Skrevet av Emne: 1.Playoff-Kamp: vs Derby Co @Pride Park, lørdag 11/5 2019, kl 18.15 på Viasport  (Lest 38710 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

asbfjell

De av dere som er i besittelse av litt hukommelse - og som samtidig er oppegående nok til å forstå hvilke innlegg man bør vektlegge - vil antagelig huske at undertegnede serverte følgende forutsigelse i både februar, mars og april:

"Kemar Roofe vil komme tilbake og score noen helt avgjørende mål på tampen av sesongen."

Så slapp nå bare av folkens, dette går bra! 8)

 

Jon R

De av dere som er i besittelse av litt hukommelse - og som samtidig er oppegående nok til å forstå hvilke innlegg man bør vektlegge - vil antagelig huske at undertegnede serverte følgende forutsigelse i både februar, mars og april:

"Kemar Roofe vil komme tilbake og score noen helt avgjørende mål på tampen av sesongen."

Så slapp nå bare av folkens, dette går bra! 8)

 
Rolig nå Asbjørn. Si heller at han får måltørke i play off.  ::)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jinx
Jon R.

RoarG

De av dere som er i besittelse av litt hukommelse - og som samtidig er oppegående nok til å forstå hvilke innlegg man bør vektlegge - vil antagelig huske at undertegnede serverte følgende forutsigelse i både februar, mars og april:

"Kemar Roofe vil komme tilbake og score noen helt avgjørende mål på tampen av sesongen."

Så slapp nå bare av folkens, dette går bra! 8)

 
Rolig nå Asbjørn. Si heller at han får måltørke i play off.  ::)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jinx
Absolutt. Roofe er ferdigscora for denne sesongen ;).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Tørr vi å håpe på uavgjort eller bedre?

Vi må bare trøkke til i første omgang og håpe på et tidlig mål.
Hvis vi får en dårlig start er jeg redd det blir vanskelig, for vi har ikke spillere på benken som kan forandre et kampbilde. Shack i bestefall.

Troppen er syltynn akkurat nå. Dårligere stilt enn sist vi møtte dem.

Jeg skal i hvert fall ikke se på kampen. Det har jeg ikke nerver til  :-[
Har vondt i magen allerede...
Ikke veldig mye dårligere stil nå, egentlig. Alioski spilte, Kalvin spilte ikke.
Baily PF i mål, Clarke på vingen. Det blir Dallas for Alioski (ikke nødvendigvis svekket), Casilla for Baily og Kalvin for Clarke. Hvis Pontus ikke spiller blir det vel Ayling eller Kalvin som stopper, ser gjerne Shackleton fra start på h back.
Jon R.

Hallgeir *

Tørr vi å håpe på uavgjort eller bedre?

Vi må bare trøkke til i første omgang og håpe på et tidlig mål.
Hvis vi får en dårlig start er jeg redd det blir vanskelig, for vi har ikke spillere på benken som kan forandre et kampbilde. Shack i bestefall.

Troppen er syltynn akkurat nå. Dårligere stilt enn sist vi møtte dem.

Jeg skal i hvert fall ikke se på kampen. Det har jeg ikke nerver til  :-[
Har vondt i magen allerede...
Ikke veldig mye dårligere stil nå, egentlig. Alioski spilte, Kalvin spilte ikke.
Baily PF i mål, Clarke på vingen. Det blir Dallas for Alioski (ikke nødvendigvis svekket), Casilla for Baily og Kalvin for Clarke. Hvis Pontus ikke spiller blir det vel Ayling eller Kalvin som stopper, ser gjerne Shackleton fra start på h back.

Tror nok Berardi går inn som stopper på plassen til Pontus....
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Tror nok Berardi går inn som stopper på plassen til Pontus....

Eg trur nok Pontus Sven Gustav spiller.

...men at han har hatt problemer med anklene allerede i noen kamper kan jo forståes ut fra spillet hans :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Litt usikker på om det er ein svekkelse om Pontus er ute. Han har ein tendens til å ha overtenning i viktige kampar, og mister hovudet litt for enkelt. Berardi virker å ha fått betre kontroll over temperamentet, så største bekymringen med han er at kanskje ikkje er fullt matchfit etter lang skade. Viss han derimot finn tilbake til formen frå sesongstarten veljer eg Berardi foran Pontus her.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Reaney

Livredd Berardi. Kan fort bli straffe mot og rødt kort.

Promotion 2010

Beamback - annonseres ganske sent, synes jeg:

Watch the game live from Elland Road!

Miss out on tickets for our Sky Bet Championship Play-Off semi-final first leg with Derby County?

Don't worry, our trip to Pride Park on Saturday 11th May (5:15pm) will be shown live at Elland Road, in our sixth Beamback of the season, sponsored by club partner Foster's.

The game will be shown live in Billy's Bar, with doors open from 11:30am.

Demand has been huge for Saturday's Beamback at Elland Road, with the Bremner Suite already selling out, resulting in Billy's Bar being opened.

Food and drink offers available throughout the day, making this the place to be on Saturday.

Ticket are available from just £5 for adults and £2.50 for juniors, with the adult ticket including a pie and a pint and junior ticket a soft drink.

The other Championship Play-Off semi-final first leg between Aston Villa and West Bromwich Albion will also be shown ahead of the big match.

Please note limited seating will be available on a first come first served basis.

Tickets are on sale online by clicking HERE, via the Call Centre 0371 334 1992 or from the West Stand Ticket Office.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedsleads

For ordens skyld: Jeg kommer ikke til å se disse to kampene. Jeg orker ikke :(
Derfor blir det ingen kommentarer fra meg her på forumet på borte eller hjemmekampen. (sikkert til glede for mange)Skulle gjerne sett og kommentert her, men jeg klarer det bare ikke. Lykke til :)

Kan fungere. Eg hadde det tilsvarande ift heimekampen mot WBA 1. mars, etter det tunge bortetapet mot QPR tre dagar før. Klarte ikkje anna enn å forsiktig og "motvillig" sjekke resultatet etterpå. Det vart Leedssiger 4-0, som kjent. Har vel muligens framleis ikkje sett gjennom klipp frå kampen, når eg tenkjer meg om (så kanskje på tide). Dette forholdet er ein emosjonell berg- og dalbane.

Men PO skal sjåast, sjølv om neglene skulle verte borte undervegs.

HåvardK

Livredd Berardi. Kan fort bli straffe mot og rødt kort.
Ikke ofte jeg kan si dette: 100% enig!

Carl Fisker

Tørr vi å håpe på uavgjort eller bedre?

Vi må bare trøkke til i første omgang og håpe på et tidlig mål.
Hvis vi får en dårlig start er jeg redd det blir vanskelig, for vi har ikke spillere på benken som kan forandre et kampbilde. Shack i bestefall.

Troppen er syltynn akkurat nå. Dårligere stilt enn sist vi møtte dem.

Jeg skal i hvert fall ikke se på kampen. Det har jeg ikke nerver til  :-[
Har vondt i magen allerede...
Defensivt fokus blir enormt viktig, Derby må ikke få score mål - da har vi langt på vei tapt. Jeg vet at dette ikke er Bielsa-fotball, men det er nødvendig å tilpasse seg situasjonen.
Ikke kast alle mann frem i angrep i denne kampen, spill klokt og forsiktig (håper jeg i hvert fall).

Dylan

Kast alle mann i angrep og scor flere mål enn Derby!

RoarG

Livredd Berardi. Kan fort bli straffe mot og rødt kort.
Ikke ofte jeg kan si dette: 100% enig!
Berardi har potensiale til å bli både syndebukk og megahelt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Det ryktes nå om Leeds skulle klare det kunststykket å ta seg til Wembley i slutten av måneden på bekostning av Derby så er allerede de tre hittil anonyme dommerne i EFL-juryen engsasjert til å dømme playoff-finalen...
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Blank_File

Kast alle mann i angrep og scor flere mål enn Derby!
Jeg er i grunnen enig. Jeg så noen klipp fra tidligere i fjor høst og jeg må si at en av de største forskjellene er at vi kasta folk inn i boksen da. Det gjør vi ikke lenger i samme grad.

baste

Kalvin kan vel fort bli midstopper, om Pontus ikke spiller ?

Gleda mæ som en unge til kamp...


MOT

Leedsfan

Spiller Brown eller er det bare Lamrani som prøver å skape litt røyk?

Dette blir vel laget uten Jansson:

Casilla
Ayling
Dallas
Phillips
Berardi
Cooper
Forshaw
Hernandez
Klich
Roofe
Harrison
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Spiller Brown eller er det bare Lamrani som prøver å skape litt røyk?

Dette blir vel laget uten Jansson:

Casilla
Ayling
Dallas
Phillips
Berardi
Cooper
Forshaw
Hernandez
Klich
Roofe
Harrison
Fint med kilde til slike utsagn Kenny.
Jon R.

Leedsfan

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Spiller Brown eller er det bare Lamrani som prøver å skape litt røyk?

Dette blir vel laget uten Jansson:

Casilla
Ayling
Dallas
Phillips
Berardi
Cooper
Forshaw
Hernandez
Klich
Roofe
Harrison
Fint med kilde til slike utsagn Kenny.

Kilden er Lamrani selv (og Asbjørn) i spillerstall-tråden. Det ble twitret et nytt kallenavn på Brown som kanskje indikerer at han fremdeles er i klubben og er svært skarp!!! Og Phil Hay retweetet den....

Salim 'oversetteren ' Lamrani
Han har en hang til å twitre tilnavn på spillerne våre

(Gaetano 'the Lion' Berardi)
(Kemar 'the Warrior' Roofe)
(Kalvin 'the Pitbull' Phillips)
(Adam 'the Unbeatable' Forshaw)
(Jack 'the Arrow' Harrison)
(Pablo 'the Brain' Hernandez)
(Patrick 'the Strong' Bamford)
(Barry 'the Professional' Douglas)
(Bill 'the Fighter' Ayling)
- da har jeg bare gått tilbake til 31.mars...

I DAG kom han med
IZZY 'THE SNIPER' BROWN
...fulgt av to flammer og to knyttnever

Intriguing tweet this one, skreiv Phil Hay da han retweetet den.

Har han vært 'on fire' på trening??? :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973


Promotion 2010

Compared: How Leeds United's and Derby County's financial might matches up ahead of play-offs - Leeds Live

Two teams that have spent more than a decade outside of the Premier League do battle in the play offs this week, desperately looking to muscle their way back in.

Despite spending the majority of the season in the automatic promotion places, third-placed Leeds United finished only nine points ahead of sixth-placed Derby County.

The Saturday tea-time clash at Pride Park is the first of three steps to Premier League football for either of the teams, which would be worth at least £150million to either side.

This is considering at least one season of Premier League football and at least two seasons of parachute payments should immediate relegation follow.

Leeds have endured a torrid time since being relegated in 2004, spending three seasons in League 1 after being relegated again in 2007 and having only one other crack at the Championship play-offs in that time, thirteen years ago.

Leeds beat Derby twice this season
Derby, for their own part, have also punched below their weight since being relegated in 2008, spending six years outside of play-off contention, although since 2013/14 the club is having its fourth crack of the whip.

Over the past 10 seasons, Leeds have earned a little under £300million from revenues – £298million – despite spending 2008-10 in England’s third tier, testament to the club’s prestige and extremely loyal fan base.

Derby, meanwhile, earned just more than £234million, despite receiving parachute payments across 2008-10 under the Premier League’s old rules, following their last relegation eleven years ago.

But with regards to wages, Derby really are a case study in how Championship clubs have spent above their means in a bid to win a ticket back to the Premier League, a trend analysts say really kicked off in around 2015.

On the back of Derby’s enormous spending on wages from 2015/16 to 2017/18 – when the total wage bills were respectively £35.5million, £39.8million and £46.8million – Derby have actually spent more on wages than they earned in revenues across the past 10 seasons.

Their wage bill across this period is around £237million, which is actually around £3million higher than revenues during the period.

Derby owner Mel Morris with Frank Lampard
Meanwhile, their wage bill in this time is more than £40million higher than Leeds United's £193million.

Leeds from 2008/09 to 2017/18 spent around £65 on wages for every £100 they earned in revenues.

But the club did break the mould last season, when their wage bill crept above £30million for the first time.

Leeds United finances

(Image: Alex Dodd/CameraSport)

 
According to sports data analyst vysyble, overall Premier League club revenues have increased from £1.97billion to a record £4.83billion since Derby’s relegation in 2008.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Derby County v Leeds United: Marcelo Bielsa on the influence that could help take Whites to the Premier League

Lee Sobot
Published: 15:28 Friday 10 May 2019
 Pablo Hernandez.
Pablo Hernandez.
MARCELO BIELSA has highlighted the influence of Pablo Hernandez ahead of Leeds United's play-offs bid admitting "Leeds plays better when Pablo's influence is bigger."


Evergreen Hernandez has excelled throughout the 2018-19 campaign with the 34-year-old Spaniard having contributed 12 assists and 12 goals that have put him only two behind Kemar Roofe in the Whites' goalscoring charts.

Hernandez's rare below par displays have often coincided with poor results for his side and Bielsa readily admits that the Spaniard's displays are important to United's prospects of success.

Having narrowly missed out on automatic promotion spot to finish third, Leeds are now faced with the task of attempting to seal promotion through the play-offs with Bielsa's men visiting Frank Lampard's Derby County on Saturday evening for the semi-final first leg.

The return leg at Elland Road takes place next Wednesday evening with Aston Villa or West Brom awaiting in the final at Wembley on the Bank Holiday Monday at the end of May.

Hernandez's tally of 12 assists is the joint second best in the division with Norwich City's Emiliano Buendia, Hull City's Kamil Grosicki also having 12, two less than Brentford's Said Benrahma.

"I talk many times about what's the impact and influence of Pablo on our team," said Bielsa.

"When Pablo's influence is bigger, Leeds plays better. You have players that put their influence and their mark to the team and Pablo is one of them."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Dette er jo nesten utholdelig.

jaho

Vurderer å kaste meg på toget fra odal`n og se kampen i Oslo... Er d på Dr Jekylls de fleste samles eller???

testo

Vurderer å kaste meg på toget fra odal`n og se kampen i Oslo... Er d på Dr Jekylls de fleste samles eller???

Jepp
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

nord

Hvor kan man købe adgang til at se kampen ?
 

Sølvreven

For ordens skyld: Jeg kommer ikke til å se disse to kampene. Jeg orker ikke :(
Derfor blir det ingen kommentarer fra meg her på forumet på borte eller hjemmekampen. (sikkert til glede for mange)Skulle gjerne sett og kommentert her, men jeg klarer det bare ikke. Lykke til :)
Blir å savne kommentarene dine. Håper du mislykkes i å ikke følge med  ;D
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Sølvreven

Kalvin kan vel fort bli midstopper, om Pontus ikke spiller ?

Gleda mæ som en unge til kamp...


MOT
Og æ grua mæ  :o
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".