Skrevet av Emne: Kamp: vs Sheffield Wednesday, @Elland Road, lørdag 11.01.2020, kl 16.00 LUTV  (Lest 25939 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Ute av cupene er det nå kun ligaen å konsentrere seg om for Leeds. Motstander er Yorkshirerivalene Sheffield Wednesday. Uglene sikter selv høyt opp på tabellen, og ligger pr. nå på 7. plass. Skal Leeds ha noen forhåpninger om å bli minst nr. 2, må lokalrivalene slås i dette oppgjøret. Uglenes italienske spiss, Foristieri, er fortsatt ute med skade. Han ventes ikke tilbake før tidligst i neste runde mot Blackburn.

https://sheffwed.vitalfootball.co.uk/injury-blow-as-sheffield-wednesday-man-could-miss-leeds-united-clash/

Mitt tips: Leeds vinner med 1 mål i en jevnspilt batalje. 2-1. Målscorere: Harrison og Bamford.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bromancer

Fletcher måtte vel av med skade i cupen? Noen som vet om han er ute?

Weds har ikke vunnet en eneste kamp denne sesongen der Fletcher ikke har startet.
« Siste redigering: Januar 08, 2020, 10:08:05 av Bromancer »

RoarG

Fletcher måtte vel av med skade i cupen? Noen som vet om han er ute?

Weds har ikke vunnet en eneste kamp denne sesongen der Fletcher ikke har startet.
Jeg mener vi har en glimrende mulighet til å ta 3 poeng her.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
. Uglenes italienske spiss, Foristieri, er fortsatt ute med skade. Han ventes ikke tilbake før tidligst i neste runde mot Blackburn.

Her skulle eg ta deg på at han jo er argentiner, og så har han kamper for Italia U21 :o

Men han er født i Argentina og begynte karrieren i ikke ukjente Newells Old Boys...

Ikke akkurat en lagspiller, men det er vel greit at han er ute...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Stut og Fjærkre

. Uglenes italienske spiss, Foristieri, er fortsatt ute med skade. Han ventes ikke tilbake før tidligst i neste runde mot Blackburn.

Her skulle eg ta deg på at han jo er argentiner, og så har han kamper for Italia U21 :o

Men han er født i Argentina og begynte karrieren i ikke ukjente Newells Old Boys...

Ikke akkurat en lagspiller, men det er vel greit at han er ute...

Samme karen som var linka til Leeds når Cellino styrte?
(de fleste fra Italia med fotballsko på beina ble vel ryktet til oss i de dagene.)

jaho

Ute av cupene er det nå kun ligaen å konsentrere seg om for Leeds. Motstander er Yorkshirerivalene Sheffield Wednesday. Uglene sikter selv høyt opp på tabellen, og ligger pr. nå på 7. plass. Skal Leeds ha noen forhåpninger om å bli minst nr. 2, må lokalrivalene slås i dette oppgjøret. Uglenes italienske spiss, Foristieri, er fortsatt ute med skade. Han ventes ikke tilbake før tidligst i neste runde mot Blackburn.

https://sheffwed.vitalfootball.co.uk/injury-blow-as-sheffield-wednesday-man-could-miss-leeds-united-clash/

Mitt tips: Leeds vinner med 1 mål i en jevnspilt batalje. 2-1. Målscorere: Harrison og Bamford.

Tror ikke vi skal gi opp opprykket Roar, selv om Sheffield skulle stjele med seg poeng. De er et godt lag i brukbar form, så en ikke helt enkel kamp (som de fleste i denne ligaen) Selvfølgelig viktig å vinne, og ikke minst unngå tap mot en av de nærmeste lagene bak oss.
Mer en fornøyd hvis vi kopierer fjorårets 1-0 seier mot dem på ER. Samme runde (27) var jo da Spygate traff oss...sportslig gikk jo den kampen bra..bortimot årsbeste mot Derby og 2-0, og vi trodde vi var i rute etter 3 strake tap..(Hull, Nottingham og QPR i cupen), noe som dessverre ikke stemte.. Vi ligger et poeng foran forrige sesong, og med seier lørdag er situasjonen den samme.. Vi får satse på
at gutta leverer tre poeng og fortsatt tabelltopp!  :D

leedslife

Ute av cupene er det nå kun ligaen å konsentrere seg om for Leeds. Motstander er Yorkshirerivalene Sheffield Wednesday. Uglene sikter selv høyt opp på tabellen, og ligger pr. nå på 7. plass. Skal Leeds ha noen forhåpninger om å bli minst nr. 2, må lokalrivalene slås i dette oppgjøret. Uglenes italienske spiss, Foristieri, er fortsatt ute med skade. Han ventes ikke tilbake før tidligst i neste runde mot Blackburn.

https://sheffwed.vitalfootball.co.uk/injury-blow-as-sheffield-wednesday-man-could-miss-leeds-united-clash/

Mitt tips: Leeds vinner med 1 mål i en jevnspilt batalje. 2-1. Målscorere: Harrison og Bamford.

Tror ikke vi skal gi opp opprykket Roar, selv om Sheffield skulle stjele med seg poeng. De er et godt lag i brukbar form, så en ikke helt enkel kamp (som de fleste i denne ligaen) Selvfølgelig viktig å vinne, og ikke minst unngå tap mot en av de nærmeste lagene bak oss.
Mer en fornøyd hvis vi kopierer fjorårets 1-0 seier mot dem på ER. Samme runde (27) var jo da Spygate traff oss...sportslig gikk jo den kampen bra..bortimot årsbeste mot Derby og 2-0, og vi trodde vi var i rute etter 3 strake tap..(Hull, Nottingham og QPR i cupen), noe som dessverre ikke stemte.. Vi ligger et poeng foran forrige sesong, og med seier lørdag er situasjonen den samme.. Vi får satse på
at gutta leverer tre poeng og fortsatt tabelltopp!  :D

Enig. Monk har gitt oss problemer før og vil gi oss problemer igjen på Lørdag.

Mitt tips er U her. Tar vi 3 så blir det en tur innom polet for å se seg ut en champagne til senere på våren

jackbauer68

  • Gjest
Litt å tenke på for Bielsa etter oppvisningen på Emirates Stadium.

Tipper: Casilla, Ayling, White, Cooper, Douglas, Phillips, Dallas, Klich, Harrison, Costa, Bamford.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Samme karen som var linka til Leeds når Cellino styrte?
(de fleste fra Italia med fotballsko på beina ble vel ryktet til oss i de dagene.)
Jada, flere som gjerne ville se ham i Leeds allerede da. Hvor reelle ryktene var aner jeg ikke...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Litt å tenke på for Bielsa etter oppvisningen på Emirates Stadium.

Tipper: Casilla, Ayling, White, Cooper, Douglas, Phillips, Dallas, Klich, Harrison, Costa, Bamford.

Ja, kan det egentlig bli noe annet???
(slik vi kjenner Bielsa)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Litt å tenke på for Bielsa etter oppvisningen på Emirates Stadium.

Tipper: Casilla, Ayling, White, Cooper, Douglas, Phillips, Dallas, Klich, Harrison, Costa, Bamford.

Ja, kan det egentlig bli noe annet???
(slik vi kjenner Bielsa)
Kan nok bli Allioski for Costa. Douglas bør få starte nå.

GeirO

Litt å tenke på for Bielsa etter oppvisningen på Emirates Stadium.

Tipper: Casilla, Ayling, White, Cooper, Douglas, Phillips, Dallas, Klich, Harrison, Costa, Bamford.

Ja, kan det egentlig bli noe annet???
(slik vi kjenner Bielsa)
Kan nok bli Allioski for Costa. Douglas bør få starte nå.
Enig, men det kan bli Alioski for Douglas....
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Litt å tenke på for Bielsa etter oppvisningen på Emirates Stadium.

Tipper: Casilla, Ayling, White, Cooper, Douglas, Phillips, Dallas, Klich, Harrison, Costa, Bamford.

Ja, kan det egentlig bli noe annet???
(slik vi kjenner Bielsa)
Kan nok bli Allioski for Costa. Douglas bør få starte nå.
Enig, men det kan bli Alioski for Douglas....
Joda, begge sistnevnte forslag er også innenfor Bielsa-normalen :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Litt å tenke på for Bielsa etter oppvisningen på Emirates Stadium.

Tipper: Casilla, Ayling, White, Cooper, Douglas, Phillips, Dallas, Klich, Harrison, Costa, Bamford.

Ja, kan det egentlig bli noe annet???
(slik vi kjenner Bielsa)
Kan nok bli Allioski for Costa. Douglas bør få starte nå.
Enig, men det kan bli Alioski for Douglas....
Joda, begge sistnevnte forslag er også innenfor Bielsa-normalen :D

Cooper vil starte, men synes også det er betryggende at Berardi leverer når han spiller..ikke vært inne på
mange baklengs han denne sesongen..

Kimfjellheim

Blir min første kamp på Elland road dette så håper jo på 4-0 seier, men ser fort for meg at denne kan ende med 0-0.

Har fått plass på C19, 5 rader opp bak innbytterbenken så håper dette blir en god opplevelse  ;D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Har fått plass på C19, 5 rader opp bak innbytterbenken så håper dette blir en god opplevelse  ;D
Enjoy! :) Tror rad 2 er det laveste jeg har vært - dèt var på høyde med gressmatta det :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Blir min første kamp på Elland road dette så håper jo på 4-0 seier, men ser fort for meg at denne kan ende med 0-0.

Har fått plass på C19, 5 rader opp bak innbytterbenken så håper dette blir en god opplevelse  ;D

Kos deg! PERFEKT plassering slik stemningen i hjemmet vårt er nå. Du kommer til å kose deg skvett forderva, selv om det skulle bli 0-0.

Cherry

Ute av cupene er det nå kun ligaen å konsentrere seg om for Leeds. Motstander er Yorkshirerivalene Sheffield Wednesday. Uglene sikter selv høyt opp på tabellen, og ligger pr. nå på 7. plass. Skal Leeds ha noen forhåpninger om å bli minst nr. 2, må lokalrivalene slås i dette oppgjøret. Uglenes italienske spiss, Foristieri, er fortsatt ute med skade. Han ventes ikke tilbake før tidligst i neste runde mot Blackburn.

https://sheffwed.vitalfootball.co.uk/injury-blow-as-sheffield-wednesday-man-could-miss-leeds-united-clash/

Mitt tips: Leeds vinner med 1 mål i en jevnspilt batalje. 2-1. Målscorere: Harrison og Bamford.

Tror ikke vi skal gi opp opprykket Roar, selv om Sheffield skulle stjele med seg poeng. De er et godt lag i brukbar form, så en ikke helt enkel kamp (som de fleste i denne ligaen) Selvfølgelig viktig å vinne, og ikke minst unngå tap mot en av de nærmeste lagene bak oss.
Mer en fornøyd hvis vi kopierer fjorårets 1-0 seier mot dem på ER. Samme runde (27) var jo da Spygate traff oss...sportslig gikk jo den kampen bra..bortimot årsbeste mot Derby og 2-0, og vi trodde vi var i rute etter 3 strake tap..(Hull, Nottingham og QPR i cupen), noe som dessverre ikke stemte.. Vi ligger et poeng foran forrige sesong, og med seier lørdag er situasjonen den samme.. Vi får satse på
at gutta leverer tre poeng og fortsatt tabelltopp!  :D

Enig. Monk har gitt oss problemer før og vil gi oss problemer igjen på Lørdag.

Mitt tips er U her. Tar vi 3 så blir det en tur innom polet for å se seg ut en champagne til senere på våren

Rekker ikke polet ETTER kampen, må handles inn før  ;)
Vi vinner 3-1....
 

SupALeedS

Pablo og schackelton tilbake til denne
Alex

Jon R

Pablo og schackelton tilbake til denne
Legg gjerne ved en link til kilde når du publiserer denne type nyheter.  :)
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pablo og schackelton tilbake til denne
Legg gjerne ved en link til kilde når du publiserer denne type nyheter.  :)

Jeg hjelper SupALeedS her: :)Pressekonferansen.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-eddie-nketiah-transfer-17537673

Legg også merke til hvordan han definerer managere: :D

Depends on the manager. Some managers look at players and use them to win matches. You have another manager that tries to correct them and make them better players.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Overskriften lover bra, her kommer det know how fra Monk...

Garry Monk opens up on how he has been able to frustrate Marcelo Bielsa's Leeds United
Garry Monk will be looking to get one over on Leeds once again when his Wednesday side visit Elland Road this weekend

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/garry-monk-opens-up-how-17539092

Så leser man reportasjen og husker hvor mye GPP Monk pleide å lire av seg til pressen.
Hver. Eneste. Gang.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Tipper følgende lag:

Kiko - Ayling, White, Cooper, Douglas - Phillips - Costa, Klich, Dallas, Harrison - Bamford

Benk: Meslier, Berardi, Alioski, Shackelton, Pablo, Roberts, Stevens.

I tilfelle sesongens sterkeste benk. Usikker på om Roberts er fit enda. Hvis ikke så tror jeg Casey tar plassen hans.

Tips: 1-1. Phillips (!) med vårt eneste mål.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Har helt sluttet å bekymre meg foran Leeds kamper. Vi leverer til godkjent i nesten alle kamper, og denne vinner vi 3-1

Går mot opprykk i år


MOT  :)

Bromancer

Har helt sluttet å bekymre meg foran Leeds kamper. Vi leverer til godkjent i nesten alle kamper, og denne vinner vi 3-1

Går mot opprykk i år


MOT  :)

Jeg har det motsatt. For meg blir hver kamp som en cupfinale helt til alt er avgjort. Er helt frynsete  :)

Kato

Har helt sluttet å bekymre meg foran Leeds kamper. Vi leverer til godkjent i nesten alle kamper, og denne vinner vi 3-1

Går mot opprykk i år


MOT  :)

Jeg har det motsatt. For meg blir hver kamp som en cupfinale helt til alt er avgjort. Er helt frynsete  :)

Samme her. Stort sett bare vondt å se. Enda verre jo nærmere vi ser ut til å nå målet. Mye lettere å være nr 13 i championship, mye mindre å tape.
 

jaho

Har helt sluttet å bekymre meg foran Leeds kamper. Vi leverer til godkjent i nesten alle kamper, og denne vinner vi 3-1

Går mot opprykk i år


MOT  :)

Jeg har det motsatt. For meg blir hver kamp som en cupfinale helt til alt er avgjort. Er helt frynsete  :)

Samme her. Stort sett bare vondt å se. Enda verre jo nærmere vi ser ut til å nå målet. Mye lettere å være nr 13 i championship, mye mindre å tape.

Føler at absolutt alt står på spill denne sesongen.. må bare ha med seg hvert spark på ballen...håper så inderlig at vi går opp der vi hører hjemme..tror det blir et mer sunt forhold til laget, at man kan gå glipp av en kamp i ny og ne. Nå må jo alle avtaler og aktiviteter tilpasses. Er vi først i PL tror jeg det blir å vake rundt 6-10 plass...det blir roligere for kropp og sjel..
« Siste redigering: Januar 10, 2020, 18:06:39 av jaho »

Kontakinte

Har helt sluttet å bekymre meg foran Leeds kamper. Vi leverer til godkjent i nesten alle kamper, og denne vinner vi 3-1

Går mot opprykk i år


MOT  :)
+1 Ingen bekymring før kamp lenger. Vi er supersolide! Spiller kommer tilbake fra skader, Vi fikk bekreftet at vi har en super 2-keeper. Tipper 3-0, Leeds har forøvrig aldri tapt en kamp på ER når jeg har vært her sammen med gutta mine ;). Gleder meg Max for morgendagen. Marcing on Together!
« Siste redigering: Januar 10, 2020, 17:44:48 av Kontakinte »

Cherry

Fletcher måtte vel av med skade i cupen? Noen som vet om han er ute?

Weds har ikke vunnet en eneste kamp denne sesongen der Fletcher ikke har startet.

Ute 8-10 uker. Kneskadet.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
YEPs skriveføre fans og Eirik Aase venter en jevn kamp i morgen...

DAVID WATKINS
Monday’s trip to the Emirates was a great day out and was a free hit for Leeds that ended with reputation enhanced and confidence boosted. It was always destined to be a side show though to the main event!
The next round of the main event is effectively the first of 20 cup finals, a home game with Yorkshire and promotion rivals Sheffield Wednesday under our old friend Garry Monk.

It’s a home game for Leeds so we must be aiming to win; win at home, draw away for the rest of the season and we’ll be over 90 points and promoted.
There are injury doubts over their key striker, Steven Fletcher, recently named the Owls’ player of the month for a second time but they have the giant Atdhe Nuhiu and Jordan Rhodes to call on; in comparison Leeds are currently relying on Patrick Bamford alone.
Wednesday have stalled recently with three league defeats on the trot to Stoke, Cardiff and Hull but pulled off a surprise cup win at Brighton. I’m sitting on the fence as I know the next four months will see twist after twist!
Prediction: Leeds United 1 Sheffield Wednesday 1.

ANDY RHODES
After an exhilarating FA Cup tie at the Emirates on Monday, Leeds will be more than happy to focus on their main objective again.
The Cup was a welcome distraction and afforded Marcelo Bielsa the chance to give minutes to Illan Meslier and Robbie Gotts. Both could feature again in the coming weeks after their impressive displays.

Sheffield Wednesday will be a different proposition for United. Having climbed to third in the table a few weeks ago, the Owls have slipped out of the play-off places so will be looking to get back in the running.
Their push for the play-offs is built on a mean defence having conceded just 26 goals in as many games – only Brentford, Leeds and Forest have conceded fewer.

The Whites will be hoping to impose their style on Wednesday just as they did at Arsenal. Jack Harrison and Patrick Bamford looked sharp and were unlucky not to score.
That performance was enough to strike fear through Championship sides. They just need to keep going.
Prediction: Leeds United 2 Sheffield Wednesday 1.


MATTHEW EVANS
Narrow defeats by Sutton United, Newport County and QPR in the FA Cup have hardly been the harbinger of glory in recent years for United but Monday night’s 1-0 loss to Arsenal felt different.
We have to hope that the players enjoyed the taste of what it might be like to play in the Premier League and use it to spur them on for the remainder of the season.

They should also take heart from the way they played, particularly in the first half.
If we can do what we did away at Arsenal then you have to say that the rest of our Championship games are fantastic opportunities to do it again and again until we collect the points we need.
After our heroics at Old Trafford 10 years ago we returned to league action with a 1-1 draw against Wycombe. It’s a scoreline I can see being repeated tomorrow.
Sheffield Wednesday are a tough opponent and Garry Monk has shown he has our number over the last 18 months. If we nick a win? Happy days.
Prediction: Leeds United 1 Sheffield Wednesday 1.


KEITH INGHAM
Success in a football game is sometimes down to the smallest of margins, a foot closer and you're winning, a inch or two lower brings the same result. Without doubt Leeds United and their fans gave a fine account of themselves in their slender 1-0 FA Cup defeat at Arsenal.

The same failings (like most of the season) kept me awake for most of Monday night, the amount of possession and chances we created in the first half could have won two games, never mind one and this area desperately needs improving if we want to be playing Premier League teams every week next season.

Tomorrow brings a return to improving Sheffield Wednesday under the reigns of Garry Monk.
I’m not the biggest fan of him but I can’t argue that he’s made Sheffield a better team than before. They showed in the game at Hillsborough that they could be a difficult team to play against.
Marcelo Bielsa could still be without Tyler Roberts and Adam Forshaw for the game but Pablo Hernandez and Jamie Shackleton may be fit enough to be considered for a place on the bench. The players omitted from the cup game at the Emirates will probably return to start against Wednesday.

Leeds last won at home back in December against Hull City and the odd adage that win your home games and pick points up away from Elland Road will be very important in the second part of this very important season for the club and the city of Leeds.
Prediction: Leeds United 2 Sheffield Wednesday 1.


JACOB STARR
A breathtaking first-half display at the Emirates will give us all even more confidence of getting a victory against Sheffield Wednesday tomorrow.
If we manage to replicate that performance this weekend, it will be a tough ask for Wednesday to leave Elland Road with anything, but as we all know, football is a funny old game, especially when Leeds United are involved.

The Owls won at Brighton last time out but have lost three on the bounce in the league.
Despite this, they still, somehow find themselves only two points shy of the play-offs which is where Garry Monk will want his side to be come May.
Only us and Brentford are at home this weekend out of the sides in the top six so that is something we need to capitalise on.
With a trip to QPR the following week and looking at our horrific record in London, three points in this Yorkshire derby would do nicely.

A clean sheet will be high up on the list of priorities too, as we haven’t kept one in any of the last six games.
Prediction: Leeds United 2 Sheffield Wednesday 1.


MIKE GILL
After all the excitement of Monday night’s trip to the capital, United entertain their neighbours from South Yorkshire tomorrow.

The Whites players should be justifiably proud of all the plaudits that they received for their fine performance against Arsenal. Nevertheless all their memories must be put aside as they deal with the main business in hand.

The last three encounters with Wednesday have been tight affairs with two draws, one win to Leeds and only three goals shared between the teams. There is no reason to assume that this meeting will be anything other than close.

Wednesday are eighth, just a couple of points behind Swansea in the play-off places and will be desperate to get something out of this game.
The Owls faltered over the holiday period, losing to Stoke, Cardiff and Hull but redeemed themselves last time out against Brighton in the FA Cup.


Garry Monk will be looking to outsmart his former employers and it is unlikely that we will witness a high scoring game.
Prediction: Leeds United 2 Sheffield Wednesday 1.


EIRIK AASE
Leeds United – Sheffield Wednesday
Kampstart: 16.00

Skader og Suspensjoner: Adam Forshaw og Tyler Roberts er ute hos vertene, men Jamie Shackleton og Pablo Hernandez kan være tilbake. Hos gjestene er viktige Steven Fletcher ute i opptil ti uker.

Det var flere som ikke følger Championship til vanlig som fikk øynene opp for Leeds United under deres kamp mot Arsenal mandag kveld. I første omgang valset Leeds over Premier League-klubben på Emirates Stadium, men som vanlig slet de med uttellingen foran mål. I andre omgang kom Arsenal mer med i kampen, og de scoret også det som viste seg å bli kampens eneste mål. Det var på mange måter et hederlig tap for Leeds, og nå kan de fokusere fullt og helt om ligaen utover våren. Formen i serien har ikke vært den beste de siste ukene, men likevel har Leeds kommet seg opp på tabelltopp. Ned til tredjeplassen som “bare” gir playoff skiller det hele ni poeng. Hjemme på Elland Road har Leeds fantastiske 7-4-1, hvor det ene tapet kom mot Swansea City tilbake i august.

Sheffield Wednesday imponerte også mot Premier League-motstand forrige helg. Uglene tok turen til sørkysten for å møte Brighton & Hove Albion, og det endte med en imponerende 1-0 seier. I det oppgjøret fikk unggutten Osaze Urhoghide sjansen fra start, og dersom du ikke har sett det fantastiske intervjuet med debutanten, bør du sjekke det ut her. I serien har ikke ting gått like bra for Wednesday de siste ukene. Samtlige tre siste seriekamper har nemlig endt med tap. Denne svake formen har ført Yorkshire-klubben ned til en åttendeplass, men opp til playoff skiller det bare to poeng. På bortebane har Wednesday 5-2-6 denne sesongen.

Leeds siste kamper:
Arsenal – Leeds 1-0
West Brom – Leeds 1-1 (Bamford)
Birmingham – Leeds 4-5 (Costa, Harrison, Ayling, Dallas, Selvmål)
Leeds – Preston 1-1 (Dallas)
Fulham – Leeds 2-1 (Bamford)


Wednesdays siste kamper:
Brighton – Sheff Wed 0-1 (Reach)
Sheff Wed – Hull 0-1
Sheff Wed – Cardiff 1-2 (Lees)
Stoke – Sheff Wed 3-2 (Fox, Lees)
Sheff Wed – Bristol City 1-0 (Bannan)


Vurdering: Det er alltid spennende når disse to Yorkshire-rivalene barker sammen. Uglene med sterk seier forrige runde, mens Leeds imponerte mot Arsenal. Jeg ser ikke bort fra at gjestene kan gjøre denne kampen spennende, men har samtidig størst tro på at Leeds kommer til å stå igjen med tre poeng. Spesielt med tanke på at gjestene må klare seg uten toppscorer Steven Fletcher.
Tips: Hjemmeseier (1.60 @ Coolbet)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan