Skrevet av Emne: KAMP: Leeds vs Aston Villa@ Elland Road lørdag 27.2.21 kl 1830 TV2 Sport Premium  (Lest 15417 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Tja, begynner å savne Roberts. Var det ikke litt mer liv med han enn Pablo på banen. Et åpent spørsmål fra meg.

Tyler Roberts var middelmådig før pause, og elendig etter. Nå håper jeg han blir sittende en stund. Samme med Struijk.

Som fryktet, førsteelleveren i dag er noe av det svakeste vi har stilt med på lange tider.

karaba

Grusomt å tape for et så usympatisk møkkalag


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

Slutt. 0-1. Fortjent seier. Leeds skapte egentlig nada i hele kampen og Villa var solide defansivt. Blir det nedrykk nå Reaney?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fredhans

En trist dag og et dritt lag som får 3 poeng😕

Robert

At Targett faktisk spiller hele kampen er utrolig.
Uansett, dette var elendig av Leeds. Godt vi har såpass mange poeng.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

karaba

Vi tenger sårt Phillips og Rodrigo tilbake


Sent from my iPhone using Tapatalk

karaba

At Targett faktisk spiller hele kampen er utrolig.
Uansett, dette var elendig av Leeds. Godt vi har såpass mange poeng.
Targett burde vært sendt på tribunen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Peter Banks, en møkkadommer. Bryter opp spill, bruker evigheter på kort og tillater uthaling. Langt unna nivå.
« Siste redigering: Februar 27, 2021, 20:28:21 av Kato »
 

Fantasyland

Dette var en ekstremt frusterende kamp å se på. Absolutt ingenting klaffa offensivt, ingen baller spratt vår vei og presisjonen var jo laaaaangt unna der den bør være. Cred til Villa som er tighte hele kampen og gjør det svært vanskelig for oss.

GeirO

Hmmm...to seire på de siste seks er ikke mye å skryte av.....
MOT

Barba

Slutt. 0-1. Fortjent seier. Leeds skapte egentlig nada i hele kampen og Villa var solide defansivt. Blir det nedrykk nå Reaney?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leeds fortjente kanskje ikke mer, men Aston Villa fortjente ikke tre poeng de heller, kanskje annet enn på innsats og god defensiv. Leeds prøvde og prøvde, men evnet ikke, og da blir det dårlig uttelling. Eneste jeg kommer på i farten som positivt er Llorente som jeg synes var god. Laget: Bra defensivt, høyst ordinært offensivt. 0-0 hadde kledd kampen.
« Siste redigering: Februar 27, 2021, 20:29:50 av Barba »
Barba - MOT

palle

Slutt. 0-1. Fortjent seier. Leeds skapte egentlig nada i hele kampen og Villa var solide defansivt. Blir det nedrykk nå Reaney?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leeds fortjente kanskje ikke mer, men Aston Villa fortjente ikke tre poeng de heller, kanskje annet enn på innsats og god defensiv. Leeds prøvde og prøvde, men evnet ikke, og da blir det dårlig uttelling. Eneste jeg kommer på i farten som positivt er Llorente som jeg synes var god. Laget: Bra defensivt, høyst ordinært offensivt. 0-0 hadde kledd kampen.

Enig, dette var som å spille i CC igjen (gud forby!)

Og a pro pos Llorente; han er vel egentlig venstrebent, men han må vel ha trent mye med høyra i det siste?
...ooo, vi vandrar saman...

leedslife

Skal ha det Dean Smith. De traff godt. Tidlig scoring, jobber beinhardt og haler tid er jo 3 ting et Leeds lag uten de store kvalitetene sliter med. Skuffende.
Synes ellers Llorente hadde bra kontroll på Watkins. Bra med fart og.
Ellers var Dallas friskt pust sentralt. Klich må jo ha en alvorlig skade? Mangelen på intensitet og tempo mellom klich og Strujik tar jo nesten pusten av en.
Fryktelig svak Klich. Hvordan Roberts og kan falle ned slik etter en ok 1 omg. Hva skjer? Er jo en spiller som spiller for fremtiden.

Eriksen55

Tja, begynner å savne Roberts. Var det ikke litt mer liv med han enn Pablo på banen. Et åpent spørsmål fra meg.

Tyler Roberts var middelmådig før pause, og elendig etter. Nå håper jeg han blir sittende en stund. Samme med Struijk.

Hvem skal inn i 10'er rollen da.. Jeg er ingen stor fan av Roberts, men Pablo og Klich er pdd ikke bedre enn Roberts..

Strujik ikke god nok til 4"er jobben i PL. Men til nå har han vært meget god på stopperplassen.

Den som ikke så alle feilpasningene til Klich, alle gangene han rotet bort balken og alle de gangene han var feilplassert/kom for seint - vil ikke se det.

Når det er sagt, så var vi dårlige offensivt. Lite som fungerte, fåsom stod frem. Raphinha bak det aller meste vi skaper.

Llorente ser bra ut, det er bra.

Årsverste? Ihvertfall ikke langt unna..likevelså sååå mye bedre enn Villa. Vi slår tilbake!



Kato

Meslier 6- Stort sett arbeidsledig
Ayling 6- Grått
Cooper 6- Sein ut på målet, det var nok til at vi tapte.
Llorente 7- Best hos oss.
Dallas 6- Hart bedre dager.
Struijk 5- Alt for lite selvtillit til å spille sentralt.
Klich 7- Bedre og mer involvert enn på en stund.
Raphinha 6- Offday
Bamford 5- Ferdig med positive bidrag etter 30 sek
Roberts 5- Benken venter.
Costa 5- Et godt innhopp langt fra nok til at han bør starte.
Alioski 6- Ble ikke mye bedre med han inn.
Harrison 6- I ferd med å våkne da kampen var ferdig.
Hernandez 6- Bør spille til Rodrigo er klar.
 

leedslife

Tja, begynner å savne Roberts. Var det ikke litt mer liv med han enn Pablo på banen. Et åpent spørsmål fra meg.

Tyler Roberts var middelmådig før pause, og elendig etter. Nå håper jeg han blir sittende en stund. Samme med Struijk.

Hvem skal inn i 10'er rollen da.. Jeg er ingen stor fan av Roberts, men Pablo og Klich er pdd ikke bedre enn Roberts..

Strujik ikke god nok til 4"er jobben i PL. Men til nå har han vært meget god på stopperplassen.

Den som ikke så alle feilpasningene til Klich, alle gangene han rotet bort balken og alle de gangene han var feilplassert/kom for seint - vil ikke se det.

Når det er sagt, så var vi dårlige offensivt. Lite som fungerte, fåsom stod frem. Raphinha bak det aller meste vi skaper.

Llorente ser bra ut, det er bra.

Årsverste? Ihvertfall ikke langt unna..likevelså sååå mye bedre enn Villa. Vi slår tilbake!
Grusom var han. At han ikke ble hardere straffet i de to duellene mot mcginn (brudd sentralt og frisparket nede ved siden MED kort)er jo reine justismordet.

Bromancer

Utrolig frustrerende, men i dag var vi blottet for kreativitet. Ingen boksåpnere mot lag som legger seg bakpå. Villa med stort sett full kontroll etter scoringa si. Blåkopi av kampen mot Wolves i høst.

Roberts, Costa og Alioski må prestere langt bedre enn dette dersom de ønsker en fremtid i klubben. Det holder ikke med små positive glimt i ny og ne. KP og Rodrigo trengs tilbake ASAP, og jeg håper formduppen til Harrison snart tar slutt.  Behovet for kvalitet på midten er fortsatt skrikende.

Blank_File

Føler det litt sånn at hvis sentralen ikke fungerer, så er det vanskelig for resten av angrepet å skinne også. Jeg syns det gikk ALTFOR seint og med pasninger bak spillere hele tiden. I dag er Villa organisert hver eneste gang vi treffer de. En enormt god defensivt gjennomført kamp av bortelaget. Det er ikke mange lag som klarer å spille ut noe sånt, og vi har heller ikke noe som ligner på flaks med en sprett eller noe i dag. Hadde Bamford/Raphinha sjanse tidlig gått inn, så hadde vi vunnet dette komfortabelt.

Cannavaro

Tja, begynner å savne Roberts. Var det ikke litt mer liv med han enn Pablo på banen. Et åpent spørsmål fra meg.

Tyler Roberts var middelmådig før pause, og elendig etter. Nå håper jeg han blir sittende en stund. Samme med Struijk.

Hvem skal inn i 10'er rollen da.. Jeg er ingen stor fan av Roberts, men Pablo og Klich er pdd ikke bedre enn Roberts..

Mange med meg som har en våt drøm om Rodrigo De Paul.....hadde vært nifts bra å få tak i ham...passer perfekt inn..får fortsatt drømme......
MFLU - Miracles For Leeds United

Eriksen55

Tja, begynner å savne Roberts. Var det ikke litt mer liv med han enn Pablo på banen. Et åpent spørsmål fra meg.

Tyler Roberts var middelmådig før pause, og elendig etter. Nå håper jeg han blir sittende en stund. Samme med Struijk.

Hvem skal inn i 10'er rollen da.. Jeg er ingen stor fan av Roberts, men Pablo og Klich er pdd ikke bedre enn Roberts..

Mange med meg som har en våt drøm om Rodrigo De Paul.....hadde vært nifts bra å få tak i ham...passer perfekt inn..får fortsatt drømme......

Helt enig! Mitt største ønske inn er han. Men er først og fremst i 8er rollen han er skreddersydd..men det treng like mye der. Veldig anvendlig. Har kamper på def, sentral og off midt i år. Bare å drømme@

Hallgeir *

I ettertid mener jeg at Leeds taper på at Raphinha starter kampen på venstresida, på bekostning av at Costa er best på høyre ving. Når i tillegg Raphinha har en dårlig dag, mister vi en dimensjon vi har proF***ert på i mange kamper denne sesongen. Vi sliter generelt offensivt i hele kampen.

I tillegg møter vi et lag som spiller på kynisme over hele linja. Kampen er lite severdig pga dette, og Villa skaffer seg neppe mange tilhengere blant nøytrale seere, dersom det finnes noen slike.
Super Leeds since 1968

raggen

Elsker Leeds og måten de spiller på men hvorfor spiller vi ikke vårt spill og lar oss bli dratt inn i villas anti fotball. makan til møkkalag og spill de driver på med. hadde vært flau hadde jeg vært villa fan.
synes vi blir for defensive med klich,llorente,struijk i 1 omg. ble vel litt bedre i 2 omgang men synes vi er for lite direkte i angrepsspillet og flere spiller trekker ned og bare stokker seg. frustrert at vi ikke får med oss noe i denne men blir vanskelig når det andre laget ikke er ute etter og spille fotball
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kato

I ettertid mener jeg at Leeds taper på at Raphinha starter kampen på venstresida, på bekostning av at Costa er best på høyre ving. Når i tillegg Raphinha har en dårlig dag, mister vi en dimensjon vi har proF***ert på i mange kamper denne sesongen. Vi sliter generelt offensivt i hele kampen.

I tillegg møter vi et lag som spiller på kynisme over hele linja. Kampen er lite severdig pga dette, og Villa skaffer seg neppe mange tilhengere blant nøytrale seere, dersom det finnes noen slike.

Jeg mener vi taper kampen fordi vi ikke er gode nok. Skaper altfor lite, gir vekk et tidlig mål, og må spille med spillere som ikke er gode nok. Hvilken kant Raphinha spiller på betyr etter mitt syn lite. Han hadde uansett en av sine svakere kamper.

leedslife

Var jævlig oppløftende å se Llorente. Majestetisk. God fart, tar en duell og trygg med begge bein. Sånn sett jævla bittert at han har slitt med skader og Koch, Rodrigo og Phillips stadig er ute. Skal man kanskje ikke skryte for mye av de bak i dag siden de slapp inn, men gir jo tro på at med en slik stamme pluss 2-3 tilsvarende så kan vi havne høyt neste år.
Villa er jo sånn sett også et godt eksempel på det. Stort sett samme 5er bak, noen meget handye kjøp og en x factor i Grealish som gir de det lille ekstra i de store kampene.

Hallgeir *

I ettertid mener jeg at Leeds taper på at Raphinha starter kampen på venstresida, på bekostning av at Costa er best på høyre ving. Når i tillegg Raphinha har en dårlig dag, mister vi en dimensjon vi har proF***ert på i mange kamper denne sesongen. Vi sliter generelt offensivt i hele kampen.

I tillegg møter vi et lag som spiller på kynisme over hele linja. Kampen er lite severdig pga dette, og Villa skaffer seg neppe mange tilhengere blant nøytrale seere, dersom det finnes noen slike.

Jeg mener vi taper kampen fordi vi ikke er gode nok. Skaper altfor lite, gir vekk et tidlig mål, og må spille med spillere som ikke er gode nok. Hvilken kant Raphinha spiller på betyr etter mitt syn lite. Han hadde uansett en av sine svakere kamper.

Vi kan ikke forvente at Raphinha klarer et så høyt nivå som han har vist i alle kampene han spiller. Og dette var et par gode knepp ned lagmessig for Leeds sammenlignet med Southampton-kampen.

Jeg er litt nysgjerrig på hvor mange du mener er for dårlig for dette nivået. Har vi noen på benken som burde erstattet disse, eller er det forsterkninger du tenker på?
Super Leeds since 1968

Cherry

Midten vår skaper lite, og blir brutt gjentatte ganger i dag - Villa spiller kynisk og sørger for at vi ikke «kommer i gang». De spilte på nettopp det. Det er en slags fotball det også, dessverre..

At vi da ikke har ballsprett og returer med oss blir jo da også avgjørende selvsagt, men i dag skaper vi også for lite pga at vi ikke har kvalitet nok i laget . 
Roberts begynner bra, men jeg setter store spørsmålstegn med fotballhodet hans`...
At Alioski kommer inn før Pablo for å sette Dallas inn sentralt sier jo det meste om bredden i troppen.
Ayling bør stå igjen og slå innlegg i ett par timer hver dag.....makan!

MEN, vi reiser oss igjen...Hammers neste!
 

ar9

I ettertid mener jeg at Leeds taper på at Raphinha starter kampen på venstresida, på bekostning av at Costa er best på høyre ving. Når i tillegg Raphinha har en dårlig dag, mister vi en dimensjon vi har proF***ert på i mange kamper denne sesongen. Vi sliter generelt offensivt i hele kampen.

I tillegg møter vi et lag som spiller på kynisme over hele linja. Kampen er lite severdig pga dette, og Villa skaffer seg neppe mange tilhengere blant nøytrale seere, dersom det finnes noen slike.

Jeg mener vi taper kampen fordi vi ikke er gode nok. Skaper altfor lite, gir vekk et tidlig mål, og må spille med spillere som ikke er gode nok. Hvilken kant Raphinha spiller på betyr etter mitt syn lite. Han hadde uansett en av sine svakere kamper.
Enig med Kato her.
Synes det første målet var litt marginer og tilfeldigheter mot oss. Ettersom jeg så var en av våre stoppere på vei ut men løpte på/ble hindret.
Det var akkuratt nok til at det ikke ble offside.
Hadde vi scorer det første målet idag hadde sjansene for seier allikevel vært ganske gode selv med laget vi stiller idag.

Når allikevel ett defensivt innstilt bortelag med bra forsvar tar ledelsen kreves det kvalitet for å få hull på byllen. Der kom vi til kort idag.

Det er langt fra bingo til stabilitet.

Tyler Roberts er kanskje ett godt eksempel.
Han har vist de siste par kampene tendenser til teknikk, fart, blikk og pasningsfot.
Men han er allikevel langt unna.


Sent from my iPhone using Tapatalk

leedslife

Midten vår skaper lite, og blir brutt gjentatte ganger i dag - Villa spiller kynisk og sørger for at vi ikke «kommer i gang». De spilte på nettopp det. Det er en slags fotball det også, dessverre..

At vi da ikke har ballsprett og returer med oss blir jo da også avgjørende selvsagt, men i dag skaper vi også for lite pga at vi ikke har kvalitet nok i laget . 
Roberts begynner bra, men jeg setter store spørsmålstegn med fotballhodet hans`...
At Alioski kommer inn før Pablo for å sette Dallas inn sentralt sier jo det meste om bredden i troppen.
Ayling bør stå igjen og slå innlegg i ett par timer hver dag.....makan!

MEN, vi reiser oss igjen...Hammers neste!
Tatt frem spåkula og ser 3 poeng i London?

GaryMac

Alioski for salg i sommer? Yes please. Frigjør et relevant draktnummer også.
Mener kontrakten hans går ut til sommeren, men husker ikke i farta hvor jeg leste det. Har visstnok ikke blitt enig med Leeds om ny kontrakt.

HåvardK

Elsker Leeds og måten de spiller på men hvorfor spiller vi ikke vårt spill og lar oss bli dratt inn i villas anti fotball. makan til møkkalag og spill de driver på med. hadde vært flau hadde jeg vært villa fan.
synes vi blir for defensive med klich,llorente,struijk i 1 omg. ble vel litt bedre i 2 omgang men synes vi er for lite direkte i angrepsspillet og flere spiller trekker ned og bare stokker seg. frustrert at vi ikke får med oss noe i denne men blir vanskelig når det andre laget ikke er ute etter og spille fotball
Ble Llorente for defensiv? Han var jo stopper?