Skrevet av Emne: Kamp: vs Rotherham, @NewYorkStadium lørdag 26/01-19, kl 16.00 på LUTV  (Lest 39998 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

veteranen

  • Gjest
Enig med Bielsa når det gjelder analysen av Stoke kampen: Vi tapte ikke p.g.a at Nathan Jones gjorde noe taktisk genialt, som deler av media har påstått. Vi tapte fordi vi spilte uforståelig dårlig mot et svakt lag blottet for selvtillit.

Jeg tror ikke vi spiller to møkkakamper på rad, derfor vinner vi mot formsvake Rotherham.

Oppløftende å høre at Douglas er tilbake i trening. Kan han være klar til kampen mot Norwich, mon tro? Men når han kommer tilbake vil jeg helst se den Douglas vi hadde før hans første skade - den Douglas var nemlig glimrende. Den andre Douglas, han som kom på banen etter den første skaden, var en langt mer ordinær fotballspiller. Håper inderlig det er Douglas den første vi får tilbake. (Får i alle fall krysse fingrene og håpe at det ikke er Bent Leikvoll som kommer inn igjen!)

Bamford er også tilbake i trening. Bra. Men jeg føler uansett usikkerhet rundt spissplassen. Pr dags dato har vi kun Roofe som brukenes alternativ. Han har vært god, men han kan få en formsvikt - eller bli skadet igjen også han. Roberts er ingen spiss. Og Harrison er enda mer ubrukelig på spissplass enn han er på kantene. Dermed blir vi avhengig av at Bamford spiller seg i form og holder seg skadefri. Den risken ville jeg ikke tatt - jeg ville hentet en ny spiss. Men jeg har forlengst innsett at jeg neppe får mitt ønske oppfylt i dette vinduet.
Til de som måtte mene at Izzy Brown kan bli et spissalternativ. En Brown i form kunne sikkert gjort en brukbar jobb der, anvendelig som han er. Men det vil ikke være hans mest naturlige posisjon på banen. Dessuten er det fremdeles stor usikkerhet rundt hva vi kan forvente fra ham, særlig med tanke på hvor lenge han har vært ute.

RoarG


leon wobschall
@LeonWobYP

Rotherham have fresh issues ahead of Leeds game. Bit of illness in the camp - Towell has struggled a bit. Only 18 fit players. Ajayi (medial) & Robertson (doubts), but Warne hopeful they will be ok #rufc #lufc
Ja, slår vi ikke et så skadeskutt lag fortjener vi ikke å rykke opp.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Enig med Bielsa når det gjelder analysen av Stoke kampen: Vi tapte ikke p.g.a at Nathan Jones gjorde noe taktisk genialt, som deler av media har påstått. Vi tapte fordi vi spilte uforståelig dårlig mot et svakt lag blottet for selvtillit.

Jeg tror ikke vi spiller to møkkakamper på rad, derfor vinner vi mot formsvake Rotherham.

Oppløftende å høre at Douglas er tilbake i trening. Kan han være klar til kampen mot Norwich, mon tro? Men når han kommer tilbake vil jeg helst se den Douglas vi hadde før hans første skade - den Douglas var nemlig glimrende. Den andre Douglas, han som kom på banen etter den første skaden, var en langt mer ordinær fotballspiller. Håper inderlig det er Douglas den første vi får tilbake. (Får i alle fall krysse fingrene og håpe at det ikke er Bent Leikvoll som kommer inn igjen!)

Bamford er også tilbake i trening. Bra. Men jeg føler uansett usikkerhet rundt spissplassen. Pr dags dato har vi kun Roofe som brukenes alternativ. Han har vært god, men han kan få en formsvikt - eller bli skadet igjen også han. Roberts er ingen spiss. Og Harrison er enda mer ubrukelig på spissplass enn han er på kantene. Dermed blir vi avhengig av at Bamford spiller seg i form og holder seg skadefri. Den risken ville jeg ikke tatt - jeg ville hentet en ny spiss. Men jeg har forlengst innsett at jeg neppe får mitt ønske oppfylt i dette vinduet.
Til de som måtte mene at Izzy Brown kan bli et spissalternativ. En Brown i form kunne sikkert gjort en brukbar jobb der, anvendelig som han er. Men det vil ikke være hans mest naturlige posisjon på banen. Dessuten er det fremdeles stor usikkerhet rundt hva vi kan forvente fra ham, særlig med tanke på hvor lenge han har vært ute.

Følger meg på denne. En Douglas i form var en svært viktig bidragsyter for oss i høst. Bra ro og overblikk når vi ble presset med ball.
Treffprosent og pasningsvalg av backene våre den siste måneden har jo vært helt hinsides. Blir direkte bekymret av hvordan f.eks Ayling har opptrådt i posession i det siste.

Ang spiss. Helt enig med deg. Det er en stor risiko vi tar. En stygg takling eller en formdupp ang Roofe så er vi ute å kjører.
Brown kan sikkert gjøre det OK som spiss, men det holder ikke. Holder like lite som at Harrison fortsatt valser rundt i angrepsrekka vår. Skulle vært benket for lengst, helst sittet på tribunen.

Vi var best I høst da de ulike spillerne våre ble dyrket i sine beste posisjoner. Der er de trygge, har bygd relasjoner og kan posisjonen sin inn og ut. For mye out of position spillere er aldri bra.
Hvis spillere ikke er tilbake før i februar/mars så har vi ikke råd til å sitte på gjerdet lengre og vente på James eller en 10er. Det må handles nå.

Ble skremt av det jeg så mot Stoke og er bekymret for kampen i morgen. Rotherham borte, med samme innsats som sist, så taper vi.

Gledelig med Casillas som er en stor oppgradering fra Bailey.
Stiller spørsmålstegn over at vi ikke har klart å hale i land noen som skal gjøre oss bedre på siste tredjedel.

« Siste redigering: Januar 24, 2019, 17:22:51 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Enig med Bielsa når det gjelder analysen av Stoke kampen: Vi tapte ikke p.g.a at Nathan Jones gjorde noe taktisk genialt, som deler av media har påstått. Vi tapte fordi vi spilte uforståelig dårlig mot et svakt lag blottet for selvtillit.


Marcelo om Stoke-kampen:

What is the focus on training this week? Finishing chances?

We played the worst game so far at Stoke.
Just after playing the best game of the Championship and it’s very difficult for us to understand our last performance.
We played against an opponent that made it easy for us to win the game.
And if we had to take a game where it is easy to do what we do the best - attack - it was the game against Stoke City. During all the game we had two players who were always free. Alioski and Ayling.
We only had to watch the game to reach this conclusion
.

Han er spesielt ikke fornøyd med at de to vide spillerne ikke ble brukt, han snakker ikke her om innleggskvaliteten deres...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Eirik Aase tidlig ute denne gang:

Rotherham United – Leeds United
Kampstart: 16.00

Skader og Suspensjoner: Kommer dessverre ikke denne gangen…

Rotherham United har vært vanskelige å slå på New York Stadium denne sesongen, men forrige runde måtte de se Brentford prikke inn fire scoringer da The Millers tapte 2-4. Det er rett og slett lite som fungerer for rødtrøyene, til tross for at de vant 2-1 hjemme mot Preston North End for et par runder siden. Nå har Rotherham bare én seier på de ti siste kampene i serien, og lagene på nedrykksplass sniffer The Millers i nakken. I skrivende stund sitter Rotherham på en 21. plass med bare to poeng ned til feil side av streken. Hjemme på New York Stadium har de 5-6-3 denne sesongen, hvor bare én av deres seks siste på eget gress har endt med seier.

Rotherhams siste kamper:
Rotherham – Brentford 2-4 (Selvmål, Taylor)
Ipswich – Rotherham 1-0
Man City – Rotherham 7-0
Rotherham – Preston 2-1 (Vaulks, Smith)
Bristol City – Rotherham 1-0


Spionasje er det som har blitt mest omtalt rundt Leeds United de siste ukene, og på banen har ikke ting gått helt veien. Den imponerende seieren over Derby County ga Leeds-fansen god grunn til å være optimistiske foran det som blir en meget spennende vårsesong. Samtidig førte tapet mot Stoke City forrige runde til at Leeds nå har tapt fire av sine fem siste kamper i alle turneringer. Til tross for alle disse tapene sitter jeg ikke med følelsen av at dette er en formsvikt for Yorkshire-klubben, men heller at de har hatt marginene på feil side. Som for eksempel i forrige kamp hvor Pontus Jansson i mine øyne ble feilaktig utvist på stillingen 0-1 mot Stoke. Leeds spiller fortsatt bra fotball og gir motstanderne store problemer i hver kamp, og det tror jeg de vil fortsette med. I skrivende stund har Leeds fire poeng ned til tredjeplassen som ikke gir direkte opprykksplass. Den luken tror jeg ikke blir mindre i hvert fall etter denne helgen. På bortebane har Leeds 7-3-4 denne sesongen.

Leeds siste kamper:
Stoke – Leeds 2-1 (Alioski)
Leeds – Derby 2-0 (Harrison, Roofe)
QPR – Leeds 2-1 (Halme)
Forest – Leeds 4-2 (Clarke, Alioski)
Leeds – Hull 0-2


Vurdering: Rotherham United er i meget svak form. De var sterke på hjemmebane tidligere i høst, men er ikke like friske på eget gress akkurat nå. Her møter de et revansjesugent Leeds United-lag som er nødt til å slå tilbake etter et par sure tap. I dette Yorkshire-derbyet har jeg stor tro på at gjestene vinner.
Spill: B (1.62 @ Fansbet)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Enig med Bielsa når det gjelder analysen av Stoke kampen: Vi tapte ikke p.g.a at Nathan Jones gjorde noe taktisk genialt, som deler av media har påstått. Vi tapte fordi vi spilte uforståelig dårlig mot et svakt lag blottet for selvtillit.


Marcelo om Stoke-kampen:

What is the focus on training this week? Finishing chances?

We played the worst game so far at Stoke.
Just after playing the best game of the Championship and it’s very difficult for us to understand our last performance.
We played against an opponent that made it easy for us to win the game.
And if we had to take a game where it is easy to do what we do the best - attack - it was the game against Stoke City. During all the game we had two players who were always free. Alioski and Ayling.
We only had to watch the game to reach this conclusion
.

Han er spesielt ikke fornøyd med at de to vide spillerne ikke ble brukt, han snakker ikke her om innleggskvaliteten deres...

Moscowhite med et større utdrag av hva Marcelo sa om Stoke-kampen:

"[At Stoke] We played against an opponent that made it easier for us to win the game. And if we had to take a game where it is easy to do what we do the best - that is to say attack - it was the game against Stoke City. During all the game we had two players who were always free. Alioski and Ayling. We only had to watch the game to reach this conclusion."

Is that a reference to spying, there Marcelo? Anyway, moving on.

"The freedom with which these two players received the ball allowed us to take the ball into their box and usually when we have freedom in this zone we are usually in good conditions to do what we do the best, which is to see the switch of tempo, the association play, make combined movements and as a consequence play deep, but we couldn’t do anything of these. When I say it was a game that we could win, we just have to have a look at what were the situations, the chances of the opponent to score and how they got these chances to score. Even when they played with 11 vs 10 the opponent was not an obstacle for us, We were our main obstacle."
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ArneS

R O T H E R H A M   T R I V I A

Etter å ha kjørt ca 50km sørover på M1 fra Leeds, og passert Wakefield og Barnsley på veien kommer man til Meadowhill.  Dette er et større planfritt kryss på M1, der man ved å ta til venstre kommer til Rotherham, og ved å ta til høyre kommer til Sheffield.   I praksis er det M1 som fysisk skiller disse byene ad.   Det er bare 10km mellom disse byene, og Rotherham med sine 260.000 innbyggere er en del av Sheffield Urban Area.   Byen er grunnlagt der elvene Don og Rother møtes.  Her har det vært bosettinger tilbake til jernalderen, men det var først i tidlig middelalder at byen formelt ble grunnlagt.

Dessverre kom byen i medienes negative søkelys i august 2014 da det ble rullet opp en skremmende overgrepssak i det store pakistanske miljøet i byen, der det har blitt begått overgrep mot over 1 400 barn i en periode på 17år.  Dette er noe de lokale myndighetene skal ha visst om, noe som gjorde skandalen større.  Høytstående embedsmenn sa opp sine stillinger.

Byen vokste under den industrielle revolusjon, basert på gode forekomster av jern.   Det var flere jern- og stålverk her, og det ble også laget produkter basert på råvarene.  Bl.a ble verdens første kommersielt produserte plog laget i Rotherham.  Beatson, Clark & Co begynte glassproduksjon i 1751, og fabrikken holder det fortsatt gående.  Der er stort sett glassflasker til farmasibransjen det går i.  Til slutt må vi ikke glemme mølleindustrien som var stor i Rotherham.  Den siste mølla holdt det gående til 2008.  Herav kommer fotballklubbens kallenavn.

Store deler av Rotherham ble lagt under vann i flommen i 2007.

Jamie Oliver's serie Jamies Ministry of Food fra 2008 var innspilt i Rotherham.

Kjentfolk fra Rotherham er bl.a:  David Seaman,  Howard Webb, James May, William Hague.   Jeremy Clarkson studerte journalistikk her.

Vennskapsbyer:  Saint-Quentin (Frankrike).  Cluj (Romania),  Offenbach am Main (Tyskland) og Zabrze (Polen)
Kanskje en vennskapsbysommerturnering i fotball hadde vært noe å foreslå?   Rotherham United (UK Nivå 2), Kickers Offenbach (GE nivå 4,   men 2. Bundesliga så sent som 2008), Cluj (RO Nivå 1) og Gornik Zabrze (PO Nivå 1,  mestvinnende polske klubb med 14 seriemesterskap, sist i 1988).



Rotherham United -The Millers-  ble stiftet i 1925, etter en fusjon mellom de to tidligere FL-klubbene Rotherham Town og Rotherham County. Det har vært mange navneendringer, nedleggelser, nystartinger mm, men røttene går helt til Thornhill FC som ble stiftet i 1870.  Klubben holdt til i nedre del av gamle division 3 fra de ble tatt opp i FL i 1925, og helt fram til 1951 da de etter 3 sesonger på andre plass endelig vant Division 3 North.  Det ble opprykk til division 2, og der var klubben stort sett en middelhavsfarer fram til1968.   Unntaket var 1955 da klubben ble nr 3, og det var kun målforskjell som gjorde at Birmingham CIty og Luton Town snek seg foran, og rykket opp til division 1.

En jo-jo tilværelse fulgte på 70 og 80 tallet, med opphold både i 4. 3. og 2. divisjon.   1981/82 sesongen var deres første i 2. divisjon siden 1968, og de gjorde det såpass bra at de endte opp på 7. plass.  Mest minnerikt fra den sesongen er nok 6-0 og 4-1 over Chelsea i deres to kamper.   Så ble det mye opp og ned mellom nivå 3 og 4 fram til 2 kjappe opprykk sikret nytt 4-sesongers møte med nivå 2 - Championship - i 2001.  Nedrykket skjedde i 2005, og fram til våren 2014 var klubben igjen å finne mellom nivå 3 og 4 - alltid minst en divisjon under oss.

Derav hadde vi ingen seriemøter med Rotherham mellom 2005 og 2014 - kun 2 cupmøter i hhv 2005 og 2008.   Etter deres opprykk før 2014/15 har vi møtt dem 4 ganger i ligasammenheng, ikke akkurat med hell.  1-2 tap borte høsten 2014,  0-0 i siste seriekamp hjemme.   Høsten 2015 vant Rotherham 1-0 på Elland Road, og vi tapte 1-2 hjemme i april 2016.  I 16/17 sesongen vant vi begge kampene mot dem.  Så rykket de ned, og rett opp igjen.  I årets første kamp mot dem vant vi 2-0 hjemme.   Etter en svak statistikk mot Rotherham så har vi vunnet alle de 3 siste møtene, og har 7-0 i målforskjell.

Hjemmebanen heter New York Stadium - intet mindre.   Ã…rsaken er enkel: Adressen er New York Way.   Dette er et av de nyeste stadion på balløya, innviet så sent som i juli 2012.   Første kamp var en pre-season mot Barnsley som Rotherham vant 2-1.   Første seriekamp var seier 3-0 over Burton Albion 18/8 2012.

Historisk har klubben spilt på Millmoor, et stadion som ble innviet i 1907 da med en av de tidligere FL-klubbene Town eller County som leietaker.   I 2008 var det slutt etter uenigheter med eieren.   Da måtte man ta i bruk Don Valley Stadium i Sheffield, og dette var klubbens hjemmebane i 4 sesonger fram til New York Stadium sto klar i 2012.

En ganske grå klubb altså, uten de helt store bravadene å melde om.   
Mestere på nivå 3 i 50/51 og 80/81, og mestere på nivå 4 i 88/89.
5. runde i FA-cupen 2 ganger, og tapende finalist i ligacupen i 60/61

Største seier er 8-0 over Oldham i 1947
Største tap er 1-11 mot Bradford i 1928
Kari Arnason har 34 landskamper for Island, og er dermed klubbens Most capped player
Jon Taylor er klubbens dyreste spiller, men prisen er undisclosed
Kieran Agard er dyreste salg med £950 000 til Bristol City i fjor sommer.

Og så er det offisielt at Howard Webb ikke er scum-fan, men derimot Rotherham supporter!
Bassist Chris Wolstenholme i Muse er fan.   
Jamie Oliver har Rotherham som klubb nr 2.

Managere:
Tommy Docherty, Ian Porterfield, Emlyn Hughes, Archie Gemmill, Mick Harford, Andy Scott, Steve Evans, Neil Redfearn, Neil Warnock… og nå Kenny Jackett.


Et utvalg spillere:
Luciano Becchio, Ian Thoomas-Moore,  Frazer Richardson, Dexter Blackstock, Tom Adeyemi, Chris Dawson

Kieran Agard, Kari Arnason, Deon Burton, Peter Odemwingie, Matt Derbyshire, Adam le Fondre, Imre Varadi,  Neil Warnock 
« Siste redigering: Januar 26, 2019, 15:24:00 av ArneS »
Den 17. mann

Cannavaro

Idag må vi bare bevise at vi er et opprykkslag.  Rotherham skal bare slås, vi må tilbake på vinnersporet.  Håper Casilla får en god debut og ikke slipper inn mål. 3-0 seier hadde vært passende her, med scoringer fra Roofe, Clarke og Pablo
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Idag må vi bare bevise at vi er et opprykkslag.  Rotherham skal bare slås, vi må tilbake på vinnersporet.  Håper Casilla får en god debut og ikke slipper inn mål. 3-0 seier hadde vært passende her, med scoringer fra Roofe, Clarke og Pablo

Skal bli spennende å se hvordan reaksjonen blir etter siste 2 uker.
Derby hjemme var vel sesong beste, mens Stoke borte var sesong verste.
Svekket med Pontus ute. Tror vi skal få en tøff kamp om 3 poeng. Ser ikke for meg noe bedring før vi får noen nye utespillere inn i laget. Skriker friske ben og ny energi.

Og for all del unngå nytt rød kort.

Men hjertet følger med deg på 0-3 seier Cannavaro

DenHviteYeboah

Idag må vi bare bevise at vi er et opprykkslag.  Rotherham skal bare slås, vi må tilbake på vinnersporet.  Håper Casilla får en god debut og ikke slipper inn mål. 3-0 seier hadde vært passende her, med scoringer fra Roofe, Clarke og Pablo

Skal bli spennende å se hvordan reaksjonen blir etter siste 2 uker.
Derby hjemme var vel sesong beste, mens Stoke borte var sesong verste.
Svekket med Pontus ute. Tror vi skal få en tøff kamp om 3 poeng. Ser ikke for meg noe bedring før vi får noen nye utespillere inn i laget. Skriker friske ben og ny energi.

Og for all del unngå nytt rød kort.

Men hjertet følger med deg på 0-3 seier Cannavaro
Enig her! Vanskelig lokaloppgjør og sesongens høydepunkt for Rotherham...de kommer til å gi jernet. Her må vi ikke la de få ballen, spille med høyt tempo som vi pleier. Hvis vi taper denne, blir jeg alvorlig bekymra :(
Her må våre spillere gå i krigen!

RoarG

R O T H E R H A M   T R I V I A

Etter å ha kjørt ca 50km sørover på M1 fra Leeds, og passert Wakefield og Barnsley på veien kommer man til Meadowhill.  Dette er et større planfritt kryss på M1, der man ved å ta til venstre kommer til Rotherham, og ved å ta til høyre kommer til Sheffield.   I praksis er det M1 som fysisk skiller disse byene ad.   Det er bare 10km mellom disse byene, og Rotherham med sine 260.000 innbyggere er en del av Sheffield Urban Area.   Byen er grunnlagt der elvene Don og Rother møtes.  Her har det vært bosettinger tilbake til jernalderen, men det var først i tidlig middelalder at byen formelt ble grunnlagt.

Dessverre kom byen i medienes negative søkelys i august 2014 da det ble rullet opp en skremmende overgrepssak i det store pakistanske miljøet i byen, der det har blitt begått overgrep mot over 1 400 barn i en periode på 17år.  Dette er noe de lokale myndighetene skal ha visst om, noe som gjorde skandalen større.  Høytstående embedsmenn sa opp sine stillinger.

Byen vokste under den industrielle revolusjon, basert på gode forekomster av jern.   Det var flere jern- og stålverk her, og det ble også laget produkter basert på råvarene.  Bl.a ble verdens første kommersielt produserte plog laget i Rotherham.  Beatson, Clark & Co begynte glassproduksjon i 1751, og fabrikken holder det fortsatt gående.  Der er stort sett glassflasker til farmasibransjen det går i.  Til slutt må vi ikke glemme mølleindustrien som var stor i Rotherham.  Den siste mølla holdt det gående til 2008.  Herav kommer fotballklubbens kallenavn.

Store deler av Rotherham ble lagt under vann i flommen i 2007.

Jamie Oliver's serie Jamies Ministry of Food fra 2008 var innspilt i Rotherham.

Kjentfolk fra Rotherham er bl.a:  David Seaman,  Howard Webb, James May, William Hague og bandet Saxon.   Jeremy Clarkson studerte journalistikk her.

Vennskapsbyer:  Saint-Quentin (Frankrike).  Cluj (Romania),  Offenbach am Main (Tyskland) og Zabrze (Polen)
Kanskje en vennskapsbysommerturnering i fotball hadde vært noe å foreslå?   Rotherham United (UK Nivå 2), Kickers Offenbach (GE nivå 4,   men 2. Bundesliga så sent som 2008), Cluj (RO Nivå 1) og Gornik Zabrze (PO Nivå 1,  mestvinnende polske klubb med 14 seriemesterskap, sist i 1988).



Rotherham United -The Millers-  ble stiftet i 1925, etter en fusjon mellom de to tidligere FL-klubbene Rotherham Town og Rotherham County. Det har vært mange navneendringer, nedleggelser, nystartinger mm, men røttene går helt til Thornhill FC som ble stiftet i 1870.  Klubben holdt til i nedre del av gamle division 3 fra de ble tatt opp i FL i 1925, og helt fram til 1951 da de etter 3 sesonger på andre plass endelig vant Division 3 North.  Det ble opprykk til division 2, og der var klubben stort sett en middelhavsfarer fram til1968.   Unntaket var 1955 da klubben ble nr 3, og det var kun målforskjell som gjorde at Birmingham CIty og Luton Town snek seg foran, og rykket opp til division 1.

En jo-jo tilværelse fulgte på 70 og 80 tallet, med opphold både i 4. 3. og 2. divisjon.   1981/82 sesongen var deres første i 2. divisjon siden 1968, og de gjorde det såpass bra at de endte opp på 7. plass.  Mest minnerikt fra den sesongen er nok 6-0 og 4-1 over Chelsea i deres to kamper.   Så ble det mye opp og ned mellom nivå 3 og 4 fram til 2 kjappe opprykk sikret nytt 4-sesongers møte med nivå 2 - Championship - i 2001.  Nedrykket skjedde i 2005, og fram til våren 2014 var klubben igjen å finne mellom nivå 3 og 4 - alltid minst en divisjon under oss.

Derav hadde vi ingen seriemøter med Rotherham mellom 2005 og 2014 - kun 2 cupmøter i hhv 2005 og 2008.   Etter deres opprykk før 2014/15 har vi møtt dem 4 ganger i ligasammenheng, ikke akkurat med hell.  1-2 tap borte høsten 2014,  0-0 i siste seriekamp hjemme.   Høsten 2015 vant Rotherham 1-0 på Elland Road, og vi tapte 1-2 hjemme i april 2016.  I 16/17 sesongen vant vi begge kampene mot dem.  Så rykket de ned, og rett opp igjen.  I årets første kamp mot dem vant vi 2-0 hjemme.   Etter en svak statistikk mot Rotherham så har vi vunnet alle de 3 siste møtene, og har 7-0 i målforskjell.

Hjemmebanen heter New York Stadium - intet mindre.   Ã…rsaken er enkel: Adressen er New York Way.   Dette er et av de nyeste stadion på balløya, innviet så sent som i juli 2012.   Første kamp var en pre-season mot Barnsley som Rotherham vant 2-1.   Første seriekamp var seier 3-0 over Burton Albion 18/8 2012.

Historisk har klubben spilt på Millmoor, et stadion som ble innviet i 1907 da med en av de tidligere FL-klubbene Town eller County som leietaker.   I 2008 var det slutt etter uenigheter med eieren.   Da måtte man ta i bruk Don Valley Stadium i Sheffield, og dette var klubbens hjemmebane i 4 sesonger fram til New York Stadium sto klar i 2012.

En ganske grå klubb altså, uten de helt store bravadene å melde om.   
Mestere på nivå 3 i 50/51 og 80/81, og mestere på nivå 4 i 88/89.
5. runde i FA-cupen 2 ganger, og tapende finalist i ligacupen i 60/61

Største seier er 8-0 over Oldham i 1947
Største tap er 1-11 mot Bradford i 1928
Kari Arnason har 34 landskamper for Island, og er dermed klubbens Most capped player
Jon Taylor er klubbens dyreste spiller, men prisen er undisclosed
Kieran Agard er dyreste salg med £950 000 til Bristol City i fjor sommer.

Og så er det offisielt at Howard Webb ikke er scum-fan, men derimot Rotherham supporter!
Bassist Chris Wolstenholme i Muse er fan.   
Jamie Oliver har Rotherham som klubb nr 2.

Managere:
Tommy Docherty, Ian Porterfield, Emlyn Hughes, Archie Gemmill, Mick Harford, Andy Scott, Steve Evans, Neil Redfearn, Neil Warnock… og nå Kenny Jackett.


Et utvalg spillere:
Luciano Becchio, Ian Thoomas-Moore,  Frazer Richardson, Dexter Blackstock, Tom Adeyemi, Chris Dawson

Kieran Agard, Kari Arnason, Deon Burton, Peter Odemwingie, Matt Derbyshire, Adam le Fondre, Imre Varadi,  Neil Warnock
Bra artikkel, men bandet Saxon er fra Barnsley, ikke Rotherham som nevnt her.

https://en.wikipedia.org/wiki/Saxon_(band)
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Ser ikke for meg noe bedring før vi får noen nye utespillere inn i laget. Skriker friske ben og ny energi.

Og for all del unngå nytt rød kort.

Men hjertet følger med deg på 0-3 seier Cannavaro

Kalvin er da tilbake :) 

...og kanskje er vi styrket på keeperplass  :-X
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife


Ser ikke for meg noe bedring før vi får noen nye utespillere inn i laget. Skriker friske ben og ny energi.

Og for all del unngå nytt rød kort.

Men hjertet følger med deg på 0-3 seier Cannavaro

Kalvin er da tilbake :) 

...og kanskje er vi styrket på keeperplass  :-X

Joda, Asbjørn, Kalvin tilbake er et pluss og keeper inn er et pluss.
Men Ayling, Kalvin, Cooper, Alioski bak vil slippe Rotherham til sjanser, det er jeg helt sikker på.
Pontus har spilt Cooper god og vice versa. Det mangler vi.
Phillips har vært OK bak, men ikke mer enn det. Da ved siden av Pontus.
Ayling har vært fryktelig til tider i det siste. Alioski har fungert bra, men vil optimalt sett ha han høyere i banen slik ting er nå. Harrison gir oss null og niks.

Off! Det blir spennende! Håper vi slår tilbake og viser karakter!

GeirO

Vi har tapt tre bortekamper på rad nå, sier ikke mer. Taper vi i dag har vi fått et grande bortekompleks.

Keepere som debuterer har en tendens til å gjøre tabber, håper Casilla er så erfaren at dette går bra.
Kalvin inn som midtstopper for Pontus er jo en svekkelse, men ikke sikkert det betyr mye hvis vi får kampen inn i vårt spor.
« Siste redigering: Januar 26, 2019, 13:45:41 av GeirO »
MOT

RoarG


Ser ikke for meg noe bedring før vi får noen nye utespillere inn i laget. Skriker friske ben og ny energi.

Og for all del unngå nytt rød kort.

Men hjertet følger med deg på 0-3 seier Cannavaro
Vi er et mye bedre lag enn Rotherham. Med normalt Leeds-spill og normal uttelling på sjansene bør vi vinne denne. Bielsa var tydeligvis svært misfornøyd med å tape Stoke-kampen. Tror at Leeds skjerper seg nok til å vinne enten 2-0 eller 3-1. Roofe tilbake på scoringslisten med minst ett mål.

Kalvin er da tilbake :) 

...og kanskje er vi styrket på keeperplass  :-X

Joda, Asbjørn, Kalvin tilbake er et pluss og keeper inn er et pluss.
Men Ayling, Kalvin, Cooper, Alioski bak vil slippe Rotherham til sjanser, det er jeg helt sikker på.
Pontus har spilt Cooper god og vice versa. Det mangler vi.
Phillips har vært OK bak, men ikke mer enn det. Da ved siden av Pontus.
Ayling har vært fryktelig til tider i det siste. Alioski har fungert bra, men vil optimalt sett ha han høyere i banen slik ting er nå. Harrison gir oss null og niks.

Off! Det blir spennende! Håper vi slår tilbake og viser karakter!
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Patrick

Frykter Rotherhams lange innkast og cornere,der deres mulighet ligger.Kommer til å savne
Pontus.Og hvor rusten er Casilla? Hvor sterk er han i feltet? Uansett bør være klasseforskell
på lagene.Bør dra i land dette,hvis ikke kommer all tvil tilbake

RoarG

Intervju med en Rotherham-fan. Ikke  mye fiendtlighet å spore her. Rotherhams manager har jo også vært temmelig edruelig i sine uttalelser i Spygate-saken.

http://www.weallloveleeds.co.uk/latest/an-interview-with-a-rival-rotherham-united1413725
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

baste

Bare litt over 1 t til kampstart, gleder meg enormt mye. Denne må og skal vinnes.

Come on Leeds

RoarG

Lagoppstillingen som annonsert på pressekonferansen på torsdag:

Casilla; Ayling, Phillips, Cooper, Alioski; Forshaw; Clarke, Hernandez, Klich, Harrison; Roofe

Subs; Peacock-Farrell, Davis, Pearce, Halme, Shackleton, Stevens, Roberts.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

sportcarl1

någon mer som har problem köpa stream?
 

ArneS

R O T H E R H A M   T R I V I A

Etter å ha kjørt ca 50km sørover på M1 fra Leeds, og passert Wakefield og Barnsley på veien kommer man til Meadowhill.  Dette er et større planfritt kryss på M1, der man ved å ta til venstre kommer til Rotherham, og ved å ta til høyre kommer til Sheffield.   I praksis er det M1 som fysisk skiller disse byene ad.   Det er bare 10km mellom disse byene, og Rotherham med sine 260.000 innbyggere er en del av Sheffield Urban Area.   Byen er grunnlagt der elvene Don og Rother møtes.  Her har det vært bosettinger tilbake til jernalderen, men det var først i tidlig middelalder at byen formelt ble grunnlagt.

Dessverre kom byen i medienes negative søkelys i august 2014 da det ble rullet opp en skremmende overgrepssak i det store pakistanske miljøet i byen, der det har blitt begått overgrep mot over 1 400 barn i en periode på 17år.  Dette er noe de lokale myndighetene skal ha visst om, noe som gjorde skandalen større.  Høytstående embedsmenn sa opp sine stillinger.

Byen vokste under den industrielle revolusjon, basert på gode forekomster av jern.   Det var flere jern- og stålverk her, og det ble også laget produkter basert på råvarene.  Bl.a ble verdens første kommersielt produserte plog laget i Rotherham.  Beatson, Clark & Co begynte glassproduksjon i 1751, og fabrikken holder det fortsatt gående.  Der er stort sett glassflasker til farmasibransjen det går i.  Til slutt må vi ikke glemme mølleindustrien som var stor i Rotherham.  Den siste mølla holdt det gående til 2008.  Herav kommer fotballklubbens kallenavn.

Store deler av Rotherham ble lagt under vann i flommen i 2007.

Jamie Oliver's serie Jamies Ministry of Food fra 2008 var innspilt i Rotherham.

Kjentfolk fra Rotherham er bl.a:  David Seaman,  Howard Webb, James May, William Hague og bandet Saxon.   Jeremy Clarkson studerte journalistikk her.

Vennskapsbyer:  Saint-Quentin (Frankrike).  Cluj (Romania),  Offenbach am Main (Tyskland) og Zabrze (Polen)
Kanskje en vennskapsbysommerturnering i fotball hadde vært noe å foreslå?   Rotherham United (UK Nivå 2), Kickers Offenbach (GE nivå 4,   men 2. Bundesliga så sent som 2008), Cluj (RO Nivå 1) og Gornik Zabrze (PO Nivå 1,  mestvinnende polske klubb med 14 seriemesterskap, sist i 1988).



Rotherham United -The Millers-  ble stiftet i 1925, etter en fusjon mellom de to tidligere FL-klubbene Rotherham Town og Rotherham County. Det har vært mange navneendringer, nedleggelser, nystartinger mm, men røttene går helt til Thornhill FC som ble stiftet i 1870.  Klubben holdt til i nedre del av gamle division 3 fra de ble tatt opp i FL i 1925, og helt fram til 1951 da de etter 3 sesonger på andre plass endelig vant Division 3 North.  Det ble opprykk til division 2, og der var klubben stort sett en middelhavsfarer fram til1968.   Unntaket var 1955 da klubben ble nr 3, og det var kun målforskjell som gjorde at Birmingham CIty og Luton Town snek seg foran, og rykket opp til division 1.

En jo-jo tilværelse fulgte på 70 og 80 tallet, med opphold både i 4. 3. og 2. divisjon.   1981/82 sesongen var deres første i 2. divisjon siden 1968, og de gjorde det såpass bra at de endte opp på 7. plass.  Mest minnerikt fra den sesongen er nok 6-0 og 4-1 over Chelsea i deres to kamper.   Så ble det mye opp og ned mellom nivå 3 og 4 fram til 2 kjappe opprykk sikret nytt 4-sesongers møte med nivå 2 - Championship - i 2001.  Nedrykket skjedde i 2005, og fram til våren 2014 var klubben igjen å finne mellom nivå 3 og 4 - alltid minst en divisjon under oss.

Derav hadde vi ingen seriemøter med Rotherham mellom 2005 og 2014 - kun 2 cupmøter i hhv 2005 og 2008.   Etter deres opprykk før 2014/15 har vi møtt dem 4 ganger i ligasammenheng, ikke akkurat med hell.  1-2 tap borte høsten 2014,  0-0 i siste seriekamp hjemme.   Høsten 2015 vant Rotherham 1-0 på Elland Road, og vi tapte 1-2 hjemme i april 2016.  I 16/17 sesongen vant vi begge kampene mot dem.  Så rykket de ned, og rett opp igjen.  I årets første kamp mot dem vant vi 2-0 hjemme.   Etter en svak statistikk mot Rotherham så har vi vunnet alle de 3 siste møtene, og har 7-0 i målforskjell.

Hjemmebanen heter New York Stadium - intet mindre.   Ã…rsaken er enkel: Adressen er New York Way.   Dette er et av de nyeste stadion på balløya, innviet så sent som i juli 2012.   Første kamp var en pre-season mot Barnsley som Rotherham vant 2-1.   Første seriekamp var seier 3-0 over Burton Albion 18/8 2012.

Historisk har klubben spilt på Millmoor, et stadion som ble innviet i 1907 da med en av de tidligere FL-klubbene Town eller County som leietaker.   I 2008 var det slutt etter uenigheter med eieren.   Da måtte man ta i bruk Don Valley Stadium i Sheffield, og dette var klubbens hjemmebane i 4 sesonger fram til New York Stadium sto klar i 2012.

En ganske grå klubb altså, uten de helt store bravadene å melde om.   
Mestere på nivå 3 i 50/51 og 80/81, og mestere på nivå 4 i 88/89.
5. runde i FA-cupen 2 ganger, og tapende finalist i ligacupen i 60/61

Største seier er 8-0 over Oldham i 1947
Største tap er 1-11 mot Bradford i 1928
Kari Arnason har 34 landskamper for Island, og er dermed klubbens Most capped player
Jon Taylor er klubbens dyreste spiller, men prisen er undisclosed
Kieran Agard er dyreste salg med £950 000 til Bristol City i fjor sommer.

Og så er det offisielt at Howard Webb ikke er scum-fan, men derimot Rotherham supporter!
Bassist Chris Wolstenholme i Muse er fan.   
Jamie Oliver har Rotherham som klubb nr 2.

Managere:
Tommy Docherty, Ian Porterfield, Emlyn Hughes, Archie Gemmill, Mick Harford, Andy Scott, Steve Evans, Neil Redfearn, Neil Warnock… og nå Kenny Jackett.


Et utvalg spillere:
Luciano Becchio, Ian Thoomas-Moore,  Frazer Richardson, Dexter Blackstock, Tom Adeyemi, Chris Dawson

Kieran Agard, Kari Arnason, Deon Burton, Peter Odemwingie, Matt Derbyshire, Adam le Fondre, Imre Varadi,  Neil Warnock
Bra artikkel, men bandet Saxon er fra Barnsley, ikke Rotherham som nevnt her.

https://en.wikipedia.org/wiki/Saxon_(band)

Blemme!   Skal rettes opp omgående
Den 17. mann

Johnnyj

Veldig bra intervju med Alioski på LUTV nå.

Vært god på venstreback i det siste. Gir oss en ny dimensjon på venstresiden når han kommer fra de dype løpene sine!

Lucas the Kop Cat

någon mer som har problem köpa stream?
Ikke jeg ihvertfall.

Lucas the Kop Cat

någon mer som har problem köpa stream?
Ikke jeg ihvertfall.
Og kamerazoomen virker som bare det.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Svada

 

Lucas the Kop Cat

Litt rotete start.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk



GeirO

Litt rotete start.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Noe skuffende start.
MOT

Sleivind

Litt rotete start.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Noe skuffende start.

Litt bedre de siste minuttene!

Reaney

Dårlig start og Norwich er "Top of the League"