Skrevet av Emne: Ex-spiller: Francisco «Kiko» Casilla  (Lest 160516 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lucas the Kop Cat

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #510 på: Juli 20, 2020, 10:18:31 »
Må si jeg er overrasket over at Kiko spilte i går og at han fortsatt er med i miksen. Jeg var avventende mtp. Leko-saken men etter å ha lest rapporten trodde jeg aldri han skulle spille for klubben igjen.

Tyder det på at han fortsatt har tillit i spillergruppa? Noen som har sett noe fra Hay om Kiko?

Lurer på hvem som står første kamp i 20/21 sesongen. Tipper vi kjøper meslier.
Medier er vel i boks allerede?

https://www.getfootballnewsfrance.com/2020/leeds-united-option-to-buy-illan-meslier-activated-3-year-contract-in-the-offing/

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #511 på: Juli 20, 2020, 11:53:28 »

Tyder det på at han fortsatt har tillit i spillergruppa? Noen som har sett noe fra Hay om Kiko?


Hay har vært tydelig på at han trodde/mente at Kiko hadde spilt sin siste kamp for klubben, at det ville bli 'mye støy' om han kom tilbake nå...

Men klubben tenkte annerledes.
Det kan være at Kikos stilling i spillergruppa er så sterk at han 'måtte' inn igjen???
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

raggen

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #512 på: Juli 20, 2020, 23:54:01 »
kiko har sonet sin straff og klubben har støttet han i en sak hvor bevisene ikke var gode. selvfølgelig en sak en skulle vært foruten men kiko har sonet sin dom og har kontrakt med klubben. Dog er jeg ingen fan av kiko og tror og håper han forlater klubben
Forever Leeds United!!!!!!!!

HåvardK

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #513 på: Juli 21, 2020, 09:30:50 »
Håper han forsvinner. Er vel den høyest gasjerte i troppen, men er langt fra PL-nivå. Vi trenger en ny keeper.

Kato

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #514 på: Juli 21, 2020, 09:39:22 »
Håper han forsvinner. Er vel den høyest gasjerte i troppen, men er langt fra PL-nivå. Vi trenger en ny keeper.

Helt enig. Langt fra den kvaliteten vi trenger i PL.
 

raggen

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #515 på: Juli 26, 2020, 15:46:49 »
som flere har påpekt i andre tråder så var han svært lunken under feiring etter kampen mot charlton.. alle danset og sang mens han daffet rundt og kunne nesten ikke sporet ett smil. kan være han er ferdig i klubben med måten han oppførte seg
Forever Leeds United!!!!!!!!

Forever Whites

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #516 på: August 01, 2020, 09:22:05 »
En artikkel der Kiko uttaler seg angående rasisme dommen:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-stopper-kiko-casilla-says-he-has-clear-conscience-following-fa-racism-ban-2930257

En mye mer utdypende artikkel her men på spansk.  Kommer med mange lovord om Bielsa, Orta og Leeds.  Samtidig om seg selv og den nye spillestilen under Bielsa.  Hvordan feil straffet seg ekstra men samtidig hvordan han trivdes med måten å spille på og hvordan man utvikler seg under Bielsa.   Og til slutt dommen(som han fortsatt sier seg uskyldig i) som har snudd om på mye. 

https://www.mundodeportivo.com/futbol/premier-league/20200731/482587918310/kiko-casilla-leeds-marcelo-bielsa-premier-league-ascenso.html?facet=amp&utm_content=md&utm_medium=social&utm_source=twitter&__twitter_impression=true
« Siste redigering: August 01, 2020, 09:53:29 av Forever Whites »
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #517 på: August 01, 2020, 10:04:48 »
En artikkel der Kiko uttaler seg angående rasisme dommen:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-stopper-kiko-casilla-says-he-has-clear-conscience-following-fa-racism-ban-2930257

En mye mer utdypende artikkel her men på spansk.  Kommer med mange lovord om Bielsa, Orta og Leeds.  Samtidig om seg selv og den nye spillestilen under Bielsa.  Hvordan feil straffet seg ekstra men samtidig hvordan han trivdes med måten å spille på og hvordan man utvikler seg under Bielsa.   Og til slutt dommen(som han fortsatt sier seg uskyldig i) som har snudd om på mye. 

https://www.mundodeportivo.com/futbol/premier-league/20200731/482587918310/kiko-casilla-leeds-marcelo-bielsa-premier-league-ascenso.html?facet=amp&utm_content=md&utm_medium=social&utm_source=twitter&__twitter_impression=true

Flott delt, Forever!
Siden spansken min er ikke-eksisterende spurte jeg google om å gjøre en jobb
https://www.mundodeportivo.com/futbol/premier-league/20200731/482587918310/kiko-casilla-leeds-marcelo-bielsa-premier-league-ascenso.html?facet=amp&utm_content=md&utm_medium=social&utm_source=twitter&__twitter_impression=true

(Edith: I google Chrome ble denne teksten norsk, i Microsoft Edge fortsatt spansk :o )
Det ble i alle fall mer forståelig for meg.

Jeg syns ikke dette er en spiller på veg bort fra Leeds.
Han vil oppleve Premier League.
« Siste redigering: August 01, 2020, 10:07:10 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #518 på: August 10, 2020, 15:19:37 »
Casilla ferdig i Leeds? Casilla har blitt fortalt at han må kjempe om plassen, dvs. være 2. valget, skal vi tro Football Insider. Vil Casilla finne seg i den forespeilete degraderingen? Hvis ikke, drar han nok. Og da: Leeds må skaffe en ny keeper. Se for øvrig tråden "Keepersituasjonen".

https://www.footballinsider247.com/leeds-united-tell-casilla-he-will-be-no2/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Forever Whites

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #519 på: August 11, 2020, 17:54:09 »
Casilla ferdig i Leeds? Casilla har blitt fortalt at han må kjempe om plassen, dvs. være 2. valget, skal vi tro Football Insider. Vil Casilla finne seg i den forespeilete degraderingen? Hvis ikke, drar han nok. Og da: Leeds må skaffe en ny keeper. Se for øvrig tråden "Keepersituasjonen".

https://www.footballinsider247.com/leeds-united-tell-casilla-he-will-be-no2/

Hadde gjerne satt på benken 2 år jeg med den lønnen som han har.  Vi har vel egentlig ikke et keeperproblem hvis vår første keeper er så god at han henviser Casilla til benken?
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #520 på: August 11, 2020, 19:19:30 »
"Never confuse my silence with ignorance, my calm with acceptance or my kindness with weakness."
(forsåvidt velkjent sitat dette)

Kiko på instagram

Men ikke så lett å tolke om det er et bestemt budskap bak :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #521 på: September 16, 2020, 20:17:43 »
Vanskelig sak for klubben. Han hevder angivelig å ikke vite hva n****** betyr. Det er tynt. Jeg tror klubben må lytte til kaptein Cooper og spillergruppa. Hvis de tror og eller tilgir Kiko så er han fortsatt med. Hvis han har mistet standingen og tilliten i gruppa må han isoleres og forsvinner til sommeren, hvis ikke før.

Hvis spillergruppa er delt i saken frykter jeg at det påvirker prestasjonene på banen de neste kampene.
Det er flere sitater på at Kiko har en veldig sterk stilling i gruppa.
Kiko Casilla forlater Leeds seinest i sommer.

Jeg er usikker. Rykker vi ikke opp er jeg temmelig sikker på at Kiko drar. Rykker vi opp kan det fort være at han blir. Litt kommer an på om Meslier tar opp hansken. Fremstår han svak og usikker i de siste kampene, og vi likevel rykker opp, tror jeg det er en god sjanse for at Kiko blir også neste sesong. Spiller han bra, og eventuelt storspiller, blir Kiko fort sendt på dør.

auren

Du undervurderer "giften" i denne saken – og det faktum at dette er noe som vil hefte ved spilleren (og dermed også hans klubb) i lengre tid. Og det er ingenting i denne forbindelse som blir endret i positiv forstand ved et eventuelt opprykk. Heller tvert imot: Høyere nivå – større oppmerksomhet, på godt og vondt.

Casilla er snart tilbake i Spania. Punktum.

Jeg er jo enig her, men det kommer an på hvor viktig Bielsa anser Kiko også. Hadde dette skjedd med Phillips f.eks., så tror jeg ikke han hadde blitt solgt i sommer om vi gikk opp. Man må også ta hensyn til sportslige faktorer. Så selv om den menige fans ikke synes Kiko er god nok, og bør benytte dette som årsak til å tuppe ham ut, så er det langt fra sikkert at Bielsa tenker slik.

Time will show!

auren
Bielsa utnevner Kiko som kaptein i dagens oppgjør. Tydelig at han ser på Kiko som en viktig brikke i troppen. Man får like det eller ei...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #522 på: September 16, 2020, 20:23:35 »
Men så er han jo en av tre som faktisk trenger blad i høvelen når han barberer seg i dagens ellver.

Audmjukst
-LeifO

- Leif Olav

HåvardK

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #523 på: September 16, 2020, 20:54:39 »
Og vi er i gang...

Eriksen55

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #524 på: September 16, 2020, 21:37:03 »
Og vi er i gang...

God første omgang i dag!

Litt upresist utspill på målet. Men hadde Douglas tatt 2 skritt frem istedet for å rygge hadde det sit akdri oppstått. Borysett fra det har han mange redninger og holder oss inne i ksmpen

HåvardK

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #525 på: September 17, 2020, 10:12:12 »
Og vi er i gang...

God første omgang i dag!

Litt upresist utspill på målet. Men hadde Douglas tatt 2 skritt frem istedet for å rygge hadde det sit akdri oppstått. Borysett fra det har han mange redninger og holder oss inne i ksmpen
Kampen sett under ett var han vår desidert beste, uten tvil.

Kontakinte

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #526 på: September 17, 2020, 10:49:10 »
Og vi er i gang...

God første omgang i dag!

Litt upresist utspill på målet. Men hadde Douglas tatt 2 skritt frem istedet for å rygge hadde det sit akdri oppstått. Borysett fra det har han mange redninger og holder oss inne i ksmpen
Kampen sett under ett var han vår desidert beste, uten tvil.
Helt enig, klart best! Resten fremstod som en gjeng pusekatter. Sliter også litt med å se potensialet til vår dyreste spiller gjennom tidene. Men håper det løsner.

Eriksen55

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #527 på: September 17, 2020, 10:53:22 »
Og vi er i gang...

God første omgang i dag!

Litt upresist utspill på målet. Men hadde Douglas tatt 2 skritt frem istedet for å rygge hadde det sit akdri oppstått. Borysett fra det har han mange redninger og holder oss inne i ksmpen
Kampen sett under ett var han vår desidert beste, uten tvil.

Sier litt. For det var litt rusk fra Kiko også.

Bjorn

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #528 på: September 17, 2020, 11:27:04 »
Og vi er i gang...

God første omgang i dag!

Litt upresist utspill på målet. Men hadde Douglas tatt 2 skritt frem istedet for å rygge hadde det sit akdri oppstått. Borysett fra det har han mange redninger og holder oss inne i ksmpen
Kampen sett under ett var han vår desidert beste, uten tvil.

Sier litt. For det var litt rusk fra Kiko også.

Kiko var god tross litt rusk. Synes forøvrig Struijk viste ro og tilførte en større trygghet bakover.
Marching On! 4276

HåvardK

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #529 på: Januar 10, 2021, 16:25:59 »
Kiko er tilbake! Akkurat som jeg husker ham. Er vel en av de som tjener best i dagens stall?

ingve1960

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #530 på: Januar 10, 2021, 17:00:19 »
Dette er jo favorittkeeperen til reaney han som ikke ramler inn i mål med ball.  >:( ;D

Kato

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #531 på: Januar 10, 2021, 17:33:13 »
18 siders tråd om denne spanske keeperen. Har vel bidratt med mitt inni de 18 sidene. Så bør vel begrense mengden med eder og galle. Men jeg må spørre, er det ingen spanske lag som trenger keeper?

« Siste redigering: Januar 10, 2021, 17:34:45 av Kato »
 

auren

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #532 på: Januar 10, 2021, 17:35:23 »
18 siders tråd om denne spanske keeperen. Har vel bidratt med mitt inni de 18 sidene. Er det ingen spanske lag som trenger keeper?
Hvem er det som ønsker en aldrende, dårlig keeper med altfor høy lønn?
Han må vi nok slite med ett eller to år til. Vi trenger en bedre back up til Meslier enn dette til sommeren.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #533 på: Januar 10, 2021, 18:35:20 »
18 siders tråd om denne spanske keeperen. Har vel bidratt med mitt inni de 18 sidene. Er det ingen spanske lag som trenger keeper?
Hvem er det som ønsker en aldrende, dårlig keeper med altfor høy lønn?
Han må vi nok slite med ett eller to år til. Vi trenger en bedre back up til Meslier enn dette til sommeren.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Til hans forsvar tror jeg det er vanskelig å finne en bedre keeper med erfaring som er villig til å sitte på benken for en 20 åring.
Var vel rykter rundt Martinez i sommer, men da hadde man fort endt med Meslier som nr 2.

Så at det gikk inn en scoring i keeperhjørnet idag og. Er ikke lett det der.. Kan jo i det lengste håpe på litt progresjon.


asbfjell

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #534 på: Januar 10, 2021, 18:59:12 »
Med et mulig unntak for Paul Rachubka, kan eg knapt huske å ha sett en dårligere skuddstopper i Leeds-buret enn Kiko Casilla. Helt gjennomført elendig!

Og vi blir heller ikke kvitt fyren før vi kjøper ut resten av kontrakttiden. Men £ 40.000 i uka og kontrakt frem til sommeren 2023, blir det ikke billig.

Josch

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #535 på: Januar 10, 2021, 19:14:07 »
Med et mulig unntak for Paul Rachubka, kan eg knapt huske å ha sett en dårligere skuddstopper i Leeds-buret enn Kiko Casilla. Helt gjennomført elendig!

Og vi blir heller ikke kvitt fyren før vi kjøper ut resten av kontrakttiden. Men £ 40.000 i uka og kontrakt frem til sommeren 2023, blir det ikke billig.

Det mest sannsynlige er å leie han ut der Leeds betaler en del av lønna. Umulig å selge ham og for lang gjenværende kontraktstid å kjøpe ut. Han fikk for høy lønn og for lang kontraktstid. I etterpåklokskapens lys.

asbfjell

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #536 på: Januar 10, 2021, 20:06:03 »
Med et mulig unntak for Paul Rachubka, kan eg knapt huske å ha sett en dårligere skuddstopper i Leeds-buret enn Kiko Casilla. Helt gjennomført elendig!

Og vi blir heller ikke kvitt fyren før vi kjøper ut resten av kontrakttiden. Men £ 40.000 i uka og kontrakt frem til sommeren 2023, blir det ikke billig.

Det mest sannsynlige er å leie han ut der Leeds betaler en del av lønna. Umulig å selge ham og for lang gjenværende kontraktstid å kjøpe ut. Han fikk for høy lønn og for lang kontraktstid. I etterpåklokskapens lys.

Tipper vi ender opp med denne løsningen:
Kiko Casilla går tilbake til Spania. Problemet er at ingen spanske klubber vil være villig til å matche den lønna han har i Leeds. Løsningen bli da at Leeds betaler Casilla differansen mellom hans nye lønn og den han har kontraktfestet i Leeds. Dette åpner opp for både et lån eller en eventuell permanent overgang. 
Men vi må nok altså ut med mye penger til Casilla, uansett hvor han kommer til å oppholde seg de neste 30 månedene.

Og januarvinduet skal vi vel skygge unna:
2018 - Tyler Roberts
2019 - Kiko Casilla.
2020 - Jean-Kevin Augustin.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #537 på: Januar 10, 2021, 20:09:25 »
Og januarvinduet skal vi vel skygge unna:
2018 - Tyler Roberts
2019 - Kiko Casilla.
2020 - Jean-Kevin Augustin.
Vel, ingen dyre feilkjøp så langt i januar 2021.

Det er da noe. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #538 på: Januar 10, 2021, 21:45:54 »
Når man ser reprisen på mål nr 2 blir han lurt av gresset. Ballen ruller langs bakken, treffer en tust rett foran han og spretter opp.
Men uansett, summa summarum kampen sett under ett sitter jeg igjen med samme inntrykk.

Ingen fremtid for denne karen i Leeds.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Blank_File

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #539 på: Januar 10, 2021, 23:03:52 »

Og januarvinduet skal vi vel skygge unna:
2018 - Tyler Roberts
2019 - Kiko Casilla.
2020 - Jean-Kevin Augustin.

Ikke pent å sette Roberts i den kategorien. Der fikk vi fatt på et talent som ikke helt har utviklet seg slik vi håpet.