean-sheet bonus in his contractGEORGE WOOD/GETTY IMAGES

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #104 på: Mai 05, 2019, 14:01:35 »
Fullstendig idiot denne karen! Kunne lett kostet oss play-off med den utrustningen mot Ipswich!

Og kostet oss et mål!!!!!!  :(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #105 på: Mai 05, 2019, 14:15:19 »
Fullstendig idiot denne karen! Kunne lett kostet oss play-off med den utrustningen mot Ipswich!

Og kostet oss et mål!!!!!!  :(

Du tror det ikke har noe med måten vi spiller på?

Vi skal ha en offensiv keeper som er ute fanger de ballene. Ser dumt ut når han feiler, men det gir oss en ekstra dimensjon.

Han står nok langt bak deg i køa når idiot stemplet skal deles ut. Sitte bak en tastatur å skrike og kritisete folk som gjør en feil er ikke stor idrett!

Promotion 2010

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #106 på: Mai 05, 2019, 14:28:52 »
Fullstendig idiot denne karen! Kunne lett kostet oss play-off med den utrustningen mot Ipswich!

Og kostet oss et mål!!!!!!  :(

Du tror det ikke har noe med måten vi spiller på?

Vi skal ha en offensiv keeper som er ute fanger de ballene. Ser dumt ut når han feiler, men det gir oss en ekstra dimensjon.

Han står nok langt bak deg i køa når idiot stemplet skal deles ut. Sitte bak en tastatur å skrike og kritisete folk som gjør en feil er ikke stor idrett!

Poenget er at det er fullstendig idioti å ruse ut med hue under armen i en betydningsløs kamp før playoff.
Denne situasjonen kunne fort ført til at vi hadde stilt uten Kiko i 3 play-off kamper som sto mellom Championship og inntekter i £ 200 millioners klassen!


Men, greit nok, ta mannen du som dere er svært flinke til her på forumet.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #107 på: Mai 05, 2019, 14:38:00 »
Fullstendig idiot denne karen! Kunne lett kostet oss play-off med den utrustningen mot Ipswich!

Og kostet oss et mål!!!!!!  :(

Du tror det ikke har noe med måten vi spiller på?

Vi skal ha en offensiv keeper som er ute fanger de ballene. Ser dumt ut når han feiler, men det gir oss en ekstra dimensjon.

Han står nok langt bak deg i køa når idiot stemplet skal deles ut. Sitte bak en tastatur å skrike og kritisete folk som gjør en feil er ikke stor idrett!

Poenget er at det er fullstendig idioti å ruse ut med hue under armen i en betydningsløs kamp før playoff.
Denne situasjonen kunne fort ført til at vi hadde stilt uten Kiko i 3 play-off kamper som sto mellom Championship og inntekter i £ 200 millioners klassen!


Men, greit nok, ta mannen du som dere er svært flinke til her på forumet.

Tar ikke mannen!

Det var ikke kontakt, men kunne fort gått galt!

Tror du gutta går utpå og mener at kampen er ubetydelig?

Den er ikke det. Tsp i dag og WBA seier så blir det en tøffere vei til finalen.

Tror det er viktig at gutta spiller med normalt tenningsnivå. Senker dem det så taper vi! Ser i grunn ut til at halve laget er i det moduset.

Spiller man på små marginer kan man ikke kose seg når det gpr bra og slakte det de ytterst få gangene det går galt. Dette er spillestilen til Leeds. Bielsa vil ha en offensiv keeper  :)

Promotion 2010

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #108 på: Mai 15, 2019, 21:53:19 »
Eneste januarsigneringen og noe av det mest talentløse jeg noen gang har sett i et forballmål!


1. Katastrofale utrusninger

2. Legger seg ned på ethvert skudd


Håpløst dessverre!!!!!!!!!!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Stut og Fjærkre

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #109 på: Mai 15, 2019, 22:47:01 »
Kjenner at jeg er lite lysten til å se han til høsten.

Stoler på at BPF fortsetter utviklingen og at selv de sta spansktalende ser at det han som er framtida vår.

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #110 på: Mai 15, 2019, 22:51:28 »
Holder ikke. Sats på BPF neste sesong

raggen

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #111 på: Mai 15, 2019, 22:51:31 »
Kjenner at jeg er lite lysten til å se han til høsten.

Stoler på at BPF fortsetter utviklingen og at selv de sta spansktalende ser at det han som er framtida vår.

Enig.. men nå føles alt tungt ut men Gjerne BPF til neste år.
Forever Leeds United!!!!!!!!

janesoer

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #112 på: Mai 15, 2019, 22:52:29 »
Hjelpeløs keeper, har ikke sett på maken til klovn.
Totalt hjernedød i forhold til utrusninger, hvem faen er keepertrener i klubben.

Han snur kampen idag, punktum finale.
 

Blank_File

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #113 på: Mai 15, 2019, 22:54:26 »
Ja nå som vi kan oppsummere må det vel være greit å kalle Casilla et mislykket kjøp etter forventningene vi hadde. Omtrent samme tabbekvoten som BPF og er litt for vill til å skape den tryggheten jeg forventet.

Men han står nok neste år også...

HåvardK

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #114 på: Mai 15, 2019, 22:55:00 »
Hjelpeløs keeper, har ikke sett på maken til klovn.
Totalt hjernedød i forhold til utrusninger, hvem faen er keepertrener i klubben.

Han snur kampen idag, punktum finale.
Keepertreneren har vel fått fram BPF, så det ligger nok ikke der. Men det er forferdelig skuffende at en av de mest rutinerte sprer så mye usikkerhet.

janesoer

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #115 på: Mai 15, 2019, 23:00:05 »
Det må vel være mulig å lære av feila, utrusning mot Sheffield Utd. felling av Sharp, utvisning.
To utrusninger mot Ipswich, en med felling som kunne gitt utvisning og et baklengs på hodeløs manøver i sluttminuttene.
To utrusninger i dag , totalt hjelpesløst, snur kampen fullstendig like før pause.

Det er greit med en offensiv keeper, men det må da gå an å time disse hodeløse løpene hans.

Det bør vel keepertreneren klare å justere når det skjer gang på gang, eller.........
 

Bjosse77

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #116 på: Mai 15, 2019, 23:00:47 »
Har hatt en matchvinner som jeg kan huske. Ellers et skikkelig bomkjøp. BPF holdt allerede dette nivået og er 10 år yngre fra egen stall. Bedre å la han spille på seg rutine, bedringen var allerede merkbar. Trist, keeperen var ikke problemet vårt i januar, men den ble det i mai.....

LeifMorten

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #117 på: Mai 15, 2019, 23:15:02 »
Forstår hvorfor han var tredjekeeper i Real. Bør settes på første fly til Spania.
 

Kato

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #118 på: Mai 15, 2019, 23:19:16 »
Sjanseløs. Tendensen var klar utover våren som vi diskuterte, langt fra god. Endte opp som katastrofe. Verste jeg noen gang har sett det feltarbeidet i dag.
 

Stut og Fjærkre

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #119 på: Mai 23, 2019, 11:20:06 »
I følge Phil Hay tjener han over 30 000 GBP i uka, det innebærer at United fra nå til utgangen av 2023 skal kompensere Kiko med godt over 70 millioner kroner. Min første tanke er at det er en god slump penger.