Skrevet av Emne: Spiller: Illan Meslier  (Lest 37448 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #120 på: Mai 15, 2021, 17:16:19 »
Fremdeles har han noen dårlige utspill / kast, men det går kanskje også litt på spillestilen som Bielsa ønsker.

I dag hadde han to kjemperedninger på "opplagte scoringer", der han gjør seg stor og avverger med beina. I alle fall en av de to - litt usikker på den andre av dem.

Uansett blir han bare bedre og bedre.

Selvfølgelig har også han feilpassninger på lik linje med alle utespillerne. Kan ikke forvente 100 % treff. Det er ikke bare enkle pasninger han prøver på.
Syntes Meslier er helt rå med både beina og utkastene.


NT

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #121 på: Mai 15, 2021, 17:36:49 »
Fremdeles har han noen dårlige utspill / kast, men det går kanskje også litt på spillestilen som Bielsa ønsker.

I dag hadde han to kjemperedninger på "opplagte scoringer", der han gjør seg stor og avverger med beina. I alle fall en av de to - litt usikker på den andre av dem.

Uansett blir han bare bedre og bedre.

Selvfølgelig har også han feilpassninger på lik linje med alle utespillerne. Kan ikke forvente 100 % treff. Det er ikke bare enkle pasninger han prøver på.
Syntes Meslier er helt rå med både beina og utkastene.
Uten å ha helt oversikten, så må vel Meslier kunne være kandidat til YoungPlayerOfTheYear ? Debuterer i PL for opprykkslag og leverer moderne keeperspill i toppklasse. De pasninger han bommer på er 30-40m pass, som blir løpt opp, men det er likevel en del av spillestilen. De tilfeller han har havna i trøbbel og vurdert feil, har han ikke latt seg affisere av. Tatt i betraktning det ansvar han har håndtert på sine skuldre denne sesong , noen bedre unge kandidater ?

peacock

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #122 på: Mai 16, 2021, 08:49:19 »
Det blir nok Foden. Helt fortjent også.

auren

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #123 på: Mai 24, 2021, 14:21:49 »
Joe Donnohue
@JoeDonnohue
France U-21 goalkeeper Alban Lafont has pulled out of their #U21EURO squad due to Nantes' Ligue 1 relegation play-off taking place on May 27 & 30.

It is now highly likely #LUFC's Illan Meslier will be in goal when they take on the Netherlands in the quarter final on May 31.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Stut og Fjærkre

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #124 på: Juni 07, 2021, 10:43:55 »
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-illan-meslier-future-20753812

Ser at Marcello nekter han å dra til Tokyo for å spille en tulleturning med det franske U23 landslaget på sensommeren.
Bra at foten settes ned og at det lille som er igjen av se sesongforberedelsene etter et langdrygt EM prioriteres.

Deler frykten for at Leeds kommer til å stille dårligere forberedt neste sesong, enn forrige, når sju spillere er borte fra store deler av oppkjøringa.     

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #125 på: August 12, 2021, 22:13:31 »
The Athletic
Leeds United goalkeeper Illan Meslier is in advanced talks over a new long-term contract, The Athletic understands.

The France Under-21 international will be handed an improved deal by Leeds on the back of his breakthrough year in the Premier League.

Meslier was first-choice in the side who finished ninth on the back of promotion last term and Leeds are preparing to replace an existing deal which runs to 2023.

United signed Meslier for £5 million from French side Lorient last summer but his reputation and value have soared since then as a result of his form under manager Marcelo Bielsa.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #126 på: August 13, 2021, 11:16:28 »
Signerer ny kontrakt. Glimrende. 2026.

Stein på stein.

ingve1960

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #127 på: August 13, 2021, 19:43:10 »
Litt rart for meg ar klaeson kommer når han ser kvaliteten til melier, håper han at melier blir solgt til storklubb etter vert?kan kun få spilletid ved skade eller cup

Eriksen55

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #128 på: August 13, 2021, 19:59:38 »
Litt rart for meg ar klaeson kommer når han ser kvaliteten til melier, håper han at melier blir solgt til storklubb etter vert?kan kun få spilletid ved skade eller cup

Kanskje han har såpass tro på seg selv og at han kan danke ut Meslier etterhvert. Meslier ung han også. Ingen automatikk at Meslier er like god den kommende sesongen.

Å være Norsk, 20 år. Få tilbud fra PL og eneste hindringen fra PL spill er en jevngammel konkurrent. Kommer du nærmere en no brainer?

ingve1960

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #129 på: August 13, 2021, 20:13:08 »
Enig der men når melier leverer topp 10 i pl etter min mening og har forbedringspotensial så hadde jeg heller satset på lavere nivå og førstekeeper.mesliet blir stor

leedslife

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #130 på: August 13, 2021, 20:23:26 »
Litt rart for meg ar klaeson kommer når han ser kvaliteten til melier, håper han at melier blir solgt til storklubb etter vert?kan kun få spilletid ved skade eller cup
Er vel en tanke at Meslier kan selges for en skikkelig sum penger og på sikt.
Fortsetter han i samme spor som forrige sesong, 21 år og nylig skrevet under for 5 nye kan det vanke store summer neste sommer eller sommeren etter. PSG hadde han vel i kikkerten denne sommeren.
Er jo Leicester modellen som er vår vei for å knappe innpå topp 6. det har hel også klubben kommunisert flere ganger. Så mao så kan jeg forstå nordmannen i det lange løp. Så får tiden vise om han utvikler seg å blir god nok til å ta over handskene den dagen det skjer.

ingve1960

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #131 på: August 13, 2021, 20:31:33 »
Ja. Ser den. Men får håpe meslier blir med oss til topps.
MOT

leedslife

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #132 på: August 13, 2021, 20:38:13 »
Ja. Ser den. Men får håpe meslier blir med oss til topps.
MOT
Virker som en reflektert gutt og flink rådgiver med sin side.
Litt progresjon denne sesongen så er vi i Europa 💪

Kato

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #133 på: August 15, 2021, 15:58:29 »
2 av 5 fløy inn i går da han gikk ned altfor tidlig. Lært av forrige mann i buret?
 

Dylan

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #134 på: August 16, 2021, 18:10:21 »
Den som kritiserer Messlier etter denne kampen kan aldri ha stått i mål selv. Ingen keeper klarer seg uten et forsvar når angrepsspillerne er verdensklasse.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #135 på: September 30, 2021, 20:57:03 »
'A fantastic prospect'
Ex-Premier League and England goalkeeper David James was a guest on Sky Sports News this afternoon, with Leeds United goalkeeper Illan Meslier the topic of discussion.

Following an interview Meslier gave to the channel, James called the Leeds number one a 'fantastic prospect' and commented on his excellent shot-stopping against West Ham last weekend. James particularly mentioned Meslier's mobility but focussed on the French goalkeeper's mentality as something which really stood out to him.

"When you talk about him being level-headed and calm. I think that’s very difficult to train. Last season he would come for crosses, not deal with it correctly but then come for the next one," James said.

James also mentioned that Leeds not having an expectation where they would win every week would be beneficial for Meslier as he would be under less pressure not to make mistakes.

He added: "The way that Leeds play, they don’t expect to win every week. The goalkeeper has time to develop and last season was a great learning experience for him. If he’d gone on loan we wouldn’t be hearing an interview from him where he says he wants to be the world’s best goalkeeper."

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-meslier-phillips-bamford-21728224
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #136 på: Desember 12, 2021, 09:55:24 »
Må si jeg er imponert over denne karen. Yngste keeper som passerer 50 kamper i PL. Feilene er blitt langt færre, utviklingen ute i feltet er strålende. Meget god skuddstopper. Hvis han nå utvikler distribusjonen et hakk videre, og begynner å ta noen straffespark, så er dette på vei til å bli en keeper i verdensklasse.

Med tanke på alder, det han har gjort denne sesongen samt det jeg ser rundt av keepere i PL, så hadde jeg ikke byttet han med noen.

Den høye under press fra Rudiger i går, var enormt hentet inn.
« Siste redigering: Desember 12, 2021, 09:56:57 av Kato »
 

Kontakinte

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #137 på: Desember 12, 2021, 09:57:44 »
Må si jeg er imponert over denne karen. Yngste keeper som passerer 50 kamper i PL. Feilene er blitt langt færre, utviklingen ute i feltet er strålende. Meget god skuddstopper. Hvis han nå utvikler distribusjonen et hakk videre, og begynner å ta noen straffespark, så er dette på vei til å bli en keeper i verdensklasse.

Med tanke på alder, det han har gjort denne sesongen samt det jeg ser rundt av keepere i PL, så hadde jeg ikke byttet han med noen.
Enig, 2 sesonger til så er han en av de... beste og yngste. Håper bare han er hos oss ;)

HåvardK

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #138 på: Desember 12, 2021, 10:06:55 »
Må si jeg er imponert over denne karen. Yngste keeper som passerer 50 kamper i PL. Feilene er blitt langt færre, utviklingen ute i feltet er strålende. Meget god skuddstopper. Hvis han nå utvikler distribusjonen et hakk videre, og begynner å ta noen straffespark, så er dette på vei til å bli en keeper i verdensklasse.

Med tanke på alder, det han har gjort denne sesongen samt det jeg ser rundt av keepere i PL, så hadde jeg ikke byttet han med noen.

Den høye under press fra Rudiger i går, var enormt hentet inn.
Langt på vei enig i alt. Men syns det er pussig at distribusjonen fortsatt er en akilleshæl. I min enkle verden burde han ha trent masse på akkurat det, bl a ved å utvikle sin høyrefot.
Men for all del: Et vanvittig bra kjøp i sin tid.

peacock

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #139 på: Desember 12, 2021, 10:09:29 »
Han har fortsatt ikke forstått når han skal klinke ballen langt pokker i vold!

Kato

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #140 på: Desember 12, 2021, 10:11:38 »
Han har fortsatt ikke forstått når han skal klinke ballen langt pokker i vold!

Så kan man jo diskutere om det er han som ikke har forstått, eller om han er pålagt den risikoen. Ofte slår han de vinklede for langt, men det hjelper jo ikke at det stort sett er pygmeer som skal ta i mot utspillene som kommer høyt.
 

ar9

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #141 på: Desember 12, 2021, 10:44:21 »
Den høye under press fra Rudiger i går, var enormt hentet inn.

Det gikk så sakte. Satt bare å tenkte : Nei, nei, nei… den mister han i sammenstøtet.

Men neida, ballen satt fast som fjell i de franske klypene.


Sent from my iPhone using Tapatalk

HåvardK

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #142 på: August 31, 2022, 10:57:00 »
Må si jeg er imponert over denne karen. Yngste keeper som passerer 50 kamper i PL. Feilene er blitt langt færre, utviklingen ute i feltet er strålende. Meget god skuddstopper. Hvis han nå utvikler distribusjonen et hakk videre, og begynner å ta noen straffespark, så er dette på vei til å bli en keeper i verdensklasse.

Med tanke på alder, det han har gjort denne sesongen samt det jeg ser rundt av keepere i PL, så hadde jeg ikke byttet han med noen.

Den høye under press fra Rudiger i går, var enormt hentet inn.
Langt på vei enig i alt. Men syns det er pussig at distribusjonen fortsatt er en akilleshæl. I min enkle verden burde han ha trent masse på akkurat det, bl a ved å utvikle sin høyrefot.
Men for all del: Et vanvittig bra kjøp i sin tid.
Tillater meg å oppdatere meg selv: Distribusjonen som sådan har blitt bedre, men høyrefoten er like dårlig som før. I går ble han tvunget til å bruke den to ganger, som begge resulterte i sjanser for Everton.

Hallgi

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #143 på: Mars 19, 2023, 14:51:05 »
Skrives at Leeds har satt pris på 30 millioner pund på Meslier, men kan ALDRI la han gå for en sånn pris! Håper han blir lenge og fortsetter den gode utviklingen, men til Tottenham for 30 mill pund kan ikkje være aktuelt;
https://www.teamtalk.com/tottenham-hotspur/spurs-backed-complete-bargain-deal-for-hugo-lloris-replacement-cheap-levy-style-move
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Bjosse77

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #144 på: Mars 19, 2023, 15:13:09 »
Skrives at Leeds har satt pris på 30 millioner pund på Meslier, men kan ALDRI la han gå for en sånn pris! Håper han blir lenge og fortsetter den gode utviklingen, men til Tottenham for 30 mill pund kan ikkje være aktuelt;
https://www.teamtalk.com/tottenham-hotspur/spurs-backed-complete-bargain-deal-for-hugo-lloris-replacement-cheap-levy-style-move
Å selge ham for 30 mill nå som han nærmer seg de årene keeperes utvikling er best høres fullstendig idiotisk ut. Om 4 år har han enten falt igjennom eller tatt de stegene spilletid og erfaring gir ham. Jeg tror han blir en topp PL spiller fordi han allerede holder brukbart nivå i en alder av 23. Den prisen må minst dobles, gode unge keepere vokser ikke på trær.

Fantasyland

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #145 på: April 11, 2023, 17:09:56 »
Det har vært en del debatt rundt Meslier i det siste og det er vel høyst berettiget kan man si. Her er det en som har gått litt nøyere inn i statistikken og sett på faktiske tall:

https://twitter.com/harry_03012010/status/1645802153129431040?s=46&t=NCNHHvlAhm-n-7W5sUxDsg

Redid the table adjusting keepers' PsXG performance for total shots faced after
@Kris_Lufc7
pointed out I messed up the first one. Meslier is still bad, though. To put it into context, if we had Bernd Leno in goal, he'd have conceded roughly 15 less goals this season. FIFTEEN

The real story here though is the difference between Travers and Neto for Bournemouth. If they hadn't signed Neto, Travers would have conceded roughly fifteen more goals this season. If they stay up it'll be because they were ruthless in upgrading from a young keeper 👀

All data from @fbref by the way.

Tanken har streifa meg, kanskje det er like greit å cashe inn i sommer når verdien hans er på peak…

Lucas the Kop Cat

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #146 på: April 11, 2023, 23:12:46 »
Det har vært en del debatt rundt Meslier i det siste og det er vel høyst berettiget kan man si. Her er det en som har gått litt nøyere inn i statistikken og sett på faktiske tall:

https://twitter.com/harry_03012010/status/1645802153129431040?s=46&t=NCNHHvlAhm-n-7W5sUxDsg

Redid the table adjusting keepers' PsXG performance for total shots faced after
@Kris_Lufc7
pointed out I messed up the first one. Meslier is still bad, though. To put it into context, if we had Bernd Leno in goal, he'd have conceded roughly 15 less goals this season. FIFTEEN

The real story here though is the difference between Travers and Neto for Bournemouth. If they hadn't signed Neto, Travers would have conceded roughly fifteen more goals this season. If they stay up it'll be because they were ruthless in upgrading from a young keeper

All data from @fbref by the way.

Tanken har streifa meg, kanskje det er like greit å cashe inn i sommer når verdien hans er på peak…
En keeper er helt avhengig av et fungerende forsvar foran seg for å prestere topp. Det har vi bare unntaksvis hatt i lang tid. Blir feil. Henge alt ansvar for innslupne mål på Meslier.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Russel_Doig

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #147 på: April 15, 2023, 17:06:57 »
Det har vært en del debatt rundt Meslier i det siste og det er vel høyst berettiget kan man si. Her er det en som har gått litt nøyere inn i statistikken og sett på faktiske tall:

https://twitter.com/harry_03012010/status/1645802153129431040?s=46&t=NCNHHvlAhm-n-7W5sUxDsg

Redid the table adjusting keepers' PsXG performance for total shots faced after
@Kris_Lufc7
pointed out I messed up the first one. Meslier is still bad, though. To put it into context, if we had Bernd Leno in goal, he'd have conceded roughly 15 less goals this season. FIFTEEN

The real story here though is the difference between Travers and Neto for Bournemouth. If they hadn't signed Neto, Travers would have conceded roughly fifteen more goals this season. If they stay up it'll be because they were ruthless in upgrading from a young keeper

All data from @fbref by the way.

Tanken har streifa meg, kanskje det er like greit å cashe inn i sommer når verdien hans er på peak…
En keeper er helt avhengig av et fungerende forsvar foran seg for å prestere topp. Det har vi bare unntaksvis hatt i lang tid. Blir feil. Henge alt ansvar for innslupne mål på Meslier.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Denne statistikken lyger ikkje! Meslier er vårt største problem!

morten1966

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #148 på: April 16, 2023, 10:57:36 »
Har sagt det lenge, Meslier er ikke god nok. Dårlig i feltet til å ha den rekkevidden, dårlig med føttene til å være en ung moderne keeper.
« Siste redigering: April 16, 2023, 11:10:14 av morten1966 »

Tom S

Sv: Spiller: Illan Meslier
« Svar #149 på: April 16, 2023, 10:59:27 »
Yeah right, lets blame Illan Meslier.
COME ON LEEDS !!