Skrevet av Emne: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 09.02 2019, kl. 14:00 på LUTV  (Lest 50180 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Forshaw has a chance of playing against Swansea. Barry Douglas is injured again and won't make Swansea game. #lufc

Godt Forshaw snart er tilbake. Alioski spiller så bra om dagen at skaden til Douglas ikke gjør så mye...

auren

Synes absolutt ikke Alioski spiller bra. Burde egentlig benkes, men stallen er for dårlig til at noen kan ta plassen hans

Grunnlag?

Innlgg i tredjedivisjonstandard. Er treig og prøver seg på merkelige brassespark, samt overspilling

Innleggskvaliteten er ymse til tider. Men han kommer seg i gode posisjoner og han fungerer bra defensivt.
Du var mer imponert på motsatt side?

Alioski er vår beste ving. i tillegg har han gjort en manns jobb på venstreback. En av de siste vi bør rokkere på dette laget.
Men skjønner frustrasjonen til tider. Spillerforståelsen er ikke enorm.

Det snack gjorde på 10-15 min var på et langt høyere nivå enn hva Ayling gjorde på 80 min.
Shack bør starte neste.

Blir litt whataboutery å dra Ayling inn i et utsagn om Alioski, men når sammenlikningen først er gjort våger jeg følgende påstand (brannfakkel):

Ayling har flere veldig gode involveringer sammenliknet med Alioski i løpet av en kamp, men gjør flere åpenbare feil som ofte overskygger de positive tingene.

Som eksempler?
Gode involveringer off the ball ?
Som når han vinner baller høyt oppe på motstanders halvdel?

Gode en-to involveringer med Roofe ved et par anledninger. En glimrende gjennombruddspasning. Viktig i ballvinningsfasen høyt i banen, som Jon er inne på.

Blir kanskje litt teite påstander av meg uten noen konkrete situasjoner å vise til. «På hytta har jeg triksa til fem hundre», som en klassekamerat prøvde seg med på barneskolen en gang. Jeg har gjort opptak av kampen, skal se om finner noen bilder som illusterer de gode involveringene jeg snakker om. Må bare sjonglere to 3-dager gamle tvillinger mellom slaga :D

Neinei, trenger ikke bildebevis. Er bare intr i å høre synspunkter og andre vinklinger.
Synes han hemmer oss i posession. Vi sliter med å skape momentum og trøkk når kvaliteten uteblir fra kantene.
Her synes jeg vi var langt bedre tidl i sesongen. Setter opp triangler, spille på oss press-spille oss ut av press. Flytte ballen fort mellom ledd etc etc. Det er borte nå, eller utføres sjeldnere.
Jeg står på at backene og vingene har en ekstremt viktig rolle off ball og i posession. Det har vært av ymse kvalitet siste 2 månedene.

Mulig det er formdupp, mulig det er relasjoner eller st enkelte ikke er gode nok i et slikt system

Hva vet jeg. Skremmende utvikling er det. Eneste løsningen jeg ser er shackleton/pablo. Douglas/alioski
Gleder meg til se Shackleton på høyreback mot Swansea.

Gjør Bielsa hjemmeleksa si, så starter Shack på backen mot ham som skulle vært Leedsspiller, Daniel James. Lynhurtige James kan kanskje temmes av en rimelig fotrapp Shack?

Vil ha dette laget mot Swansea:

Casilla - Shack, Pontus, Coops, Alioski - Kalvin - Pablo, Forshaw, Roofe, Harrison - Bamford

Subs: BPF, Halme, Ayling, Clarke (hvis fit), Roberts, Brown, Klich

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

veteranen

  • Gjest

Gleder meg til se Shackleton på høyreback mot Swansea.

Gjør Bielsa hjemmeleksa si, så starter Shack på backen mot ham som skulle vært Leedsspiller, Daniel James. Lynhurtige James kan kanskje temmes av en rimelig fotrapp Shack?

Vil ha dette laget mot Swansea:

Casilla - Shack, Pontus, Coops, Alioski - Kalvin - Pablo, Forshaw, Roofe, Harrison - Bamford

Subs: BPF, Halme, Ayling, Clarke (hvis fit), Roberts, Brown, Klich

auren

Helt enig.
Eller som legendariske Sten Broman nok ville sagt det: "Just presis!!". :)

(Men nå er det vel kanskje ikke så mange her inne som vet hvem Broman var..?)

Killa


Gleder meg til se Shackleton på høyreback mot Swansea.

Gjør Bielsa hjemmeleksa si, så starter Shack på backen mot ham som skulle vært Leedsspiller, Daniel James. Lynhurtige James kan kanskje temmes av en rimelig fotrapp Shack?

Vil ha dette laget mot Swansea:

Casilla - Shack, Pontus, Coops, Alioski - Kalvin - Pablo, Forshaw, Roofe, Harrison - Bamford

Subs: BPF, Halme, Ayling, Clarke (hvis fit), Roberts, Brown, Klich

auren

Helt enig.
Eller som legendariske Sten Broman nok ville sagt det: "Just presis!!". :)

(Men nå er det vel kanskje ikke så mange her inne som vet hvem Broman var..?)

Joda! Skånsk programleder for et TV-gameshow på 70 tallet der det var om å gjøre å kunne mest mulig om klassisk musikk....? Han hadde briller og fippskjegg og så ut som en snål professor... ;D Just presis...."Kontrapunkt" - var det ikke det?
« Siste redigering: Februar 09, 2019, 20:28:19 av Killa »

veteranen

  • Gjest

Gleder meg til se Shackleton på høyreback mot Swansea.

Gjør Bielsa hjemmeleksa si, så starter Shack på backen mot ham som skulle vært Leedsspiller, Daniel James. Lynhurtige James kan kanskje temmes av en rimelig fotrapp Shack?

Vil ha dette laget mot Swansea:

Casilla - Shack, Pontus, Coops, Alioski - Kalvin - Pablo, Forshaw, Roofe, Harrison - Bamford

Subs: BPF, Halme, Ayling, Clarke (hvis fit), Roberts, Brown, Klich

auren

Helt enig.
Eller som legendariske Sten Broman nok ville sagt det: "Just presis!!". :)

(Men nå er det vel kanskje ikke så mange her inne som vet hvem Broman var..?)

Joda! Skånsk programleder for et TV-gameshow på 70 tallet der det var om å gjøre å kunne mest mulig om klassisk musikk....? Han hadde briller og fippskjegg og så ut som en snål professor... ;D Just presis...."Kontrapunkt" - var det ikke det?

Det stemmer - just presis!

Hallgeir *


Gleder meg til se Shackleton på høyreback mot Swansea.

Gjør Bielsa hjemmeleksa si, så starter Shack på backen mot ham som skulle vært Leedsspiller, Daniel James. Lynhurtige James kan kanskje temmes av en rimelig fotrapp Shack?

Vil ha dette laget mot Swansea:

Casilla - Shack, Pontus, Coops, Alioski - Kalvin - Pablo, Forshaw, Roofe, Harrison - Bamford

Subs: BPF, Halme, Ayling, Clarke (hvis fit), Roberts, Brown, Klich

auren

Helt enig.
Eller som legendariske Sten Broman nok ville sagt det: "Just presis!!". :)

(Men nå er det vel kanskje ikke så mange her inne som vet hvem Broman var..?)

Joda! Skånsk programleder for et TV-gameshow på 70 tallet der det var om å gjøre å kunne mest mulig om klassisk musikk....? Han hadde briller og fippskjegg og så ut som en snål professor... ;D Just presis...."Kontrapunkt" - var det ikke det?

Det stemmer - just presis!



Sten Broman  - en legende.
Super Leeds since 1968

Joe Jordan

Regner med Norwich slår Ipswich og drar litt ifra på tabellen i morgen?
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Xern

Regner med Norwich slår Ipswich og drar litt ifra på tabellen i morgen?
Yup.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Jon R


Gleder meg til se Shackleton på høyreback mot Swansea.

Gjør Bielsa hjemmeleksa si, så starter Shack på backen mot ham som skulle vært Leedsspiller, Daniel James. Lynhurtige James kan kanskje temmes av en rimelig fotrapp Shack?

Vil ha dette laget mot Swansea:

Casilla - Shack, Pontus, Coops, Alioski - Kalvin - Pablo, Forshaw, Roofe, Harrison - Bamford

Subs: BPF, Halme, Ayling, Clarke (hvis fit), Roberts, Brown, Klich

auren

Helt enig.
Eller som legendariske Sten Broman nok ville sagt det: "Just presis!!". :)

(Men nå er det vel kanskje ikke så mange her inne som vet hvem Broman var..?)

Joda! Skånsk programleder for et TV-gameshow på 70 tallet der det var om å gjøre å kunne mest mulig om klassisk musikk....? Han hadde briller og fippskjegg og så ut som en snål professor... ;D Just presis...."Kontrapunkt" - var det ikke det?

Det stemmer - just presis!
Legende indeed! Legendarisk dialekt, positur og sitater.
Jon R.

Lucas the Kop Cat


Gleder meg til se Shackleton på høyreback mot Swansea.

Gjør Bielsa hjemmeleksa si, så starter Shack på backen mot ham som skulle vært Leedsspiller, Daniel James. Lynhurtige James kan kanskje temmes av en rimelig fotrapp Shack?

Vil ha dette laget mot Swansea:

Casilla - Shack, Pontus, Coops, Alioski - Kalvin - Pablo, Forshaw, Roofe, Harrison - Bamford

Subs: BPF, Halme, Ayling, Clarke (hvis fit), Roberts, Brown, Klich

auren

Helt enig.
Eller som legendariske Sten Broman nok ville sagt det: "Just presis!!". :)

(Men nå er det vel kanskje ikke så mange her inne som vet hvem Broman var..?)

Joda! Skånsk programleder for et TV-gameshow på 70 tallet der det var om å gjøre å kunne mest mulig om klassisk musikk....? Han hadde briller og fippskjegg og så ut som en snål professor... ;D Just presis...."Kontrapunkt" - var det ikke det?

Det stemmer - just presis!
Legende indeed! Legendarisk dialekt, positur og sitater.
Fra Pontus-land (Skåne)  og stjernereplikken var "utroligt hur mycket dom nordmännen kan".

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
« Siste redigering: Februar 10, 2019, 07:58:18 av Lucas the Kop Cat »

Promotion 2010

Bloodied fans and flying bottles: 12 arrested as Boro and Leeds fans involved in violent clashes - Teesside Live

Ugly scenes erupted between rival fans after Boro took on Leeds when a last-gasp equaliser brought passions to boiling point.

Skirmishes broke out in the town centre and on some of the routes around the ground as supporters clashed following the final whistle.

Police on horseback, carrying batons and accompanied by dogs were forced to chase pockets of fans as violent scenes unfolded.

Police have now confirmed that 12 people were arrested over the disorder.

Match commander Chief Superintendent John Lyons issued a statement following the violence.

He said: "There are always a minority of people who attend matches intent on causing disorder and we have seen some of those tensions today, prompted by a late equaliser, which resulted in 12 males arrested.

"It was disappointing to see some of the behaviour being displayed by a minority of the younger people who attended, which was unacceptable and we will look to progress criminal proceedings where possible.

"I would like to thank those officers on the ground, colleagues from British Transport Police. Northumbria Police, Durham Police, Middlesbrough FC and their stewards, National Police Air Service and the law-abiding majority of fans.

"Thanks also to members of the public in the town centre for their patience as pockets of disorder were dealt with. Within an hour of the game ending, the area had quietened down and most Leeds fans had dispersed."

Supporters unite in 22nd minute applause in memory of Boro fan Luke Jobson 

The most serious disturbance took place near Spensleys Emporium on Albert Road near the town centre around 3.30pm where dozens of police officers intervened as a mass brawl flared up and bottles were thrown.

Tensions had first risen at the end of the ground where more than 4,000 Leeds fans were streaming out, jubilant after a very late equaliser saw the match finish 1-1.

Their buoyant mood turned to goading from some, which sparked a backlash from Boro fans as a tight bottleneck of moving supporters formed.

A number of people were spoken to by police(Image: Katie Lunn/Teesside Live)
Watching officers had to step in on several occasions as supporters exchanged verbal blows, which turned physical further towards town.

Teesside Live saw one man sporting a badly bloodied nose.

Between the Lord Byron pub and 'Hit the Bar' police armed with batons chased a gang of men from down an alley after a fight broke out.

Updates as Leeds United and Boro fans clash in town centre after last-gasp draw at Riverside 

Some supporters expressed their frustrations to police, questioning why the away contingent had been allowed to leave the ground at the same time as the home fans.

Around 40 officers remained in the town centre as the trouble began to gradually die down around 4.30pm.

Officers were also seen patrolling on Linthorpe Road after the match.

Police had to intervene after a number of clashes(Image: Katie Lunn/Teesside Live)
Cleveland Police tweeted after the match: "Thank you to members of the public in Middlesbrough town centre for their patience as we deal with pockets of disorder after the match.

"As Leeds fans disperse, officers will remain in the area to maintain a highly visible presence and deal with any further issues that may arise."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Ã… krangle om hvem som er dårligst av backene våre blir bare dumt.

Kommer med litt synsing her.

Ayling:
Det som ergrer oss mest er vel at vi vet hans topp nivå. Vet hvor viktig han kan være og hvor mye han han bidra for det offensive spillet.

Alioski:
Her tror jeg mange Leeds fans må svelge en bitter pille. Han er første mann på tavla når laget skal tas ut og kommer nok til å forbli den spilleren som får mest game time en god stund fremover.
Hvorfor?
Ikke pga hårsvieisen, faktene, offisidene eller  de innlegga som ikke treffer medspillere.
Men fordi han er den som bidrar mest for spillet vårt jevnt over.

Bielsa er ikke blind.


Alioski var bra han! Ble fraløpt et par ganger, men god kontroll defensivt. En brasse om var litt unødvendig, men falt ikke lett en eneste gang! Akkurat DET er et pluss!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Phil Hay
@PhilHayYEP

Remarkable stats from Pablo Hernandez yesterday - on the bench until half-time but finished with more touches/passes than almost every player in the pitch. Superb accuracy at long range too. Here’s a look at his performance:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-boss-marcelo-bielsa-heaps-praise-on-pablo-hernandez-following-middlesbrough-draw-1-9586176
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Johnnyj

Phil Hay
@PhilHayYEP

Remarkable stats from Pablo Hernandez yesterday - on the bench until half-time but finished with more touches/passes than almost every player in the pitch. Superb accuracy at long range too. Here’s a look at his performance:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-boss-marcelo-bielsa-heaps-praise-on-pablo-hernandez-following-middlesbrough-draw-1-9586176

Fint å se at han er tilbake til sitt gamle jeg. Håper han nå fortsetter å være Den enestående Maestro som han er!  ;D

Promotion 2010

Lufcdata

Middlesbrough 1-1 Leeds Breakdown:

Touches: 447-716
Pass Accuracy: 52%-75%
Passes: 232-503
Possession: 31%-69%
Shots: 9-17
Shots on-target: 3-4
Chances Created: 9-13
Crosses: 7-32
Corners: 2-9
Aerial Duels Won: 21-35
Tackles: 24-24
Interceptions: 10-12
Clearances: 40-7

 #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Lufcdata

Middlesbrough 1-1 Leeds Breakdown:

Touches: 447-716
Pass Accuracy: 52%-75%
Passes: 232-503
Possession: 31%-69%
Shots: 9-17
Shots on-target: 3-4
Chances Created: 9-13
Crosses: 7-32
Corners: 2-9
Aerial Duels Won: 21-35
Tackles: 24-24
Interceptions: 10-12
Clearances: 40-7

 #LUFC


Litt bedre uttelling resten av sesongen, så er opprykket klart allerede når vi møter Aston Villa til siste hjemmekamp. MOT


Reaney

If we want to get promoted, we need to but a quality striker in the January window (Allan Clarke & Mick Jones, Nov. 2018).

Totto

Vi scorer 10 minutter på overtid, og Bamford springer bort til de som feirer for å få de raskt tilbake til avspark.

Gutta vil i hvert fall vinne  8)
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Runar

If we want to get promoted, we need to but a quality striker in the January window (Allan Clarke & Mick Jones, Nov. 2018).

Er vel den mest brukte setningen om du spør en brite om hva som skal til... Er ALLTID en spiss til. Hadde vi handlet Bamford i Januar så hadde alle ment at det var den kvalitetsspissen vi trengte...
 

Bjorn

If we want to get promoted, we need to but a quality striker in the January window (Allan Clarke & Mick Jones, Nov. 2018).

Er vel den mest brukte setningen om du spør en brite om hva som skal til... Er ALLTID en spiss til. Hadde vi handlet Bamford i Januar så hadde alle ment at det var den kvalitetsspissen vi trengte...

Er hva kan kalles en litt enkel løsning..  ;D
Marching On! 4276

Kickthemdown

Den bommen Bamford har rett etter at Pontus headet i stolpen, er rett og slett grusom. Matchrusten...

Reaney

Sjeldent at man scorer mot tidligere lagkamerater drøye halvåret etter at man har bytta klubb.

auren

Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 09.02 2019, kl. 14:00 på LUTV
« Svar #351 på: Februar 11, 2019, 15:53:01 »
Sjeldent at man scorer mot tidligere lagkamerater drøye halvåret etter at man har bytta klubb.

Jepp. Det skjer oftest etter 3 mnd og 7 dager eller 4 år, 1 mnd og 26 dager etter en overgang. Ikke rart han bomma da gitt!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjorn

Sjeldent at man scorer mot tidligere lagkamerater drøye halvåret etter at man har bytta klubb.

Jepp. Det skjer oftest etter 3 mnd og 7 dager eller 4 år, 1 mnd og 26 dager etter en overgang. Ikke rart han bomma da gitt!

auren

Leie de sakene der altså. Spillere burde aldri bytte klubb!  ;D
Marching On! 4276

Reaney

Fantastisk at folk på forumet her klarer å si i mot Allan Clarke og Mick Jones ang. kjøp av "quality striker" i januar-vinduet. Skulle tro at de gutta der med rundt 190 mål tilsammen for Leeds visste hva de pratet om.















Jon R

Fantastisk at folk på forumet her klarer å si i mot Allan Clarke og Mick Jones ang. kjøp av "quality striker" i januar-vinduet. Skulle tro at de gutta der med rundt 190 mål tilsammen for Leeds visste hva de pratet om.
Ja disse gamlekara har selvsagt mer greie på dette enn Bielsa, som er novise i dette gamet. Allan Clarke var jo kjent som en fantastisk Leedsmanager i sin tid, mange klasser over Bielsa.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Fantastisk at folk på forumet her klarer å si i mot Allan Clarke og Mick Jones ang. kjøp av "quality striker" i januar-vinduet. Skulle tro at de gutta der med rundt 190 mål tilsammen for Leeds visste hva de pratet om.
Ja disse gamlekara har selvsagt mer greie på dette enn Bielsa, som er novise i dette gamet. Allan Clarke var jo kjent som en fantastisk Leedsmanager i sin tid, mange klasser over Bielsa.

Hehe, jah.
"Peter  Barnes du tenker på?", skulle du svart/spurt ham, Reaney :D :D :D

Snakk om å svi av en kjempesum på en spiller som slett ikke leverte/fungerte i laget han spilte på.
Den summen alene var kanskje grunnen til nedrykket i '82. (hadde pengene blitt brukt annerledes hadde vi vel neppe rykket ned - det hadde vi heller ikke om 2-poeng-for-seier hadde opphørt. De mange uavgjorte ble vår bane den gang...)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sjeldent at man scorer mot tidligere lagkamerater drøye halvåret etter at man har bytta klubb.

Ja du sier noe der....bør minst drøye den i 14 mnd! Heldigvis var Forshaw ute og Baker ferdig.. så slapp Bielsa å gjøre samme feil som med Bamford 

Sjokkerende at Bielsa ikke skjønte det!  ::) :o

Reaney

Januarvinduet 1990: Lee Chapman inn. Uten han hadde vi ALDRI rykka opp det året. Rart hvor fort folk glemmer. For ikke å snakke om en utrolig klokketro på Bielsa.

Runar

Januarvinduet 1990: Lee Chapman inn. Uten han hadde vi ALDRI rykka opp det året. Rart hvor fort folk glemmer. For ikke å snakke om en utrolig klokketro på Bielsa.

Handler ikke om det..

Handler vel mest om at vi kjøpte en "kvalitetsspiss" i sommer, men han ble skadet og er derfor ikke tilbake før i januar... Patrik Bamford - Hadde vi handlet han i januar nå, så hadde ingen snakket om at må måtte kjøpe en spiss...

Hadde vi ikke rykket opp i 1990 om vi hadde kjøpt Chapman allerede sommeren 1989?

Nå er ikke det sikkert at Bamford kommer til å levere, men han er akkurat den type profil som det skrikes etter -
 

HåvardK

Januarvinduet 1990: Lee Chapman inn. Uten han hadde vi ALDRI rykka opp det året. Rart hvor fort folk glemmer. For ikke å snakke om en utrolig klokketro på Bielsa.
Utrolig klokkertro, der altså. Intet mindre. Kan det ha å gjøre med at vi ligger på direkte opprykksplass?