Skrevet av Emne: Kamp: vs Leicester City @King Power Stadium 31.01. kl.15.00. Tv 2 Sport Premium  (Lest 14041 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

stian

Klich var meget bra i dag. Viktig å få ham tilbake i sedvanlig slag.

berlin

Flott seier i dag.
Kjedelig med flere skader i laget, bare å håpe at det blir kortvarig.

leedslife

Har faktisk veldig troa mot Everton og. De passer oss bra og vi vant fortjent sist.
Store spørsmålet blir hva som skjer med Rodrigo, Ralph, Bamford, Llorente. Snakker vi 2-3 uker?

palle

Stuart Dallas
...ooo, vi vandrar saman...


Bjorn

Etter å ha sett alle Leeds kampene i PL i år har jeg fått med meg at ALLE topplagene kjennetegnes av fellesbetegnelsen "kynisme". En ukultur som har befestet seg over år og som preges av å skaffe seg privilegier som straffespark, cornere og frispark på sleipt vis, og påvirkning av dommeravgjørelser.
Og når det det går i mot så er det massiv fortvilelse og "skjønner ingen verdens ting".
Er så inderlig enig med deg. Har stusset på dette, spesielt i PL.
Marching On! 4276

leedslife

Stuart Dallas
Ikke vår beste spiller, men mest undervurderte og uvurderlige spiller hvis det gir mening.
Sjeldent svak. Oftest meget god og innimellom top notch.
Kunne spilt alle posisjoner.

Lagt merke til at han også ofte går ut med hevet hode når laget kollapset som mot manu og Derby PO feks

palle

...ooo, vi vandrar saman...

Movy

Min siste Sport 2 Premium kamp endte med en super seier! Bamford og Dallas

Sent fra min SM-G986B via Tapatalk


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-19737978

Om de skadde er det hans inntrykk at Rodrigo ikke vil være tilgjengelig mot Everton...

Om kampen:
It was a very, very difficult game. In the first half the game was how we expected. In the second half they changed the distribution of their players. It took us 10 minutes to adapt. After, we started to recover the ball better and scored the second goal. After our second goal it was the most difficult period for 10 minutes. We managed the end of the game well. It was a difficult result for us to achieve. Difficult to stop a rival like this from building passes.

Men Villa-kampen var bedre, mener han
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Etter å ha sett alle Leeds kampene i PL i år har jeg fått med meg at ALLE topplagene kjennetegnes av fellesbetegnelsen "kynisme". En ukultur som har befestet seg over år og som preges av å skaffe seg privilegier som straffespark, cornere og frispark på sleipt vis, og påvirkning av dommeravgjørelser.
Og når det det går i mot så er det massiv fortvilelse og "skjønner ingen verdens ting".
Er så inderlig enig med deg. Har stusset på dette, spesielt i PL.
Stuart Dallas
?

Du lurte på den ja.. 2 ganger til og med.

PLs beste potet.
Jeg lurte på den, ha, og trykket på send to ganger uten at noe skjedde, trodde jeg....

Men enig i potet-merkelappen.

Kato

Meslier 7 - Slapp inn de to første skuddene som kom (annullert det andre). God kamp, trygg og sikker. Skulle gjerne ønske han dæljer den ballen lengre noen ganger.
Ayling 7 - Stødig og god kamp. Brukbar kontroll på sin side. Er blitt langt tryggere med ball.
Cooper 7,5 - Er viktig der bak med fysikk og offervilje. Best når han slipper å bli dratt ut på tur, også grei i pasningsspillet.
Struijk 7 - Et par fæle pasningsfeil, og ser enda litt utrygg ut med ball. Men selvtilliten vokser, og han leverer over forventning.
Alioski 7 - Manglet ofte alternativer da han førte ball fremover. Klarte seg greit mot tøff motstand.
Phillips 7 - Stødig i krigen sentralt. Etter mitt syn dratt altfor langt fra posisjonen sin på scoringen.
Dallas 8,5 - Gjør en kjempekamp. Scorer, fighter, spiller fri, og fighter enda mer. Når smitten er som verst, og temperaturen biter, da er Dallas den første du plukker ut til krig.
Klich 7,5 - Kvikkere enn på en stund. Kanskje på vei tilbake i form med litt hvile.
Rodrigo - Lite involvert før han forsvant ut.
Raphinha 7,5 - God med ball, som vanlig. Noe rufsen defensivt. Strålende assist.
Bamford 8,5 - Strålende mål og assist. Fremdeles noe å gå på med ball. Burde headet ballen i mål på en gigasjanse.
Harrison 7,5 - Har stilt inn skuddfoten, og de sugende kontringsløpene på overtid er det ingen som gjør bedre enn han. En glimrende spiller.

Reaney

Stolt og super fornøyd etter kampen i ettermiddag, selv om Liverpool som vanlig må ødelegge den optimale fotballdagen. Nå må hjemmeformen forbedres betraktelig. Vi har bare 5 lag bak oss som har dårligere hjememstatistikk, og vi har vunnet dobbeltså mange bortekamper som hjemmekamper (6 mot 3).
Viktig at Elland Road blir vår "festning" igjen.

Gordon McUseless


Alioski 7 - Manglet ofte alternativer da han førte ball fremover. Klarte seg greit mot tøff motstand.


Litt uenig der. Alioski klarte seg bra i dag, men han tilfører vært lite fremover, er svak i luftdueller og temposvak. Den dagen vi kan spille Dallas på backen er vi betydelig styrket etter min mening.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Stolt og super fornøyd etter kampen i ettermiddag, selv om Liverpool som vanlig må ødelegge den optimale fotballdagen. Nå må hjemmeformen forbedres betraktelig. Vi har bare 5 lag bak oss som har dårligere hjememstatistikk, og vi har vunnet dobbeltså mange bortekamper som hjemmekamper (6 mot 3).
Viktig at Elland Road blir vår "festning" igjen.

Enig. Viktig. Hjelper forhåpentligvis når vi får en skikkelig gressmatte der..?

Hallgeir *

TV2 - sporten viser bilder fra Chelsea-Burnley, men ingen fra Leeds-kampen.

Spent på om de viser noe fra West Ham - Liverpool i neste sending.  ::)
Super Leeds since 1968

leedslife


Alioski 7 - Manglet ofte alternativer da han førte ball fremover. Klarte seg greit mot tøff motstand.


Litt uenig der. Alioski klarte seg bra i dag, men han tilfører vært lite fremover, er svak i luftdueller og temposvak. Den dagen vi kan spille Dallas på backen er vi betydelig styrket etter min mening.

Løste det jo sånn sett bra idag med at Dallas gikk ned.
Scoringene våre kom på perfekte tidspunkt og vi slapp unna at de satt Ricardo og Chengis opp mot Alioski. Det kunne blitt stygt.

Kanskje den beste taktiske kampen av Bielsa. Selv om jeg setter selve gjennomførelsen mot Villa i høst høyere enn idag.

Cherry

Vi har veldig mye skader nå.  Blir tynn stall de kommende kampene.  Everton er allerede om 3 dager.

Spent på hva som er tilgjengelig allerede denne uka ja, det tynnes ut...
Godt vi har gråstein som både er fysisk sterke nok, og orker kamper i PL - men Rodrigo og Raphinha er ikke lette og erstatte nå om dagen.
Håper Pablo kan benyttes mer fremover når det butter litt ;)
« Siste redigering: Januar 31, 2021, 19:36:48 av Cherry »
 

Andersen

Jeg trodde faktisk vi ville ryke mot Leicester i dag . Håpet i det minste på 1 poeng , og så tok vi faktisk alle 3 poengene!  ;D Men begynner å bli bekymret for skader på nok en sentral spiller på laget. Nå er jeg spent på onsdagens kamp Everton hjemme på Elland Road.

NT


Alioski 7 - Manglet ofte alternativer da han førte ball fremover. Klarte seg greit mot tøff motstand.


Litt uenig der. Alioski klarte seg bra i dag, men han tilfører vært lite fremover, er svak i luftdueller og temposvak. Den dagen vi kan spille Dallas på backen er vi betydelig styrket etter min mening.

Løste det jo sånn sett bra idag med at Dallas gikk ned.
Scoringene våre kom på perfekte tidspunkt og vi slapp unna at de satt Ricardo og Chengis opp mot Alioski. Det kunne blitt stygt.

Kanskje den beste taktiske kampen av Bielsa. Selv om jeg setter selve gjennomførelsen mot Villa i høst høyere enn idag.

Veldig enig i en god taktisk kamp, mye mer balanse og unngikk for mange balltap i farlige situasjoner. Blir "nesten-farlig" når Struijk velger nesten konsekvent en kort pasning til Ayling som altfor fort får press på seg, men på mystifistisk vis kommer som oftest ut av det. Alt i alt imponert hvordan våre såkallte Chamionship spillere har tatt steget. Hørte igår det ble diskutert på Tv2 om Man Utd valg av spiss. De  kunne velge mellom Martial, Rashford, Greenwood, Lingard, Ighallo og Cavani.  Så valgte de å leie ut Lingard, og leieperioden til Ighallo er over. Da har de "bare" 4 igjen.  Godt vi har Bamford så man slipper å lure på hvem å velge !

bmoen

Bra og solid kamp av Leeds mot et til tider blekt Leicester lag. Aner en litt mer kynisme i laget nå og det betaler seg.
BMo - Leeds-fan siden 1964

lowfields

Blir vanskelig å sette Struijk ut av laget når skadde spillere er klare igjen....
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Andersen

Aner litt mer kynisme i laget nå om dagen , spesielt i farlige , trange situasjoner foran eget mål , der vi tidligere skulle spille oss ut med five a side fotball for å klarere bort ballen. Nå bankes ballen heller mer bort . Skulle ønske Meslier kunne gjøre det samme , i stedet for å prøve å prikke en medspiller med motstanderen klin i ryggen mange ganger.

raggen

Herlig og imponerende seier. idag skal de hylles de som hylles bør. MOT
Forever Leeds United!!!!!!!!

ar9

Fantastisk besluttsomhet og presisjon ved siste målet.

-Strujik
-Dallas
-Klich
-Bamford
-Harrison


Sent from my iPhone using Tapatalk

Perik

TV2 - sporten viser bilder fra Chelsea-Burnley, men ingen fra Leeds-kampen.

Spent på om de viser noe fra West Ham - Liverpool i neste sending.  ::)

18 års grense på Bamford sitt, for tidlig på kvelden 😉

Hallgeir *

TV2 - sporten viser bilder fra Chelsea-Burnley, men ingen fra Leeds-kampen.

Spent på om de viser noe fra West Ham - Liverpool i neste sending.  ::)

18 års grense på Bamford sitt, for tidlig på kvelden 😉

 :D
Super Leeds since 1968

jaho

Godt å se vi var tilbake igjen i dag med hurtig og kollektivt press for å gjenvinne ballen hurtig ved balltap.
Der er vi vanligvis veldig gode når vi er i form. Når vi ikke klarer det blir vi ofte hardt straffet, og motstanderen
har nesten autostrada på midten på vei forover. Det var mye bedre i dag...og da tåler vi faktisk litt unøyaktighet
i pasningsspillet..72 % nøyaktighet er faktisk årsverste, hadde 73% sist mot Newcastle.. Spiller liten rolle så lenge
vi tar 6 poeng de to kampene. Hadde 85 og 83 % mot Tottenham og Brighton.. Viser bare hvor viktig det er HVA vi gjør
de gangene vi slår bort ballen, egenskapen til å vinne den hurtig tilbake. Lavere nøyaktighet har jo også selvfølgelig
noe sammenheng med at vi nok spilte hakket mer kynisk.

RoarG

29 poeng nå. 12. plass. 15 poeng opp til 1. plassen, og 15 poeng ned til 18. plassen. Med et poengsnitt på 1.45 pr. kamp, kommer dette til å ende på 55 poeng. Tror vi klarer plassen, jeg. Med god margin også.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jaho

29 poeng nå. 12. plass. 15 poeng opp til 1. plassen, og 15 poeng ned til 18. plassen. Med et poengsnitt på 1.45 pr. kamp, kommer dette til å ende på 55 poeng. Tror vi klarer plassen, jeg. Med god margin også.

Beholder (nesten) helt sikkert plassen, nedrykk frykter jeg faktisk ikke lenger. Sikkert noen som tenker Europa igjen etter to strake..men
tror vi skal være overlykkelige hvis vi forsvarer 12.plassen vi har nå. Frykter en periode med alle 4 nykommerne ute, muligens med
unntak av Raphinha. Det viktigste er at vi har klart oss så bra mot lagene bak oss. På de 9 kampene mot de 8 lagene bak oss har
vi 6-0-3. I tillegg er dette krydret med sterke borteseiere mot Villa, Everton og Leicester. Samt U mot store navn som City og Arsenal.
I sum gjør dette at vi neste sesong (nesten garantert) kan endelig få sett laget vårt live i PL. Gleder meg allerede!  :D