Skrevet av Emne: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin  (Lest 63735 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Josch

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #240 på: Januar 05, 2021, 20:22:18 »
I teorien kan Leeds tape tvisten og måtte fullføre kjøpsplikten.
Da er det visstnok en mulighet for at Nantes må betale et vederlag til Leeds ifølge Sport1.de. Leeds både kjøper og selger ham, slik jeg forstår. Jeg vil tro prisen på Augustin da blir vurdert per oktober 2020 da "overgangen" skjedde, da han var svært utrent. Eller prisen blir satt av et tribunal. (vinner Leeds saken så er det intet problem).

Oversatt fra tysk til norsk:

Während des Transferstreits zog Augustin weiter nach Nantes - ablösefrei. Allerdings könnte auch den Franzosen ein unschönes Nachspiel drohen. Falls die FIFA erklärt, dass die Kaufverpflichtung von Leeds weiter wirksam ist, müsste Nantes wohl eine Ablöse an die Engländer zahlen.

Under overgangstvisten flyttet Augustin til Nantes - gratis overføring. Franskmennene kan imidlertid også møte ubehagelige konsekvenser. Hvis FIFA erklærer at Leeds kjøpsplikt fortsetter, vil Nantes trolig måtte betale et overgangsgebyr til engelskmennene.






Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28766
  • Total likes: 2594
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #241 på: Februar 23, 2021, 17:25:45 »
Først kommer det nyheter om Augustin fra hans franske klubb:
according to Ouest-France, Augustin will sit out the remainder of the season in Nantes’ reserves, who compete in the fourth tier of French football.

Det er igjen snakk om fitness issues,
The former France under-21s international hasn’t featured in Nantes’ matchday squad since November and has subsequently played just 33 minutes during the 2020/21 campaign.

YEP blir spurt om hvordan rettssaken ligger an:

Graham Smyth
@GrahamSmyth
Re JKA, a FIFA spokesman, today: "We are not in a position to comment further as the case is still being investigated."
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #242 på: Juni 08, 2021, 17:57:13 »
I følge Leipzig har FIFA gitt dem medhold og Leeds må betale 20 Mill. Tipper at siste ord ikke er sagt.
https://throughitalltogether.sbnation.com/2021/6/8/22524262/rb-leipzig-reportedly-claim-victory-over-leeds-united-in-jean-kevin-augustin-case

Josch

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #243 på: Juni 08, 2021, 18:21:57 »
I følge Leipzig har FIFA gitt dem medhold og Leeds må betale 20 Mill. Tipper at siste ord ikke er sagt.
https://throughitalltogether.sbnation.com/2021/6/8/22524262/rb-leipzig-reportedly-claim-victory-over-leeds-united-in-jean-kevin-augustin-case

Her må Leeds bare anke. Enten vinner de saken eller så taper de og får utsatt betalingen lengst mulig mens anken pågår.
Trenering er en kjent taktikk. Pussig: Nyheten kom i dag, dagen før transfervinduet åpner.

samadhi

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #244 på: Juni 08, 2021, 18:41:58 »
Dersom vi må betala 20 mill skulle en tro vi fikk spilleren også??
Sett han på Bielsatrening så kanskje han blir fit.
marching on together,
derudaf forever...

Sterland

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #245 på: Juni 08, 2021, 22:24:27 »
RB Leipzig ler hele veien til banken. Fikk dyttet på oss en utrent spiss med holdningsutfordringer, i en periode hvor alle krever kjøp, men hvor det er ekstremt langt mellom suksessene… Vi ryker på denne, og JKA går inn i historien som worst ever buy. Trist..

RoarG

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #246 på: Juni 08, 2021, 23:10:56 »
RB Leipzig ler hele veien til banken. Fikk dyttet på oss en utrent spiss med holdningsutfordringer, i en periode hvor alle krever kjøp, men hvor det er ekstremt langt mellom suksessene… Vi ryker på denne, og JKA går inn i historien som worst ever buy. Trist..
Vel, han kan trenes opp.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sterland

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #247 på: Juni 09, 2021, 06:42:54 »
RB Leipzig ler hele veien til banken. Fikk dyttet på oss en utrent spiss med holdningsutfordringer, i en periode hvor alle krever kjøp, men hvor det er ekstremt langt mellom suksessene… Vi ryker på denne, og JKA går inn i historien som worst ever buy. Trist..
Vel, han kan trenes opp.
Tja, det har jeg mindre tro på. Har ikke ikke hatt en god sesong på flere år. Han er også eiet av Nantes, som signet han gratis på en to års kontrakt. Dette var godkjent av Leeds, som trodde de skulle komme unna. Stygt redd vi har kastet mange mill rett ut av vinduet.

RoarG

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #248 på: Juni 09, 2021, 08:44:57 »
RB Leipzig ler hele veien til banken. Fikk dyttet på oss en utrent spiss med holdningsutfordringer, i en periode hvor alle krever kjøp, men hvor det er ekstremt langt mellom suksessene… Vi ryker på denne, og JKA går inn i historien som worst ever buy. Trist..
Vel, han kan trenes opp.
Tja, det har jeg mindre tro på. Har ikke ikke hatt en god sesong på flere år. Han er også eiet av Nantes, som signet han gratis på en to års kontrakt. Dette var godkjent av Leeds, som trodde de skulle komme unna. Stygt redd vi har kastet mange mill rett ut av vinduet.
Gratis signering? Fra hvem? Leipzig? I følge dem, eier Leeds spilleren. Hvis de har latt Leeds' eiendom (angivelig?) gå gratis er det jo en skandale.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Stut og Fjærkre

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #249 på: Juni 09, 2021, 08:49:47 »
RB Leipzig ler hele veien til banken. Fikk dyttet på oss en utrent spiss med holdningsutfordringer, i en periode hvor alle krever kjøp, men hvor det er ekstremt langt mellom suksessene… Vi ryker på denne, og JKA går inn i historien som worst ever buy. Trist..
Vel, han kan trenes opp.
Tja, det har jeg mindre tro på. Har ikke ikke hatt en god sesong på flere år. Han er også eiet av Nantes, som signet han gratis på en to års kontrakt. Dette var godkjent av Leeds, som trodde de skulle komme unna. Stygt redd vi har kastet mange mill rett ut av vinduet.
Gratis signering? Fra hvem? Leipzig? I følge dem, eier Leeds spilleren. Hvis de har latt Leeds' eiendom (angivelig?) gå gratis er det jo en skandale.
Leeds fraskrev seg eiendomsretten, når den treningssky karen signerte for Nates. De var derfor de kunne signere han som en kontraktsløs spiller.

RoarG

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #250 på: Juni 09, 2021, 09:07:46 »
RB Leipzig ler hele veien til banken. Fikk dyttet på oss en utrent spiss med holdningsutfordringer, i en periode hvor alle krever kjøp, men hvor det er ekstremt langt mellom suksessene… Vi ryker på denne, og JKA går inn i historien som worst ever buy. Trist..
Vel, han kan trenes opp.
Tja, det har jeg mindre tro på. Har ikke ikke hatt en god sesong på flere år. Han er også eiet av Nantes, som signet han gratis på en to års kontrakt. Dette var godkjent av Leeds, som trodde de skulle komme unna. Stygt redd vi har kastet mange mill rett ut av vinduet.
Gratis signering? Fra hvem? Leipzig? I følge dem, eier Leeds spilleren. Hvis de har latt Leeds' eiendom (angivelig?) gå gratis er det jo en skandale.
Leeds fraskrev seg eiendomsretten, når den treningssky karen signerte for Nates. De var derfor de kunne signere han som en kontraktsløs spiller.
For et sabla rot >:(.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Russel_Doig

Sv: Ny spiller: Jean-Kevin Augustin
« Svar #251 på: Januar 27, 2022, 13:23:15 »
Fantastisk nytt! Dette blir en Leedslegende  8)

Velkommen til klubben Jean-Kevin!  :)

auren

2 år siden. Ekspertkommentar.

Russel_Doig

Sv: Ny spiller: Jean-Kevin Augustin
« Svar #252 på: Januar 27, 2022, 13:28:22 »
Mandag 27.01. En av de beste Leeds dager på år og dag. Enorme forventninger til resten av sesongen.

Høydepunktene står i kø :D

Russel_Doig

Sv: Ny spiller: Jean-Kevin Augustin
« Svar #253 på: Januar 27, 2022, 13:30:09 »
Hurrrrrrrrrrrrrrrrrrrra :)
Dette er en WOW signering!!!!! Har ikke vært så i ekstase over en signering siden Kasper Schmeichel!
Dette er kvalitet guttær! Ikke noe rask fra lavere divisjoner ;)
Nå fikk jeg litt trua igjen ;D

Sorry, bare må :D

Dette kan vi se i perspektiv opp mot dagens syting over manglende signeringer.

Hallgeir *

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #254 på: Januar 27, 2022, 13:53:41 »
Med fasit i hånd kan enhver av oss hovere.
Super Leeds since 1968

Russel_Doig

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #255 på: Januar 27, 2022, 14:10:29 »
Med fasit i hånd kan enhver av oss hovere.

Ja, men dette er hysterisk! :D

asbfjell

Sv: Ny spiller: Jean-Kevin Augustin
« Svar #256 på: Januar 27, 2022, 14:25:32 »
Hurrrrrrrrrrrrrrrrrrrra :)
Dette er en WOW signering!!!!! Har ikke vært så i ekstase over en signering siden Kasper Schmeichel!
Dette er kvalitet guttær! Ikke noe rask fra lavere divisjoner ;)
Nå fikk jeg litt trua igjen ;D

Sorry, bare må :D

Dette kan vi se i perspektiv opp mot dagens syting over manglende signeringer.

Vi var mange som hadde store forventninger til den signeringen. I ettertid fremstår det hele som tidenes dårligste Leeds-kjøp.

Jean-Kevin Augustin var få år tidligere regnet som et av de største talentene i fotballverdenen. Han ble f.eks. kåret til turneringens beste spiller under U19-EM i 2016 - med Mbappe på samme lag. Bortimot uforståelig at et så stort talent tilsynelatende ble skuslet bort i løpet av få år. Her må vel hovedproblemet ligge på det mentale planet (dårlige holdninger etc..)..?

Samtidig bør det også kunne rettes kritikk mot Orta og hans rekrutteringsavdeling etter denne fadesen. De kan umulig ha utført den grundigste analysen av spilleren og mennesket Augustin.

Tror også det sviktet litt under den medisinske testen av Augustin. Men her tror eg klubben lærte, noe som igjen førte til at Cuisance-overgangen ble stoppet, høsten 2020. Når vi har registrert hva Cuisance har prestert i ettertid, bør vi antagelig være glade for at den dealen ikke ble realisert. 

Reaney

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #257 på: Januar 27, 2022, 14:54:37 »
Takk. Russel Doig. Moro å lese hvor feil man kan ta  :)

Sterland

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #258 på: Januar 27, 2022, 16:05:13 »
Takk. Russel Doig. Moro å lese hvor feil man kan ta  :)
Vil tippe det finnes en del kommenterer som ikke er helt på skiva i Phillips-tråden også ;D

Cannavaro

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #259 på: Januar 29, 2022, 18:19:30 »
CAS (Courts of Arbitration for Sport) avgjør denne saken den 15.mars. Om Leeds blir dømt til å betale 18 millioner pund her, så skal det gjøres innen 45 dager etter avsagt dom.  Det er mye som tyder på at de pengene går tapt.
MFLU - Miracles For Leeds United

Sterland

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #260 på: Januar 29, 2022, 18:56:57 »
CAS (Courts of Arbitration for Sport) avgjør denne saken den 15.mars. Om Leeds blir dømt til å betale 18 millioner pund her, så skal det gjøres innen 45 dager etter avsagt dom.  Det er mye som tyder på at de pengene går tapt.
Når vi ryker her, bør Orta vurdere sin stilling. 40 - 50 mp ut av vinduet (Augustin/Rodrigo), tyder på en ekstremt dårlig research ifbm med investeringer som MÅ treffe. Synes ikke Orta har klart å hente nok kvalitet i forhold til midlene som er investert..

jaho

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #261 på: Februar 23, 2022, 12:35:26 »
Er så vidt i gang igjen denne fyren her også.. Ubenyttet reserve da Nantes overraskende slo PSG 3-1 i helga, og fikk
faktisk et innhopp runden før...

Josch

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #262 på: Februar 23, 2022, 17:15:11 »
Er så vidt i gang igjen denne fyren her også.. Ubenyttet reserve da Nantes overraskende slo PSG 3-1 i helga, og fikk
faktisk et innhopp runden før...

Jeg er spent på om han plutselig blir god igjen når denne CAS-saken er over. Det er litt rart at han har vært så dårlig når denne tvisten har pågått. Ønsker Nantes å betale lavest mulig pris her,? De kan måtte betale noe til Leeds.

gekon17

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #263 på: Februar 23, 2022, 23:14:14 »
Er så vidt i gang igjen denne fyren her også.. Ubenyttet reserve da Nantes overraskende slo PSG 3-1 i helga, og fikk
faktisk et innhopp runden før...

Jeg er spent på om han plutselig blir god igjen når denne CAS-saken er over. Det er litt rart at han har vært så dårlig når denne tvisten har pågått. Ønsker Nantes å betale lavest mulig pris her,? De kan måtte betale noe til Leeds.
Nantes må ikke betale noe til noen av klubbene. Han gikk dit pga at han var klubbløs. Spørsmålet er om leeds må betale red bull...

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #265 på: Mars 15, 2022, 13:28:20 »
Transfer embargo for Leeds? Svaret kan komme i dag.

https://www.leedsallover.com/report-warning-of-leeds-united-transfer-embargo-emerges-as-club-sweat-on-legal-decision/

Det er noe vi definitivt ikke trenger, og jeg tror ikke disse pengene står på høyrentekonto noe sted heller..........i tilfelle rent tap!
Merkelig sak, "kjøp uten bytterett" - men den kontrakten kan nok tolkes noen veier....
Har vi venner eller uvenner i CAS da? ::)
 

Dennis

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #266 på: Mars 15, 2022, 13:37:11 »
Transfer embargo for Leeds? Svaret kan komme i dag.

https://www.leedsallover.com/report-warning-of-leeds-united-transfer-embargo-emerges-as-club-sweat-on-legal-decision/

Det er noe vi definitivt ikke trenger, og jeg tror ikke disse pengene står på høyrentekonto noe sted heller..........i tilfelle rent tap!
Merkelig sak, "kjøp uten bytterett" - men den kontrakten kan nok tolkes noen veier....
Har vi venner eller uvenner i CAS da? ::)

Vi kjøper ikke spillere, så embargo har vel lite å si.  ;)

Så får Radrizzani og 49ers krangle om hvem som skal betale for Augustin om det ender med det. Hadde vært litt artig om det ikke var en fare for at det ender slik.
Marching on together!

stian

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #267 på: Mars 15, 2022, 17:06:37 »
Det har vært en del svindyre bomkjøp i Leeds opp gjennom årene, men artikkelen oppsummerer JKA-sagaen rimelig presist: "This has to take top spot when it comes to the worst business this club has conducted in the past decade."

Torpe-do

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #268 på: Mars 15, 2022, 19:26:03 »
Kjenner eg er ikkje like nøgd med at me snappa denne karen framfor snuten på ManU no.. 18 mill pund for dei - pff. Det er vel berre kaffi-budsjettet deira.

Sterland

Sv: Lånespiller en kort periode: Jean-Kevin Augustin
« Svar #269 på: Mars 16, 2022, 08:04:19 »
Det har vært en del svindyre bomkjøp i Leeds opp gjennom årene, men artikkelen oppsummerer JKA-sagaen rimelig presist: "This has to take top spot when it comes to the worst business this club has conducted in the past decade."
Her ryker høyst sannsynlig 200-250 mill Nkr rett ut av vinduet. Årsak.. en forferdelig dårlig reserach/analyse av et kjøpsobjekt. Her må Orta svare for seg.. utilgivelig slett arbeid av en sportsdirektør. Og nye tapsprosjekter vil trolig følge.. (Rodrigo, Firpo, Koch, Llorente). Heldigvis en motvekt i Raphinha.