Skrevet av Emne: KAMP: Leeds vs Aston Villa@ Elland Road lørdag 27.2.21 kl 1830 TV2 Sport Premium  (Lest 15273 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Var jævlig oppløftende å se Llorente. Majestetisk. God fart, tar en duell og trygg med begge bein. Sånn sett jævla bittert at han har slitt med skader og Koch, Rodrigo og Phillips stadig er ute. Skal man kanskje ikke skryte for mye av de bak i dag siden de slapp inn, men gir jo tro på at med en slik stamme pluss 2-3 tilsvarende så kan vi havne høyt neste år.
Villa er jo sånn sett også et godt eksempel på det. Stort sett samme 5er bak, noen meget handye kjøp og en x factor i Grealish som gir de det lille ekstra i de store kampene.
Enig. Denne spilleren har klasse. Burde antagelig spilt dm i dag, og håper å få se ham der mot Hammers (hvis ikke Kalvin er tilbake).

Fantasyland

På en nitrist dag tar jeg med denne fra Hay via The Athletic sin post-reaction thread, klubben tenker hvertfall i samme baner som mange her inne:

Phil Hay
STAFF
1h ago

@ANDREW H. my understanding is that Leeds will look for up to five players this summer. I think the plan will be to trim at the fringes and make sure that the best 18 is stronger next season - which it needs to be if Leeds are to keep making progress.

leedslife

I ettertid mener jeg at Leeds taper på at Raphinha starter kampen på venstresida, på bekostning av at Costa er best på høyre ving. Når i tillegg Raphinha har en dårlig dag, mister vi en dimensjon vi har proF***ert på i mange kamper denne sesongen. Vi sliter generelt offensivt i hele kampen.

I tillegg møter vi et lag som spiller på kynisme over hele linja. Kampen er lite severdig pga dette, og Villa skaffer seg neppe mange tilhengere blant nøytrale seere, dersom det finnes noen slike.

Jeg mener vi taper kampen fordi vi ikke er gode nok. Skaper altfor lite, gir vekk et tidlig mål, og må spille med spillere som ikke er gode nok. Hvilken kant Raphinha spiller på betyr etter mitt syn lite. Han hadde uansett en av sine svakere kamper.
Enig med Kato her.
Synes det første målet var litt marginer og tilfeldigheter mot oss. Ettersom jeg så var en av våre stoppere på vei ut men løpte på/ble hindret.
Det var akkuratt nok til at det ikke ble offside.
Hadde vi scorer det første målet idag hadde sjansene for seier allikevel vært ganske gode selv med laget vi stiller idag.

Når allikevel ett defensivt innstilt bortelag med bra forsvar tar ledelsen kreves det kvalitet for å få hull på byllen. Der kom vi til kort idag.

Det er langt fra bingo til stabilitet.

Tyler Roberts er kanskje ett godt eksempel.
Han har vist de siste par kampene tendenser til teknikk, fart, blikk og pasningsfot.
Men han er allikevel langt unna.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette er  et intr innlegg. Spesielt siste ang Roberts. Kan jo stille samme spm vedr Costa, Strujik som DM, Alioski, Shack som enkeltspillere først, men også når de starter sammen.

Roberts og Costa har jo imponert de fleste får jeg følelsen av i det siste. Ihverfall kampene fra benken.
Er de i det hele tatt gode nok til å starte? Eller dømmer vi de for hardt? Har de det som skal til for å stabilisere seg på et godt nok nivå til å spille seg inn pga det de leverer og ikke skader/susp?
 26 kamper spilt:
Costa 9(8 )
Roberts 5(10)
Strujik 15(2)
Alioski 18(6)
Shackleton 3(9)

leedslife

Var jævlig oppløftende å se Llorente. Majestetisk. God fart, tar en duell og trygg med begge bein. Sånn sett jævla bittert at han har slitt med skader og Koch, Rodrigo og Phillips stadig er ute. Skal man kanskje ikke skryte for mye av de bak i dag siden de slapp inn, men gir jo tro på at med en slik stamme pluss 2-3 tilsvarende så kan vi havne høyt neste år.
Villa er jo sånn sett også et godt eksempel på det. Stort sett samme 5er bak, noen meget handye kjøp og en x factor i Grealish som gir de det lille ekstra i de store kampene.
Enig. Denne spilleren har klasse. Burde antagelig spilt dm i dag, og håper å få se ham der mot Hammers (hvis ikke Kalvin er tilbake).
Satt og tenkte det samme. Men kom også veldig godt ut mot Watkins. Sett han har terrorisert endel stoppere denne sesongen med kraft og fart. Usikker på om feks Strujik hadde stått den distansen like godt. Skal sies at jeg synes Strujik har vært god som stopper med Cooper, men Llorente synes jeg så yt som den beste stopperen i klubben. Mektig imponert faktisk. Noe med attityden nå og sist mot Soton som også gav meg veldig høye forhåpninger.

bmoen

Så kampen i opptak. Flaut å ikke skape en eneste sjanse i hele kampen. Florerer med pasnigsfeil. Fortjente å tape. Forferdelig. Punktum.
BMo - Leeds-fan siden 1964

raggen

Elsker Leeds og måten de spiller på men hvorfor spiller vi ikke vårt spill og lar oss bli dratt inn i villas anti fotball. makan til møkkalag og spill de driver på med. hadde vært flau hadde jeg vært villa fan.
synes vi blir for defensive med klich,llorente,struijk i 1 omg. ble vel litt bedre i 2 omgang men synes vi er for lite direkte i angrepsspillet og flere spiller trekker ned og bare stokker seg. frustrert at vi ikke får med oss noe i denne men blir vanskelig når det andre laget ikke er ute etter og spille fotball
Ble Llorente for defensiv? Han var jo stopper?

my bad.stemmer ja,men synes tidvis han,klich og struik "rota" i de samme romma.  men du har selvfølgelig helt rett angående llorente ;)
Forever Leeds United!!!!!!!!

TK20

Forstår ikke all hatinga mot Villa. Synes ikke de var så ille, jeg. Targett kunne kanskje hatt et gult til, men generelts var de kompakte og gode, spesielt Konsa synes jeg hadde en god kamp. Vi fortjente ingenting i dag.

Forstår ikke hatinga på Roberts heller. Synes han var vår beste offensive spiller i første omgang. I andre var det lite som stemte for noen.

leedslife

På en nitrist dag tar jeg med denne fra Hay via The Athletic sin post-reaction thread, klubben tenker hvertfall i samme baner som mange her inne:

Phil Hay
STAFF
1h ago

@ANDREW H. my understanding is that Leeds will look for up to five players this summer. I think the plan will be to trim at the fringes and make sure that the best 18 is stronger next season - which it needs to be if Leeds are to keep making progress.
Perraud
Soumare
DePaul
Olise
Harrison
  ;D

Barba

Så kampen i opptak. Flaut å ikke skape en eneste sjanse i hele kampen. Florerer med pasnigsfeil. Fortjente å tape. Forferdelig. Punktum.

Jeg vil kalle avslutningen til Roberts for en stor sjanse. Utover det, kanskje et par halvsjanser og thats it. Altfor dårlig. Og Villa kanske enda verre, men fikk scoring på sin eneste sjanse om vi ser bort fra et par farlige dødballer. 0-0 hadde vært normalt i en slik kamp.
Barba - MOT

PetterH

I ettertid mener jeg at Leeds taper på at Raphinha starter kampen på venstresida, på bekostning av at Costa er best på høyre ving. Når i tillegg Raphinha har en dårlig dag, mister vi en dimensjon vi har proF***ert på i mange kamper denne sesongen. Vi sliter generelt offensivt i hele kampen.

I tillegg møter vi et lag som spiller på kynisme over hele linja. Kampen er lite severdig pga dette, og Villa skaffer seg neppe mange tilhengere blant nøytrale seere, dersom det finnes noen slike.




Jeg mener vi taper kampen fordi vi ikke er gode nok. Skaper altfor lite, gir vekk et tidlig mål, og må spille med spillere som ikke er gode nok. Hvilken kant Raphinha spiller på betyr etter mitt syn lite. Han hadde uansett en av sine svakere kamper.
Enig med Kato her.
Synes det første målet var litt marginer og tilfeldigheter mot oss. Ettersom jeg så var en av våre stoppere på vei ut men løpte på/ble hindret.
Det var akkuratt nok til at det ikke ble offside.
Hadde vi scorer det første målet idag hadde sjansene for seier allikevel vært ganske gode selv med laget vi stiller idag.

Når allikevel ett defensivt innstilt bortelag med bra forsvar tar ledelsen kreves det kvalitet for å få hull på byllen. Der kom vi til kort idag.

Det er langt fra bingo til stabilitet.

Tyler Roberts er kanskje ett godt eksempel.
Han har vist de siste par kampene tendenser til teknikk, fart, blikk og pasningsfot.
Men han er allikevel langt unna.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette er  et intr innlegg. Spesielt siste ang Roberts. Kan jo stille samme spm vedr Costa, Strujik som DM, Alioski, Shack som enkeltspillere først, men også når de starter sammen.

Roberts og Costa har jo imponert de fleste får jeg følelsen av i det siste. Ihverfall kampene fra benken.
Er de i det hele tatt gode nok til å starte? Eller dømmer vi de for hardt? Har de det som skal til for å stabilisere seg på et godt nok nivå til å spille seg inn pga det de leverer og ikke skader/susp?
 26 kamper spilt:
Costa 9(8 )
Roberts 5(10)
Strujik 15(2)
Alioski 18(6)
Shackleton 3(9)
Dette blir for dumt for meg , hvorfor ikke nevne Klich her ?
Når/hvordan skal dere her inne ,  som alltid har latt deres elsk til denne middelmådige spilleren  , skjønne at vi spiller med kun
maks 10.5 spillere på banen , når han er med ?
 

Cherry

Midten vår skaper lite, og blir brutt gjentatte ganger i dag - Villa spiller kynisk og sørger for at vi ikke «kommer i gang». De spilte på nettopp det. Det er en slags fotball det også, dessverre..

At vi da ikke har ballsprett og returer med oss blir jo da også avgjørende selvsagt, men i dag skaper vi også for lite pga at vi ikke har kvalitet nok i laget . 
Roberts begynner bra, men jeg setter store spørsmålstegn med fotballhodet hans`...
At Alioski kommer inn før Pablo for å sette Dallas inn sentralt sier jo det meste om bredden i troppen.
Ayling bør stå igjen og slå innlegg i ett par timer hver dag.....makan!

MEN, vi reiser oss igjen...Hammers neste!
Tatt frem spåkula og ser 3 poeng i London?

Tja, West Ham har overprestert i år mener jeg - så grei timing for å stoppe fremdriften deres :D

Cherry

Jeg synes vi var særdeles uheldige i kveld. Men en del ting å ta med.  Costa, Roberts, Alioski, Hernandez er ferdige i klubben etter sesongen. Ikke gode nok. Tar vi med Forshaw er det 5 plasser ledige i troppen til neste år. 6 med Casilla.

I tillegg mener jeg at Drameh er vesentlig bedre enn Ayling og Cooper har vist at han ikke er en en god nok Premier League stopper - men begge kan gjerne bli som en Squad Players. 

Ikke ment som noe sure oppstøtt dette - kun observasjoner .......70/30 og 3 mot 4 skudd på mål sier mye

Drameh vet vel ingen her inne hvordan fungerer i PL. Er ett stykke fra U23 og opp....MEN jeg forstår jo at du er frustrert over Luke du også, vi trenger både HB og VB før neste sesong.
At Strujic igjen blir forsøkt som DMB er uforståelig, han er og blir stopper - og har fungert bra der.
Ellers veldig FOR at drakt no 10 har ett annet navn på ryggen før neste sesong ..for å si det sånn`...

leedslife

I ettertid mener jeg at Leeds taper på at Raphinha starter kampen på venstresida, på bekostning av at Costa er best på høyre ving. Når i tillegg Raphinha har en dårlig dag, mister vi en dimensjon vi har proF***ert på i mange kamper denne sesongen. Vi sliter generelt offensivt i hele kampen.

I tillegg møter vi et lag som spiller på kynisme over hele linja. Kampen er lite severdig pga dette, og Villa skaffer seg neppe mange tilhengere blant nøytrale seere, dersom det finnes noen slike.




Jeg mener vi taper kampen fordi vi ikke er gode nok. Skaper altfor lite, gir vekk et tidlig mål, og må spille med spillere som ikke er gode nok. Hvilken kant Raphinha spiller på betyr etter mitt syn lite. Han hadde uansett en av sine svakere kamper.
Enig med Kato her.
Synes det første målet var litt marginer og tilfeldigheter mot oss. Ettersom jeg så var en av våre stoppere på vei ut men løpte på/ble hindret.
Det var akkuratt nok til at det ikke ble offside.
Hadde vi scorer det første målet idag hadde sjansene for seier allikevel vært ganske gode selv med laget vi stiller idag.

Når allikevel ett defensivt innstilt bortelag med bra forsvar tar ledelsen kreves det kvalitet for å få hull på byllen. Der kom vi til kort idag.

Det er langt fra bingo til stabilitet.

Tyler Roberts er kanskje ett godt eksempel.
Han har vist de siste par kampene tendenser til teknikk, fart, blikk og pasningsfot.
Men han er allikevel langt unna.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette er  et intr innlegg. Spesielt siste ang Roberts. Kan jo stille samme spm vedr Costa, Strujik som DM, Alioski, Shack som enkeltspillere først, men også når de starter sammen.

Roberts og Costa har jo imponert de fleste får jeg følelsen av i det siste. Ihverfall kampene fra benken.
Er de i det hele tatt gode nok til å starte? Eller dømmer vi de for hardt? Har de det som skal til for å stabilisere seg på et godt nok nivå til å spille seg inn pga det de leverer og ikke skader/susp?
 26 kamper spilt:
Costa 9(8 )
Roberts 5(10)
Strujik 15(2)
Alioski 18(6)
Shackleton 3(9)
Klich - stort sett spilt alt i 3 sesonger
Dette blir for dumt for meg , hvorfor ikke nevne Klich her ?
Når/hvordan skal dere her inne ,  som alltid har latt deres elsk til denne middelmådige spilleren  , skjønne at vi spiller med kun
maks 10.5 spillere på banen , når han er med ?
Beklager så mye. La han inn nå.
Skal prøve å følge nøye med mot West Han om vi spiller med 10.5 spillere på banen

Håvard

Her tror jeg at jeg må ta en del av ansvaert for tapet.
For første gang har jeg spilt på oddsen og satset noen kroner på hjemeseier.

Trodde dette var som å stjele godteri fra barn og det var det. Bare så synd at det var jeg som var barnet,,,

men, men...snart ny kamp og da får oddsen lite kroner fra meg.

MOT  :-\

lowfields

Her tror jeg at jeg må ta en del av ansvaert for tapet.
For første gang har jeg spilt på oddsen og satset noen kroner på hjemeseier.

Trodde dette var som å stjele godteri fra barn og det var det. Bare så synd at det var jeg som var barnet,,,

men, men...snart ny kamp og da får oddsen lite kroner fra meg.

MOT  :-\
Du får dele ansvaret med Nettavisen. Makan til konsekvent å tippe feil i deres "Ekspert-tips" spalte skal man lete lenge etter. Til og med en klarsynt Vidar Theisen hadde grusa statistikken deres....
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

PetterH

I ettertid mener jeg at Leeds taper på at Raphinha starter kampen på venstresida, på bekostning av at Costa er best på høyre ving. Når i tillegg Raphinha har en dårlig dag, mister vi en dimensjon vi har proF***ert på i mange kamper denne sesongen. Vi sliter generelt offensivt i hele kampen.

I tillegg møter vi et lag som spiller på kynisme over hele linja. Kampen er lite severdig pga dette, og Villa skaffer seg neppe mange tilhengere blant nøytrale seere, dersom det finnes noen slike.




Jeg mener vi taper kampen fordi vi ikke er gode nok. Skaper altfor lite, gir vekk et tidlig mål, og må spille med spillere som ikke er gode nok. Hvilken kant Raphinha spiller på betyr etter mitt syn lite. Han hadde uansett en av sine svakere kamper.
Enig med Kato her.
Synes det første målet var litt marginer og tilfeldigheter mot oss. Ettersom jeg så var en av våre stoppere på vei ut men løpte på/ble hindret.
Det var akkuratt nok til at det ikke ble offside.
Hadde vi scorer det første målet idag hadde sjansene for seier allikevel vært ganske gode selv med laget vi stiller idag.

Når allikevel ett defensivt innstilt bortelag med bra forsvar tar ledelsen kreves det kvalitet for å få hull på byllen. Der kom vi til kort idag.

Det er langt fra bingo til stabilitet.

Tyler Roberts er kanskje ett godt eksempel.
Han har vist de siste par kampene tendenser til teknikk, fart, blikk og pasningsfot.
Men han er allikevel langt unna.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette er  et intr innlegg. Spesielt siste ang Roberts. Kan jo stille samme spm vedr Costa, Strujik som DM, Alioski, Shack som enkeltspillere først, men også når de starter sammen.

Roberts og Costa har jo imponert de fleste får jeg følelsen av i det siste. Ihverfall kampene fra benken.
Er de i det hele tatt gode nok til å starte? Eller dømmer vi de for hardt? Har de det som skal til for å stabilisere seg på et godt nok nivå til å spille seg inn pga det de leverer og ikke skader/susp?
 26 kamper spilt:
Costa 9(8 )
Roberts 5(10)
Strujik 15(2)
Alioski 18(6)
Shackleton 3(9)
Klich - stort sett spilt alt i 3 sesonger
Dette blir for dumt for meg , hvorfor ikke nevne Klich her ?
Når/hvordan skal dere her inne ,  som alltid har latt deres elsk til denne middelmådige spilleren  , skjønne at vi spiller med kun
maks 10.5 spillere på banen , når han er med ?
Beklager så mye. La han inn nå.
Skal prøve å følge nøye med mot West Han om vi spiller med 10.5 spillere på banen

Sorry...   var ikke personlig ment fra min side...
Ta kampen idag , selve tapet er ikke så vondt , da det ikke føltes at vi ville score i 2 omg , enda vi faktisk ikke spilte en dårlig kamp.

Men du har helt rett i , at vi gang på gang må bruke spillere som egentlig ikke er gode nok på dette nivået.
Er det faktisk noen som har vært så uheldige som oss når det gjelder skader på sentrale som oss denne sesongen ?
Det tviler jeg på ? stakkars LFC ........

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sånn. En tre-fire timers blockout var nødvendig etter kampen.

Ser at Bielsa mener vi var gode på mange områder i dag, men ikke med pasningskvalitet/innlegg. Det siste tror jeg mange vil være enig med ham i, så bra han ser det samme som oss.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-marcelo-bielsa-villa-19931964

Roberts - jeg syntes han begynte bra. Hadde pondus på banen første halvtimen.
...men det fadet. Så ja, jeg tror Hay har fått klubbens foreløpige konklusjoner i oppsummeringen av sesongen så langt. Standarden på vår skadefrie første-ellever er bra, men ikke 18-mannstroppen. Og siden man fortsatt tenker 18 seniorer samt påfyll fra U23 så må 4-5 vike.
Da begynner det å bli ganske opplagt hvem man tenker på.

Llorente har levert. Heldigvis. Viser han at han kan gå skadefri over tid nå så tror jeg vi er bra forspent bakover, bortsett fra en ny inn for Alioski.

På midten må et par nye inn.
Det blir spennende om man mener at Bamford/Rodrigo er gode nok alternativer på topp all den tid man har Greenwood/Gelhardt/Dean på gang. Faktisk håper jeg det, selv om man aldri vet om 'de unge' tar nivået. Dette gjelder jo også Drameh...

« Siste redigering: Februar 28, 2021, 00:42:37 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Var svært optimistisk før denne kampen - helt til eg så laguttaket.

I dag bommet Bielsa mer enn det eg kan huske at han har gjort tidligere. Etterpåklokskap fra meg? Nei, eg tok ut mitt lag på torsdag, og mener fremdeles at det laguttaket ville vært mer fornuftig enn det uttaket Bielsa gjorde i dag.

Forskjellene:
Bielsa brukte Struijk som anker på midten. Eg heller ville benytte Llorente som nødløsning i den posisjonen - rett slett fordi Llorente er mye sterkere i både posisjonering og pasningsspill, samt at han opptrer med en helt annen trygghet og autoritet i sitt spill, noe som vil være særlig viktig i den nøkkelposisjonen som "firer-rollen" er. Må faktisk innrømme at det forundrer meg at en så ekstremt fotballklok mann som Bielsa ikke ser ut til å ville erkjenne at Pascal Struijk er totalt ubrukelig i den midtbaneposisjonen.

I åtter-rollen ville eg droppe Klich (p.g.a småskader og svak form) og hente Dallas frem på midten og kjøre Alioski inn på venstreback. Bielsa valgte å holde fast på Klich - og han takket for tillitten med spille en ny svak kamp. Føler meg veldig sikker på at Llorente og Dallas ville gjort en bedre jobb enn det Struijk og Klich klarte.

Bielsa valgte Costa på bekostning av Harrison. Eg ville heller starte med Harrison (tross formdupp), ikke minst fordi han er langt sterkere i sine defensive bidrag, og at han generelt sett sørger for en bedre balanse i laget. Costa's defensive svakheter fikk vi jo et aldri så lite eksempel på ved Villa sin scoring. Ikke akkurat strålende markeringsarbeid fra Costa ved den anledning. Synes også at Costa er litt luksusspiller-type. Alt for lett å markere ut, og kun god når han har rom å løpe i - og det får han stort sett bare når vi leder og motstanderne må jage scoring.

Nei, dette var en svart dag - mye på grunn av at han som ledet laget ikke fikk seg til å slå på lyset før det var for seint.

Ser virkelig frem til at Phillips og Rodrigo er tilbake. Og da bør midtbanetrioen bestå av Phillips, Dallas og Rodrigo, mens Klich får en velfortjent pause der han kan få konsentrere seg om å få helse og form tilbake i tidligere forfatning.


TK20

Fem spillere inn i sommer virker veldig mye synes jeg. Helt Warnock-tendenser jo. En venstreback og en DM/8-er holder. Og vi må være trygge på at de er GODE.
« Siste redigering: Februar 28, 2021, 08:20:02 av TK20 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Fem spillere inn i sommer virker veldig mye synes jeg. Helt Warnock-tendenser jo. En venstreback og en DM/8-er holder. Og vi må være trygge på at de er GODE.

Åhh, uten å ha peil i det hele tatt tror jeg ikke på fem 'verdensmestre' inn. Snarere to stk i £20/30m-klassen og 2-3 stk unge talenter, ørlite mer etablert enn Greewnwood/Gelhardt/Drameh...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Leeds-Live har en del gode artikler å by på (ikke bare copy & paste-stoff)...

4 Talking points fra kampen

1. The Pitch. Ikke så løs som i de siste kampene, men vi har sitat fra Smith om at den gjorde at de endret gameplan for 2.omgang og vi fikk Championship 2018-2020 om igjen
2. Costa/Roberts tok IKKE muligheten de fikk...
3. Llorente tok sin mulighet.
4. Southgate (han bor jo i nærheten) så Bamford for ørtende gang denne sesongen

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-transfer-window-smith-19932562
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
LUFCDATA
@LUFCDATA

Diego Llorente made SEVENTEEN ball recoveries against Aston Villa today, more than any Leeds player has managed in any single competitive game since Marcelo Bielsa took charge. Clapping hands sign #LUFC

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Fem spillere inn i sommer virker veldig mye synes jeg. Helt Warnock-tendenser jo. En venstreback og en DM/8-er holder. Og vi må være trygge på at de er GODE.

Åhh, uten å ha peil i det hele tatt tror jeg ikke på fem 'verdensmestre' inn. Snarere to stk i £20/30m-klassen og 2-3 stk unge talenter, ørlite mer etablert enn Greewnwood/Gelhardt/Drameh...
Håper jo det er 11eren som forsterkes og at det ikke er snakk om U23 og blandt disse.
Tre av de må forsterke 11eren. Vback, 8er og venstreving (Harrison blir vel hentet perm). I tillegg må Pablo og Kiko erstattes. Vil tro begge disse forsvinner i sommer.
Mest optimale hadde vel vært en 8er/dm og en 8er/10er i tillegg til vback,vving og keeper. Da er vi på 5.
Tenker det er greit at Rodrigo kan være en konkurrent til Bamford og. Ser det er endel klubber i PL som velger å ha mer enn en spiss i stallen når de gyver løs på en sesong.
« Siste redigering: Februar 28, 2021, 10:03:44 av leedslife »

HåvardK

Roberts blir diskutert mye her. Ja, han var en god del involvert i første omgang. Gjorde seg spillbar hele tiden, og har jo vendinger og rykk som svært få, faktisk. Samtidig gjør han jo helt håpløse valg i avgjørende situasjoner, ved å enten velge helt feil pasningsalternativ eller å foreta en dribling når han har flere ledige medspillere. Og gang på gang prøver han på en flikk eller en piruett når det som kreves er en enkel støttepasning, f eks på innkast. Dette er vel hans tredje sesong på dette nivået, og han har ikke vist mye fremgang etter min mening. Tror toget har gått nå.

ar9


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-marcelo-bielsa-villa-19931964


Må bare si meg imponert over måten han svarer på.
Lar seg ikke vippe av pinnen.
Faller ikke for fristelsen til å kritisere dommere som de fleste av han kollegaer gjerne gjør når resultatet går i mot.

En manager å være stolt av.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Fem spillere inn i sommer virker veldig mye synes jeg. Helt Warnock-tendenser jo. En venstreback og en DM/8-er holder. Og vi må være trygge på at de er GODE.

Åhh, uten å ha peil i det hele tatt tror jeg ikke på fem 'verdensmestre' inn. Snarere to stk i £20/30m-klassen og 2-3 stk unge talenter, ørlite mer etablert enn Greewnwood/Gelhardt/Drameh...
Håper jo det er 11eren som forsterkes og at det ikke er snakk om U23 og blandt disse.


I fjor kjøpte vi for £100m. Det har vel blitt sagt at det blir ikke snakk om slike summer senere.
Skal vi tippe £60-80m (?) Alioski/Roberts & co vil jo generere LITT inn også...

U23 vil nok forsterkes (opprykk til toppdivisjonen...) men  når jeg skreiv 'litt mer etablert enn G, G & D" så tenker eg ungt potensiale men blant de 18, det er jo slike Bielsa ønsker å jobbe med.
Kjøper man fra utlandet nå så må de i utgangspunktet være etablert på landslag evt ha spilt rimelig fast i en etablert liga
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Kjøper man fra utlandet nå så må de i utgangspunktet være etablert på landslag evt ha spilt rimelig fast i en etablert liga

A new points-based work permit system has tightened controls, and clubs in England are suddenly restricted from signing under-18s from abroad. In the main, high-calibre footballers with an international pedigree will continue to meet the visa requirements easily but more obscure or low-profile targets are likely to face challenges.

Players coming into the country need 15 points under the new criteria, points that can be accrued in a variety of ways. The strongest leagues and international teams are naturally worth the most points but there are loopholes that English sides can exploit. In a band one league — the Premier League, the Bundesliga, La Liga, Serie A or Ligue 1 — a single appearance on a teamsheet is worth 12 points, pushing a player close to the threshold of qualifying for a UK work permit. Put simply, Premier League sides could use foreign teams aligned with them in a multi-club system to gather points and clear the way for players to move to England. They could also use them as a way of recruiting and managing overseas under-18s.

“It’s something clubs will be looking at,” a source involved in a multi-club organisation told The Athletic. “If there’s a talented player based abroad who you want to sign but who you can’t get a visa for, one appearance in a tier-one league gets him 12 points out of the 15 you need. So it’s a way to get around the rules. Even if a club you’re linked with isn’t in a tier-one league, if you can find a way to loan him out to someone in tier one, then he literally needs to appear once to gain those 12 points.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Fem spillere inn i sommer virker veldig mye synes jeg. Helt Warnock-tendenser jo. En venstreback og en DM/8-er holder. Og vi må være trygge på at de er GODE.

Åhh, uten å ha peil i det hele tatt tror jeg ikke på fem 'verdensmestre' inn. Snarere to stk i £20/30m-klassen og 2-3 stk unge talenter, ørlite mer etablert enn Greewnwood/Gelhardt/Drameh...

Nå beskriver du vel Roberts, Shackleton og Poveda?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Ser virkelig frem til at Phillips og Rodrigo er tilbake. Og da bør midtbanetrioen bestå av Phillips, Dallas og Rodrigo, mens Klich får en velfortjent pause der han kan få konsentrere seg om å få helse og form tilbake i tidligere forfatning.

Det har vært en hektisk periode nå for spillerne (alt er relativt, men til å være PL og uten å ha kamper i Europa ganske hektisk ja) men nå får vi 9 dager til neste kamp.
Bielsa svarte følgende om denne perioden:
There's a long gap between the next game, nine days, how do you best use that time, bearing in mind that the players have had such a high workload over the last few weeks?

There are many objectives. We want to have more players in the squad by recovering those who are injured. That the players that have been playing who have niggles can resolve them. And in general, to manage these nine days and the team can rest a little.

Han lot være å komme med en timeframe på Rodrigo/Phillips i et tidligere spørsmål men vil håpe de to er klare mot West Ham 8.mars. Og Klich også burde ha fått igjen pusten innen da :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Nå beskriver du vel Roberts, Shackleton og Poveda?

Det kan du godt si, men en del av disse har blitt prøvd UTEN å ta 'det neste steget' - det er vel det en håper skal skje med spillere i vannskorpa, at de tar nye steg. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan