Skrevet av Emne: 2.Playoff-Kamp:vs Derby Co @Elland Road, onsdag 15/5 2019, kl 20.45 på Viasport1  (Lest 48737 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Ny kamptråd må opprettes!

Klarer vi å unngå tap her, er det finale på Wembley om to uker. Blir spennende å se pressekonferansen som starter kl. 13:00 norsk tid. Er Jansson fit? Er Roberts klar?

Jeg vil ha følgende lag:

Kiko - Ayling, Berardi, Cooper, Dallas - Phillips - Shackleton, Pablo, Klich, Harrison - Roofe

Subs: BPF, Strujik/Jansson, Gotts, Clarke, Brown, Roberts og Bamford

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Team news:

Jansson vil prøve å trene normalt i morgen. Forshaw spiller ikke. Roofe spiller ikke, problemer med en calf injury.

auren

Bromancer

Team news:

Jansson vil prøve å trene normalt i morgen. Forshaw spiller ikke. Roofe spiller ikke, problemer med en calf injury.

auren

Roofe ute også?? Hva f......  :(

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Team news:

auren

Roofe ute også?? Hva f......  :(

Bamford er jo tilbake :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Bielsa says Roberts is also out of the second leg. Alioski is getting closer after knee surgery but Bielsa says he doesn't know for certain when either will be ready. Thinks both will miss the play-off final if Leeds get there, and Forshaw too.

Fytti katta.

auren

leedslife

Er jo egentlig et under hvis vi klarer å karre oss hele veien opp til PL.
Makan til skadeproblemer gjennom hele sesongen.

Sjansene for at vi ser Brown øker jo da ;D

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
To interessante om Shack:

Did anything surprise you on Saturday?
I couldn’t say that I was surprised, but Shackleton adapted immediately to the needs of the game but he already showed he was a player with big character.

Has Shackleton been unlucky not to play more this season?
As a right-back we had Ayling, Berardi and Dallas playing. And as a number eight we Baker, Klich and Forshaw. They are players older than him and they have more experience than him.
But every time he played, honestly, we saw him. And there’s a detail that is very important to me, which is how a player is accepted by his team-mates. When the players accept a new young player it means that they like to have this player on their side.
When a young player finds his place in a top team in the natural competition you have for positions, the one who comes in to the team moves someone out of the team.
That’s why from a team spirit the only way you accept the arrival of a young player is when you make the team better. And for me this happened very clearly with Jamie Shackleton.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
What does Berardi offer that Jansson does not?
These players are two ways interpreting the same role.
What we see about Jansson is his physical strength. He has a big capacity to express his presence in the game and for Berardi he has an expository which is not frequent for a centre-back. Jansson has been our best player in the Championship over the season and Berardi has been an indispensable player. And we couldn’t count on him when he was absent.
Both are compatible, we need them both and we can rely on them.
Tell me  Tell me

Dylan

auren

What we see about Jansson is his physical strength. He has a big capacity to express his presence in the game and for Berardi he has an expository which is not frequent for a centre-back. Jansson has been our best player in the Championship over the season and Berardi has been an indispensable player. And we couldn’t count on him when he was absent.

Den var overraskende!

auren

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post

Den var overraskende!

auren

Tipper det er basert på poeng-givingen alle i trenerteamet gir hver spiller etter kampene.

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
Hay

Bielsa: "You've heard that my teams usually arrive at this point of the season tired from a physical and mental point of view. In the game against Derby, it was the game where we ran most in the whole season." #lufc
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Den var overraskende!

auren

Tipper det er basert på poeng-givingen alle i trenerteamet gir hver spiller etter kampene.
Tror du de gir dommeren minus poeng og sånt også?

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
Tror du de gir dommeren minus poeng og sånt også?
[/quote]

hehe, men det med poeng-givingen var noe Bielsa sa på en tidligere pressekonferanse.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
Et eksempel på grundig svar fra vår mann:

Did you doubt that your players would respond as they did against Derby?
I’d rather prefer not to talk about situations where you analyse things in two different ways.
I am very careful to make those who listen to my explanations find them true. I try to say what I think it true and I try to show it’s true.
To analyse you don’t need any explanation and you have arguments that go against and confirm results.
If you tell me out of 12 points we got one, this is not good.
And in this segment of four games we played against the best team of the Championship at this moment and weren’t overwhelmed so you relativise the conclusions.
For me this aspect is very important even if I think I give excessive importance to this. ANd I’m talking about how a team defends and attacks. You can attack well and score only a few goals because you miss goals and you can defend well and concede goals.
If you have chances to score and don’t you have a problem with efficiency. You can’t do anything about it because there’s nothing to do to increase efficiency, Same when you defend.
You can defend well and prevent the opponent from creating chances to score but you have precise facts that the team concedes goals. Sometimes it’s mistakes, sometimes not and the game against Ipswich, if you see the goal they scored from a set-piece we had that situation three times in that game and they didn’t find the ball. And against Ipswich the number 21 found the ball to score the goal and we had no impact.
To sum up, the team that finished first and second score a goal every three chances. As before, we need six chances. The teams that were relegated needed five or six chances to score a goal and in the last four games we needed 12 chances to score, not just six.
This tells a lot about the play of the team. In the last four the opponents scored every three chances.
I always think what would be the result if we had the same efficiency.
To finish, I will give you more information.
You’ve heard that my teams usually arrive at this segment of the season tired physically and mentally. The game against Derby is the game we ran most in the whole season.
I listen to the arguments but not to convince myself of the opposite. Just to see if I must give credit to what I hear. I don’y know what’s wrong I can’t make an correction.
If I correct only the things people think are wrong, but a re not wrong instead of improving, it makes things worse.
I always have doubt about what I’m thinking and I always listen to the opinion of what I’m doing to see if I can make corrections and improve things but as you see if the comments improve the efficient everyone who knows about football will say you can’t have a solution. It just happens.
If you say avoid the mistakes, individual one, that concede goals, no one makes a mistake on purpose..
The design of defensive structure is to associate players and give a role to them. If you have the same info I have regarding the defensive behaviour of the team, it’s good.
I’m giving you this answer because you’re asking me if I’m surprised how my team played.
To be surprised it would mean I consider the last four games of the Championship would be different to the Derby game.
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Bielsa says Roberts is also out of the second leg. Alioski is getting closer after knee surgery but Bielsa says he doesn't know for certain when either will be ready. Thinks both will miss the play-off final if Leeds get there, and Forshaw too.

Fytti katta.

auren
Det er f.... meg ikke mulig...
Jon R.

RoarG

Fytti katta.

auren
Kul'n. Vi fikser dette. Blir 1-1. Harrison scorer denne gangen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
Hehe, om fansen igjen:

Role of the fans on Wednesday? And your message to them?
The importance of Leeds fans in the behaviour of the team has been shown in many moments when our team faced adversity and could overcome this because of the fans.
The fans do that without needing to get any message. What makes Leeds fans special is they don’t answer to things that you ask them to do.
They don’t need to be asked to do things. That’s why I feel I have nothing to ask them, they already give what we need.
Tell me  Tell me

Dylan

JacobScreek

• På juniorlaget
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Ã…rets viktigste kamp... MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

auren

Det er litt småkrise i forhold til skader nå, men startelleveren ser uansett bra ut. Blir ikke Jansson fit, vil derimot benken se veldig skral ut...:

BPF, Struijk, Gotts, Clarke, Brown, Edmondson (?), Stevens (?)

auren

auren

Det er litt småkrise i forhold til skader nå, men startelleveren ser uansett bra ut. Blir ikke Jansson fit, vil derimot benken se veldig skral ut...:

auren

BPF og Clarke er "veteranene" her, mens resten har vel ikke mer enn 1-3 kamper for Leeds. Vi er helt til benet nå...

auren
« Siste redigering: Mai 13, 2019, 15:34:59 av auren »

Runar

auren

BPF og Edmondson er "veteranene" her, mens resten har vel ikke mer enn 1-3 kamper for Leeds. Vi er helt til benet nå...

auren

Overdriver rutinene til Edmondson med sine 2 innhopp nå kanskje?

auren

auren

BPF og Edmondson er "veteranene" her, mens resten har vel ikke mer enn 1-3 kamper for Leeds. Vi er helt til benet nå...

auren

Overdriver rutinene til Edmondson med sine 2 innhopp nå kanskje?

Jepp. Skulle selvsagt stå Clarke i stedet for Edmondson  ;)

auren

Lucas the Kop Cat

Nest viktigste, den viktigste er om 14 dager.

asbfjell

Kemar Roofe er altså skadet.
Dette er i utgangspunktet en dårlig nyhet. Men enkelte ganger er det sånn at tilsynelatende dårlige nyheter viser seg å være gode nyheter - som i dette tilfellet.

Fordi:
Kemar Roofe har ikke scoret sitt siste mål for Leeds denne sesongen.

Dette betyr igjen to ting:
1. Leeds går til play-off finalen.
2. Kemar Roofe kommer til å score i den finalen på Wembley.

Sånn er det med den saken.

JacobScreek

• På juniorlaget
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Nest viktigste, den viktigste er om 14 dager.

Ã…rets viktigste kamp...er nå på onsdag...misser vi på denne så har vi ingen kamp om 14 dager...

MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Jon R

Kemar Roofe er altså skadet.
Dette er i utgangspunktet en dårlig nyhet. Men enkelte ganger er det sånn at tilsynelatende dårlige nyheter viser seg å være gode nyheter - som i dette tilfellet.

Fordi:
Kemar Roofe har ikke scoret sitt siste mål for Leeds denne sesongen.

Dette betyr igjen to ting:
1. Leeds går til play-off finalen.
2. Kemar Roofe kommer til å score i den finalen på Wembley.

Sånn er det med den saken.
Ferdig snakka, åpenbart!  :D
Jon R.

Eriksen55

Fytti katta.

auren

Det er helt utrolig!

Hvor mange kamper har Roofe og Bamford vært friske samtidig?

Heldigvis er PO finalen 14 dager unna.. Bielsa har vist seg å ikke være helt presis på når skadde spillere er tilbake!

Hvis Alioski hadde en helt normal meniskoperasjon bør det være mulig for han være tilbake til 27 mai..over 1 mnd siden operasjon.

Kan vi ha Pontus, Alioski, Roberts og Roofe/Bamford på benken vil det ha mye å si!

Forshaw med strekkskade er vel ferdig for i år.

Ny skade eller rødt kort på onsdag vil være kritisk!

Hallgeir *

Fytti katta.

auren

Det er helt utrolig!

Hvor mange kamper har Roofe og Bamford vært friske samtidig?

Heldigvis er PO finalen 14 dager unna.. Bielsa har vist seg å ikke være helt presis på når skadde spillere er tilbake!

Hvis Alioski hadde en helt normal meniskoperasjon bør det være mulig for han være tilbake til 27 mai..over 1 mnd siden operasjon.

Kan vi ha Pontus, Alioski, Roberts og Roofe/Bamford på benken vil det ha mye å si!

Forshaw med strekkskade er vel ferdig for i år.

Ny skade eller rødt kort på onsdag vil være kritisk!

Dallas gjør en kjempejobb på venstre backplass, så jeg er ikke redd dersom Alioski eventuelt ikke kan spiller mer denne sesongen.

De fire andre du nevner er viktige å ha i de to (?) siste kampene. Litt usikkert om hele gjengen er aktuelle, dog.
Super Leeds since 1968

auren

Jeg er spent på taktikken til Lampard i denne kampen. For det er jo ingen tvil at han her må satse og gjøre ting annerledes. Jeg tror han kommer til å starte med Marriott på topp. En kjappere og mer bevegelig spiss enn Nugent. Og så tror jeg at han kanskje kommer til å endre på formasjonen, kanskje spille med to spisser for å overraske oss litt. Hadde jeg vært Lampard ville jeg kjørt med kjappe spillere på topp. Josefzoon er en type spiller han bør vurdere, sammen med Holmes. Og så ville jeg gått all out attack de første 20-30 minuttene og gjort alt for å få det første målet. For visst Derby får 1-0 relativt tidlig, kan de legge seg bakpå og se på at Leeds stresser med å score, og så nådeløst utnytte de balltapene vi så ofte gjør. Med fart på topp vil Leeds være veldig sårbare for overganger. Det er dette scenariet jeg frykter og som Lampard bør gå for. Så får vi se hva som skjer om 48 timer. Jeg grugleder meg!

auren

Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
Jeg er spent på taktikken til Lampard i denne kampen. For det er jo ingen tvil at han her må satse og gjøre ting annerledes. Jeg tror han kommer til å starte med Marriott på topp. En kjappere og mer bevegelig spiss enn Nugent. Og så tror jeg at han kanskje kommer til å endre på formasjonen, kanskje spille med to spisser for å overraske oss litt. Hadde jeg vært Lampard ville jeg kjørt med kjappe spillere på topp. Josefzoon er en type spiller han bør vurdere, sammen med Holmes. Og så ville jeg gått all out attack de første 20-30 minuttene og gjort alt for å få det første målet. For visst Derby får 1-0 relativt tidlig, kan de legge seg bakpå og se på at Leeds stresser med å score, og så nådeløst utnytte de balltapene vi så ofte gjør. Med fart på topp vil Leeds være veldig sårbare for overganger. Det er dette scenariet jeg frykter og som Lampard bør gå for. Så får vi se hva som skjer om 48 timer. Jeg grugleder meg!

Han MÃ… jo gjøre endringer. Tror også det blir Marriott på topp.

Jeg tror også at Bielsa forventer at Lampard må prøve noe annet nå.

Så er det bare å håpe at vi klarer å spille vårt eget spill. :)
Tell me  Tell me

Dylan