Skrevet av Emne: Kamp: vs Leicester City @King Power Stadium 31.01. kl.15.00. Tv 2 Sport Premium  (Lest 14013 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Beholder (nesten) helt sikkert plassen, nedrykk frykter jeg faktisk ikke lenger. Sikkert noen som tenker Europa igjen etter to strake..men
tror vi skal være overlykkelige hvis vi forsvarer 12.plassen vi har nå. Frykter en periode med alle 4 nykommerne ute, muligens med
unntak av Raphinha. Det viktigste er at vi har klart oss så bra mot lagene bak oss. På de 9 kampene mot de 8 lagene bak oss har
vi 6-0-3. I tillegg er dette krydret med sterke borteseiere mot Villa, Everton og Leicester. Samt U mot store navn som City og Arsenal.
I sum gjør dette at vi neste sesong (nesten garantert) kan endelig få sett laget vårt live i PL. Gleder meg allerede!  :D
YEP sin tallknuser holdt det jo som 97% sannsynlig at vi ikke rykker ned allerede før dagens kamp...
Jeg håpte i høst på en utvikling der vi nærmet oss Top 6 men vi er neppe hverken stabile nok eller klarer å holde nok folk av første-11eren skadefrie til å hekte oss på den kampen.

12.plassen har vi jo hatt etter 7 av rundene hittil denne sesongen så det virker som plassen vår - men øverste halvdel må da vel også være et naturlig mål nå...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho


Beholder (nesten) helt sikkert plassen, nedrykk frykter jeg faktisk ikke lenger. Sikkert noen som tenker Europa igjen etter to strake..men
tror vi skal være overlykkelige hvis vi forsvarer 12.plassen vi har nå. Frykter en periode med alle 4 nykommerne ute, muligens med
unntak av Raphinha. Det viktigste er at vi har klart oss så bra mot lagene bak oss. På de 9 kampene mot de 8 lagene bak oss har
vi 6-0-3. I tillegg er dette krydret med sterke borteseiere mot Villa, Everton og Leicester. Samt U mot store navn som City og Arsenal.
I sum gjør dette at vi neste sesong (nesten garantert) kan endelig få sett laget vårt live i PL. Gleder meg allerede!  :D
YEP sin tallknuser holdt det jo som 97% sannsynlig at vi ikke rykker ned allerede før dagens kamp...
Jeg håpte i høst på en utvikling der vi nærmet oss Top 6 men vi er neppe hverken stabile nok eller klarer å holde nok folk av første-11eren skadefrie til å hekte oss på den kampen.

12.plassen har vi jo hatt etter 7 av rundene hittil denne sesongen så det virker som plassen vår - men øverste halvdel må da vel også være et naturlig mål nå...

Jada..har håp om å passere lag som Soton, Villa og kanskje Hammers...men tviler sterkt med alle skadene.. Disse lagene fra 6-10 plass
slipper inn 10-15 mål mindre en oss til nå..og de scorer brukbart selv.. så tror de tar oss på jevnheten over en hel sesong.. men selvfølgelig hadde det vært rått og klart øvre halvdel.  ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Disse lagene fra 6-10 plass
slipper inn 10-15 mål mindre en oss til nå..og de scorer brukbart selv.. så tror de tar oss på jevnheten over en hel sesong.. men selvfølgelig hadde det vært rått og klart øvre halvdel.  ;)
Akkurat det med alle de innslupne... Noe skyldes bedre motstandere i år og noe skyldes at vi har hatt en åpen dør bakover fra midtbanen i mange kamper - men likevel tviholder jeg på at mye skyldes alle midtstopperkombinasjonene vi har hatt, og en uerfaren keeper bak de som har måttet forholde seg til alle disse.

Koch tilbake om en måneds tid vil hjelpe, men selv det at Struijk/Cooper får spilt flere kamper sammen vil hjelpe veldig.
Vi så i dag at Struijk til høyre hjalp veldig for Coopers spill. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Disse lagene fra 6-10 plass
slipper inn 10-15 mål mindre en oss til nå..og de scorer brukbart selv.. så tror de tar oss på jevnheten over en hel sesong.. men selvfølgelig hadde det vært rått og klart øvre halvdel.  ;)
Akkurat det med alle de innslupne... Noe skyldes bedre motstandere i år og noe skyldes at vi har hatt en åpen dør bakover fra midtbanen i mange kamper - men likevel tviholder jeg på at mye skyldes alle midtstopperkombinasjonene vi har hatt, og en uerfaren keeper bak de som har måttet forholde seg til alle disse.

Koch tilbake om en måneds tid vil hjelpe, men selv det at Struijk/Cooper får spilt flere kamper sammen vil hjelpe veldig.
Vi så i dag at Struijk til høyre hjalp veldig for Coopers spill. :)

Helt enig. Med samspilt stopperpar, og Phillips i form vil vi bli tryggere bak..selv om vi ved dagens baklengs var på hæla flere stykker..men slik er det hvis man skal analysere hver baklengs. Veldig overrasket over at Cooper ble flyttet over sist, mulig for å gi Strujk ekstra trygghet , så den mest urutinerte fikk spille på riktig side? Mente faktisk de hadde spilt noe sammen før, med Cooper alltid til venstre.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Interessant!

All Stats Aren't We
@AllStatsArentWe

Rewatching the game and, after Leicester switched to 3-4-3, Bielsa responded by moving Harrison into the forward press rather than Klich. Instead, Klich and Phillips tracked the CMs and Dallas dropped onto Maddison as a sort of inverted FB with Alioski pushing on the RWB Pereira

Why did this change things from previous match-ups vs 3-4-3? Well, because it moved a body from the wide area rather than a central area, preventing opposition CBs from running into space. Harrison is a better presser than Klich/Rodrigo and is much more mobile than both.

The other team we did this against this season? Everton... Dallas tracked Rodriguez, who tends to drift inside. Maddison was a correlate. This has to be the blueprint against back threes going forward.

.....

I wouldn't say we had a numerical advantage in the MF area - we still matched man for man - so much as we just thought a little more about personnel spots. Usually we would have gone like this:

Tråden
https://twitter.com/AllStatsArentWe/status/1356029807256084486?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Disse lagene fra 6-10 plass
slipper inn 10-15 mål mindre en oss til nå..og de scorer brukbart selv.. så tror de tar oss på jevnheten over en hel sesong.. men selvfølgelig hadde det vært rått og klart øvre halvdel.  ;)
Akkurat det med alle de innslupne... Noe skyldes bedre motstandere i år og noe skyldes at vi har hatt en åpen dør bakover fra midtbanen i mange kamper - men likevel tviholder jeg på at mye skyldes alle midtstopperkombinasjonene vi har hatt, og en uerfaren keeper bak de som har måttet forholde seg til alle disse.

Koch tilbake om en måneds tid vil hjelpe, men selv det at Struijk/Cooper får spilt flere kamper sammen vil hjelpe veldig.
Vi så i dag at Struijk til høyre hjalp veldig for Coopers spill. :)
Helt riktig. Så vidt jeg kan se, er vel Pascal å regne som "to-fotet". Han slo i hvert fall de aller fleste pasningene med høyre i går. Tror veien å gå for ham rett og slett er å få flere kamper som stopper. Syns han var hakket hvassere i presset i går, og er ikke enig i at han satte Ayling spesielt under press med å sende ham ballen i går. Han kan bli bedre på å velge andre løsninger, men jeg foretrekker at han gjør dette gradvis fremfor å ta for mye risiko for ofte.
Så hadde vi nok vært adskillig bedre med Ben White der bak.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Du må få lese det du også, Moscowhites take on Leicesterkampen

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leicester-city-1-3-leeds-united-old-spice/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gufrias

Du må få lese det du også, Moscowhites take on Leicesterkampen

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leicester-city-1-3-leeds-united-old-spice/
Du skal lete lenge for å finne en sportsskribent så elegant som Moscowhite. Takk for link, Asbjørn
Hekta på Leeds siden 1974

jaho


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
The Athletic igjen, Michael Cox (via bilder og tekst) forteller om den taktiske kampen underveis, hvem gjør hva...

https://theathletic.co.uk/2358639/2021/02/01/cox-this-was-classic-bielsa-and-versatility-of-dallas-was-key-to-leeds-win/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Forever Whites

Du må få lese det du også, Moscowhites take on Leicesterkampen

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leicester-city-1-3-leeds-united-old-spice/

Noe av det bedre jeg har lest på lenge. 
Medlem 94237

gekon17

The Athletic igjen, Michael Cox (via bilder og tekst) forteller om den taktiske kampen underveis, hvem gjør hva...

https://theathletic.co.uk/2358639/2021/02/01/cox-this-was-classic-bielsa-and-versatility-of-dallas-was-key-to-leeds-win/
Fantastisk!

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk