Skrevet av Emne: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium  (Lest 21367 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

leedslife

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #30 på: Desember 26, 2020, 13:12:32 »
Alle bør få med seg alt som ble sagt på dagens pressekonferanse. Bielsa satte skapet på plass - igjen!

Fenomenal fyr. Fantastisk trener!

For en mann!! Synd mange "arm-chair managers" sikkert faller av etter 3 linjer. Mye å lære for mange her... Til tider litt flaut å oppleve fans slakt etter sist tap, etter de sammes hyllest etter Newcastle-kampen. Benytt her Bielsas "inivitasjon" til å øke forståelsen..så blir ikke fotball-livet med Leeds så sort-hvitt..😀MOT

Ser det er mange (inkludert en god del på facebook-siden) som harselerer med de som er kritiske. Nesten så det ligger sensur i lufta over alle som ikke er 100% enig med Bielsa. Jeg mener han er en fantastisk manager, med en fantastisk spillestil. Men det er definitivt ikke slik at alt han gjør er riktig. Med 6 i hatten mot erkefienden, må det være lov å være kritisk:

1. Hvorfor i all verden åpner vi ikke fotballkamper noe mer kynisk?
2. Hvorfor i all verden tømmer vi midtbaneleddet så grusomt? Kritikken hagler mot et forsvar som står hjelpeløse mot rettvendte spillere i verdensklasse, men søndag lå feilen oftere lengre frem.
3. Hvorfor gjør vi tilsynelatende ingen tilpasninger mot kontringsspillet til et av verdens beste kontringslag?
4. Hvorfor er det ikke lov å være kritisk når vi slipper til 12-15 store målsjanser?

Eneste argumentet er bruk av moteordet "arm-chair-managers". Som plutselig brukes over hele linja.

Punkt 1 og 4 reagerer jeg på.. Etterpåklokskap. Hvorfor skal vi åpne kamper mer kynisk.. aldri hørt du nevne det før..det har heller ikke vært et problem..så fort vi slipper inn tidlig, så etterlyses det kynisme fra start. Hadde Bielsa hatt fasit i hånd hadde nok de tre første minuttene sett annerledes ut. Men det hadde han ikke, og vi startet likt som i alle andre kamper. Dessuten kunne Raphinha tråkket på ballen, Klich og Phillips kunne sovnet om vi hadde spilt kynisk også. Uansett taktikk, personlige feil kan man ikke styre. Ingen av de 4 feilene handler om taktikk.

Grunnen til at vi slipper til så mye sjanser har nok en sammenheng med risken vi tok fremover..2-0 etter 3min legger føringer for resten av kampen. På samme måte som at det hadde blitt en helt annen kamp om Bamford hadde satt den store sjansen til 2-1.

I stort sett alle kamper er det Leeds som skaper mest. Vi har skapt flest sjanser og har mest skudd på mål til nå i PL. Det er utrolig bra. Få om noen andre managere hadde klart å oppnå liknende.

Punkt 2 og 3 er mer relevant. Vi blir hardere straffet i PL da vi møter bedre enkeltspillere. Ikke bare søndag feilen lå lenger frem. Forsvaret blir ofte satt i vanskelige situasjoner. Men igjen, vi skaper som oftest mer enn vi slipper til. Blir vi mer effektive så er ikke dette en veldig big deal.

Men ja, enkelte lag har kontringsspillere i verdensklasse..bla City..dem stoppet vi..ikke like sterke mot andre lag.. kost/nytte det her. Jeg digger måten vi spiller på. Vi slipper inn mye, litt o overkant i år..men fy så mange vi også scorer. En Hodgson, Big Sam eller Mourhinio hadde vært nitrist i forhold. Tror vi hadde hatt mindre poeng og garantert mindre  begeistring. Vi hadde garantert sluppet inn mindre mål, men måldifferansen hadde nok vært tilnærmet det samme fordi vi ikke hadde scoret fremover. Da mener jeg vi like godt kan dundre på, ta sjanser og gradvis bli bedre bakover. Hvilken utvikling av spillere og stil ser du under Big Sam, Hodgson, etc. Null og niks. Alt handler om å forsvare seg til poeng. Derimot hadde jeg gjerne sett at det ble justert noe på dødballer.. der er vi svake i begge ender. Så lite duellkraft har vi ikke. Flere som er gode på hodet. Her har nok organisering mye å si..

Jeg vet ihvertfall hvilken fotball jeg liker best. Det er Bielsa på godt og vondt..derfor treffer han godt når han påpekte hyllesten ved seier og ditto spørsmålstegn ved tap...den tendensen ser vi her inne og på Facebook også. Ofte de samme som hyller/ slakter. Dette startet somsvar til deg Kato, men ble til slutt litt mer generelt. :)

Det var et veldig merkelig ressonement.
Dette har vi jo opplevd tidligere under Bielsa (se feks sheff Utd, derby der mye står på spill), samt coren i gruppa før Bielsa kom inn bukket jo under titt og ofte. Å være skjerpet og best når det gjelder er en egenskap det og, Eriksen.
Du må ta med rammen rundt og hva som ligger i potten her.

Å være kynisk slik jeg tolker det er at man unngår personlige feil som Raphinha, man setter sjansen til Bamford og Ayling går ut med brystkassa å blokker skuddet på tredje målet(?). Ikke opptrer som en småguttespiller. 3 nøkkelsituasjoner som viser at det er endel mangler skal vi ta det neste steget (se 5 års planen til Rad).
Joda, vi kan igjen bruke De Bruyne, Drogba, Maradona m.f over spillere som også har gjort personlige feil og spilt dårlige kamper, men forskjellen er at oftest de best ferdighetsmessig spillerne også har det sterkeste hodet og kan levere på et stabilt høyt nivå over tid og glitrer gjerne ekstra til i de største og viktigste kampene.

Mye av målene vi har slippet inn siste tiden og mange her er kritiske til kommer jo ikke nødvendigvis av hvordan vi står kollektivt (her snakkes det om småjusteringer). Kommer jo av elendige avgjørelser av enkeltspillere. Heldigvis har vi en trener som tar grep. Han tok grep med Phillips borte mot Swansea for 2 år siden. Han tok grep med Strujik da han løp rundt sentralt å pustet med ræva mot Villa. Han tok grep da han sparte Klich og Phillips fra å sone i morgen da han tok de av mot djevlene i pausen. For som Kato er inne på vet han at de to neste kampene er veldig veldig veldig viktige.
For selv om han  kanskje kommuniserer ut noe annet til media så er det ingen tvil om at kanskje den største analytikeren av dem alle visste at kampen mot djevlene var kjørt etter 10 minutt. Det var kvalitetsforskjell spiller for spiller. Det var mot et rutinert lag som har spilt veldig veldig mange kamper i Europa på høyeste nivå og det var en helt annen tilstedeværelse i form av kynisme og ergjerrighet fra første spark. I tillegg var det så stor forskjell teknisk og taktisk en mot en av det var vondt å se på til tider.
Mye av dette var jo fasit både før og etter kampen. Vi måtte bare utpå banen og erfare det.

Hvis og hva som argument over at man ikke kan være kritiske til mest innslupne mål i PL per dags dato og et forsvar som knapt tar en duell i egen boks blir for tynn suppe for meg. Må være lov å stille kritiske spørsmål til stall og spillerstil selv om vi taper eller vinner. Følger man Kato så er jo han ganske komplimenterende over det som har vært bra siste årene og. Er jo ikke en ensporet bruker som bare fokuserer på det negative.
Mens jaho f.eks det endte som med storken. Ikke overraskende...

baste

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #31 på: Desember 26, 2020, 18:18:22 »
Spillerstil, og for eller mot Bielsa kan vi vel ta i en annen tråd ?
Denne tråden gjelder kampen mot Burnley ?!

Trur uansett vi vinner, elsker og hater spillestilen til Leeds. Men Bielsa fikk oss opp på 2. forsøk. Vi har ikke den største eller beste stallen, men vi biter ifra oss.

Sett flere kamper i dag, det er mye dårlig å se ..C.P tapte fortjent, med 11 mot 10. villa slo vi 3-0, C.P tapte vi 4-1 mot.. det handler mye om hva som skjer i kampen. Vi har enda litt dårlig uttelling, men vi skaper i det miste mye mye mer enn hva C.P klarte i dag. Og det er det jeg liker best med Bielsa...vi stormer i angrep, vi presser høyt...

Vi spiller morro fotball, så får vi svelge noen kameler, når vi går på noen smeller. Tror vi klarer oss i PL.
Og ved å bygge laget, litt ette litt, så ender vi opp der A.R sier vi skal være, topp 5

MOT

leedslife

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #32 på: Desember 26, 2020, 19:31:29 »
Enig i det. Skal hive inn et resultattips.
3-0 Alioski , Bamford og Pablo
11 sultne hunder som kjører over Burnley. Llorente rensker unna bak og Pablo åpner de helt opp siste 20. posession 80-20 og vi gir bare vekk to cornere hele kampen

Eriksen55

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #33 på: Desember 26, 2020, 19:43:26 »
Enig i det. Har tatt et sidespor kamptråden.  :)

En siste ting bare. Interessant tolkning av ordet Kynisk leedslife. Har lite med å sette sjansene, tråkke på ballen eller sette frem brystkassen! Ganske sikker på at Kato ikke mente det når han savnet kynisme. Vi får ta det i rett tråd senere  :)

Kampen i morgen. 3 poeng og mange mål. 4-2. Bamford 2, Raphinha og Davis

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #34 på: Desember 26, 2020, 20:53:31 »
Enig i det. Har tatt et sidespor kamptråden.  :)

En siste ting bare. Interessant tolkning av ordet Kynisk leedslife. Har lite med å sette sjansene, tråkke på ballen eller sette frem brystkassen! Ganske sikker på at Kato ikke mente det når han savnet kynisme. Vi får ta det i rett tråd senere  :)

Kampen i morgen. 3 poeng og mange mål. 4-2. Bamford 2, Raphinha og Davis

Taylor og Wood som scorer Burnleys mål?

auren

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #35 på: Desember 26, 2020, 20:59:38 »
Blir litt overrasket om vi vinner denne. Tipper 1-1. Harrison med målet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jaho

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #36 på: Desember 26, 2020, 21:17:17 »
Alle bør få med seg alt som ble sagt på dagens pressekonferanse. Bielsa satte skapet på plass - igjen!

Fenomenal fyr. Fantastisk trener!

For en mann!! Synd mange "arm-chair managers" sikkert faller av etter 3 linjer. Mye å lære for mange her... Til tider litt flaut å oppleve fans slakt etter sist tap, etter de sammes hyllest etter Newcastle-kampen. Benytt her Bielsas "inivitasjon" til å øke forståelsen..så blir ikke fotball-livet med Leeds så sort-hvitt..😀MOT

Ser det er mange (inkludert en god del på facebook-siden) som harselerer med de som er kritiske. Nesten så det ligger sensur i lufta over alle som ikke er 100% enig med Bielsa. Jeg mener han er en fantastisk manager, med en fantastisk spillestil. Men det er definitivt ikke slik at alt han gjør er riktig. Med 6 i hatten mot erkefienden, må det være lov å være kritisk:

1. Hvorfor i all verden åpner vi ikke fotballkamper noe mer kynisk?
2. Hvorfor i all verden tømmer vi midtbaneleddet så grusomt? Kritikken hagler mot et forsvar som står hjelpeløse mot rettvendte spillere i verdensklasse, men søndag lå feilen oftere lengre frem.
3. Hvorfor gjør vi tilsynelatende ingen tilpasninger mot kontringsspillet til et av verdens beste kontringslag?
4. Hvorfor er det ikke lov å være kritisk når vi slipper til 12-15 store målsjanser?

Eneste argumentet er bruk av moteordet "arm-chair-managers". Som plutselig brukes over hele linja.

Først vil jeg beklage hvis noen følte seg støtt etter mine to noe flåsete linjer etter litt mye aquevit og Leeds-diskusjoner med mine voksne nevøer som jeg tidlig klarte å overbevise til å bli ivrige Leeds-supportere (de har dessverre opplevd stort sett bare dårlige tider),
og de er i hver sin ende av skalaen nyansert og svart/hvit.. :)
Ikke meningen å kritisere noens mening i det hele tatt, her på forumet har vi glimrende debattanter som Kato- Eriksen-Auren-Asbjørns o.s.v. som det er en fornøyelse å lese analysene til..
MEN blir trist da man kan lese bare noen dager etter kampen mot Newcastle....uttrykk som "stor skam" "hån mot fansen" "pingler" "løper ikke"..selvfølgelig blir man skuffet etter tap mot arvefienden...men syns likevel at vi skal ha respekt mot gjengen som har gitt oss så mye gleder.
Tilbake til den kampen mot Man U, der jeg faktisk hadde besøk av tre Man U fan...de var faktisk litt i harnisk over laguttaket til Solskjær, spesielt James, selv om det var forståelig at mot vårt lag var det smart med mye fart, og kombinasjonen Fred/Mc Tominay på midten var heller ikke gunstig for oss i forhold til Pogba, som jeg tror vi hadde håndtert bedre. Tippet faktisk 4-2 tap, da jeg trodde på store problemer for vår gjeng hvis MU var skikkelig på, noe de selvfølgelig var.
Selvfølgelig ble kampen sterkt preget av åpningen..1-0 etter snaue to min. er ikke verre en å komme under etter 65 min, da er det tross alt 89 min å snu det på.. men 2-0 etter 2.50, da blir det nærmest umulig, og selvfølgelig blir vi preget av det.. Veldig synd da begge (som de fleste mål) kunne vært unngått.. Raphinha roter bort ballen, og Klich mister McTominay, noe han også gjør på nr. 2.
Vi kommer også selv til sjanser, men Rodrigo feiler, Ayling gjør seg liten i stedet for stor, og 3-0. Phillips, som antagelig var spilleren som denne kampen betydde mest for i utgangspunktet, ble helt sjokkskadet etter åpningen,og sov da Lindeløv satte inn 4-0.
Resten av kampen endte 2-2..vi hadde absolutt en del å by på.. 60-40 i poss, og vi hadde vel 13 cornere. Dette sier også litt om moralen i laget, vi ga aldri opp. Man U hadde visstnok sin aller beste kamp fysisk, de løp 114 km, men vi løp faktisk 116 km. Kampen før oss mellom Leicester og Tottenham mener jeg de lå på 100-110 km. Antall sprinter raskere en 25 km/t hadde vi ca 150, Man U ca 140. Mener Tottenham og Leicester lå på ca 110. Viser bare hvor intens kampen vår var, og også hvor Man U også var up for it.

Vårt forsvar får mye kritikk, naturlig nok når vi er det laget som slipper inn mest. Selv om det mot Man U nok var midtbanen som sviktet mest.. Skal her sies at vi har vært svært uheldig med skader. Ofte spiller vi med forsvar som er svakere en fjorårets firer i CS. I fjor var White vår klart beste spiller, og tredjevalget Berardi var alltid bunnsolid da vi trengte han. Med Koch og Llorente tilgjenglige hadde vi nok garantert vært minst på det nivået.
Vi har jo sluppet inn mange mål i enkeltkamper.. I 6 av kampene har vi sluppet inn 24 mål...flere av dem også fordi vi kaster mange fremover i håpet på å få et reultat, altså med stor risiko for flere baklengs. I de resterende 8 kampene har vi 6 baklengs...som betyr at i flesteparten av kampene har det vært akseptabelt. Vi holdt nullen i 4 av de 10 første..ikke værst av en nykommer. Siste fire har vi ikke vært i nærheten av det...disse fire har ikke Koch spilt..ser en sammenheng der..

Phillips og Klich hadde en svart dag, men vi kan ikke forlange at de kommer til å prege hver kamp som de gjorde i CS. Stort sett har de klart seg bra. Phillips hadde også et par svarte kamper i CS der han ble byttet tidlig, og kan ha en slik dag innimellom. I de fleste kamper har han fungert bra som skjerm foran forsvaret, men har en vanskelig jobb selvsagt, når vi kjører denne mann-mot-mann stilen.
Tror likevel det er lurt på sikt å ha en slik veldrillet spillestil, og vår egen identitet. Mange nyopprykkede ligger bakpå. klorer til seg poeng på den måten, men spesielt utviklende er det ikke. Har trua på at vi med vår stil på sikt kan komme på øvre halvdel. Ved å signere 4 forsterkninger hver sesong, som i år,har vi kanskje en stall om et par år som behersker stilen enda bedre..
Tror jeg vi vinner PL med Bielsa...absolutt ikke...er vel fortsatt slik at angrepsspillet vinner deg kamper, mens forsvaret gir deg titler...dit har vi LANGT igjen... ;D men moro er det med denne spillestilen..scoret flere en Fulham og WBA tilsammen..
 
Over til Burnley...grugleder meg til denne også..tungt lag...i form med 2-2-0 på siste fire...kan gå alle veier...lei match mot WBA også..ikke veldig i kjelleren med to uavgjorte, da holder vi avstand. Ikke rykket ned før nyttår med to tap heller...men da begynner det å bli ubehagelig... Gull med fire poeng, da blir det litt ro i rekkene.. Tipper vi ender på 15-16 plass..vil faktisk være fornøyd med det.. ;) MOT
 
« Siste redigering: Desember 26, 2020, 21:28:24 av jaho »

leedslife

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #37 på: Desember 26, 2020, 21:56:50 »
Enig i det. Har tatt et sidespor kamptråden.  :)

En siste ting bare. Interessant tolkning av ordet Kynisk leedslife. Har lite med å sette sjansene, tråkke på ballen eller sette frem brystkassen! Ganske sikker på at Kato ikke mente det når han savnet kynisme. Vi får ta det i rett tråd senere  :)

Kampen i morgen. 3 poeng og mange mål. 4-2. Bamford 2, Raphinha og Davis

Du har rett. Det ble litt surr i mannsmarkeringen der. Orker ikke brodere ut videre. Tenker vi setter tipset ditt til 4-0 så kan vi heller diskutere det offensive i morgen kl 15 :-)


TK20

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #38 på: Desember 26, 2020, 22:59:16 »
Meslier
Ayling - Strujik - Llorente - Dallas
Phillips
Rapha - Rodrigo - Klich - Harrison
Bamf

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #39 på: Desember 26, 2020, 23:00:43 »
Meslier
Ayling - Strujik - Llorente - Dallas
Phillips
Rapha - Rodrigo - Klich - Harrison
Bamf
Satser på at du har rett, men med Struijk til venstre og Llorente til høyre


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #40 på: Desember 27, 2020, 00:04:43 »
Meslier
Ayling - Strujik - Llorente - Dallas
Phillips
Rapha - Rodrigo - Klich - Harrison
Bamf
Satser på at du har rett, men med Struijk til venstre og Llorente til høyre


Sent from my iPhone using Tapatalk

Satser på at dere begge tar feil.

Meslier.
Dallas-Llorente-Ayling-Alioski.
Phillips.
Raphinha-Klich-Harrison
Rodrigo.
Bamford.

Ayling altså som venstre stopper. Samme posisjon som mot Villa, der Ayling var fullstendig konge midtforsvaret.

Leif Davis kan kanskje nærme seg noe. Han kan jo brukes både som venstre back og som venstre stopper (helst som én av tre).

Pascal Stuijk vil eg ikke ha på banen i det hele tatt. Hans treighet er uutholdelig. Sånn er det med den saken.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #41 på: Desember 27, 2020, 00:16:26 »
Meslier
Ayling - Strujik - Llorente - Dallas
Phillips
Rapha - Rodrigo - Klich - Harrison
Bamf
Satser på at du har rett, men med Struijk til venstre og Llorente til høyre


Sent from my iPhone using Tapatalk

Satser på at dere begge tar feil.

Meslier.
Dallas-Llorente-Ayling-Alioski.
Phillips.
Raphinha-Klich-Harrison
Rodrigo.
Bamford.

Ayling altså som venstre stopper. Samme posisjon som mot Villa, der Ayling var fullstendig konge midtforsvaret.

Leif Davis kan kanskje nærme seg noe. Han kan jo brukes både som venstre back og som venstre stopper (helst som én av tre).

Pascal Stuijk vil eg ikke ha på banen i det hele tatt. Hans treighet er uutholdelig. Sånn er det med den saken.
Din lagoppstilling kan godt være fasiten, Ayling har vært venstre stopper før. Mot Villa gikk det meget bra. Med Llorente/Ayling får vi mest rutine og med Ayling som verbal sjef (tror jeg).

Men med Struijk inn vinner vi duellkraft og med en mer tydelig sjef av de to. Så kan man si at Llorente er urutinert i England...

Alioski til venstre kan bli bra, særlig offensivt der Alioski/Harrison har kombinert bra tidligere.

Din skepsis til Struijk er til å forstå, men vi var mer skeptiske i vår da han i viktige kamper plutselig skulle fylle Phillips rolle.

Jeg satser på at det blir rolig bak for Struijk i denne kampen, bortsett fra noen dødballer der han vil være en styrke for oss.

Til min glede registrerte jeg at det igjen ble utdelt svært fåpoeng til bunnlagene i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #42 på: Desember 27, 2020, 07:39:47 »
Tror resultatet sier seg sjøl. Leeds har ikke for vane å vinne "early kick offs" på Elland Road. Lukter uavgjort eller tap lang vei.

TK20

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #43 på: Desember 27, 2020, 08:26:45 »
Meslier
Ayling - Strujik - Llorente - Dallas
Phillips
Rapha - Rodrigo - Klich - Harrison
Bamf
Satser på at du har rett, men med Struijk til venstre og Llorente til høyre


Sent from my iPhone using Tapatalk

Satser på at dere begge tar feil.

Meslier.
Dallas-Llorente-Ayling-Alioski.
Phillips.
Raphinha-Klich-Harrison
Rodrigo.
Bamford.

Ayling altså som venstre stopper. Samme posisjon som mot Villa, der Ayling var fullstendig konge midtforsvaret.

Det blir nok som du setter det opp, men det er jo lov å håpe at Alioski mister plassen.

Dette med at Llorente liksom skal være svak på venstre og spansk landslagsklasse på høyre har jeg vanskelig for å tro på altså.

For øvrig håper jeg Costa snart finner form igjen. Trenger flere alternativer om Rapha skal fremstå som han gjorde på Old Trafford. Formkurven til Costa har pekt rett i bøtta etter å ha vært glimrende post lockdown frem til novemberish.

peacock

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #44 på: Desember 27, 2020, 09:30:42 »
Jeg synes Costa var god i starten av årets sesong. Siden har han stort sett vært vraket, uvisst av hvilken grunn. Vanskelig å bevise form da....

Russel_Doig

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #45 på: Desember 27, 2020, 10:00:54 »
Jeg synes Costa var god i starten av årets sesong. Siden har han stort sett vært vraket, uvisst av hvilken grunn. Vanskelig å bevise form da....

Enig

leedslife

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #46 på: Desember 27, 2020, 10:38:06 »
Jeg synes Costa var god i starten av årets sesong. Siden har han stort sett vært vraket, uvisst av hvilken grunn. Vanskelig å bevise form da....
Grunnen er vel kjøpet av Raphinha?
Satt seg vel selv og litt lengre bak i køen etter innhoppet mot West Ham.

auren

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #47 på: Desember 27, 2020, 10:53:16 »
Bielsa rokkerer minimalt på laget, så der blir samme lag som sist, bare at Cooper byttes ut mot Struijk/Llorente. Viktig å ikke rushe spanjolen for kjapt, så kanskje det er like greit om Pascal starter?

Spår en kamp der vi kommer til å styre spillet, og som vanlig produsere en del, men hvis Burnley legger seg med 10 mann bak ballen (noe som vil være fornuftig) kan vi slite på siste tredjedelen. Heldigvis har vi Rapha og Roddan som kan stå for litt kreativitet. Mitt tips om 1-1 står fortsatt. Ett poeng er ikke så gærent. Viktig å unngå tap.
Husk at Burnley er i god form.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #48 på: Desember 27, 2020, 11:20:58 »
Jeg synes Costa var god i starten av årets sesong. Siden har han stort sett vært vraket, uvisst av hvilken grunn. Vanskelig å bevise form da....

Han var god de to første kampene. Etter det syntes jeg han fallt tilbake til det nivået han stort sett har hatt i Leeds...relativt svak!

HåvardK

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #49 på: Desember 27, 2020, 11:23:23 »
Meslier
Ayling - Strujik - Llorente - Dallas
Phillips
Rapha - Rodrigo - Klich - Harrison
Bamf
Satser på at du har rett, men med Struijk til venstre og Llorente til høyre


Sent from my iPhone using Tapatalk

Satser på at dere begge tar feil.

Meslier.
Dallas-Llorente-Ayling-Alioski.
Phillips.
Raphinha-Klich-Harrison
Rodrigo.
Bamford.

Ayling altså som venstre stopper. Samme posisjon som mot Villa, der Ayling var fullstendig konge midtforsvaret.

Det blir nok som du setter det opp, men det er jo lov å håpe at Alioski mister plassen.


Forstår tankegangen, men det ville ha vært typisk Alli å levere en praktkamp i dag. Har selv gitt ham opp flere ganger, og så har han kommet inn og levert på toppnivå. Opplever det gjerne igjen.

leedslife

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #50 på: Desember 27, 2020, 11:33:01 »
Jack Jenkins med i troppen.
Noen som har noe inntrykk av han?
Allrounder eller DM?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #51 på: Desember 27, 2020, 11:37:48 »
Jack Jenkins med i troppen.
Noen som har noe inntrykk av han?
Allrounder eller DM?
Def.midtbane. Lovende, men ser for meg at han blir litt veik på banen pdd


Sent from my iPad using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #52 på: Desember 27, 2020, 11:46:15 »
Llorente ikke med ivideoen av gutta da de gikk av bussen

https://twitter.com/lufc/status/1343142384176132097?s=21


Sent from my iPad using Tapatalk
« Siste redigering: Desember 27, 2020, 11:48:41 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #53 på: Desember 27, 2020, 12:01:22 »
Laget:




auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #54 på: Desember 27, 2020, 12:04:35 »
Hentet fra twitter:


No McNeil or Brady for Burnley is a bonus. Lack of width in midfield


Sent from my iPad using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #55 på: Desember 27, 2020, 12:08:02 »
Pascal som kaptein må være feil, er nok Ayling


Sent from my iPad using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #56 på: Desember 27, 2020, 12:10:38 »
To på topp for Burnley?

Beren Cross
Phillips in the back three, then? Klich a little deeper too in the 3-3-1-3 we expect. Needs must. #lufc


Sent from my iPad using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #57 på: Desember 27, 2020, 12:10:49 »
Spent på laget. Hvem tar plassen til Cooper? Usikker på om Bielsa våger å ta sjansen på Llorente
allerede i dag, tåler antagelig ikke to tette kamper uansett med tanke på ny match om to dager.
Fordel med en venstrebeint stopper til venstre også i utspillingsfasen, så mye mulig Strujk spiller..

Burnley skal bli vanskelig å bryte ned. Kanskje det beste laget defensivt i PL for tiden. Sluppet inn nøyaktig
samme mål totalt som topp tre lagene. Og hele 9 av 19 baklengs i to matcher mot City og Leicester, resten nesten pottetett.
I desember startet de med 1-1 mot Everton, før de holdt nullen borte mot Arsenal (1-0 seier) og sterke 0-0 borte mot Villa.
Sist var de en straffe i sluttminuttet fra Wolves i fra og holde nullen for tredje kamp på rad.. vant 2-1.
November også bra for dem. 0-0 borte mot Brighton, og 1-0 seier mot Palace. Eneste defensive blipp siste to mnd var mot
Man C borte med 0-5, men det kan skje den beste hvis City får flyt.
Tror dette blir en målfattig affære, der vi styrer det meste, men vil slite med å få hull. 1-0 seier til ett av lagene, eller uavgjort med max-score 1-1. Kjenner jeg vil være fornøyd med uavgjort i dag..

asbfjell

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #58 på: Desember 27, 2020, 12:24:31 »
Hentet fra twitter:


No McNeil or Brady for Burnley is a bonus. Lack of width in midfield



Sent from my iPad using Tapatalk

Veldig bra for oss at Dwight McNeil ikke spiller. Han han har en de beste innleggsføttene i PL.

Må si eg er noe betenkt over at Llorente ikke engang er på benken. Har han fått nok en kjenning med sin gamle muskelskade..?

leedslife

Sv: Kamp vs Burnley #Elland Road søndag 27.12 kl 1300 TV2 Sport Premium
« Svar #59 på: Desember 27, 2020, 12:29:22 »
Ikke akkurat veldig fornøyd Burnley fansen over lagoppstillingen dems.
Null kantspill og service til de to fremme. Meget fornøyd med poeng er en gjenganger blant de.