Skrevet av Emne: Med Premier League i sikte  (Lest 15950 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

baste

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #30 på: Desember 12, 2019, 03:50:41 »
Supert innlegg. Leeds klarer det i år, vi er mer stabil enn i fjor. Sikkert noen som tviler, men det ser ut til at spillergruppen, og trenerteamet tror. Fansen stiller opp, fullt på Elland Road hver kamp.

Bare å glede seg til neste kamp. Rykket ikke Leeds direkte opp, sist Looserpool vant serien?
La gjerne historien gjenta seg.

MOT

HåvardK

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #31 på: Desember 12, 2019, 07:50:53 »
Fantastisk innlegg kato. Det ser utrolig lyst ut for tiden. Samtidig så er det vel ingen tvil som at det er systemet og kollektivet som er vår store force. Ballbehandlingen er til tider langt fra PL-klasse på enkelte spillere. I går var det veldig mange feilpasninger og dårlige innlegg. Det er tydelig at Pablo er på hell. Bamford jobber fantastisk bra, men brenner for mange sjanser. Utrolig at han setter 2-0 scoringen i stanga på nærmest blank kasse. Vi er avhengige av minst 3 offansive kvalitetsspillere når/om vi rykker opp denne sesongen: Spiss, 10-er og kant.

auren

Pablo er over toppen, ja.


Det var vel litt tidlig å konkludere med dette, vel? Han har vel stått for sin del av målpoengene denne sesongen, og det vil han fortsette med. Stoler på at Bielsas dømmekraft trumfer deres i akkurat denne sammenhengen.

Killa

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #32 på: Desember 12, 2019, 08:00:11 »
Fantastisk innlegg kato. Det ser utrolig lyst ut for tiden. Samtidig så er det vel ingen tvil som at det er systemet og kollektivet som er vår store force. Ballbehandlingen er til tider langt fra PL-klasse på enkelte spillere. I går var det veldig mange feilpasninger og dårlige innlegg. Det er tydelig at Pablo er på hell. Bamford jobber fantastisk bra, men brenner for mange sjanser. Utrolig at han setter 2-0 scoringen i stanga på nærmest blank kasse. Vi er avhengige av minst 3 offansive kvalitetsspillere når/om vi rykker opp denne sesongen: Spiss, 10-er og kant.

auren

Pablo er over toppen, ja.


Det var vel litt tidlig å konkludere med dette, vel? Han har vel stått for sin del av målpoengene denne sesongen, og det vil han fortsette med. Stoler på at Bielsas dømmekraft trumfer deres i akkurat denne sammenhengen.

100% enig!

Bromancer

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #33 på: Desember 12, 2019, 08:47:26 »
Pablo hadde sin beste sesong noensinne i fjor, og det er der vi har lagt lista for ham. Foreløpig ikke på samme nivå ennå.

h.b

  • Gjest
Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #34 på: Desember 12, 2019, 08:50:39 »
Pablo hadde sin beste sesong noensinne i fjor, og det er der vi har lagt lista for ham. Foreløpig ikke på samme nivå ennå.

Frem til Mars. Da dalte han betraktelig i form, og har vel egentlig ikke kommet seg tilbake til gammel form

Kato

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #35 på: Desember 12, 2019, 09:26:57 »
Pablo hadde sin beste sesong noensinne i fjor, og det er der vi har lagt lista for ham. Foreløpig ikke på samme nivå ennå.

Frem til Mars. Da dalte han betraktelig i form, og har vel egentlig ikke kommet seg tilbake til gammel form

Og nå har vi vært uten Pablo i lang tid. Begynner å komme tilbake etter skade. Og formen vil holde lengre enn i fjor....
 

Eriksen55

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #36 på: Desember 12, 2019, 11:24:34 »
Pablo hadde sin beste sesong noensinne i fjor, og det er der vi har lagt lista for ham. Foreløpig ikke på samme nivå ennå.

Frem til Mars. Da dalte han betraktelig i form, og har vel egentlig ikke kommet seg tilbake til gammel form

Og nå har vi vært uten Pablo i lang tid. Begynner å komme tilbake etter skade. Og formen vil holde lengre enn i fjor....

Pablo holder pr i dag ikke 90 min, selv om han spiller 90 min hver kamp. Vet ikke om det er oppskriften for å få det beste ut av Pablo resten av sesongen.

En Pablo i fjorårsform inn i dagens Leeds lag er garantert opprykk. Derfor håper jeg vi ikke ser Pablo i samtlige minutter i romjulskampene. Da tror jeg det kan bli tungt utover.

En utfordring at Roberts kun klarer 3 kamper før han er ute i 8 kamper. Derfor er jeg enig med andre, at en 10'er hadde vært meget betryggende å fått inn.




Andersen

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #37 på: Desember 12, 2019, 11:40:42 »
Så var det dette med å ha penger å handle for da ?

Eriksen55

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #38 på: Desember 12, 2019, 12:07:21 »
Så var det dette med å ha penger å handle for da ?

Pengene er nok der, verre med å få brukt dem. Det er derfor jeg håper at Pablo ikke blir kjørt i senk. To muskel/sene skader så langt gir meg litt uro.

Pablo hevet lista voldsomt i fjor. Fjoråret blir litt hva vi forventer også i år. Samtidig er det flere spillere som har hevet seg og markerer seg. Vi er ikke like avhengige av at spillet går via Pablo som vi til store tider var i fjor. Så det blir litt urettferdig at Pablo må være magisk for at han skal få godkjent. Klich er vel også litt i den båten.

Men at Pablo hever seg og kommer med avgjørende bidrag i fleng også i år er jeg helt sikker på :)

Kanskje en liten avsporing fra en glimrende tråd, Kato!




jaho

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #39 på: Desember 12, 2019, 12:17:53 »
Så var det dette med å ha penger å handle for da ?

Pengene er nok der, verre med å få brukt dem. Det er derfor jeg håper at Pablo ikke blir kjørt i senk. To muskel/sene skader så langt gir meg litt uro.

Pablo hevet lista voldsomt i fjor. Fjoråret blir litt hva vi forventer også i år. Samtidig er det flere spillere som har hevet seg og markerer seg. Vi er ikke like avhengige av at spillet går via Pablo som vi til store tider var i fjor. Så det blir litt urettferdig at Pablo må være magisk for at han skal få godkjent. Klich er vel også litt i den båten.

Men at Pablo hever seg og kommer med avgjørende bidrag i fleng også i år er jeg helt sikker på :)

Kanskje en liten avsporing fra en glimrende tråd, Kato!

Bare Roberts og/eller Forshaw nå snart..? er tilbake blir det mer hvile på magikeren. Da blir det Klich/Roberts i 10-ern.. Så blir det mer
muligheter for hvile på kanten der det flust med spillere for tiden..

Eriksen55

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #40 på: Desember 12, 2019, 12:28:15 »
Så var det dette med å ha penger å handle for da ?

Pengene er nok der, verre med å få brukt dem. Det er derfor jeg håper at Pablo ikke blir kjørt i senk. To muskel/sene skader så langt gir meg litt uro.

Pablo hevet lista voldsomt i fjor. Fjoråret blir litt hva vi forventer også i år. Samtidig er det flere spillere som har hevet seg og markerer seg. Vi er ikke like avhengige av at spillet går via Pablo som vi til store tider var i fjor. Så det blir litt urettferdig at Pablo må være magisk for at han skal få godkjent. Klich er vel også litt i den båten.

Men at Pablo hever seg og kommer med avgjørende bidrag i fleng også i år er jeg helt sikker på :)

Kanskje en liten avsporing fra en glimrende tråd, Kato!

Bare Roberts og/eller Forshaw nå snart..? er tilbake blir det mer hvile på magikeren. Da blir det Klich/Roberts i 10-ern.. Så blir det mer
muligheter for hvile på kanten der det flust med spillere for tiden..

Håper det. Viktigst er Forshaw!!

Roberts og Douglas blir mer en bonus om dem kan klare mer enn 3-4 kamper i strekk.

Runar

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #41 på: Desember 12, 2019, 12:34:30 »
Pablo hadde sin beste sesong noensinne i fjor, og det er der vi har lagt lista for ham. Foreløpig ikke på samme nivå ennå.

Frem til Mars. Da dalte han betraktelig i form, og har vel egentlig ikke kommet seg tilbake til gammel form

6 målpoeng på 15 kamper - tredje sist på 4 scoringer..

Poengmessig er han på fjoråretsnivå i hvertfall
« Siste redigering: Desember 12, 2019, 12:36:37 av Runar »
 

jaho

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #42 på: Desember 12, 2019, 20:48:35 »
Pablo hadde sin beste sesong noensinne i fjor, og det er der vi har lagt lista for ham. Foreløpig ikke på samme nivå ennå.

Frem til Mars. Da dalte han betraktelig i form, og har vel egentlig ikke kommet seg tilbake til gammel form

6 målpoeng på 15 kamper - tredje sist på 4 scoringer..

Poengmessig er han på fjoråretsnivå i hvertfall

Pablo er fortsatt viktig han...tror vi kan være trygg på at Bielsa hadde satt inn en annen hvis
vi hadde et bedre alternativ! Keep faith!!  ;)

asbfjell

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #43 på: Desember 12, 2019, 21:08:02 »
Pablo hadde sin beste sesong noensinne i fjor, og det er der vi har lagt lista for ham. Foreløpig ikke på samme nivå ennå.

Frem til Mars. Da dalte han betraktelig i form, og har vel egentlig ikke kommet seg tilbake til gammel form

6 målpoeng på 15 kamper - tredje sist på 4 scoringer..

Poengmessig er han på fjoråretsnivå i hvertfall

Pablo er fortsatt viktig han...tror vi kan være trygg på at Bielsa hadde satt inn en annen hvis
vi hadde et bedre alternativ! Keep faith!!  ;)


Nei, vi har ikke et bedre alternativ enn Pablo i den posisjonen.
Det er jo nettopp derfor dette er problem som vi bør gjøre noe med.  :)

jaho

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #44 på: Desember 12, 2019, 21:34:23 »
Pablo hadde sin beste sesong noensinne i fjor, og det er der vi har lagt lista for ham. Foreløpig ikke på samme nivå ennå.

Frem til Mars. Da dalte han betraktelig i form, og har vel egentlig ikke kommet seg tilbake til gammel form

6 målpoeng på 15 kamper - tredje sist på 4 scoringer..

Poengmessig er han på fjoråretsnivå i hvertfall

Pablo er fortsatt viktig han...tror vi kan være trygg på at Bielsa hadde satt inn en annen hvis
vi hadde et bedre alternativ! Keep faith!!  ;)


Nei, vi har ikke et bedre alternativ enn Pablo i den posisjonen.
Det er jo nettopp derfor dette er problem som vi bør gjøre noe med.  :)

Tror vi alle ønsker oss en helt suveren 10-er..men tvilsomt om noen er tilgjengelig som vi samtidig har råd til, tror det blir satset på
Klich/Roberts/Pablo på nyåret også..ihvertfall hvis de skadde midtbanespillerne er tilbake. Må i tilfelle bli et lån fra PL, eller lån med opsjon på kjøp, ala James..(bare at det ikke stopper i 12 time denne gang..)

Kato

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #45 på: Desember 29, 2019, 22:08:28 »
Vi går inn i det nye året med mange spørsmål, flere enn på lenge:

1. Vil vi beholde Eddie Nketiah hele sesongen?

2. Ligger det penger på bordet til mer enn bare å erstatte de som forsvinner?

3. Hva skjer med den faste årlige syklusen der vi bare blir svakere og svakere utover våren?

4. Det roteres like lite. Hvordan skal vi unngå at spillerne brennes ut i denne superviktige vårsesongen?

5. Defensivt er vi plutselig på sammenbruddets rand med 10 baklengs siste 4. Hva har skjedd?

6. Hvor lenge tar det før Kalvin Phillips er tilbake i toppform igjen? Er han hovedårsaken til at vi plundrer litt nå?

7. Hva skjer med Kiko Casilla? Formen stuper, og en evt karantene lurer i gresset. Vil han erstattes?

8. Klarer vi å få 34 år gamle Pablo Hernandez i sving gjennom hele vårsesongen?

 

auren

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #46 på: Desember 29, 2019, 22:31:20 »
Vi går inn i det nye året med mange spørsmål, flere enn på lenge:

1. Vil vi beholde Eddie Nketiah hele sesongen?

Det spørs. Han er vel lei av å spille second fiddle. Frykter han drar. Hvis Che Adams er erstatteren så tar jeg det med ro.

2. Ligger det penger på bordet til mer enn bare å erstatte de som forsvinner?

Som uttalt av Bielsa og Kinnear så skjer det lite og ingenting i januar-vinduet. Eddie erstattes hvis han drar. De vurderer å hente inn en erstatter for Clarke. Får Kiko 8-10 kamper f.eks. så kan det tenkes at det hentes inn en rutinert keeper.

3. Hva skjer med den faste årlige syklusen der vi bare blir svakere og svakere utover våren?

Kan fort skje, men mest pga punkt 4.

4. Det roteres like lite. Hvordan skal vi unngå at spillerne brennes ut i denne superviktige vårsesongen?

Erfaringen fra forrige sesong kan være god å ha i bagasjen her, men jeg også frykter en formdump på vårparten dessverre.

5. Defensivt er vi plutselig på sammenbruddets rand med 10 baklengs siste 4. Hva har skjedd?

Vi har hatt to koko-kamper med 3-3 og 5-4. Preston og Fulham-kampen var ikke så ille defansivt sett. Men vi er begynt å se frynsete ut. Midtstopperne og Phillips fungerer ikke like bra lenger. Kiko har begynt å gjøre tabber/dårlige involveringer. Er det forbipasserende eller vil vi fortsette å slippe inn en del? Samtidig har vi også scoret mye mål. 10-10 på de siste 4 satser jeg på er mer tilfeldig enn en trend.

6. Hvor lenge tar det før Kalvin Phillips er tilbake i toppform igjen? Er han hovedårsaken til at vi plundrer litt nå?

Ikke godt å si. Men det er vel vanlig for alle spillere å ha en liten formdupp over en lang sesong. Satser på at han finner tilbake til seg selv i januar når kampprogrammet ikke lenger er like hardt. Ikke hovedårsaken da flere spillere har sviktet.

7. Hva skjer med Kiko Casilla? Formen stuper, og en evt karantene lurer i gresset. Vil han erstattes?

Han har en spillestil der noen tabber i løpet av en sesong nesten må være OK, men det har vært "mye" nå i de siste 4 kampene. Selvtillit er alfa omega for en keeper, vi får håpe at han finner tilbake til seg selv snart. Han er særdeles viktig i igangsettingsfasen ved overganger. Får han mer enn 5-6 kamper karantene tror jeg vi får inn en erfaren back up.

8. Klarer vi å få 34 år gamle Pablo Hernandez i sving gjennom hele vårsesongen?

Pablo har ikke vært på topp så langt denne sesongen og jeg tviler på at han klarer å levere slik han gjorde i fjor høst på vårparten 2020. Klubben ville gjort veldig lurt i å kjøpe/låne en god no. 10, men det skjer jo ikke. Men selv en Pablo på 80 % er en god spiller for oss.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #47 på: Februar 09, 2020, 07:27:59 »
Denne tråden viste seg å være tidenes jinx.

auren

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #48 på: Februar 09, 2020, 08:16:16 »
Men husk, vi er Leeds. Fordømte Leeds. Istedenfor å glede oss over den enorme luka som plutselig oppsto, så er det frykten som råder. Frykten for at den luka skal forsvinne. Fordømte Leeds kan ikke rykke opp, det må komme et eller annet som gjør at vi kullseiler.

Dessverre det mest "fornuftige" du skrev her kato med fasit i hånd. Sjokkerende utvikling siste 10 kamper:

2-3-5. 9 poeng av 30 mulige. 14-19 i målforskjell. To tøffe kamper venter mot Brentford (b) og Bristol City (h). Med tap i disse to kampene kan vi faktisk være utenfor topp 6! Det eneste positive er at vi fottsatt har mange kamper igjen og at denne formduppen neppe kan kan vare stort lenger? Eller er vi rett og slett ikke bedre og vi ender opp om å slåss om en play off plass, eller enda verre: blir en middelhavsfarer?

En tung grå sky hviler over klubben for tiden. Vil Bielsa gjøre ting annerledes? Jeg tror ikke det. Kunne en idrettspsykolog hjulpet? Definitivt, men Bielsa mener at gutta ikke merker presset, så da hentes ikke en slik fagperson inn. Egentlig utrolig med det store apparatet Bielsa rår over, at en slik ressurs tilsynelatende ikke vurderes.

Med seier og god fotball mot Brentford er troen til mange tilbake. Så enkelt er det. Men så vanskelig er det også. Den kampen blir beintøff.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #49 på: Februar 09, 2020, 09:41:04 »
Jeg tror det eneste som kan redde oss nå er at Bielsa får inn litt energi i gruppa og jeg tror eneste mulighet for dette er å bytte litt på mannskapet samtidig som det gir resultater. Fortsetter Bielsa så og si med de samme 11 (bare Kalvin) som kommer inn så blir det vanskelig å snu en trend.

Bamford trenger en hvil sammen med Kiko og Dallas får ikke spille midtbane.

Meslier
Ayling White Cooper Dallas
Kalvin
Pablo Klich Tyler Harrison
JKA

Benk: Kiko, Berardi, Alioski, Shackleton, Poveda, Costa og Bamford.

Jeg synes Harrison er best på høyreving, det ser ut som det er hans naturlige plass. Tyler er visst skadet igjen så han er vel heller ikke den 10'eren vi har manglet siden Saiz dro.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

TK20

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #50 på: Februar 09, 2020, 10:12:14 »
Noen kjappe tanker:

1. Dette er IKKE over. Det er mange kamper igjen og kortene er stokket på ny. De to lagene som finner flytsonen herfra og ut vil rykke opp. Det kan godt bli oss om Bielsa greier å samle gutta og finne formen.

2. Vi kommer til å tape mot Brentford. Garantert. Men det betyr ikke at det er kjørt. Se nummer 1. Alt avhenger av om Bielsa og teamet greier å gi gutta trua tilbake, og det må starte hjemme mot Bristol City.

3. Bamford må hvile. Han er helt ute av det. Kommer ikke til sjanser. Big Kev inn i pausen mot Brentford og fra start mot Bristol City. Det kan være det lille som skal til for at Bamford finner tilbake til formen.

4. Alioski må ut av laget. Han er den eneste i troppen som helt åpenbart ikke er god nok for opprykk. Dallas på venstre back, Davis cover til Douglas er tilbake og Davis cover igjen når Douglas blir skadet igjen.

5. Tenker Roberts bør starte for Pablo frem til han blir skadet. Vi må la Pablo bruke den tiden han trenger for å finne spillet vi vet han har på lager.

6. Tror pågangsmotet og driven til Shackleton fra midtbanen kan gjøre oss godt. Når Roberts blir skadet kjører vi Pablo på kanten og Shack som box to box sammen med Klich. Phillips holder igjen på midten og lar gutta få license to bomb forward.

7. Tror ikke det løser noe å kaste Kiko. Meslier er totalt ubeskrevet. Vi hadde uansett vært oppe allerede om BPF fikk stå ut sesongen i fjor så vi kan likegodt bare gjennomføre prosjekt Kiko nå.

Igjen: vi taper utvilsomt mot Brentford. De er i ubeskrivelig flyt og vi er i elendig flyt. Resten av sesongen begynner mot Bristol City, det er der Bielsa må sette inn støtet som skal sikre opprykket.

Josch

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #51 på: Februar 09, 2020, 10:37:30 »
Jeg mener vi bør få orden på det defensive og keeperspillet.
En av de tingene jeg likte med byttet fra Heckingbottom til Bielsa var et mye bedre forsvarsspill.

Motstandere setter nå inn støtet der Leeds er svake:

-De stresser Kiko på dødball (omringer ham)
-Forsvaret er svakt på dødball / innlegg
-De presser forsvaret vårt ved oppspill / start bakfra

Bielsa må finne mottrekk mot dette. 
Klubben burde hatt en britisk keeper, ikke en fra Spania.


Kato

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #52 på: Februar 09, 2020, 10:37:55 »
Noen kjappe tanker:

1. Dette er IKKE over. Det er mange kamper igjen og kortene er stokket på ny. De to lagene som finner flytsonen herfra og ut vil rykke opp. Det kan godt bli oss om Bielsa greier å samle gutta og finne formen.

2. Vi kommer til å tape mot Brentford. Garantert. Men det betyr ikke at det er kjørt. Se nummer 1. Alt avhenger av om Bielsa og teamet greier å gi gutta trua tilbake, og det må starte hjemme mot Bristol City.

3. Bamford må hvile. Han er helt ute av det. Kommer ikke til sjanser. Big Kev inn i pausen mot Brentford og fra start mot Bristol City. Det kan være det lille som skal til for at Bamford finner tilbake til formen.

4. Alioski må ut av laget. Han er den eneste i troppen som helt åpenbart ikke er god nok for opprykk. Dallas på venstre back, Davis cover til Douglas er tilbake og Davis cover igjen når Douglas blir skadet igjen.

5. Tenker Roberts bør starte for Pablo frem til han blir skadet. Vi må la Pablo bruke den tiden han trenger for å finne spillet vi vet han har på lager.

6. Tror pågangsmotet og driven til Shackleton fra midtbanen kan gjøre oss godt. Når Roberts blir skadet kjører vi Pablo på kanten og Shack som box to box sammen med Klich. Phillips holder igjen på midten og lar gutta få license to bomb forward.

7. Tror ikke det løser noe å kaste Kiko. Meslier er totalt ubeskrevet. Vi hadde uansett vært oppe allerede om BPF fikk stå ut sesongen i fjor så vi kan likegodt bare gjennomføre prosjekt Kiko nå.

Igjen: vi taper utvilsomt mot Brentford. De er i ubeskrivelig flyt og vi er i elendig flyt. Resten av sesongen begynner mot Bristol City, det er der Bielsa må sette inn støtet som skal sikre opprykket.

Enig i alt uten punkt 7. Vi er havna i en situasjon hvor et ubeskrevet blad er langt bedre enn det bomkjøpet som står nå.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #53 på: Februar 09, 2020, 10:59:09 »
Har fått sovet på tapet. Som DenHvite sier, å be Bielsa gå, løser ingen verdens ting. Men det kan skje. Taper vi våres to neste kamper, da kan det hende Bielsa selv tar sin hatt å går. Og da må Raddikken ha en plan B. Hva er den vet jeg lite om. Men hvis Bielsa byner å ymte frempå for Raddikken at kanskje andre bør ta over, da bør Raddikken hive seg på telefonen til Pochettino omgående. Betal han godt for resten av sesongen hvis Bielsa går
Det som er sikkert er at vi trenger litt ny inspirasjon, men åssen få det uten at Bielsa går, er for meg en gåte. Bielsa må kanskje svelge kameler her og rullere på laget i siste del av sesongen.
Vi må byne å vinne kamper igjen. Kamper hvor uavgjort i utgangspunktet hadde vært et bra resultat, de må vinnes.
Det er 45 poeng igjen å spilles om. Leeds bør her ha minimum 30 poeng på de siste 15 kampene, men er  redd det ikke holder, så 35 poeng og 90 til slutt, tror jeg holder for opprykk.

Leedsfan

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #54 på: Februar 09, 2020, 11:03:58 »
Har fått sovet på tapet. Som DenHvite sier, å be Bielsa gå, løser ingen verdens ting. Men det kan skje. Taper vi våres to neste kamper, da kan det hende Bielsa selv tar sin hatt å går. Og da må Raddikken ha en plan B. Hva er den vet jeg lite om. Men hvis Bielsa byner å ymte frempå for Raddikken at kanskje andre bør ta over, da bør Raddikken hive seg på telefonen til Pochettino omgående. Betal han godt for resten av sesongen hvis Bielsa går
Det som er sikkert er at vi trenger litt ny inspirasjon, men åssen få det uten at Bielsa går, er for meg en gåte. Bielsa må kanskje svelge kameler her og rullere på laget i siste del av sesongen.
Vi må byne å vinne kamper igjen. Kamper hvor uavgjort i utgangspunktet hadde vært et bra resultat, de må vinnes.
Det er 45 poeng igjen å spilles om. Leeds bør her ha minimum 30 poeng på de siste 15 kampene, men er  redd det ikke holder, så 35 poeng og 90 til slutt, tror jeg holder for opprykk.

Poch koster 100ml nkr å ansette nå, men er gratis til sommeren! Dette er nok derfor Solskjær fortsatt har jobb!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #55 på: Februar 09, 2020, 11:12:02 »
Har fått sovet på tapet. Som DenHvite sier, å be Bielsa gå, løser ingen verdens ting. Men det kan skje. Taper vi våres to neste kamper, da kan det hende Bielsa selv tar sin hatt å går. Og da må Raddikken ha en plan B. Hva er den vet jeg lite om. Men hvis Bielsa byner å ymte frempå for Raddikken at kanskje andre bør ta over, da bør Raddikken hive seg på telefonen til Pochettino omgående. Betal han godt for resten av sesongen hvis Bielsa går
Det som er sikkert er at vi trenger litt ny inspirasjon, men åssen få det uten at Bielsa går, er for meg en gåte. Bielsa må kanskje svelge kameler her og rullere på laget i siste del av sesongen.
Vi må byne å vinne kamper igjen. Kamper hvor uavgjort i utgangspunktet hadde vært et bra resultat, de må vinnes.
Det er 45 poeng igjen å spilles om. Leeds bør her ha minimum 30 poeng på de siste 15 kampene, men er  redd det ikke holder, så 35 poeng og 90 til slutt, tror jeg holder for opprykk.

Snakker om kontrakt ut sesongen. Så kan vi se hvordan det løser seg med ny manager etter sesongslutt. Rykker vi opp, javel, da kan vi bruke disse pengene som  Pochettino koster. Rykker vi ikke opp, da er ikke han interessert i å lede Leeds i Championship okke som. Men frem til sesongen er over, ja det kunne han sett på som en utfordring

Poch koster 100ml nkr å ansette nå, men er gratis til sommeren! Dette er nok derfor Solskjær fortsatt har jobb!

Forever Whites

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #56 på: Februar 09, 2020, 11:13:59 »
Noen kjappe tanker:

1. Dette er IKKE over. Det er mange kamper igjen og kortene er stokket på ny. De to lagene som finner flytsonen herfra og ut vil rykke opp. Det kan godt bli oss om Bielsa greier å samle gutta og finne formen.

2. Vi kommer til å tape mot Brentford. Garantert. Men det betyr ikke at det er kjørt. Se nummer 1. Alt avhenger av om Bielsa og teamet greier å gi gutta trua tilbake, og det må starte hjemme mot Bristol City.

3. Bamford må hvile. Han er helt ute av det. Kommer ikke til sjanser. Big Kev inn i pausen mot Brentford og fra start mot Bristol City. Det kan være det lille som skal til for at Bamford finner tilbake til formen.

4. Alioski må ut av laget. Han er den eneste i troppen som helt åpenbart ikke er god nok for opprykk. Dallas på venstre back, Davis cover til Douglas er tilbake og Davis cover igjen når Douglas blir skadet igjen.

5. Tenker Roberts bør starte for Pablo frem til han blir skadet. Vi må la Pablo bruke den tiden han trenger for å finne spillet vi vet han har på lager.

6. Tror pågangsmotet og driven til Shackleton fra midtbanen kan gjøre oss godt. Når Roberts blir skadet kjører vi Pablo på kanten og Shack som box to box sammen med Klich. Phillips holder igjen på midten og lar gutta få license to bomb forward.

7. Tror ikke det løser noe å kaste Kiko. Meslier er totalt ubeskrevet. Vi hadde uansett vært oppe allerede om BPF fikk stå ut sesongen i fjor så vi kan likegodt bare gjennomføre prosjekt Kiko nå.

Igjen: vi taper utvilsomt mot Brentford. De er i ubeskrivelig flyt og vi er i elendig flyt. Resten av sesongen begynner mot Bristol City, det er der Bielsa må sette inn støtet som skal sikre opprykket.

Enig i alt uten punkt 7. Vi er havna i en situasjon hvor et ubeskrevet blad er langt bedre enn det bomkjøpet som står nå.

Når det gjelder punkt 5 kan vi risikere at Roberts allerede er skadet igjen.  Vet ikke om det er kommet noen rapport etter smellen han fikk i går ennå?
Medlem 94237

asbfjell

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #57 på: Februar 09, 2020, 15:32:55 »
Det er en avventende stemning. Svært få tør prate ut om det som er i ferd med å skje. 11 poengs luke. Lyset i tunnellen er sterkere enn noen gang de siste 15 årene. Det lyser opprykk. Klokkerent opprykk. Men husk, vi er Leeds. Fordømte Leeds. Istedenfor å glede oss over den enorme luka som plutselig oppsto, så er det frykten som råder. Frykten for at den luka skal forsvinne. Fordømte Leeds kan ikke rykke opp, det må komme et eller annet som gjør at vi kullseiler. En keeper som får 12 kamper karantene. FFP som gir 9 poeng i trekk. En Bielsa som snappes opp til Premier League. Noe må skjære seg. Eller.

Senk skuldrene. Denne gangen skjer det. Denne gangen tar vi igjen alt det tapte. All frustrasjon, alle elendige eiere, alle ubrukelige midtstoppere, all motgang, alt er nå borte.

Nå skal vi ta igjen for alt det vonde. Hvorfor det?

1. Vi mestrer
Spillerne vet at det vi holder på med under Bielsa er løsningen. Vi presterer. Vi vinner fotballkamper. Vi blir hele tiden bedre. Vi eier kamper. Selvtilliten er ikke skjør lengre. Den er ikke en fiende, den hjelper oss. Og gjør oss trygge.

2. Vi er respektert
Motstanderne frykter oss. De ser hvor gode vi er. De vet de blir springende mye mellom når de møter oss. Et tungt skift på jobb. En frykt for at dette skal gå gæærnt. De ser på tabellen, Leeds er det de frykter mest. Psykologien er nådeløs. Ingen vil møte oss.

3. Ingen klare kandidater bak oss
WBA er med. Det gjør ingenting. Bak der er det ingen klare lengre. Fulham har tapt 6 kamper, de er nærmest, men roter for mye. Nottingham kan være nærmest, men de spiller 1-1 mot Middlesboro. Og er neppe gode nok over tid. Enkeltlag kan gå inn i større flyt, som Preston en periode. Men ingen av de andre ser ut til å være gode nok over tid. Det blir ikke et 3-horse-race.

4. Bielsa holder fortet
Det blir aldri sluppet på gassen. Spillerne får ikke mulgiheten til å slippe seg ned. Bielsa er hele tiden på søken etter å bli bedre. Analysere feilene. Ta dem bort. Vi kan bli slitne, vi kan få skader. Men vi kommer aldri til å slippe oss nedpå. Aldri.

5. Defensiv trygghet
Selv George Graham må være stolte av oss. Defensiv trygghet vinner opprykk. Vi er ved jul, og har vel sluppet inn 5 spillemål denne sesongen. Vi er nesten umulige å bryte ned.  Det er kun dødballer som gir trøbbel. 2 baklengs siste 8 kamper. Det er helt enormt. En slik mur smuldrer ikke opp over natta. Den er grunnlaget for toget mot Premier League.

6. Spillestilen
Vi eier kampene, vi er fantatiske å se på. Vi skaper sjanser, nå scorer vi også mål. Vi har ballen 70-75 prosent av kampene. Da er det vanskelig å slå oss. Det kommer nok en blemme eller to en gang, men aldri i verden at vi kollapser. Spillestilen sender oss opp.

7. Prestasjoner og resultat
Jeg mener vi selv med 11 poengs forsprang likevel sitter med dårlig uttelling. Eneste omgangen denne sesongen vi ikke har vært best, var 2. omgangen mot WBA. Ellers hadde vi fortjent full pott i alle kamper. Prestasjonene er hver gang bedre enn motstanderne. Det betyr ikke at vi vinner alle kamper. Men det betyr at vi vil tape få.

8. Skader
Vi er i andre sesong med Bielsa. Vi har øvd. Vi har lært. Vi er blitt mer robuste. Vi har færre skader. Vi tåler at noen blir borte i perioder. Det er ikke enkeltpspillerne som gjør oss så gode, det er systemet. Systemet fungerer. Og systemet har alltid nye som kommer inn og overtar.

Så gode venner, Woodgate sa: "It would be some train to get on".

We are. On. That. Train.

Kjenn på den følelsen. Jeg vil nesten grine. Og det er ikke ofte.

To måneder seinere sitter også jeg og kjenner på en følelse som nesten får meg til å grine...  :'(

Kato

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #58 på: Mars 02, 2020, 08:53:20 »
15 kamper senere, og den perioden endte med 6-4-5 i serien. 22 poeng på 15 kamper, et snitt på 1,47.

Fortsetter det samme snittet ut sesongen ender vi på 83 poeng, samme som i fjor. Holder neppe til direkte opprykk.

Hva kan vi så lese ut av denne perioden?

Offensivt 22 scorede mål på 15 kamper. Snitt på 1,47.
Defensivt 20 innslupne som git et snitt på 1,33.

På de 21 kampene før denne perioden hadde vi målforskjell 32-10 (14-4-3)
Snitt på scorede mål 1,52, mens snitt på innslupne var 0,48.

Vi ser det først og fremst var defensivt vi har vært langt svakere de siste 15 kampene. Offensivt noenlunde det samme.

Det er statistikken, men hva ser vi bak tallene?

Jo nå ser vi en rekke med 4 strake seire, og 7-0 i målforskjell. Offensivt stort sett på samme viset som hele sesongen, mens vi har strammet skikkelig til defensivt igjen.

Hva er så forskjellen på downperioden på 11 kamper og det vi leverer nå?

Jeg mener prestasjonene er svært like. Spillemessig var vi like gode i perioden hvor vi avga mye poeng. Vi skapte sjanser, vi styrte spillet, og vi slapp inn enkle mål. Etter tapet mot Forest var det ramaskrik blant fans, og det begynte faktisk å bli press på Bielsa. Vi var ute av direkte opprykk i 10 minutter, da Fulham ledet 1-0 borte mot Millwall.

Jeg mener vi ikke har vært noe bedre spillemessig i de 4 kampene vi nå har vunnet. Defensive feil er strammet opp, men vi har vært spillemessig varierende. Middlesboro var ingen stor forestilling, og førsteomgangen mot Hull var begredelig.

Fotballfans går raskere opp og raskere ned enn prestasjonene på banen. Jeg vil helle litt kaldt vann i glasset til de som nå tror vi spaserer til opprykk (med 6 hjemmekamper igjen). Prestasjonene i det siste har ikke vært så mye bedre enn poenguttellingen i forhold til januar/februar.

Vi må opp flere hakk. La oss håpe andreomgangen mot Hull var starten på det. Før helgens kamp hadde vi scoret 2 mål mer enn Hull denne sesongen. Mye å gå på i den delen, la oss håpe Tyler Roberts og evt JKA bidrar i de ti siste. Hvis ikke, kan dette bli tøft.
« Siste redigering: Mars 02, 2020, 08:57:23 av Kato »
 

ibster

Sv: Med Premier League i sikte
« Svar #59 på: Mars 02, 2020, 09:18:48 »
15 kamper senere, og den perioden endte med 6-4-5 i serien. 22 poeng på 15 kamper, et snitt på 1,47.

Fortsetter det samme snittet ut sesongen ender vi på 83 poeng, samme som i fjor. Holder neppe til direkte opprykk.

Hva kan vi så lese ut av denne perioden?

Offensivt 22 scorede mål på 15 kamper. Snitt på 1,47.
Defensivt 20 innslupne som git et snitt på 1,33.

På de 21 kampene før denne perioden hadde vi målforskjell 32-10 (14-4-3)
Snitt på scorede mål 1,52, mens snitt på innslupne var 0,48.

Vi ser det først og fremst var defensivt vi har vært langt svakere de siste 15 kampene. Offensivt noenlunde det samme.

Det er statistikken, men hva ser vi bak tallene?

Jo nå ser vi en rekke med 4 strake seire, og 7-0 i målforskjell. Offensivt stort sett på samme viset som hele sesongen, mens vi har strammet skikkelig til defensivt igjen.

Hva er så forskjellen på downperioden på 11 kamper og det vi leverer nå?

Jeg mener prestasjonene er svært like. Spillemessig var vi like gode i perioden hvor vi avga mye poeng. Vi skapte sjanser, vi styrte spillet, og vi slapp inn enkle mål. Etter tapet mot Forest var det ramaskrik blant fans, og det begynte faktisk å bli press på Bielsa. Vi var ute av direkte opprykk i 10 minutter, da Fulham ledet 1-0 borte mot Millwall.

Jeg mener vi ikke har vært noe bedre spillemessig i de 4 kampene vi nå har vunnet. Defensive feil er strammet opp, men vi har vært spillemessig varierende. Middlesboro var ingen stor forestilling, og førsteomgangen mot Hull var begredelig.

Fotballfans går raskere opp og raskere ned enn prestasjonene på banen. Jeg vil helle litt kaldt vann i glasset til de som nå tror vi spaserer til opprykk (med 6 hjemmekamper igjen). Prestasjonene i det siste har ikke vært så mye bedre enn poenguttellingen i forhold til januar/februar.

Vi må opp flere hakk. La oss håpe andreomgangen mot Hull var starten på det. Før helgens kamp hadde vi scoret 2 mål mer enn Hull denne sesongen. Mye å gå på i den delen, la oss håpe Tyler Roberts og evt JKA bidrar i de ti siste. Hvis ikke, kan dette bli tøft.

Her er mer tall for disse 15 kampene. Vi både slipper inn mer inn vi burde og er enda litt mer ineffektive foran kassa enn vanlig.




Mål og expected goals.