Skrevet av Emne: Kamp vs West Bromwich Albion@Elland Road tirsdag 01.10.19 kl 20:45 på Viaplay  (Lest 29024 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

WBA 10 kamper - 1 tap.
 

auren

Pereira og Diangana skal de få mye glede av denne sesongen. Klarer Krovinovic å venne seg til ligaen kan det bli fryktelig tøft.

Helt enig. Spesielt Pereira var vanvittig god. Umulig å ta fra ham ballen, strøkne pasninger. Det er jo akkurat en slik spiller vi mangler i laget vårt. Sukk!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Grattis! Slitedeler smaker deilig det også.
Har faktisk ikke smakt det, men du anbefaler det altså?
Autokorrektur er tingen, hva med sliteseier da, smakt på det?

HåvardK

Grattis! Slitedeler smaker deilig det også.
Har faktisk ikke smakt det, men du anbefaler det altså?
Autokorrektur er tingen, hva med sliteseier da, smakt på det?
Ja, faktisk ganske nylig. Fikk virkelig smaken på det!

kjella

  • Gjest
Hjerte utenpå drakta - fra både spillere og denne supporteren idag. Puls og blodtrykk på vei ned nå tror jeg. Vi fighter hjem 3 poeng og holder 0 en - til tross for skader på 3 av våre beste defensive spillere....Håper 2 av Shackleton, Forshaw eller Cooper er klare til lørdag. Bamford fightet særdeles godt idag synes jeg. Berardi hadde også et sterkt innhopp. Og White er klasse.

Kato

Første tanke etter denne andreomgangen er at vi må få Forshaw på beina raskt.
 

berlin

WBA ser bra ut de, men sliter (som ifjor) med at de slipper inn en del mål.
Det er fortsatt så klin kokos jevnt i divisjonen at jeg neimen ikke er sikker på hvilke lag som kommer til å kjempe i toppen utover vinteren. Bortsett fra Leeds United da.  8)

...og så tviler jeg på at Stoke vil kjempe om top two.
« Siste redigering: Oktober 01, 2019, 23:09:57 av berlin »

leedslife

Første tanke etter denne andreomgangen er at vi må få Forshaw på beina raskt.

Uten tvil. Er natt og dag. Er så utrolig viktig for det laget her.
Problemet blir å holde han skadefri gjennom en sesong.

HåvardK

Ser kampen på nytt nå. Soleklar straffe på Bartley.

Ikke automatisk at vi hadde satt den, da...

leedslife

Ser kampen på nytt nå. Soleklar straffe på Bartley.

Ikke automatisk at vi hadde satt den, da...

Jepp, men forventer nesten ikke lengre at dommere ser det der.
De kommer jo som regel halsende etter 40-50 meter ned i banen.

HåvardK

Situasjonen hvor Bamford ble meiet ned av Bartley - og kanskje først og fremst det han gjør i forkant - er magisk. Enorm ballkontroll på den kroppen.

Reaney

Endelig seier på Elland Road igjen. Bare å glede seg. Ã…rets fasit så langt: 2 kveldkamper og 2 seire. Vi har blitt vanskelige å slå hjemme i kveldskamper under Bielsa, Lørdag kl. 16.00 hjemme (15.00 lokal tid) eller "early kick offs" hjemme er vanskeligere. Siste seier hjemme til "normal tid" er Millwall 3-2 30. mars 2019. Altså over 6 måneder siden. På tide å rette opp i det hjemme mot Birmingham etter landskampspausa 19. oktober. kck off: 16.00 (15.00 lokal tid)
« Siste redigering: Oktober 01, 2019, 23:45:09 av Reaney »

baste

Fikk ikke fulgt med på kamp, men 3 poeng er utrolig viktig. Rett lag vant og. Mest forundret over at ikke Bamford får mye tyn her, så noe bra må han ha gjort.


Nå er Leeds i rute igjen. MOT

auren

Merkelig kamp. Vi styrte egentlig det meste de første 55 minuttene, men etter det tok WBA så kraftig over som jeg aldri har sett en motstander gjøre under Bielsa, selv ikke i de stygge tapene mot nettopp WBA (1-4) og Norwich (1-3). Det var som å se Leeds på sitt beste de siste 30-40 minuttene av kampen det WBA gjorde. Vi var second best i det meste. Heldigvis skapte de ikke de store sjansene, men kom gang på gang i gode innleggsmuligheter og hadde kontroll på ball rundt 16-meteren. Men som så ofte vi ser Leeds har gjort, manglet det lille ekstra foran mål. Heldigvis. Gikk bare og ventet på 1-1, men vi holdt ut og det var fullt fortjent sjanser og innsats tatt i betraktning.

Shackleton måtte ut med skade, var det så? Veldig trist med Cooper. Han blir fort ute en måned eller to. Så får vi se om Bielsa tyr til Berardi, Phillips eller Ayling. Mest sannsynlig Berardi. Håper Forshaw og Pablo er klar til Millwall-kampen, da venter en ny men annerledes krig.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Bamford god på cornere imot også. De var vel ikke farlige en gang i dag?
Syns også Shacks gjorde mye bra de første 25. Ballvinner, kjapp med ball i beina og god til å skjerme motstander. Faktisk mulig at byttet av ham medførte at vi mistet midten i andre (som noen var inne på, men da fordi Roberts ikke gjorde samme jobb).

leedslife

Ser WBA blir hyllet på sosiale medier og keeperen dems blir man of the match...

DenHviteYeboah

For en deilig seier ;D dette var enormt!
WBA var grisebra i store deler av 2. omgang, Leeds klart best i 1. I dag løsnet vi flere skudd fra distanse også. For meg var Bamford helt enorm i denne kampen!

Runar

Skade på Pablo, Forshaw, Shack og Cooper er synd. Pablo klarer vi å erstatte med Costa. Forshaw og Shack ersatter jo hverandre. Mens Cooper skal vi helst ikke ha ute lenge.

Berardi mot Matt Smith til helgen. Landslagspausen kommer gunstig nå, med tanke på å få i hvertfall Forshaw tilbake.

Jeg tror at vi kommer til å se samme lag som avsluttet kampen fra start på lørdag. Dallas som indreløper og Ayling fra start som høyreback.

Fulham kommer til å ta tre strake seire nå, det gjelder å plukke poeng fram mot november nå, for å etablere oss i den gruppen som ligger og jager de to øverste plassene.
 

samadhi

Da har vi 51 avslutninger på de 3 siste kampene. 2 scorede mål som begge har vært selvmål  :o
marching on together,
derudaf forever...

HåvardK

Vi var KLART best i første omgang. Helt utrolig at vi ikke scorer på overtid. Bamfords avslutning er veldig bra, men Costa ble for heit på returen. Kunne enten plassert den i langhjørnet eller kakket den tilbake til Bamford.

Samme det. Fortjent seier!

GeirO

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion@Elland Road på Viaplay
« Svar #200 på: Oktober 01, 2019, 23:38:54 »
Håper ikke det er fjorårets skademareritt som gjentar seg nå....
MOT

auren

Skade på Pablo, Forshaw, Shack og Cooper er synd. Pablo klarer vi å erstatte med Costa. Forshaw og Shack ersatter jo hverandre. Mens Cooper skal vi helst ikke ha ute lenge.

Berardi mot Matt Smith til helgen. Landslagspausen kommer gunstig nå, med tanke på å få i hvertfall Forshaw tilbake.

Jeg tror at vi kommer til å se samme lag som avsluttet kampen fra start på lørdag. Dallas som indreløper og Ayling fra start som høyreback.

Fulham kommer til å ta tre strake seire nå, det gjelder å plukke poeng fram mot november nå, for å etablere oss i den gruppen som ligger og jager de to øverste plassene.

Vel, de er begge skadet og kan vel således ikke erstatte hverandre?

Tror Pablo og Forshaw er rimelig kjapt tilbake. Cooper er nok ute minst en måned. Shack ikke godt å si. Men det begynner å tynnes. Både Ayling og Roberts har vært lenge ute og trenger matchtrening, sistnevnte svak i dag.

Dallas har vært så god på backen i år at jeg ønsker at han fortsetter der. Tror faktisk Alioski kunne vært en god stand in i 8-er rollen med den motoren han har. Men kanskje litt lett i kroppen?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Skade på Pablo, Forshaw, Shack og Cooper er synd. Pablo klarer vi å erstatte med Costa. Forshaw og Shack ersatter jo hverandre. Mens Cooper skal vi helst ikke ha ute lenge.

Berardi mot Matt Smith til helgen. Landslagspausen kommer gunstig nå, med tanke på å få i hvertfall Forshaw tilbake.

Jeg tror at vi kommer til å se samme lag som avsluttet kampen fra start på lørdag. Dallas som indreløper og Ayling fra start som høyreback.

Fulham kommer til å ta tre strake seire nå, det gjelder å plukke poeng fram mot november nå, for å etablere oss i den gruppen som ligger og jager de to øverste plassene.

Vel, de er begge skadet og kan vel således ikke erstatte hverandre?

Tror Pablo og Forshaw er rimelig kjapt tilbake. Cooper er nok ute minst en måned. Shack ikke godt å si. Men det begynner å tynnes. Både Ayling og Roberts har vært lenge ute og trenger matchtrening, sistnevnte svak i dag.

Dallas har vært så god på backen i år at jeg ønsker at han fortsetter der. Tror faktisk Alioski kunne vært en god stand in i 8-er rollen med den motoren han har. Men kanskje litt lett i kroppen?

auren

Mente at de erstatter hverandre om den ene er ute, er begge ute så er alternative Klich og Roberts/Pablo inn sentralt. Eller Ayling på backen og Dallas inn som indreløper. Ayling har så høy stjerne at jeg mistenker at det er det alternativet som han er tryggest på. Forshaw har jo slitt med ulike skader siden vi signerte han. Er noe med hoften som svikter. Pablo husker jeg ikke hva det er, men begge er nok klar 100% etter landskampene. Nå var det først og fremst lørdagenskamp jeg planla fram mot. Shack med strekk og Cooper med det samme er for 4-6 uker. Det er 6 kamper med Berardi som stopper eventuelt. Strujik er nok med på benken på lørdag, i hvertfall om det blir som jeg tipper med Ayling fra start.
 

Eriksen55

Er det nå Bogusz skal få sjansen i 10er rollen. Kan skyte fra avstand,  noe vi mangler. Kan skyte frispark, noe vi mangler sårt!  Bra overblikk og passninger på u23, hvordan det er i CC er uvisst. Ser ingen grunn til å flytte Dallas før man må. Blir Pablo klar håper jeg det blir for Harrison. Hvis ikke Eddie til venstre.

Dette laget blir det neppe. Men står hardt på at det må prøves noe nytt for å få det til å løsne offensivt. Leste at vi hadde 51 skudd siste tre kamper, 2 mål scoret, begge selvmål...Bielsa må opp i ringa nå  ;) ;D

Skal Eddie være her ut sesongen må han nok få litt mer spilletid...

Kiko- Dallas, White, Berardi, Alioski -  Phillips- Costa, Bogusz, Klich, Pablo/Eddie - Bamford

Mislier, Ayling, Douglas, Mccalmont, Harrison, Roberts og Eddie/Pablo/Clarke.

Deilig med sier, men ikke noe mindre bekymret for hva vi gjør siste tredjedel av banen. Heldigvis er vi bunnsolide bakover!!
« Siste redigering: Oktober 02, 2019, 00:11:13 av eriksen55 »

ar9

Synes Roberts kunne fått resten av kampen for Bamfor f.eks. Knallkamp av Bamford men nå hadde vi trengt friske ben.
Detta blir tøft.
Meget glad for at du ikke fikk viljen din der.

Må vel innrømme jeg undervurderte kondisen til Bamford en smule.
Desto mer gledelig å se at han klarer å plage store gutter som Bartley og Ayaji i 90 min. Det lover bra.

Blank_File

Ser kampen på nytt nå. Soleklar straffe på Bartley.

Ikke automatisk at vi hadde satt den, da...
Etter de nye reglene er dette helt rett dømt om jeg har forstått det rett. Sky hadde et utlegg om akkurat det.

HåvardK

Er det nå Bogusz skal få sjansen i 10er rollen. Kan skyte fra avstand,  noe vi mangler. Kan skyte frispark, noe vi mangler sårt!  Bra overblikk og passninger på u23, hvordan det er i CC er uvisst. Ser ingen grunn til å flytte Dallas før man må. Blir Pablo klar håper jeg det blir for Harrison. Hvis ikke Eddie til venstre.

Dette laget blir det neppe. Men står hardt på at det må prøves noe nytt for å få det til å løsne offensivt. Leste at vi hadde 51 skudd siste tre kamper, 2 mål scoret, begge selvmål...Bielsa må opp i ringa nå  ;) ;D

Skal Eddie være her ut sesongen må han nok få litt mer spilletid...

Kiko- Dallas, White, Berardi, Alioski -  Phillips- Costa, Bogusz, Klich, Pablo/Eddie - Bamford

Mislier, Ayling, Douglas, Mccalmont, Harrison, Roberts og Eddie/Pablo/Clarke.

Deilig med sier, men ikke noe mindre bekymret for hva vi gjør siste tredjedel av banen. Heldigvis er vi bunnsolide bakover!!
Bogusz har vel ikke vært på benken i år? I hvertfall ikke de siste kampene.

leedslife

Er det nå Bogusz skal få sjansen i 10er rollen. Kan skyte fra avstand,  noe vi mangler. Kan skyte frispark, noe vi mangler sårt!  Bra overblikk og passninger på u23, hvordan det er i CC er uvisst. Ser ingen grunn til å flytte Dallas før man må. Blir Pablo klar håper jeg det blir for Harrison. Hvis ikke Eddie til venstre.

Dette laget blir det neppe. Men står hardt på at det må prøves noe nytt for å få det til å løsne offensivt. Leste at vi hadde 51 skudd siste tre kamper, 2 mål scoret, begge selvmål...Bielsa må opp i ringa nå  ;) ;D

Skal Eddie være her ut sesongen må han nok få litt mer spilletid...

Kiko- Dallas, White, Berardi, Alioski -  Phillips- Costa, Bogusz, Klich, Pablo/Eddie - Bamford

Mislier, Ayling, Douglas, Mccalmont, Harrison, Roberts og Eddie/Pablo/Clarke.

Deilig med sier, men ikke noe mindre bekymret for hva vi gjør siste tredjedel av banen. Heldigvis er vi bunnsolide bakover!!

Heller beholde Klich og sette inn Mccalmont. Har jo hodet som en 30åring. Usikker på fysikken og frekvensen dog

samadhi

Er det nå Bogusz skal få sjansen i 10er rollen. Kan skyte fra avstand,  noe vi mangler. Kan skyte frispark, noe vi mangler sårt!  Bra overblikk og passninger på u23, hvordan det er i CC er uvisst. Ser ingen grunn til å flytte Dallas før man må. Blir Pablo klar håper jeg det blir for Harrison. Hvis ikke Eddie til venstre.

Dette laget blir det neppe. Men står hardt på at det må prøves noe nytt for å få det til å løsne offensivt. Leste at vi hadde 51 skudd siste tre kamper, 2 mål scoret, begge selvmål...Bielsa må opp i ringa nå  ;) ;D

Skal Eddie være her ut sesongen må han nok få litt mer spilletid...

Kiko- Dallas, White, Berardi, Alioski -  Phillips- Costa, Bogusz, Klich, Pablo/Eddie - Bamford

Mislier, Ayling, Douglas, Mccalmont, Harrison, Roberts og Eddie/Pablo/Clarke.

Deilig med sier, men ikke noe mindre bekymret for hva vi gjør siste tredjedel av banen. Heldigvis er vi bunnsolide bakover!!

Helt enig ang Nketiah. Han må få mer spilletid, ellers tipper jeg han reiser tilbake til Arsenal i januar. Det samme gjelder Clarke.
To gode spillere vi kommer til å trenger i stallen mot slutten. Tviler på at vi finner erstattere av samme kvalitet.

Til laget på lørdag tipper jeg Ayling spiller back, Berardi stopper og Dallas inn på midtbanen. Var slik vi avsluttet i går.
marching on together,
derudaf forever...

Cherry

Bogusz er ett kjempetalent, som helt sikkert skal matches i form/opp til nivået i EFL.
Han hadde en meget god pre-season, og er sikkert "tenkt på".

I en kamp som i går , der Bamford er helt outstanding- og i tillegg holder HELE kampen så er jo ikke
Nketiah eller Clarke aktuelle å bytte inn. Roberts kom inn på feil plass, så derfor meget godt og riktig bytte da han ble tatt ut igjen.

Millwall blir en helt annen agenda.  Her trenger vi det vi har av muskler på midten, mens vi kan fint benytte Nketiah i en rolle fremover
ETTER at Bamford har mørnet stopperne i 60 minutter....
Hadde vært gull å "fått i gang" Douglas da...han har den beste pasningsfoten fra kanten....og treffer medspillere.

Cooper garantert ute en stund nå, så ikke bra ut......Berardi kan gjøre en jobb - men vi kjenner jo historikken hans ift "løs kanon på dekk".
Test gjerne Strujik.  Matt Smith er nå i Millwall....da bør vi ha en spenstig kar når han kommer inn.