Skrevet av Emne: Ex lånespiller: Ben White  (Lest 38753 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Blank_File

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #30 på: August 16, 2019, 12:16:30 »
White har vært ekstremt stabil og god i de første kampene. Sesongens beste overraskelse  :)
Og det har vært utrolig befriende. Med Pontus var det litt mye "armer og bein" som kanskje var god underholdning men også en påkjenning å være vitne til.
White er en soleklar oppgradering for Jansson. Her traff Leeds 100% med begge beslutninger.

White har vært enorm og potensiale er utvilsomt skyhøyt, men lar det gå noen måneder til.
Pontus var tross alt en av våre beste i flere sesonger.
Enig. For tidlig med konklusjon, men ser jo helt sinnsykt lovende ut.

Sterland

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #31 på: August 16, 2019, 13:12:11 »
Pontus en klart bedre hodespiller, både defensivt og offensivt. Vi er tilnærmet ufarlige på dødballer om dagen.. Men White har vært god:)

HåvardK

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #32 på: August 17, 2019, 11:58:31 »
Pontus en klart bedre hodespiller, både defensivt og offensivt. Vi er tilnærmet ufarlige på dødballer om dagen.. Men White har vært god:)
luftstyrke er ikke prioritert hos Bielsa. Frykter vi kan bli straffet for det gjennom en lang sesong.

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #33 på: August 17, 2019, 15:21:37 »
Pontus en klart bedre hodespiller, både defensivt og offensivt. Vi er tilnærmet ufarlige på dødballer om dagen.. Men White har vært god:)
luftstyrke er ikke prioritert hos Bielsa. Frykter vi kan bli straffet for det gjennom en lang sesong.
Pros and cons. Håper vi kan kompensere med et forsvar som er bedre mann mot mann, spesielt ved overganger i mot. Det var feks jævlig å se hvordan Pontus ble snurret rundt med i den "avgjørende" kampen mot Wigan i fjor. White hadde løst mange av de duellene med sin fart, ro og smartness tror jeg.
Jon R.

HåvardK

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #34 på: August 17, 2019, 16:04:54 »
Ikke  bilde her...

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #35 på: August 17, 2019, 18:24:14 »
Litt mer rufs idag enn i 3 første men det oser fortsatt kvalitet av han.
Jon R.

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #36 på: August 17, 2019, 18:26:34 »
Ikke  bilde her...
Sånn. Happy now?
Jon R.

flynn

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #37 på: August 17, 2019, 18:27:41 »
Litt mer rufs idag enn i 3 første men det oser fortsatt kvalitet av han.

I dag lagde han et par unødvendige frispark, i rygg på feilvendt motstander. Akkurat det jeg mente at han er bedre til å unngå enn Pontus. Der bør vi ha stor disiplin, dødballer mot er per nå det absolutt skumleste mostanderne får til mot oss.

flynn

HåvardK

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #38 på: August 17, 2019, 20:15:09 »

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #39 på: August 17, 2019, 22:51:01 »
Litt mer rufs idag enn i 3 første men det oser fortsatt kvalitet av han.

I dag lagde han et par unødvendige frispark, i rygg på feilvendt motstander. Akkurat det jeg mente at han er bedre til å unngå enn Pontus. Der bør vi ha stor disiplin, dødballer mot er per nå det absolutt skumleste mostanderne får til mot oss.

flynn
Noen feilpasninger også som kunne blitt til noe. Men herregud, akkurat som Pontus var feilfri.
Jon R.

ar9

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #40 på: August 18, 2019, 10:32:04 »
Litt mer rufs idag enn i 3 første men det oser fortsatt kvalitet av han.

I dag lagde han et par unødvendige frispark, i rygg på feilvendt motstander. Akkurat det jeg mente at han er bedre til å unngå enn Pontus. Der bør vi ha stor disiplin, dødballer mot er per nå det absolutt skumleste mostanderne får til mot oss.

flynn
Noen feilpasninger også som kunne blitt til noe. Men herregud, akkurat som Pontus var feilfri.

Pontus var vel verdens største rundingsbøye 1 mot 1 + andre svakheter og ikke minst andre styrker.
Sånn rent umiddelbart synes jeg Leeds har truffet veldig bra med erstatteren. 
Dette med unødvendige frispark er vel ikke noe spesielt med White?
Han hadde veldig mange dueller med den svære Wigan spissen. Så noen ganger ble han kanskje litt ivrig. Det med unødvendige frispark synes jeg gjelder hele laget. Se f.eks Forshaw i går rett etter at de fikk en utvist. Men synes ikke Forshaw er noen versting heller.
Tenker at med den spillestilen vi har så kan unødvendige frispark på egen banehalvdel svi mer for oss enn for andre lag.
Vi er vel generelt svakere i lufta.
Samtidig så spiller vi jo mann mann så det er ikke sikkert det er så mye bedre å ‘la spilleren gå’. 

Kanskje er dette rett og slett en svakhet ved Bielsa stilen? Noe vi bare må leve med?

Kato

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #41 på: August 18, 2019, 11:39:30 »
White kompenserer enkelt langs bakken det vi har tapt i lufta ift Jansson.
 

stian

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #42 på: August 18, 2019, 19:12:16 »
Hvis White fortsetter å prestere stabilt på det nivået han holder nå er det bare å begynne å forhandle om kjøp allerede i januar. Det kommer til å være kamp om den signaturen.

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #43 på: August 18, 2019, 21:42:05 »
Hvis White fortsetter å prestere stabilt på det nivået han holder nå er det bare å begynne å forhandle om kjøp allerede i januar. Det kommer til å være kamp om den signaturen.
Det kan vi nok bare glemme. Hvis vi ikke rykker opp er det helt urealistisk å hente White. Brighton verdsetter han så høyt at det neppe er aktuelt å holde "hvisomattedersomatte" samtaler med Leeds.
Jon R.

HåvardK

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #44 på: August 18, 2019, 22:03:27 »
Hvis White fortsetter å prestere stabilt på det nivået han holder nå er det bare å begynne å forhandle om kjøp allerede i januar. Det kommer til å være kamp om den signaturen.
Det kan vi nok bare glemme. Hvis vi ikke rykker opp er det helt urealistisk å hente White. Brighton verdsetter han så høyt at det neppe er aktuelt å holde "hvisomattedersomatte" samtaler med Leeds.
Betyr det at han kan bli solgt til en annen klubb i januar, eller er et lån såpass forpliktende at det gjelder ut sesongen hvis klubben som låner spilleren ønsker det? Ingen tvil om at vi må klamre oss til White så lenge vi kan.

stian

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #45 på: August 19, 2019, 00:29:06 »
Hvis White fortsetter å prestere stabilt på det nivået han holder nå er det bare å begynne å forhandle om kjøp allerede i januar. Det kommer til å være kamp om den signaturen.
Det kan vi nok bare glemme. Hvis vi ikke rykker opp er det helt urealistisk å hente White. Brighton verdsetter han så høyt at det neppe er aktuelt å holde "hvisomattedersomatte" samtaler med Leeds.

Ikke noe "hvisomattedersomatte" over det - det vil handle om pris og om Brighton ser ham som førstelagsspiller sammenlignet med de midtstopperne de har fra før. Klart den sonderingen kommer til å skje hvis White presterer, noe annet ville vært en unnlatelsessynd. Om man blir enige om pris er naturligvis et stort soørsmålstegn.
« Siste redigering: August 19, 2019, 00:31:22 av stian »

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #46 på: August 19, 2019, 10:11:23 »
Hvis White fortsetter å prestere stabilt på det nivået han holder nå er det bare å begynne å forhandle om kjøp allerede i januar. Det kommer til å være kamp om den signaturen.
Det kan vi nok bare glemme. Hvis vi ikke rykker opp er det helt urealistisk å hente White. Brighton verdsetter han så høyt at det neppe er aktuelt å holde "hvisomattedersomatte" samtaler med Leeds.
Betyr det at han kan bli solgt til en annen klubb i januar, eller er et lån såpass forpliktende at det gjelder ut sesongen hvis klubben som låner spilleren ønsker det? Ingen tvil om at vi må klamre oss til White så lenge vi kan.
Han er bundet til oss for hele sesongen. Har ikke sett at det er nevnt noen tilbakekallingsklausul.
Jon R.

RoarG

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #47 på: August 19, 2019, 11:24:15 »
Hvis White fortsetter å prestere stabilt på det nivået han holder nå er det bare å begynne å forhandle om kjøp allerede i januar. Det kommer til å være kamp om den signaturen.
Det kan vi nok bare glemme. Hvis vi ikke rykker opp er det helt urealistisk å hente White. Brighton verdsetter han så høyt at det neppe er aktuelt å holde "hvisomattedersomatte" samtaler med Leeds.

Ikke noe "hvisomattedersomatte" over det - det vil handle om pris og om Brighton ser ham som førstelagsspiller sammenlignet med de midtstopperne de har fra før. Klart den sonderingen kommer til å skje hvis White presterer, noe annet ville vært en unnlatelsessynd. Om man blir enige om pris er naturligvis et stort soørsmålstegn.
Man får se hvordan Leeds ligger an utover vinteren. Kommer vi til februar/mars, og tabellen "viser" opprykk allerede da, får man ta en samtale med Brighton. Men billig blir han nok ikke i så fall. £20-25 mill, skulle jeg anta.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bromancer

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #48 på: August 24, 2019, 21:44:03 »
Noen som vet om Brigthon har en tilbakekallingsklausul i utlånskontrakten?

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #49 på: August 24, 2019, 21:54:40 »
Herre min hatt for en spiller. Passer perfekt i bielsa-ball. Måtte storspillet vedvare!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #50 på: August 24, 2019, 21:58:52 »
Noen som vet om Brigthon har en tilbakekallingsklausul i utlånskontrakten?
Her svarer PH på generell basis (spr angikk Eddie):

Phil Hay
Aug 23, 9:09am

@Ian G. not sure of the specifics but most loan clauses allow for a break in January - but often only if a player isn't playing enough games. I reckon he'll be here for the whole season though. Pepe joining Arsenal has packed out the forward line down there.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #51 på: August 26, 2019, 10:33:35 »
Noen som vet om Brigthon har en tilbakekallingsklausul i utlånskontrakten?

Svaret på dette er kjempeviktig for vår sesong. Harvey Barnes røk fra WBA i januar, og med han kanskje opprykket. Ben White vil vise seg å være like viktig for oss.
 

RoarG

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #52 på: August 26, 2019, 11:01:16 »
Noen som vet om Brigthon har en tilbakekallingsklausul i utlånskontrakten?

Svaret på dette er kjempeviktig for vår sesong. Harvey Barnes røk fra WBA i januar, og med han kanskje opprykket. Ben White vil vise seg å være like viktig for oss.
Får bare håpe at Brighton ligger på trygg grunn i januar, og at stopperne deres storspiller.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #53 på: August 27, 2019, 10:21:28 »
Noen som vet om Brigthon har en tilbakekallingsklausul i utlånskontrakten?

Svaret på dette er kjempeviktig for vår sesong. Harvey Barnes røk fra WBA i januar, og med han kanskje opprykket. Ben White vil vise seg å være like viktig for oss.
Heldigvis er ikke fotballen så enkel og forutsigbar. WBA "handlet" stort i januar, hadde en solid stall og "mål og opprykksgarantisten" Gayle på laget, alllikevel røyk opprykket.
White ut i januar ville naturligvis vært en massiv nedtur, men planmesssigheten i det klubben driver med nå synes så solid, at jeg anser det scenariet for ganske usannsynlig. Skulle det allikevel skje er et ingen lovmessighet i at opprykket ryker heldigvis.

Det jeg håper er lærdommen fra i fjor er at det må roteres mer, sårlig i cupene og på slutten av kamper hvor vi leder solid, slik at nøkkelspillere får hvilt seg og benkevarmerne får spilletid. I tillegg bør nok Bielsa gi spillerne litt mer "slack" gjennom sesongen, slik Rad mer enn antyder som et forbedringsområde i "Take us Home". Hadde vi vært mer tro mot det konseptet i fjor hadde vi værtr mindre sårbare på tampen av sesongen.

Utover det er jeg helt sikker på at Ben White spiller fast i Premier League neste sesong, uansett utfallet av vår sesong.  (forutsatt at ikke skader ødelegger for han that is..) Drømmen er nturligvis at han spiller for oss i den stolte grå og rosa drakta.  ;)

« Siste redigering: August 27, 2019, 12:11:29 av Jon R »
Jon R.

Kato

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #54 på: August 27, 2019, 10:46:24 »
Noen som vet om Brigthon har en tilbakekallingsklausul i utlånskontrakten?

Svaret på dette er kjempeviktig for vår sesong. Harvey Barnes røk fra WBA i januar, og med han kanskje opprykket. Ben White vil vise seg å være like viktig for oss.
Heldigvis er ikke fortballen så enkel og forutsigbar. WBA "handlet" stort i januar, hadde en solid stall og "mål og opprykksgarantisten" Gayle på laget, alllikevel røyk opprykket.
White ut i januar ville naturligvis vært en massiv nedtur, men planmesssigheten i det klubben driver med nå synes så solid, at jeg anser det scenariet for ganske usannsynlig. Skulle det allikevel skje er et ingen lovmessighet i at opprykket ryker heldigvis.

Det jeg håper er lærdommen fra i fjor er at det må roteres mer, sårlig i cupene og på slutten av kamper hvor vi leder solid, slik at nøkkelspillere får hvilt seg og benkevarmerne får spilletid. I tillegg bør nok Bielsa gi spillerne litt mer "slack" gjennom sesongen, slik Rad mer enn antyder som et forbedringsområde i "Take us Home". Hadde vi vært mer tro mot det konseptet i fjor hadde vi værtr mindre sårbare på tampen av sesongen.

Utover det er jeg helt sikker på at Ben White spiller fast i Premier League neste sesong, uansett utfallet av vår sesong.  (forutsatt at ikke skader ødelegger for han that is..) Drømmen er nturligvis at han spiller for oss i den stolte grå og rosa drakta.  ;)

Jeg er i den troa at når formduppen kommer i april, sitter vi og feirer opprykk.
 

RoarG

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #55 på: September 04, 2019, 14:09:29 »
Ben White månedens spiller for august. Gratulerer, Ben :).

https://tbrfootball.com/leeds-united-ben-white/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #56 på: September 04, 2019, 14:16:55 »
Ben White månedens spiller for august. Gratulerer, Ben :).

https://tbrfootball.com/leeds-united-ben-white/

Moro..og ikke minst fortjent  :)
Ups & Ups!!

GeirO

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #57 på: September 04, 2019, 20:15:05 »
Sannelig bra ikke Brighton legger merke til dette......ehhh :o
MOT

raggen

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #58 på: September 04, 2019, 21:58:56 »
morro for white og vel fortjent.. når det gjelder brighton og white så er han vel ikke i tankene deres når de shipper han ut på lån.Når det er sagt,gjør han en kjempesesong for oss(som det ser ut som) så stiger prisen og brighton kanskje vil gi han sjansen. Men rykker Leeds opp og vil ha han med videre så har vi da råd til det
Forever Leeds United!!!!!!!!

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Ben White
« Svar #59 på: September 05, 2019, 13:27:41 »
morro for white og vel fortjent.. når det gjelder brighton og white så er han vel ikke i tankene deres når de shipper han ut på lån.Når det er sagt,gjør han en kjempesesong for oss(som det ser ut som) så stiger prisen og brighton kanskje vil gi han sjansen. Men rykker Leeds opp og vil ha han med videre så har vi da råd til det
Jeg har lest flere kilder som hevder at Brighton verdsetter White svært høyt, noe som garantert ikke vil endre seg etter denne sesongen. Progresjopnen hans skjøt fart sist sesong i L1, men de vurderte nok at regulært spill for en championshioklubb ville gavne utviklingen hans mer enn en sesong som 3. alternativ stopper i Premier League.  Jeg vil nok allikevel tro at de også i Brighton leiren er litt overrasket over hvor raskt han har tilpasset seg nivået under Bielsa. 
Jon R.