Skrevet av Emne: Kamp vs West Bromwich Albion@Elland Road tirsdag 01.10.19 kl 20:45 på Viaplay  (Lest 28755 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Johnnyj

Så ikke kampen. Men jeg er naturligvis veldig fornøyd med resultatet.

Av ren nysgjerrighet fant jeg ut at West Bromwich har fått i underkant av 1 milliard kroner i fallskjermpenger etter nedrykket fra premier league. Det er i tillegg til de "vanlige" inntektene deres. Synes det er nesten utrolig at ligaen likevel er så spennende og jevn som den er.

Link; https://www.birminghammail.co.uk/sport/football/football-news/aston-villa-west-brom-relegated-16274201

Kato

Så ikke kampen. Men jeg er naturligvis veldig fornøyd med resultatet.

Av ren nysgjerrighet fant jeg ut at West Bromwich har fått i underkant av 1 milliard kroner i fallskjermpenger etter nedrykket fra premier league. Det er i tillegg til de "vanlige" inntektene deres. Synes det er nesten utrolig at ligaen likevel er så spennende og jevn som den er.

Link; https://www.birminghammail.co.uk/sport/football/football-news/aston-villa-west-brom-relegated-16274201

Etter mitt syn var resultatet bedre enn prestasjonen i går, helt motsatt av hva vi har sett i det siste. Vi var best før pause, og burde parkert kampen med dobbelsjansen rett før hvilen. Har ikke sett oss ha så store problemer under Bielsa som andreomgangen i går. WBA kjørte kampen fullstendig, midtbanen forsvant totalt, og vi var heldige til slutt som vant.

Et paradoks at vi vinner i går, mens har tapt kamper hvor vi har dominert fullstendig. Godt å få noen sånne. Så er vi ekstremt vanskelig å hanskes med når vi scorer først. Da vinner vi 95% av kampene.

Personlig ønsker jeg meg Douglas på venstre back, med Alioski er innleggskvaliteten fraværende.

Og så venter jeg på at Bielsa skal starte med skuddtrening, det kan vi ikke ha drevet med de siste 3 årene.

Mange klager på Harrison. På slutten i går ser vi nytten av en slik spiller. Utrolig viktig i forhold til å holde litt i ballen når vi er kjørt hardt. Glimrende nærteknikk.

Costa glimtvis god i går, kamptrening tror jeg vil gjøre han veldig godt.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
OK, da har FA ventet til neste kampdag med å gå offentlig ut med 'rasismebeskyldningene' mot en Leedsspiller - mest trolig Kiko

Den saken vil nok høre MYE fra fremover (i motsetning til den pågående Derbysaken). Jeg klipper fra dagens Moscowhite:

We now know what Charlton's Macauley Bonne was muttering about when he said things would come out after the game — but not the details.The Football Association has confirmed an “allegation of discrimination” was included in the referee's report, and they are investigating; Charlton have put out this statement:
Charlton Athletic can confirm that an allegation of racial abuse directed at Jonathan Leko by an opposing player during Saturday’s game against Leeds United was reported to referee John Brooks. The Football Association are carrying out an investigation following the report. The club will support Leko throughout the process and will not be making any further comment until the investigation is concluded.

Enquiring members of the local press think Kiko Casilla is the Leeds player accused; 'Leeds say they have not received a complaint but will investigate if indeed one is made.'

Now we can all look forward to day after day of people on social media arguing about whether something they haven't heard was racist or not. This is serious stuff but unfortunately the investigating process fills a vacuum that Twitter and forums fill; don't expect a quiet wait for more details and an outcome.

I det miste, WBA-spillerne måtte visst evakuere fra hotellet i natt:

On tonight's match, here's a blurry photo apparently of West Brom players woken in their hotel by a fire alarm last night; Leeds Live's rundown on their season so far points out that West Brom are unbeaten, the division's top scorers, and 15 of their 19 points have been won despite going behind. The fans adore Slaven Bilic; Matheus Pereira, Grady Diangana and Romaine Sawyers are the standout players; and we're going to beat them 4-0 again. Aren't we?

Hay skriver litt om dette i sin kamprapport/Klich-reportasje i dag.

The Spaniard went unnamed when Charlton announced yesterday that Jonathan Leko, the forward they signed on loan from West Brom, was abused by a Leeds player in the second half of Saturday’s match but Casilla is the target of the allegation and the subject of a Football Association investigation which began on Monday.
Sources have told The Athletic that Casilla denies making racist remarks and that he and Leko spoke and shook hands after full-time at The Valley. Charlton, however, are pursuing a claim against the keeper and at least one of their other players is prepared to testify to the FA that he heard the alleged insult. West Brom made contact with Charlton over the weekend and are ready to support Leko through the process.

Det var også litt rart at Bowyer på pressekonferansen etter kampen ikke hadde hørt om dette - hvis dette var 'en sak' da kampen var slutt. :o

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Bartley får gjennomgå. Men selvmålet kunne han jo ikke ha hindret. Det sagt, hans takling på Bamford i 1. omgang var helt hinsides. Synes vel WBA-fansen bruker Bartley som syndebukk her. Faktum er vel at WBA ikke hadde en eneste kvalifisert sjanse i løpet av kampen.

https://www.hitc.com/en-gb/2019/10/02/west-brom-fans-react-on-twitter-to-kyle-bartleys-performance/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sterland

Så ikke kampen. Men jeg er naturligvis veldig fornøyd med resultatet.

Av ren nysgjerrighet fant jeg ut at West Bromwich har fått i underkant av 1 milliard kroner i fallskjermpenger etter nedrykket fra premier league. Det er i tillegg til de "vanlige" inntektene deres. Synes det er nesten utrolig at ligaen likevel er så spennende og jevn som den er.

Link; https://www.birminghammail.co.uk/sport/football/football-news/aston-villa-west-brom-relegated-16274201

Etter mitt syn var resultatet bedre enn prestasjonen i går, helt motsatt av hva vi har sett i det siste. Vi var best før pause, og burde parkert kampen med dobbelsjansen rett før hvilen. Har ikke sett oss ha så store problemer under Bielsa som andreomgangen i går. WBA kjørte kampen fullstendig, midtbanen forsvant totalt, og vi var heldige til slutt som vant.

Et paradoks at vi vinner i går, mens har tapt kamper hvor vi har dominert fullstendig. Godt å få noen sånne. Så er vi ekstremt vanskelig å hanskes med når vi scorer først. Da vinner vi 95% av kampene.

Personlig ønsker jeg meg Douglas på venstre back, med Alioski er innleggskvaliteten fraværende.

Og så venter jeg på at Bielsa skal starte med skuddtrening, det kan vi ikke ha drevet med de siste 3 årene.

Mange klager på Harrison. På slutten i går ser vi nytten av en slik spiller. Utrolig viktig i forhold til å holde litt i ballen når vi er kjørt hardt. Glimrende nærteknikk.

Costa glimtvis god i går, kamptrening tror jeg vil gjøre han veldig godt.
Enig i mye av vurderingen, men at vi er heldig med seieren mener jeg er feil. WBA har ball, men skaper nada. Vi skaper i alle fall noe på kontringer gjennom 2. omgang.

Eriksen55

Gikk kanskje litt under radaren Alioski i går. Leverte en solid kamp.

Kanskje han og Douglas kan få fart på venstresiden sammen?

Gjanni Alioski vs. West Brom:

83 touches (most on pitch)
30 successful passes (most for Leeds)
8 ball recoveries
5 shots
5 crosses
3 interceptions
2 chances created
2 shots on-target
1 yellow card
1 goal

One of his best performances in a Leeds shirt. Huge output.


Kato

Bartley får gjennomgå. Men selvmålet kunne han jo ikke ha hindret. Det sagt, hans takling på Bamford i 1. omgang var helt hinsides. Synes vel WBA-fansen bruker Bartley som syndebukk her. Faktum er vel at WBA ikke hadde en eneste kvalifisert sjanse i løpet av kampen.

https://www.hitc.com/en-gb/2019/10/02/west-brom-fans-react-on-twitter-to-kyle-bartleys-performance/

Det er ikke faktum. Robson-Kanu brente en kanonsjanse før pause. En glimrende redning av Kiko fra veldig kort hold.
 

leedslife

Så ikke kampen. Men jeg er naturligvis veldig fornøyd med resultatet.

Av ren nysgjerrighet fant jeg ut at West Bromwich har fått i underkant av 1 milliard kroner i fallskjermpenger etter nedrykket fra premier league. Det er i tillegg til de "vanlige" inntektene deres. Synes det er nesten utrolig at ligaen likevel er så spennende og jevn som den er.

Link; https://www.birminghammail.co.uk/sport/football/football-news/aston-villa-west-brom-relegated-16274201

Etter mitt syn var resultatet bedre enn prestasjonen i går, helt motsatt av hva vi har sett i det siste. Vi var best før pause, og burde parkert kampen med dobbelsjansen rett før hvilen. Har ikke sett oss ha så store problemer under Bielsa som andreomgangen i går. WBA kjørte kampen fullstendig, midtbanen forsvant totalt, og vi var heldige til slutt som vant.

Et paradoks at vi vinner i går, mens har tapt kamper hvor vi har dominert fullstendig. Godt å få noen sånne. Så er vi ekstremt vanskelig å hanskes med når vi scorer først. Da vinner vi 95% av kampene.

Personlig ønsker jeg meg Douglas på venstre back, med Alioski er innleggskvaliteten fraværende.

Og så venter jeg på at Bielsa skal starte med skuddtrening, det kan vi ikke ha drevet med de siste 3 årene.

Mange klager på Harrison. På slutten i går ser vi nytten av en slik spiller. Utrolig viktig i forhold til å holde litt i ballen når vi er kjørt hardt. Glimrende nærteknikk.

Costa glimtvis god i går, kamptrening tror jeg vil gjøre han veldig godt.
Enig i mye av vurderingen, men at vi er heldig med seieren mener jeg er feil. WBA har ball, men skaper nada. Vi skaper i alle fall noe på kontringer gjennom 2. omgang.

Vi har 4 sjanser. 2 store som vi skal score på. WBA har 2 sjanser. Legger men virkelig godvilja til så kan man vel legge til Zahore sin på slutten.
Så sånn sett ingenting å si på resultatet. Men bekymret i det lange løp hvis dette WBA toget virkelig begynner å gå. De var klart bedre enn oss i flere faser i går. Hadde ikke sett den komme. Men vil tro Cooper, Shack,Pablo,  Forshaw ute hadde stor betydning for at de var såpass dominante sentralt og at vi ikke klarte å finne ro og rytme.

jaho

Gikk kanskje litt under radaren Alioski i går. Leverte en solid kamp.

Kanskje han og Douglas kan få fart på venstresiden sammen?

Gjanni Alioski vs. West Brom:

83 touches (most on pitch)
30 successful passes (most for Leeds)
8 ball recoveries
5 shots
5 crosses
3 interceptions
2 chances created
2 shots on-target
1 yellow card
1 goal

One of his best performances in a Leeds shirt. Huge output.

Bra stats av en venstreback dette..

Kato

Så ikke kampen. Men jeg er naturligvis veldig fornøyd med resultatet.

Av ren nysgjerrighet fant jeg ut at West Bromwich har fått i underkant av 1 milliard kroner i fallskjermpenger etter nedrykket fra premier league. Det er i tillegg til de "vanlige" inntektene deres. Synes det er nesten utrolig at ligaen likevel er så spennende og jevn som den er.

Link; https://www.birminghammail.co.uk/sport/football/football-news/aston-villa-west-brom-relegated-16274201

Etter mitt syn var resultatet bedre enn prestasjonen i går, helt motsatt av hva vi har sett i det siste. Vi var best før pause, og burde parkert kampen med dobbelsjansen rett før hvilen. Har ikke sett oss ha så store problemer under Bielsa som andreomgangen i går. WBA kjørte kampen fullstendig, midtbanen forsvant totalt, og vi var heldige til slutt som vant.

Et paradoks at vi vinner i går, mens har tapt kamper hvor vi har dominert fullstendig. Godt å få noen sånne. Så er vi ekstremt vanskelig å hanskes med når vi scorer først. Da vinner vi 95% av kampene.

Personlig ønsker jeg meg Douglas på venstre back, med Alioski er innleggskvaliteten fraværende.

Og så venter jeg på at Bielsa skal starte med skuddtrening, det kan vi ikke ha drevet med de siste 3 årene.

Mange klager på Harrison. På slutten i går ser vi nytten av en slik spiller. Utrolig viktig i forhold til å holde litt i ballen når vi er kjørt hardt. Glimrende nærteknikk.

Costa glimtvis god i går, kamptrening tror jeg vil gjøre han veldig godt.
Enig i mye av vurderingen, men at vi er heldig med seieren mener jeg er feil. WBA har ball, men skaper nada. Vi skaper i alle fall noe på kontringer gjennom 2. omgang.

Vi har 4 sjanser. 2 store som vi skal score på. WBA har 2 sjanser. Legger men virkelig godvilja til så kan man vel legge til Zahore sin på slutten.
Så sånn sett ingenting å si på resultatet. Men bekymret i det lange løp hvis dette WBA toget virkelig begynner å gå. De var klart bedre enn oss i flere faser i går. Hadde ikke sett den komme. Men vil tro Cooper, Shack,Pablo,  Forshaw ute hadde stor betydning for at de var såpass dominante sentralt og at vi ikke klarte å finne ro og rytme.

De hadde et skudd like utenfor midtveis i andre omgang, som nesten ble sklidd inn på bakre stang. Stor sjanse det også.
 

leedslife

Så ikke kampen. Men jeg er naturligvis veldig fornøyd med resultatet.

Av ren nysgjerrighet fant jeg ut at West Bromwich har fått i underkant av 1 milliard kroner i fallskjermpenger etter nedrykket fra premier league. Det er i tillegg til de "vanlige" inntektene deres. Synes det er nesten utrolig at ligaen likevel er så spennende og jevn som den er.

Link; https://www.birminghammail.co.uk/sport/football/football-news/aston-villa-west-brom-relegated-16274201

Etter mitt syn var resultatet bedre enn prestasjonen i går, helt motsatt av hva vi har sett i det siste. Vi var best før pause, og burde parkert kampen med dobbelsjansen rett før hvilen. Har ikke sett oss ha så store problemer under Bielsa som andreomgangen i går. WBA kjørte kampen fullstendig, midtbanen forsvant totalt, og vi var heldige til slutt som vant.

Et paradoks at vi vinner i går, mens har tapt kamper hvor vi har dominert fullstendig. Godt å få noen sånne. Så er vi ekstremt vanskelig å hanskes med når vi scorer først. Da vinner vi 95% av kampene.

Personlig ønsker jeg meg Douglas på venstre back, med Alioski er innleggskvaliteten fraværende.

Og så venter jeg på at Bielsa skal starte med skuddtrening, det kan vi ikke ha drevet med de siste 3 årene.

Mange klager på Harrison. På slutten i går ser vi nytten av en slik spiller. Utrolig viktig i forhold til å holde litt i ballen når vi er kjørt hardt. Glimrende nærteknikk.

Costa glimtvis god i går, kamptrening tror jeg vil gjøre han veldig godt.
Enig i mye av vurderingen, men at vi er heldig med seieren mener jeg er feil. WBA har ball, men skaper nada. Vi skaper i alle fall noe på kontringer gjennom 2. omgang.

Vi har 4 sjanser. 2 store som vi skal score på. WBA har 2 sjanser. Legger men virkelig godvilja til så kan man vel legge til Zahore sin på slutten.
Så sånn sett ingenting å si på resultatet. Men bekymret i det lange løp hvis dette WBA toget virkelig begynner å gå. De var klart bedre enn oss i flere faser i går. Hadde ikke sett den komme. Men vil tro Cooper, Shack,Pablo,  Forshaw ute hadde stor betydning for at de var såpass dominante sentralt og at vi ikke klarte å finne ro og rytme.

De hadde et skudd like utenfor midtveis i andre omgang, som nesten ble sklidd inn på bakre stang. Stor sjanse det også.

Den får vi sette på Phillips. Han tåler det.
Han hang rett og slett ikke med og vi fikk store problemer med kombinasjonen Roberts/Klich. Minnes at de fikk et frispark i livsfarlig posisjon like etter, igjen Phillips 2 sekund på etterskudd.

Han hadde litt problemer mot Charlton også i andre omgang. Kommer sikkert av millionene som har kommet inn på konto siste ukene samt at han sikkert sitter oppe litt lengre på natta.
Smårusk som han spiller vekk ila høsten:-)

HåvardK

Bartley får gjennomgå. Men selvmålet kunne han jo ikke ha hindret. Det sagt, hans takling på Bamford i 1. omgang var helt hinsides. Synes vel WBA-fansen bruker Bartley som syndebukk her. Faktum er vel at WBA ikke hadde en eneste kvalifisert sjanse i løpet av kampen.

https://www.hitc.com/en-gb/2019/10/02/west-brom-fans-react-on-twitter-to-kyle-bartleys-performance/

Det er ikke faktum. Robson-Kanu brente en kanonsjanse før pause. En glimrende redning av Kiko fra veldig kort hold.
Og nesten død vinkel. Svært god redning, men Bamfords bom på ballen etter ca ti min, og ikke minst dobbeltsjansen på overtid i 1.omgang er større.

GeirO

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion@Elland Road på Viaplay
« Svar #222 på: Oktober 02, 2019, 14:20:07 »
Bartley får gjennomgå. Men selvmålet kunne han jo ikke ha hindret. Det sagt, hans takling på Bamford i 1. omgang var helt hinsides. Synes vel WBA-fansen bruker Bartley som syndebukk her. Faktum er vel at WBA ikke hadde en eneste kvalifisert sjanse i løpet av kampen.

https://www.hitc.com/en-gb/2019/10/02/west-brom-fans-react-on-twitter-to-kyle-bartleys-performance/

Det er ikke faktum. Robson-Kanu brente en kanonsjanse før pause. En glimrende redning av Kiko fra veldig kort hold.
Og nesten død vinkel. Svært god redning, men Bamfords bom på ballen etter ca ti min, og ikke minst dobbeltsjansen på overtid i 1.omgang er større.
Husker også Pereira driblet seg gejnnom alt og alle og fra to meters hold skjøt han rett på Kiko, stor sjanse.....
MOT

Lucas the Kop Cat

Noen som har funnet ut hvorfor benken fikk 2 gule?

Lucas the Kop Cat

Noen som har funnet ut hvorfor benken fikk 2 gule?
Fant det visst:

Another week, another set of cards for the Leeds bench.

Carlos Corberan was the first to be issued with a yellow last night, wit Bielsa soon following.

Regulations state that no more than three members of the coaching staff are permitted to be on their feet in the technical area - something which went largely unpunished last season, when seeing a phalanx of Bielsa's acolytes shouting out instructions to players at once was a common occurrence.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Daniel Chapmans take of the game:

Leeds United 1-0 WBA: Out Of The System
In 2019-20 articles, Free, Leeds United, Leeds United Match Reports 2019/20 by Moscowhite
• Daniel ChapmanOctober 2, 2019

At Charlton on Saturday Leeds played like a team digging itself into a rut. Football adores the war language of trenches, but trenches aren’t where you want your team to be.

We were becoming used to the repetition of bad habits: the failure of set-pieces, the wayward final balls, the blunt finishing, rigidity replacing creativity. Against Charlton the team walked in the Valley of the shadow of Bielsa; without Pablo Hernandez’s inspiration, they gave up their thought processes to the man sitting on the sidelines, sticking to his instructions as if that was all they had, never thinking to add their own defining touch. Bielsa’s system, his plan A backed up by his plan A, is the greatest weapon he can give to his teams. But they have to know how to use it.

It’s to the credit of the Peacocks’ unchanged starting eleven that, under Elland Road’s lights, they shone through their victory over West Bromwich Albion. Bielsa works his teams hard, but the rapid turnover of games in the Championship means most of that work is done in the summer. In the season, when they’re playing Saturday and Tuesday, the responsibility for applying their lessons is with the players.

From full-time at Charlton to kick-off in Beeston, once you factor in travel, sleep, recovery, controversy developing around alleged racist comments made by Kiko Casilla, media duties, tactical meetings and rest, the hours have gone and the players are in another league match. Bielsa might be able to eke another obscure VHS out of every day, but the players don’t have the time. The different performance, and the different and significant result — West Brom were unbeaten — was not delivered by Bielsa’s intensive work on the training pitch, because there wasn’t time for any. This was an occasion when the players, collectively and individually, had to make their own decisions, breaking free from the weekend’s submissive devotion to Bielsa’s basic method and, as a result, making Bielsa’s method work.

Jamie Shackleton was the star of the first half, dismissing the assumption that, when fit again, Adam Forshaw could automatically take his place. Shackleton, along with Stuart Dallas, was the outstanding player of the play-offs, but his games this season haven’t lived up to that standard; Bielsa praised him for slotting in, aged 19, without detriment to the team, but he can’t have missed the alterations that did occur: Leeds have looked less secure in the centre, their passing has marginally reduced, the midfield’s influence has been slightly impaired. Then, against West Brom, Shackleton enhanced everything, winning tackles, breaking at speed, combining with Helder Costa down the right.

His slight stature means he’s not suited to the destructive side of Forshaw’s work, and perhaps Bielsa is testing him there, taking Shackleton to the edges of his ability as a way of taking him further; when he plays well, there doesn’t look like any limit to his potential. His natural future might be doing Mateusz Klich’s job as a more advanced midfielder, an attacking 8 in the current lineup, leading counter attacks and working around the edge of the box. That’s where United’s goal came from: Costa broke on the right where Klich went to help by taking the ball and playing inside to Shackleton. He moved things along sharply to Jack Harrison, who was crowded by defenders in the penalty area as he often was at Charlton. His contribution now was critical, keeping the ball and keeping the defenders around him in suspense, until Ezgjan Alioski arrived, ending a fifty yard dash from left-back with a low crack into the six-yard box.
Who put the ball in the net? Kyle Bartley, but it could have been any defender, the goalkeeper, Patrick Bamford; it was beside the point. The point was that, by striking low, hard and dangerous, Alioski swapped attempted precision for percentages, and put the ball where a goal was likely, expected if you like, and where Leeds have been failing to put it for what seems like forever.

Costa and Harrison’s contribution to the goal, and the game, were important. Helder Costa was the deepest letdown at Charlton, because he carried the highest hopes; Leeds are paying almost a full Rio Ferdinand for Costa to provide an alternative to Pablo Hernandez, but they might as well have played Michael Duberry on the wing at the Valley. Against West Brom we started to see the quality: pace behind defenders, driving dribbles in front of them, one sweet half-volley that had venom and surprise, and was on its way to the top corner until it was saved.

Harrison has been a more constant disappointment with his bizarre but sincerely held belief that there is an invisible giant in the penalty area who will make good from Harrison’s moonshot crosses. When dribbling he seems to lose himself in the work of it and forget about the joy of beating his marker, but when holding the ball for Alioski, that was an asset: Harrison couldn’t hope to beat the defenders around him, and almost lost the ball to them, but he stuck to his task and trusted in reality, that if he kept the ball stuck to him someone, like Alioski, would really appear and help.

Bielsa values Harrison beyond most supporters’ patience, but games like this show why the coach can emerge content, from his initial frustration, when Harrison dribbles around three players then dribbles the ball out of play. When West Brom tried to catch Leeds out with short corners it was Harrison seeing the danger ad taking the initiative, closing down two players and spoiling the plans.

Those plans were curiously kind to Leeds; Casilla was tested by a few shots, usually from Matheus Pereira’s dangerous playmaking, and by one ball about forty yards from his goal that he booted so hard into an attacker’s face that he was too dazed to shoot the rebound into the unguarded net. But when West Brom did do the obvious by sticking a corner into the box, Patrick Bamford was in full Pontus Jansson mode to head the ball clear.

Everywhere else on the pitch, Bamford was in full Patrick Bamford mode, which at its harshest means he didn’t score and fluffed the easiest chance he had of diverting a shot into the net from four yards; his effort lacked conviction and Sam Johnstone made superb saves of that and Costa’s follow up. Bamford always has to play against his reputation for missing sitters, and his reputation for diving; on several occasions when a West Brom defender scythed him down, they tried persuading the referee that Bamford had Adryan’d it while they were shown a yellow card. The problem with his reputation is that Bamford has brought it on himself with his high profile misses and high profile dives; his other problem has been playing within his reputation’s limits, rather than fighting back against it.

What he brought upon himself through his performance against West Brom was appreciation from the fans for his work rate. That’s always been a fast way to win friends at Elland Road: Alan Smith was as likely to be booked as score, and was loved for it. Bamford doesn’t have the build to base his game on aggression, but then neither did Smith, and Bamford’s embodiment of his predecessor’s style of dogged pursuit and disruption, taking the punishment, taking more, and ending the game covered in bruises and mud, was the best way for him to keep the chants for Eddie Nketiah to a whisper. He took the punishment and, at full-time, took the acclaim, the crowd singing in praise of his resilience when the whistle blew.

Resilience was required and given everywhere; Tyler Roberts had to be stoic after replacing injured Jamie Shackleton at half-time, then being replaced 25 minutes later as Bielsa sought more defensive players and made prolonged, effusive apologies. The change was unavoidable; the second half was tense, and West Brom’s intent for an equaliser tested Leeds, but Gaetano Berardi was a faultless replacement for Liam Cooper after his first half injury, Kalvin Phillips returned to form, and Ben White was typically sublime.
And the crowd played its significant part. The games at Elland Road against Swansea and Derby in particular, but also against Nottingham Forest and Brentford, sounded as tense as they felt; there were few songs but much worry. Helped by an evening kick-off, and by seeing a more exciting game of football, the chants for the Champions of Europe started in the first half and reached a crescendo around the hour, and Elland Road never quite gave in to the nerves that were gripping everyone as full-time drew near. Fear was masked by defiance; Elland Road felt like it ought to.

Everything was, in the end, as it ought to be. Elland Road can be special under the lights; this team can be special when it puts its mind and body to work, rather than resting both in the lap of Bielsa. It was far from perfect but Leeds overcame their imperfections rather than let them beat them. The unbeaten league leaders came to Elland Road and were beaten, and Leeds took their place at the top. This season, teetering on disappointment already three days ago, still has the potential to be special. â—‰

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-1-0-wba-out-of-the-system/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
This  :D

https://twitter.com/LUFC_Goals/status/1179144428667064320?s=20

Bielsas reaction when Harrison ran it out for a Goal Kick was Priceless #LUFC #MOT

(da han driblet tre stk for så å la ballen trille ut bak mållinjen...)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

This  :D

https://twitter.com/LUFC_Goals/status/1179144428667064320?s=20

Bielsas reaction when Harrison ran it out for a Goal Kick was Priceless #LUFC #MOT

(da han driblet tre stk for så å la ballen trille ut bak mållinjen...)
Omtrent sånn følte jeg det også. Mulig Harrison syntes det fikk holde med 1 assist for kvelden? Burde jo ha slått ut i feltet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Runar

This  :D

https://twitter.com/LUFC_Goals/status/1179144428667064320?s=20

Bielsas reaction when Harrison ran it out for a Goal Kick was Priceless #LUFC #MOT

(da han driblet tre stk for så å la ballen trille ut bak mållinjen...)
Omtrent sånn følte jeg det også. Mulig Harrison syntes det fikk holde med 1 assist for kvelden? Burde jo ha slått ut i feltet.

Alioski som får assisten, siden det var Bartley som fikk målet tenker jeg.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Slaven fremstår med mye cred etter tapet i går:

LEEDS UNITED MAD
@LeedsUnited_MAD

Patrick Bamford has revealed that West Brom boss Slaven Bilic congratulated the Leeds United players in the dressing room after their 1-0 win on Tuesday.
Bilic also praised the Leeds support on what was a raucous atmosphere under the floodlights at Elland Road via @leedslivenews
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Borge

Hva skjedde med Roberts?
Borge

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Hva skjedde med Roberts?
Kom inn ved pause pga en liten skade for Shakleton. Midtbanen fungerte dårlig i 2.omg - WBA presset på. Og etter 25 minutter tok Bielsa affære og byttet ham ut igjen, flyttet Dallas inn sentralt på midten og satte inn Ayling på høyrebacken. Laget fungerte bedre etter dette.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Slaven fremstår med mye cred etter tapet i går:

LEEDS UNITED MAD
@LeedsUnited_MAD

Patrick Bamford has revealed that West Brom boss Slaven Bilic congratulated the Leeds United players in the dressing room after their 1-0 win on Tuesday.
Bilic also praised the Leeds support on what was a raucous atmosphere under the floodlights at Elland Road via @leedslivenews

Og fremstår som særdeles sympatisk. Det var ganske så ampert på banen, og sikkert surt for WBA å tape kampen etter den gode andreomgangen, derfor ekstra flott av Bilic å gjøre som han gjorde! Respect!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Slaven fremstår med mye cred etter tapet i går:

LEEDS UNITED MAD
@LeedsUnited_MAD

Patrick Bamford has revealed that West Brom boss Slaven Bilic congratulated the Leeds United players in the dressing room after their 1-0 win on Tuesday.
Bilic also praised the Leeds support on what was a raucous atmosphere under the floodlights at Elland Road via @leedslivenews

Og fremstår som særdeles sympatisk. Det var ganske så ampert på banen, og sikkert surt for WBA å tape kampen etter den gode andreomgangen, derfor ekstra flott av Bilic å gjøre som han gjorde! Respect!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så et eller annet sted på FB at han ble karakterisert som usympatisk, noe jeg skjønte lite av. Har alltid hatt sans for Bilic.

auren

Slaven fremstår med mye cred etter tapet i går:

LEEDS UNITED MAD
@LeedsUnited_MAD

Patrick Bamford has revealed that West Brom boss Slaven Bilic congratulated the Leeds United players in the dressing room after their 1-0 win on Tuesday.
Bilic also praised the Leeds support on what was a raucous atmosphere under the floodlights at Elland Road via @leedslivenews

Og fremstår som særdeles sympatisk. Det var ganske så ampert på banen, og sikkert surt for WBA å tape kampen etter den gode andreomgangen, derfor ekstra flott av Bilic å gjøre som han gjorde! Respect!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så et eller annet sted på FB at han ble karakterisert som usympatisk, noe jeg skjønte lite av. Har alltid hatt sans for Bilic.

Han var vel kanskje en tøff og «usympatisk» spiller, det var kanskje det de mente?

auren




Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
A game of two halves...

@LUFCDATA
Possession: 64%-36%
Shots: 12-3
On-Target: 4-2
Chances: 8-3
Passes: 207-112
Pass %: 82%-76%
Touches: 322-219

Leeds v West Brom second Half:

Possession: 32%-68%
Shots: 7-7
On-Target: 5-2
Chances: 5-6
Passes: 141-242
Pass %: 59-80%
Touches: 222-352

Slaven Bilic and his side deserve a lot of credit for their performance. That was the first time under Bielsa that Leeds held a minority share of possession at Elland Red (48%). Leeds also made the fewest touches (544) and fewest completed passes (242) in any match under Bielsa.

Worth highlighting the on-pitch relationship between Alioski and Harrison down the left channel. The two players exchanged 37 passes between them, the highest frequency between any pair of players for either side. Both players created 3 chances each, Harrison got the assist.
« Siste redigering: Oktober 02, 2019, 22:04:45 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan