Skrevet av Emne: Kamp: vs Barnsley @Elland Road, torsdag 16/07-20 kl. 18.00 på Viasport 1  (Lest 21807 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

3 dager til ny kamp, og att på til på min bursdag!  :)

Her kan i teorien opprykket sikres, dersom Brentford avgir poeng på onsdag og vi vinner. Taper Brentford, så rykker vi opp selv med uavgjort. Fulham kan i teorien ta oss igjen på poeng hvis vi får 1 poeng siste 3 kamper, men har kun 14 plussmål mot våres 35.

Her kjører vi nok på med samme lag som mot Swansea.

Tips: 2-0. Bamford og Klich.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bromancer

3 dager til ny kamp, og att på til på min bursdag!  :)

Her kan i teorien opprykket sikres, dersom Brentford avgir poeng på onsdag og vi vinner. Taper Brentford, så rykker vi opp selv med uavgjort. Fulham kan i teorien ta oss igjen på poeng hvis vi får 1 poeng siste 3 kamper, men har kun 14 plussmål mot våres 35.

Her kjører vi nok på med samme lag som mot Swansea.

Tips: 2-0. Bamford og Klich.

MOT!

auren

Min bursdag også. Vet akkurat hva jeg ønsker meg  :D

Hallgeir *

Tipper samme kampforløp som mot Stoke.

Barnsley ypper seg i starten, før vi tar over og kontrollerer kampen ut.

Dersom ikke bortelaget skårer først, tror jeg vi vinner greit, men så mange mål blir det ikke.
Super Leeds since 1968

DenHviteYeboah

Lokaloppgjør mot kjempende Barnsley. Nervøs....dette er et potensielt bananskall :(
Men håper virkelig vi kan ha litt flyt helt inn. Denne MÃ… vinnes!  Brentford virker dessverre ustoppelige :(
Herregud så nervøs jeg er :(

Forever Whites

Lokaloppgjør mot kjempende Barnsley. Nervøs....dette er et potensielt bananskall :(
Men håper virkelig vi kan ha litt flyt helt inn. Denne MÃ… vinnes!  Brentford virker dessverre ustoppelige :(
Herregud så nervøs jeg er :(

Nå er du om mulig enda mer pessimistisk enn hva jeg kan være!  ;)  Ofte skriver jeg slike innlegg selv kun for å prøve å dempe skuffelsen hvis det går ad dundas!  Men hjelper ikke det heller.  Skuffelsen og nervene har bare blitt verre og verre med alderen. 

Uansett har jeg nå troen etter at de har vunnet et par kamper der jeg var sikker på at vi kom til å tape poeng.  I dette oppgjøret tipper jeg 2-1 til Leeds og dermed kun ett poeng fra opprykk hvis det går inn og at de nærmeste motstanderne vinner i dag og på onsdag.  :)
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Det sies at mye i 2020-sesongen ligner på forrige opprykkssesong i 1990. Mye av det er bra, men kanskje ikke mht Barnsley-kampen. Daniel Chapman er inne på det i dagens epistel i YEP, der han sammenligner Hernandez' scoring mot Swansea med Strachans scoring mot Leicester...

Men
And, crucially, Strachan beat Leicester in the game after Leeds lost to Barnsley at Elland Road, not the game before.
That was the only match Leeds lost at home in 1989/90, but it almost ruined everything. On an anxious night they were their own enemies in defence and denied by goalkeeper, posts and mistaken aim in attack. Does that sound familiar?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

NT

Nå råder optimismen !!  Dette kommer til å gå helt fint.   Barnsley ligger i bånn med sine 43 poeng og må vinne 2 av de 3 siste for trygg grunn (kan teoretisk klare seg med 4 poeng om Luton-Hull spiller U og taper sine to andre og Charlton taper alle sine kamper) Barnsley møter Leeds borte, Forest hjemme og Brentford borte.  De må bare gi all-in og komme seg fremover, da får vi det rom vi trenger til å spille oss igjennom.  Vi vinner alle de 3 siste kampene !

Nå er jeg ikke aktivt troende, men denne gangen tror jeg det står skrevet i stjernene. Tatt i betraktning motgang på så mange områder i snart 20 år, Play off i fjor, Bielsa & Take Us Home prosjektet, Coronasituasjonen, 3 x bortgang av gml. legender -  det er NÃ… det skjer !  Nyt sommeren, We`re not dicking around with Playoffs anymore !



J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Er overraskende rolig før denne. Kan jo hende det endrer seg frem mot torsdagen. Resultater i dag og i morgen blir jo viktige sånn sett. Men syns vi har fått inn en god form, og en sterk vinnermentalitet. Se bare på vinnermålet mot Swansea. I det 88. minutt. Luke Ayling spurter over hele banen, og boksen deres er fyllt opp av Leeds-spillere, der Pablo selvsagt er den som får ballen og rolig som aldri før setter den i hjørnet.

Utenom det har jeg sett litt på kampene etter corona:
- Cardiff: hadde faktisk ingen forventninger til denne, vinner sjelden i wales, og sliter mot lag som cardiff med sin fysikk og hoof-ball.
- Fulham: Håpet seier, trodde på uavgjort, fryktet tap. Vant 3-0 mot et på papiret veldig godt lag. Meget solid.
- Luton: Burde vunnet. Ineffektive. Kan nærmest betraktes som et hendelig arbeidsuhell. Samt Luton var i god form og fikk en ekstra boost i sin cupfinale..
- Blackburn: tøff kamp mot et godt lag som så etter play-off muligheter. Solid gjennomføring og seier.
- Stoke: 5-0 og total overkjøring. Trenger ikke si mer.

Tips: 3-0, Bamford, Klich og Costa

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern
Phillips er altså ute for denne kampen (og sannsynligvis alle de tre siste). Kneet. Bielsa tror 4-5 uker så er han klar igjen.

Han tenker å flytte White frem.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-18593260
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Phillips ute. Kanskje resten av sesongen.

White dyttes nok frem.

Alternativene er Berardi inn eller Ayling inn med Dallas høyre og Douglas venstre.

Personlig hadde jeg sett Berardi inn og få avsluttet Leeds karrieren med 3 kamper, 9 poeng og opprykk.

Angående kampen. Ok følelse. Vi klarer 4 poeng på de siste tre, så nervene er borte. Tror de første 3 poengene kommer i morgen. 2-0 - Bamford x 2
« Siste redigering: Juli 14, 2020, 13:36:50 av Leeds - 1919 »

Sølvreven

Personlig ville jeg hatt Dallas inn for Phillips. White bør være stopper. Dallas løser oppgaven godt uansett hvor han blir brukt.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

auren

Personlig ville jeg hatt Dallas inn for Phillips. White bør være stopper. Dallas løser oppgaven godt uansett hvor han blir brukt.

Enig i at White bør være stopper. Hvem som passer best i Phillips-rollen er jammen ikke lett. Klich? Dallas? Shackleton?

Et lite blow at Phillips nå er ute...  :'(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Personlig ville jeg hatt Dallas inn for Phillips. White bør være stopper. Dallas løser oppgaven godt uansett hvor han blir brukt.

Enig i at White bør være stopper. Hvem som passer best i Phillips-rollen er jammen ikke lett. Klich? Dallas? Shackleton?

Et lite blow at Phillips nå er ute...  :'(

auren

Jeg vil gjerne se Shack mer, men ikke i den rollen. Han må spille box-to-box. Det samme gjelder Klich. Med Forshaw ute er nok White det beste alternativet, selv om det er svært ugunstig. Vi mister de to beste spillerne i Championship på én gang.

ingve1960

Mener at white er litt for defensiv i lærerrollen,blir ofte liggende mellom middstopperne. Ville prøvt Dallas med alioski på back, evt douglas som har vist bra ting i det siste

jaho

Ai ai....dette var det siste vi trengte nå...nå som nervene for at vi skulle misslykkes hadde sluppet taket...
Tror jeg helt klart ville beholdt White bak, selv om vi nesten ikke har sluppet inn mål da Berardi har vikariert.
Tror jeg ville valgt Dallas som 8-er, og Klich ned som 4-er, med Alioski eller Douglas som v.back. Alioski helt
klart fortjent det etter at han har vært meget god etter pausen. Men viktig spiller å sette inn med sin energi
hvis det kladder også, god sammen med Pablo til å endre kampbildet...så jeg tror nesten jeg hadde falt ned på
Douglas fra start på v.back..

Eriksen55

Personlig ville jeg hatt Dallas inn for Phillips. White bør være stopper. Dallas løser oppgaven godt uansett hvor han blir brukt.

Enig i at White bør være stopper. Hvem som passer best i Phillips-rollen er jammen ikke lett. Klich? Dallas? Shackleton?

Et lite blow at Phillips nå er ute...  :'(

auren

Har jo en på u23 som har briljert i den rollen der.  Kastet Mccalmont utpå de siste 3 kampene og latt han få teste seg. Han er Nord-Irsk landslagsspiller. Skjer ikke, men gøy om Bielsa hadde forsøkt!

jaho

Synes vi nesten alltid nå møter lag i god fom....t.o.m. bunnlagene... Barnsley har faktisk 2-3-1 etter
korona-pausen...holdt nullen i 4 av de 6 kampene...Fikk så hatten passet av Stoke, men var vel 2-0 etter 10 min.
det styrte vel kampbildet litt...men de hadde faktisk 60-40 i possesion den kampen. 62-38 mot Luton, 53-47 mot
Blackburn.. 56-44 mot Millwall, så har nok styrt de fleste kampene, så har nok ikke bare hatt tur... Kjenner nervene
kommer snikende nok en gang... :-\

Bromancer

Pressern
Phillips er altså ute for denne kampen (og sannsynligvis alle de tre siste). Kneet. Bielsa tror 4-5 uker så er han klar igjen.

Han tenker å flytte White frem.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-18593260

Dette var det siste nervene mine trengte akurat nå  :-[

RoarG

Dette går greit, selv med Phillips ute. Skal vi si 3-1? For Leeds scorer Dallas og Bamford (2).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bromancer

Noen som har stats på hvordan vi gjør det poengmessig uten KP?

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Noen som har stats på hvordan vi gjør det poengmessig uten KP?

Mener ihvertfall å ha lest at vi har vunnet 2 og tapt 1 med White i Philips' posisjon.

auren

Noen som har stats på hvordan vi gjør det poengmessig uten KP?

Mener ihvertfall å ha lest at vi har vunnet 2 og tapt 1 med White i Philips' posisjon.
Tar gjerne to seire og ett tap siste tre jeg

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Det bør gå greit å holde flyten uten Phillips, selv om han er viktig. Det er veldig lite å spore av de nervene som lå tykt utpå spillerne i innspurten i fjor. Nå er laget i flyt - særlig det å avgjøre Swansea-kampen på slutten må ha gitt den endelige bekreftelsen på at det ikke kommer noen kollaps i år. Det holder å prestere normalt, selv om de to andre lagene skulle ha ha maks uttelling.

Blank_File

Phillips skadet i 5 uker. Vi taper resterende kamper. Vi ender på playoff. Vi taper semien i playoff. Bielsa går. Det viser seg at Phillips skade er mer alvorlig og karrieren er over. Vi har ingenting og selge. Vi går konk neste år.

Et ganske realistisk scenario for Leeds spør du meg.

Bjorn

Phillips skadet i 5 uker. Vi taper resterende kamper. Vi ender på playoff. Vi taper semien i playoff. Bielsa går. Det viser seg at Phillips skade er mer alvorlig og karrieren er over. Vi har ingenting og selge. Vi går konk neste år.

Et ganske realistisk scenario for Leeds spør du meg.

Eller urealistisk..


Marching On! 4276

Blank_File

Phillips skadet i 5 uker. Vi taper resterende kamper. Vi ender på playoff. Vi taper semien i playoff. Bielsa går. Det viser seg at Phillips skade er mer alvorlig og karrieren er over. Vi har ingenting og selge. Vi går konk neste år.

Et ganske realistisk scenario for Leeds spør du meg.

Eller urealistisk..
Jeg glemt en ting. Vi møter Millwall i playoff.

RoarG

Phillips skadet i 5 uker. Vi taper resterende kamper. Vi ender på playoff. Vi taper semien i playoff. Bielsa går. Det viser seg at Phillips skade er mer alvorlig og karrieren er over. Vi har ingenting og selge. Vi går konk neste år.

Et ganske realistisk scenario for Leeds spør du meg.

Eller urealistisk..
Jeg glemt en ting. Vi møter Millwall i playoff.
I så fall ville jeg ha likt det. På tide å sette det møkkalaget ettertrykkelig på plass.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
stats ©
@lufcstats

We’ve won the last 3 against Barnsley and 5 out of the last 6. They haven’t won at Elland Road in the last 4, losing 3.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torpe-do

stats
@lufcstats

We’ve won the last 3 against Barnsley and 5 out of the last 6. They haven’t won at Elland Road in the last 4, losing 3.
Sånn statistikk gjer meg IKKJE rolegare. Er det ein ting eg veit, så er det at Leeds likar å bryte med statistikk som går vår veg..!


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

Blir spennende å se hva Bielsa gjør i forhold til Phillips sin skade. Jeg tipper følgende: White på defansiv midtbane og Berardi som erstatter for White. Ellers samme lag. En annen mulighet er å sette Ayling inn som stopper, Dallas over på høyre og Douglas evt Alioski som venstreback. White fortsatt DM. Selv om det blir flest rokeringer med sistnevnte, tror jeg vi blir farligst offansivt med Dallas på høyre og Doulgas på venstre.

Time will show!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.